- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz Zizi123 #190949 üzenetére
Én csak Magyarországon forgalomba helyezett autót vennék. (Ha jól vannak kitöltve hahun az adatok, akkor Pug308sw-ből van 13 db ilyen eladó az országban. Ezeket nyálaznám cégig + jófogás magán hirdetések + FB.)
Nemcsak a 7 ülésesben van 3 rendes ülés hátul. Kétféle kivitel van a "kombi" 1. generációs 308-ból: a Break és az SW. A Break a hagyományos kombi akar lenni, hátul a megszokott osztottan dönthető "üléspad" van, lemeztető van, és általában puritánabb a felszereltsége. Az SW az egyterűsebb kivitel, hátul 3 egyenként kivehető és tologatható ülés, üvegtető, és lehetett plusz 2 üléssel is rendelni. Gyakran rosszul van feladva a hirdetés (Break helyett SW-t írnak), illetve mivel lehetett konfigurálni is az autókat, van gyárilag is SW-nek árult autó, amit inkább Breaknek kellene hívni.
A 3 hátsó ülést gondold meg, ha nincs 3 gyerek. A fő előnye a variálhatóság. De egy embernek keskenyebb egy olyan ülés (ugye 1/3 részed van csak a hátsó sorból, míg a pados verzióban majdnem a fele a tiéd). Síkba sem olyan könnyű dönteni, mint a padot (előfordulhat, hogy csak kivétellel lehet, ami macerás; esetleg előre lehet valahogy hajtogatni, ezt most meg nem mondom, hogy a 308 tud-e ilyet, de másképp biztos nem). Tény viszont, hogy a hátsó utastér / csomagtér sokkal jobban variálható a 3 üléses verzióban (például ha akarod, kiveszed a középső ülést, és a bal oldalit kicsit előretolod).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
-
nesa
veterán
Sziasztok!
Hunyadi trajet érdemes ezzel foglalkozni, vagy ez akkora retek keleti szemét hogy inkább felejtsem el?
Mennyire gáz ezeknek a motorja?
Mondjuk az a zavar kicsit hogy nincs digit klíma, de úgy látom egyben sincs.
Ez van a közelembe. -
Somatom
veterán
-
nesa
veterán
Azon az útvonalon ahol járok van véda, ahol nincs ott meg le-fel portyáznak a követő autóval a rendőrök alig van olyan nap hogy ne látnám épp valakit megfogtak, ez a szakasz után van 5km csend míg átmegyek egy falun de a falu közepén 80% trafi, falu után 1,5km múlva meg kell állnom rendőrségi átvilágításra szinte minden nap hajnalba és délután is, ez után megint falu ahol minimum egy helyen szintén trafi, szerinted érdekel hány lóerő mozgat 2 tonnát, a mostani 7 személyesem 1560kg 90le.
Szóval a motorról van vélemény tapasztalat? -
gaborbol
őstag
Ez egy eleg korrekt videonak tunik. [link]
-
Beus0726
újonc
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok és szeretném kérni a segítségeteket, illetve a tanácsotokat.
Ami fontos:
- cabrio ( csak lemeztetős )
- manuális váltó
- 4 személyes
- jelenlegi autómtól (1.2-es/80LE) kicsit erősebb motor.
- árban: 2M-2.5M (max 3M)Tervezett használat:
- napi használat városban 2-5 km
- néhány naponta 25-50 km
- havonta 2-3 alkalommal autópálya 150-180 kmAmiket eddig néztem: ( Más márka/típus is szóba jöhet, de leginkább ezekkel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni )
Ford Focus
Opel Astra H
Peugeot 308 / 307
Renault Megane
Volkswagen EosAlapvetően a megbízhatóság lenne a legfontosabb és olyan márka/típus/motor kombinációkat keresnék amikkel rendszeres karbantartás mellett nem kell félni a váratlan és magas kiadásoktól, illetve szeretném elkerülni az ismert típushibás autókat.
A válaszokat előre is köszönöm.
-
Biqci
aktív tag
válasz Beus0726 #190971 üzenetére
Szerintem felvehetnéd a listára a Volvo C70-et is. Alul Focus, felül Volvo, de 3 részes tetővel, ami sokkal jobb mint a kétrészes. Nem annyira ormótlan hátul, mert kisebbre össze lehet csukni a tetőt. Nameg benne van egy fasza öthengeres motor, ami a legjobb nemcsak az itt felsorolt listról, hanem úgy általában egy kiváló motor
Tehát konkrétan Volvo C70 2,4[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Beus0726 #190971 üzenetére
Volvo C70. [link]
EOS nem olyan jó motorikusan és a tető is hajlamos beszarni, már pedig ha az beszarik akkor garantálom, hogy te is...
Opel Astra TT jó, a tető nem bajos de ha mégis akkor a javítása nem olyan drága, viszont a 1,8-as motor elég vérszegény bele mert nagyon nehéz az az autó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Beus0726 #190971 üzenetére
Költségek szempontjából szerintem nyugodtan lehet pénzügyi tartalékot képezni a tető felújítására, előbb vagy utóbb mindegyikkel lehet baj, jobb a békesség. Szoktak lenni ezeknek külön szakértőik, vásárlás után érdemes lehet csak megelőzés miatt egy karbantartásra elvinni ilyen kabriós valakihez.
Amikkel szerintem motorikusan nem sok kockázat van:
Focus: 1.6 100-101 lóerő
Astra: 1.8
Megane: 1.6Egyébként az Eos esetén 1.4 TSI 122 lóerős motor lenne még jó, keveset fogyaszt, viszont számolni kell drágább fenntartással (vezérlés csere húzósabb tétel a többihez képest, és jellemző még a szívó oldali koksz lerakódás, erre a sűrített levegős dióhéjas szórás a megoldás, de az is időigényes, így szerviztől függ, mennyibe kerül, szűk százast arra sem árt elkülöníteni vásárlás utánra, de ezt esélyesen csak egyszer kell elvégezni, amíg birtokban van az autó.
Peugeot: 2006-tól kezdték bevezetni a kockázatosabb Prince kódnevű motorokat, 308-ban már csak olyat lehetett kapni. Itt hasonló a helyzet, mint VW esetén, csak kevesebben foglalkoznak vele, drágábban jön ki az egész. Viszont egy 307cc a facelift időszakból (2005-2008) 1.6 110 lóerős régebbi fajta motorral szerintem hasonlóan megbízható szerkezet, mint a fent nevezett 3 típus, de ha erősebb kell, 2.0 motorokkal is lehet nézni.
Konklúzió: szerintem is Volvo C70 2.4
[ Szerkesztve ]
-
-
Beus0726
újonc
Biqci, Qru, Molnarpeter
Köszönöm a sok hasznos információt. Volvo márkára megmondom őszintén nem is gondoltam, de kicsit elgondolkodtatott így, hogy mind a 3-an azt emeltétek ki még úgy is, hogy nem is volt a listában.
A Ford Focus "tetőjével" illetve motorjával van esetleg valami tapasztalat? A felsoroltak közül leginkább az ami a legközelebb áll hozzám, de az ajánlott Volvo C70 is nagyon jónak tűnik.
Végig olvastam az összefoglalót, de nem nagyon értek az autókhoz azért is kértem tanácsot.
Tudom, hogy állapotot kell nézni és nem a futott km-t, de szeretnék tanácsot kérni.Van valami "általános recept" hogy ha neten nézegetek akkor mennyi futtott km illetve kor számít már annyira soknak hogy nem érdemes vele foglalkozni? Inkább ilyen saját tapasztalat érdekelne, hogy látatlanba mi lehet kapásból ami nálatok alapból kizáró ok.
Az kimaradt a leírásból, hogy legalább egy 5-6-7 évre venném az autót.
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Anyámnak városi futkározósnak lett egy Nissan Note 1.2 benzin sajnos turbós viszont mehanikus feltöltős aránylag jól felszerelt de nem fullos asszem talán 5 éves. Egész jól megy, aránylag keveset is eszik állítólag. (5L)
Erre egyik nap felhív hogy nem indul, se kép se hang. Műszerfalon hibajelzés. Megyek megnézem van kínai elm hibakód olvasóm, semminél jobb. Elindítom pöcc röff. Hát ezt nem értem... hibakód valami injektor hiba. Gondoltam felszedett valami szart a tank aljából mert még nem villant ki hogy kevés a nafta de közelített. Felhívattam vele a kereskedőt hogy tudjanak róla bár lehet csak koszos volt. Sokat állt megvétel elött, előfordul hogy tényleg a benzinnel van baj. Tankoltattam vele 100-asat, majd az tiszít valamit gondoltam.
Pár nap múlva megint hív hogy sokadjára indult csak el, hibakód ugyan az nálam nem jött elő. Menjen vele még nagyobb távokat, kicsit tisztuljon meg. Ha szar valamelyik injektor akkor úgyis 3 henger menne...ja várjál ebbe eleve csak 3 henger van.
Aztán egyszer csak menet közben leállt, ezek szerint itt nincs kevesebb hengerezés. Háát őőő ez nem vicces város közepén megállni. Na akkor tréler és megy vissza a kereskedőnek takarítsák ki vagy amit akarnak. Most úgy áll a dolog hogy kap csereautót, mert állítólag valami elektronikai hiba (?) és alkatrészre várnak. Számomra kissé furcsa hogy egy új (nekem mindegyik új ami nincs 10+ éves) autó már most ennyire köhög, pedig elvileg ahogy olvastam megbízható.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Gombinyó
őstag
válasz MasterDeeJay #190977 üzenetére
Hol olvastad, hogy az 1.2Tce megbízható? Vagy ebben nem az van?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #190979 üzenetére
Miller ciklus fogyasztással spórol, turbót nem nagyon érinti, zavart érzek az erőben.
-
gaborbol
őstag
válasz molnarpeter #190970 üzenetére
Neki akartam kuldeni, csak telorol kuldtem, viszzaleptem, hogy ellenorizzem a linket, aztan veletlenul az uj-ra kattintottam a valasz helyett.
Hiteles video, azert ez nem az orok elet +1 nap motorja. 150k korul mar kikonyokolhet, ha rendesen volt szervizelve, megkapta az olajat meg a minosegi gazolajat akkor akar 400k-t is elmehet... A linkelt peldany a 353k-s futassal nagyon a veget jarja, ha csak nem figyelt mar be egy-ket nagygeneral.
-
vzsryl
nagyúr
válasz MasterDeeJay #190979 üzenetére
Az 1.2 Dig-T az nem négyhengeres? Nissan Pulsarban tuti, hogy nem 3 henger.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gaborbol #190982 üzenetére
Bontott cuccal mondjuk el lehet még csettegni, ha bírja a karosszéria - kérdés, hogy mennyire elérhetőek így az alkatrészek, adott esetben karosszéria sérülést javítani is nehezebb lehet, ezen a téren az előzőleg nézett VW-Seat-Ford trió egyszerűbb eset. Befecskendező rendszer meg Bosch, az jól javítható, van felújításra technológia, stb, abból a szempontból korrekt. Persze ha van jobb állapotú példány a radaron, akkor nyugodtabb az élet. Lehet, hogy jobb lenne az eredeti Eurovan mellett maradni?
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
Hali!
Szeretnék tanácsot kérni autót illetően. A jelenlegi 1.2-es benzines fiestám kiesz a gatyámból fogyasztás szempontjából, és jó lenne valami más helyette. Hétköznaponként pár km-t megyek mindkét irányba, viszont hétvégente autópálya és/vagy országút is befigyel a másodlagos munkám/hobbim miatt. Szerintetek érdemes lenne váltani egy 1.4-es benzinesre, hogy legalább a vegyes fogyasztás jobb legyen? Igazából ez nem kérdéses, kell másik.
Dízel nyilván nem jó ötlet erre a minimális távolságra, és nagyobb benzines feltehetőleg nem igazán lenne jobb a nagyobb fogyasztás és magasabb biztosítás miatt. Nekem ami bejön, az az Alfa Romeo Mito például, viszont ha a multiair beszarik, az autó értékenek a fele megy az alkatrészre és munkadíjra. Tudnátok ajánlani valami lehetőleg kisebb, "jó" fogyasztással rendelkező, és relatív megbízható márkát és típust? Konkrét árat nem tudok sajnos írni, otthon hasonló évjárat és állapot kb. kétszer, háromszor többe kerül, mint itt.
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Coccolino_O #190986 üzenetére
A 2. vasaló Swift nagyon jól fogyaszt, de a legújabb, vagy egy Baleno elmegy simán 5L alatt, szóval azok még jobbak ilyen szempontból.
Ha hibrid is szóba jöhet, akkor Toyota HSD-k, Auris, Prius, Yaris...megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Coccolino_O #190988 üzenetére
Ebbe a keretbe a Swiftek közül szerintem max az első gombóc fér bele, de az nem egy fogyasztásbajnok sajnos, szóval akkor az is felejtős. Nézz spritmonitort, hátha találsz még olyan benzinest, ami kevesebbet fogyaszt a mostani Fiestádnál (nem lesz könnyű dolgod).
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #190986 üzenetére
Bármi VW csoport 1.9 SDI, vagy ha nem kell hely, Lupo 1.7 SDI (és egy jó akku). Benzines jobban büntet a rövid utakon, mint a dízel, ez meg régi motor, nem megy, nem eszik, nem romlik el. Rozsda viszont kritikus pont lehet.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz molnarpeter #190984 üzenetére
A sharan testvérekkel az a baj borzasztóan le vannak élve és nagyon rohadnak, ezen amit néztem trajetet bosch szervizes számla van 410k-rol a 4db porlasztóra , ezzel talán több gond nem lesz, kettős tömegű nincs benne, a turbó fix, dpf nincs, szóval egyszerűbb a szerkezet, rágódom vegyem ne vegyem, a váltó típusbaja is javítva van, ezzel sem lenne gond, jön megy megáll, kipróbáltam városba, országúton meg pályán is, szóval nem tudom, venném is meg nem is, de jelenleg jobb állapotú autó ennyiért nincs, 2 hete volt műszakin.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Coccolino_O #190992 üzenetére
Hidd el, molnarpeter fórumtárs mindenkinél jobban tudja, hogy azt SDI-nek hívják. Te a PD TDI-re gondolsz, de az már turbós, és nem olyan egyszerű, mint a szívódízel SDI.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
Rozsda terén milyen a szekér? Ha nem problémás, akkor nem tűnik rossznak azért Persze előbb-utóbb nagy nyomású szivattyú letérdelhet még elvileg, de ha figyeled a gázolaj szűrőt rendszeresen, akkor azt is el lehet kapni időben, mielőtt a porlasztókat károsítaná. Váltóban is lehet cserélgetni olajat, hogy tovább bírja. Az szimpatikus, hogy ennyire egyszerű a többi része a konstrukciónak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #190992 üzenetére
Olcsó fenntartás és kis fogyasztás volt a kritérium, erre gondoltam a 64-68 lóerős 1.9 szívódízelekkel. Magyar viszonyok között, közepes futással szerintem azok jelentik a fenntartási görbe alsó pontját. Szuperek az 1.9 TDI turbós motorok is, de ott már van egy turbód és kettőstömegű lendkereked, ami tönkre tud menni egyszer. Amíg DPF nélküli, A kezdetű motorkódokról beszélünk, tartós szerkezetek, de említett alkatrészek miatt többe kerül előbb-utóbb a dolog, mint egy szívó esetén.
Többi említett kocsinál nem várnék jelentős változást, de néz rá spritmonitor.de oldalon a fogyasztási adatokra. Ha találsz a fogyasztási toplistában takarékos benzinest, ami tetszik is, akkor azokat is érdemes megnézni mindenképp nem akarok dízelt tukmálni kevés km-re, de ha valaki olcsón fenntartható konstrukciót keres, nekem az egyenlő az SDI-vel, bocsi
Ha UK, akkor gondolom a biztosítás is fontos szempont - ha nem megy úgysem sokat a kocsi, akkor lehet, hogy arra is érdemes rágyúrni. Grande Punto csoportban láttam, hogy ebből a szempontból az a típus elég jó versenyző - azoknál mondjuk érdemes egy javított szervós példányt keresni, meg számolni vele, hogy 1-2 apróság nem lesz tökéletese (ha együtt tudsz élni kis dolgokkal, olcsón elgurul, ha zavar, akkor meg otthon orvosolhatóak jellemzően).
-
nesa
veterán
(#190995) molnarpeter
Az alján van minimális felületi, most is nézek más kocsikat de itt a környéken semmi[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz Beus0726 #190976 üzenetére
A Focus tetőről nem tudok mit mondani, de általában a Focusról igen. A CC-be benzinesből ha jól tudom csak az 1,6-os és 2,0l-es motort tették. A kisebbik jó, de ide gyenge, sokkal nehezebb az autó mint a sima verzió. A 2,0l-es Mazda származású és szereti falni az olajat (sz 1,8-al karöltve) ha sokat futott. Plusz, hogy ne legyen egyszerű az élet, kettős tömegű is van benne, valamint elérheti a szokásos Focus nyűg, az elektrohidraulikus kormánymű meghibásodása. Ja persze, szeret rozsdás lenni. Amúgy jó autó a Focus, de nem hibátlan.
Szerintem ilyen általános recept nincs. Minden szitu más. Lehet sok méter benne, de ha jó gazdája volt és rendszeresen hosszú távon használta jobb választás lehet. De ez már olyan szakállas megállapítás...
Látatlanban első talán a tető, (persze ha s motor beindult, nem köpi az olajat-vizet, nincs kilyukadva az alja-sárvédő-küszöb) ami kizáró lehet, ha nem működik. Olyan mint a klíma "csak fel kell tölteni" szöveg. Ha nem megy ott kell hagyni. Mivel nem vagy szakértő/látnok, nem tudod eldönteni, hogy mi a baja. Az egyik ismerősömék vettek egy Megane CC-t pár éve. Nem volt annyira patent a tető, a C oszlopokon lehetett látni valami furcsa szimmetrikus karistolást. De amikor megvették még úgy-ahogy ment. Azt mondta a srác, hogy majd ő megcsinálja, mert mindenhez is ért. Aha... Egy ujjamon meg tudom számolni, hogy hányszor használták utána a tető-nyitó gombot..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Beus0726
újonc
válasz Biqci #190998 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Mivel nem értek hozzá, így ha odakerül a sor a megvétel előtt úgy is átnézetném szervizbe. Ha a tulaj nem járul hozzá az már alapból kizáró ok. Ismerősömék is most vettek autót, irreálisan kevésnek tűnt a futott km és a klíma se ment mert "csak fel kell tölteni", de a tulaj elmondott róla mindent, nem tiltakozott a szerviz ellen se és minden úgy volt ahogy mondta.Még 2 kérdésben kérnék tanácsot. Sajnos jelenleg a kínálat nem a legjobb. A jónak mondott típusokból nagyrészt 8-13 éves sokat futott dízeleteket látni ami a keretbe beleférne.
Lenne értelme dízelt vennem ha leginkább rövidtávon használnám? 5-25 km, ritkábban 100 km. Összességében is maximum évente 15-18 ezer km-et mennék vele.
Van értelme 13-15 éves autókat nézegetni azért hogy korábbi, de megbízhatónak mondott típusból találjak? Legalább egy 5 évre venném az autót.
Régóta szeretnék cabriót, de lehet más kivitelbe beleférne valami fiatalabb is a keretbe.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kolondrum: BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Kerékpársportok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal