Új hozzászólás Aktív témák

  • rasotamas

    veterán

    A jelenlegi autóm (Mazda6 dízel 2004, 6,5l/100km + 14Ft/km szervizköltség = kb 40Ft/km, évi 25-26Ekm) mellé érdemes lenne-e venni csak munkába járáshoz (havi 1000km, tehát az éves futás kb fele) mondjuk egy Peugeot 106/Citroen Saxot?
    Amit számoltam: eszik kb 4 litert, és a költsége jóval alacsonyabb, bár jó lenne tudni pontosan mennyi, de ha tippelnem kéne 8Ft/km-t mondanék. Ez azt jelentené, hogy a mostani kb 38Eft/hó munkába járáshoz képest 22-ből megúsznám, ami havi 16 ezer forint spórolás.
    Kérdés, mikorra hozza be az árát, és megéri-e a vezetési élmény teljes hiánya.
    Nézegettem, ha jól tudom az 1.5D a jó, mert van 1.4 is. 1.5-ből van 40 és 42kW-os is, nem tudom melyik jobb, ha jól tudom az egyik Bosch a másik Lucas adagolós.
    Ugyanez a motor van bakancs Micrában is, abban talán jobban bíznék, de nagyon-nagyon megkérik az árukat.
    Úgy nézem ezekért az autókért a kínálat teteje 4-500 ezer forint, na annyit nem adnék értük. Persze ezek elég jól néznek ki korukhoz képest, de én negyedmillió környékét tartanám reálisnak egy ilyen konzervdobozért.
    Számoljunk, így is közel 2 év alatt hozná be az árát az aszkéta élménymentes munkába járásom.
    Érdemes-e csak klímás szervóst keresni drágábban? Van-e más épeszű autó, akár gázosan ennyiért ilyen fogyasztással? Tényleg annyira olcsó-e a szervizelés? Konkrétummal tudna valaki szolgálni?
    Vagy hagyjam a francba, inkább ne költsek a Mazdára, csak a minimumot, elég öreg az így is, úgysem lehet annyiért eladni soha, hogy megérje, és spóroljak újabbra?
    Ja a másik előny hogy 2 autónk lenne, tehát lenne tartalék és a feleségem és a fiam is jogsit akar csinálni hamarosan. Ja és most nagyon közel dolgozom, de ha váltanék, mondjuk Pestre járnék be, máris duplázódna a kilométer így a spórolás is.

    [ Szerkesztve ]

    https://tinyurl.com/rasoapro

Új hozzászólás Aktív témák