- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9251 üzenetére
Még mindig nagyon kímélő töltésről beszélünk: 0.2C
771mA töltőáram elvileg cellánként, 4000mAh cellák13s6p az akku összesen 24Ah kapacitással.
Szerk: a gyári töltő 1.5A-rel tolta a 6Ah akkut (0.25C)
(Azért írtam, hogy ez csak viszonylag gyors töltő így,
mert elvileg egy gyorstöltő akár 1C-t kellene tudjon.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #9252 üzenetére
Gondolom akkor 21700-as (Samsung?) cellákat használtál. Az tényleg nagyon kíméletes töltésnek számít! Még így is sok száz ciklust ki fognak bírni, főleg hogy a 21700-as akkuk elég jók.
Nekem vannak itthon 30Q 35E MJ1 Sanyo NCR18650GA cellák és 1A-es töltés mellett is sok sok éve szolgálnak hibátlanul, és még a kapacitásuk is alig csökkent néhány mAh-t.
Kíváncsi lennék hogy a Tesla-nak az új 4680-as akkujából mit lehetne kihozni mondjuk egy rollerben."mert elvileg egy gyorstöltő akár 1C-t kellene tudjon"
De akkor már 1300W-os töltő kellene ha jól számolom?[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Stylerr
addikt
Mennyire körülményes, bonyolult és pénzigényes akkut növelni?
-
DigitXT
félisten
válasz Stylerr #9254 üzenetére
Egyáltalán nem, és nagyon is. Minden relatív... Pálcikánál a
legnagyobb gond az, hogy nem fér bele nagyobb akku = kívül
kell elhelyezni egy másodikat. Na utóbbi lehet körülményes...
Pénzigény meg annál kisebb, minél inkább magadnak építed.
(Illetve ez se igaz, mert vannak járulékos költségek... Ha csak
1 db akku készül, valószínűleg megéri* kifizetni a hozzáértőt.)*: ha hobbid a barkácsolás, akkor nem biztos. Az priceless.
akkor már 1300W-os töltő kellene
jozsi252: nem feltétlen. Ez a 240W-os töltő is lehet gyors, ha
kisebb pakkra ereszted rá (ez a 24Ah pakk nem a legkisebb).[ Szerkesztve ]
-
Dark197405
tag
Egy hónapja van meg a Xiaomi Pro 2 és nagyon meg vagyok vele elégedve, bejött a rollerezés.
A youtube-on láttam jó pár videót custom firmware felrakása után 35 km/h-ra kitolt végsebességről. Azért ez egy kicsit piszkálja a kíváncsiságomat...
Van itt olyan aki esetleg kipróbálta már így a rollert?[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
Bocs, biztos volt már róla szó 1000x, de tudnátok ajánlani a 13. vagy a 17. kerület környékén első defekt (Xiaomi M365 Pro) javításra szervizt? Jó lenne, ha nem 1 hét alatt lenne meg. Illetve mennyibe fog ez fájni? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Putyin90
senior tag
válasz Dark197405 #9256 üzenetére
Én így használom hónapok óta és semmi hátrányt nem tapasztaltam. Csináltam rá egy custom fw-t és most úgy néznek ki nálam a fokozatok, hogy gyalogos módban 20 km/h, D-ben 25 km/h, S-ben pedig 35 km/h. S-t akkor használom, ha városban kell intézkedni vagy ha sietek valahova (vagyis az esetek 90 %-ában), a D-t azt ritkán, a gyalogos módot meg akkor, ha hosszabb távra megyek és nem sietek.
-
Laca1212
őstag
Kugoo G2 Pro-nál mennyi az ideális guminyomás egy 90 kg-os ember alatt?
-
Laca1212
őstag
Szintén Kugoo G2 Pro-val kapcsolatban kérdezném, hogy a settings menüben mi mit jelent?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9253 üzenetére
Kíváncsi lennék hogy a Tesla-nak az új 4680-as akkujából mit lehetne kihozni
Szerintem semmi extrát. Papíron az én pakkom is 210A-rel terhelhető,
de a közelében se vagyok. B-L-A-C-K épített ilyen ugyanilyen 21700-as
cellákból egy jóval nagyobb akkut (10p), de így sem tudja maximumra
kiterhelni, mert nincs rollergumi, ami lerakjon az aszfaltra 25kW-ot...1300W-os töltő kellene ha jól számolom?
Mondjuk rollerhez kicsit overkill lenne akkora teljesítmény.* De amúgy
igen, (sokkal) nagyobb akkuk esetén teljesen általános a sok kW töltő,
ami vagy bedugható otthon, vagy nem, de előbbi esetben kvázi lassú...*: nem túl életszerű, hogy egy óra alatt nulláról kellene maxra tölteni.
Szerk: és ilyenkor már komolyabb probléma a cellák melegedése.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9265 üzenetére
es a vezerlo tud igen komoly (slip korlatozott) kiporgesgatlast
Magyarán nem rakja le a 25kW-ot, hanem leszabályozza magát.
Kezeljük már a helyén a dolgokat: 30 kg az a roller, nem 50, szóval
még annyi vonóerőre sincs szüksége egy 1g-s gyorsuláshoz.
(Nyilván, ahogy nő a sebesség, és a légellenállás, HA van rajta vmi
aero, akkor esetleg kihasználhatja az ennél is nagyobb max. erejét
ellenberger mondjuk az alap* 0-24 km/h mérésen még tuti nem.)*: ESG táblában ez a legkisebb, sok rolleren mérték. RE90-nél nem.
De egy pillanatra képzeljük el, hogy kijön egy ilyen eredmény, és ez
csak 0.5g. Nyilván fokozható, mert satufékre 1.5g-t lassult a verda,
szóval a gumikban még volt tartalék, de két keréken? Nagyon necc. -
veterán
válasz DigitXT #9261 üzenetére
Nem is igazából arra értem hogy hány A-t lehet kivenni belőle, hanem hogy nagyobb terhelésre mennyire melegszik, elvileg jóval több ciklust is bír ki mint az eddigi li-ion akkuk, meg hasonlókra gondoltam.
Pontos számokat a saját rolleremnél nem tudok, de mondjuk 18650 helyett ha ilyen akkuk férnének be arra a helyre, akkor mennyivel nagyobb lenne a kapacitás.
A töltés úgyis csak 0-80% között menne 1.3kW-tal, utána úgyis belassulna. Viszont jah, kérdés hogy egy egész pakknál ez mekkora hővel jár.Illetve akkupakk gyártással kapcsolatban szeretnék egy kis segítséget kérni. Li-ion akkuból van nekem aránylag sok itthon, illetve ismerem is őket. Tudom meddig szabad tölteni, meríteni, terhelni, vannak védelemmel ellátott meg védelem nélküli celláim. Viszont akkupakkokkal kapcsolatban nincs tapasztalatom.
Elsőre ha mondjuk a horgászatnál (12v led szalag) használt ólom akkut akarom kiváltani li-ion akkukkal akkor milyen eszközök kellenek hozzá, illetve van valamilyen útmutató?
Forrasztani tudok, multimétert tudom használni. De ugye kell ponthegesztő, meg egyéb dolgok. Van esetleg olyan weboldal amin össze van szedve minden?[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
vadasz70
aktív tag
válasz Dark197405 #9256 üzenetére
Szia! És mennyit tudsz elmenni egy töltéssel?
-
dangerzone
addikt
Sziasztok! Barátnőm akar elektromos rollert venni városi közlekedésre (a metrómegállóig menne reggel a lakásunktól, mert gyalog messze van, meg ugyanez visszafele).
Annyi elvárás van, hogy árban 150.000 Ft alatt legyen, illetve hogy összehajtva lehessen szállítani. Túlzott hatótáv nem kell, 20 km már teljesen jó.Első körben barátnőm ezt nézte: NINEBOT E22D
Van esetleg valami ellenjavaslat / elternatíva? Mit gondoltok? -
Skynet258
veterán
válasz dangerzone #9270 üzenetére
Alternatívát tudok mondani, Xiaomi 1S, párom azt használja, teljesen korrekt kis darab. Kicsit nagyobb végsebesség, kicsit nagyobb hatótáv, tárcsafék, 1 kilóval könnyebb.
A Ninebot viszont nem lesz defektes, (bár ezt a PU habos gumit nem ismerem komfortban milyen lehet), illetve könnyen csatlakoztatható plusz akksi.[ Szerkesztve ]
https://geekpulse.hu
-
DigitXT
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9273 üzenetére
Hat, 160-nal(amit tud, csak szoftveresen le van korlatozva) ugy 22kW kell csak a sebesseg tartasahoz, (120-nal ez 16.5kW), aztan meg ott van az emelkedo kerdese is, szoval hidd el, elobb utobb lerakja azt gyorsitaskor, de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9274 üzenetére
de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja
Dehogynem: végig erről beszéltem... Ha belegondolunk, hogy alapvetően
közlekedésről van szó a topikban és nem versenyzésről, akkor belátható, hogy
értelmetlen akkora teljesítményre törekedni, ami vezethetetlenné teszi a gépet.
De szerintem itt 120-szal se közlekedik senki, még talán B-L-A-C-K sem.Szerk: mondjuk az nem teljesen világos, hogy mitől lenne jobb a leszorítóereje*
nagy tempónál: olyan a váz kialakítása, vagy mi? Szép meg jó, hogy 22kW kell
a légellenállás legyőzésére 160-nál, meg még emelkedőn is fel tud vánszorogni,
de vajon emelkedőn nagyobb lesz az aszfalt tapadása? Kötve-horgolva hiszem.*: írtam, hogy HA van rajta vmi aero, elképzelhető, de nem úgy néz ki...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9275 üzenetére
"de így sem tudja maximumra kiterhelni, mert nincs rollergumi, ami lerakjon az aszfaltra 25kW-ot..."
Hat ez nem azt jelenti.Amugy nyilvan eleg ritka, hogy szukseg lenne ekkora teljesitmenyre hetkoznapi varosi kozlekedesben. De azert annak is nyilvanvalonak kell lennie, hogy nem azert terveznek egy hiperrollerbe ekkora teljesitmenyu motort, mert feleselgesen akarjak novelni a tomeget. Ha meg nem tudna a gumi leadni, akkor feleslegesse valna, tehat logikus tomegcsokkentes lenne.
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9268 üzenetére
nagyobb terhelésre mennyire melegszik
Eeegen, ha így nézzük, akkor lehet értelme. Ahogy a 21700 is egész jó a
18650-hez képest, szóval ha névleg sokkal többet ki lehet belőle venni, az
nem baj: ha felül van méretezve az akku, max. nem használod csutkára.Én még a 60A-t se használom ki, ami a BMS limitje jelenleg, pedig nyilván
jobb rajtot tudna venni a gép, ha a 2x30A 0-ról rendelkezésre állna. (Na jó,
azt azért sejtjük, hogy az első keréken ennek semmi értelme se lenne. Ez
a tömör gumi nem Rion... akkor se, ha a Raptor gumi jobb, a Kugoonál.)mennyivel nagyobb lenne a kapacitás
Ki kell számolni. Viszont ha vmi új, világmegváltó cucc, akkor biztos drága:
lehet, hogy a vége az, hogy tetszenének a paraméterek, de az ára nem...
Aztán idővel, ha tömeggyártásba kerül, s a sarki fűszeresnél is lesz, jöhet.Van esetleg olyan weboldal amin össze van szedve minden?
Biztos van... Én hosszabb idő után jutottam arra, hogy építeni akarok vmit,
különböző forrásokból tájékozódtam... Ahogy mondják, Google a barátod.De ugye kell ponthegesztő, meg egyéb dolgok.
Lényegében. Kolléga próbálkozott simán forrasztással korábban, de úgy
sajnos hamar tönkre lehet baszarintani a cellákat. (Forrasztani a balance
vezetékeket kell, meg a szabányos (pl. XT60) csatlakozókat.) Célszerű a
ponthegesztő mellé valmi jobb nikkelszalagot is venni, amit adnak hozzá a
kínaiak "ajándékba" az viccnek is rossz... BMS, zsugorfólia, szilikonkábel:
nagyjából ennyi. Hobbiból viszonylag drága, meg nem veszélytelen, de az
élmény, amikor a saját gyártású akkudrohad lehasít alattad az priceless.Ui: és ha pl. kigyullad, akkor is megvan az érzés, hogy igen, én csináltam!
[ Szerkesztve ]
-
McNamara
Ármester
Sziasztok Srácok!
Elektromos rollerrel szemezek. Munkába járás lenne a cél, 18-20km oda vissza. Xiaomi Pro 2 néztem ki magamnak. Gellért-hegyen lakom szóval hazafele bírnia kéne az emelkedőket. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Illetve a másik kérdésem, hogy mennyire kényesek ezek a rollerek karbantartást tekintve?
-
spider23
aktív tag
válasz McNamara #9280 üzenetére
Emelkedőn nem valami extra, persze attól is függ hogy hány kg vagy. Én 95kg -al lendületből indulva emelkedőn 20km/h- ról 12km/h -ra lemegy csutka gázon az emelkedő tetejére "D" -ben. Jelzem hogy ez egy felüljáróra való felhajtás ami nem túl hosszú kb 150m, alföldön lakom így nem sok emelkedő van ezért itt megfelel nekem.
De az én súlyommal a Gellért hegyen szerintem kevés lenne.[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Duna kerékpár szerviz lesz belőle holnap. Lesz vagy 13eFt külső-belsővel együtt és ki tudja meddig nem kapok megint defektet.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
veterán
válasz McNamara #9280 üzenetére
Én a helyedben bérelnék ki 1 napra Pro 2-t aztán megnézném hogy mit tud.
DigitXT
Köszi a tanácsokat az akkupakkokkal kapcsolatban! Elkezdek böngészni hátha valahol össze van szedve egy amolyan kezdő kit.
Még azért jó sokáig biztos hogy a 21700 lesz a népszerű mert elég jól sikerült minden téren. A másik amire nagyon nagyon kíváncsi lennék az a szilárdtest akku. Mikor fog már végre kijönni??? Nagyon várom hogy kapacitás terén mit tud, terhelhetőség terén mit tud, és még lehetne sorolni.
Egy 21700-es méretű akkuból ha mondjuk ki lehetne hozni 12-13 000mAh-t az durva növekedést hozna jelen esetben egy rollernél.iPhone 13 Pro Max
-
@TOM
csendes tag
Üdv
Rendeltem egy töltőt ehez , viszont nem jó töltőcsatlakozósat küldtek. Kicserélném a csatlakozót, meg is vettem de a bekötéssel gondba vagyok, mert ezt a leírást találtam, a 6-ost kéne 5-ösre kicserélni, viszont kimértem és fordítva van a töltőbe a polaritás, és amit aliexpressről lehet rendelni az is olyan mint amit vettem. A kérdésem, hogy a magyar oldalon talált leírás lenne rossz vagy pedig a töltőbe van fordítva gyárilag.TDI - Turbós Drága Igényes
-
DigitXT
félisten
Leginkább mérd meg a feszültséget a roller töltő portján, és az alapján lődd be...
(Ha több tűs, akkor külön-külön is ellenőrizd, nincs-e adott pólus még egy másik
tűre is rákötve, mert ha igen, akkor lehet meglepetés! A töltő jó esetben rövidzár
védett, viszont amíg a BMS leold az akku felől addig simán pukkanhat a fém.)Szerk: csak egy példa, a 3-as típusú XLR csati harmadik tűje elvileg üres, viszont
adott töltőnél ezt összeforrasztották a testtel... Szóval összedugás előtt: mérés![ Szerkesztve ]
-
McNamara
Ármester
válasz Dark197405 #9256 üzenetére
Szia! Ha kipróbálod majd számolj be kérlek
-
McNamara
Ármester
válasz jozsi252 #9288 üzenetére
Nekem is megfordult a fejembe, de Pro 2 nem tudom hol lehetne bérelni. Esetleg még 14 napos elállással mehetne a dolog ha nagyon nem jönne be.
Érdekes, hogy sokan írjátok nem fog felvinni a Pro 2 emelkedőn. Elég sok rollerest látok itt a Gellért-hegyen. Limeal meg kifejezetten sok turista csapat erre.
-
PociAti
senior tag
válasz McNamara #9297 üzenetére
Mert elsősorban a túlsúlyos emberek osztották meg csalódottságukat.
Nekem a gyengébb 250W-os Xiaomi 1S rollerem van (szemben a pro 300 Wattjával). Teszi a dolgát, csak úgy hasít hegynek felfelé. Azért, mert 62 kg vagyok. Sík terepen is kipörögnek a kerekek, ha kicsit poros úton indulok el.A te 82 kg-od pont határeset. Ki kell próbálni, csak akkor tudnál biztosra menni. Mármint felvinne, de útvonaltól függően lehet csak 18 km/h tempóval, és onnan már csak rajtad múlik, hogy ezt szenvedésnek éled meg, vagy kényelmes tempónak.
És ami igazán nehézkesen megy, az emelkedőnek történő, nulláról való gyorsulás. Ott elkél a segítség. (De igazából az extra teljesítmény kelne el, arra lenne szükség.)Biztos vannak összehasonlító adatok Lime-ról, utána kell nézni. Azok lehet erősebbek, és mellé máshogy vannak konfigurálva.
-
rumos14
nagyúr
válasz McNamara #9286 üzenetére
felvisz, valahogy...
egy egymotoros, 300 W körüli roller szenvedni fog az emelkedőkön, az akksit extra gyorsan meríti.
továbbá, 50% akksi kapacitás alatt visszavesz a teljesítményből, a motor kevesbbet ad le, így még jobban szenved, még jobban merül az akksi...
nem az igazi. -
McNamara
Ármester
Köszi mindenkinek!
Úgy látom jelenleg a B-telnél most a legolcsóbb: [link]
Innen nyugodtan lehet venni vagy inkább keressek máshol?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen