Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #212 üzenetére
Hogy tavaly mennyi volt, az nem túl lényeges a jelenben.
Idén Q1ben mar csak 5.900 körül volt, de ez nem túl jó mutató. èrdekesebb a nettó profitráta, ami 10% körül volt.
Ebböl már nem nagyon van hová engedni. Nem véletlenül mondott olyat Musk hogy ök akár nyereség nelkül is tudják árulni az autókat, mert majd egy csomót fognak keresni a szoftveren... Aha.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cucka
addikt
válasz Dare2Live #222 üzenetére
A probléma nem a profit, hanem az elektromos autókon realizált profit.
Európában ugye 12 év van a belső égésűek piacának megszűnéséig, és amerikában is nagyon nyomják az elektrifikációt (messze nem annyira, mint nálunk, de azért növekszik a részesedés).Szóval nem az a kérdés, hogy most mennyit keres a Toyota egy autón, hanem hogy 5-10 éves távlatban képes lesz-e egyáltalán pénzt keresni ezeken a piacokon?
(Azért pont a Toyota, mert elektrifikáció az pont nem az erősségük) -
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #222 üzenetére
"De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is."
ès? A Szájberizé még annyira sem lesz jövedelmezö az elején, mint a 3/Y. Abból amugy sem lesz komolyabb darabszám addig, amig a 4680 gyártás stabilan nem fut.
A Roadster meg jelentéktelen. Meg nem is fog jönni az idén, de jövöre se."Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot."
Mitöl ugrana?
" Miközben Toyotanak 1700euro."
Egyrészt a Toyotának a tavalyi évét egy egyszeri elszámolás rontotta el (ha jol tudom az orosz piacot irták le.) Másrészt a Toyota tizmillio autot ad el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #244 üzenetére
"Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit"
Ahogy fentebb írtam, már nincs. Nagyon nincs.
"Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte"
Semmit nem néztek be.
"Nincs 100%os elektromos autó platformjuk"
De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #245 üzenetére
"olyan zakó indul és lesz, hogy a fal adja a másikat."
Ilyen jóslatokkal tele van a padlás. Aztán nem következtek be.
"Mert nincs érdemi elektromos autójuk de még platformjuk sem."
Van mindkettő, de nincs jelentősége, mert jelenleg nincs rá szükségük.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #248 üzenetére
"Akkor legyen 7500"
Egészen konkrétan leirtam hogy mennyi volt Q1-ben: 5.900 dollár. ès ebböl 1.200 dollár az ZEV kredit, azaz ICE autók eladásán szerzett profit.
"evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként."
Öööö, ez hogy jött ki?
"Tehát lehet rajta profitot realizálni."
Eddig lehetett, de ez nagyon sok egyedi körülmény eredménye volt, amik változnak, illetve megszünnek.
"még a CEO is belebukott"
Dehogy bukott. Már jóideje tudott volt hogy menni fog.
"e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. "
Ezt ki mondja?
"csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része"
Vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #251 üzenetére
"Akkor legyen 5900$. Semmi se változtat. Pont Tény."
Már hogyne változtatna. Azt mutatja hogy az árcsökkentések hatására ugrott a profit jelentös része.
"keress rá"
Mégis mire? Nem tudom értelmezni amit leírtál.
"CEO kb ebbe bukott bele."
Nem bukott az sehova. èvek óta tervezett váltás volt, az utód személye volt csak nyitott.
"Ezek a platformok nem 4évre készülnek és már készül az új."
Honnan veszed hogy csak 4 évig fogják használni?
Karotta mint forrás? Tényleg?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #253 üzenetére
"Onnan indult hogy mennyire nemlehet profitot keresni vele. Lehet. Rekord szinten."
Egy ideig lehetett.
"Ha ez nem bukás akkor semmi."
Mármint amit az ujságirók kitalálnak, arra gondolsz?
"Mi hibásat mondott karotta"
Nem tudom, nem érdekel mit beszél. Elvakult teslafan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
azbest
félisten
válasz Dare2Live #264 üzenetére
szvsz, amikor újrafelhasználhatatlanságról beszélnek, akkor az anyagi kérdés. Lapátként persze nem lehet, mert sérült strukturálisan. Ledarálva, más területen töltelék vagy nyersanyagnak felhasználva jó lehetne. Amíg olcsóbb szűz, finomított anyaígokat venni valami gyártásához, addig azt használják.
A műanyagoknál volt látványos bukta, bár valsz nem közismert. Nyomták a szelektív gyűjtős és újrahasznosítós szöveget. Valójában az így gyűjtött műanyag nagy része kínába hajózott, ahol az akkori nagy ipari robbanás miatt a használt műanyagra is nagy igény volt nyersanyagként. Ahogy ez megszűnt (nekik is olcsóbb új műanyagot gyártani elegendő mennyiségben), úgy tiltották ki kínából a nyugati szemétbeszállítást. Manapság ezért a műanyagot főleg hőerőművekben égetik el, ahol a szűrőrendszer fogja meg a káros kibocsátást. Egyszerűen nem éri meg anyagilag drága újrahasznosított műanyagot venni a frissen készült helyett az esetek többségében.
Akkuk kapcsán azért más a helyzet, mert még sokáig/mindig(?) drágább lesz a kis sűrűségben elődorduló anyagokat kinyerni új forrásból. Helyette a használt akkuból valsz gazdaságosabb is. Csak még nincs olyan mennyiségű használt, hulladék akku, hogy nagyban menjen ez a gyártás. De pl a tesla amcsi lithium gyára az akkuból nyert darát is fel tudja használni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OTP Bank topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...