- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #89279 üzenetére
Ennyiért használt trekkinget tudsz venni, peppe linkelt többet is. Azon szokott lenni sárvédő, meg lámpa is. Újban megoszlanak a vélemények mi az amit érdemes megvenni, én a perverz vonalat képviselem: 200 alatt semmit aminek több sebessége van, 1 sebi olyan 100-tól már van. Általában nincsenek annyira lelakva a használt trekkingek. Vintage montiból 30-ért már brutálisak szoktak lenni, és a 26"-os merev villás kis igáslovak elég jók városba, hetes rendszer alkatrészei olcsók.
Ha nem valami lelakott szar a bringa akkor újrazsírzás kell, esetleg új bowdenek, lánc. Városba jól jöhet utcai gumi én pl. cst-t szoktam az 2-3 ezer egy.A vintage mtbt azért ajánlottam mert az ár - érték aránya nagyon jó, a pana gép amit linkeltem körbe röhög egy ócska rockrider 340-et. És a merev villásak akár 20-25-ért is megkaphatók.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz marel09 #89373 üzenetére
Trim: az első váltó finom állítása, hogy ne érjen bele a lánc a terelőbe, pl. kistányér kiscog esetén hasznos. A nagytányér nagycog kombót hanyagold az kevésbé jó ötlet mint a kistányér kis cog, de utóbbit is csak módjával pl. felfelé ha gyengül az emelkedő. Shimanon asszem egy kat van a kistányéron, a campa első meg olyan mint a frikciós azt össze vissza lehet trimmelni.
Ha alapból 25-ös akkor sanszos belefér a 28-as is, szinte minden outiba belefér kivéve nagyon régi acél highend villákat (hátul mindenbe bele megy). Meg kell nézni mennyi hely van most a villában, ha van akkor belefér. A felni 100%, hogy jó lesz.
Amúgy egyáltalán nem amatőr kérdések ezek...
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Azok tipikusan olyan kutyák amiket nem ártana rohadt messze eltakarítani bármilyen emberi településtől. Mondjuk halottam már olyat is, hogy megtámadott valakit arra a pásztor kutya, megjelent a juhász és bottal agyonverte a kutyát ott helyben.
Nem a gazdája idióta, hanem a kutya, ezek sokszor ilyen félvad kutyák, amik neki mennek a medvének ha kell, de képes neki menni embernek is.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz .: JuSzT :. #89459 üzenetére
"Akkor erre minden Shimano kazettás sor rámegy?"
Gyakorlatilag igen, de 7-eshez hézagoló kell. Monti 8-11-ig mindent visz, outi 11-es nem jó rá. Illetve UG se megy rá, de olyat úgyse kapsz"110 szemes lány" Én a kétszemű lányokat kedvelem
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz .: JuSzT :. #89513 üzenetére
Teljesen, még mindegyik 9 sebi is szóval tuti jó minden szempontból.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #89558 üzenetére
Mondjuk ez röhejes vittem már minden féle bringát autón, szakadó esőben is, 110-el autópályán a kocsi tetején, semmi baja nem lett egyiknek se. Mióta ilyen ipari csapágyak vannak spórolnak a porvédőn
-
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #89761 üzenetére
Tanyabikeomon van 40-es gumi, igaz az bírja rendesen a földutat is
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #89781 üzenetére
Annyira azért nem para, ha van rendes bringás kocsi (elvirán látszik) akkor az nagyon faja, felcsapod a bringát, kinyitod résnyire az ajtót, polifoam a földre, szisszen a sör (mávon lehet sörözni teljesen nyugodtan, mert nem tiltja semmi )
De ha ilyen modern motor vonat van az is kellemes, ha véletlen nem 30 bringás száll fel egyszerre, ami Balaton felé gyakori.
Arra kell vigyázni, hogy olyannal ne akarj menni amin nincs bringának kialakított hely, mert onnan le is szállíthatnak, meg ha fel is engedik rakni körülményes. -
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89789 üzenetére
Ez kérdés? Kukába való...
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Itt viszont szerintem a bringás a hibás, elengedik az audit (?) a többiek, szépen lassan vigyázva gurul arra honnan számítson, hogy emberünk 30-al közeledik a dugóban és még fékezni se tud rendesen?
Zsolt74: a magyar kresz megengedi, ha a kocsisor áll, ami kb. vonatkozik a dugóra is, de fokozott óvatosságra int (és csak kerékpárral motorral tilos), oroszoknál nem tudom mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89986 üzenetére
Az jöhet abban profi vagyok
-
ivana
Ármester
válasz Humbucker #90006 üzenetére
"Nincs ez szétrohadva, csak a kerék már elég rozsdás." Az épp elég nem? Egy tisztességes kerék rozsdamentes küllőkkel van fűzve, és alu felnivel, az nem lesz rozsdás.
A rendes patkófékek ilyesmik [link] Amúgy az a saccon 72/92mm benyúlású szerintem felmegy erre is, de az egész bringa nem ér annyit mint két ilyen fék, pedig ez a filléres fajta. Amik most vannak rajta azok a tipikus gyerek bringás, lemezből kivágott egyforgáspontos borzalmak. Valaki még a weinmann-ra is azt, mondja, hogy alapból életveszélyes, pedig azt mérnökök tervezték és svájcban gyártották anno, és aluból van. Ennek rántasz egy erősebbet simán benne van, hogy ketté törik.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz peppe79 #90069 üzenetére
Szia!
A crmo vázat felejtsd el, nem lesz, ebben a kategóriában csak hiten van, de túl sokat nem dobna rajta a crmo se. A crmo amúgy is elég drága tud lenni.
Használtan a dobfékessel mi a baj? Dobfék hozza egy kétforgáspontos patkó fékerejét, ha az évtizedes mocskot kitakarítod belőle és reszelővel felérdesíted a fékpofákat. És ezt a legnagyobb esőben is megoldja ellentétben a patkóval. Ráadásul kiválóan modulálható. Tárcsa úgyse lesz, a vfék is ritka ilyenben.
[link] Ez se rossz, mondjuk nem kontrás. -
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #90208 üzenetére
Mert az is pályán nem nagyon használnak integráltat, a dura ace octalinkes, a campa négyszög, sugino négyszög, egyedül az sram omnium négyszög. A q factor fontos ott, már csak azért is mert csökkenti a hajtókar odaverésének esélyét, sok törés amit linkeltél abból származhat.
-
ivana
Ármester
válasz Motion_Blur #90299 üzenetére
Képet kérlek rakj fel utána tudunk többet mondani Hajtásoldalról, hogy látszon mi van rajta
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #90441 üzenetére
Küllőből ilyet vegyél, vehetsz DT-t is csak az anyával 75 forint és nem jobb. Ezeken kívül normális küllő nem nagyon van emberi áron, olcsóbbat ne vegyél az ilyen 20 forintos főleg rossz mert az horganyzott kukába való spagetti. A sapimot szarabb fűzni meg gagyibb az anya, de a küllő maga jobb illetve 10 forinttal olcsóbb. Inkább a felnin spórolj ócska küllővel fűzött kerék sose lesz jó, rendes küllővel még acél tanyabike felnivel is lehet tartós kereket csinálni.
Ez a velotech vagy milyen gumit gyorsan felejtsd el, ha olcsón kell gumi akkor CST-t kell venni. A fék is hasonló eset, ha normálisat akarsz nem 2000Ft-ért veszel egy pár féket mert az szemét.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #90451 üzenetére
Aszfaltra a kisebb. Kerékpárra aszfaltra nem kell borda, jobban tapad a borda mentes gumi vizes úton is (az autón a vízen futás miatt kell borda, kerékpáron a sebesség és a vékony kerék miatt ez nem játszik). Viszont földútra hasznos szóval nem baj egy kis minta soha.
Na megnéztem a postod. Szóval szerintem nézd meg milyen márka a jelenlegi felni ha valami jó (attól hogy szimpla falú nem feltétlen kínai fos) akkor felesleges újra fűzetni, de ha valami gagyi is ha nincs benne nagy nyolcas akkor simán maradhat, ha szétmegy majd cseréled, a küllőket is nézd meg nem lazák, nem rohadnak, illetve nézd meg a márkat (a fejébe szokott bele ütve lenni).
Inkább egy új fékpofát dobnék rá, a fékkar állítható vagy kantis? Mert a vfékkar és a kantis nem kompatibilis, de van állítható ami jó mindkettőhöz. Ráadásul ez fékváltó ha jól látom... De kötve hiszem, hogy a shimano kantinál jobb lenne egy 1000Ft-os vfék inkább egy 1000Ft-os fékpofa kéne.
Szerintem a gumik mellé inkább egy jobb nyerget vegyél, mint kereket.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #90699 üzenetére
Ha nem cserélt váltót, illetve nem ferdült el akkor a csavarokat nem kellene állítani, feltéve, hogy gyárilag jók voltak, ami azért nem biztos de valószínű.
-
ivana
Ármester
válasz Ironizer #90704 üzenetére
Az alsó az azért jó mert ha szakad a bowden akkor is tart, illetve általában a legtöbb kar a legalsóban nagyobbat ugrik, mert nem baj ha egy kicsit laza a bowden.
Felfelé meg minden kar túlhúzható, mert pl. nagytányérra fel se lehetne váltani túlhúzás nélkül.(#90705) bencze Rakj fel valami fotót. Az is lehet, hogy éppenséggel túl feszes a bowden.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Ironizer #90707 üzenetére
kétkaros típusoknál nincs ilyen Dehogy nincs, a legnagyobb hátsó cogon, meg a nagytányéron engedi túlhúzni, ha elengeded akkor vissza ugrik oda ahol kattan, de az más kérdés. Amikor váltasz akkor kicsit mindig túl kell húzni, mert nem megy fel ha pontosan ott van ahol kéne ha adott sebességben vagy. Amúgy meg vázváltóból is van indexelt nem csak karos, és fékváltóból is van kvázi frikciós (pl. campa első).
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #90730 üzenetére
Ebben nagyon megakadt a szemem ezen:
Of all bicycle components, free wheels entailed the highest level of technology to produce.
A sima kontra is jóval bonyolultabb mint egy racsni, a 3 sebi agyváltó meg végképp kb. senki sem használt racsnit akkoriban, mert váltó csak agyváltó volt még, a leghasználhatóbb fék meg a kontra, versenyen meg fixivel mentek utcán is.
A shimano igazából az indexeléssel jött fel, meg a kazettás aggyal, ami mondjuk eredetileg egy sachs kontrán jelent meg először
Új hozzászólás Aktív témák
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Egérpad topik
- Ford topik
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fotók, videók mobillal
- Nintendo Switch
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs