- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Proxmox VE
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- DIGI kábel TV
- Linux - haladóknak
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fjudors
aktív tag
válasz rootkiller #18058 üzenetére
szemcsétől és szórótól függ
alut neccesebb savazni, azt inkább acélnál érdemes.
én szórattam és porfestettem az [újjáépítettemet.] , semmi gondom nincs vele.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Zola007 #18104 üzenetére
de, menthető.
lefele ki lehet tolni belőle, ha másnem alatta el kell vágni a villanyakatnem a beütés, hanem a rugófeszítés miatt nem lehet kivenni, csak spéci szerszámmal..lefele viszont megy, túl is lehet ütni
emiatt kitolható lefele, ha nem nyitott alul, cagy szűkebb alul, akkor fent el kell vágni a nyakat az anya alatt, és a darabból lefele már kitolható[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Zola007 #18112 üzenetére
ha lefele tolod ki belőle nem deformálódik, hiszen berakáskor sem teszi azt...csak ha felfele akarod kieröltetni
az, hogy mennyibe kerül..vagy 400, vagy 2000, minőségtől függően, de ha nincs kéznél vagy hirtelen kell.
a kérdés nem az volt, hogy kinából mennyiért ér ide,vagy, hogy megéri-e kiszedni, hanem hogy hogy lehet kiszedni.
így.
így lehet kiszedni.
és ki lehet. -
fjudors
aktív tag
válasz Zola007 #24554 üzenetére
Tesco
valami 3e a3 literesivótasakos hátizsák.
Tűrhető minőség.bocs, hat literes
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
ropogásra:
engem a múltkor a konstrukcióhibás platform pedál szívatott így, hol ropog, hol nem, hosszabb út után, nagyobb terhelésnél..nincs körmös alátét benne, a kontraanya kilazult a hajtókar felőli oldalon.szétszedtem, átzsíroztam, menetragasztóval összeraktam, azóta nincs gond vele.csak meghúzva egy idő után megint elkezdte, ici-pici kotyogása lett csak, de elég volt, hogy ropogjon.végl bekentem a rögzítővel, azóta végleg megszűnt.
azt hittem, a monobblokkal lesz gond, a váz úgy felerősítette a ropogást... -
fjudors
aktív tag
válasz TayRol #30673 üzenetére
engem ugyan nem hozz lázba a deore, de...
... ennyiért deore és hidros tárcsa nincs máshol...
a wahoo csak mechanikus fékes, nem? én szeretem a Treket, a kedvenc márkám, de árérték arányra jobban megéri átépíteni, mint készen venni..ráadásul 21 feletti vázat általában elvétve talász, keresni kellén wahho-n gondolkodtam, de végül se azt, se a BB pro-t nem vettem, mert ár-értékre inkább olyat vettem, amin kicserélem az alkatrészeket..ha "készen" vennék , akkor a pro vagy mali, ha van még valahol nagyban
ráadásul a Hervisben nem szórakoznak a garanciával, eddig szó nélkül kicserélték még azt is, ami katalógus elírásból adódott, és a bolti nem egyezett a katalógussal, de lehetne még sorolni
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz TayRol #30685 üzenetére
sokat költök ott is..
nekik is, meg a decathlonnak is vannak olyan saját cuccaik, amik verhetetlenek ár/érték arányban a nagy márkákhozén nemrég cseréltem a gépet, a két méteres magasságomhoz eléggé beszükülnek a lehetőségek..az, hogy katalógusokban mi van, egy dolog..Wahhoo jó, tetszik, de kipróbálva azért vannak hiányosságai..mint mindegyiknek..a szerelt kiegészítők más tészta, de a váz illetve a garancia és geometria miatt az eldöntendő kérdés
a saját magamnak épített gép csutkára megegyezik geometriailag a mostanival is, és a wahooval is..annyi, hogy nekem hátrább volt a súlypont, de ez módosítható. ha viszont van egy bevállt geo, akkor onnantól a vázat kell hozzá megkeresni, a többi sallang..nekem még a cube jött volna szóba, de gyakorlatilag sem az, sem a Trek nem tudott többet ebben az árkategóriában, ami miatt megérte volna- mondom ezt úgy, hogy a Trekemet többért adtam el, mint amennyiben a mostani van az eddigi átalakításokkal...
drágább árkategória egy más dolog, de 200 alatt inkább érdemesebb egy olyat venni, ami "olcsó" és a szükséges felszereléseket (pl első teleszkóp) kicserélni, mert ebben a kategóriában nincs értelmes alkatrész
de ha így nézzük: kerék: 30+fék 20e+villa 50e
na, a kész kerékpár árát ezek dobják meg..ha pl 100-ért veszek egy alapot, kicserélem ezeket, eladom a bontottakat ~30e-ért, akkor 170e-ben van egy olyan, ami boltban többe kerül..pl 200e alatt nincs XCR teleszkóp, vagy rst blaze..és azok még mindig nem "komoly" teleszkópoka sokat leszólt multiknál meg pont, hogy egyszerűbben érvényesíthető a garancia, mint egy maszeknál, aki mondjuk elad egy éveb 10-20 db 100-200 közötti gépet
-
fjudors
aktív tag
válasz TayRol #31138 üzenetére
sima 622-es gumik jók rá
nekem 1,75-ös country ride van rajta városba, kiváló, nekem eddigi gépeken is bevállt ez a méret, nem túl széles, nem túl vastag, 40-42-es tempó is megy sík terepen, tartósangumakerből lehet vastagabb méreteket is rendelni, bár ezt is rendelésre hozták nekem az üzletbe onnan...
nézd ki katalógusokból milyen fajta/méret kell, mert a boltokban aszfaltra szinte csak rendelésre hozzák őket[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz TayRol #31164 üzenetére
nm
bármitől..meg kéne határozni pontosan, mi az. szvsz, ha bal oldal, akkor vagy hozzáér valamihez, vagy a pedál.a középrésznél nem lenne határozottan bal oldal, de lehet az is..ha ropog, időnként pattog egy ponton az általában vagy valami összeér, vagy csapágy laza/száraz..de láttam már olyat is, akinek a sportcipő dizájnos sarka akadt hátsó állásba a hajtókarrafl, és akadt minden fordulatnál..
nekem utoljára a csapágyas pedál szórakozott, bemelegedés után pattogott
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
az a baj ezzel az egésszel, hogy olyan, mint a matek
hiába van tele az internet bármilyen témában segítséggel, leírással, ha valaki nem értikonkrétan: hiába magyarázzod valakinek a váltóállítást, ha nem érti, mit miért tekerget, hogyan müködik
én pl spec utálom a finomállítóval beállítani először a bowdent..addig szórakozok, amíg anélkül sikerül, a finomállítót a későbbiek során csak utánállításra használom (féknél is).ezt egy szervízben nem fogják megcsinálni, időtakarékosság miatt
a határoló csavarok ha utólag vannak beállítva, akkor lehetséges, hogy a kelleténél jobban feszül a bowden, ami miatt hamarabb nyúlik. ha előre be van állítva a két csavar (pl vonalzóval, vagy a bowden tetszleges beállításával) akkor utána a bowdent nem lehet túlfeszíteni..kézzel kifeszítem a végpontig a váltót, és úgy rögzítem a bowdent. de állítás után mindig megjáratom fel-le a láncot, mivel hiába hozzá állítja az ember, amikor lekerül, majd vissza a terhelés, nem ugyanoda fog kerülni..magyarán:állít-vált fel-vált le-állít-vált fel-vált le-etc..de ennyire már nem kéne ezt kivesézni, hogy milyen eszközök, és melyik kézbe...azért aki szerelni akar, legyen már egy kis érzéke hozzá, vagy elhivatottsága..nem akarok senkit megbántani, de az "elmentem a váltóbeállításról a leírást"...????? azért egy kicsit túl van lihegve ez a téma, aki maga akar szerelni / építeni, annak ez nem kéne, hogy problémát okozzon...
ez marokváltónál jobban érezhető, a túlfeszített bowden, amikor az utolsó fokozatot lényegesen nagyobb erővel kell bekattintani
abba se menjünk bele, hogy rendszerint minden gyári bowdenezésből vágni kell, mert túl hosszúak, a végállásokat pedig egyszer kell belőni, ha nincs mechanikai behatás, akkor örök élet
a segítség kérésről meg annyit:
elég rég olvastam, hogy valaki segítséget kért volna..elvárni elvárják, de nem kérik.nem kötelező segíteni, de számonkérni pofátlanság.
amúgy meg, autodidakta módon sok minden megtanulható, de akinek nincs érzéke hozzá, az folyamatosan problémába fog ütközni..és ha nem sikerül elsőre, akkor mi van? tovább próbálkozok...de komolyan, ez ekkora probléma? két végállás és egy feszítő beállítása? ha a végállások megvannak, utána a bowdenen már nem is kell állítani, csak rögzíteni a végponton..de nem mindig egy út járható...[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz razzorr #33077 üzenetére
ja..
péntek:
úttest-járda (1,5m)-kerékpárút
nem belátható kanyar, a kanyar után zebra, ahol a kismama keresztbe a babakocsival a bicikliúton, várja öt méterre lévő zebrát, átváltson ..ott volt árnyék a fa alatt...
mondom: nem zavar a bicikliút?
válasz: elférsz, nem?
mondom ha 30-al a kanyarban kiviszem a kezedből a gyereket, mit mondasz? nem fértem el?
megsértődött..kikerülöm én..ha látom.ha bebújik a nem belátható kanyarba, ami amúgy is elég necces hely, esélye sincs.mivel kellemetlen egy hely, már ott számítok rájuk.
ugyanitt a bunkó kacsázik biciklivel, félkézzel, másikkal telefont nyomogatja, baloldali sávban..kerülöm ki jobbról mert nem hall a füles miatt, a zebránál jobbra ránt, és közli, nem előzünk jobbról.mondom, nem tekerünk üvöltő zenével, fél kézzel, telefonnal, bal oldali sávban..
-
fjudors
aktív tag
válasz Kickass #34298 üzenetére
jó az, ha van.főleg, kormányról vezérelhető, lényegessen könnyebb és kényelmesebb, mint villanyakról
a LO sík terepen minimum 4-5 km különbséget jelent, emelkedőn is meghállálja magátminimális az árkülönbség, ha rendeltetésszerüen van használva, nem karbantartásigényesebb, mint az anélküli verzió. cask nem szabad bekapcsolva felejteni
az útállítás szintén hasznos
kb, mint az állítható nyeregcső, cask kiforrottabb
-
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34481 üzenetére
lényegtelen, ha korábban anyagyilkos volt.
az adott eset számít
elsodorta? el
észrevette? nemmegelőz szabálytalanul sávon belül valakit, majd utána úgy kihúz a megállóba, hogy nem keresi azt, akit megelőzött? ha nem löki fel, akkor a megállónál bevág elé szabálytalanul...
az, hogy biciklis mit tett, mit nem, nem számít. ha kikanyarodnak elém szabálytalanul, nem számít, próbáltam-e fékezni, vagy sem.a saját szempontomból nyilván számít, a baleset szempontjából nem
-
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34486 üzenetére
ittasan vezetsz autot.levideozod.
józanul vezetsz, belédhajtanak, összetörik a kocsidat, mert nem adták meg az elsőbbséget.
elkerülhetted volna, régebben mentél részegen, tehát te vagy a hibásnem számít, mit tett máskor, és mit tehetett volna. a baleset lehetősége sem all fenn a busszal, ha a buszvezető betartja a KRESSZ előírásait.Ami hivatalból még kevésbé megbocsájtható, mint magánembernek.Ő ebből él, rutinja kéne legyen.
sőt, az sem számít, azóta hogyan közlekedik a kerékpáros.Akkor, ott annyiban idézte elő, hogy arra mert menni.Az nem életszerű közlekedés, hogy farokbehúzott alárendelt kutyaként mindenkit elenged..ilyen erővel akkor a belvárosban csak buszok, az autópályán meg cask kamion közlekedhet.
a közlekedés lényege nem a méret, hanem az enyenrangúság.
te ragaszkodsz mindenáron más, az esettől független tényezőkhöz..mi less a következő? a kerékpáros már három évesen sem adta meg a gyalogosoknak az elsőbséget, és a járdán közlekedett? felelőtlenül száguldozott a futómotorral, anyagi csődbe taszítva a szüleit a lábbalfékezéssel? -
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34497 üzenetére
mert közlekedett, és oda akart érni ahova
és mert az adott pillanatban / körülmények között szabályosan tette.hogy megérte-e, az kérdéses.de elsőbbsége volt.és nem életszerű úgy közlekedni, hogy tizméterenként emondasz a jogaidról, cask azért, mert 100-ból 1 gyilkosjelölt.mert minden nap arra jársz, nincs gondod, mivel kulturáltan közlekedik a többség..de egyszer jön valaki.
saját magadnak mondasz ellent.és a tényeken nem tudsz változtatni, se meggyőzni racionális felnőtt embereket.
baleset kedvezőtlen események térbeli és időbeli találkozása
sok a ha.meg a miért. de megtörtént.
és ennek az okojója az, aki akkor nem tartotta be az előírásokat.kiványcsi vagyok, mi lenne a véleményed, ha kiderülne pl, hogy a sofőrre több utaspanasz és koccanásos panasz van?
akkor már szándékosságnak neveznéd? nem számít sem az előélet, sem a hold állása. mindenki hibázik forgalomban, cask nem mindegy, mi a következménye a hibának, és hogyan reagálja le.itt mindkettő kedvezőtlenül alakult, ezért let ekkora visszhangja, és a media miatt vannak, akik meg akarják magyarázni a tutit.ott volt a bmw-s..és? az se vette észre, mi ? divat let a felelőség alóli kibújás, és nem csak a közlekedésben.ráadásul, nem vagyunk hajlandóak elismerni ha hibázunk, az meg, hogy elnézést kérjünk érte, már mindennek a teteje.
-
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34511 üzenetére
sávon belül..nem számít
amiről te beszélsz, az útszűkület, vagy gyorsítósáv, ahol elfogy a jobb oldali sáv.ilyenkor a belős sávnak van elsőbbségede itt nincs útburkolati jel. mivel a kerékpáros volt előrébb, így nem volt elsőbbsége. mivel a szabálytalan előzést nem sikerült befejezni az "útszükület" előtt, így szabálytalannak minősül.ha előzés közben frontálisan ütközöl, te lesze a hibás, nem az, aki szembe jot. te nem tartottad be a szabályokat, noha a szembejövő lemehetett volna az árokba...
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34514 üzenetére
na igen.
eljutottunk ide.
várható volt.a végén, ismeretek hiányában mindig ez marad.
továbbra sem érted: az, hogy túlélésileg és jogilag mi a mérvadó, két külön dolog.nem tudom, mennyit közlekedsz városban kerékpárral, de a városi közlekedésben ha minden kockázatosnak tűnő helyzetre bátortalanul reagálsz, akkor nem jutsz sehova
tipikus példa: nagy sebességgel jön keresztbe a kocsi, előtted tíz méterrl.elsőbbségadás tablája van.meg fog állni, lassít, vagy elédvág?
ha te lassítasz, biztos ami biztos, akkor úgy értelmezheti, el akarod engedni és elédvághat
ha nem lassítasz? megáll, vagy kivág? beljebb húzóddsz, a mögötted jövő számít rá?végeredmény normal esetben? utolsó pillanatban kiderül, megáll, az orra majdnem előtted, te meg vacogsz a kormányt markolva, a jobb szélen haladva, hogy megadta...de ez addig nem derül ki, amgí egyenes haladva el nem mész előtte a job szélen...
ha berántod balra, elkaszálhatnak hátulról
ha lassítasz, kijöhet eléd
meg is állhatsz, el is engedheted, akkor biztos nem less bajod..csak sehova nem érsz odajavaslom, menj át dél-budára, a villamospálya építés környékére, gyakorolj a forgalomba egy fél napot..
na ott megérted majd..az útszükületek, szembesávba terelve...a közlekedésben határozottnak, kiszámíthatónak, egyértelműnek kell lenni, minden járművel.aki határozatlan, nem tartja be a szabályokat, bizonytalan, az hamar balesetet okoz / balesebe kerül
egy kereszteződésben nem percek alatt döntöd el, ki megy át elsőnek..nem gondolhatta volna, meg azt hitte..ez nem így müködik.
szabály szerint közlekedünk (igyekszünk) , számíthatóan mozogva
ha 20-al döcögök, akkor a kereszteződés előtt 10 méterrel nem gyorsítok 50-re
ahogy nem belátható kereszteződésbe sem megyek be padlógázzal, mert ha én nem látok, engem se látnak, és ahhoz hogy észrevegyenek elém kell állniuk...és ha a biciklis elesik, és átmegy rajta a busz mert eléesik? akkor ki a hibás?
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34521 üzenetére
igen.
de elsőbbségem volt
tehát elismered, hogy elsőbbsége volt, csak le kellett volna mondania róla?
egyetértünk. de nem mondott le róla, és balesett let belőle. amiről nem ő tehet, amiért nem mondott le az elsőbbségéről, hanem a sofőr, aki nem adta meg neki. -
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34520 üzenetére
tudod mi a különbség a kikerülés és az előzés között?
illetve melyikre milyen szabályok vonatkoznak?
tudod, ez olyan, mint a ráfutásos baleset...minden esetben a hátsó a hibás..magyarázhatod ahogy akarod, miért az elöl lévő a hibás, te nem tartottad be a követési távolságot.ha müszaki hiba, akkor is.
-
fjudors
aktív tag
válasz beleszólok #34524 üzenetére
mégis, egy forgalmi sávon belül az előrébb haladó járműn kívül kinek lehet még elsőbbsége?
az nem játszik, hogy a baleset elkerülése érdekében kikényszeríteni az elsőbbségről való lemondást, mert az már más kategória...
nem számít, hány meter széles az úttest. aki elöl van, annak van elsőbbsége, egészen addig, amíg szabályosan meg nem előzik.
most a sávon belüli előzést ne kezdjük el boncolgatni, mert nem fogo érteni miért nincs ilyen
az előzés befejeződéséig az elöl lévő járműnek van elsőbbsége
vagy szerinted ha én előlek téged, és melléd érve jobbra akarok kanyarodni, akkor neked meg kell állnod, hogy le tudjak fordulni jobbra?cask kérdezem, van jogsid, vagy KRESSZ vizsgád?
ha nincs, értem, ha van...nos, akkor mindent értek. -
fjudors
aktív tag
válasz Szakbarbár #38013 üzenetére
suntour garancia vélemény: 4mm-ig megengedett a kottyanás, addig normális új állapotban
-
fjudors
aktív tag
válasz Napfénysüti #38444 üzenetére
-
fjudors
aktív tag
válasz chris-v #38447 üzenetére
nem, egyáltalán nem...
