Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Horn Ákos #10321 üzenetére

    Köszönöm a kifejtést, így sokat tisztult a kép...:D Kezdjük a végével.:R

    kerékpárútra szerintem tényleg nem valók a nagytestű, nagy teljesítményű rollerek
    Egyetértünk. Viszont, a nagy teljesítményű roller nem 350W-nál kezdődik,
    hovatovább egy 500W-os pálcika semmivel sem nagyobb, mint a 350-es...
    ebbe kötöttem bele, hogy szerintem a határ "realitása" megkérdőjelezhető.
    Szerk: itt beleértve az 500W-ra hekkelt pálcikát, ami megy 30-32-vel.:R

    Amit pedig példának felhoztál, hogy 50-60 km/h-ra képes az nem hogy egy
    500W-osnál lehetetlen, de még egy 1000W-osnál is karcos, sőt! Szerettem
    volna rávilágítani, hogy a 25 km/h-val szöttyögő, és az 50 km/h-val repesztő
    gépek között sajnos nem ez a 350W-os teljesítmény-feltétel jelenti a határt.
    (Ebben az értelemben a jogszabály tervezet tévútra vezethet, lásd téged is.)

    Rosszul tudod! Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár.
    Mea culpa, akkor tévedtem.:K (Tévedett viszont az a néhány kerékpáros is,
    aki a 32 km/h utazóm mellett úgy elhúzott, hogy többé nem is láttam őket.)

    kiszámítható mozgású
    Ez valójában a vezető képességein, és hozzáállásán múlik. Tudnak eléggé
    hirtelen dolgokat csinálni, de abban ismét csak egyetérthetünk, hogy azért
    a nagy kerék perdülete segít, hogy egyenesen menjen... (Jellemző formula,
    hogy a kormány fogása nélkül is tekernek.:U Amíg nincs úthiba meg nincs
    szükség kitérő manőverre, vagy fékezésre, addig ezt is meg lehet úszni.:DDD
    Ugyanez rolleren nem igazán bejátszható: könnyebb az egyensúlyvesztés.)

    erőbefektetés kell a bicajostól
    Ettől még ütközés esetén nem lesz kisebb a lendülete... Gondolom inkább
    arra célzol, hogy átlag bicajos közelében sem lesz a 40-nek. Ez így is van.

    amire kereszteződésekkel teletűzdelt városban ritkán van lehetőség
    Ezt leginkább úgy szokták kezelni, hogy a felépített lendület érték, a piros
    meg a veszélyes zöld: általában így szoktak igen komoly átlagsebességet
    elérni, de természetesen tisztelet a kivételnek, én is láttam már a pirosnál
    megálló kerékpárost.:D (Demagóg, vagy sem, de picit meglepődtem rajta.)

    Ui: a jogszabály tervezet semmit nem mond a roller méretéről. Ha pl. egy
    nagytestű roller mondjuk 350W motorral, 25 km/h-val hajt a kerékpárúton,
    ugyanakkora lesz az ütközés negatív következménye, mintha egy 5000W
    csúcsteljesítményű, ugyanolyan méretű roller közlekedik ugyanennyivel...

    Ha úgy akarjuk megvédeni a kerékpárosokat, hogy sebességkorlátozást(!)
    vezetünk be, tegyük, tiszta sor! De mi köze van ennek a teljesítményhez?
    Lásd a mellékelt ábrát, mikor a kolléga 10-15 km/h-val erőlködik az 500W
    csúcsteljesítményű rollerén. Vagy mikor "fapofával nyomja a kart", viszont
    a mögötte induló kerékpárost feltartja, mert a gyorsulása jóval kisebb nála.

    Mielőtt félreértenél, nincs 500W rollerem, de bele tudom képzelni magam
    a helyükbe. Egyetértek a tervezett megkülönböztetéssel, legyen motoros
    roller, meg nagy teljesítményű motoros roller, legyen "kerékpár" / "SMKP"
    besorolás (még ha ezzel le is tiltanak* a bicikliútról), de ne kriminalizáljuk
    azokat, akik valójában semmi rosszat nem tettek. Csak a nem jól kitalált
    határvonal miatt már éppen átkerültek a másik kategóriába. Szerintem.:K

    *: amit most hajtok, az névleg 2x1200W, de csúcsban akár 4000W, csak
    azt nem bírja sokáig, mert leég.:D Mit tippelsz, mennyi a végsebessége?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák