-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #241317 üzenetére
...én is azt látom különbségnek...ugyanakkor #241318
Csokicsibesz...a 2 bringán végül mégis ugyanannyi a csapágy. [link] [link]#241319
Dark Archon...lemaradtam a számolással.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz RexpecT #241322 üzenetére
Kezd érdekessé válni a felfüggesztés téma, igyekszem csak kicsit hosszú lenni:
Hátsó felfüggesztés típusra 4 féle fő koncepció létezik: single pivot, linkage driven single pivot, horst link és a virtual pivot point.
A single pivot, amikor szó szerint csak egy forgáspont van, ami a hátsó háromszög és az első háromszöget köti össze az alsó láncvillánál. Lényegében ez a legigénytelenebb felfüggesztés. Előnye, hogy szög egyszerű, könnyű, olcsó és ha úgy paraméterezik, hogy a forgáspont az első lánctányér/lánc felfutás pontjában van, akkor nincs láncnyúlás se pedal kickback. Hátránya, hogy mozgása nem igazán kifinomult, lényeges karakterisztikai elemek nem hangolhatóak rajta egyáltalán (áttételezés, anti-squat, anti-rise, pedal kick-back).
Ebből adódik is, hogy ezt rövid rugóutas bringákon alkalmazzák maximum, ahol azért van felfüggesztés, hogy csak a rázkódást csökkentse, de érdemi terep teendő nincs. Az anti squat érték fixen beállítható vele. Már közepes rugóút esetén is látványossá válnak a hátrányai.
Halkan megjegyzem, hogy a mostani xc verseny gépeken újításként jelenik meg, hogy ugyan csak 1 helyen van csapágy, de a hátsó háromszög valójában nem merev, hanem torzió van bele tervezne a nyereg támvillába, ami miatt azok funkcionálisan már horst link karakterisztikát próbálnak nyújtani.A linkage driven single pivot annyival több mint a sima, hogy a tag bekötését himbákon és egyéb linkeken keresztül oldják meg, ami lehetővé teszi, hogy szabályozzák a kerékút - tag rugóútjának a paraméterezését, egész pontosan a rugóút során ez változni tud, így itt már megjelenik a progresszív felfüggesztés bevezetésének a lehetősége. Egy ilyen rendszer elvi síkon széles skálán egyszerű és akár kimondottan komplikált is lehet (lásd Evil bikes) és gond nélkül kezeli a hosszú rugóutakat.
A legelterjedtebb felfüggesztés design a horst link, ami már teljesen kifinomultan paraméterezheztő mind a 4 (áttételezés, anti-squat, anti-rise, pedal kick-back) szempont szerint. Ez az amire mondod, hogy ott van hátul is egy csapágy a láncvillán. Ez persze lehet a láncvillán, vagy a nyeregtámvillán, vagy akár a tengellyel egybe építve is. Előnye a teljes paraméterezhetőség mellett, hogy elég nagy szabadságot biztosít a tag első háromszögbeli elhelyezésére, ezért nagyon sokféleképpen nézhet ki, de az elv mind ugyan az. Itt már nagyon komolyan paraméterezhető a felfüggesztés féksemlegessége, progresszió és minden.
Horst link az összes speci fsr felfüggesztés, a topicban lévő összes 130mm rugóúttól induló canyon, YT, a hosszabb rugóutas Trek-ek, Cube, Rocky Mountain és még sorolhatnám.
Viszont ennek neve van (szabadalom) és fizetni kell érte. Ezért látni azt, hogy az amcsi bringákon ezt kevésbé használják, és ennek a kikerülésére kerestek megoldást.Ez a megoldás lett a virtual pivot point. Itt az történik, hogy van egy merev hátsó háromszög, ami miatt megijednénk, hogy jujj akkor single pivot. De nem, mert a vázhoz nem 1 fix forgásponttal kapcsolódik, hanem a hátsó háromszög egy linkhez kapcsolódik egy csapággyal és ez a link egy másik csapágyon keresztül kapcsolódik az első háromszöghöz. A két csapágy mozgása pedig a felfüggesztés kényszerei szerinti paramétereknek megfelelően forognak, amiből a rugóút során egy pozícióját folyamatosan változó forgáspont jön létre. Csúnyán egyszerűsítve itt a kis törés nem a láncvilla végén van mint a horst linknél, hanem a háromszög és a lánc között egy robosztusabb linkkel csinálja ugyan azt, mint egy fordított horst link. Ugyan úgy paraméterezhető mind a 4 faktor. 1 gond van vele, hogy a kényszereket alkalmazó elemeknek helyigénye van, így azok kiépítése helyet vesz el az első háromszögből. Tipikus VPP bringák és a legismertebb márkék akik ezt használják a Santa Cruz, vagy akár a Giant Maestro felfüggesztése, de még sok más is van.
Lényegében ez a legjobb példa arra, hogy attól, hogy a hátsó háromszög merev (nincs benne csapágy), még nem feltétlenül 1 forgáspontos a rendszer, sőt a vpp a legtöbb forgáspontos.
Fontos, hogy a VPP design nem tekinthető felsőbb rendűnek a horst linktől, a kettő ugyanazt a színvonalat tudja képviselni. A bringa tényleges tudása pedig a gyártó megvalósításán és hangoláson múlik.Bocsi mégis hosszú lett, gratulálok mindenkinek aki el tudta eddig olvasni.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #241388 üzenetére
Nem egy elterjedt márka, én is itt hallottam róla Runner-től aki említette, hogy kipróbálná...kinézetre sem tűnik rossznak. [link] [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz RexpecT #241716 üzenetére
Ugyanez van nálam is. 5 napig úgy keltem fel,mint akit megvertek. 1 hét ki is maradt a bicajozàsból, de még kicsit mindig köhögök. Feleségem csütörtök óta érzi magát rosszul,de van olyan kollégám akinek két hete hőemelkedése van . Mára újabb 2 közvetlen munkatársam lett beteg. Nem tudom milyen vírus ez, de elég makacs
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #242686 üzenetére
Továbbra is azt mondom, hogy elég a kicsi (2(4)-24Nm), ha nem vagy egy állat akkor nem fogod a nagyobb nyomatékot igénylő alkatrészeket (pedáltengely, sor, CL tárcsa) túlhúzni.
#242687
kobayashy...legalább árstoppos? Jó az a matt fekete (szürke?), amolyan gun black (grey?).[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz RexpecT #246695 üzenetére
Pont ezt kezdtem el írni én is. Visegrádról kifele (Esztergom fele) olyan a bringaút, hogy fully kell oda, nem országúti.
Nyergesújfalun meg van egy rész, ahol végig kint a tiltótábla (Bajótról kifele), de akkor is a főúton megyek. Mert tekerek 40-45-tel azon a részen. A bringaút egy része meg beláthatatlan, és ha valakibe belecsapódok, az sokkal veszélyesebb mint a főúton, ahol a megengedett max. sebességgel haladok (Nyergesen végig 40-nel lehet menni kocsival is).
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Friczy
senior tag
válasz RexpecT #246695 üzenetére
Amilyen minőségű kerékpárutak vannak, a többségén nehéz 30-cal menni. Van azért kivétel (kedvencem a Dunakeszi, na ott lehetne, ha egyedül mennék, de többnyire a párommal, így ez kissé korlátozza a sebességet
Gyalog- és kerékpárúton egyébként jogos a 20, amikor ott csámborognak rajta, persze nem kell teljesen komolyan venni, a lényeg, hogy figyelni kell.
-
flash-
veterán
válasz RexpecT #250472 üzenetére
no ez jó, tudsz rá linet? javasolnám nekik a virtual ride visszaállítását is..
Ixion77:egy Androidos okostelefont még egy strava is megfektet, hiába kapcsolsz ki minden akkukimélő funkciót, szépen elkdüldi aludni a stravát a halál fszára, (de még a gps-t is sokszor) aztán tekerés végén meg nézel hogy a 3 órából csak az első 10 perc van meg...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #250835 üzenetére
Bexarok mekkora zseni vagy! ...látszik nem volt divat a Lego Erdélyben 1970-ben. Amúgy nem tudom, de kipróbálom nem-e billen így túlságosan előre, meg elég hosszú-e a stucni ahhoz, hogy ne ütközzön a villa meghagyott szárában. ...na meg adja vissza a Zasszony akinek gyorsan felszereltem hátha nem haragszik annyira az új beszerzésem költsége miatt.
mf....ja, hát te vagy aki kemping kerékpárral előzi az autókat a Stelvion lefelé hetvennel, vagyis szerintem azt vedd amit kapsz mert neked kábé mind1 országúti, fixie, vagy éppen DH géppel bikepackezel, megoldod.
tknof1871...nem eszik azt olyan forrón, el lehet lenni nyomatékkulcs nélkül is, ha pedig éppen annyira erős vagy használd az imbusz kulcsokat csupasz kézzel és fordítva, vagyis a rövid szárától fogva, úgy mindegyiket meghúzhatod ahogy bírod, biztos nem szakítasz el egyetlen menetet sem. Amúgy meg van sok olyan nyomaték ami 4 Nm alatti, továbbá a 20 fölöttiknél sem nagyon kell félni a túlhúzástól csak ne erőkarral bikázd...ja, és nincs 4-60Nm közötti, azt csak kettőből lehet kibekkelni...legalábbis és nem láttam másképp.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #251537 üzenetére
Ha nem adják fel, ha gondolod várd meg, amíg megjön a Donen mezem, hasonló ár, hasonló szabás, a minőség is valszeg egykutya. Elvileg már az országban van, ha megérkezett tesztelem is le és osztom, ha fasza. Elvileg hamarosan ZolkoW-nak is kell érkezzen egy halom alis meze.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
válasz RexpecT #252390 üzenetére
Ha most műanyag HT-t kéne vennem ennyiért, vennék egy Cannondale Scalpel HT 3-at 2500 EUR-ért, a maradék 500-ból egy kínai karbon Kerékszett, ha mindenképp az kell.
Egyrészt így egy SID SL-el szerelt "új geós" bringám lenne, másrészt ha el akarom adni, akkor nem az új árának négyzetgyöke lenne a mérvadó
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #253967 üzenetére
Szintén 168cm, de 55kg, nekem az S-es jó lett, elsőre eltaláltam . De úgy voltam vele, hogy ha nem lesz jó, legalább iránymutatásnak jó lesz a mez, hogy legközelebb mekkorát rendeljek. Végülis ha kettőt rendeltem volna sem lennék még egy decathlonos mez árában sem, szal mindenképp megérős. Mondjuk kétféle szabás van, az enyém pont nem ilyen, hanem a másik fajta, de ezt is ki fogom próbálni. Közben már többször használtam a picivel drágább Donen mezt is és azt kell mondjam, hogy a zipzáros zsebet leszámítva minden szempontból rosszabb a Racmmernél. Nem gagyi ez sem, csak bővebb szabású, vastagabb és terepezés közben már kilyukasztotta valami.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz RexpecT #254163 üzenetére
hát sajna nekem forditva, 99%ban túltolja, egyedül sikon képes néha a realitáshoz közeli wattokat írnia, emelkedőn fel-le túloz, illetve ha trekkinggel megyek nem országutival (és azt jelölöm meg mint jármű) jóval magasabb wattokat ír ugyanoylan rpe-(erőkifejtésre)
nameg ha lejtőről sprintelek meg egy dombot akkor is embertelen magas wattokat ír, lejtőn ugyan csak, ugyanolyan erőkifejtéssel ha sikon megyek sokkal kevesebb wattot ir mintha ugyanolyan erőkifejtéssel mennék lejtőn, csak azért mert ott nagyobb a sebesség...egy emelkedő amit sikról kezdtem trekkinggel pár éve amikor nem is voltam edzésbe:
érzésre nem igazán volt itt tőlem max intenzitás, főleg mostani formához képest, inkább csak pörgettem de azt se full gas-on, de mégis a trekking meg a súlyom miatt adta a plusz száz wattokat[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #254575 üzenetére
Én ilyent tettem fel, illetve nejem használt, szerintem ajánlott. Supacaz is nagy név a markolatbizniszben, most éppen ilyent használok, eddigi legjobb markolatom.
#254576varsam...ezt méretre vágni egy 2+m hosszan művészet lehet, ha valahogy az egész tekercset el tudnám vágni. Tegnap a Tesa szalagból olyan 10-15 cm-eseket vágtam és még azt sem volt könnyű kezelni, egyszer letekerve sirül, csavarodik és ragad mint állat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz RexpecT #254575 üzenetére
gyári supacaz jó volt, a helyette átmenetileg/bandázsolás gyakorlására vett dekás sem rossz, azt hiszem ez volt az, csak 3 ezerért vettem kevesebb mint másfél éve [link]
lizardskin a netes vélemények szerint felejtős, mert könnyen kopik, francis cade-es videóban szereplő bicikliboltos/szerelős arc szerint a supacaz nehezen nyúlik, a bbb-t javasolta -
fulton
addikt
válasz RexpecT #254663 üzenetére
Hónapon belül volt kétszer 200km feletti utam ( az balcsikor táv min.) Vagy 8 nestle musli+nyalóka+egy fincsi keksz es 10 elektrolit tabival indultam. Útközben megkívántam egy lángost , es egy hamburgert, fagyit. Ja meg vettem banánt + kis szolot + epret. (Megkívántam). Vizet kek kútrol szedtem. Meg lecsúszott 1 2 cappy a kaja mellé. Minden rendben volt. Nem voltam eléhezve, határomon, normálisan hazaértem úgy h még tudtam volna menni.
[ Szerkesztve ]
-
Winne
nagyúr
válasz RexpecT #255754 üzenetére
Mik a buktatók?
"Az RRP árazás az eladásra kínált termék esetében a beszállítók által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási árat jelenti, amennyiben az elérhető. A Pelenka.hu a beszállító által ajánlott árat RRP megjelöléssel áthúzás nélkül jeleníti meg. Az RRP ár alatt vagy más, jól látható helyen az eladási ár látható."
Én is csak puhatolózom, talán itt kiderül.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
RexpecT
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz RexpecT #256168 üzenetére
A kerékpáros computert lehetne még ellenőrizni.
- Újrapárosítás. Ezt a legegyszerűbb kipróbálni. (Pl computer fw update után van hogy kell, de ez nem derül ki. Csak abból, h utána meg jó.)- Legfrissebb e a firmware?
Ha már igen; reset-elni (elötte nem tudom kellhet e mentést csinálni)
A "felesleges" finomhangolások nélkül tesztelni. Ha így ok, egyesével kiderülne milyen funkció bekapcsolása zavarja meg. Fő gyanúsított az energiagazdálkodást váltók.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz RexpecT #256168 üzenetére
A szőrt le kell borotválni erintkezesnel
Vicc nélkül, kicsit igazgatni magadon lentebb fentebb..es megnézni elkezd e ujra jelet adni. Nem hiszem h mind a ket erzekelo nalad rossz lenne. +nekem is volt ilyen, h elvesztette a jelet ergó nem adott életjelet. Kicsit igazgattam es hol működött hol nem. Borotvát alá gyomorszáj felső részénél/környékén hord. Nekem rendbe jött. -
vlevi
nagyúr
válasz RexpecT #256268 üzenetére
"egy 5,5 órás kört,"
Az komoly!
Nekem azon a környéken a fele is elég egy teljes napra
[link]
Jó, mondjuk én direkt bementem a susnyásba (Telkibánya-Hollóháza környékén), ahol vagy tolni lehetett, vagy gyökketővel haladni).
De az aszfaltozott részen se mentem sokkal gyorsabban
És erre az se mentség, hogy 26"-os öreg montival voltam arra. -
válasz RexpecT #256273 üzenetére
Sposer van olcsóbban: [link] És ezt is fogom venni. Mert Zoliwrc is ezt ajánlotta korábban. És most olvasom, hogy hétvégén is ezt tolta. Ő meg 34+-os átlagot megy, szóval hiszek neki.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #256344 üzenetére
Ha 41,6 métert ír akkor ez a szám jegyzőkönyvezve lehetett...jájj! ...már egy labdába is jó nagyot kell rúgni, hogy annyira elrepüljön.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz RexpecT #256484 üzenetére
Bocsi, nem írtam oda, 1X rendszer.
A 2X 512% jól tudtadjjeahh
Krossztrekkingen volt, de néha montinak képzelte magát, sok emelkedőn nem ment fel, 6-7% terepen már vége volt, de ez csak a 8 sebis volt.
Szerintem a legnagyobb ellenálást a szíj jelenti, de lehet azért rakták rá mert a szerkezet nem bírná a WATT-okat, lánccal leforgatnák.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest