Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem a Pro Neg HI profilt is ritkán használtam, nincs így meg annyira az emlékeimben, hogy pontosan miért, talán az nem volt annyira kontrasztos vagy szaturált. Ami persze nem okvetlenül baj, inkább csak hiányoltam egy profilt, ami természetes, de közben kontrasztos és nem alulszaturált.
Nem mondom, hogy a Panasonic mindenben hozza az elvártat, de nekik azért jól megy ez a természetes vonal. Cserébe más meg nem, videóban sem próbálkoznak olyasmivel, mint a Fujinál az Eterna.
De az látszik, hogy így 2 évtizeddel a digitális forradalom után egyre nagyobb az igény arra, hogy az emberek tudjanak válogatni remek profilok között a számítógépes csúszka tologatás helyett, mint amikor analóg filmet választottunk (aztán a többség amúgy is beadta laborba, legfeljebb a papírtípussal variált még amire a kidolgozást kérte). Szerintem a következő évek trendje az lesz, hogy a többi gyártó is megpróbálja majd kihívni a Fujit ezen a területen.
-
taranis
addikt
válasz Stauffenberg #5351 üzenetére
Na ezt a trendet nem várom, mert onnantól nem tudom majd eladni a LUT-jaimat
colorizer.net
-
nozs23
addikt
válasz taranis #5352 üzenetére
Biztos van erre igény, de azért annyira nem látom a felvételbe sütött profilokat követelné a nép. Egy log-ot kb. két kattintás konvertálni, onnastól kezdve pedig bármilyen kreatív lut-ot rá lehet tolni, ezzel maximalizálva a dr-t és meghagyva a lehetőséget, hogy később változtass az anyagon. Még a jó jpeg motort értem is, pottyanjon ki csinosan és kész. De egy videó ígyis-úgyis be lesz húzva a szerkesztőbe vágás miatt, akkor meg már olyan mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Dual ISO-s megoldásoknál nem nagyon vettem még észre, hogy kifogynék a fényből, S kamerákon (de azt hiszem a Sonynál is) lognál 4000-nél üt be a második, ahol papírforma szerint base ISO szintű zaj lesz, ami lognál 640 (valóságban inkább 800-1000 körül, de tényleg nagyon tiszta még a kép). Persze elképzelhető, hogy extrémebb szituációkban problémás lehet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én megkérdezném a vloggereket akarnak-e Logban forgatni, meg konvertálgatni és ha nincs a fejükben egy teljes color management szemlélet, akkor kismillió helyen félremehet a dolog.
Talán azon a korszakon túl vagyunk már, mikor az emberek a Canon DSLR default profilon letekerik a kontrasztot meg szaturációt csutkára és rögtön arra dobálják rá a kreatív LUT-okat és a végeredményben meg mindenkinek Trump-narancs feje lesz, meg az árnyékok elmásznak kékbe, lilába, zöldbe, mindenbe.
De néha elfelejtjük, hogy nem mindenki hozzáértő, hanem akar egy kamerából kieső jól kinéző anyagot, amit már nem kell piszkálni. Vannak videósok meg kamera userek, előbbi érti mit mondtál mos, másik meg nem és nem is akarja.
Aztán persze van egy szint, ami ha megüt egy profil (nem véletlenül hoztam példának az Eternát), akkor arra a profik is rá tudnak kapni, mert megkönnyíti az életüket. De hát ugye az AF-re is mondták még pár éve, hogy hülyeség, rendes videós kézzel tekerget (én is vélekedtem így).
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5359 üzenetére
Bele-bele szoktam nézni vloggeres "tesztekbe" youtube-on, a legtöbb a 10bitért sírt eddig (+unlimited felvétel és flip screen), aminek kimondott előnye pont lognál van. Én sem értem miért, szerintem sem kéne célcsoportnak feltétlenül több, mint egy igényes könnyen vágható 8bit-es soc.
Szerintem amúgy pont a narancsfejes teal and orange lut-okra gerjednek filmszimulációk helyett.
Engem ez sosem fog igazán érdekelni, mert sokszor visszanézve a projektjeimet is inkább átdolgozom, mert utólag nem jön be az akkor összehozott színvilág és szeretem, hogy van lehetőségem. Ami még számít, hogy nem nem mindig van lehetőség jelenetek között újra fixálni a wb-t es az utólagos korrekcióját is jobban tolerálja egy hajlékony log.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem a "wannabe filmmaker" vloggerekről beszélek, hanem azokról, akik csinálnak valami videózástól tök független témáról egy vlogot. Utazás, gasztro, történelem, autók, stb. Ők vannak sokkal többen és ahogy a csatorna nőni kezd, valamit akarnak kezdeni a képi világgal, de sokszor inkább itt kezdődnek az igazi bajok, mikor egy eleve szarul kalibrált, szar minőségű monitoron rádobnak valami LUT-ot (mert hát mondták a kommentelők, hogy az kell), de látszólag tényleg ötlete sincs mit csinál.
-
kovsol
titán
Ha a pletykák igazak a Sony is valami APS-C Vlogger kamerát akar kiadni következőként.
Most ezzel lehet úgy fest eladni dolgokat.May the Force be with you!
-
nozs23
addikt
Mit leparádéznak azokkal a pletykákkal, először belőtték A6700-nak, minden high end, most egy épp, hogy szódával elmegy herélt vlogger cucc az 5 éves szenzorral. Kíváncsi vagyok mi a vége.
Közben kedden jönnek az új GH gépek: [link]
Ez alapján 1-nél több modell lesz bemutatva. Az aktuális pletykák szerint GH5II (azzal semmi update-el) és egy tényleges GH6 (bár ez utóbbi lehet, hogy csak egy official development bejelentés lesz, ahogy a Canon/Nikon is csinálja mostanában).[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem nem kell túlgondolni, maga a hír is azt írja, hogy igazából csak egy A5xxx vázba csomagolt A6xxx kamera lesz EVF nélkül (meg gyanítom oldalra lehet majd kihajtani a kijelzőt, szembefordítva is jól elérhető lesz a Rec gomb és kész). Majd lehet bundle-be csomagolni grippel meg mikrofonnal.
Mikor jelent meg A5xxx váz utoljára? Szerintem adja magát, hogy ha már EVF úgysem kerül rájuk, akkor kicsit szabják át vloggeresre a figurát. Fotós úgysem vesz ilyen gépet.
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5365 üzenetére
Nincs ezzel baj, johet. A Sony rumor oldal cikkei voltak inkabb megtevesztoek, felturboztak a fanokat egy igazan high end APS-C-re, aztan gyorsan leeresztett a lufi.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ezért nem szokott annyira érdekelni miket írnak a pletykaoldalak. Ha a pletyka beilleszthető valamilyen trendbe, piaci kontextusba és általában véve logikus, akkor érdemes lehet rata csámcsogni, de készpénznek azt sem kell venni. Nem azért, mert talán hazugság, hanem mert néha a szivárogtató sem tudja mit szivárogtat.
Volt amikor reklám-marketing ügynökségnél dolgoztam és láttam erősen NDA prezentációkat kampány tervezéshez. Volt amikor tök más fájlt kerestem a belső szerveren és találtam valami nagy dobásnak tűnő dolgot az egyik ügyféltől, specifikációkkal, várható megjelenési dátummal (üzleti negyedév). Szóba is hoztam az egyik kollégámnak, de mondta, hogy már tárgytalan, 4 hónapja kaszálták el (kicsivel azelőtt, hogy a céghez kerültem).
Simán lehet, hogy ilyenek is mennek ki pletykaoldalakhoz, aztán ha nem jön be, akkor szétkapják a portált, hogy hazudott, meg kacsa az egész.
A Sony APS-C high-end váz meg már egy sok éves pletyka, lassan többet várunk rá, mint a Pentaxosok a Full-Frame DSLR-re. Engedjük el, lehet már a MILC-ek technológiai utódja is meglesz, mire ezek kijönnek vele.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #5367 üzenetére
Lassan az is csoda lesz, ha kiadnak egy új APS-C szenzorral szerelt gépet. Most már A6300 óta ugyan azt pakolják bele a gépekbe.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez csak az én következtetésem, de szerintem a Sony egyszerűen nem tudja használni a saját 26 megapixeles APS-C szenzorát a chiphiány miatt (ami inkább félvezető hiány, de értjük, így hivatkozik most rá az ipar). Eleve voltak is hírek róla, hogy ez a Sony szenzorgyártását is negatívan érinti (meg sok mást, jelenleg 4-5 hónapos várólista van ha valaki PlayStation 5-öt akar venni).
A 24 megapixeles APS-C szenzor ott áll legyártva fosásig a raktárakban, míg a 26 megapixelesből nem tud eleget gyártani ahhoz, hogy az élő szerződések kiszolgálásán túli mennyiséget tudjon felhasználni saját célra.
Gázos mikor autógyárak állnak le vagy állnak át kevesebb műszakra, mert a fedélzeti rendszerbe szükséges elektronikát nem kapják meg. Szerintem a Sony örül, ha egyáltalán a Full Frame vonalon le tudja gyártani kellő mennyiségben az új szenzorokat, amiket az utóbbi időszakban vezetett be a portfólióba, az most a legkisebb bajuk, hogy a crop gépeikbe még mindig a 24 megapixelest kell tenni.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #5371 üzenetére
Sajnos már a 24Mpixelből se áll halomban.
sgery fórumtárs írta a Sony topicban: [link]
Beszéltem ma a Sony központi szalonos értékesítővel (mikor voltam bent az a6400-ért), mondta, hogy chip hiány van - tavaly gyárat váltottak, aztán az új gyárat meg elmosta a víz, most épp senki se gyárt chipet.. - így ami nincs készleten az simán 6-9 hónapig nem is lesz már és nagyon megindult az áruk felfelé, simán 20% emelkedés várható.
Így aki fényképezőt akart venni ne nagyon halogasson, a6100-ból már csak 1 helyen, 6400-ból már szinte alig alig van vhol készleten, gondolom az a7iii is ilyen sorsra jut azonos chip miatt...[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
madgie
titán
A kérdést sem értem, milyen fotósuli? De egyébként régóta a legtöbb melóm építészeti jellegű és az esetek nagyon nagy részében már inkább videó-jellegű, nem fotó.
-
m3ss
veterán
-
-
vond
MODERÁTOR
válasz taranis #5352 üzenetére
A múltkor már átfutott az agyamon, hogy a beépített G9 profilok helyett V-Log L-ben fotózok, és írok egy FFmpeg szkriptet, hogy egy gombnyomással átfuttassam a jépegeken a Fuji-s LUT-jaidat. Ki is próbálom valamikor.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
Már kipróbáltam. Az a probléma, hogy a G9 csak 420/8 bites jpg-t tud rawon kívül. Ez vlogozás-lutozás után a fotón is meglátszik, kissé foltosodásra hajlamos. Viszont ott van a 6K fotómód, az egy ~18MP-es 30fps videó 422/10-el és lehet vlogozni. A bitráta is magasabb mint a rendes videó. Persze egy 10(12!) bites vlogozható tif praktikusabb lenne. Raw-nál utólag nem enged vlog/hlg profilt alkalmazni, csak a simákat.
[ Szerkesztve ]
-
taranis
addikt
Én próbálkoztam már ilyesmivel a Fujinál, a gamma egyszerű, mert megvan a képlet arra, hogy a lineárisból miként lesz log, a gond a színtérrel van, mert a raw->v-log l színtér konverzió a Panasonic sajátja, azt nem fogják kiadni, szóval mérésekkel lehetne csak közelíteni.
colorizer.net
-
nozs23
addikt
GH5 II
GH6 is jön idén új szenzorral 4k/120fps 10bit, illetve 6k 10bit módokkal.
AF-ról nem mondtak semmit, gondolom DFD marad.
Illetve jön a 25-50 f/1.7[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz MrChris #5383 üzenetére
Igazából nem igazán drágult a GH5-höz képest, így látom értelmét. Kapott egy picit jobb procit, ami miatt marginálisan javult az AF/IBIS teljesítmény, szerintem ez ugyanaz lehet, mint a G9-ben amúgy. 4k/60 10bit mostmár megy internal, meg a streaminges feature mellett ott vannak az S vonalból átvett szoftveres dolgok (AF, Linear MF). Nem tartom hülyeségnek ebben formában (ilyen áron, és így, hogy jön a GH6). Szerintem ezzel együtt a GH5 és a G9 is ki lesz vezetve.
-
Neck
veterán
Azt vártam, hogy az új procival sokat javul az AF. Miközben Jordan arról beszél, hogy mennyit javult az AF a GH5-höz képest, folyamatosan elveszíti a fókusz a fejét, pedig egy helyben áll, néz a kamerába. Azaz, alap beszélő fej vlog szituáció. Még csak nem is sétál meg ilyenek.
Ez még csak nem is a DFD technológiából jön, simán egy barom az algoritmus. Ha fókuszban van a feje, miért kell nekiállni eltolni a háttér felé? Akárhány ilyen videót megnézek (DPReview, Gerald Undone, Cameraconsipracies és még sorolhatnám), amikor bekerül fókuszba az illető feje, ahelyett, hogy úgy hagyná békén, ahogy van, nem, neki bele kell tolnia a háttér irányába.
Miért? Én komolyan nem értem ezeket, hogy ezt így kiadták 2021/05-ben. És hihetetlen, hogy nem tudnak mit csinálni vele. Tőlem lehet még lassú is, de legalább legyen pontos, és álljon, mint a cövek. Videónál még jól is néz ki, ha lassan, de hunting nélkül szépen rááll és ottmarad. De ez az 5mp után belenyúlok... vicc.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
nozs23
addikt
Ez az uj proci nem egy nagy uj fejlesztes. Szerintem tuti a G9-é, ami mindig jobb volt, kicsit, mint a GH5.
Itt a GH6-os uj szenzorig nem lesz szamottevo fejlodes. Az is csak akkor, ha eleg gyors a readout. Es meg az sem lesz kanyarban sem a mai top PDAF megoldasokhoz kepest. -
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem meg pont a DFD technológiából jön, nem tudja levetkőzni a CDAF alapokat.
Ebben a szituban mi történik?
PDAF:
1. Biztosan fókuszban van?
2. Nézzük meg a fázist.
3. Fázis oké.
4. Akkor fókuszban van, nem basztatom.CDAF:
1. Biztosan fókuszban van?
2. Honnan az anyámból tudjam?
3. Hát a kontrasztból!
4. Jó de biztosan most a legjobb a kontraszt?
5. Hát nem tudom rá kéne próbálni.
6. Huntoljunk egy nagyon kicsit, talán nem veszi észre a főnök.
7. Húbazdmeg Józsi túltoltad, vissza egy kicsit!
8. De ne ennyire baszki, ott volt mégis jó ahonnan indultunk.
9. Oké, így jó! Főnök észrevette? Talán nem, most jó végre.
10. De biztosan fókuszban van? Rá kéne megint próbálni. -
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
Azért ezen is lehetne finomítani.
n. Mekkora volt az előző kontraszt?
n+1. 30.
n+2. A mostani kisebb?
n+3. Nem.
n+4. Akkor fókuszban van, nem basztatom.Ettől még nem fogja tudni, hogy merre induljon amikor kiesik belőle.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
Az arcot felismeri, azt el tudná tárolni, mennyi volt az előző kontraszt depth, a lokális maximumon le kéne ülni és malmozni. De nem, bele kell nyúlni és el kell q-ni. Komolyan, az az érzésem, mintha direkt szívatni akarná a usert.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
A Fujira amúgy ezért haragszom, az X-T4-nél annyira be akarták bikázni az AF-et, hogy pont ennek a rovására ment, vissza kell venni a sebességét, de nagyon, különben indokolatlanul elkezd keresgélni. A régebbi verziós X-T3-mal még meg tudtam azt tenni, hogy bekapcsolt arcfelismerővel végignyomjak egy hosszú riportot, mert nem szaladgált el feleslegesen a fókusz keresgélni. Amióta megkapta az X-T4 AF-jét, pont olyan hülye lett, mint az utódja.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
Tony videójában van, hogy ők ugye évekig Panasonic GH-val videóztak, GH3, GH4 és GH5, de annyira megunták a hibákat, hogy átálltak Canon-ra, hiába csak 1080p-t tudtak, de legalább jobb volt videóra. (Jelenleg pedig Canon-t és Sony-t használnak). Na meg az expó is fluktuál a GH szériánál, ahogy mozog a fejük a videóban, szóval rosszabb a konkurenciánál az auto expó is benne, nem csak az auto AF. Csak manuális beállításokkal történő videózásra jó a cucc, szóval a Panasonic nincs a toppon, mikor egy sima fotós váz is odavágja videó konzisztenciában.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Aki komolyan videózik (Tony? ) az kb full manuálban tolja - amire a Panasonic tökéletes. Lásd DPReview-os Jordan Drake, ő pl kézzel állít, kézzel fókuszál, tök konzisztens és király az eredmény. A probléma az, hogy jönnek az újabb és újabb videós vázak a Panától, várná az ember, hogy legalább egy kicsit elindulnak az AF-el a jó irányba. Pl jó lenne plusz egy üzemmód, ami nem viszket állandóan arra, hogy elmozgassa, ami jó.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vond
MODERÁTOR
Pedig az automata expókorrekció a Panákban nagyon jó, szépen, finoman állítja. A múltkor volt a kezemben egy M50. Az pl. brutál szar volt ehhez képest.
"ahogy mozog a fejük a videóban" - Lehet, hogy spot fénymérésre állította, nem az egész képet vizsgáló kiértékelőre.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Új hozzászólás Aktív témák
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- EAFC 25
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Greenwashing miatt támadják az olaszok a Sheint
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Mindent a StreamSharkról!
- Hardcore café
- Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest