Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
félisten
Pontosan nem emlékszem, kb 36-37 éve. (Kopik a memória. )
Nekem már volt ilyen esetem. Nincs abból semmi probléma. Egyik közepesen gyorsít, a másik mindent bele.
A leírt esetben az előzés egyedüli indoka a nagyobb gyorsító képesség, sportos vezetési stílus. Mert előzés után ugye mindenki betartja a sebességkorlátot.[ Szerkesztve ]
mezis
-
titán
Mivel nem azonos teljesitmenyu autok haladnak az utakon, ez az elkepzeles velemenyem szerint kivitelezhetetlen a gyakorlatban. Mondjuk egy 100-150 lovas dizel elkezd kozepesen gyorsitani, megneznem mivel elozod meg. De amugy teljesen mindegy. Akit eloznek, ne gyorsitson.
[ Szerkesztve ]
-
Nem tisztem pálcát törni, de mezisnek van igaza. A szabályozás életszerűtlen sajnos. Egy picit is terheltebb autó csak azért nem gyorsíthat fel a megengedettre, mert egy rakás másik jobban gyorsul és előzni kezd? Szerintem a probléma ott van , hogy nem kellene megelőzni csak akkor ha már 1-2 km-t pöszörgött mögötte az ember és jelét nem mutatja hogy gyorsabban akar menni. Na meg akkor ha az előzéssel senkinek semmilyen gondot nem okozunk.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
mezis
félisten
Én nem szoktam megelőzni. Megyek mögötte amíg ki nem derül, hogy mennyivel óhajt utazni. Ha sokkal kevesebbel a megengedettnél, (vagy füstöl mint az állat) akkor előzök.
Vagyis tapasztalatból tudom, hogy egy "nyugdíjas gyorsítás" mellett még vidáman lehet előzgetni. Persze Trabantal csak akkor, ha erősen tuningolt.(Gondolom, Te vagy az, aki ELŐZNI szokott... )
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Möhe
addikt
válasz Khelben #31958 üzenetére
tévedés
nyáron errefelé sok a túrista,de egy a balatonhoz vezető főút keresztül megy egy kisebb településen,ahol rendszeresen trafiznak és a túrista ezt nem tudja,de ő siet, ahogy én én is,csak kettőnk közül én tudom hogy érhet meglepetés, így én ott minden alkalommal betartom az 50-et,de sem előtte sem utána nem,helyismeret is fontos
az már más kérdés hogy a 10km-re lévő kanyargós szakaszon teherrel is le lehet tolni őket mert nem tudja milyen kanyar mikor jön,de az egyenesben ő a fittipaldi -
-v-
addikt
válasz bitpork #31953 üzenetére
Szerintem meg marha egyszerű, úgy kéne vezetni mindenkinek, hogy tudja mi zajlik körülötte, és fel is tudja mérni az elkövetkezendő percben kb. mi fog történni a látottak alapján, vagy mi az ami még történhet..
Nem jön senki egyenes út, miért ne gyorsíthatna az előzött, majd elmegy szép lassan a másik.. ha nagyon nem akkor nyilván leszáll a gázról az ember.. olyan is sok van, előtted vagy mögötted vagy szembejövő elméri az előzést, nyomsz egy kis féket vagy egy kövéret, hogy segíts neki, jobban beférjen.. azt bírom, arra mindenkinek van esze, hogy a dudát meg reflektort rányomja, ha valamit ő már felháborítónak talál, de azért a sebességén egy minimálisat nem korrigálna, hogy segítsen a másiknak, és gördülékenyen menjen a forgalom.. lásd sárgalámpán megyünk már át mindketten, nem ám picit odalépne hogy átférjek még én is mögötte, megy 45-tel ugyanúgy.. nem azt mondom ez a szabályos, de mindenki belecsúszik néha a sárgába stb. stb., de mondjuk ha látom, hogy jönnek mögöttem, akkor annak megfelelően reagálok..detto ugyanez zebra, senki nem jön mögöttünk kilométerekre, üres az út, de azért az előttem lévőnek nagyon fontos satut nyomnia hogy átengedje a gyalogost.. talán ha lenne róla fingja, hogy mi van vagy mi nincs mögötte, akkor rájönne kb. 0.3 mp-el kéne többet várnia a gyalogosnak ha nem satuzik.. állítom a forgalomban közlekedők megdöbbentően nagy százalékának nincs róla fogalma mi zajlik mellette mögötte stb. Arról már aztán nem is beszélek, hogy deffenzíven mennyire tud az ilyen vezetni, ha azt se tudja épp most mi van, nem hogy mi lesz.
Ezzel van szerintem az igazán nagy baj, nem a gyorshajtással meg a hasonló közhelyekkel.. -
Na ja erről írtam h éretlen a magyar emberek többsége a közlekedéshez úgy általában. Sokszor kapok értetlen fejeket amikor beállok kamion mögé országúton és nem előzöm meg. Mennek el Gazsi mellett a literes mittoménmijükkel, üveghangon és rázzák a fejüket meg a kezüket hogy mekkora sz@r vagyok. Én meg jókat kacagok rajtuk hogy égetik az üzemanyagot meg halálba pörgetik a motorjukat.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
válasz Khelben #31965 üzenetére
Féktávot mindig tartok. Viszont az nem viselem hogy 1-2-3-4-5-6- végtelen kocsi kényszerítsen hátra sorolásra, mert ők sietnek. Kivárják a sorukat, vagy tudnak akkorát előzni. Egyszer már egy ilyen "beleférek még" paraszt miatt árkot fogtam, még egyszer nem rántom félere a kormányt.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #31963 üzenetére
Aztán majd kifogsz valakit aki közúton akar leckéztetni, és még fedélzeti kamerája is van és jól megszívod...
úgy kéne vezetni mindenkinek, hogy tudja mi zajlik körülötte, -Ez hatalmas igazság. Én mindig azt mondom, hogy vezetni mindenki tud, de közlekedni már jóval kevesebben.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Möhe
addikt
válasz bitpork #31964 üzenetére
Én pont nem ebbe a rétegbe tartozom. A kamion mögött útálok menni, hiába megy 90-et ami valójában csak 80,mert egy kisebb emelkedőn már visszaesik 60 körülire,ha éppen tele van és nem az izmos fajtából van a traktor.A kanyargós úton szintén, és nem vagyok türelmes fajta,viszont halni sem szeretnék útközben. Ésszel megelőzöm az első alkalommal ahol lehet, azt is aki egyenes sík úton sem megy 80-nál többel,mert később ő is belassul.
Viszont ha már kényelmesen poroszkál valaki egy nyerges után az legalább hagyjon ki egy helyet hogy bárki beférjen a kamion és saját maga közé,ha mégis megelőzné őket valaki.Amúgy nem tudom megérteni azt aki 0 követési távolságra van az előzendő kocsi,netán kamion mögött személykocsival,mert így nem is lát semmit az útból és a szembeforgalomból szintén. Az ilyentől mindig lemaradok,mert hátha épp telibekapja és a törmelék engem is visz magával. A rugalmasságról nem is beszélve, sokkal rosszabbul lehet így előzni ,mintha nekilódulva lendületből menne el a másik mellett (már ha teheti)
-
Én elég türelmes fajta vagyok és a fogyasztásnak is jót tesz Viszont mint írottam volt, féktávolságot tartok - tehát nem 2-3 méterre megyek a kamion seggébe. Csak azt viselem nehezen ha 1 autó után jön a második harmadik sokadik és fékezésre kényszerít addig , amíg még az első sem tudta megelőzni a teherautót.
(#31969) [rvilike] : pont annyit látok amennyit kell: egy autót féklámpákkal. Mivel a féktávot betartom, nagy meglepetés nem érhet.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Calogero
addikt
A fiatal srác célba vette a kereszteződés közepét, és karjelzésekkel kezdte irányítani a forgalmat – nem is eredménytelenül, hiszen az autósok készségesen betartották utasításait. Sőt, egy teherautó meg is állt a férfi mellett, és a sofőr láthatósági mellényt adott az önjelölt forgalomirányítónak.
Ezt vajon a mi autósaink megtették volna?
-
titán
válasz philoxenia #31973 üzenetére
Nekiment volna inkabb egy betonfalnak egyedul.
-
dragonfx
veterán
válasz philoxenia #31973 üzenetére
volt egyszer egy 7es bmw....
de ez mintha pesti lett volna és láttam is volna a héten.kevés ilyne van matt fekete felnivel...
Brian.t tudnám idézni....a kamera lekapott pedig csutkára megküldtem a járgányt...[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #31973 üzenetére
Én nem látok olyan jeleket a képeken, amik extrém gyorshajtásra utalnának. Ezt mutatja azt is, hogy a hátul ülők bekötetlenül is túlélték az ütközést. Inkább azt látom, hogy egy balra kanyarodó traktor nem győződött meg róla, hogy nem előzi senki. Szóval ebből még bármi lehet.
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #31976 üzenetére
Ha a traktor balra húzódott és irányjelzéssel jelezte a bekanyarodási szándékát akkor te őt már nem előzheted meg balról. Bár fényes nappal 240-nél elég nehéz észrevenni az irányjelzőt...
Egyébként a képekről nekem úgy tűnik, hogy a traktoros már javában kanyarodott mikor az ütközés történt.[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
dragonfx
veterán
az lenne a kérdésem akia környéken lakik közlekedik mondjom már infot az árvíz mennyiben érinti a szerémi, budafoki galvani út forgalmát?vannak e lezárások?eljutott e odáig a duna?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
brd
nagyúr
válasz Khelben #31976 üzenetére
Láttál te már egy ilyen traktort egy ilyen vontatmánnyal bekanyarodni? Még ha nem is állt meg, akkor is, legalább 2 másodperc a felezővonaltól eljutni abba az állapotba, ahogy a képen látszódik, ha nem akarja kockáztatni, hogy felboruljon. Mennyivel kell ahhoz haladni, hogy 2 másodperc alatt ne vegyél észre az úton keresztben egy traktort, és egy fényes fémhengert (...és ennyire ne is tudj megállni mögötte)?
Az utolsó mondatoddal egyetértek, Magyarországon vagyunk.The only real valuable thing is intuition.
-
-
-
biga
őstag
válasz bitpork #31985 üzenetére
Na és pont ezért nem közlekedik értelmes autós 240-el közúton Már a sebességbe bele van kódolva a baleset. Nem a lehetősége, hanem a ténye! Az, hogy mégsem mindig történik az csupán azért lehet, mert nem megy elég ideig ehhez ilyen sebességgel, na meg óriási mázlija is van...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
Möhe
addikt
válasz bitpork #31988 üzenetére
az elmúlt majd 10 évben nem is volt gyorshajtásos csekkem...
ez nem mond semmit,mert 30as és 50es tábla mellett lehet a legtöbbet benyelni (én csak az 50-es táblánál elkapott fényképem után kaptam büntit) ,pedig rendszeresen megyek pályán is,de onnan még nem kaptam csekket
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31988 üzenetére
Ez tévedés, szerintem a sok lóerő ugyanolyan biztonsági extra, mint a légzsákok vagy az ABS. Rengeteg helyzetet megmenthetsz vele. Visszanézve én sokkal veszélyesebbnek tartom az első 53 lóerős kocsimat, mint most a 170 lóerőset. Ha nincs tartalék, akkor sokkal csúnyábban végződhet egy előzés. Meg sokkal nyugodtabban vezet az ember, ha nem azt kell figyelni, hogy na ki enged be a másik sávba, hanem egy gázfröccsel benn vagyok és kész.
Nyilván a sok lóerőt is lehet hülyeségre használni, az teljesen más téma. -
válasz Khelben #31990 üzenetére
Bocsáss meg de nincs igazad. A sok lóerő, a vezetni nem tudással sokkal veszélyesebb mint kevés lóerő de versenyzői hajlamokkal. Lásd Dzsuzsák A nem helyesen felmért előzésed még nem indokolja a sebességhatárok betartásához elegendő lóerő többszörösét. Szvsz.
(#31989) Möhe : az Te vagy én meg én . Se lassú se gyors övezetből nincs bírságom. Én szimplán tatásan körültekintő vagyok
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Möhe
addikt
válasz bitpork #31991 üzenetére
igaz,de ehhez sem kellett 100+ Le-s kocsi, pedig mégis gyorshajtásról beszélünk
khelben-nek meg szinten igaza van,jó az ha van tartalékban pár paci,de ez is olyan dolog hogy ész kell hozzá hogy ne forduljon ellened a dolog,ellenkező esetben pedig a másnapi lapokban benne vagy
-
Semmit nem segít pár tartalék paci, pláne ha nem is tudja az emberek nagy része mit és hogyan tegyen ha baj van. Itt volt a bimmers 240-nel. Lövése nem volt arról amit csinált. Dzsudzsák, meg annyi sok példa h számolni nem lehet.
A balesetmentességhez nem plusz lóerő hanem ész kell, meg sok sok tapasztalat. Lassan megvan a 700k km a lábamban. És hiába voltam óvatos, és hiába volt az alfámban 200le, ha a paraszt román cigánya, kanyarban kezdett előzni és nem hagyott nekem csak 2 választást: frontális vagy árokba megyek. Ennyi. A legtöbb esetben a "másik" fél a hibás , hiába vagy Te óvatos. Ezen lóerő csak a legritkább esetben segít. ÉS ennyit az én tapasztalataimrólNe csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
Möhe
addikt
válasz bitpork #31995 üzenetére
Nemá hogy a 200 lovas kocsival is kva mód körülményes ha rádgyorsítanak melletted előzés alatt! Nem 5 vagy 6 sebességben kell végezni az előzést hanem ott ahol jól húz és van teljesítmény a fordulatszám tartományban, kevéssel alapjárat felett lenyomnak mint a bélyeget ! És így megint ott vagyunk hogy ésszel meg lehet oldani mindent pláne ha erő is párosul mellé!
-
-
Möhe
addikt
válasz bitpork #31997 üzenetére
Így van,de neked is képben kell lenned hogy mi lehet az előzésben a hibalehetőség,pölö amik éppen felsoroltál,nem csak úgy durr bele.
szerk: mert akkor jön elő az ,hogy frontális előzés 2 halott,de a sofőr túlélte című szalagcímekkel van tele a net,és megint a baromja aki nem mérte fel a lehetőséget,hogy mi fér még bele neki ,aki rendszerint az idióta előző
a bukkanón való előzést sem tudom hová tenni,aki épp hogy a tető előtt tudja csak visszatenni a kocsit a sávba
[ Szerkesztve ]
-
Pedig mennyi majom csinálja....és a legjobb h a 180le/370nm-s kocsimat szokták előzni 100-s tempónál dombnak felfelé, tizen-huszon éves liter közeli csodákkal. Be szoktam engedni őket, amikor már a tempomatommal sem bírnak , de be szoktam inteni
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #31999 üzenetére
Na most, ha tempomattal megy valaki egyenletes sebességgel, akkor nem mindegy, hogy akár 2000Nm és 5000 kw?
Tegnapelőtt kellett megelőznöm egy elég jó mercit, ami nyilván sokkal jobban gyorsult volna a berlingónál, de üres főúton hetvennel ment, sebességkorlátozás meg nem volt... menjek mögötte hetvennel, mert húha merci?
Új hozzászólás Aktív témák
- Hisense LCD és LED TV-k
- Linux kezdőknek
- PlayStation 5
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Dell notebook topic
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- Fujitsu LifeBook E756 i5-6300u I 8GB I 256GB SSD I IPS 15,6" FHD I jó akku
- Elitebook 850 G3 i5-6300u I 256GB SSD 8GB I 15,6" I Win10 I szép állapot
- Legion 5 15IMH6 15.6" FHD IPS i7-10750H RTX 3050 Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- L15 Gen3 27% 15.6" FHD IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- GF65 Thin 9SD 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1660 Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest