- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
Így van, az M4 Pro 45 km/h-s sebessége nagyon nem fér bele a 25 km/h-s szabályba.
Örömteli, hogy a kerékpárúton közlekedő járműveknek szabtak meg felső sebességhatárt.
A teljesítmény érték is ehhez igazodik (Lényegében mindegy, melyik paramétert igazították a másikhoz.)Akkor jó egy szabály, ha könnyű ellenőrizni (ezáltal betartatni).
Különösebb képzés nélkül a nagytestű rollereket ránézésre is nagy magabiztossággal ki lehet szűrni.
Ha valakinek mégis valami kisebb teljesítményű, de nagyobb méretű rollere lenne, az nyilván maga gondoskodna a bizonyításról. Típusszám ismerete esetén elég gyorsan ellenőrizhető az a 2 adat: teljesítmény és max sebesség.A kicsi rollerek amíg nincsenek nagyon agyon tuningolva extra akku csomagokkal, addig úgy se nagyon tudnak eltérni a gyári paraméterektől. Teljesen feltöltött állapotban elérhető kb. 30 km/h sebesség kevesebb, mint amit kerékpárral, sík terepen városban el lehet érni.
-
anderledani
őstag
válasz Reggie0 #10552 üzenetére
Hát nem tudom, én 20-al is előzöm rollerrel a kerékpárosok 50%-át, 25-tel a 80%-át
Én magam kerékpárral 18-22-vel megyek általában.iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757
-
krooarbo
újonc
Sziasztok,
Megérkezett az egy hete rendelt Niubility N2-m. Sok összehasonlítási alapom nincs más rollerekhez képest (Lime-mal mentem párszor), meg még elég keveset mentem vele, de egyelőre meg vagyok vele elégedve. Akinek kérdése van kérdezzen nyugodtan. Röviden pár dolog:
- deck: lehetne valamivel hosszabb, a hátsó "fellépő" dolgot még szokni kell. Viszont széltében kényelmesen (43-as lábbal)
- kormányoszlop : féltem, hogy alacsony lesz a 188 cm magasságomhoz, de nincs vele gond. Úgy nagyságrendileg 102 cm a deckhez képest.
- fék: óvatosan kell bánni vele, viszonlag jól fog
- kijelző más lett mint az N1-nél. Szerintem pofásabb, több infó látható rajta (megtett táv, sebesség, aksi állapot jelző sáv, világítás- és fék visszajelző
- a csengő hálistennek az összecsukáshoz használt bizbaszon kapott helyet (az N1-nél különálló csengő volt + kisfül)
- szigetelni kell, hogy esős időben használható legyen, bár ennyi pénzért nem is vártam, hogy IP védett legyen
- bekapcsológomb: ez lehetne jobb minőségű. A kormányoszlop alján van nagy holtjátékú lötyögős kisgomb.
- Egyébként összeségében meglepően jó az anyagminőség
- az úthibátkat "elnyeli" a 10"-os gumi
Hétvégén lesz lehetőségem jobban megtesztelni, majd még jelentkezem a tapasztalatokkal.
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10550 üzenetére
Eegen, ennyiből egy kis irigység-szagot is érzek: nekem elegendő X, akkor
akinek X+1 van, azt csukjuk börtönbe (de legalábbis tiltsuk ki). Legyen neki
elég az X, mert én azt mondtam... Az, hogy érdemi különbséget nem jelent
(és adott esetben forgalmi akadályt képez az a 120 kg pilóta), az smafu.Ui: városban általában 50 km/h a megengedett. De ez nem jelenti azt, hogy
csak mopedautókkal szabad behajtani. Szinte minden autó tud akár 150-et,
akkor, ha az ember kitapossa a lelkét (ami ugye sehol nem szabályos). Ám
ilyen alapon le kellene tiltani a közútról őket? Teljes sötétség van a fejekben.(Ettől függetlenül egyetértek, hogy a 45 km/h nem való bicikliútra. Csak épp
nem jó megoldás, hogy fizikai korlátokat állítunk, ráadásul mindkét irányból,
pont leszarva a fizikát: 25 km/h-val is kurvára fog fájni, ha valakit elcsapnak...
Mert mondjuk a rolleres, ész nélkül, tájat nézegetve, tempomattal száll bele.
Én meg 30-ról lassítottam, amikor 200 méterről kiszúrtam, hogy a gyalogos,
aki kiszállt az autóból, ziher, hogy körülnézés nélkül fog elémgyalogolni...
És nem lett baj. Mert figyeltem, és mert volt esélyem észrevenni: a bokorból
kilépő gyalogost nincs esélyed, és ha Kugoo S1 szintű valamivel mész, ami
végsebessége (!!!) 25 km/h, és valóban névleg 350W, de a fékút 20 méter.)Elmebaj. De hát ez van. A teljesítmény öl, meg a sebesség... A fék hiánya?
A vezető figyelmetlensége? Vagy nemtörődömsége? Az senkit nem érdekel.Szerk: tudok én is kitalálni fasságokat. Ha a 120 kg pilóta alatt 350W a limit,
akkor vegyük már le a 60 kg rollerét 175W-ra, csak a miheztartás végett...Véletlenül se a gyorshajtást/balesetet büntessük, hanem a lehetőségét előre.[ Szerkesztve ]
-
Grafiqs
őstag
válasz DigitXT #10555 üzenetére
Gondolj bele abba, hogy a 12 Vér Pistike mit művelne egy (névelegesen) 500-600W-os rollerel a járdán...
Valahol meg kellett húzni azt a határt ami a nagy átlagot figyelembe véve megfelelő, mind tempó mind teljesítmény szinten.krooarbo: Melyik webshopban vetted és ha mennyiért ha nem titok?
G
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
DigitXT
félisten
válasz Grafiqs #10556 üzenetére
Nem járdáról volt szó, hanem bicikliútról... Igen, valahol meg kellett húzni:
aláment. 12 éves Vér Pistike meg ne rollerezzen 500-600W géppel sehol.Jogsihoz köthetnék felőlem (mint SMKP-t), sőt járdáról is letilthatják, ha úgy
tetszik*, de akkor a faxnak építünk bicikliutakat? Rollerutakat is építsünk?
Mert az autók közé kevés az 500W, elhiheted, tehát ott nem fog vele menni,
bicikliúton meg éppen kriminalizálni akarják... és nem a gyorshajtás alapján!
Hanem egyszerűen az arra való képesség (!) alapon. Ez az ami rossz vicc...megfelelő, mind tempó mind teljesítmény szinten.
Tegyük fel, hogy a 25 km/h megfelelő (többen javasoltak 30-at, de mindegy),
tegyük fel: 350W viszont egy komolyabb emelkedőn feljutásra alkalmatlan...
Könnyű a fotelból kizárólag az Alföld tengersík vidékét gondosan számításba
véve rámondani, hogy elég. De elő kellene venni a fizika könyvet. Vagy ha ez
túl nagy falat, akkor kigurulni dombos vidékre és kipróbálni: lesz meglepetés.*: a magyar bicikliutak sajátossága, hogy sok helyen egy "nagyvonalú" tábla
kihelyezéssel megoldották. Bringagyalog. Másfél méteres járdán. Oldd meg.
De tökmindegy, mert ahol meg szépen fel van festve, és teljesen szeparált a
járda, a retardált gyalogos, akkor is a bicikliúton sétál, mert nem érti. -
Grafiqs
őstag
válasz DigitXT #10557 üzenetére
Előljáróban két dolog.
Egy, még nincs rollerem (lesz hamarosan), de nagyon sok ezer km van a lábamban Bpest belvárosában. Illetve robogózom is aktívan.
Kettő, nem kardoskodom a jelenleg tervezett szabályozásban szereplő megoldás mellett.
Valamilyen szabályozásra márpedig szükség van, mert bárki vehet akár sok száz-ezer wattos rollert is. A bárki alatt a 10-12 Vér Pistikét értem. Egy bringaúton nagy átlagban 25-30 a tempó. Ettől felfelé sokkal eltérni szerintem szerintem nem egészséges.
Ennél nagyobb tempóval közlekedni egy rugózatlan kis kerekű járművel életveszélyes bárhol is.krooarbo: Köszi!
G
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
wanted5
őstag
Ha már szigetelés, a xiaomi 1S-re mennyire kell odafigyelni ilyen téren?
Láttam volt, aki írta, hogy télen is használja. Nekem is hasonló terveim vannak, hogy amíg az idő és az útviszonyok engedik, normálisan, akár 10-15-el haladva, de használni akarom; viszon az nem lenne jó, ha egy beázás miatt tönkremenne. -
norberto9
aktív tag
Sziasztok.Egy átlagos elektromos roller mennyire vízálló?
-
DigitXT
félisten
válasz Grafiqs #10559 üzenetére
Úgy őszintén engem sem érint a szabályozás, mivel amivel járok, az már bőven az a kategória, hogy én kérek elnézést... Viszont nem hajtom őrült módjára, és csak akkor előzök a bicikliúton, ha erre abszolút van lehetőség. DE akkor izibe, mert nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű. Ehhez viszont teljesítmény kell, meg ugye az abból nyerhető sebességkülönbség... Ha 25 a limit, és 350W, azzal aláírom, hogy kényelmesen el lehet kóricálni, síkon, de ha utolérsz egy 20-22-vel haladót véletlenül, vagy egy emelkedőn Te lassulsz le 10-15-ig, akkor csak veszélyesen lehet majd előzni. Szerintem. (Oké, az átlag bringás sem fog 25-tel feltekerni az emelkedőn, mert az bizony teljesítményt igényel, és abból a lábában sincs sok.)
Egyszerűen ismerve a rollerezés fizikáját, túlszabályozásnak tartom, hogy egy nagyobb teljesítményű roller egyáltalán ne használhassa a bicikliutakat, azért, mert egyébként képes 25 km/h-nál gyorsabban haladni. De fordítsuk meg picit: oké, nem képes. 25 a vége, mint a botnak. Bird, Tier, mind ilyenek... (Elvileg a Lime is, bár abból futottam bele 27-28-cal száguldóba, mégis az a gyengébb vas...)
Tudod mije nincs egyik (új) bérroller szolgáltatónak? 350W teljesítménykorlátja... Szó se róla, ha kitiltással fenyegetik meg őket a hatóságok, majd lesz, de ma, ha kipróbálsz egy Bird, vagy Tier rollert, azok mennek, mint a meszes. Csak 25-ig... De a Bird különösen erőset gyorsul. 1000W biztosan megvan... Ja és amúgy a KRESZ-ben számtalan kitétel van a kerékpáros végsebességére, de ugyanitt a gyorsulására semmi... És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?
Egy gyenge rollerrel indulásnál feltartod a kerékpárosokat. Nem mindegyiket, de azokat, akik egyébként sokat mennek, jól gyorsulnak, biztosan = konfliktusforrás.
Ui: amúgy tökmindegy, milyen szabályozás lesz, amíg én állok a pirosnál, az azelőtt megelőzött kerékpáros meg áthajt rajta, és nincs semmi következménye. Kíváncsi vagyok, mikor lesz az első rendőrségi razzia a bicikliúton... És ha meglesz, mi lesz a következménye. Majd előveszem a motort, és 6L/100 km fogyasztást produkálva pöfögök, nesze neked mikromobilitás címszóval. (SMKP-t se veszek: próbáltam 12 éve, eléggé életveszélyes kategória. Fel kell venni a forgalom ritmusát, és kész. Ha szerinted is 25-30 km/h egy bicikliút forgalma, akkor ezzel azt is mondod, hogy 30-nál kellett volna meghúzni a felső határt. Voilá.)
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10552 üzenetére
Szerintem bőven jó a 25 km/h felső sebesség határ.
Pont a 25-től lesz a gyakorlat 30 km/h, ami már bőven a kontrollálható féktávon kívül van.
Ha 30 km/h lenne megengedve, akkor az gyakorlatban már 36 km/h-t jelentene (a 20%-os túllépést véve alapul), amilyen sebességű járművek közé nem hogy a gyerekem nem engedném, de még én sem érezném ott biztonságban magam. -
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #10557 üzenetére
Mániád hangoztatni hogy "kriminalizálni akarják" ezt vagy azt, pedig rajtad kívül mások megértették a lényeget: a kerékpárutat szeretnék élhetővé, biztonságossá tenni.
Nem élünk Kánaánban, sok helyen nagyon nyomorult utakról van szó, amik az előző évtizedek formáltak olyanná, amilyen most. A cél, hogy nem engednek olyan járműveket a kerékpárutakra, amik oda nem valóak. Teljesítményük alapján másokkal egyenértékűek, melyek szintén nem közlekedhetnek a kerékpárúton. (Ilyenkor szokásod a jelen szabályozás által kizárt legkisebb teljesítményű, kis darabszámban eladott járművet példaként felhozni, ettől, és hasonló torz példáktól most igazán eltekinthetnél.) -
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #10562 üzenetére
"nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű"
Egyáltalán nem érzem veszélyesnek, legalábbis egymásra nem veszélyesek.
A szemből haladó járművekkel való ütközés, na az már veszélyes. És nem nagyon nem mindegy, hogy a két jármű közötti relatív sebességkülönbség 40 vagy 60 km/h.Ha emelkedőn, az egyik lassú jármű nem tud egy másik lassú járművet leelőzni, akkor nem történik nagy tragédia. Ha a 12 km/h sebességű jármú az előtte haladó miatt 10 km/h sebességre csökkenti le a sebességét, akkor az 1 km-es szakaszt 5 perc helyett 6 perc alatt teszi meg. Nem számít nagy veszteségnek.
A bérrollereket könnyű központilag módosítani. Hatóságokkal egyeztetve könnyű megfelelő "viselkedésűvé" módosítani a szoftverüket, és ez a lényeg. Magánszemélyeknél a szoftverek egyéni vizsgálatára nincs erőforrás.
"És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?"
Létezik pár kategória, e-bike, s-pedelec és pedelec. Előbbi 2 SMKP kategória, utóbbinál vagy pontatlanul fogalmaztál, vagy torzítani próbáltál.
"Pedelec: Kizárólag a hajtás rásegítésében vesz részt a motor, csak pedálozás esetén kapcsol be. A motor teljesítményének névleges értéke nem lehet magasabb, mint 250W, és a rásegítés csakis 25 km/h-ig megengedett."
Forrás: https://www.mmbike.hu/pedelec-kerekparok-ontsunk-tiszta-vizet-a-poharba -
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #10560 üzenetére
Én is tervezem az 1S-nél a téli használatot.
A kijelzővédőt találtam hasznos kiegészítőnek. A Xiaomiknak osztott a kijelzője, ez alól csak a legújabb, 3-as model kivétel, így annak védelme jobb.
Átmenetileg egy zacskó is megoldás lehet, ha hirtelen jönne az eső.
Youtube: waterproof Xiaomi Scooter kifejezés hoz pár találatot. Talán a power gomb körcímkével leragasztása tűnt a legértelmesebbnek, a szilikonnal taknyolás amatőr próbálkozásnak tűnt, bár attól még lehet hatásos.Kisebb esőben lassan megyek, ha nagy, akkor kikapcsolva tolom, és megvárom míg kiszárad. Bár ha a nedvesség vagy a pára a belsejébe jut, lecsapódva tudna csúnya dolgokat csinálni.
Sóval felhintett latyaktól viszont szeretném megóvni, és ónos esőben sem erőltetném, mert talán még gyalogos módban is túl nagy a nyomaték. -
Reggie0
félisten
válasz anderledani #10553 üzenetére
Mashol rollerezunk. A budai rakparton inkabb a 25km/h kornyeki kerekparosok a jellemzoek.
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10555 üzenetére
Ez a fizikai korlatozas teljesen jogos, mint ahogy sok mas jarmukategorianal is van ilyen, pl. robogo/mopedauto/kismotor/nagymotor. Mindegyikhez mas papir kell(a vezetonek es a jarmunek egyarant) es hat belathatjuk, hogy a kerekpar kategoriaju rollerhez nem kell jogsi es a muszaki felugyelete sem szigoru, akkor nem lehet barmilyen gepet megengedni. A mozgasi energia aranyos a karokozassal, marpedig ez valamennyire jo korlatot ad. Hiaba megy gyorsabban a 60kg-s juzer, mint a 120kg-s, az enegia igy nem lesz annyival nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10569 üzenetére
Ez amúgy a szalmabáb érvelés iskolapéldája. Soha nem mondtam, hogy
bármilyen gépet meg kellene engedni. Hanem amikor kérdezik, hogy egy
500W(!!!) gépet jó ötlet-e megvenni, akkor leírom, hogy a tervezet szerint
kukára való az összes, mivel sehol nem lehet használni: közúton szabad
csak menni vele, oda alkalmatlan, ha bicikliútra megy, úgy (roller)bűnöző.Ui: arról beszélgettünk volna, hogy reális-e a 25 km/h és 350W limit, de a
legtöbb vélemény szerint nem életszerű. (Sokan 30 km/h limitben látnák
az ésszerűbb kompromisszumot és a teljesítmény korlát növelésében...)Nem az fogja elütni a gyereket, akinek egy kézmozdulat újra felvenni azt
a 30 km/h tempót, hanem az, aki megszenvedett érte, és nem akarja ezt
a lendületet elveszíteni, és fékezés nélkül próbál elhúzni hozzá közel...Igen, ez jellemzően a kerékpáros lesz: felrakhatnék videót hogy megyek,
de akkor biztos megkapnám, hogy csak a felvétel miatt. Nem csináltam.De leírni le tudom, hogy tök üres 3m széles, belátható szakaszon bizony
megvolt a 40 km/h... Viszont ahogy utolértem vkit, inkább csak 30, mert
nem lendületből kell megoldanom, hanem megy erőből is. És amikor két
kisgyerek ment a jobb szélen, akkor kb. lépésben a másik oldalon, mivel
náluk aztán végképp nem lehet tudni, hogy mit fognak csinálni. Ez van...
(Ettől függetlenül a jövőben ez is illegális lesz, a vas képességei okán.
A vezető képességei meg le vannak szarva... És ha az M4 Pro tud 45-öt?
Tán lassabban nem lehet vele menni? A motorom meg tud 150-et... Oké,
kis túlzással. Szerencsére azért nincs kitiltva a városból. Még... Viszont,
ha rendőrbácsi lefotóz 80-nal, azért fogok kapni a csekket: ez tiszta sor!
Azért büntetnek, amit elkövettem, nem azért, amit elkövethetnék...) -
gergo5991
őstag
válasz Reggie0 #10569 üzenetére
engem csak az érdekelne ez a törvény amiatt jött létre mert pesten sok volt a siránkozás a bérelt rolleres ámokfutások miatt? mert úgy igazán pesten kivül nem igen láttam hireket hogy valakit zavarnának egyáltalán a rollerezők. Meg ez a törvény biztositás meg minden lófasz most azért kell hogy pénzt huzzanak ki az emberekből? Azt veszem észre, amint valami új dolog jelenik meg magyarországon máris megy a szopatás hogy azonnal vessünk ki rá adót, meg mindenféle dijakat meg mindent amiért pénzt lehet beszedni. Itt sk-ban a kutya le se b**a hogy ki mivel hol merre mennyivel megy, szinte rendőrök sincsenek az utakon, városokban sehol, csak akkor jelennek meg ha bejelentés történik, meg amúgy is országos rendőrhiány van.
Régebben mikor megjelent a roller bérlés itt nálunk, a rendőrök csak annyit tettek hozzá: este óvatosan menjén lassabban, ha embereket között vagy lassan menjél, 0,5 ezrelék véralkoholszint felett ne rollerezz / bicajozz, meg ne 2en menjetek egy rolleren és csókolom le van tudva
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10570 üzenetére
(P:J)Szerintem meg ez a kommented a szovegertelmezesi problemak iskolapeldaja Sehol nem irtam, hogy barmilyen gepet kene engedni, hanem azt, hogy nem lehet barmilyen gepet engedni. Ez azt jelenti, hogy szukseg van korlatra es nem azt jelenti, hogy te barmilyen gepet emlegettel. Tehat ezzel azt fejtettem ki, hogy valamilyen korlatozasra szukseg van.(/P)
A gyerek elutese nem pusztan ettol fugg, statisztikak hianyaban eleg bator dolog egy ilyen osszefugges megallapitasa.
A vezeto kepessegei le vannak szarva, mert nincsenek minositve a vezetok. Azaz nincs kerekparos jogsi, igy nem lehet mast tenni, mint leszarni. Ha gyorsabban mennel, mint a gyenge kepessegueknek megengedett, akkor megis mit kene tennie a rendornek? Lemerni a kepesseget es az alapjan osztani a birsagot? Erre nincs mas megoldas, csak az egyseges korlatozas, mert nem lehet csak ugy differencialni a kerekparosok kozott.
Az pedig teljesen normalis, hogy azert is buntetnek amit elovettel, szamos teljesitmenykorlatos jarmu van, nem csak a roller lesz az.#10571 gergo5991: Ez nem Mo. specifikus, mindenhol ez megy. Lasd Nemeteknel 25km/h a korlat, Gorogoknel 25km/h az altalanos korlat a jarmuvekre, aztan van egy rakat specialis szabaly, hogy milyen kornyezetben mennyi a maximum amivel kozlekedhetsz, van ahol 8km/h! Franciaknal szinten 25km/h a jarmure, Svedeknel 25km/h a jarmure, emlekeim szerint osztrakoknal is. Mo-n a 30km/h-val meg eleg istenes is lesz EU-hoz viszonyitva.
[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
válasz Grafiqs #10556 üzenetére
Mit művelne az 500w-al amit a 350w-al nem tud? A féktáv/reflex függ a gyorsítástól??
Úgy beszéltek itt a 350 500 w-ról mint ha valami orbitáis teljesítmény lenne közben 0.5-0.6 le-ről beszélünk. Én szívesen ráállok egy 500w-os rollerre egy 12 éves vér pistike meg 350w-os rollerre, te meg végignézed a gyorsításunkat, meg az emelkedőn haladásunkat. Hátha akkor megérted a problémát a tervezettel.....[ Szerkesztve ]
-
Thuglife
senior tag
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy van-e bárkinek tapasztalata a Kuickwheel S1-C PRO rollerrel?
-
synar
őstag
Ha valakinek ilyen csavaros kormány lehajtó rögzítője van, akkor az hajlamos lehet a kotyogásra a rázkódástól használat közben, mert a kézzel ráhajtható rögzítő anya meglazul. Egy orosz fórumon találtam rá megoldást, hogy melyik csavar állításával lehet ezt befolyásolni:
[link]
[link]Nálam is ez volt a problém a M4 pro-nál, de csak a bal oldalon. A lényeg, hogy addig kell óvatosan fokonként kitekerni, és mindig ellenőrizni, amíg csak annyira engedi megemelni a kormányvéget, hogy azért még kézzel könnyen rá lehessen tekerni a rögzítő anyát. Ezzel úgytűnik megoldódott és a fogantyú mozgatásával, tekergetésével sem lazult ki újra, mint előtte, persze, majd a terepen derül ki véglegesen, de bíztató megoldásnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
csokaym
csendes tag
Sziasztok!
Valaki ismeri ezt a gépet?
[link]
Apukám keresgélt, hogy van-e valami low budget roller, ami azért elgurul tisztességgel. Alföldre kell, nincs jelentős emelkedő. Xiaomi m365-öt próbált már, azzal elégedett volt, valami hasonló kaliberűt keresne.Köszi a segítséget!
-
robita
csendes tag
válasz csokaym #10581 üzenetére
Szia!
Én vettem N1-et, eddig teljesen rendben van. Nem csörög, nem zörög, néha a féknek van hangja de más panaszom nincs rá.
Igazából jobb mint mire számítottam, de tudtommal már nem lehet rendelni akciós N1-et tomtopról.Ha elűzöd az összes démont, az angyalok is tovaszállnak. _No SMS, No Viber_
-
Grafiqs
őstag
válasz DigitXT #10562 üzenetére
Sehol nem írtam olyat, hogy támogatom a jelenlegi tervezetet.
Azt gondolom valamilyen szabályozásra szükség van. Én külön fő kategóriát hoznék létre az e-rollereknek. Egyrészről lenne egy alacsonyabb szint pontosan a gyerekek biztonsága érdekében. Ahol a kb. 25 km/h-t egy jó szintnek tartom. Motor teljesítményt tapasztalat hiányában nem mondanék. De az eddigi infóim alapján 350-400W elég lehet. Ezt a kategóriát vezethetné bárki, bicikliúton is.
Másrészről lenne egy magasabb kategória amit viszont valamilyen képzéshez-vizsgához és korhoz kötnék (mint az SMKP jogsi). Ebben a kategóriában már nem szabnék meg teljesítményt. De azt igen, hogyha kerékpárúton akarja használni akkor tervezett végsebessége nem lehet több mint kb. 35km/h. Természetesen sisak használata kötelező lenne.mézespálinka: Remélem a te kérdésedre is sikerült válaszolnom.
G
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
mrrr74
aktív tag
válasz Grafiqs #10590 üzenetére
Az tény, hogy kell egy szabályozás, már nagyon régen kellett volna. De azt ne felejtsd el, hogy ezek a rollerek nem nagyon rendelkeznek semmilyen azonosítóval, nincs rájuk szegecselve teljesítménytábla, nem lehet megállapítani róluk (messziről egészen biztosan nem), hogy mekkora a névleges teljesítményük. Ezt a részét nem tudom elképzelni sem, hogy hogyan fog működni a gyakorlatban, hiszen ha valamilyen teljesítménymérő eszközzel kivonul a közlekedésfelügyelet, akkor a pillanatnyi csúcsteljesítmény lehet akár 1,5-2x több, mint a névleges, de gyanítom nem ez lesz az általános gyakorlat.
Nekem az a problémám, hogy nem látom, hogy majd mi alapján állítanak meg, mi alapján büntetnek, mert azért most is lehet hallani érdekes dolgokat...https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
Grafiqs
őstag
válasz mrrr74 #10591 üzenetére
Jogos felvetés az azonosító hiánya. Kell rá valamilyen végleges megoldás-
Első körben valami olyat tudok elképzelni mint ami Ausztriában működik. A rendőröknél egy kicsi görgős pad, amire ráállítják a robogót és húznak egy max gázt. Így mérve meddig gyorsul fel. Ha túl lép az engedélyezetten akkor büntetés...
Lehetne nálunk is valami egyszerű vizsga rendszer erre. Raknának a rollerre valamilyen nehez eltávolítható/hamisítható hatósági jelzést. Persze első körben a nagyobb teljesítményű rollerekre.G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10595 üzenetére
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a Királyi Rendőrség fel van-e készülve
bármi ilyesmire, de tegyük fel, hogy igen, van rá rendőr, és van eszköz is.
Elkezdik padozni a rollereket. Kijön rajta a csúcsteljesítmény, végsebesség.És akkor az összes Xiaomi megy a levesbe, akik ma bátran mondják, hogy
természetesen névleges teljesítmény a 350W: ők a legalitás alfája-omegája.Az meg szerintem régen rossz, hogy magadnak, otthon állítgat(hat)od azt a
szoftveres korlátot sőt nyomtathatsz hatósági azonosítókat: innen már csak
egy lépés, hogy immobiliser jelleggel, ha a rendőr nyekteti a vasat, akkor jól
viselkedik, további jó utat kívánás van, és ahogy elhúzol, hirtelen 2x erősebb.
(Tulajdonképpen benne is van ez gyárilag... takarékos módban gyengébbek.)Ui: fogalmam sincs, hogy végül mi lesz a vége. De ezt a padozás dolgot kis
hazánkban szerintem erőforrás(ok) hiányában nem fogják megjátszani.
Ám ha már úgyis benne vannak a rendrakásban, igazán bevezethetnék már
az SMKP rendszámokat. (A bringások azonosíthatósága se lenne hátrány.)
Mindenesetre a névleg 500W rolleresek be fogják sz*pni az ziher...Lehet, hogy tényleg lesz egy "gyerek roller" kategória, mint a MoFa, viszont
furcsa, hogy 80-100 kg-os felnőttek alatt is ugyanannak kell majd erőlködnie.
Pedig nem kéne, hiszen a legtöbbjének van B jogsija (ami meg SMKP-ra jó). -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10596 üzenetére
Nem a magyar rendorsegrol van szo, hanem az olyan eszkozokrol, amik meresre szolgalnak. Ausztriaban van ilyen, tehat valaki gyart ilyen eszkozt, nyilvan nem a rendorok faragtak ossze.
A lezeres sebessegmerot sem a rendorseg gyartja, de meg a meroszallagot seNamost aki a rollerek meresere gyart eszkozt eleg valoszinu, hogy gondolta ara, hogy a rollerek nem elhanyagolhato resze nem indul el, csak lokes utan.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Grafiqs #10593 üzenetére
A robogók azonosítását idehaza évtizedek alatt se sikerült megoldani, rollernél nem sok reményt látok rá. Az autók műszakiztatására sincs elég szakember, újabb kategóriában hatóságot és bürokráciát kinevelni elég reménytelen, és most még nem is indokolt.
Jelenleg még elég átlátható a helyzet, mivel az e-rollerek kb. 95%-át legfeljebb 10 populáris gyártó termékei teszik ki (ebből a Xiaomi a saját tulajdonban lévő rollerek közül elég komoly darabot hasítanak ki).
Vizsgálati módszerekről meg az amerikai rendőrség jutott eszembe, hogy az ittasságot milyen primitív módszerekkel vizsgálják.
A mérőpad jó dolog, de magyarok találékonyságból kiindulva ennél sokkal olcsóbb mobil vizsgálati módszerrel* is kellő biztonsággal ki lehet szűrni a kiugróan erős rollereket . És ha felmerül a gyanú, akkor kell elkobozni a járművet további vizsgálódásra.* Primitív vizsgálat: kell pár hitelesített roller, aminél tudják, hogy adott akkukapacitásig (pl. 70%-ig) fixen tudja sík terepen a 25km/h-t. Aztán ha a forgalomból kiszedett roller hasonló tömegű rendőr alatt jelentősebben gyorsabban halad, akkor kell csak a drágább mérőpaddal foglalkozni. (Könnyű 2 hasonló tömegű személyt találni, csak hátizsák és megfelelő számú vizespalack kérdése.)
-
wanted5
őstag
válasz Grafiqs #10590 üzenetére
Kövezzetek meg, de én inkább valami olyasmiben látnám az igazságot, hogy egységesen minden olyan úton, ahol a kerékpár- és gyalogút össze van vonva lenne pl 15-20 km/h korlátozás mindenre!, akár kerékpár, akár roller. Az olyan kerékpárutakon, amik le vannak választva a gyalogútról meg mondjuk 30 km/h.
Ezek mellé valamilyen ésszerű kategorizálás az elektromos meghajtású járművekre.
(Na, de hogy ezt hogyan tudnák ellenőrizni és betartatni, az más kérdés.)Szerencsére itt Debrecenben csak néhány futárra jellemző, de a fsz kivan az olyan kerékpárosokkal is, akik úgy húznak el melletted kb 5-10 cm oldaltávot hagyva, hogy szinte fel se fogod mi történt.
Én közlekedek mindennel, ezért úgy gondolom, hogy át tudom érezni mindegyik szereplő helyzetét, és szerintem elsősorban az emberek gondolkodását, mentalitását kéne megváltoztatni, mégpedig, hogy "Nem csak TE vagy a világon és az úton".
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest