-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
VGYke
addikt
válasz zoli03 #27947 üzenetére
Szakbarbár, zoli03 köszönöm! Első körben az nem tiszta, hogy miért más a méret egy Traking és egy országútinak. Tehát ez a Merida minek számít 80-90% országúti használatnál, országútinak vagy másnak?
Bocs zoli03 az asszony dolgozik, így egyedül nem tudom magam méregetni. A lapot elmentettem, holnap a munkatárssammal (aki nő ) megmérettetem magam és beírom az adatokat az általad javasolt helyre...[ Szerkesztve ]
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
Cathfaern
nagyúr
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #28065 üzenetére
Megbízható helyre viszem, biztos jobb munkát végeznek, mintha én csinálnám meg. Meló mellett nem igazán van időm betanulni ezt, meg ne egy 250k-s bringán kelljen már megtanulnom szerelni, ha lehet. Ez azért elég összetett és sok tapasztalatot igénylő dolog. Nyilván az otthoni merervvázas bringát én szoktam generáloztatni, mert ott nem sok mindent lehet elrontani.
Egyébként nem sokkal drágább így, mintha én csinálnám, egy 10k-s munkadíj jöhet rá úgy max és rengeteg időt és bosszúságot spórolok meg.
Arról nem is beszélve, hogy elég sok plusz szerszámot kéne ehhez vennem, ami alsó hangon is 20k körül lehet így szumma.
[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
válasz zoli03 #28813 üzenetére
Azért, mert leírtam ezerszer, hogy főleg nagy távra kell rendes úton, gyorsan, könnyen odaérni. Gyárilag egyik biciklimen se volt csomagtartó, nem az alapján akarok venni, hogy van-e vagy nincs rajta csomagtartó. És te mentél már az enyémhez hasonló MTB-al terepen, és aszfalton? Átlagos akármin is rossz vele menni. Azért fontos, mert az érdekel. Mert nem tudom elhinni, hogy senki nem tudja, hogy milyen lánckerekek lehetnek különböző bicikliken elől, és hátul, vagy hogy hosszabb, vagy rövidebb a pedál. Azon kívül szerintem a hosszabb pedált könnyebb hajtani, nagyobb áttétellel meg könnyebb begyorsulni, lendületben maradni, ami sokat számít síkon is, de emelkedő előtt sem árt a lendület. Persze nagy emelkedőn nem igen lehetne legnagyobb áttéttel menni, de kisebbeken talán. És nekem legalábbis sokkal fárasztóbb többet tekerni, mint kevesebbet erősebben. Bár lehet nem fárasztóbb, csak türelmetlen vagyok, de nem szeretem, és ha lehet választani, márpedig, ha vennék akkor miért ne választanék, akkor olyat választanék, amit csak akkor kell úgy tekerni, amikor olyan fokozatba állítom, hogy úgy kelljen.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz zoli03 #28819 üzenetére
Neked lehet, aki másodpercenként minimum kettőt akarsz tekerni. Az, hogy nagyobb, az nem infó, és képzeld el, próbáltam keresni róla infót, de te is megpróbálhattál volna, mielőtt írod, hogy próbáljak meg. Még az eladó új bicikliknél sem írják sehol, max. annyit, hogy hány sebességes. Az meg, hogy nagyobb, nem mondja meg, hogy nekem elég-e. Az, hogy neked elég, az se mondja meg, hogy nekem elég-e. És következik abból, hogy egy pedál fordulattal megyek 9 métert, akkor könnyebben lendületbe tudok maradni, mintha másodpercenként 20-at kéne tekernem ugyanahhoz a sebességhez, de már nem tudok olyan gyorsan tekerni. Hova érsz oda gyorsan, milyen táv, vertikálisan milyen út? Ha hajtókarra gondoltam, akkor már nem számít a hossza?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
insight
aktív tag
válasz zoli03 #28920 üzenetére
"a kónusszal beállítod a csapágyat"
Hogyan? Mit állítok mihez? Honnan tudom mikor van jól beállítva? Sőt, mi az a kónusz? Full laikus vagyok, nekem ez már magas
Vigyem inkább szervízbe, mi?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
gyulank
addikt
-
Zola007
veterán
-
jackbacsi87
senior tag
válasz zoli03 #29622 üzenetére
aha, asszem érti!!!
akkor marad a menetes villa, belemegy a linkelt átalakító, majd a kormányfej (hézagoló nem kell) és a kormány.
mik az előnyei az átalakításnak? ebben a felállásban mereveb a régi típusnál? 25.4-es kormányt alig lehet beszerezni, ezért mondjuk már egy nagy előny[ Szerkesztve ]
-
-
malisonX
aktív tag
válasz zoli03 #29867 üzenetére
Köszi szépen a válaszaitokat! Látszik, mennyire értek hozzá... én csak a külsőt néztem Ez a Decathlonos is szimpatikus, szerintem ezt közelebbről is megtekintem, köszi Használtat nem igazán szeretnék, azzal mindig van rizikó, pláne ha valaki annyira ért hozzá, mint én
Esetleg ilyesmi is jó lenne? Ez már alu vázas.
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
-
gyulank
addikt
válasz zoli03 #30224 üzenetére
Igen, de mivel a vékonyabb gumikban eleve nagyobb nyomás kell, így már csak a kerék méretétől is függ ez a tényező. Már abból is feltételezem, hogy a méret, és teherbírás összefügg, mert minél nehezebb járműről van szó, annál szélesebb, és több gumi van rajta. Feltételezem azt is, hogy ezeket nem hasra ütés módján döntik el, hogy milyen tömegű járművön milyen széles gumiból mennyi legyen. Ebből pedig az is következik szerintem, hogy ilyen van, és nem én találom ki, és nem kell feltalálni se. Jólvan akkor csak design...
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #30507 üzenetére
Ez ilyen "apakezdődik". Nekem a vendéglátó helységben mindig elmondják hogy nálam kellene lennie, mit kerékpározok főúton.. ezért járok Ausztriába ahol használják az eszüket az illetékesek és ha rossz helyen kerekezek is csak annyit mondanak hogy ejnyebejnye legközelebb itt ne kerekezzen, további szép napot. De még ki sem szállnak az autóból hozzá, menet közben.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #30877 üzenetére
Nekem most egy madzagos van amúgy fent (elrontja az országútit rendesen), de ilyenről nem hallottam hogy magában is mért volna egy óra. Ezek szerint a vdo mc 1.0+ még jól csinálta a dolgát, csak nagyfeszültségű madzag alatt mért 105-110km/h-s maximum sebességet, máshol rendesen tette a dolgát (onnan jöttem rá, ha nem haladtam magasfeszültség alatt akkor nem mért mindenféle maximumot ). Sajnálom azt az órát, de nincs mit tenni. Majd reménykedek hogy a node jobb lesz (amennyibe kerül annyi pénzért muszáj neki).
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz zoli03 #30876 üzenetére
Abból gondoltam, hogy az összes ejtőpapucsos SS bringán láttam eddig, mondjuk, ha nincs rá szükség akkor minek rakják rá?
Ha építeni szeretne, akkor figyelni kell a láncvonalra is, tehát úgy kell összeválogatni az alkatrészeket, hogy az első és hátsó lánctányér egy vonalban legyen, vagy nem jól gondolom?
-
freelanced
addikt
válasz zoli03 #30901 üzenetére
Ez igaz. De szerinted a Csepel Royal vagy akár a HR Design váz egy szinten van ezekkel a régiekkel? Egyébként némelyiket újra kéne festeni ez igaz. Találtál jót azok között amit linkeltem? Amire tényleg azt mondanád, hogy nem rossz, érdemes megvásárolni?
Amúgy olyan 60-70 körül ki akartam hozni a kerékpárt, de lehet, hogy ez felejtős, még nem néztem meg az alkatrészárakat nagyon.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
freelanced
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs