Új hozzászólás Aktív témák

  • vond

    MODERÁTOR

    válasz yvsmad #51111 üzenetére

    "Az lenne a normális, ha végig mindenhol szebb lenne és nem is kicsit, nem gondolod?"
    Miért lenne normális? Kb. egy árban vannak, a szenzor ugyanakkora, ráadásul az FZ200 sokkal régebbi gép, mint a másik kettő (azóta fejlődött valamennyit a feldolgozás). A nagy különbség a szenzor előtti üvegben van.

    Ez a sor megvan azért, ugye?
    2.8, 3.2, 3.3, 3.5, 4, 4.5, 4.8, 5, 5.6, 6.3, 6.7, 7.1, 8

    Nem véletlenül írtam ám oda a linkelt gépek optikájának kezdőfényerejét. Amikor az FZ200-on ISO100-on pörgeted a képeket, akkor a másik kettőn (főleg tele állásban), ISO400-800-on kell fotóznod, hogy azonos záridőket kapj.

    Az Árukeresős vélemények meg kb. vicc kategória. Aki egy nyaralást (ahol feltehetően elég jók a fényviszonyok) végigfotóz ISO1600-on, az meg is érdemli a zajos képeket.

    Egyébként az FZ1000 sem egy csodagép. Persze, hogy elkezd zajosodni, nem olyan észvesztően nagy a szenzor benne.

    "Az érzékenységet meg nem kellene piszkálni kompaktok és bridge-ek esetében, mert csak magunkkal tolunk ki."
    Ha a helyzet úgy kívánja, miért ne lehetne - értelmes keretek között - hozzányúlni? Inkább végigfotózol mindent ISO100-on és töksötét, vagy bemozdult lesz az összes képed, ahol nincs elég fény? Normális minőségű 1/2.3"-es szenzorú kompaktoknál, bridge-eknél simán használható az ISO400-800 is, főleg ha még esetleg RAW-t is használsz.

    És akkor itt vissza is kanyarodnék az összehasonlításhoz: Amikor kevés fényben az FZ200-at feltolod a még használható ISO800-ra, akkor a másik kettőn már nagylátón ISO1600-at, telében meg ISO3200-at, 6400-at kell használnod ugyanolyan záridőkhöz. És akkor most menj vissza, és nézd meg lgysz az ilyen érzékenységen készült tesztképeket.

    [ Szerkesztve ]

    VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT

Új hozzászólás Aktív témák