- Proxmox VE
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Family Link
- Mesterséges intelligencia topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Mikrotik routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #137754 üzenetére
Nem kitépni kell, hanem csak kihúzni. A High5 kulacsnak műanyag a cumija is, azt ki sem lehet szedni, pedig jól jönne mosásnál, de a gumicumist is rángatni meg tekerni kell egy darabig, hogy kijöjjön. Nem tudom, hogy szeded ki "véletlenül".
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #137754 üzenetére
nekem ilyen gondok sosem voltak kulaccsal, mármint a nyitás körül, talán még a gumis Elite igényli a legtöbb odafigyelést. Az meg nem zár tökéletesen, mert van egy kis szellőzője.. Azért is cseréltem műanyagra a kulacstartóimat, hogy ne karmolják össze a kulacsokat, mert az alu tartóim nem csak megkarcolták, hanem szürkés-feketés csíkokat is húztak rájuk.
Nem is árulnak már olyan kulacsot, ami nekem van BBB-ből, pedig elég jól bírják: kupakosBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #137750 üzenetére
Nekem ilyen van már 4 éve,otthonra és az útra is,2 kerékpárnak. Egyszer volt szétszedve,takarítva és zsírozva,de tökéletes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #137774 üzenetére
Munkatársam vett valami előre töltött belsőt, aztán a másik mondta, hogy nem működött, de valószínűleg azért, mert nem úgy használta, ahogy kellett volna - állítólag annál meg kellett volna várni, míg megköt a trutyi, csak aztán folytatni az utat. (ez elég komolytalanul hangzik)
Nem tudom, de nagyon remélem, hogy a Joe's is jó lesz, mert ha nem is holnap, de valamikor betöltöm az elsőbe. Szombaton verseny, nem azon akarom tesztelni
Hátsó TL-ready külsőm pedig még nincs, mert nem volt készleten olyan, amit szerettem volna.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #137774 üzenetére
Én nem kételkedem a TL isteni erejében, már múltkor is váltani akartam, de innen és a haverok közül is mondták hogy ha nem akarok felnit cserélni próbáljam meg ezt a féltakony megoldást... Na hát ez csúfos véget ért, még az életben nem kaptam defektet aszfalton, főleg nem egy ilyen lyukat ahol perc alatt leeresztett 0-ra a gumi.
(#137776) Hasaggymeg: Fura mód a külsőben folyékony maradt, és slaggal kimostam teljesen el is tűnt, nem értem, ez csak akkor válik masszává, ha nyomás alatt van?
Szerintem ezt a szintű szopórollert te sem viselnéd el, több defektem volt az elmúlt 40-50 napban, mind eddig egész túrázós karrierem során, és az hogy most már aszfalton is benyalom, több mint idegesítő.
--
A felni cserét jó lenne megúszni, de mióta összecsaptatok itt, és levezettétek hogy 250 euróért is csak entry lvl cuccot vehetek, butaságnak érzem hogy a teljes kereket cseréljem, most sem izgat milyen van, és ezután sem fog.A Vittoria Mezcal, gumiról hallott már valaki jókat? Nagyon tetszik a hátsó gumi mintázata, ez szinte tökéletes lehet aszfalton, majdnem egybefüggő mintázat, viszont az oldalain kb mint az ikon.
Sid and Macky videójában találtam rá, de ott szponzorként jelent meg, szóval eleve nem lehetne hinni nekik, de amúgy sem mondtak róla semmit.Ha ez nem jön be, akkor mitas lesz szerintem, xking-ikon duóból az ikonra kicsit haragszom, ez a gumi még nem kellene ilyen szinten szétrohadjon, 1 szezont sem futott, alig van benne 2000km, és már 2 lyuk is van a felületén egy meg az oldalfalán, pedig kb ugyan ott járt ahol a race king, ami túlélt 4000+ km-t alattam, és összesen v 3-4 defektem volt vele. (legolcsóbb drótos modell mindkettő, szóval fair összehasonlítás)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #137810 üzenetére
Jaj édes istenem, miért kell szopassanak ezzel az UST dologgal? Utána olvasva azt írják, hogy elméletben lehet és szabad nem ust gumit ust felnivel használni, viszont előfordulhat hogy magas nyomáson lerobban a felniről, vagy akár alacsony nyomáson leugrik, de majdnem biztos hogy ereszteni fogja a levegőt, mert nem garantálják hogy tökéletes lesz a légmentes kapcsolat. Kitaláltak egy technológiát, és alig pár gumigyártót sikerült befűzniük hogy gyártsanak rá terméket. Milyen marhaság már ez, bike 24 nél, van 6 db maxxis gumi ami UST, még két mavic, és annyi, ezek nem is xc gumik, a mavicnak viszont az összes 40 euró alatti felnije ust. Most akkor mi a franc van?
Amúgy a Barzo, pont olyan széles amilyennek írják, illetve van belőle 2.35 méret is.(ugye a felnin is múlik az a pár tized) Illetve hátra is van 2.35 ös Mezcal.
Valaki tudja cáfolni ezt az ust marhaságot?
Ez a listám, elméletben minden jó kellene, legyen ugye? Első gumi nincs benne, mert nincs stockon Barzo, gondoltam addig használom a meglévő cross kinget.
Felni és felniszalag szelep
Ezek ugye passzolnak?Hogy gyűlölöm én ezt, arra nincsenek szavak.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #137832 üzenetére
A nyeregcsövet ne felejts el kivenni,nehogy berohadjon. ...te jó lennél alkatrészeket tesztelni extrém körülményekben,ha bírja és nem akar tönkremenni,legfeljebb bepakolod hóval,vagy alámeríted egy erdei vaditatóban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #137830 üzenetére
Mivel a te listádat koppintottam 1-1ben , a szelep csak azért más, mert ez a javasolt az ust mavichoz. Én is vennék mitast, ha nem 40e ért árulnák darabját. 6030D sokallja a TL a contit ennyiért, szerintem is sok, érte ha tényleg érzékeny az oldala. Schwalbet nem ismerem, maxxis arddent/ikon meg még drágább is, és akkor pont ugyan arra váltanék ami van (hátul), mert mondjuk én az első gumik között különbséget nem érzek, az annak fontos aki limiten megy, elöl max sárban csúszkálok, de akkor eleve óvatos vagyok és nem izgat a tapadás mert nincs sebesség.
Az a mikrorezgést meg hidd el h zavarÓ, téged is idegesítene ha mentél volna 1 szezont RK el, persze el lehet viselni csak hátha van jobb.
--
Vannak itt is ilyenek,ne izgulj,inkább a jó szerelő a ritka mint a fuser
Biztos vagyok benne hogy azért mert átlépem a határt se Mo se az istenített Német o. v Ausztriában nem lesz egyből minden szaki vérprofi. Csak nem mind1, h 2 szervizből válogathatsz vagy 20 ból. És pontosan le is írtad a lényeget, kevés a szervizdíj, nem éri meg sokat tökölni vele, ez pedig hosszú távon hozzászoktatja őket az igénytelenséghez. (Puzsérnak van egy teóriája, a Barátok Közt első 2 évéről, amit állítólag senki nem nézett mert szar volt, aztán olyan sokat tolták az arcunkba, hogy majd mindenki rákapott)
--
BTW az ilyen helyzetek addig viccesek míg haza nem érsz, és mosás után darál minden, majd mikor szétszeded látod hogy tiszta sár az egész csapágyház. Vigyázz vele, mert tönkre vágod/tad a hátsó váltó görgők csapágy kenését, azt takarítsd ki mindenképp. Az a pocsolya ami olyan magas hogy már beleér a lábad tekerés közben már "veszélyes" a bringára.na de süt a nap megint, megyek megluggatom az frissen összerakott kerekem, 2.3 as szorzója van, hogy ma is lesz defekt. Tegyék meg tétjeiket
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
maximilian4
addikt
válasz jjeahh #137841 üzenetére
Az új bicajon van gyárilag. Szerintem tnap raktam is fel róla fépet.
(#137813) Dilikutya
Azaz. Itt minden térkőből van. Bár ez inkább az outisoknak lehet szar. Mert itt tényleg minden bringaút térkőből épül. Mondjuk ezzel a döggel teljesen jó, mert semmit nem érezni belőle.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Begbiebike
csendes tag
válasz jjeahh #137851 üzenetére
Legalább adnák hozzá a szelepeket, és tubeless szalaggal tekernék be a felniket a gyárban...
Így azért igényelt még egy kis beruházást. Az viszont tény, hogy gyerekjáték volt az átalakítás. Szárazon is tartotta a levegőt. MucOff tej ment bele, de egy cseppet sem láttam belőle, elvileg rózsaszin. -
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #137684 üzenetére
No, ennek a történetnek az lett a vége, hogy eltekertem a haveromhoz, fal mellé támasztottuk a bringát, a haveromat ráültettem és mondtam neki, hogy szökdössön rajta mint egy csimpánz, hogy előidézzük a kattogást. Elkezdtem agyalni meg hallgatózni, hogy hol kattoghat, kiderült, hogy valahol a hátsó agy-fogaskoszorú környékéről jön a hang. Kiszedtem a kereket, megpróbáltam bikázni még a fogaskoszorún, de meg sem moccant. Visszaraktam a kereket, ráült, próbálta újra előidézni a hangot, de azóta csend van, kussol a bicaj . Ezek szerint a gyorszárra került valahol valami kosz, vagy rosszul volt visszarakva a kerék vagy valami ilyesmi. Na de amiért egyáltalán leírtam ezt az egészet: szerintem felháborító, hogy elvileg full nagyszervízt csináltak a boltban, erre kiderült, hogy a hátsó kereket ki sem vették
Hasaggymeg: jót mentél, én holnapra tartogatom az erőmet és reménykedek, hogy valaki kijön velem egy körre. Min sikerült felütni a kereket és milyen nyomáson? Valami köves lejtőn csapattál?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #137892 üzenetére
A gyorsszár tud ilyent csinálni,én ha hátrányát kellene felhozzam,talán ez az egy lenne.Sem merevségben,sem tárcsafék cincogásban nincs bajom vele,de olyan volt,hogy nem kellőképpen meghúzott,vagy éppen agyonbikázott hátsó kerék reccsent 1-1 éleset extrém terhelésnél.
Van itt egy Hadak útja nevű erdei út,mely helyenként hegyes sziklakőtörmelékkel van kirakva,egyszer aztán hallottam/éreztem a felni ütését,és mire átvillant agyamon,hogy csak felütés ne legyen,már éreztem/hallottam a hátsó gumi leeresztett állapotát.Első felütéses defektem,eddig csak másét javítottam,így kíváncsiságból meg akartam nézni,de sem nem láttam,sem felfújni nem tudtam akkora nagy lehetett. ...betettem az újat és uzsgyi tovább,most már picit keményebbel és óvatosabban.Ha saccolnom kell 2 körül lehetett benne,én meg 2,5-öt fújtam a csere után.Nem mérem,de most ha hazamegyek rámérek,lássam.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #138125 üzenetére
Fotós témában biztos nem vitatkozom veled.
Videók esetében én úgy vettem észre, hogy a 60fps részletesebb képet ad. Lassú, normál videózásnál talán nem annyira szembetűnő, de egy erdőben csapatáskor már jelentősen jobb lesz az eredmény. A sebesség érzet is más, jobban érezni azt a sebességet amennyivel valóban mentél. 30fps-el kicsit mosódik a kép. De hát ez akár számítógépes játékokban is megfigyelhető, sokkal jobb a kép a gyors mozgásoknál, nem véletlenül kedvelik a játékosok is ha 60-al megy egy játék nem pedig 30-al.
Lassítani nem szoktam a videóban. -
Tomi_Sci
őstag
válasz jjeahh #138125 üzenetére
60 fps sokkal folyékonyabb, bringázáskor szerintem jobban néz így ki. Jobban átjön a sebesség, és egy kissé elfedi a gopro kásás képét. Persze ha egy GH5s-el veszed a bringást, akkor lehet jobban mutat a "cinematic feel" 24/25 fps-nél, betartva a 180 fokos szabályt. De egy mellkasra vagy bukóra rögzített pici szenzoros kütyünél szerintem ez nem fog jól kinézni.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #138143 üzenetére
Mondjuk montira jogos egy normálisabb csapágy. Am én ajánlottam neked is ezt a láncot, meg hajtást annó Nekem is ilyen van az alpine stars-on, meg a lánc is ez.
(#138144) Hasaggymeg A nagy tányér önmagában nem baj, minél nagyobb a tányér annál hatékonyabb a hajtás. Annyi, hogy a nagy tányérhoz olyan sor illik ami viszonylag fenn kezdődik. Pl. a wilieremen a leghosszabb az 53/14, mert valami junior sor van rajta (ami amúgy meg eszméletlen jó, mert nagyon finomak az ugrások).
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #138149 üzenetére
Baszki, egy pacsi a macival
Kösz a szavazatot Vegyétek figyelembe, hogy kukázandó hajtásra (sor-lánckerék).
Bár most új terv is körvonalazódik fiam agyában, mindenre, mindenkitől bringaalapba kér támogatást. Első terv egy DH lett volna, a mostani mellé, 2-300-ért, de szerencsére ez elmúlóban, most egy szuper enduro, a meglévő helyett. És akkor én lennék az első aki úgy adná el a bringát, hogy nem azt írnám, hogy "minden tipp-topp felújítva, és azóta nem is volt használva", hanem inkább anélkül. De ezt is szeretném legalább őszig, de inkább tavaszig, jövő nyár elejéig elhúzni.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #138125 üzenetére
Tudom sokan ragaszkodnak a 24p (23,97)-hez, mert cinema like. Viszont én sosem értettem, hogy azért mert valamit az emberi agy össze tud rakni mozgássá, attól miért ne lehetve valósan is folyamatos a kép?
Egyrészt ahogy a többiek is írják, akciónál a 24, 25, de a 30 fps is baromi darabos képet ad, nem a lassítás a cél a felvételnél, ahhoz 100 vagy 200 fps-t használnék. Ráadásul több fény esetén (ugye akciókamerák fix fekeszesek) a rövid záridővel még durvábban darabossá és élvezhetetlenebbé válik. Számomra sokkal élvezetesebb a folyamatos szaggatás és darabosság nélküli kép, ahol a kamera nagyobb szögsebességű mozgást is elvisel.
Még egy érvem a double framerate-ek mellett, hogy az egyre népszerűbb youtube vloggerek sokszor használják a cinema frame rate-eket, de mivel nem állványról kameráznak, nem profi előre megkomponált kamera mozgás szerint, nagyon darabossá és szaggatottá válik gyakran a kép, mert túl gyorsan mozgatják a kamerát. Persze rövid időkeretben nincs lehetőség mindent centire pontosan mozgatni és kivárni, ezért gyorsulnak a fordulások és séta. Ha ezek a vloggerek áttérnének 50 vagy 60p-re, sokkal élvezhetőbb és jobb videóik lennének és kevésbé fáradna el a szemem. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #138158 üzenetére
Ha lehet is bizonyos korlátok között záridőt állítani egy akció kamerán, az csak nagyon szűk fénytartományban használható. Mivel a lencse rekesze fix, ha a záridőt fixálod, akkor marad az érzékenység, amivel a helyére lehet tenni az expót, de annak is van alsó és felső határa, tehát napfényben a be fog égni minden.
Ettől függetlenül viszont a gyors mozgás és a két képkocka között nagy tartalom változás miatt valós igény a több képkocka több képi információja (a bitrátát arányosan növelve). Amiket bringán rögzítünk az a mozgás 1/50 záridővel elég elmosott és homályos képet adna. Képszélen a folyamatos svenk érzés még poén is lenne, de hogy középen se lenne egy éles pont a képen a sebesség miatt, az már nem olyan buli.
Tulajdonképpen az akciókamera egy célhardver, ami arra való, és egy rendes fényképezőgéppel nincs sok értelme összehasonlítani, nem konkurensei egymásnak. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #138335 üzenetére
Ezek szerint nem éppen ott volt eddig lábad a pedálon ahol kellett volna,mert az SPD-től nem a vádli szokott fájni.
(#138337) Napfénysüti...elvileg minél gyorsabb egy kerékpár,annál jobban stabilizálja a gyorsan pörgő kerék.
(#138338) harry...ökölszabály,hogy a kerékpár árának ~10%-ával megegyező összeget költesz biztonsági eszközökre.A szóban forgó Kryptonite bőven elég egy 45e bringára.
(#138342) IMIIKE1998...nekem a rövid is sok most.
(#138341) BlacKSouL...péhásként sem engedtek előre?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tomi_Sci
őstag
válasz jjeahh #138428 üzenetére
A DEET már elég régi cucc, eddig még nem volt vele kapcsolatba hozható megbetegedés. Picaridin újabb, erről még nincs több évtizedes tapasztalat. Nyilván az ilyen vérvegánok mindenről tudnak találni valami fabrikált whitepapert, de alapvetően biztonságos a használata.
Én picaridint szoktam magamra fújni, mert túrázáskor a mellkasomon lóg a fényképező, nem szeretném megetetni rajta a műanyagotViszont csak fedetlen bőrfelületre fújom, ilyen forróságban is egy vékony hosszú ujjút veszek fel hosszú nadrággal ha bozótos terepre megyek. Illetve belélegezni nem szabad, és az első adandó alkalommal le kell mosni.
Inkább ez mint hetekig nyomni az ágyat valami jó kis migráns szúnyog által terjesztett nyavalyával, közben meg elkapni egy kórházi fertőzést..
Bringázáshoz meg nem használok, gyorsan kell tekerni oszt' csá
(#138451) ZolkoW: SYB?
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #138440 üzenetére
A Smart Sam nekem az eddigi legjobb gumim volt, ballonos és tapad. Ehhez képest a WTB Pathway vagy a Mitas gumijai nem jöttek be. Lehet csak amiatt, hogy 10 éves a WTB, de nagyon nincs tapadása, aszfalton meg egyáltalán nem gyors. Kb. semmi kopás nincs rajta, de cserébe totál instabil.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #138516 üzenetére
Na majd kipróbálom azt a new files mappába másolást, az adatok testreszabása is megoldódott, találtam egy videót, hogyan kell. Kezd egészen bringás computer kinézete lenni. Most már csak azt kéne tudni, hogy adok meg neki úticélt a navigációhoz. A 100k-s ár és hogy belépő kategória, érdekes így leírva. Na hétfőig még kitalálom mi legyen, maradjon e vagy cseréljem ki valami másra.
nismoka: Tudom, hogy az exploret ajánlottad, de engem a mérete riasztott el.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #138763 üzenetére
Akinek nincs rajtszáma, az turista. Nem lezárt pálya, voltak gyalogtúrázók is, csak ezeket figyelmeztetni szokták a pályafelelősök, hogy verseny van. Amúgy volt ebike futam is.
Hasaggymeg: nem vagyunk egyformák, és nem is mindenkit vonz a teljesítményorientáltság. Nincs ezzel baj. Én azért is írom le ezeket, mert nem sok ilyen beszámoló van a neten, anno amikor kezdtem én se nagyon találtam. Illetve sokan azt hiszik, hogy ezek a versenyek olyanok, mint a TdH, hogy nem indulhat bárki. Pedig igen, és a legtöbben magukkal versenyeznek, nem egymással. Egy kijelölt pályán, ahol kisebb eséllyel jön szembe a kanyar után egy oviscsoport vagy egy Niva.
Sokan sírnak, hogy egyre kevesebben jönnek a versenyekre, de hirdetni meg senki nem hirdeti. Ha a beszámolóim miatt eljön 1-2 ember, akkor már tettem valamit a kerékpársportért, szerintem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs