Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
válasz BigBear #49250 üzenetére
Autós vagyok, 25-35ekm-t vezetek évente. És nem vasalom ki a "gyengébbet", merthogy vas mögött ülök.
#49251: "veszélybeen? Azt hittem, hogy az ilyen közbiztonsági problémák csak a romlott nyugat nogo-zónáira jellemzők)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
syberia
veterán
válasz MasterMark #49251 üzenetére
Sejtem mire gondolsz, észnél kell lenni ha olyan helyzet adódik, szerencsére velem nem fordult elő hasonló. Utaztam régebben olyan környéken, ahol lehetett számítani hasonló eshetőségre-mesélték- hogy váratlanul a kocsi elé szalad a gyerek, és utána a felnőttek "kárpótlást" zsarolnak ki a sofőrből.
(#49252) t72killer: Horvátország, Károlyváros rémlik nekem, a fent említett trükközéssel kapcsolatban. De Erdélyben is nagyon észnél kell lenni bizonyos településeken. Viszont ott a zebrát nagyon tisztelik, ha a gyalogos ránéz, már áll a forgalom mindkét irányból. A közlekedési kultúra amúgy balkáni, de mit várok, itthon sem egy leányálom.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
t72killer
titán
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
titán
válasz philoxenia #49255 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezért kértem. Kb. ezt látta a buszsofőr, mikor a kislány lelépett.
A Google fotón viszont látok egy bácsit, aki nem, nem fog elmenni a zebráig, ott fog átmenni....Sokadszorra megnézve, valószínűleg azt gondolta a sofőr, hogy megáll a zebra közepén a gyalogos és majd utána megy át, mikor a busz elhaladt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Kár ezt csűrni csavarni, a gyalogosnak is meg kell győzödnie, hogy megadják neki az elsőbbséget, mert csak akkor van elsőbbséged ha azt megadják, különben baleset, és hiába neked volt előnyöd, jó esetben kórház, rosszabb esetben temető lesz belőle...
A videót nem néztem meg (idebent nem tudom), a fenti tényen ez mit sem változtat.Ha erről a videóról beszélünk (telefonról megnéztem), ott hülye volt a kislány, bár így kicsiben nem látom, hogy mekkora a távolság, hogy a busz meg tudott volna állni, azon lehet vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
-
mezis
félisten
válasz MasterDeeJay #49177 üzenetére
"... Kár hogy nincs olyan hogy ha beküldeném megkapnám a befizetett bírság x%-át,..."
Júdáspénzt azért NE!
DE kár hogy a bíróságoknak törvény tiltja a kamera, stb felvételeknek bizonyítékként való felhasználását. (Vannak kivételek.) És nem kellene annyira védeni a személyiségi jogokat "arcátlan" (pimasz, megbotránkoztató,...) cselekmények, viselkedés esetén. Ha nem védené ennyire a törvény a törvényszegőt, akkor a nagyvárosokba (közutakra) is juthatna abból a visszatartó, nevelő erőből, ami a kis közösségekben még többé-kevésbé létezik. (Ismerik, kibeszélik,...)
(Pl.: Egy nagy faluban nőttem fel, de csak a nagyvárosba kerülve hallottam először azt, hogy vannak "mutogatósok", pedofílek. Bizonyára akadt ilyen hajlamú abban a kb 5000 lakosú faluban is, de vissza tarthatta a "felismernek", "megtudja az egész falu",....)mezis
-
addikt
válasz Ironizer #49260 üzenetére
Mint írtam, én nem látom kicsiben, elfogadom hogy megtudott volna állni normálisan is, nyilván ez függ az érzékelési távolságból, mert ott 50-el mehet, és pár méter ide-oda megvan mennyi méter alatt áll meg adott sebességről (gondolván a buszon lévő utazók testi épségére is!)
-
titán
válasz syberia #49268 üzenetére
Igaziból ezek a mai légfékek akkor szisszennek, mikor elengeded a féket, mert akkor engedi ki a hengerekből a levegőt. Tehát mikor megnyomod a féket nem sziszeg. Az a hang lehetett akár egy légrugó szintállítása is, szerintem nem mérvadó. Rengeteget jártam légfékes/légrugós dögökkel, ezért írom ezt.
-
nyikszi
őstag
válasz Mr.Csizmás #49267 üzenetére
"...csak erős fékezésnél." Tehát nem fékezett erősen, ergo nem akarta elkerülni az ütközést? Azért kíváncsi lennék a végére. Remélem mindkettővel elbeszélgetnek.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
syberia
veterán
Igazad van, ezt akkor benéztem. Azért gondoltam erre, mert rögtön utána már jól hallható a -gondolom-féktárcsák nyikorgása, és láthatóan erősen lassul már a busz közben.
De azt tartom, hogy nagyon későn lépett rá határozottabban a fékpedálra. Esetleg ennek a járműnek ennyi lenne a maximális fékereje? A lassulás mértékét látva, ez nagyon messze van a blokkolásgátló aktiválásához szükséges fékerőtől, szerintem itt vizes aszfalton is rövidebb lenne a fékút.
A nyáron rendszeresen kigyulladó buszokból kiindulva, félő hogy a fékberendezéseik műszaki állapota is hagy kívánnivalót maga után.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
MasterMark
titán
Bizonytalan volt a buszos is meg a gyerek is. Én is azt hittem megáll a zebra közepén és megvárja a buszt. Ettől függetlenül a buszosnak meg meg kellett volna állnia ha már valaki a zebrán van.
Switch Tax
-
titán
válasz syberia #49272 üzenetére
Én azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem nyomott teljes satuféket.
Ezeknek a helyijáratosoknak nem könnyű azért a munkája. Ha besatuzik és eltörik pár kéz meg láb, akkor is vizsgálgatják indokolt volt-e a satuzás. Persze ha nem hibás egy helyzetben nem lesz belőle elvileg baja, de volt itt nálunk is, hogy a busz elé kifutottak, a sofőr besatuzott és eltört a néni keze. A sofőrt meg vizsgálgatta a munkáltatója, hogy mikor lépett le a gyalogos, enélkül nem lett volna-e megoldható stb. Szóval szar az egész. Persze ez csak egy mellékzönge, eszembe jutott erről az esetről.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
senior tag
Kíváncsi leszek, ha lesz belőle "ügy", milyen eredménnyel zárul.
Viszont örülök, hogy legalább itt még maradt pár józan gondolkodású ember, akik látják, hogy ebben a gyerek is benne volt, nem csak a sofőr.Sajnos a sofőr felelősségét itt nem lehet vitatni, mérlegelni, mert a KRESZ-be bekerült, hogy a gyalogátkelőhelyet olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy... (bocs, nem tudom szó szerint)
Ez a szabály persze csak arra jó, hogy könnyebb legyen felelőst találni egy zebrán történő gázolásnál, mert elég életszerűtlen.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Mr.Csizmás
titán
pontosan, mérlegelni kell. ha egy bimmer jön be eléd szabálytalanul, azt eltolhatod nyugodtan kb., mert kihozzák hibásnak. ellenben egy gyalognál már centiken múlhat, hogy 50-50 vagy 100% hibás lesz. (és az se mindegy, hogy melyik fél, ofc)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
titán
válasz Mr.Csizmás #49277 üzenetére
Én ezért nem is akartam és fogok ezután sem buszozni például. Ha a nyergest befektetem az árokba/falba stb, max összetörik az árú/a jármű. Nagy dolog. Biztosítva van minden. De ha egy buszt fektetsz be oda teli emberekkel, na ott más gondok is lesznek...
Vagy elég egy ilyen eset is. A kaminyonnál' ha jó a kötözés stb, nem lesz semmi gond a rakománnyal egy satuféknél. Csináld ezt meg egy városi buszon.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Illetve ahogy a pár oldallal korábbi távolsági buszos eset is jelzi az M3-asról, az utas sokszor még ott sincs bekötve, ahol kéne és a lehetőség is adott. Abban az esetben érdekes, hogy a buszvezetőt is hibáztatta a rendőrség, pedig figyelmeztette az utasokat.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
titán
Így van, ez lenne a biztonságos. Csak hát a gyakorlat teljesen más. A német rendőr egyébként szokott is ilyenekért büntetni. Nincs rögzítve a gázpalack pl.
Előfordult, hogy "ugrattam" egyet vasúti átjárón és konkrétan úgy nézett ki a beltér mint ha bomba robbant volna. Kávé szétfröccsenve , befolyva mindenhova, ruhák, edények, papírok ameddig ellátsz. Hiába no, az ember megszokta, hogy osztrák/német részen nem kell miattuk lassítani. Aztán az egyik cég mögött megröptetett mégis egy.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz syberia #49284 üzenetére
A rendőr volt a hibás...nem győződött meg róla,hogy előzik-e. (tükör?)
Az előzést nem tiltotta semmi,legalábbis nem látok táblát,záró vonal nincs.mod: mondjuk az is leeshetett volna az előző autónak,hogy a Fabia kielőzésekor a fekete SUV már fékez és az az előtti autók is...nem véletlenül...
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
Nekem országútnak tűnik ami kvázi mindenhol főútvonalnak számít. Egyrészt a rendőrnek rá kellett volna húzódni a felezőre (ennek ellenére szinte a sáv jobb oldaláról kezdi meg a manővert), hogy esetlegesen lássák hátulról a szándékát és mivel ebben az esetben az előző előtti közvetlenül nem jelez így az szabályosan kezdte meg az előzést így a zsarunak el kellett volna engedni. (Illetve azt nem látom ki, hogy az szilárd burkolatú út e, mivel azzal szemben ugye automatikusan elsőbbséged van)
(#49287) Chris Kiki Több jármű előzését semmi nem tiltja.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz Chris Kiki #49287 üzenetére
Pedig nincs annál jobb, amikor egy 5-6 autóból álló konvojt előzök meg.
Jut eszembe, mi a különbség az autókígyó (hosszú autó sor) és az igazi kígyó között?
Az autókígyóban a farok van elöl -
patomi
őstag
-
mephi666
nagyúr
válasz patomi #49290 üzenetére
...igen, csak a balra kanyarodást meg akkor szabad megkezdeni, ha nincs senki előzésben a hátulról induló látta 6 autón keresztül, hogy a rendőr nem indexel? vagy a rendőr még azelőtt kezdett indexelni, hogy bárki előzésbe kezdett volna 6 autóval hátrébb?
érdekes ez, guglizzatok rá: csomó eset van, amikor a balra kanyarodni szándékozót hozták ki felelősnek... még ott is utólag, ahol a baleset helyszínén a szabálytalanul előző elismerte a felelősségét, amit rendőrök papíron rögzítettek
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
Ezek a ruszkik tényleg nem komplettek. Majd 170-nél "rálegyez": https://www.youtube.com/watch?v=Kxy37KdFPMM Bár én úgy látom, hogy a kamerás autó vezetője meg kicsit jobbra pöckölt. Ezek megint egymásra találtak úgy néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
A kocsisor előzésnél rémlik nekem valami szabály a visszasorolás feltételéről, ugye ha ez nincs meg, akkor az előzés is szabálytalanná válik.
(#49290) patomi: Tehát akkor mégis az előző lesz a hunyó?
(#49291) mephi666: Erre a közlekedési szituációra hozhatnának valami letisztultabb szabályozást. A józanság is azt diktálja, hogy lassításban lévő kocsisort nem előzünk meg, mert balesetveszélyes, főleg mert látjuk, mi miatt lassítanak a többiek.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
maajsz
senior tag
válasz syberia #49293 üzenetére
Elvileg minden feltétel adott volt az előző autósnak, jobbról csak a közvetlen előtted balra bekanyarodó járművet előzöd. Ha belekezdesz több autó előzésébe szabályosan, onnantól kezdve az előrébb lévő autósnak kell figyelni a tükröt.
31. § (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
-
syberia
veterán
Nice. Előbb megijed a piros járgánytól, még a záróvonalra is rámegy, mert az elkezd jobbra kisorolni a belsőben érkező kamerás miatt, pedig volt elég távolság köztük. Az utána következő megleckéztetés, a fekete lovagnak is dicsőségére válna.
(#49294) maajsz: Így már világos, köszönöm. Több mint húsz éve volt egy nagyon hasonló balesete az öregemnek, főúton előzött kocsisort, annak a végén egy Dacia kanyarodott be balra egy földútra. Nem volt nagy erejű az ütközés, de a régi járgány hátsó fele rendesen összetört személyi sérülés nem volt. A rendőrök apámat akarták kihozni vétkesnek, de végül nem érkezett meg a bírság (külföldről).
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Mr.Csizmás
titán
un. kozlekedesi moral. Igazan oldalba verhette volna a nagyvassal :U [link]
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
-
syberia
veterán
válasz maajsz #49294 üzenetére
Baleset esetén ki a hibás?
Az életszerűtlen szabály baleset esetén válik fontossá. Ön előzni kezd egy autót, mely hirtelen balra fordul. A sofőr nem nézett a tükörbe elég alaposan, nem figyelte, hogy a mögötte haladó autó már előzni kezdte. Fordul balra, és durr, csattan az előzést megkezdő autóval. Ki a hibás?
Nézzünk egy másik gyakori baleseti szituációt! Ön egy lassan haladó kocsisort előz. Megkezdi az előzést, erre egy autó a sor elejéről hirtelen balra fordul. Lehet, hogy jelzett, de Ön nem látta az indexlámpát a mögötte haladó autóktól. Megállni már nem tud, jön az ütközés. Ismét csak itt a kérdés: ki a hibás?
Természetesen a balra forduló autó a hibás, igaz? Hiszen Ön a mögötte haladó autóban szabályosan kezdett előzni, ő volt az, aki nem jelzett időben, vagy nem figyelt a mögötte megkezdett manőverre.
Igen ám, de Ön vajon szabályosan kezdett előzni? ÉS itt jön a KRESZ ismeretlen szabálya! Ha a kereszteződés nem volt kitáblázva, akkor Ön is vétett a szabályok ellen. Tiltott helyen előzött, hiszen arra csak akkor lett volna lehetősége, ha a kereszteződést tábla jelzi előre.
(#49297) patomi : A földút kereszteződésnek számít ebben az esetben? A záróvonal a videón szaggatott festésre vált, ahol lekanyarodik a rendőr.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
maajsz
senior tag
válasz patomi #49297 üzenetére
Valóban a józan ész ezt diktálja, ha erőteljesen lassul a sor nem előzök ki, mert annak valami oka van (max ha így tudom elkerülni az ütközést), de itt nem látszik, hogy erősen lassulna az előtte lévő, bár a féklámpája ég, ebből már sejthetett volna valamit.
Viszont a fentebb linkelt kanyarodási szabály még mindig áll, meg kell győződni, hogy a járművedet más már nem kezdte meg előzni vagy kikerülni, ergo ha áll a sor akkor sem vágok ki elé. Szóval ha nem is volt logikus előzni és inkább türelmetlenség miatt volt, attól még az előző kvázi betartotta a feltételeket a rendőr pedig nem.
Itt mondhatnánk ugyan, hogy de a rendőr már hamarabb indexelt.. no de ezt te mint több autóval hátrébb lévő hogyan láthatod? Mondhatni ha akarnák se nagyon tudnák kivitelezni ezt az elsőbbségi jogot természetéből adódóan, így marad amit végre tudsz hajtani 100%-ig, a tükörbe nézés.
Egyébként a rendőre ott is birkaságot csinál, hogy nem húzódik rá a felezőre, mert azzal kvázi készteti is a mögötte lévőket, hogy jobbról próbálják kerülni, aminek eredményeképp egyre több ember veszi észre, hogy mit is akar. Ennek ellenére ő olyan szépen a sáv jobb oldaláról akar bekanyarodni lendülettel, hogy az csodálatos. Ezek az irányadó helyezkedések nem viccből vannak kitalálva.(#49299) syberia Ha a kereszteződés nem volt kitáblázva, akkor Ön is vétett a szabályok ellen. Tiltott helyen előzött, hiszen arra csak akkor lett volna lehetősége, ha a kereszteződést tábla jelzi előre.
Ezt hogy? Nincs értelme a mondatnak. Ha nem volt tábla miért volt kereszteződés?? Ha nem volt kitáblázva akkor kvázi simán főuton haladsz és előzhetsz bárhol (ahol nem tiltja), mert nem számítasz bekötő útra. Ha pedig ki volt táblázva (mint alárendelt út) akkor megint csak előzhetsz, mert az pont a kereszteződésben tilos előzni alól ad kivételt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest