Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz
Hi!King #60521 üzenetére
Az a baj hogy itthon súlyos társadalmi problémák vannak, amire az ilyen szigorú szabályozások már teljesen hatástalanok, mégpedig két okból: Nincs betartatva, ill. a szabályszegőt egyszerűen nem érdekli, nem foglalkozik a lehetséges következményekkel mert nincs azon a szellemi szinten valamilyen okból. De legalább aki igyekszik társadalmi normák szerint élni azt lehet szívatni hogy 50 helyett 51-el ment, vagy fél órával a korsó sör után kerékpárra ült.
-
Ijk
nagyúr
Nekem az egésszel az a bajom, hogy mai napig számtalan matt részeg gépkocsi vezető okoz halálos vagy súlyos balesetet, számtalan gyorshajtó szintén, autósok akik nem ismerik valamiért a kreszt, autók közlekedésre alkalmatan műszaki állapottal, sofőrök akik konkrétan nem tudnak vezetni, egy részüknek még jogsija sincs. Hogy ha csak szimplán megyek melóba kerékpárral 5-ből 1 autós adja meg az elsőbbséget bicikliúton haladva, és ha én nem figyelek, fékezek, akkor lazán ottmaradok. Ezek nem szélsőséges esetek hanem a magyar valóság. Erre rátolnál egy biciklis zéró toleranciát, amivel elméletileg nincs különösebb gond, de gyakorlatban ha megittam egy sört akkor lazán leszállíthat a rendőr, megbüntethet, miközben napi szinten garázdálkodnak a fenti szereplők.
-
Ijk
nagyúr
Miért lenne egy kategória a kerékpár és a gépkocsi? Ha az lenne előbbihez is 18+ és jogosítvány kellene. Egy járműre amivel könnyedén kivasalsz bárkit nyiván komoly erőforrásokat kell(ene) áldozni szabályok betartására, egy 15 kilós bringánál, amivel leginkább önveszélyes vagy arányosan kevesebbet. Az autósokat nem képes a rendőrség kordában tartani.
-
Ijk
nagyúr
Az emberek és rendőrök felesleges szívatásáról, erőforrás pazarlásról beszélek hogy betartassák a kerékpáros zéró toleranciát. Pont az nem fog merni kerékpárra ülni aki csak 1-2 sört ivott, mert neki lesz vesztenivalója, miközben gyakorlatilag senkit nem veszélyeztetne, a matt érszegek meg továbbra is előbukkannak az utakon.
-
Ijk
nagyúr
Kerékpár egyik előnye pont az hogy megittal egy sört akkor is mehetsz, nyilván nem a részegekrol van szó.
Kressz meg oké, csak először szűrjük ki azokat akik segge alatt 1-2 tonnás 100 lóerős autó van és fogalmuk sincs, mert soha nem volt, jogsi nélkül vezetnek, elfelejtették, nem érdekli. Ha erre meglesz a közútiak kapacitása (soha), akkor lehet erőforrásokat fordítani kerékpárosok igazoltatására, ellenőrzésére. -
Ijk
nagyúr
válasz
Reggie0 #60210 üzenetére
Nyilván 150 ló alatt nem lehet közlekedni sem jóformán. Mégis sikerül valahogy annak a pár milliónyi személyautónak. A gond az hogy a 200+ lovas autók potenciálját nem hegyi csónakovontatásban és 80-ról 90-re gyorsulásban éli ki a többség, hanem szimpla gyorshajtásban, mások veszélyeztetésében.
-
Ijk
nagyúr
Néha tököm tele van a gyalogosokkal (nem a gyalogosokkal, hanem az emberekkel, teljesen mindegy hogy közlekednek). Elég ritkán autózom, inkább télen amikor nem túl kellemes kerékpározni.
Tegnap mentem a városon keresztül, 3-4 lámpa nélküli zebra keresztezte az utam. Sokan egyszerűen meghosszabbított járdának képzelik, van aki körültekintés nélkül megy át. Még jobb amikor a parkoló autók takarásából lép ki. Mikor gyalog vagy kerékpárral közlekedem, akkor mindig megvárom amíg elmegy egy rövid kocsisor, mert nekem nem számít az a 10 másodperc. Ha pedig reménytelen, akkor sem lépek ki ész nélkül, megvárom a hézagot, amíg kényelmesen meg tud állni az autós, anélkül hogy hátulról beleszaladnának.
A másik probléma, hogy nem hajlandóak egymást sem bevárni a gyalogosok. Megáll a kocsisor, átmegy valaki, amikor átért megint érkezik egy ember aki úgy gondolja hogy még gyorsan átszalad ha már úgy is állnak az autók. És ezt eljátsszák néha öten-hatan is.Persze tudom hogy mindenki siet, én is sietek autóval is. Nyilván gyalogos átkelőnél mindig nagyon körültekintőnek kell lenni, mert nem én vagyok védtelen. De nem kellene felnőtt embereknek 5 éves gyerek módjára közlekedni.
-
Ijk
nagyúr
Azért van egy óriási különbség. Csatak részegen gyalog, vagy kerékpárral legfeljebb magadat veszélyezteted, gépkocsival pedig másokat is. Tehát nagyon nem mindegy hogy az ivással milyen fajta felelőtlenséget vállalsz.
A jogosítványom személygépkocsira szól, nem értem milyen logikával vehetnék el egy kerékpárral történő szabálysértés miatt.
Majd ha bevezetik közútra a kerékpárra kötelező kreszt, amiről kapok egy igazolványt, akkor azt elvehetik azt. -
Ijk
nagyúr
Bosszúból üldözhette áldozatait az M3-ason balesetező nő
Nem tudni hogy így történt-e, de el tudom képzelni. Velem elég sűrűn megesett autópályán hogy szabályosan 130-al előztem kamionsort és mögöttem 180-al érkező autós villogott 3m-es követési távolsággal.
Szerintem minden új autóba előre és hátra kamerát kellene beépíteni, feketedobozzal. A felvételek alapján nem csak a baleset kimenetelét lehetne megállapítani, de utólagos büntetésre is lehetőséget adna közúti veszélyeztetésért.
Úgy látszik annyira buták az emberek, hogy csak a büntetés lehet valamiféle visszatartó erő. -
Ijk
nagyúr
válasz
Khelben #27002 üzenetére
A nő anyám munkatársa volt régen, nagyon szorgalmas, jóravaló ember, keményen güriztek a férjével egész életükben
Mindig a vétlenek halnak meg, és a vétkesek ússzák meg könnyebb sérülésekkel.Katasztrofális a közlekedési morál, félelmetes hogy egyesek versenypályának tekintik a közutakat, és szarnak bele ha veszélyeztetik saját maguk és embertársaik biztonságát. Az a probléma hogy semmilyen büntetés, szankció nem képes javítani a helyzeten. Az emberek agyával van baj, és azon semmi nem segít.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen házat vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Windows 11
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Házi hangfal építés
- Külpolitika
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest