A Google a jelentések szerint hajlandó lett volna eladni az AdX hirdetési piacterét, hogy véget vessen az EU trösztellenes vizsgálatának – az európai kiadók viszont ebbe nem mentek bele, elégtelennek minősítették a javaslatot.
Hirdetés
Az EB azzal vádolta meg a Google-t, hogy a saját hirdetési szolgáltatásait részesíti előnyben, ezzel pedig a negyedik ügyet indította a cég ellen. A Google még sosem ajánlotta fel magától egy trösztellenes ügyben, hogy eladja valamilyen részét, állítják névtelenséget kérő ügyvédek.
Az USA-ban jelenleg is zajlik egy másik trösztellenes ügy, amelyben a hatóságok az Ad Manager eladására kényszerítenék a vállalatot (aminek része az AdX és a DFP is).
A helyi kiadók állítólag nem elégedettek azzal, ha csak az AdX-et adja el a Google, mivel az adtech ágazatban minden szinten jelen van a cég.
Az EU trösztellenes hatósága állítólag tudott az ajánlatról, a Google pedig annyit mondott, hogy az egész ügy hibás értelmezéseken alapul, a szektorban pedig nagy a verseny és gyorsan fejlődik.
A hamarosan leköszönő EU-s trösztellenes vezető, Margrethe Vestager tavaly javasolta, hogy az AdX-et és a DFP-t le kellene választani a Google-ről, hogy véget vessenek az érdekütközéseknek.
Az utóbbi jelentések szerint azonban az EU úgy döntött, nem darabolja fel a Google-t, csak elrendeli a versenyellenes gyakorlatok befejezését. A feldarabolás csak akkor kerülne napirendre, ha ezután sem változtat a Google.