- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
dthadder
csendes tag
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok, és kissé bizonytalan vagyok, mert óriási a választék. Reménykedem benne, hogy egy pár szakértő PH! fórumtárs tudna segíteni a döntésben
No de a lényeg, igények:
- benzines
- tágas kombi (család számára)
- teljesítmény/nyomaték azért legyen (ne pusztuljon el egy családi kirándulásnál, megpakolt állapotban)
- lehetőleg kerülném a TSI motorral szerelt példányokat, mert borzasztó sok rosszat olvasni róluk (javítsatok ki, ha tévedésben élnék )
- rohadásra kevésbé hajlamos típusok érdekelnénekA keret 2 millió (átírással, kötelező cserékkel). Eddig ezeket találtam jó választásnak:
- Skoda Octavia II (1.6 MPI)
- Kia Ceed 1. generáció (1.6)Ha van ötletetk, esetleg tanácsotok milyen TSI motoros verziókat érdermes még megnézni, akkor szivesen várom. Köszönöm előre is a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
válasz dthadder #190502 üzenetére
"teljesítmény/nyomaték azért legyen"
Az 1.6-os szívóbenzin szerintem ezt az igényt nem fogja teljesíteni. Vagy turbóbenzin, turbódízel, vagy legalább 2.4-es szívóbenzin (5-6 hengerrel). TSi motoroknál a 2012-2013 körüli időszakot szokták vízválasztóként megjelölni, innentől már szíjasak ezek a motorok, ha jól tudom és kevésbé problémásak, mint a korábbi generációk. Mondjuk a 2M Hufig nem nagyon fogsz még ilyet találni véleményem szerint.
Fenntartási költség, fogyasztás mennyire számít?
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz dthadder #190502 üzenetére
Mivel írtad, hogy teljesítmény/nyomaték legyen, szerintem az 1.6 MPI kevés lesz (de nagyon megbízható, az tény)...
Én egy benzines Toyota Avensist néznék, de szerintem az épp a keret határán van. Az Opel 1.8 benzines motorjai jók még, ilyen van H Astrában, C Vectrában, Alfa 159-ben, és Fiat Cromában (utóbbit Magyarországon nem forgalmazták, ezért olcsó, de rizikós - a Saabot nem is írom). Ha az Alfát megnézed, bele fogsz szeretni, de az annyira nem praktikus autó családinak. :) Az
A Renault Mégane III is jó, de szerintem kicsit fapad, és az 1.6 szívó lehet, hogy karcsú lenne.
Turbós benzinesből a Fiat Bravo 1.4-es motorját szokták dicsérni, de nem tudom, hogy tették-e másba. Az Opel fórum titkos tippje a C vectra 2.0 turbós, csak nagyon ritka. A régebbi TSI-t tényleg rizikósak. A Ford Ecoboostjai és a Peugeot/Citroen 1.6 THP motorjai messziről kerülendők.
-
-
Bdanyy
addikt
A TFSI ami még fixen nem ajánlott, nem? Egyébként ezekkel 2013 után milyen problémák vannak? Mintha itt az olajfogyasztást említette volna valaki, de az lehet sima TSI volt.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
dthadder
csendes tag
válasz BigBlackDog #190503 üzenetére
Lehetőleg takarékos benzineseket keresek (8-9l max fogyasztás autópályán), alacsony fenntartási költséggel. Valahogy éreztem, hogy még várni kell ezzel a dologgal, talán a ~3 milliós kategória már eleget tenne az igényeknek. Szerinted?
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Stylewars_kp #190505 üzenetére
Igen, őszintén szólva nem is tudtam, hogy van belőle 1.6-os. Az 1.8 már élhető, de azt hiszem, a 2 literest megbízhatóbbnak mondják. Kicsit utána kell olvasni, az 1.8-as is valamelyik motorkódtól atombiztos (fejből nem tudom, de az előző széria vége felé már nem volt gond). Az Avensis utastere és a motorja is nagyon strapabíró, így vigyázni kell a tekert példányokkal.
A 2.5 TDI-s kérdésben nem tudok segíteni. :)
-
dthadder
csendes tag
válasz BigBlackDog #190509 üzenetére
Egy Opel Astra H (ferdehátú) 1.4 benzint váltanék, őszintén szólva pokol ez az autó családdal. A fő problémám az, ha megy a klíma és bent ül a kiscsalád, akkor gondolkodnom kell, hogy meg merjek-e előzni egy 70-80-al totyogó szappantartót, mert nem biztos hogy be tudom húzni a kocsit még a szembejövők előtt.
Egy 1.6 Kia Ceed ehhez képest már versenyautó volt számomra, szóval annyira azért nem nagyok az igények[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dthadder #190502 üzenetére
Octavia 1.9 TDI, meg egy szett új hajtókarcsapágy. Üzemanyag spórolást benzinhez képest be a malacperselybe, aztán nem fog fájni, ha kell egy lendkerék mondjuk (de jellemzően többet spórol). Golf 5 ugyanez a technika. Rozsda valamikor biztos lesz majd, szerintem érdemes átnézni és a pici kavicsfelverődéseket, kezdeményeket kipöttyözni (akár rendszeresen pl műszaki előtt), és akkor 5-10 év múlva is szép marad az alja, típustól függetlenül olcsóbb, mint a karosszéria munka.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Stylewars_kp #190505 üzenetére
V6 TDI? Nekem volt 6 évig, én a mai napig visszasírom.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #190505 üzenetére
2.5 V6 TDI átlagnál nagyobb kockázatot jelent, viszont olcsóbbak is, mint a többi motor. Motorkód függvényében adagoló hiba, vezérműtengely kopás vagy törés, turbó gondok, légtömegmérő, kartergáz szűrő jut eszembe. Létezett régebben 2.5 sor5 TDI, az egy rém stabil cucc, kb ugyanaz, mint az 1.9, csak több a henger az viszont '97-ig volt csak A6 C4-ben, utána jött a V6. Később előfordultak még 2.5 öthengeres TDI-k pl Touareg és Crafter vonalon, de az megint más tészta... De amúgy ezen a vonalon én inkább 1.9-et néznék, ahhoz pedig jobban passzol a Passat
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz dthadder #190512 üzenetére
Akkor maradnék azoknál, amiket az első hozzászólásban írtam. De ezek pont városban fognak többet fogyasztani (10 liter sem kizárt, várostól és vezetési stílustól függ). Cserébe legalább bírják a várost.
Ajánlom figyelmedbe az egyterűeket is, városban nem fogyasztanak érezhetően többet (ott inkább a tömeg számít), csak nagy sebességnél. Cserébe rövidebbek (felfelé növekedve kapsz nagyobb teret, a csomagtartóban is), könnyebb kilátni és manőverezni velük a parkolóban.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #190514 üzenetére
Igen, a T25-ös Avensis fogyasztása teljesen korrekt, de 2005 utáni kell az 1.8-asból, mert előtte szerette az olajat, ezért meg is ette. A legjobb a 2.0i, mert az sem fogyaszt lényegesen többet, de egy kicsit erősebb, nyomatékosabb, ráadásul nagyon megbízható is. 2M-ig nagyon korrekt T25-ösöket lehet vadászni. 3M-nél inkább T27, abból is facelift.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
knoxhu
senior tag
Sziasztok!
Barátom szeretne magának autót vásárolni, ráadásul első autónak, friss jogosítvány is társul hozzá. 99%-ban városon belül lenne használva, kis méret, kis fogyasztás és egy elfogadható ár amik fő szempontok lehetnek. Tudnátok ajánlani pár típust kiindulási alapnak? Realitások talaján mozogva 5-600 ezer forint alatt. Nagyon köszönöm a segítséget!
-
ngaba
aktív tag
válasz dthadder #190519 üzenetére
Szívesen, de azért hallgass meg másokat is, mert az enyém csak egy szempont/ízlés. :) És nyilván olvass utána a neten, ha már körvonalazódik egy konkrét típus. De a H Astrából úgy gondolom, hogy tetszeni fog. :) Szerintem rozsdásodás szempontjából átlagos, vannak jobb és rosszabb autók is ebből a szempontból. De ezt csak érzésre mondom, nem vagyok sem szakértő, sem flottakezelő. :)
Mindenképpen érdemes Magyarországon forgalomba helyezett példányt felkutatni (engem közeli rokontól külföldről behozott autóval is nagy csalódás ért), és jó szemű és jó felszerelésű szerelővel átnézetni, és minimum ügyfélkapun kicsit nyomozni utána (a sok tulajdonos mindig gyanús stb.). De ez minden autóra igaz. Sok sikert a kereséshez. :)
-
-
NomadND1
senior tag
válasz dthadder #190519 üzenetére
Előtte mindenképpen próbálj ki mást is és ne sajnald a pénzt a márkaszervizre. Nézzék át mielőtt bármit is megveszel.
Szintén magánvélemény, de ebben az árakategóriában a focus jobban megérheti, üzemeltetési és fenntartási költségek miatt.#190520:Fiat Punto lesz az amit keresel
Látom nagyon futtatják a többiek a régi dieseleket, de érdemes arra is gondolni (főleg a pestieknek) , hogy szmogriadó esetén, volt autó nincs autó.Ha meg elkezdik szépen betiltani őket egyes kerületekben, akkor az szintén kellemetlen.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz knoxhu #190520 üzenetére
Lupo/Arosa 1.7 SDI? Bár ha magabiztos a kuplunggal, és inkább 1 km-t menne egy indítással, nem 5-öt, akkor marad a benzin vonal, ahhoz nem sokat tudok hozzászólni
Szerintem még taxizni is olcsóbb, mint szökőévente 2 nap miatt drágább fenntartású autóval járni a maradék 1459 napon, de hát ez is magánvélemény ilyen az egész autóipar, mindenki máshogy gondolja
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz molnarpeter #190530 üzenetére
Ha nem magabiztos akkor teljesen mindegy mi van alatta. A benzinesbe meg csak benzin kell
-
Zizi123
senior tag
válasz tboldi #190527 üzenetére
Eddig Skoda Fabia 1.2 12V HTP Kombi (64LE) volt a ceges auto, es vegulis amikor kellett akkor mindig eleg volt, tehat nem tettem tul magasra a lecet
Azt mondta a szerelom, hogy akkora a Jazz is van, es gondolom, hogy 1.4-es motorral megy is ugy, azert kerult a listaba. -
tboldi
nagyúr
válasz Zizi123 #190534 üzenetére
Egy 1.4-es Jazzem van, nem kell bemutatni.
Kategóriájához mérten nagy, de azért egy Octavia kombiban, amit te is felsoroltál, nem kevéssel van több hely. Bár ha a Fabia mérete is elég volt, akkor talán a Jazz is az lehet.
1.2-es - sőt, semmilyen - Fabiát nem vezettem még, nem tudom ahhoz hasonlítani, de a Jazz-t sem a menettulajdonságai miatt szeretjük, az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Stylewars_kp #190522 üzenetére
Nem sok. De melyiket nézed. A-s vagy B-s motorkódosat?
-
őstag
Első gen. 308-at milyen motorral vennétek főleg városi használatra? Az összes benzines a hírhedt Prince motorcsalád. Marad az 1.6 HDI?
-
ngaba
aktív tag
válasz yuing #190541 üzenetére
Marad az 1.6 HDI?
Igen.
Bár a nem turbós VTI-kről ellentmondásosabbak az infók, hogy az is tényleg annyira rossz-e (a nagyon nagy ívben kerülendő az a THP)... Mindenesetre nekem a helyi franciaautó szaki azt mondta, hogy a VTI is kerülendő.Én is 308-at akartam egy időben, aztán arra jutottam, hogy a 2006 utáni ráncfelvarrt 307 kisebb rizikó, ha benzineset akarsz, úgy is, hogy régebbi. És olcsóbb is. Nekem jobban is tetszik (én az SW-ket néztem).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Zizi123 #190543 üzenetére
Elég sokfelé nézelődsz. Említetted a Jazzt is, meg a kombikat is.
- Nekem nagy kedvencem az 1. generációs faceliftes Ford C-Max 1.6 100 LE, ha elég akkora autó. Bár abból inkább 1,5 millió egy szebb darab. Sokak szerint jobban sikerült, mint az alapjául szolgáló Focus, szerintem is (ez szubjektív). A facelift előttiek olcsóbbak.
- Szerintem a 2008 körüli egyterűk közül a legracionálisabb választás a Zafira B 1.8 benzin. De nehéz autó, fogyasztani is fog. És unalmas. Ha kicsi is elég, akkor a Merivára is rá lehet nézni. Nem is annyira kicsi az.
- Olcsóbb opció még a C4 Picasso 2008-ig 1.8 vagy 2.0 nem-Prince motorral (ez sem fog keveset fogyasztani). Nyilván dízellel is vehető. A futóműve nem a legjobb állítólag (+ a középre rakott műszerfalat se sokan szeretik), ki kell próbálni, hogy neked bejön-e.
- Az egyterűk etalonja a Scenic, de a Scenic II állítólag nem sikerült túl megbízhatóra. Talán az utolsó években. Mindenesetre olcsó.Ezek amik úgy jobb ár-érték arányúak szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ngaba #190542 üzenetére
Nekem ez a kocsi nagyon tetszik külsőre és a műszerfal is. Ritka eset ez. Nem olyan túl régen láttam egy 1.6 VTI-t Prémium felszereltséggel, kevés kilométerrel, vezetett szervízkönyvvel. Extraként bőr + panorámatető. Majdnem elcsábultam. Pedig most kicsit eltoltam az autóvásárlást. Dehát az a fránya motor... Dízeltől kell nagyon félni városban?
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz yuing #190545 üzenetére
Kérdezd meg a PSA topicban, ott szerintem többen fognak tudni konkrétumokat mondani. Az Indexen is van 308 fórum stb.
A 20 kerülendő motoros cikkben például ezt írják:
"Aranyszabály, hogy minél fiatalabb évjárat, annál megbízhatóbb és hibamentesebb motor, hiszen azóta is folyamatosan fejlesztik-javítják. Érdekes módon a konstrukciósan nagyon hasonló 1.4 VTi-vel nincsenek ilyen gondok. ... De itt is érdemes hallgatózni, ha csörög a vezérműlánc, cserélni kell."Na, ezt például nem tudtam. Érdemes volt belenézni.
Illetve itt azt írják, hogy 2010 áprilisáig rizikós fokozottan. Ugye bőven gyártották utána is. Esetleg franciaautó mágusok tudhatják, hogy milyen motorkódot érdemes kutatni. Vagy hogy utólag X összeg ráköltésével gatyába lehet-e valahogy rázni a gyengébb konstrukciókat, ha még nem haltak meg (mivel a rossz híre miatt viszonylag olcsó pl. a VAG-konszernhez képest, lehet, hogy megéri ezt az összeget rákölteni stb).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizi123 #190538 üzenetére
T25 2.0 dízel 116 lóval jó igazából, az még Toyota motor. Viszont ha bármi baja van, akkor drágább kör common rail lévén, illetve bontott alkatrész is szerintem kids it ritkább/többe fáj. Octavia akkor még PD volt, minden második bokorban bontanak ilyen motoros autót, de az 1.9 PD igazából jó értelemben tucat motor, olcsók a kopó dolgok is hozzá. Octavia mk2 esetén számolni kell picit magasabb rozsdásodási hajlammal (jobban meg kell nézni) és a hajtókarcsapágyak cseréjének költségével, mk1 jobban van védve alulról és nem volt benne gyenge csapágyas motor tudtommal, cserébe régebbi konstrukció, mondjuk emiatt fenntartás is kedvezőbb picit.
-
customer114
senior tag
Sziasztok!
8 - 8,5 M összegért melyik szalonautót vásárolnátok és miért?
Köszönöm
-
Gergőke88
addikt
válasz customer114 #190549 üzenetére
Ennek így se füle se farka...
Mire használnád? Személyek száma? Egyedi igény?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kolondrum: BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Kerékpársportok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- További aktív témák...