főleg, ha a felelőségbiztosítást vesszük, nekem az volt a lényeges.városi közlekedésben óhatatlanul előfordulnak balesetek, és nem mindegy , ha véletlen engem hoznak ki hibásnak, vagy elnézek valamit, akkor mennyit kell fizetnem egy autó javítására.előfordulhat..sajnos, mindenki hibázik / hibázhat. mi is, más is, ezzel nem lehet mit csinálni. nekem eddig szerencsére komolyabb sérülés nélkül történtek ezek a dolgok, a fájdalomdíjat / javítást a másik fél állta, elismerte a felelőségét. de ismerek olyat, akire ráhúzták a lepedőt..elétolatot a kerékpárútra az autó, de a szakértő szerint ~38-al ment, így cseszhette az összetört járgányát.egyébkét kerékpáros klub tagságival olcsóbb...már a biztosítás, de ott még a tagdíj is fizetendő.
Hervisben is ezt adják "ajándékba" ottani járgány vásárlásnál -
fjudors
aktív tag
na, a Hervisben megjelent az idei kollekció...
ha beindulnak a 40-50%-os "akciók" akkor a Focusok jó áron lesznek...a 29R most is a másholi ár alján van, ha ebből engednek 40-60e-t, akkor BB lehet -
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #38726 üzenetére
mert a legtöbb nem szétszedhető, és nem lehet bele pl defektgátló lötyit tölteni...
na, emiatt a kevlár külső ellenére az első defektnél én felfúrtam a felnit..az elsőt 350, a hátsót 1050 km után... -
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #38735 üzenetére
én a gyerek 20-asán látom, hogy folyadék nélkül egy karika alatt kilukad....löttyel fél-egy évet bír
rubena van benne, de szerintem annyira nem jó...most nekem is azzal töltött van, az előzőben öko volt, ~2,5e km-t kíbirt.de az inkább zseléhez hasonlított, míg a rubena inkább víz állagú
az a baj, sokszor felni felöli defekt van, arra meg nem védenek..ökonál volt 4mm-es luk is, amit befoltozott...amikor 3-szor engedte el a levegőt, akkor cseréltem ki a belsőt (én nem ragasztok)én meg nem cipelek magammal se pumpát, se belsőt, semmit...max, hazatolom, de eddig löttyös defektnél is csak laposodás volt szerencsére (kop-kop-kop)
prestásból nem találtam boltban gyári töltöttem.felfúrtam inkább a felniket nagyobbra.
a pici pénzért és plusz tömegért cserébe nem cipelek magammal semmi szerszámot...bár, a szerszámnak is lenne tömege, meg a pumpának.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #38793 üzenetére
ja, ismerős..túl hosszú küllő, vagy gyárilag ócska felniszalag - gumi...nem néztem meg kapásból, én hibám..gaanciába kaptam belsőt is, meg rendes felniszalagot is, amikor szóvátettem, hogy hogy lehet ilyen ...-al szerelni gyárilag
az alacsony nyomás nálam nem játszik, 4,5 barra fújom az 1,75-öst, és 4 körül utánfújok..én legtöbbet aszfalton közlekedek, meg földúton...városban, árkon-bokron át
persze, de az elmúlt két évben nem volt olyan defektem amikor tolnom kellett volna, ha lesz, akkor majd elgondolkodok rajta. nem a súly miatt, de igazából nem hordok magammal semmi olyat, ami ne lenne mindig nálam: összecsukható fogó.
ha majd egyszer megszívom, akkor elgondolkodok rajta...de amikor otthon a tartalék belső is évekig áll a polcon...
én, én minden nap kerékpárral közlekedek..tehát nem arról van szó, hogy hetente egyszer ülök rá.nekem bevált a defektgátló külső illetve a folyadék kombó. bár, pont most jártam úgy a rubenával a 20-asnál, hogy felfújtam a téli állás után, és pár perc múlva lapult..elöregedett a belső a télen beltéren tárolva. a felni felöl...
nekem ez a rubena nem tetszik..nekem azzal töltött gyárilag a külsőm, de ami előtte volt más fajta, az szimpatikusabb..meglátjuk, ez meddig bírja.zoli03
azért amikor a lecsapódó pára belefagy állás közben a bowdenházba...vagy a csapágyaknál kicsapódó víz, esetleg a láncra felcsapódott víz megfagy..
menet közben más.ott mozog, súrlódik, melegszik.álló helyzetben a nedvesség megfagy.
én sokat használom télen, fagyban a gépet, de mégis bent tartom még a munkahelyen is, nem a kinti tárolóban.az elektronikai részekről nem is beszélve, elemekről, akkumulátorokról.
ha nem muszáj, akkor nem.Narakh
Continental trekking gumik.City ride, country ride, stb
vagy ami szimpatikus.de szerintem montira nem érdemes teljesen sima gumit rakni, jobb a hibrid.[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
mindattól függetlenül, hogy kanyarokban egy nagyobb tömegü táska ki tudja billenteni az embert...
áruljátok már el, ez a "izzad a hátam a táska alatt" ez valami berögzült szokás? mindig ezt a végső érv a háti táska ellen, pedig ez nem igaz.ez táska függő.
egy szellőzőzónás táska alatt nem fog beizzadni az ember háta.ha a tömeget, vagy mozgási korlátozottságot nézzük, az más tészta...van sok érv a hátizsák ellen, de pont nem a hát beizzadás...legfeljebb nem megfelelő táska.
van messenger, háromszög alakú táskám is, az azért megpakolva tud érdekes dolgokat csinálni...nem is használom kerékpárra, csak kétpántos táskát[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #38864 üzenetére
ez a táska fém, vagy milyen merevítős, nem ér hozzá középen az ember hátához, csak a szíj és deréknál. kivehető belőle a merevítő, de még soha nem vettem ki.viszont emiatt furcsán pakolható.
de szerintem pont városban, ahol az ember beugrik a boltba, ide-oda, nem használnék kerékpáron táskát..még a lámpát meg a kilométer órát is lelophatják a pár perc alatt.
én hátizsákozok mindenhova, de nem izzadok alatta jobban, mint nélküle.viszont, ez a fajta, mivel nem simul végig a hátamra, nem melegít pluszban.
-
fjudors
aktív tag
ne hallgass a megalomániásokra..tekerni mindegyiket ugyanúgy kell
hobbi felhasználásra érdemes venni egy alapot, amiben a nem megfelelő alkatrészeket lehet idővel cserélni
hobbira szerintem a marokváltó megfelelőbb, nehzebben sérül, ráadásul az elsőt nem is nagyon kell utánállítgatni...slx,xt, stb kategóriának nincs jelentősége, az terhelés alatti váltásra kell figyelni
villa nincs normális 220e alatt...de ha egy 80e-s gépbe belerakod a 40e-s villát, még mindig olcsóbb
zárható villa csak min hidraulikus és kormányról vezérelt, különben nincs értelme
vannak használható gépek olcsóbban is:
példa 1 vagy drágábban esetleg még drágábbanmárkahűség, meg rongyrázás...garancia mindre van, és sokszor egy multinál különbül állnak hozzá a garanciához, mint a kis boltokban. szvsz érdemes új gépet venni, az más, mint egy idegen által lelakott valami..
ezt is érdemes megnézni , sokszor lehet érdekes dolgokat találni
vígan lehet 100 e alatt kerékpárt találni, amivel el lehet tekergetni
inkább arra készülj, lesz még 20-30e-s kiadásod: lámpa, pedál?nyereg? defektvédelem,külső köpenyek, pumpa,belső tartalékba,stb..figyelni kell az akciókat, de gyakorlatban hobbi felhasználásra bőven lehet 50e-ért is venni egy alapot (pl Hauser grizzly) a lényeg: ki kell választani azt a pár megfelelő típust, és megkeresni, hol van akcióban pl régebbi évjárat vaaaagy egyedi akciókat megnézni, de ott kompromisszum lesz. az alapot át lehet építeni, de hobbira tök felesleges 40e-s hajtás, amikor a prowheel is elmegy pár ezer km-t
én is eljárok a nagyáruházi ócskavasammal , teljesen megfelel városi közlekedésre, nem sport, hegyi versenyzésre. mindent lehet cserélni, de kezdésnek felesleges a legdrágábbat megvenni..minek? a váz is cserélhető, de nem mindegy, kinek a felirata van rajta?
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Pttypang #40787 üzenetére
a felsőcsőhossz nem mérvadó, maximum a vízszintes felsőcsőhossz. Az meg sokban függ az első villa beépítési magasságától. Ha az változik, változnak a dőlésszögek és változik a vízszintes távolság.
Most tényleg ez a kérdés egy kerékpáros topicban, hogy mi a kerékpár méretezése...Mindig a nyeregvázcső hossza, ami az adott gyártó adott típusánál meghatározza a többi paramétert. De a tényleges nyereg-kormány távolságot nem ez határozza meg, centik múlnak a villa beépítésén, a nyeregcsövön, a stucnin és a kormányon. Ráadásul a homlokcső méret is változik a váz növekedésével sokszor.Akinek 1-2 centis problémája van, annak beállítási gondjai vannak, nem vázméret. +-1 méret vázeltérés bőven belefér felhasználástól és testarányoktól függően.Nekem a két méteres magasságomhoz az előző vázam 56-os 26-os volt, a mostani 53-as 29-es..Egyiknél se a nagykönyvben előírt kormány-első tengely kitakarás volt. Az egyetlen, ami miatt a minél nagyobb vázakat szeretem, hogy a lehető legkevésbé kelljen kihúzni a nyeregcsövet, kisebb legyen az erőkar. Igaz, biztonságból 400-as csövet használok, de gyakorlatban 300-310 mm körül van kiengedve.
Mindkettő kényelmes volt, megfelelő. Ha a nyereg be van állítva a pedálhoz (térd-pedálközép), utána lehet csak a kormányt meghatározni...
De rendesen csak próbálva lehet, vagy ha van egy kényelmes gép, akkor annak a geo ismeretében lehet keresni.az a 1-2 zoll eltérés nagy méreteknél nem jelent elöl akkora módosulást,Cathfaern
látom, közben leírtad te is.kell nekem ennyit írni[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
-
fjudors
aktív tag
kerékpár vásárlásra adhatna valaki tippet, mert nem találok:
-alu váz
-lehetőleg marokváltó
-összteleszkópos, de normális, nem "kanapérugós"
-(nagy levegő) 24er...nem találok sehol normális minőséget, csak használt speci fsr-t amerikában...
-
fjudors
aktív tag
válasz Pttypang #41094 üzenetére
gyereknek...van ötleted? 128-as magassághoz...
itouchfan
ja, tudom.ezaz. amit találtam [normálisat] ), abban az árkategóriában már 26-os kisméretű váz átépítésén gondolkodok 24-es kerékkel meg villával.Azt később vissza lehet cserélni. "emberi" árban csak merida meg ktm van. stinky 24 sem fellelhető újban eddig.ráadásul átépíteném agyváltósra...
lehet vázvásárlás lesz a vége[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
ez nem így működik nálunk nem divatozunk.
ha divat lenne akkor sprint/csepel/ht/stb vonalban gondolkodnék..a merida meg a ktm is ~120..de 1,5e-ért találtam stinkyt. Jó lenne 1e alatt megúszni az első dh gépet, mert nem tudom mennyi idő alatt növi ki, illetve nem szívesen rakok túl drága gépet egy gyerek alá, igaz most még csak velem jön, de movel hosszabb távra szeretnék gépet venni neki, így pár év múlva nem szívesen engedném el egyedül egy 2-4e-s géppel.
Egyre inkább hajlok egy 26-os váz átépítésre, csak ahhoz megint sokat kell számolni meg mérni, szokás szerintnem kérte, én akarom. jelenleg egy 20-as merevvázas trekkel nyomul, de sokszor eléri a korlátait, és méretileg is kezdi kinőni. Én látom, nem kéri. Csak néha panaszkodik , hogy szétrázta a hátsóját...
A gyakorlatban esedékessé kezd válni a méretváltás, és sokszor olyan helyeken is menne, ahol már nem lehet kényelmesen menni mervevvázassal. Így is. Ráadásul himbással még gyakrabban / szívesebben menne olyan helyeken, ahol most is megy. Ezért akarok következőre összteleszkópost.És újat szeretnék..[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #41457 üzenetére
lehet...viszont árban, fényerőben és méretben veri az egybeépítetteket.
Volt sokféle lámpám, és én sem szerettem soha a kábeles-akkus megoldást.De! cserébe kissebb és könnyebb a lámpa.
Amit linkeltél, annál még a Trelock 750 me a Sigma is jobb, azonos árban..Egy SS X2 vagy X3 fele/hamrmad annyiból kijön..ha veszel kettő ilyen lámpát, annyiból 4-6 kinai csoda jön ki, vagy ott ennyi pénzért már bőven komolyabbat kapsz, 45$ ami kormányról vezérelhető. Jelenleg ár-érték arányra a LIDL/Aldi után a SS X2/X3 a befutó. Az X3 ~28$-os ára most csak a magas deviza miatt kedvezőtlenebb. A készenlétijét hagyjuk, legendásan sokat bír, ha nem gagyi pakkot adnak hozzá..Mellesleg egy mozdulattal cserélhető.
A felfogatást hagyjuk, az ízlés kérdése..nekem pl nem tetszik az oldalsó felfogatás.
de minden csak nézőpont és ízlés kérdése. -
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #41469 üzenetére
szvsz nem nagy, inkább vastag.bár pl a konzola jelentősen kisebb, a ház a hűtés miatt kell.a tömege meg nevetséges, a többi lámpánál is a telep dobja meg a súlyt.
a trelock/sigma/aldi/lidl lámpáknál lényegesen kisebb és könnyebbnem tudom, nekem régóta lámpatartó konzolon van a stucni előtt minden lámpám..idegbajt kapok a féloldalas világítástól, ráadásul így elég egy is.
de azért a lidl-ös lámpánál lényegesen kisebb a lámpatestigen, külön aksis, én se szeretem, de megszoktam már..a fénye relatív, kb a legkisebb fokozaton olyan, mint a lidl/aldi/trelock 750. azért, amikor teljes lámpa nélküli területen fekete ruhában keresztül szalad a mamika a kerékpárúton...jó, ha van. én minden hajnalban sötétben megyek, max fényerőn csak bizonyos szakaszokon használom, de ott nem a lámpa miatt választom meg a sebességet. ezzel már lehet 35-40 körül menni városba teljes sötétben, ismeretlen terepen is.
a modularitásnak köszönhetően fillérekért cserélhető a későbbiekben a telep vagy a lámpa[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Narakh #41480 üzenetére
van.
a fenti képen is Lidl-ös lámpa van.Ár-érték arányra verhetetlen, a célnak megfelel.esőt bírja, esést nem, a gombja hajlamos félreugrani. ha elborul a gép, képes atomjaira esni szét.de olcsó, és valamennyire lehet vele látni.ami jobb nála, az 4-5× ennyibe kerül itthon.vagy még többe, 8e-től van itthon boltban ami erősebb.
-
fjudors
aktív tag
válasz Pttypang #41482 üzenetére
kicikinai általában 2-3×-os szorzót használ
azért a lámpáknál a fő probléma ott van, hogy a lumen egy dolog, de mennyi a lux? oké, hogy van fényerő, de mekkora területre osztja el azt?
Runner_fxr
igaz, de az igazi lámpák fényerő és fókuszszabályozásúak..viszont az már a 60$-os kategóriától feljebb, amire már áfa is jön, tehát gyakorlatilag 100 $ környékén állunk meg...az nem ez a kagetória. sajnos a fix fókuszos lámpák szórási szöge gyárilag beállított. ha jó a lámpa, kevés fény megy a messzeségbe. én is csak az útjelző táblákon látom 150-200 m-ről ha nagyon felfele állítom a lámpát (azért itt megjegyzem, hogy a szemből érkező autós azért ilyenkor egyből le tudja venni a refit, ha odaintek neki...)
az elemlámnpa típusókkal nekem az a bajom, hogy hamar merülnek..ha veszek több darab 18650-est meg töltőt, akkor megint megyek felfele az árral. van t6/u2-es fémházas 18650-es elemlámpám, de nagy, nehéz..kerékpárra. elemlámpának tökéletesde ár érték arányról volt szó..ott jelenleg ez a sorrend: aldi/lidl/t6 elemlámpa/ SS/ Trelock/Sigma
de azért nem mindegy, hogy 2e vagy 20e
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Runner_fxr #42425 üzenetére
ezekkel a kerékméret ajánlásokkal (nem ezzel konkrétan, hanem általában) mindig az a bajom, hogy nem értem...
szvsz többet számít a geometria, mint a kerékméret. Hiszen ha egy 29-esre 28-as külsőt rakok, akkor szinte olyan, mint egy ballonosabb 27,5-es, nem? Viszont 28-as külsővel nagyobb lesz a sárférőhely, illetve kényelmesen lehet ballonosabb gumit felrakni.
ezt a felsőcsőhoszt is mindig piszkálom,mert a tényleges távolság a vízsszintes hossz, ami változik a beépített villa függvényében.Ráadásul gyártónként és stílusonként is eltérhet a fizikai csőhossz a valós, vízszintes távolság egyezőségével. De amikor ülünk rajta, akkor a vízszintes távolságot érzékeljük, nem?
-
fjudors
aktív tag
hm?
most a jelölés mértékegysége hogyan jön a gumimérethez?
nem értem...a felniméret nem függ össze a köpeny méretével egyértelműen..pontosabban a felniméret különbségével nem egyenesen változik a futófelület méretea mértékegység meg nézőpont kérdése, de akkor se értem, hogy jön ide..a 29-es monti azért 29-es, mert ez a mérete, a nadrágot is úgy veszed ha kényelmest akarsz, nem 52-est meg 904 mm-est, meg XL-est kérsz, hanem W36L34-et pl...
vannak dolgok, és vannak szabvány jelölések.tudom, divat nagymagyarnak lenni, de a vízszerelésnél is colos csövet raksz be lefolyónak, nem 25,4-est...maradjunk annyiban, hogy szerinted marhaság, de több millió ember vígan és egyértelmüen használja...
villanyaknál is használod, colos , egynyolcados...stb.
col vagy zol vagy inch? esetleg hüvelyk ?
nem ekkora probléma, hogy mindig le kelljen írni...mellesleg, amiket felírtál, csak az elterjedt típusok, a 26-os nem feltétlen 559, igaz annak nem is 26 a jelölése..
müszaki dolgoknál vannak jelölések, amiket célszerű elfogadni..mert ilyen erővel a mm is lehetne marhaság, meg lehetne azt is szüntetni, meg a cm-t, hoszen van 0 meg tuzedesjel...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PlayStation 5
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- CASIO órák kedvelők topicja!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Lightyear - befektetési app
- iPad topik
- További aktív témák...