- Vacsora az elnökkel: kilőtt Trump mémcoinja
- Tényleg megbüntette az Apple-t és a Metát az EU, jön a megtorlás?
- Az IMF szerint az AI növelheti a GDP-t, és ez fontosabb, mint az emissziók
- Az ausztrálok kitartanak a közösségi média életkori korlátozása mellett
- Vámnyomás alatt India, teljes piacot akar az USA az Amazonnak
-
IT café
Fontos: aki HAGYOMÁNYOS telefont szeretne, kérem, fáradjon át ide: [link]!
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves!
Karácsonyi telefonajánló 2024 (cikk)
A témához nem kapcsolódó, off hozzászólásokat lehetőleg kerüld! Ha mégis írnál, ide:
Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
jozefgucci1 #150273 üzenetére
Szia,
Android fronton kell/javasolt ahhoz a 10, ami még nem minden készülékre adott, ha nem az aktuális csúcskategóriában gondolkozik az ember.
Előnyök és hátrányok minden oldalon vannak a másikkal szemben, így sokszor az egyéni preferenciák határozzák meg a dolgot, amiket ismerni kellene a részedről, hogy össze lehessen vetni a készülékeket azok alapján is.
Amennyiben a P30 Pro mellett döntenél, lehetőleg ne a 128/6 GB verzió legyen, hanem a 256/8 GB-os, utóbbi előnyösebb a jövőre nézve. -
válasz
schawo #149748 üzenetére
Az egy év korlátozott gyártói jótállás úgynevezett világgarancia, így mindegy, hogy akár külföldről behozott, eredetileg nem ebbe a régióba/országba szánt készülékről van szó, amit bármelyik (sufni) GSM vásárolsz meg.
A számla sem feltétlenül kell a gariztatáskor - kivéve, ha például nem kapcsol be a készülék és szoftveresen nem beazonosítható, mert akkor kérhetik - és viheted hivatalos hazai szervizbe ezt is.
Amennyiben hazai hivatalos viszonteladónál vásárolsz - ahol jellemzően drágább -, úgy a fenti mellett lesz a hazai jogszabály alapján adott 1 év teljes körű jótállás és 2 év szavatosság - utóbbi céges vásárlásra nem, csak a fogyasztónak.
A különbség: A korlátozott gyártói jótállás esetén például a készülék kicserélésekor a meglévő jótállás intervalluma fut tovább, illetve ha az kevesebb 3 hónapnál, akkor jár rá hónap.
Hazai hivatalos viszonteladónál vásárolva, a vonatkozó hazai jogszabályok alapján, ha a készüléket kicserélik, akkor újra fog indulni a jótállás 1 éves intervalluma. -
válasz
karolyabrosz #147189 üzenetére
Jellemzően kezet kell mosni, ha már nagyon ragadnak a különböző sütiktől...stb.
-
válasz
karolyabrosz #146483 üzenetére
2012 óta sokat változott a szolgáltatók hozzáállása.
-
válasz
Ryder62 #142754 üzenetére
Ne az üzletekben kiállított, jellemzően DEMO verziós és szoftverű, többségében nem is frissíthető készülékek alapján hasonlíts, úgy nem sok értelme van
Huawei készülék is van jelenleg is kiállítva olyan, amin még a megjelenés előtti DEMO firmware verzió van, ráadásul nem is ebbe a régióba szánt.
Az S9 jobb fényképeket készít - videókat meg pláne -, mint bármelyik Huawei Lite típus, nem egy kategória a kettő ebben a tekintetben sem. -
válasz
Sgt. Chris #140944 üzenetére
Azzal nem érdemes foglalkozni, hogy jótállás vagy garancia, utóbbi a köznyelv, illetve a közérthetőség miatt használatos inkább, a lényeg az 1 év gyártói kontra 2 év gyártói.
-
válasz
betyarr #140941 üzenetére
Igen, akkor 12 + 12 hónapos gyártói (hazai) jótállással rendelkező, XEH kódos készüléket kell kapnod.
A Samsung honlapján én is csodálkozom néha,m mert nem minden üzletet tüntetnek fel, illetve az ott szereplők között is van olyan, aminél figyelni kell, mert az eMAG és társainál sem mindegy, hogy ki a forgalmazó, ott is van 12 és 12 + 12 hónappal vásárolható készülék is. -
válasz
Sgt. Chris #140939 üzenetére
A hazai jogszabályok alapján olyan nem létezik, hogy garancia, jótállás és szavatosság van, a köznyelvben a garancia a jótállás, ami kedvezőbb a fogyasztó tekintetében, mint a szavatosság.
Ahol hivatalos hazai viszonteladó gyanánt értékesít egy üzlet, ott nem kell aggódni a trükközés miatt, mert adott lesz a hivatalos 12 + 12 hónap.
A nem hivatalos hazai viszonteladónál vásárolt, külföldről behozottakra csak a 12 hónap kötelező jótállás adott, ha van hozzá megfelelő számla, de a második 12 hónap már nem.
Aki olcsóbban szeretne vásárolni és amiatt bevállalja a fele intervallumú jótállású és egyéb korlátozás alá eső, külföldi - sokszor szürke/fekete - beszerzésű készüléket, számoljon a kompromisszumokkal, de ez az ő döntése, hiszen az ő pénzéről van szó.
Bizonyos GSM üzletek által írt EU garancia, szoftveres garancia és hasonlók zavarják meg a vásárlókat, mert ott valóban trükközések mennek.
Ha kétséged van egy üzlet kapcsán, ide belinkeled, jellemzően megállapítható, hogy mi a helyzet. -
válasz
betyarr #140937 üzenetére
Hazai hivatalos viszonteladók is, de forgalmaznak más forrásból beszerzett készülékeket is.
Ahol 2 év gyártói jótállást írnak, arra annyi is van, az hivatalos hazai beszerzés, ahol viszont csak 1 év, annál annyi csak, mert más (külföldi) beszerzésű, de ott külön írják is az egyéb forgalmazót.
A 2 év gyártó jótállásnál a teljes 12 + 12 hónap érvényesíthető általad is a gyártói/szerződéses Samsung szervizben, az 1 év gyártói jótállásosnál meg csak 1 év és azon belül is van korlátozás, csak kijavításra vonatkozik, kicserélés esetén nem úgy megy a csereutalvány/-igazolás, mint a hazai hivatalos viszonteladó által értékesített készüléknél, hanem a forgalmazóval kell "harcolnod". -
válasz
blt.62 #140304 üzenetére
Szia,
Ha eltekintünk a most az USA által a Huawei ellen vívott háborútól - aminek kérdéses a kimenetele -, akkor is szól pro és kontra mind a kettő mellett és ellen, így azon múlik leginkább, hogy mire akarod főként használni.
Amiben a Mate 10 Pro jobb: Akkumulátoros üzemidő (jelentős a különbség), töltési idő, térerő, ujjlenyomat-olvasó, alapban dupla tár, rendszer sebessége, infra, (jobb) dual 4G és dual VoLTE kezelés, sztereó előlapi hang.
A Note8 esetén jobb: Kijelző, AOD, videós képességek, wifi, bluetooth, DAC, több érzékelő, IP védelem, van ceruza, vezeték nélküli töltés, nagyobb és erősebb fényerejű az értesítési LED, bővíthető memóriakártyával. -
válasz
evo87 #140292 üzenetére
Igen, ha EU-s és van hozzá megfelelő számla, akkor az első év érvényesíthető a gyártói szervizben, csak a második év veszik el a hivatalos viszonteladóknál vásárolt készülékhez képest.
Annyi még, hogy a nem hivatalos hazai viszonteladónál vásárolt készüléknél a kijavítás okés az első évben, de ha kicserélésre kerülne sor, akkor a csereutalvány sem megy úgy, az üzlettel kell másként intézned. -
-
válasz
Willie #140268 üzenetére
Igen, az Y3 eléggé az alja, az alapján nem érdemes általánosítani.
A bő 5.5 év már az Apple esetén is határeset.
Ha a 6s viszonylag sokat van telefonálásra használva és mellette még egyébre is, akkor naponta kétszer is kérhet töltést.
Az A6 csak 1 éves típus, 2 évig azzal el lehet lenni, ha úgy alakul, meg akkumulátoros üzemidőben is jobb. -
válasz
Willie #140264 üzenetére
Szia,
A 6s-nek egy gondja van - ha azt nem vesszük figyelembe, hogy 3.5 éve elmúlt a típus -, az akkumulátoros üzemidő, ami elég gyenge, még ha csak alap dolgokra is használja az ember, mint például telefonálásra, a felét sem bírja, mint mondjuk az A6.
Ha ez nem gond, mert van lehetőség sűrűbben tölteni, akkor az is választható. -
-
-
válasz
BB0401 #139848 üzenetére
Szia,
Van azért néhány dolog, amiben elmarad a Mi 9: Nincs IP védelem, nincs OIS, lassabb az USB, nincs sztereó előlapi hang, kisebb értékű az optikai/veszteségmentes zoom.
Megjegyeztem csak a pontosság kedvéért, mert nyilván legalább ennyi felsorolható fordított helyzetben is, amikben meg a Mi 9 jobb. -
válasz
mayday00 #139832 üzenetére
Szia,
Teljesen hivatalos gyártói jótállást ad a Telekom a készülékekre, ami Samsung esetén 12 + 12 hónap, de a második 12 hónap kiterjesztett gyártói jótállást a Samsung adja, ami a szolgáltatókon keresztül is érvényesíthető persze, ha valaki nem akarja direktben a gyártói/szerződéses szervizben.
Amikor még (a GDPR hatályba lépése előtt) volt a Samsungnál a regisztrálósdi a második 12 hónaphoz, a szolgáltatós készülékekre még az sem kellett, azokra akkor is alapban járt a második 12 hónap is: [kép] -
válasz
Bazs1981 #139679 üzenetére
Szia,
Eléggé eltérő a Huawei és a Samsung szoftvere, de stabilnak mondanám mind a kettőt.
A P30 Pro azért olcsóbb, mert a Huawei a Mate szériához képest visszafogott most néhány dolgot a P szériában, például jelentősen csökkentette a kijelző felbontását, nem adott sztereó előlapi hangot és hasonlók.
Annyit azért megjegyeznék, hogy bár a fényképek megítélése lehet szubjektív, de videók készítésében jobb a Samsung hangban és képben is, utóbbi kapcsán a Huawei csak 1080p 30fps-ig biztosít stabilizálási rásegítést, a Samsung viszont magasabb felbontásokon is. -
válasz
N.YCityBoy #139663 üzenetére
Szia,
Egyikre sem mondható egyértelműen, hogy mindenben jobb a másiknál, mert mind a kettőben van pro és kontra a másik ellenében.
A felhasználói elvárások és preferációk dönthetnek, ha összeveted az előnyöket és hátrányokat.
P30 Pro: Jobb akkumulátoros üzemidő, gyorsabb töltés, infra, fényképezéskor nagyobb értékű optikai zoom, ha hivatalos hazai viszonteladónál vásárolod, akkor 90 napos kijelző garancia - akár betört kijelzőre is - és 2 év teljes körű gyártói jótállás - a Samsung 12 + 12 hónapja ellenében, ahol a második már korlátozott, nem vonatkozik például a beépített akkumulátorra.
S10+: Jobb (felbontású és megjelenítésű) kijelző, HDR10+, jobb AOD, értesítési LED, jobb wifi (MU-MIMO és ax), jobb DAC (és van jack is), több érzékelő, jobb videós és előlapi kamerás képességek, sztereó előlapi hang. -
válasz
VÁMpír #139517 üzenetére
Nem írtam részleteket, de most megteszem: Adott oldalon több forgalmazó is árusít, illetve eltérnek a beszerzési források, így bármi lehetséges, bár mindig kiírják a 24 hónap jótállást, ami igaz is, de nem mindegy, hogy az hazánkban is intézhető direktben a gyártói/szerződéses szervizben, vagy csak az eMAG-on keresztül.
Jellemzően már az árból is látszik, de a lényeg az, hogy ha a készülék XEH, akkor jár rá a rendes hazai 12 + 12 hónap gyártói jótállás, ellenkező esetben csak a forgalmazón keresztül intézheted.
A termék leírását/ linkjét kell nézni, ha abban szerepel a XEH, akkor rendben van, ellenkező esetben csak forgalmazói a jótállás. -
válasz
Jenne #139341 üzenetére
Szia,
A szolgáltatóval nem kell(ett volna) foglalkozni, hanem direktben a Huawei szervizbe vinni.
Itt kell regisztrálni a 3 hónapos kijelző garanciáért: [link] (Ez még arra is vonatkozik, ha betörik véletlenül a kijelző, vagy hasonló sérülés éri, de esetetekben nincs annyira komoly probléma.) -
-
válasz
Norbi. #139329 üzenetére
Annyira nem mindegy azért, mert nem véletlen az árkülönbözet a hivatalos hazai viszonteladók és a külföldről behoz(at)ott készülékek között. (Azt kivéve is, hogy utóbbi esetben megy esetlegesen a szürkézés/feketézés.)
Az Apple jellemzően kicserél(tet)i a készüléket (gyárilag felújított példányra) jótállás/szavatosság keretében, ha azzal probléma van és itt van a fő eltérés:
Ha hivatalos hazai viszonteladótól származik a készülék, akkor annál a hazai jogi szabályozás értelmében újraindul az 1 év jótállás.
Amennyiben nem hazai hivatalos viszonteladónál került megvásárlásra, úgy a gyártói 1 év korlátozott jótállás érvényes arra, ami alapján "garanciális" kicseréléskor nem indul újra az, hanem a meglévő, illetve korábbi készüléké fut tovább, vagy ha arra kevesebb, mint 3 hónap van, akkor adnak rá 3 hónapot.
Mindenki maga döntheti persze el, hogy hol, mennyiért és milyen feltételekkel vásárol. -
válasz
batai15 #139114 üzenetére
Hol van ez így jogszabályilag leírva?
Konkrétan sehol, mert születhetnek és születnek is egyedi szerződések a gyártók, beszállítók és különböző országok gyártói képviselete között, más és más feltételekkel.
Ezek mellé jönnek még a hazai jogszabályok, azoknak kell elsődlegesen megfelelni a helyi képviseleteknek és szervizeknek.
Még az Apple készülékeknél sem működnek teljesen azonosan a jótállási feltételek a hazai hivatalos viszonteladónál és a külföldről beszerzett készülékek esetén, pedig ez a gyártó papíron "világgaranciát" ad, de itt is beleszól a hazai jogi szabályozás - ráadásul itt a fogyasztó számára előnyös módon!
Sosem lesz ez szerintem teljesen egységes, de így is van jól. -
-
válasz
batai15 #139094 üzenetére
Pedig részben frankót ír.
Olyan nincs, hogy EU garancia, az az okos sufnis GSM boltok kitalációja.
Minden országban vannak kapcsolódó jogszabályok, nálunk adott tekintetben 1 azaz egy év a kötelező jótállás ([link]), felette minden csak extra, amit mondhatni úgy és olyan feltételekkel adnak meg a gyártók - akár országokra külön lebontva -, ahogy és amilyen módon/feltételekkel csak akarnak.
A jogszabály azt is leírja, hogy miként kell igazolni a jótálláshoz/szavatossághoz fűződő jogot - alapesetben jótállási jegy, annak hiányában számla -, de az is csak az első, kötelező évre vonatkozik, felette ha a gyártó(i képviselet) azt mondja, hogy neki számla is kell a jótállási jegy mellé, akkor annak eleget kell tenni, mert megteheti.
Nem véletlen, hogy csak a hazai hivatalos viszonteladóknál vásárolt készülékekre adják meg a gyártói/szerződéses szervizben a második 12 hónapot, a külföldről (EU) beszerzett és megfelelő számlával rendelkezőre pedig csak az első, kötelező 12 hónapot és azt is bizonyos korlátokkal - sőt, ez a Samsung, van olyan gyártó (a Huawei például), amelyik az első 12 hónapban sem igazán fogadja már be az utóbbi készülékeket.
Érdemes ezzel kapcsolatban elolvasni a gyártók hazai képviseleteinek a kapcsolódó szabályozását, leírják a lényeget.
Jogosnak is tartom a dolgot, ne legyen már támogatva a szürke és fekete kereskedelem, a különböző áfás...stb. trükközés és hasonlók. -
válasz
lorcsi #139062 üzenetére
A Xiaomi passz, Samsung esetén attól (is) függ, hogy hol kerül leadásra, ha direktben szervizben, akkor elég gyorsan megy - ideális esetben csak néhány nap, vagy akár még gyorsabb -, de ha átvevőnél, akkor függ annak a logisztikájától is. Ha például csak hetente egyszer indít és fogad kapcsolódó szállítmányt, akkor a leadásod időpontja is változtathat az átfutási intervallumon és 2 - 3 hét is lehet akár, mert leadod mondjuk pénteken vagy hátfőn, de csak csütörtökön küldik szervizbe, aztán visszafelé is ráadódhat annyi állás.
Nem mindenhol így van persze, sok helyen nem csak heti egy szállítás van, de erre érdemes előtte rákérdezni a leadásra kinézett helyen. -
Rendes garanciával nem fog menni, mert ebben a régióban nem forgalmazzák, így alkatrész sincs hozzá, ami miatt még pénzért sem vállalják a javítást a megfelelő szervizek.
Ha van olyan GSM üzlet, amelyik - vagy a beszállítója - bevállalja, hogy probléma esetén kiküldi a beszerzés országába és ott intézi, akkor megkockáztathatod, de USA/Canada miatt ennek nem sok esélye van, ellenkező esetben meg tényleg elég rizikós a dolog. Félő, hogy ha hoz(at) is be valamelyik üzlet adott verzióból, garanciális ügyintézés esetén mindent elkövetnek majd, miszerint lerázhassanak, mert úgy már nem annyira éri meg nekik. -
válasz
BazsiBazsi #139031 üzenetére
Szia,
Mind a kettőnek van előnye és hátránya is a másik ellenében, ezért a felhasználói preferációk dönthetnek.
Néhány eltérés, ami hirtelen beugrik:
Mate 20 Pro: UDFP, infra, gyorsabb (szuper) töltés, fordított vezeték nélküli töltés.
Note9: Távirányításra alkalmas toll, írisz + arc kombinált feloldás, jobb hang/DAC (van jack is), részletesebb AOD, több érzékelő.
Az akkumulátoros üzemidő összességében egál nagyjából.
Fényképezésben nagyjából egál - egyik módban az egyik jobb, másikban meg a másik -, de videó rögzítésében jobb a Note9, magasabb felbontásokon is van stabilizálási rásegítés és a hang is jobb.
Sok olyat lehetne írni, amikben papíron jobb egyik vagy másik, de kihasználni nem igazán lehet, vagy csak megfelelő feltételek mellett, mint például a Mate 20 Pro-ban gyorsabb a 4G+ modul (1400 kontra 1200 Mbps, de hazánkban a Telekomnak 450 Mbps, a többi szolgáltatónak pedig 300 Mbps a leggyorsabb hálózata), vagy a Note9-ben MU-MIMO wifi modul van, ami előnyösebb, ha valakinek van hozzá megfelelő router.
Az értesítési LED nem tudom mennyire fontos, de a Note9-ben nagyobb és jobban látható.
Ha valami konkrétum érdekel, amit nem írtam, akkor kérdezz. -
válasz
agy73p #138968 üzenetére
Nem, adott GSM üzlet nem ad rendes gyártói jótállást, az extra feláras, 24 hónapos/második 12 hónapos garancia is csak bolti, tehát hozzájuk kell vinni probléma esetén.
A gyártói 12 + 12 hónap jótállást csak a hivatalos hazai viszonteladóknál forgalmazott XEH készülékekre adják, az eltérő régiós, külföldről (esetlegesen szürkén/feketén) behozott készülékekre nem, azokra legjobb esetben is maximum az első 12 hónap érvényesíthető, ha adott a megfelelő számla és EU-s készülék, de akkor is csak korlátozottan.
A GSM palota jótállási feltételeiben szereplő megfogalmazás duplán helytelen, egyrészt a Samsung regisztráció (ami a második 12 hónaphoz kellett) már régen megszűnt, másrészt a nem megfelelő forrásból származó, XEH kódostól eltérő (eredetileg külföldön forgalomba hozott, amit később a GSM üzletek beszereznek jellemzően - kivéve persze, ha mégis sikerül XEH beszerzés) készülékek korábban sem voltak regisztrálhatók, mert nem jogosultak hazánkban a második 12 hónapos gyártói jótállásra.
Nem véletlenül drágább minden készülék a hivatalos viszonteladóknál, akik nem külföldről szereznek be, nem trükköznek a különböző adókkal...stb. -
válasz
F-ECT$ #138868 üzenetére
Mert a második évet a Samsung adja, ami persze a szolgáltatón keresztül is intézhető, ha az ügyfél úgy gondolja.
Sok Samsung készüléket vásároltam már a Telekomtól, tapasztalatból is mondom, hogy adott a második 12 hónap is, de amit korábban írtam, azt a Samsung is taglalja, illetve részletezte, amikor még volt a regisztrációs menet, hogy a szolgáltatós készülékek felette állnak, azoknál alapban adott mindig a második 12 hónap is, mert nem merülhet fel, hogy nem hivatalos forrásból kerültek beszerzésre: [link]
A nem szolgáltatós készülékeknél az szerepelt a fenti leírásban, hogy a második 12 hónap regisztrációhoz kötött, de az a folyamat csak a hivatalos hazai viszonteladóknál vásárolt (XEH) készülékeknél volt érvényes. -
válasz
F-ECT$ #138854 üzenetére
A szolgáltatóknál alapban adott a Samsung irányába a második év jótállás is.
Annyira, hogy amikor még volt a regisztrációs rendszer - a GDPR bevezetése előtt -, a szolgáltatós készülékeket akkor sem kellett regisztrálni a második évért, anélkül is megkapták, csak a nem szolgáltatós telefonokat volt muszáj - már amelyiket lehetett -, mert azoknál kérdéses volt, hogy hivatalos viszonteladótól van vagy sem, de a hazai mobilos szolgáltatók hivatalosak ilyen tekintetben, így ott egyértelmű a dolog. -
válasz
glaci #138832 üzenetére
Van még más előnye is azért a Note9-nek, például a már távirányításra is alkalmas toll (bluetooth integráció), az alapban dupla tár (64 kontra 128 GB), az újabb és erősebb SoC - egyben CPU és GPU is - (Exynos 8895 kontra 9810), a jobb 4G(+) modul (Cat16 kontra Cat18) és még néhány apróság.
-
válasz
#31816946 #138797 üzenetére
Ez még talán az az árkülönbözet, aminél érdemesebb lehet az újabb, többet tudó, erősebb hardverű és tovább támogatott típust választani, bár itt azt is figyelembe veheted még, hogy a Telenor ha nem függetlenül adja, akkor az mennyiben problémás számodra most, vagy a későbbiekben.
Szomby: Használtam a megjelenést követően néhány hónapig, a szoftver rendben volt - annyi, hogy aki nem ahhoz, illetve olyanhoz van szokva, annak csupasznak hathat -, az akkumulátoros üzemidő a nem túl nagy kapacitású akkumulátor ellenére is rendben volt, de a kamera nem csúcs, többet vártam a ZEISS miatt, viszont minőségben és funkcionalitásban (a két hátlapi modul ellenére sincs például veszteségmentes zoom) is elmaradt attól.
-
válasz
glaci #138718 üzenetére
Merem ajánlani, én is Note9-et használok jelenleg, pontosabban már a másodikat.
Nekem csak a 128/6 GB verziós van, de kipróbáltam az 512/8 GB-osat is - mert a másodiknál már elgondolkodtam, hogy olyat veszek -, ha nem kell alapban a nagyobb tár - a memóriakártyás bővíthetőség adott a kisebbnél is -, akkor a RAM tekintetében nem igazán láttam és éreztem különbséget, más eltérés meg nincs.
Ha hosszabb távra tervezel, akkor persze jól jöhet később a több RAM is, ártani nem fog.
Ja, mondjuk ha PC-nek (is) használja valaki - DeX sem kell már külön -, akkor most is hasznos a több RAM.
Értesítési LED adott, elég jól látható is - írom ezt azért, mert előtte Mate 10 Pro-m volt és azon például kicsi és kevésbé látható az. (Az új P szériában meg el is hagyta a funkciót a Huawei.) -
válasz
Norbi. #138708 üzenetére
Nem tudom, hogy ez mikor volt, de a Mate 10 Pro topikban sokan panaszkodtak, hogy amikor akciós volt német vagy osztrák MM-ben a készülék és onnan akartak hoz(at)ni, amiatt megkérdezték a hazai Huawei ügyfélszolgálatot és a válasz az volt, hogy azokra nem tudják itthon érvényesíteni a gyártói jótállást, az csak a hazai hivatalos viszonteladóknál vásárolt készülékekre él már.
glaci: Szia, A FirstPhone adja most legolcsóbban akcióban 2 év gyártói jótállással a Note9-et, 239.900 Ft, ami nagyon jó ár, érdemes ráugrani, mert amúgy 260.000 Ft alatt nem jellemző, ha megfelelő jótállás kell.
-
válasz
palesz22 #138664 üzenetére
Szia,
Nem csak és kizárólag az ár határozza meg, ráadásul a Huawei esetén még cifrább a dolog, mert a hazai képviselet az első évet sem hajlandó már megadni az eltérő régiós, kintről behozott készülékekre, de korábban kértem tőlük írásban állásfoglalást az ügyben és ezt írták:
Néhány példát tudunk neked írni: Media Markt, Extreme Digital, Euronics, Auchan, Tesco, Expert, Speedshop, Notebook.hu, Notebookspecialista.hu, X-system, BestByte, UPC, Vodafone, Telenor és nem utolsósorban Magyar Telekom.
Saját kútfőből merem még mondani a FirstPhone üzleteket, továbbá ha minden igaz, már az Aqua-t is.
-
válasz
Truman #138593 üzenetére
Szia,
Nem tudod regisztrálni - régen megszűnt a folyamat, már a GDPR hatályba lépésekor -, de nem csak azért, hanem mert a mérvadóan olcsóbbak nem véletlenül kerülnek annyiba, azokat nem hivatalos (hazai feltételeknek megfelelő) gyártói jótállással adják, mert kintről hozták be (akár szürkén/feketén)...stb., így azokra kedvezőtlenebbek a feltételek, ez (is) a kompromisszum az olcsóbb árért cserébe.
-
válasz
Ubul86 #138658 üzenetére
Nem kimagaslóan jó a kamerája, de nem is a csúcskategóriában indul az A széria.
Ettől persze megérheti, ha elegendőnek bizonyul számodra a kamera minősége.
Amely üzletekben/webshopokban látványosan olcsóbb, ott nem hivatalos (hazai feltételeknek megfelelő) gyártói jótállással adják. -
válasz
maglew #138582 üzenetére
Arra jó lesz a P20.
Y72: Mindegyik kompromisszumos valamilyen szinten, az első pontnál kiesik a Mi 8, meg én a GPS képességét sem tartom igazán jónak, a jó készenléti üzemidőnél a hardverhez képest kisebb kapacitású akkumulátorral szerelt példányok is kipereghetnek, mint a G7 és az S9, a fennmaradóknál meg a "garancia" miatt nyűgös lenne a root, de látom, utólag írtad, hogy az nem fontos.
A készenléti üzemideje az A8-nak jobb, de a gyengébb hardver miatt kérdéses az időtálló sebessége, utóbbiban az S9+ ideálisabb választás, így a kettő közül annak függvényében érdemes választani, hogy melyik szempont fontosabb. -
válasz
F-ECT$ #138549 üzenetére
Nyilván, ha valakinek nem csak átalakító kell, hanem külön DAC, akkor még jobb minőség érhető el.
Mangosztán: Két Mate 10 Pro-m is volt, 10 hónapig használtam azokat, sosem tapasztaltam bluetooth problémát, pedig elég sok eszközzel kipróbáltam.
maglew: Nem lassul már be a Samsung sem a jobb kategóriákban, de a Huawei féle EMUI pörgősebb kicsivel, ott egyedül azzal kell számolni, hogy agresszívebb kicsivel a memória kezelése, több manuális konfigurálást igényel.
Tényleg nehéz az elvárások ismerete nélkül dönteni, de ha minden összevetek, a legapróbb dolgokat is, akkor kicsivel beelőzi szerintem a Huawei a Samsung adott típusát, mert utóbbi hiába újabb, valamivel alacsonyabb kategóriában indult és emiatt bizonyos specifikációs értékeket visszavettek abban. -
válasz
Mangosztán #138540 üzenetére
A topikban több típussal is van tapasztalat, már ez is jobb a gyárinál: [link], én is próbáltam korábban, jó fül- vagy fejhallgatóval simán hallható a különbség.
Ha az a hangminőség és videós szint is megfelelne számodra, akkor szerintem inkább a Mate 10 Pro, mert akkumulátoros üzemidőben valóban látványosan jobb, amellett ott a dupla tár és több RAM, dupla intervallumú és teljes körű gyártói jótállás...stb. -
válasz
Mangosztán #138537 üzenetére
Szia,
Akkumulátoros üzemidőben mérvadóan jobb a Mate 10 Pro, pláne kijelzős használatban, ha sokat böngészel...stb., akkor hatványozottan látványos a különbség, több órányi. (Sokat számít az a +700 mAh akkumulátoros kapacitás.)
Adnak ugyan gyárilag átalakítót a Mate 10 Pro-hoz, de az nem csúcsminőség, viszont nem feltétlenül kell 10.000 Ft-ért venni másikat, a gyáritól jobbak is beszerezhetők már 2000 - 3000 Ft környékén.
A Huawei csak 1080p 30fps értékig biztosít stabilizálási rásegítést, meg videók készítésében amúgy sem csúcs, ezzel szenvednek még az amúgy legjobb fényképezésős telefonjaik is.
A V30 videók készítésében az egyik legjobb a mai napig, de igaz ez az audio kapcsán is, ezekben a tulajdonságokban a Mate 10 Pro nincs azon a szinten, hangban egy jobb átalakítóval is csak megközelíteni tudja, videózásban meg még azt sem annyira.
Ha most veszel készüléket és akár hosszabb távra, akkor viszont szólnak egyéb előnyök is a Mate 10 Pro mellett, alapban több RAM, dupla tár...stb., ezeket is érdemes lehet mérlegelni. -
válasz
maglew #138529 üzenetére
Szia,
Itt összehasonlíthatod a főbb paramétereket: [link] és [link]
Ha a P20 képbe került, akkor a sok tekintetben gyengébb P20 Lite felejtős, igaz ez az A50 kapcsán is, ami jobb, mint az A7 (2018).
A P20 és az A50 közül amelyik szimpatikusabb számodra és jobban lefedi az elvárásaidat - amiket ismerni kellene, hogy mi is mérlegelni tudjunk, mert mind a kettőnek van előnye és hátránya is a másikkal szemben.
A Magenta1 árazást passzolom, de ha ár szerint nézem sorban, akkor a P20 után kicsivel drágábban a Mate 10 Pro következik, ha belefér a keretbe, nagyon jó vétel lehet, sok tekintetben jobb a P20-tól és az A50-től is.
Ami nyomhat esetleg a latban, bár a készülékre mind a két gyártó 24 hónap gyártói jótállást biztosít, a Huawei a kiegészítőkre is megadja a második 12 hónapot is, illetve a P20 esetén 3 hónap kijelző garanciát is, ami azt jelenti, hogy akkor is díjmentes a kijavítás, ha te magad töröd be véletlenül a kijelzőt: [link] -
válasz
csaba1203 #138505 üzenetére
Igazad van, annyit már nem ér meg, mert néhány ember minden áron azt erőlteti, hogy ha egy gyártó készüléke nem tud valami, akkor arra nincs is szükség és a másik gyártó feleslegesen tette bele felár ellenében, meg olyan alternatívákkal próbálnak érvelni, amik nem, vagy csak korlátozottan váltják ki a másik/többi gyártó adott megoldását...stb.
A gond csak azzal van, hogy egy ilyen szakmai topikban sok ember félrevezetnek, vagy legalábbis megpróbálják...
Mindegy, az ilyen tagokat ignorálom már és csak az érdemi kérdezőknek válaszolok, ha tudok. -
válasz
madrac #138502 üzenetére
Nem is a te véleményedet akarja bárki is megváltoztatni, csupán reálisan rávilágítunk, hogy azzal sokan nem tudnak azonosulni, meg ahogy leírod, úgy nem is feltétlenül stimmel mások számára.
Olyan nincs, hogy valami túlárazott, minden annyit ér, amennyit hajlandók fizetni azért a vásárlók, ha valakinek megéri a felárat az, amiben többet nyújt egy készülék a másiknál, akkor kifizeti a nagyobb összeget, ha pedig nem, akkor veszi az olcsóbbat.
Aszerint kellene hozzáállni, hogy egyik döntéssel sincs gond.
Továbbra sem csak a Samsungot tolom/toljuk, hanem mindig azt a gyártót és típust, ami adott elvárás, árkategória...stb. alapján megfelel a kérdezőnek, ha az épp Samsung, akkor az, ha Huawei, Apple, Nokia...stb. akkor pedig az. -
Nem csak az OIS - ami nélkül nem vennék telefont, mert az EIS és társai nem váltják ki teljesen -, nagyon sok egyéb dologban le van még maradva a Xiaomi, sok példát írtam, többen ki is egészítették, elég hosszú így a lista, tovább nem akarnám ezt ragozni.
Nincs azzal semmi gond, ha valaki tud a felsoroltak nélkül élni, de attól még nem lesznek azonos szinten bizonyos gyártók és készülékek.
Nem, nem csak a haszonkulcs az eltérés, biztosítson a Xiaomi is olyan extrákat (IP védelem...stb.), dupla olyan hosszú intervallumú (szerviz-...stb.) szolgáltatásokat, továbbá 100 GB OneDrive tárhelyet 2 évre, hozzá World, Excel, Powepoint...stb. licencet a telefonos alkalmazásokhoz is, és még lehetne írni hosszú sorokon át, hogy miket, aztán utána térjünk át az árazásra.
Így viszont tényleg nincs értelme vitázni, hogy a lényegi eltéréseket egyszerűen ignorálják vagy szelektálják néhányan és csak az árakat akarják összehasonlítani. -
válasz
madrac #138487 üzenetére
Senki sem beszél itt rá csak és kizárólag Samsungra mindenkit, csak amikor minden téren megfelel a felhasználói elvárásoknak és még akkor sem mindig csak arra.
Én írtam az extrákat - mások még ki is egészítették, mert én nem mentem bele teljes részletességgel -, mivel egy Samsung, Huawei...stb. csúcstelefon sok olyat ad, amit a legjobb Xiaomi sem, na itt jön ki az árkülönbözet, onnantól meg egyéni preferencia kérdése, hogyan döntenek az emberek.
Az olyan téves és általánosító kijelentéseken alapuló ajánlásokat próbáljuk csak a helyére tenni, mint például jobb a Xiaomi, mint a Samsung.
Visszaolvasva láthatod, hogy pont úgy szoktam Huawei, Apple, Nokia...stb. készülékeket is ajánlani, mindig a felhasználói elvárásoknak megfelelően, de sosem beszélek rá csak azért valakit egy telefonra, mert olcsóbb, mivel az olcsóbb ár negatívumokat is jelent, még ha az Xiaomi termék is.
Aki hajlandó többet kifizetni egy készülékért, az azért teszi, mert megéri számára az a sok többlet, amit kap egy másik gyártó olcsóbb készülékéhez képest, amivel viszont kénytelen lenne azokról lemondani.
Többen is leírtunk minden előnyt és hátrányt, nem nagyon van mit ragozni azon. -
Az S10e akkumulátoros üzemideje jobb, az S9-é gyengébb.
Hosszabb távra érdemesebb több RAM-mal tervezni, jobb lenne a 6 GB.
Nem csak az általad írt óra számít, hanem azon belül a telefonálásé, böngészésé és a videó nézésének az intervalluma is, azon belül persze kérdés, hogy mit vagy miket használsz sűrűbben.
Igaz, ha jól látom, kaptak olyan frissítést a megjelenési tesztek óta az S10 szériás készülékek, amivel javult például a készenléti üzemidő.
Mint minden gyártónál, a Samsungnál is típusa válogatja, hogy milyen az akkumulátoros üzemideje, az ebben is jónak számító Note9 (4000 mAh) akkumulátoros üzemidejét nyilván nem tudja összességében hozni mondjuk egy közel azonos hardverrel és kijelzővel szerelt S9+, amiben csak 3500 mAh kapacitású akkumulátor van. -
válasz
madrac #138447 üzenetére
Attól még adottak az extrák, hogy te nem használod ki, az más kérdés, hogy akkor neked nem éri meg felárat fizetni azokra, de ez nem von le semmit abból, hogy a másik gyártó többet nyújt a drágább árért, illetve attól még mások igényelhetik és élhetnek az extrákkal. (Korábban nem is említettem, de például az IP védelem sem adott a Xiaomi csúcskészülékeinél sem, pedig egyre többen igénylik. Vagy ahogy nézem, OIS sincs még a Mi 9-ben sem.)
Általánosságban sem lehet szidni egy gyártót, legyen az a Samsung vagy bármelyik másik, mert kivétel nélkül mindegyiknek vannak jobb és rosszabb készülékei.
Konkrét típusokról lehet beszélni, úgy összehasonlítani a készülékeket.
Pont úgy van gyengébb vagy problémásabb Xiaomi is, mint bármelyik másik gyártónál is kompromisszumosabb típus a jobbakhoz képest, de az alapján butaság kijelenteni, hogy na akkor annak a gyártónak a termékei nem jók, vagy nem kellenek. -
válasz
madrac #138444 üzenetére
Túlzásokba nem kellene azért esni...
Majd ha a Xiaomi is rendelkezik itthon korrekt üzlet- és szervizhálózattal, támogatással és táveléréssel, nyújt olyan biztonsági elemet (Knox), amivel bekerülhet meghatározott intézmények, szervezetek...stb. flottájába, ahová ilyen tekintetben csak minősített gyártók készülékei juthatnak be belső használatra, ad rendes 2 év gyártói jótállást a készülékeire, támogatja rendesen az itthoni hálózatokat minden téren (lásd például a Mi 8 4G+ képessége, illetve képtelesége...stb.) és hasonlók, akkor lehet erre visszatérni.
Nem véletlenül olcsók a Xiaomi telefonok, de az olcsóbbságnak ára van.
Ha a kompromisszumokat valaki hajlandó bevállalni az olcsóbb árért, azzal nincs semmi gond, de nem kell túlmisztifikálni a dolgot, pláne nem egy ilyen topikban.
Egyre árérzékenyebb a piac, részben ezért fogynak viszonylag jól a Xiaomi készülékek, de ha olyan hálózatot akarnak kiépíteni és üzemeltetni, mint mondjuk a Samsung, vagy már a Huawei is, akkor bizony a Xiaomi termékei sem lesznek olyan olcsók később, ez természetes folyamat, visszanézhető, így kezdte a Huawei...stb. is. -
válasz
lorcsi #138439 üzenetére
Egyszerűen csak nem lehet így általánosságban kijelenteni, hogy a Xiaomi adja a legjobb ár-értékű készülékeket, meg a többi sem feltétlenül igaz, sok telefonjukba nem tesznek nagy kapacitású akkumulátort...stb.
Van néhány jó típusuk, ahogy a legtöbb gyártónak is és ennyi.Tapsi75: A Huawei viszonylag jó áron ad olyan típusokat, amik összecsukhatók, nem nehéz hurcolászni és tripod és szelfi bot is egyben, mint például az AF15, vagy ha nem kell bluetooth, hanem elég a kábel is, akkor AF14.
-
Ha kell a rendes 12 + 12 hónap gyártói jótállás, amit itthon direktben a gyártói/szerződéses szervizekben érvényesíthetsz, akkor csak a hivatalos hazai viszonteladók jöhetnek biztosan szóba, a GSM üzletek többsége a második évben leginkább csak szoftveres garanciát ad, az meg alig több a semmitől, jobb esetben megadják a második évet is, de csak rajtuk keresztül érvényesíthető, ami már rejt magában hibalehetőségeket.
A Telekom régóta hálózati zár nélkül adja a készülékeket, de akkor éri meg tőlük venni, ha jó áron akciózzák épp, vagy van hozzá megfelelő és az előfizető által ténylegesen ki is használt magasabb díjcsomag.
Bizonyos készülékeket a másik két szolgáltató is függetlenül ad, de nem mindegyiket, ezért azoknál utána kell járni a konkrét típusnak. -
-
válasz
krajcsovszki #138383 üzenetére
Legalább 20%-ot borítékolni mernék.
Fényképezéskor nem annyira - gyenge fényviszonyoknál elég jól megoldja a szoftver -, videózáskor inkább. -
válasz
krajcsovszki #138380 üzenetére
Szia,
Fotózásban jobb a P30 - videózásban ez már nem igaz -, a szoftverrel egyiknél sincs mérvadó gond.
Az új Watch GT-t is nézve, úgy talán jobb ár-érték arányú a P30.
Annyit megemlítek azért, hogy a Huawei firmware frissítési metódusa problémásabb, mivel IMEI alapján is szelektálnak egy adott kategórián belül is, így előfordul, hogy azonos helyről származó (értem azt, hogy hazai régiós nem szolgáltatós, vagy bizonyos szolgáltatós) készülékek közül az egyik megkapja x időpontban az aktuális frissítést, a másik pedig csak napokkal, hetekkel, vagy akár hónapokkal később. -
válasz
soldierboy #138374 üzenetére
A két Huawei között nehéz dönteni, A P30 Pro jobb fényképezésben és akkumulátoros üzemidőben, de gyengébb kijelzőben, illetve hiányzik abból olyan, ami a Mate-ben adott, mint például a sztereó előlapi hang.
-
válasz
soldierboy #138200 üzenetére
Szia,
Az említett Huawei készülékek jobbak akkumulátoros üzemidőben, mint a Samsungok, fényképezésre mindegyik elég jó, videózásra jobbak a Samsungok (a Huawei továbbra sem biztosít például a magasabb felbontásokhoz stabilizálási rásegítést), zene hallgatására jobb hangminőséget nyújtanak a Samsungok, filmet nézni az S10-en a legjobb, utána a Mate 20 Pro, aztán a többi meg nagyjából mindegy.
-
válasz
andrás47 #137792 üzenetére
Sok hazai gyártói/szerződéses szerviznek kevés az, hogy EU-s a készülék, ha nem hivatalos hazai viszonteladónál történt a vásárlás (márpedig a Turbado nem az), akkor vagy nem foglalkoznak a készülék javításával (Huawei/Honor például egy ideje), vagy csak a kötelező egy évet adják meg, a második kiegészítőt nem (Samsung és társai), ráadásul az első évben is vannak korlátozások a kedvezőbb vásárlású készülékek ügyintézéséhez képest (csak javítás van, nincs csereigazolás...stb.).
Nem véletlen, hogy a Turbado által intézendő a jótállás és jellemzően nem vihető direktben a hazai gyártói/szerződéses szervizekbe a készülék a fogyasztó által, mert van ugyan gyártói jótállás a készülékeken, de többnyire nem itthon hozták azokat eredetileg forgalomba (más régiókóddal rendelkeznek), így csak külföldön, a forgalomba hozatal szerinti országban intézhető az, ezért kell a vásárlás helyére visszavinni vagy -küldeni a terméket.
A Turbado és társai üzletek/webshopok nem véletlenül adják látványosan olcsóbban a termékeket, mint a hivatalos hazai viszonteladók és az olcsóbbság miatt a jótállás is kompromisszumosabb, de persze a vásárló dönti el, hogy neki melyik konstrukció a megfelelő. -
válasz
papeti01 #137758 üzenetére
Szia,
Igen, annál is, ha nulláról történik a belakás.
Alapértelmezetten minden alkalmazás kijelölve telepítésre, de a felsorolásból bármelyik kikapcsolható.
Az iPhone 7 bár már 2.5 éves típus, de frissítés biztos lesz még rá évekig, jelenleg is kapják az attól idősebb típusok is.
Huawei lett volna még 70 mm-es szélességgel (a P20 például), de az kilőve akkor, +3 mm környékén indul esetleg néhány Nokia, amiknek jó a frissítési metódusa. -
válasz
mantequilla #137648 üzenetére
A beállításokat ellenőrizted?
Kérdezem ezt főként a P20 Pro esetén, mert két mód is van, a normál a színhelyes, de van élénk is: [link] , illetve külön a színhőmérséklet is módosítható tetszés szerint: [link] (A két kép a korábbi Mate 10 Pro-mon készült, de van ilyen a P20 Pro-nál is.)
Egyéni preferencia kérdése is ez mondjuk, mert bár nekem is volt már sok IPS kijelzős telefonom, de a(z) (S)AMOLED kicsivel közelebb áll hozzám, jobban bejön a megjelenítési képessége és a színvilága, holott nem arra gondolok, hogy túlszaturált, mivel mint írtam is korábban, itt is van lehetőség teljesen színhelyes módot beállítani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves!
A témához nem kapcsolódó, off hozzászólásokat lehetőleg kerüld! Ha mégis írnál, ide:
Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
Aki HAGYOMÁNYOS (nem okos-) telefont szeretne, kérem, fáradjon át ide!
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Spórolós topik
- Külpolitika
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
- Huawei Y7 2019 Dualsim kártyafüggetlen dobozában
- Hófehér karcmentes Huawei P30 Lite 128GB független dual sim
- Samsung Galaxy S24 Ultra 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad T495 üzleti notebook - R7 Pro 3700U 32GB RAM 512GB SSD Radeon Vega 10 W
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest