Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
nozs23
addikt
válasz hibavissza #5301 üzenetére
Ez MF.
-
hibavissza
veterán
Pulling focus. Ennyit mondott. Ez mitől tuti MF? Klasszik Pana találgatós fókuszmozgást elég jól modellezte kézzel.
Nem tudom szavakba önteni igazán mennyire szánalmas ez a produkció ekkora rakás pénzért. Dögkút szagú ez az L mount. Egy esélyük van, ha a Sony brutálisan magasra árazza az a7 IV-et.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz hibavissza #5303 üzenetére
Pulling focus. Ennyit mondott. Ez mitől tuti MF?
Mert az.
-
Votyesz13
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy Samsung NX2000 fényképezőhöz tudna valaki ajánlani kompatibilis macro objektívet?
Köszönöm előre is.
Üdv István -
Mr.Csizmás
titán
válasz Votyesz13 #5306 üzenetére
Samsung NX 60mm F2.8 Macro ED OIS SSA
de google alapján ritka és drága - szerintem jobban jársz egy manuális adapterezett makróval, pl. sigma 105 és társai.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Votyesz13
tag
válasz Mr.Csizmás #5307 üzenetére
Sajnos nem vagyok túl profi a téren, esetleg egy linket tudsz írni, amit te ajánlanál? Karórákat szeretnénk fotózni minél részletgazdagabban közelről.
Köszi. -
vihartigris
őstag
válasz Votyesz13 #5308 üzenetére
Lehet, hogy neked elég lenne egy makro előtétlencse is a meglévő objektívedre.
Pl: Raynox DCR-250bármi reciproka a semmi
-
Votyesz13
tag
válasz vihartigris #5309 üzenetére
Értem, jó lehet, csak nem tudom, hogy rámegy-e a mostani 20-50 objektívre.
Ebből van többféle? -
vakablak93
őstag
Na erről mit gondoltok?
Meginnt nem esett le nekik valami fontos: [link][ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz vakablak93 #5312 üzenetére
Ezt sikerult 4.5 ev alatt osszehozni. Ez egy fw update-nek is kinosnak hatna mar.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz vakablak93 #5312 üzenetére
Ha fontos változások lennének, akkor nem Mark II-nek neveznék, hanem GH6-nak
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz vakablak93 #5312 üzenetére
Röhej. Halkan jegyzem meg, hogy G9-ben is van lehetőség nagyobb frekis keresőképre, de ekkor a felbontása kicsit lejjebb esik. Eleinte nem veszi észre a júzer. Talán ennél máshogy van.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem ez semmit nem jelent, hogy Mark II a neve vagy GH6, ez nem annak a jelzése, hogy "hé te paraszt, ez nem teljes értékű utód".
Canon, Sony, Olympus is generációváltás jelölésre használja és a Panasonicnál házon belül is volt rá példa.
Ha tényleg ilyen lesz, akkor nem tudom mit remélnek tőle, miközben a G9 már így is kannibalizálja a GH5-öt a jó ár/érték arányával. Nem akarok megint azon pattogni, hogy még mindig DFD AF lesz benne, mert egy csomó embert ez tényleg nem érdekel, de akkor legalább lehetne benne több érdemi fejlesztés egyéb területeken.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz vakablak93 #5312 üzenetére
Sportszerűtlennek tartanám belerúgni komment szinten, őszintén sajnálom őket. Akik a panában bíztak a formátum jövőjét tekintve azok most megkapták a választ a kérdésre.
Csak egy dolgot emelnék ki, a kisebb lcd-t, ez számomra jó indikátora annak, hogy mennyire látja a gyártó a piaci trendeket.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5319 üzenetére
Csak azt jelzi, hogy majd a későbbi GH6 után is sokáig elérhető marad a GH5 szinte változatlan formában.
4k60p 10-bit felvételi limit nélkül kiváló IBIS-el, az eddiginél még jobb üzemidővel. Ne tegyünk úgy, mintha ez a kb. 4,5 éves kamera ne lenne megfelelő ma is, ha egyszer a konkurencia mind csak sokkal drágábban tud jobbat, meg persze az optikák mérete is eltérő, stb. Az ára pár hónap múlva csökkenni fog (a GH5 nyilván ki fog futni).
A G9 videós célokra nem alternatíva a firmware frissítés után sem.
Az újabb generációs videós dolgokhoz át kell tervezni az egészet: CFExpress kártya, még nagyobb, még nehezebb, sokkal drágább, ezen dolgok egyike sem olyan, amit a m43 felhasználók nagyobb része díjazni fog.
Kritizálni meg könnyű, mert tényleg semmi olyan kamera nincs, ami valami forradalmi dolgot hozna az előző modell szintjére.
Minden ami jobb, az egyben sokkal drágább is, vagy elkezdenek hasonló képességekkel spórolósabb modelleket gyártani (S1->S5, 1DXIII->R6, X-T4->X-S10, stb.) -
nozs23
addikt
Ugyanaz a kijelző, mint az S5-ben. Ahogy az akksi is. Gondolom így olcsóbban jönnek ki gyártásnál.
A G9 videós célokra nem alternatíva a firmware frissítés után sem.
Ez mondjuk meredek. Szerintem az igények nagyrészét lefedi a G9, ha nem kell az unlimited meg az ALL-I és egyéb extra funkciók, amik tényleg inkább a profi profiknak szólnak. Esküvőzni, hibrid felhasználásra simán jó a G9 jóval olcsóbban.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az "egyeseknek simán jó olcsóbban" nem azt jelenti, hogy ugyanazt tudja, mint egy GH5 (aminek az ára szintén esni fog tovább).
Egy jó videót tudó fotós kamerának megfelelő, de videóra logikátlan választás az olyan "apróságok", mint az LCD felbontása számítanak a gyakorlatban.A felvételi limit viszont egy olyan dolog, amit a legtöbb konkurens külső felvevő nélkül továbbra sem tud, tehát adott esetben nem alternatívája az "ősrégi" GH5-nek.
A technológiát nem olyan könnyű a megbízhatósággal, kis mérettel és alacsony árral összehozni (S1H)
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Az összes újabb Sony váz tudja a limit nélküli felvételt (pl a6100, a6400, stb). Szóval azért nem olyan ritka dolog ez már.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az a baj, hogy ha ez tényleg ilyen lesz, akkor az igazi lényeg csak annyi, hogy a GH5 már öreg vas és az öreg vasakat nem gazdaságos gyártani, kell bele pár olyan alkatrész ami közösen gyártható más típusokkal költségoptimalizálási célokból, de tessék-lássék alapon még kap egy kevéske fejlesztést. Nincs semmi komoly baj a GH5-el (ha mellé tesszük hány éves), nem is ezt mondtam. Csak ez így tényleg elég kevés fejlesztés.
Nyilván ők is inkább a GH6-ot hoznák ki szívesebben, de nem tartanak ott. Nekem ez azt üzeni, hogy a GH6-ra ne számítsunk egyhamar és a GH5 gyártásán szeretnének egy kicsit spórolni ezzel a lépéssel (ha láthatáron lenne a GH6, akkor már kivárnák ők is).
-
p_adam
addikt
#5321 Nincs 4k60p, nincs 10-bit.
A korlátlan felvétel önmagában nem elég, együtt kell tudnia mindent (pont ezek termelik a több hőt). És nem is igazán videóra tervezett vázak, IBIS sem összevethető. Az A7C és a következő APS-C váz már valamelyest mozdul ebbe az irányba, de az előző egyiket se tudja továbbra sem, a 10-bit meg az utóbbinál továbbra is kérdéses, mert úgyis jó pár váz lesz még ugyanezzel a szenzorral.
Szóval bármilyen régi is, egyelőre továbbra sem nagyon látni GH5II alternatívát, csak feljebb lehet lépni S5, R6 vagy A7SIII stb. irányok felé, persze aki nem szeretné az egész rendszert leváltani (meg kifejezetten nem is akar FF gépet), az most nem tudja mi lesz. Csak annyit nyilatkoztak, hogy a GH6 'számításba van véve'. -
Neck
veterán
Számodra csak akkor GH5-konkurens egy másik termék, ha pontosan azt tudja, mint a GH5? Érdekes érvelés. Nem mindenkinek van szüksége pontosan a GH5 tudására ahhoz, hogy videózzon.
Egyre-másra jönnek ki a videóra is teljesen használható vázak. Senki nem vitatja, hogy a GH-5 még mindig jó, sőt, mondhatni egyedi csomag, de nem biztos, hogy még mindig akkora bestbuy fél milláért. Lehet, hogy van olyan kör, akinek igen, de nem ártott volna kicsit nagyobb fejlesztés, hogy megérjen pl 50%-al több pénzt a G9-hez képest. Lehet, kicsit többen vennék. Ebből a szempontból nézted már?
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én is mindig ezt mondom, hogy a Panasonic mindig jó volt abban, hogy legyenek a vázakban olyan funkciók, amik kicsit speciálisabb igényeknek szólnak, de azon túl, hogy lehet velük autós kártyásat játszani* fórumokon, ezek elég kevés embert érintenek ténylegesen, már ugye azok közül, akik ilyen 1-2 ezer dollár körül keresnek maguknak vázat.
Lehet a konkurencia azért ad el több vázat (a nagyobb marketing büdzsén túl), mert amikor a vásárló mérlegre teszi a funkciókat, akkor hiába látja azt, hogy a Panasonic vázban sokkal több az advanced/high-end fícsör, ha közben tudja jól, hogy ezekre egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán lenne szüksége és ehhez képest meg mondjuk az alacsonyabb képzaj (MFT-hez képest), jobb követő AF és hasonló dolgok pedig mindig jól fognak jönni. Pro videós szemmel a GH5 egy olcsó cucc, de egyébként semmilyen más szemmel nézve nem olcsó és az emberek itt már mérlegelésbe kezdenek, amin nem biztos, hogy azok a valóban egyedi funkciók jönnek ki győztesen, amikre a nagy többségnek nincs is valódi igénye.
Én szívesebben láttam volna a GH6-ot már abban a szerepben, amit interjúkban már elhintettek, hogy a Full-Frame vonal megy majd a kommerszebb videós igényekhez, amolyan Sony A7 ellenfélnek, míg az MFT-t szeretnék jobban specializálni oda, ahol a kis szenzornak előnye van a hűthetőség, gyors kiolvasás szempontjából. Mondjuk egy frankón megcsinált viszonylag olcsón elérhető slow-motion kamerával tudnának dobbantani. De ugye ehhez szenzor is kell, ha pedig nincs (még) ilyen, akkor nehéz helyzetben van az MFT
*Az az erősebb gép, amiben több a lóerő, függetlenül attól, hogy a hétköznapokra kell-e neked annyi.
-
p_adam
addikt
10-bit, 4k60p, pontosan ezek azok a dolgok, ami miatt emberek feljebb lépnek pl. a Sony vonalon belül, mivel az A7SIII alatt egyelőre nincs semmi, ami ezt a vonalat átlépné. Ebből a szempontból nézted már?
A GH5 pedig sokkal elterjedtebb. mint a G9 (GH6-ot várnak nagyon, nem G9 utódot), tehát annyira nem lehet drága hozzá képest, nyilván ebben a formában sokkal kevésbé fog fogyni, mint korábban, amíg idővel még lejjebb viszik majd az árát, erre rendezkedtek be. -
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5329 üzenetére
Nagyon jól megfogalmaztad. Pro szempontból tényleg olcsó, ugyanakkor még a profik közül sem mindenki akar némi kompromisszumot kötni egy kevés pénzért cserébe - főleg, ha azon a P&L szinten, ahol ezek dolgoznak, ez az összeg semmiség. Nem a magyar piac hajtja az eladásokat, a világ nálunk fejlettebb felén szétvásárolták az emberek magukat α7SIII-ból, amint kijött, nem véletlenül.
Egy kicsit fura hasonlattal élve a GH5 egy kiváló barkács fúrógép, ami szinte mindent tud, és lehet vele jól dolgozni pénzért is, de a barkács gépekhez képest elég drága, szóval a hobbisták olcsóbbat vesznek. A jól menő vállalkozók nyugaton, ahol van pénz, meg Hiltit vagy kék Bosch-t.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Az emberek alatt kit értesz? A pénzesebbek megveszik az α7SIII-t, aki meg nagyon hobbista, tök jól elvan 4k30-on is, inkább vesz obit a pénzéért.
Ne csak a vázat nézd, hanem hogy milyen és mennyi obi van a rendszerre, pl MFT-re nehéz a Tamron f2.8-as obikkal ekvivalens szettet találni, hasonló áron.De ide a rozsdás bökőt, hogy az α7IV tudni fogja a 4k60 10bit-et, és nem egy kijelző csere lesz az upgrade. Az ilyeneket a Sony nem is jelöli a termék nevében, lásd az "új" α7RIII.
Ezzel az egész GH5 fejlesztéssel talán az fog jól járni, aki az utolsó Mk1 darabok egyikét lecsapja kifutó áron mondjuk 400e alatt.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
"A GH5 pedig sokkal elterjedtebb. mint a G9"
Ez azért annyira nem meglepő, majdnem egy évvel hamarabb jött ki a GH5, ráadásul a G9 is csak a 2.0-ás firmware-ben kapta meg azokat a funkciókat, amikkel elkezdte megközelíteni a GH5 képességeit, több mint 2,5 évvel a GH5 megjelenése után. Aki már bevásárolt addigra GH5-ből, nyilván nem vett G9-et.
-
p_adam
addikt
Nyilván azok, akik hosszú évek óta ebből élnek, és felveszik a videót a fotózás mellé...
5D III-ról váltottak (vagy sok esetben bővítettek) A7S/GH4/GH5-re és így tovább.
Ezek nem éppen pénzes amatőrök (videót folyamatosan tanulják) és nem az AF vagy a Tamron objektívek vagy akármelyik ekvivalencia, amik számukra a legfontosabb dolgok, mert itt most per pillanat éppen az a "kihagyhatatlan" sláger (a Blackmagic kamerák is elvannak nélkülük, van még választás bőven)Azt azért várjuk ki, hogy mégis mit tud majd az A7IV hogy ne vágják maguk alatt a fát (meg egyáltalán mikor érkezik, ha addig drágábbat is el tudnak adni)
4k60p valószínűleg 1.5x crop vagy line-skipped módban (elég nézni, hogy egy FX9 mit tud, azt nem fogja felülmúlni) és még mindig sokkal-sokkal drágább lesz (az A7III aligha szűnik meg, bár az A7C is némileg átvette a szerepét videós célokra) népszerű lesz, tökéletes annak aki a Sony rendszerben megy tovább, de már olyan termék aligha lesz ami 'lesöpörne' mást, lehet majd panaszkodni mindenre.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5333 üzenetére
Ettől függetlenül most se nagyon látszik, hogy megfordult volna a helyzet.
Szimplán azért, mert inkább a videó miatt nézik ezeket a gépet, nem fotó miatt. Akkor meg csak jobb az a gép, ahol efelé tolódik a hangsúly, nagy eséllyel úgyis egy SpeedBooster + Sigma 18-35/1.8 + cage stb. kerül rá vagy valami egyéb adaptált objektív (jó kézi élességállítással) tehát nem fotóra lesz használva.[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
499 Ft a GH5, 569 Ft az XT4. Milyen perverzióból választaná valaki a GH5-öt? Ráadásul ott a G9 369-ért. Már ha olcsóbban kell valami jobb videokamera. Erre az osztásra kijönni egy 700 ezer forintos GH5 II-vel.....ez annyira abszurd, hogy én azt gyanítom lesz valami abban a mark II-ben ami eladhatóvá teszi. Mondanám, hogy PDAF, de ahhoz nincs natív üvege a Panának...valami itt nagyon fura.
-
theporcupine
tag
válasz hibavissza #5336 üzenetére
Csak előkészíti a GH6 1misis árát.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Ettől függetlenül most se nagyon látszik, hogy megfordult volna a helyzet."
Nem lehet, hogy azért, mert az MFT népszerűsége erősen kérdőjeles? Korábban legalább a MILC piacon belül egészen jó pozíciójuk volt, mára ez elolvadt. Aki most keres aránylag megfizethető vázat, ami kielégíti videózásban, az már egyre nagyobb arányban máshol csapódik le, ez a trend nem alkalmas arra, hogy a G9 számbeli fölényt érjen el a GH5 felett és azt se felejtsük el, hogy aki elkezd teszteket olvasni a G9-ről, az jó eséllyel nem a 2.0 FW tudásával találkozik majd.
"Akkor meg csak jobb az a gép, ahol efelé tolódik a hangsúly"
A platós terepjáró is tök jó munkagép, de ha nem jársz vele terepre és a platót sem pakolnád meg, akkor miért vennél platós terepjárót? Nem, akkor sem ha jön egy ajánlat ami sokkal olcsóbb, mint a konkurenciáé. Olyan, mintha direkt nem akarnád érteni, hogy ha egy videósnak NINCS szüksége azokra az extra fícsörökre, amint egy Panasonic váz tud a konkurenciához képest, akkor nem azokat veszi bele az összehasonlításba, ha pedig nem veszi bele, rögtön nem olyan egyértelmű már a győzelem sem. Értem amit mondasz, csak a felszerelés vásárlás nem olyan, mint az autós kártya, hogy amelyik a legtöbb lóerőt tudja, az ütni fog minden mást.
Szerintem a Panasonic jobban megtalálja a számításait a 2-5 ezer dolláros szegmensben, mert akiket nem érdekel annyira az AF teljesítmény vagy eleve kézi pullal dolgoznak, azok inkább ezen az árszinten válogatnak. Aki meg csak 1000-1500 dolcsi körül költene, annak kicsit konzumerebb igényei vannak, más lesz a prioritás.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5338 üzenetére
Valakinek ez kell, valakinek az, ez eddig sem volt másképp mindegy hogy épp melyik árkategóriát nézzük. Ilyen szvsz nem létezik, hogy 1000-1500 és 2000-5000 és egy szakadék a kettő között, minden drágul folyamatosan, ami új, tehát ezek a kategóriák sem tekinthetők állandónak (sokan úgy tekintenek rá, mintha nem volna infláció + folyamatos csökkenés...)
Ez egy olyan modell ami továbbra is gyártásban marad, alacsony eladásokat várnak tőle, és az S5 ott van fölötte, mint lehetőség és azt az ár/értékaránya miatt jóval nagyobb számban tudják értékesíteni (ez a szenzor valószínűleg relatíve olcsó, mivel olyan sok gépben megtalálható valamilyen változatban).
Az pl. mért volna jobb, ha jönnének fejlesztések és vele a jelentősebb ugrás árban, de az AF hasonló szinten maradna, tehát ugyanúgy más rendszer mellett döntenének és nem vennék figyelembe, hogy még mit tud? A fejlesztési költséget figyelembe véve ez adott esetben valószínűleg sokkal nagyobb öngól lehet. Így valóban nehéz mit kezdeni ezzel a rendszerrel, vagy direkt az a cél, hogy új rendszer, új objektívek, ezt elég nehéz megállapítani.
Tehát ha az AF marad, akkor a GH6-nak majd valami olyat kell majd tudnia, ami eddig még kategóriákkal feljebb sem jött elő (ahogy a GH5 is tette annak idején), ez utóbbi valószínű. (Csak ne a 8K legyen, mert szvsz teljesen felesleges...)
Aki tényleg ennyire árérzékeny, azt tényleg vesz egy használt GH5-öt, ott már szinte alig van különbség a G9 között (főleg, ha még a V-Log-L is benne van az árban) meg majd most fogják lejjebb árazni.
Azzal, hogy valaki vesz egy vázat videóra, még nem áll meg a dolog, csak itt kezdődik (kb. a tartozékok összessége rendes objektívekkel összesen sokkal több, mint maga a váz - vagy az ember mindenből megveszi a legolcsóbbat, aztán megveszi a jót...), aki meg így gondolkodik, az pont nem a G9-re fog alapozni, mert olcsóbb és olyan állóképes dolgokat tud, amit valóban nem fog soha használni.
Csak az nem érthető az egészben, hogy mi ez a nagy felhang erre a majdnem GH5II átnevezésre, ami tulajdonképpen nem változtat semmit, eddig is voltak mellette és ellene okok és ezután is lesznek és idővel ez nyilván a negatív irányba tolódik, amire majd az árcsökkenés lesz a válasz, de egy adott szint alá nem mehet, mert nem éri meg legyártani sem.
A Fuji pl. 2022-ig nem hoz ki egy új X kamerát sem, így nincs semmi hírverés, csak fogyjon, ami van, így nem éri őket semmi kritika annak ellenére, hogy lenne még mit csiszolni a rendszeren, az X-T3 2018-as bemutatása óta olyan nagy ugrás igazából nem történt, az ára sem változott olyan sokat.
Persze az általános hangulat érthető olyan tekintetben, hogy a közelmúltban voltak nagy ugrások, de a közeljövőre nézve nem várható semmilyen izgalmas dolog hatjegyű árcédulával (legalábbis egy A7C-re épülő új szenzoros Sony APS-C váz hasonló képességekkel nem tűnik annyira annak, ha igaz, hamarosan kiderül). -
nozs23
addikt
válasz hibavissza #5336 üzenetére
A kiszivargott spec alapjan kontraszt + DFD
-
Stauffenberg
Topikgazda
Most a jelenről beszéltem és nagyjábóli árkategóriákat mondtam, nyilván ezek változnak, formálódnak. De most a jelenről beszélünk.
Mint mondtam is korábban a GH5 Mark II ha ilyen lesz, akkor ez csak egy költségoptimalizációs modell, amire vélhetően azért van szükség, mert nagyon odébb van még a GH6 megjelenése. A GH5 tudásával meg szerintem 2021-ben sincs semmi baj, de ha lenne PDAF (nem lesz), akkor egy sokkal népesebb tábort tudna elérni és nem csak azt a kisebbséget szólítaná meg, melynek megfelel a kézi manuális fókusz (azt is csak adapterezett objektívvel). Sőt megkockáztatom, hogy meglévő GH5 vagy G9 tulajok is váltanának és tökre ki lehetne bekkelni vele még legalább 2 évet a GH6-ig.
A Fujifilm meg amúgy tök jól áll vázakkal, nem értem mitől probléma az, hogy idén már nem tervez crop gépet bedobni. Egyedül az X-H1 utódja van késésben, de arról eddig is úgy pletykáltak, hogy csak 2022-ben jön. Az X-T30 utódja is befuthatna, de az lényegében az X-S10 lett, az X-E4 nem olyan rég jelent meg, ezzel viszont nagy lett a zsúfoltság 1000 dollár környékén és valamelyiknek mennie kell (szerintem az X-T30 utódja lesz az áldozat).
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5341 üzenetére
Az idén nem jön több X gépet úgy is lehet értelmezni, hogy végre talán lesz kapacitásuk jobban a GFX-re figyelni és a beharangozott 50 MP-es váz mellé mondjuk összekalapálni a rég belengetett két tilt-shiftet. Vagy csak shiftet, a tilt nem fontos annak a rétegnek, akik nagyon-nagyon várják, hogy végre medium format MILC-re is legyen natív, élhető méretű épületfotós objektív.
-
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5343 üzenetére
Nekem csak egy X70 utód hiányzik a palettáról, de az nagyon
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hogy nagyon hiányzik az túlzás, de én meg egy X-T40-re vágynék, kb ilyen X-S10 tudásban meg is tenné, csak szerintem éppen emiatt a váz miatt nem lesz már talán soha X-T40.
Ott az X-E4 ha rohangálós, utazós, utcai fotózós vas kell, kicsit jobb felszereltséggel meg az X-S10. Szerintem emiatt nem fogják már bevállalni az X-T40-et, nincs értelme lejjebb menni tudással, mert ott az X-E4, feljebb meg azért nem, mert akkor az X-T4-nek kavar be.
Akkor látnám esélyét, ha kiderülne, hogy az X-S10 nem fogy jól, de szerintem nem ez fog róla kiderülni.
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #5345 üzenetére
Nekem pl. nagyon bejon az X-S10 ugy, ahogy van. Estleg lehetne megmagasabb fps. Sajnos az objektiv arak nem jonnek be. Ezert dontottem a Canon mellett. Veszem hozza az olcso vacak tejfelesdoboz obikat.
Azert jo lenne, ha az X-S10-hez hasonlo videos kepessegek jobban elterjednenek, mert az azert eleg jo.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
Van filléres XC 35mm f/2, emellett a normál szigetelt f/2 WR sor sem drága ha nem csak a fényerőt, hanem a minőséget is nézzük.
Az X-S10 nekem olyan, mint a Panasonic G80/G90 ottani megfelelője (mínusz időjárásállóság), ilyenem meg már van és az egyik ami hiányzik a Fujizásból az az oldschool kezelőszervek. Egy tök jó váz, nem lehúzni akarom, csak inkább szerszám már, mint játékszer.
A G80-am azért vettem anno, hogy otthoni játszós gép legyen, de annyira olyan akar lenni, mint egy szerszám, hogy emiatt néha kicsit uncsi.
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #5347 üzenetére
Igen, elég jók a Fuji obik... De a semminél (vagy a mobilnál, vagy a kit obinál) azért egy Canon fix, vagy macro jobb.
Azért az X-S10 tud jó dolgokat. A slow mo-ja tuti. Használnám. Tök jó az AF. Amennyit próbáltam, az tetszett. Nekem bejön a jpegje is, a Panájé én annyira. (Meglennék azzal is, de azért mégis...)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egy pár évig Fujival fotóztam, szóval ismerem azt a Jpeg-et. Ráadásul akkor még sokkal kevesebb filmszim volt, az újabbakat nem is volt még alkalmam kipróbálni.
Én annyit megadnék a Panasonicnak, hogy egy pár éve már ők sem olyan bénák a színekhez, de ők inkább a természetes vonalon mozognak. Náluk tudtam először olyan profilt találni, ami egyszerre tud kicsit kontrasztos is lenni, meg közben természetes is marad és általánosan bevethető.
A Fujival mindig az volt a bajom, hogy a sok remek színes-szagos-fűszeres profil mellett nincs olyan, ami természetes, de közben kicsit kontrasztosabban is jól mutat és mindenre általánosan jó (nem beszélve arról, hogy a Fuji hajlamos az ég kékjét kicsit türkiz felé tolni... tudom, elmeháborodott vagyok). Szóval inkább csak hiányoltam egy olyat, amit a Panasonic tud (ami igazán csak akkor realizálódott bennem, mikor Panasonicra váltottam).
Cserébe a Panasonic Jpeg-et ne akard utómunkázni, mert egy tónusgörbét megközelítő pillangó szárnya által keltett örvényléstől szétesik az egész. A Fujifilm még utólag is jól húzható.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5349 üzenetére
A kékkel nem tudok vitába szállni, alapvetően nincs olyan Sony-Nikon-Olympus kék, amitől kiugrik a napnyugta utáni kék, ezt sok év után is hiányolom néha (bár a Color Chrome Blue most segíthet ezen). Viszont a Pro Neg HI szerintem elég jó all around természetes profil, az X-T4-en is azt használom a built-in HDR módhoz, abban az esetben tökig visszavett szaturációval… szerintem tök jól működik így (1, 2, 3), azt csak lábjegyzetben motyogom, de szerintem kisebb melóknál simán megpróbálkozom majd azzal (kisebb konyhák, stb).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen