Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz axioma #60057 üzenetére

    nagyon szomomrú a tanári pályamodell... És lehet képeznek belőlük sokat és sokan nem abban dolgoznak, de egy párbeszéd nagyon megmaradt az egyetemi évekből bennem.

    2007-2008 körül lehetett végzős PM-esként főgólya voltam. S beszéltem egy kisgólyával, hogy mire jelentkezett miért ... és dicsekedett, hogy földrajz tanár lesz és felvették 260-270 ponttal... Hát ez a 260-270 pont akkor egy 3-as tanuló teljesítménye volt.
    Korosztályomban ismerek 3-4 embert aki kitűnővel ment tanári pályára... Ebből 2 kutató lett, 1 végül programozó 1 pedig tanár :( ... szóval a bért tuti emelni kell de attól az oktatás színvonala nem fog javulni... kellene 10-20 év kiemelkedő fizetés, hogy a tehetséges fiatalok közül sokan válasszák a tanári pályát. Persze nem egyértelmű hogy végül egy 5-ös tanuló jobb tanár lesz mint egy 3-as ... de szerintem valószínűbb...

    Középiskolában 2 matek tanárom volt:
    - 1. a diákoktól kérdezte a feladat megoldását. S a matek ott kimerült neki, hogy az elméletet tudni kell (ezért voltam nála 3-as matekból)
    - 2. úgy magyarázta el, hogy mindenki (még a nálam szerényebb képességű matekosok) is megértették (pedig elvileg 3-asom miatt nem sok ilyen volt :D )... nála 5-ös voltam matekból és neki köszönhetem, hogy felvettek programozó szakra... és hogy ma programozóként dolgozom

Új hozzászólás Aktív témák