- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Synology routerek
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Windows Insider Program
- Windows 11
- Tárhely szolgáltató választás
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen NAS-t vegyek?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Tehát akkor szerkezetéből adódóan elvileg mindegyik agymotor képes lehet a visszatöltésre? Én úgy emlékeztem, hogy szerkezetében sem ugyan az mindegyik, de ezzel a részével nem annyira vagyok tisztában. Nem szereletem még elektromos motort. Azt tudom, hogy maga az agymotor nem egy túl bonyolult alkatrész. A középmotorosnak sokkal több alkatrésze van. És az élettartama is rövidebb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Efixi, beszarás. Nem is rossz ötlet. Csak úgy kéne megoldani az elektronikai részét, hogy amikor abbahagyod a pedálozást ne csak kikapcsolja a motort, hanem tegye át visszatöltőbe. Így még a térdet sem gyilkolná annyira, mert besegít a fékezésbe. Amikor újra pedálozol akkor meg visszakapcsolja. Felfedeztél egy piaci rést Megtervezzük.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Valkűr #72277 üzenetére
Arra mindenképp figyelj, hogy a max nyomás fölé ne fújd. Elvileg 200psi a max nyomás.
A Te súlyodhoz elvileg 105-120psi az ajánlott a Reba-nál.
Az ilyen villák finomabban, érzékenyebben mozognak mint egy olcsó rugós verzió. Ez is furcsa lehet érzésre. A SAG-ot is nézni kell. A PSI táblázat csak egy javaslat a súlyodhoz, ettől el lehet térni, bringázási stílus függvényében. Ez hatványozottabban igaz a hosszabb rugóutas villákra.
A SAG a beülést jelenti. Ha van a becsúszódon gumi karika azzal meg is tudod mérni.
Ráülsz a bringára, de óvatosan csak ráereszted a súlyod, nem rugózol rajta és megnézed mennyit ül be a villa. 100mm-es villánál kb 10mm-t kéne bemozdulnia amikor ráülsz, akkor jó a nyomás. De ez csak egy általános ajánlás, használd úgy ahogy neked kényelmes.
Igazából ezt terepezés közben lehet kitapasztalni, akkor fogod érezni, hogy a bringázási stílusodhoz jó e, ha sokat fújsz bele pattogós lehet, ha alacsonyabbra akkor meg érzékenyebb lesz és jobban kimozogja az egyenetlenségeket. Érdemes telópumpával együtt menni bringázni az elején. Én is így szoktam. A visszaút csillapítást vagy középre szoktam állítani, vagy 1-el feljebb mint közép.Én a 120mm-es Fox 32-est 90PSI-re fújtam a 85 kilómhoz. Akkor mozgott szépen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #72283 üzenetére
Nem. A levegős villa is olajos. A levegő az a rugózó egység szerepét tölti be, a csillapítás részében olaj van.
Van a levegős rugózású villa, olaj csillapítással, van az acélrugós rugózású villa olaj csillapítással és van a sima rugós, csillapítás nélkül. Karbantartás igénye csak a sima rugósnak alacsony. Amiben olaj csillapítás is van, ott érdemes odafigyelni. Illetve a teflonos becsúszó bevonat sem szereti a belülről koszos villát.
Az olajcsillapításból is létezik patronos rendszerű, és van a nyílt olajfürdős, ez a jobbik fajta.A levegőst nagyon tág határok között tudod állítani, illetve könnyebb súlyra is, a rugóst leginkább rugócserével tudod a súlyodhoz belőni. Ma már nagyon kiforrott a levegős rugózás, de régebben a rugós sokkal szebben indult meg. Illetve DH-ban is inkább a rugós volt az elterjedt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Valkűr #72296 üzenetére
A visszautat középre állítsd kezdésnek. A kis kattanásokból ki tudod számolni, hogy mikor van középen.
Ezt így azért nem jelenteném ki, hogy egy levegős villa érzékenyebb mint egy jó rugós, de az kétségtelen, hogy ma már nagyon kiforrott és jól működő rendszer a levegős rugózás. Az olcsó rugósokkal megy nyilván nem lehet egy lapon említeni.Crytec210: Használtan ha szerencséd van, kifoghatsz régebbi, de jó állapotú villákat. Egy régebbi Marzocchi nyílt olajfürdős, vagy RS psylo, baromi jó villák voltak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #72301 üzenetére
Csillapítást, mozgást illetően például a régi 2008 előtti Marzocchi-k páratlanok. Azok még olasz gyártmányok voltak, annál sokkal többet ma sem nyújt egy top kategóriás villa csillapításban. Sok esetben el sem éri.
A régi Marzocchi Shiver:
[link]
[link]
Olyan hihetetlenül finoman mozgott, hogy szó szerint egy eldobott cigicsikket kimozgott a járdán.Amiben sokat fejlődtek az új felsőbb kategóriás villák az inkább a súly és a merevség.
Illetve a levegős rugózás annyit fejlődött, hogy már nyugodtan bele lehet tenni egy hosszabb rugóutas villába is.
Régebben az volt a gond a levegős rugózással, hogy darabosan mozgott, nehezen indult meg, míg egy rugós vaj puhán, nagyon finoman megindult. Ma már egy levegős Pike olyan finoman megindul, hogy csukott szemmel nem sok ember tudja megmondani, hogy rugósat vagy levegőset nyomkod.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #72304 üzenetére
Hát ennyiért nem igazán lehet épkézláb telót venni. Baromi nagy szerencse kell hozzá, hogy kifogj egy retro, de még jó állapotú villát 10-20 körül. Újonnan 30K-ért kínált villát én már használtan nem ajánlok, csak is valami minőségi, régebbi, akár retro darab jöhet szóba ezen az áron.
-
Runner_fxr
Ármester
Valóban, kísértetiesen hasonlít a városi kecskémre. Az alacsonyabb felszereltségű verzióknak nagyon buta színe lett, ezért esett erre a választás. Bár nem bánom, mert ennek elég komoly a felszereltsége.
gergo5991: Megvette a Scott a Bergamont-ot, ez is okozott némi felfordulást a cégnél. Illetve a pedelec montik eladása kb minden évben duplázódik az utóbbi években, a gyártás nem tudja követni, csak nagyobb csúszással. Persze nem a magyar piac a fő felvevő. Cube pedelec montik, már tavasszal elfogytak. Legközelebbi szállítás csak 2017-ben. Bergamont sem nagyon maradt, ezt is alig tudtam elintézni.
imyourfriend: Próbáld ki egyszer terepen, az még sokkal nehezebb mint az aszfaltos mászás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Jaja, ez a 9.0.
Shimano-ból csak XT-től felfelé szeretem a fékeket. Az alatt mindegyik elfogy alattam, pláne egy ilyen gépen ahol súly is jelentős. Jókat hallottam erről a Mauráról, legalább is fékerőre. A légtelenítése az viszont halál.
Meglátjuk, hamar kiderül, hogy milyen, ha nem válik be, az gyorsan cserés lesz. Saint vagy Hope, ezek jöhetnek szóba ha cserélek. Esetleg egy Zee, mindenképp 4 dugattyúsat veszek ha ezt le kell cserélni.imyourfriend: Megvan az országútinak is a maga varázsa, de a montizás olyan élményeket tartogat ami szerintem sokkal jobb mint az outi. Sokkal élménydúsabb az egész. De azt már most mondom, hogy olcsóbb nem lesz mint az outi, ha normális gépet akarsz.
Frenky89: Elektronika terén ugyan az, legerősebb Bosch CX, 500-as akkuval. A kijelző még egyszerűbb is, mert az előzőn Nyon kijelző volt, az a színes GPS-es cucc, de igazából nem jött be nekem a terepezésre. Túl nagy batár, kitakar egy csomót a kerékből is, engem inkább zavart, az egy városi cucc, nem montizásra való. Ennek a kisebb kijelzője van, az intuvia. Bár nemsokára elérhető a legújabb montikra tervezett bosch kijelző: [link]
Lehet ez kerül majd rá. Felszereltség terén szerintem kicsit jobb, ebben a legjobb hidraulikus rs reverb dropper post van, az előző bovdenes volt és eléggé nem ált kézre a vezérlő karja.
Illetve itt van 11 fokozat hátul. De a lényeg ami miatt lecseréltem az a rugóút, az előző 120mm-es Trail gép volt 29"-es kerékkel, ez meg egy 140mm-es AM gép 27,5"-ös kerékkel. Ráadásul a villa 150mm-es. 66,5 fokos fejcsőszöggel, ez már az Enduro felé kacsingat geoban. Egy igazi kőkemény AM gép. Sokkal csapatósabb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #72343 üzenetére
Nyilván sok embernek kézenfekvőbb egy outi ha nagyobb távokat megy munkába, és megvan egyúttal a szabadidős kerékpár is. Montival én már csak erdőbe megyek, minimumra csökkentem az aszfaltos tekerést. Melóba csak az olcsó városi kecskét használom. Városba azért sem szívesen használnám a montit mert sajnálnám, feleslegesen teszem bele a "verseny kilométereket" olyasmi ez mint egy üzemórás 2T cross motor. Túl kényes ahhoz, hogy napi rendszerességgel használd.
Ha van kedved gyere el a szeptemberi tesztnapra, próbálhatsz csúcs montikat ingyen.ivana: Van benne valami, de ha igazán élvezni akarod akkor mindkét kategóriában legalább 300k körül el kell költeni. Montiban akkor ugrik meg az ár ha fully kell. Persze most új árakról beszélek.
Azért itt már elég szépen integrálták az elektromos rendszert: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #72348 üzenetére
Mondraker valóban jó gépeket gyárt. Gyakorlatilag a legtöbb neves kerékpárgyártó leutánozta a forward geometry-t.
Merev gépben én is 29"-et választanék, viszont nekem fullyba valahogy nem az igazi. Már 120mm körül is érezni a nagyobb rugalmasságát. Persze ez bringázási stílus függvénye is. Van aki meg odáig van érte fullyba is. Én úgy érzem kicsit lekorlátoz ha durvábban akarok lefelé menni. Persze amit Te szeretnél oda a legjobb választás.joysefke: Szegecses, taposó pedállal (DH pedállal) fogom használni, de nyugodtan lehet spd-vel is, mint bármilyen más montit. A legtöbben spd-t használnak montizáshoz, meg van az előnye, de én soha nem tudtam megszokni. Nekem nem ad biztonság érzetet. Sőt, inkább ellenkezőleg. Az viszont tény, hogy az igazán brutál, köves, gyökeres emelkedőkön feltekerni csak spd-vel lehet. Én ettől függetlenül megvagyok nélküle. Valószínűleg egy Saint pedált fogok hozzá venni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #72352 üzenetére
Szerintem ez nem ezen múlik, hogy milyen a bicajjal perecelsz. Ha szarul esel bármi megtörténhet. Kapásból eszembe jut két ismerősöm is akik nagyon súlyosan megsérültek bicajjal, egyik sem pedelec-el. Egyiknek kicsavarta a bokáját az spd, de úgy, hogy nyílt törése lett, a másik meg a nyakát törte. Ha az ember fél tőle akkor maradjon a számítógépe előtt, a biztonságos szobában.
Ha tudsz esni, az sokat számít.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez is olyan dolog, hogy egy életet le lehet motorozni baleset nélkül, meg az első nyáron bele lehet halni.
Nyilván észnél kell lenni, olyat nem érdemes bevállalni amihez nincs meg a tudás és a bicaj sem alkalmas rá. Persze ez még mindig nem jelenti azt, hogy ne lehetne elesni.
Kellenek az esések ahhoz nyilván, hogy begyakorolja az ember. De kisebb bukásokból is lehet törés, bármi, nagyobbakból meg lehet, hogy csak néhány zúzódásod származik.
Cedric Gracia is úgy eltörte a combcsontját pár éve, hogy szilánkosra tört, pedig az esést látva erre nem gondoltam volna, csak az üvöltéséből lehetett hallani, hogy komoly sérülés érte.
Szerintem a legfontosabb a tapasztalat és a jó bringa. Fokozatosan haladni, és akkor minimálisra csökkented az esélyt. Én még tavasszal estem egy nagyot (szerintem be is linkeltem a videót arról a bringázásáról, az esés is rajta van), ártatlannak tűnő gyökéren. Még mindig érzem néha a csuklóm, bizonyos mozdulatoknál, de szerencsére komoly sérülés abból nem lett. Amúgy már volt eltörve kulcs csontom, újjam, fogam is törtem. Meg rengeteg zúzódás ért az évek alatt. Ez mind kerékpáros esések miatt. És ott van az a lehetőség is, hogy a technika meghibásodása miatt ér baleset, ez manapság elég ritka, de sajnos előfordulhat. Esésnél a legfontosabb, hogy a bringát el kell lökni magadtól, és lehetőleg tompítani az érkezést, inkább tovább gördülni, mint hirtelen megfogni az esést.Vasinger!: [link]
truefx: Nem, úgy tudom vannak outik is, de inkább a montiké a fő szerep. Illetve futással kapcsolatos tesztek is vannak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #72366 üzenetére
Ez nem beállítás kérdése volt, hanem műszaki probléma. Akármennyire meghúzod az spd-n az előfeszítést, nem törheti el a lábad, ki kell oldania. Nekem is volt egyszer olyan, mondjuk az egy olcsóbb két oldalas pedál volt, hogy egyszerűen nem oldott le az egyik pedál. Ki kellett bújnom a cipőből úgy hogy a pedálon maradt, és szétbontani a pedált. Alig bírtam leszedni. Ezek ritka esetek, de előfordulhat.
Országúton én sem félek az spd-től, sőt használtam is városba. Terephasználat mellett nem kedvelem.26"-al kapcsolatban. Nem, nem feltétlenül igaz a tézis, hogy a 26" a legjobban irányítható. Azért ebbe sok minden más is beleszól. Telók minősége, és a legfontosabb a váz geometria. Ma már nagyon kiforrott geometria van a 29"-hez is, egyáltalán nem lomha az irányítása. Nyilván egy bizonyos kategória felett már kijöhetnek a 29" gyengeségei, de merev vázban inkább az előnyeit fogod észlelni egy 26"-al szemben.
Hasaggymeg: Én is vigyázok rá, mint a szemem fényére , de azért a saját épségem fontosabb mint a bringáé. Meg azért elég masszív gépek ezek.
smkb: Javaslom neked is a tesztnapot, esetleg próbálj ki egy 29"-es vagy 27,5"-ös top kategóriás Specialized montit, aztán beszélgessünk erről a kerékméret dologról újra.
Nyilván nem azt mondja senki, hogy baj van a 26"-al, de eljárt felette az idő. Ma már más méretre fejlesztenek és a 29" már rengeteget bizonyított. Konkrét előnyt tudsz belőle kovácsolni ha egy XC versenyen pl a nagyobb kerékkel mész. 26"-ra egyre kevesebb a komolyabb alkatrész. Az igaz, hogy a 27,5" és a 26" között kicsi a különbség, itt még van is valami alapja a hitetlenkedésnek, de a 29"-el szemben már aligha.
Egyébként már DH-ban is 27,5"-el mennek és ahogy elnézem nem rosszabbul mint 26"-al.
Nekem volt már minden mérethez szerencsém, nem hiányzik a 26".[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #72388 üzenetére
Amit ezek magukba nyomnak az brutális. Nagyon veszélyes játék ez, nekem ilyen áron nem kéne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #72394 üzenetére
Persze, de neki műszaki probléma okozta. Nincs itt félreértés. Ami tény az tény, megtörtént, és összecsavarozták a lábát az spd miatt. Nyilván ezek ritka esetek. Én is inkább attól tartanék, hogy terepen egy esésnél nem tudom ellökni magamtól a bringát és azért szenvedek valami komolyabb sérülést. Nagy sebességnél komoly sérülést tud okozni ha összegabalyodsz a bringáddal. Pinkbike-on a Crash és Broken riders kategóriákban láthatsz pár finomságot.
Igen, sokan szeretik azt a pedált, én is gondolkoztam rajta, de inkább a taposó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #72397 üzenetére
Van persze előnye is. A lábad tuti a pedálon marad akármilyen rázós az út. És az igazat megvallva, kisebbségben is vagyok a montisok között a taposó pedál mániámmal. Ami valahol érthető, ha a teljesítményt helyezem előtérbe. Van ismerősöm aki pont hogy biztonságosabban érzi magát terepen ha be van csatolva. Nálam ez már nem hiszem, hogy meg fog változni.
smkb: Én azt nem vitatom, hogy egy minőségi 26"-os, alacsony áron nem rossz vétel ma sem. Viszont azzal nem tudok egyet érteni, hogy 180 alatt nem lehet jó 29"-es vázat kihozni. Én 178cm-el tökéletesen tudtam használni az M-es méretű (18,5") 29"-es vázat. lehet túl nagy méretűre ültél, vagy egy régebbit próbáltál, valami elcseszett geoval, mert sajnos olyan is akadt bőven. Az M-es váz átlépési magassága 77 centi körül volt, még az L-es váz is 78 centis átlépéssel rendelkezik, legalább is a Bergamont-nál így van.
Nekem meg 81-82 centi körüli a belső lábhosszom. 180 centi alatt vagyok, bőven elfért a felsőcső a lábam alatt. A kinézet más dolog, szerintem nem rondák kisebb vázzal sem. De ízlésen nehéz vitatkozni.
Persze egy komolyabb 26"-os gép is kiváló, de egy kezdőnek lehet nagyobb biztonság érzetet nyújt a nagyobb kerék. Illetve jobban tartja a sebességet, ezt érzem, nem csak marketing.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #72428 üzenetére
Valóban lehet nyálat csorgatni. Azért vannak olcsóbb gépek is. Egy bizonyos szint felett, már csak a nagyon tapasztaltak veszik észre a különbségeket, de az igaz, hogy egy 150-200k-s monti után ráülni egy 1,5 millás gépre, háát. Más.
Van több méret persze. De egyébként nagyon nagy szokott lenni az érdeklődés, így érdemes külön a kiállítóknál is időpontot foglalni. Erre is adnak lehetőséget a teszt közeledtével. Ott a helyszínen már rohadt nehéz megkaparintani egy bringát ha csak úgy odamész.Egyébként már látszik azért, hogy csökken a kiállítók száma. A kerékpár ipar virágzik, de Magyarország gazdasági helyzete katasztrófa. Innen az emberek csak elmennek és ez mindenhol érezteti a hatását sajnos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szatocs #72434 üzenetére
Idővel ez berögződik, észre sem veszed és oldod meg visszacsatolod, de a kérdés inkább az, hogy mire idáig eljutsz addig mi történik? Aszfalton szerintem nincs mitől tartanod, legrosszabb esetben eldőlsz párszor.
Terepen már sokkal több a necces helyzet. Én senkit nem beszélnék le róla, mert kismillió ember használja megelégedettséggel és sok előnye is van, de nekem valahogy mégsem megszokható. Szerintem köze van hozzá, hogy anno egy sí balesetben a sílécek majdnem letépték a lábaim. Mindkét lábszáram eltört, meg a térdem is megsínylette. Azóta tartok attól, hogy odarögzítsem a lábam bármihez. Mondjuk volt rá példa, mert síeltem már azóta, meg spd-t is használtam aszfalton. De amikor úgy apait anyait beleadok a száguldásba terepen, nem szívesen csatolnám oda magam egy pedálhoz. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #72437 üzenetére
XC-n vagy Maratonon szerintem senki nem megy szegecses pedállal, csak spd-t használnak. Enduro, DH, Slope style inkább.
Nyilván az spd rögzít a legjobban, de egy rendes szegecses pedállal, ami belemar a cipőtalpba, elegendő nagy felületű is, azzal azért ritkán kerülsz olyan szituba ,hogy elcsúszik rajta a lábad.
szatocs: Felfelé egyértelműen sokkal jobb, de hogy lefelé jobb e, ebben már nem vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #72497 üzenetére
Nem tudom én sem, a teszt közeledtével biztos, hogy ki fog kerülni a honlapra, esetleg a facebook oldalukon is. Biztos, hogy lesz külön regisztráció a kiállítóknál is, mert nagyon sokan mennek, másképp nehéz összehozni ezt a tesztet.
Frenky89: Attól függ milyen felhasználásra? Könnyűnek, biztos könnyű.
Crytec210: Én is úgy tudom, hogy a teló a fatbike-on nem igazán hatásos, de konkrétan a fatbike-nak is meg van a maga felhasználási területe. Havas, homokos, nagyon saras terepek. De sokan használják sima montiként. Nem rossz dolog amúgy, irdatlan tapadása van. És a nagy kereke ellenére nem olyan nehéz hajtani, mint amit gondolnál.
Persze egy normális fatbike nem olcsó. Van egy haveromnak egy ilyen: [link]
Nagyon szereti. Komoly túrákat lenyom vele. Az, hogy van rajta elektromos rásegítés csak egy plusz. Ilyen erővel a normál pedelecnek sincs normális felhasználási területe. Egyébként véleményem szerint pont, hogy egy fatbike-on vagy hosszabb rugóutas AM/Enduro montin van értelme a rásegítésnek, mivel ezeket azért némiképp nehezebb hajtani mint egy XC montit.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #72533 üzenetére
Nem, ez egy DH kerékpár. Első ránézésre a leginkább szembetűnő különbség egy Enduro és egy DH kerékpár között az a villa. Az Enduro-t szimpla vállas villával szokták használni míg a DH-t duplavállassal.
A rugóútban van még különbség, az Enduro 160-170mm körüli, a DH 200mm és felette.
A villaszög a DH-ban még laposabb 1-2 fokkal mint az Enduro-ban. Illetve a DH bringákon általában tekercsrugós tagot használnak, az Enduro bringákon meg levegőset. Ennek annyi a magyarázata, hogy a levegős tag könnyebb és az Enduro bringákon a súly egy nagyon fontos szempont, mivel felfelé is tekerni kell őket. A DH bringán is számít a súly, de ott belefér az a kis plusz. Illetve a DH-ban még nagyobb a terhelés, a keményebb pályák miatt, a levegős tagok el tudnak melegedni és lecsökken a csillapításuk, ezért előfordul manapság már keményebb Enduro versenyen is tekercsrugós tag, de a levegős a jellemzőbb, pláne hobbi szinten. Illetve a dropper post is inkább Enduro alkatrész mint DH. Bár DH-ban is látni már.Hasaggymeg: Ha megnézed, a fatbike gumik alacsony és ritka bordákkal rendelkeznek, mivel akkora a felülete, hogy ez is elég. Ebbe nehezebben ragad a sár. Idáig egy laza karikát mentem fatbike-al, nem igazán komolyabb terepen, így saját tapasztalatom nem sok, főként ismerősök véleményére tudok adni, akik hosszabb ideje használják már. Többek közt ezért is akarok kimenni a tesztnapra. Kipróbálni pár fatbike-ot.
Tapasztalat nélkül én nem merném kijelenteni, hogy múló hóbort, pláne az után nem amit tavaly az eurobike-on is láttam fatbike téren. Azért ha belegondolsz, az a gumi talaj kapcsolat nagyon durva. 0,5 bar körül használják. Olyan tapadást tesz lehetővé ami más kerékpáron elképzelhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #72543 üzenetére
Persze.
Bergamont Encore Team
Cube Stereo 160 Team
Yeti Sb6 Enduro
Mondraker Dune Carbon
YT Capra CF Pro Race[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #72545 üzenetére
Még annyi, hogy Enduro-ban előfordul a 29"-es kerék is, bár ritka. DH-ban kizárólag 27,5", régebben 26" volt a használatos.
Specialized Enduro 29" -
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #72552 üzenetére
Lehet, hogy valóban hatásos fatbike-ra, de kinézetre ritka undorító.
-
Runner_fxr
Ármester
[link]
Hamarosan én is letesztelem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #72671 üzenetére
Tavaly előtt vezették be ezt, hogy a kiállítóknál is külön lehet regisztrálni. Én akkor nem regisztráltam, tehát pontosan nem tudom. Úgy emlékszem, hogy a kiállítók saját weboldalán keresztül lehet időpontot foglalni. Erre vonatkozó info a mozgásvilág honlapján biztos, hogy lesz. Annyit tudok javasolni, hogy figyeld gyakran az oldalt, facebook-on is. Ha megtudok valamit, belinkelem a fórumba.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #72671 üzenetére
Ezt írják a regisztrációs email-ben is "A regisztráció az eseményre való belépésre szolgál, automatikus tesztidőpontra nem jogosít fel! A tesztnappal kapcsolatos legfrissebb információkat, érdekességeket és minden tudnivalót megtalálsz az esemény weboldalán http://tesztnap.mozgasvilag.hu a facebook oldalunkon https://www.facebook.com/Mozgasvilag/ , illetve a legfontosabb hírekről e-mailben is tájékoztatunk."
-
Runner_fxr
Ármester
Na ez aztán az old school mtb. [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #72800 üzenetére
A vaz sokat kibír. Az lesz kb az utolsó alkatrész ami elhalálozik. A villád és a kerekeid azok, amik nem tolerálják a durvább terephasználatot.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #72891 üzenetére
Szerintem nem a kerékpárboltosokkal van a gond, hanem a Magyar helyzettel. A gazdasággal, az ebből fakadó kivándorlással. Megmondom őszintén, hogy kicsit szúrja a szemem amikor a Magyar kiskereket állítják úgy be mint fő problémát, lehúzós bandát. Amíg ilyen alacsonyak a munkabérek, itt semmi nem lesz jobb. A vállalkozások adó terheit is az egekben tartják. Elmondom neked, hogy a Magyar shimano nagykerben drágábban veszek alkatrészeket, mint egy külföldi webshopban. És még keresni is kéne rajta. Akkor most a kerékpárboltos a lehúzós köcsög mert nem adja oda neked nem hogy haszon nélkül, hanem bukóval az alkatrészt??
Webshop-ot amúgy sem érdemes kiskerhez hasonlítani, a különbségek külföldön is megvannak. Csak ott van egy masszív vásárló réteg aki előnybe részesíti a kiskert, mert nem ért annyira hozzá, hogy maga rendelgessen, szerelgessen, megbízik abban a boltban ahova jár régóta, mert megbízható munkát végeznek. Itthon meg az a réteg nem tart el ennyi kerékpárboltot. És a helyzet csak rosszabb lesz, mert egyre kevesebb dolgozó fiatal marad idehaza. Ne érts félre, nem hibáztatok én senkit sem azért mert megrendel valamit olcsóbban egy webshop-ból, csak lássuk már be, hogy itt összetett a probléma, nem csak a boltosok lehúzásáról van szó, sőt legkevésbé arról.
Egyébként meg teljesen mindegy kire szavazol, jobb nem lesz. Ezt az összes eddigi Magyar kormány bebizonyította.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #72893 üzenetére
Ez egy érdekes téma egyébként, mert sokan köpködnek a politikusokra, de ha ők lennének ott, ők is ugyan úgy tömnék a saját zsebük. Már Hofi is megmondta, hogy a korrupció az amiből kihagynak.
Én inkább abban látom a különbségeket, hogy vannak az olyan politikusok akik csak szimplán lopkodnak, maguk vagyonát is gyarapítják, természetesen ismerősi köröknek segítenek, de azért hagynak a népnek is, ők gyakorlatilag az átlag ember mentalitásával rendelkeznek. Meg van a veszélyesebb fajta, a gátlástalan rabló, akit az sem érdekel ha éhen halsz az út szélén, csak neki 10-ről 12 milliárdra növekedjen a vagyona. Sajnos Magyarországnak a veszélyesebb fajtából jutott ki mindig, ezért tartunk ott ahol tartunk.
Tehát a Német, Osztrák, Svájci, Svéd stb politikus is tömi a zsebét, csak hagy a népnek is, hogy nyugton maradjon.Azzal nem tudok egyetérteni, hogy csak rövid az élettartam, azért nem látjuk a javulást. Ha csak a 90-es évekbeli rendszerváltás óta bekövetkezett "javulást" nézem, már akkor látható, hogy lósz@r sem lesz itt, nemhogy javulás. Arról nem is beszélve, hogy ami most folyik a migránsok körül, az gyakorlatilag Európa sírját ássa. Tulajdonképpen megtámadták Európát mindenféle népek, és ezt karba tett kézzel végig nézetik az Európai állampolgárokkal.
imyourfriend: Abban egyetértek, hogy túl sok a bringa bolt, sokan akarnak ebből megélni ahol a megfelelő tapasztalat sincs meg. Ez valóban probléma, jobb lenne, ha kevesebb lenne, de az jobban felszerelt.
Sokan segítenek itt, de ha megnézed a PH-t, elég sok topik van ahol az emberek önzetlenül segítenek, így nem olyan nagy dolog ez szerintem. Közös a hobbink, és erről beszélgetünk. A gond inkább az, amikor hülyeségekkel próbál valaki segíteni, és a segítségből félrevezetés lesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #72918 üzenetére
Hosszú évtizedek óta van egy kialakult rendszer a politikában, hogyan fordítsák a saját javukra a pénzeket.
Amikor valaki bekerül a politikába, és esetleg egy kormányzó párt tagja, tehát a húsos fazék közelébe kerül, egy rendszer része lesz. És valóban vagy zsebre teszi a magáét, vagy odébb áll, de általában mindenki zsebre teszi. Azért ha belegondolsz, egy nem vagyonos ember, aki mondjuk néhány száz ezerből élt eddig, zsebre vághat mondjuk 200-300 milliót (politikus mércével nem is mondtam sokat) úgy, hogy a büdös életben nem derülhet ki, tehát semmit nem kockázat, talált pénz, mintha az erdőben mondjuk belebotlanál egy táskányi pénzbe és csak te vagy ott meg a pénz. 98% zsebre vágja. Persze van aki nem, de az matematikailag igen kis százalék. Annak már örülni kell ha nem gátlástalan.
De be is fejezem mert ez már tényleg nem ide tartozik. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #72945 üzenetére
Kerékpár hitellel nagyon sok bolt foglalkozott már, többek közt mi is. A gyakorlat azt mutatta, hogy csak a kamatmentes hiteleknek van értelme, de azt meg nehéz szerezni kerékpárra. Illetve, az is úgy kamatmentes, hogy a bolt jutalékot fizet a banknak. Persze ez még így is megérné, ha cserébe meglódulna a kerékpár eladás, pláne a drágább gépek. A gyakorlat azt mutatta, hogy nem ugrott meg számottevően az eladás, és csak a kamatmentes érdekelte a vásárlókat, olyat pedig most nem tudunk egy banktól se. A magyar e-bike piac 95%-át lefedi egyébként az ebikeshop.
Persze nem csak e-bike-ot lehet venni drágán, a felső kategóriában már majdnem mindegy, hogy e-bike vagy sima, nem akkor az árdifferencia.Egyébként a hitel úgy működik mint ahogy fentebb írták, a bank átutalja a boltnak a teljes vételárat, a banknak meg törleszti a vásárló. Ez egyébként 25% előleg befizetéssel működött.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen