- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
- Linux - haladóknak
- Linux kezdőknek
- Router gondok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #62852 üzenetére
Azért én mutatnék neked olyan terepet ahol elvérezne az az 50k-s gép. Nem is arról van itt szó, hogy lemész e vagy nem, egy adott lejtőn, adott terepen, hanem inkább arról, hogy milyen sebességgel, milyen stabilitás mellett. Egyszer próbálj ki egy komolyabb fullyt, akkor átérzed amit mondok. Ég és föld a különbség.
Tothgera30: Én is abszolút hobbista vagyok. Régebben sokkal többet tekertem, most már inkább munka. Nyilván teljesen más egy német vagy osztrák piac. Egy közepes német bolt, aki mondjuk árul cube-ot, elad annyit évente amennyit az összes magyar bolt elad mondjuk cube márkából egy év alatt, ezt belső információkból tudom. Egy szaros német bolt behozza Magyarország éves cube eladását. Nyilván az egy más világ.
Szerintem válasszuk külön a "banyabringákat" és az e-montikat. Két külön világ. Egyik egy közlekedési eszköz, a másik meg egy sportszer. Látod, még neked is egy banyabringa ugrik be a pedelecről, pedig itt ennél sokkal többről van szó. Nyilván itthon még sokan vannak akik a 20 éves tescos bringát, toldozzák, foltozzák és azzal kruzolnak, ahelyett hogy vennének egy értelmes kerékpárt. De az iphone vagy samsung galaxy legújabb verziója azért ott lapul a zsebekben, ilyen egy ország ez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62862 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #62914 üzenetére
Karbon vázas (GTC Monocoque Twin Mold Technology), karbon villás, 105-ös szett, Mavic Aksium kerekek. 490k
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz r.levente75 #62933 üzenetére
Egy Bianci nyilván drágább, meg komolyabb is, bár nem biztos, hogy megéri a felárat.
parkr: Ez a Cube comfort szériás országútija, ezért olyan a geo.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62937 üzenetére
Hát ez újonnan most ennyi. Biztos mindig lehet találni jobb ajánlatokat, de azért a Cube elég jó alternatívákat kínál. A dizájn is eléggé tetszetős. Már én is alig várom, hogy kocka tulajdonos legyek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kacsyx #62996 üzenetére
Az én bringám 700 euróval többe kerül 2016-ban mint 2015-ben, pedig a színén kívül nem sok minden változott. A dollár árfolyam ingadozása nem tett jót az áraknak. Illetve azt is hallottam, hogy egyre drágább a Taiwan-i gyártás is. Gondolkozik több gyártó is azon, hogy vissza hozzák Európába a gyárat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz r.levente75 #63115 üzenetére
Terepen nagyon sokat számít a guminyomás. Az új bringám át is fogom alakítani belső nélkülivé, így 1,8 bar körül is fogom tudni használni a 2.35-ös külsőket, akkor aztán lesz tapadás.
madmike: Azzal számolj azért, hogy nem minden ásványi olajnak egyforma a sűrűsége. A legideálisabb mindig a féked gyártójának az olaja. Shimano-ba töltöttem már más gyártó ásványi olaját, nem is lett teljesen jó a fék. Működik, de lassabban mozognak a dugattyúk a sűrűbb olajtól. Persze simán lehet, hogy nem lesz gondod. Én azért inkább megvenném a hozzá való olajat. Egyébként tapasztalatom szerint a Shimano ásványi olaj az egyik legjobb az ásványi olajos fékekhez. Magurához is ezt venném, vagy a Magura olaját.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gubisadam #63140 üzenetére
"Komolyabb" terepre ne vidd, de arra teljesen jó, hogy ismerkedj kicsit a kerékpározással. Jobb minőségű túraösvényekre, túrázásokra teljesen jó lesz. Felszereltségét tekintve ez inkább egy cross trekking szint mint valódi hegyikerékpár. Ha rendeltetésszerűen fogod használni, karbantartod és nem mtb kerékpárként akarod használni, akkor sokáig ki fog szolgálni.
-
-
Runner_fxr
Ármester
Hétvégén voltunk tekerni egy viszonylag nagyobb hegyi kört, ismerősöm elmentette a túra adatait, egyszer én is megosztok egy ilyet. [link]
A teljes útvonal 63km körül volt, mire haza is értem.
Csináltam egy videót is, majd este feltöltöm. Megvolt az idei első esésem is. Beleestem egy út melletti patakba. Szerencsére nem lett komolyabb probléma, de rendesen össze zúztam magam itt ott. Egy pillanatra nem figyeltem és egy ártatlannak tűnő gyökéren megcsúszott az első kerék, aztán már bent is feküdtem a patakba a kövek között. A kamera épp ment, a perecelés is meg lett örökítve. -
Runner_fxr
Ármester
Csak az össz szintemelkedés miatt érdekelt. Nem időre mentünk.
Bevártuk egymást, voltak azert lemaradások. Jaja a zümmögőssel voltam. Ő is megúszta, sőt tulajdonképpen én jobban megsérültem. Egy minimális karc lett a villán, de nem a becsúszón szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tudtommal a szilikon olaj nem árt neki, bár én nem szoktam használni. Időben kell elvégezni a karbantartásokat és akkor nincs gond.
Kicsit más téma, de tud esetleg valaki ajánlani egy olyan videófeltöltő oldalt ahol nem tiltják le az audio sávot szerzői jogok miatt? Töltenék fel youtube-ra bringás videót, a saját videóm, megszerkesztettem, zenét raktam alá és a youtube meg lenémítja szerzői jogok miatt. Pedig már töltöttem fel ilyet régebben, nem volt vele gond. Most mindjárt megpróbálkozom a videa-val, csak ott meg konvertálnom kell előtte, mert nem ismer fel minden fájltípust. Meg ugye az sem lenne baj, ha megmaradna az 50fps. Ezt sajnos nem minden video feltöltő oldal tudja biztosítani.
maximilian4: A mi áraink alapján tudok mondani neked egy összeget, ez jellemző kb a legtöbb Budapesti szervizre. 500 ft egy bovden és 500 ft a ház. Illetve 500 ft a csere. Tehát 1500 a hátsó váltód bovdencseréje bovdennel + házzal. Ez a legalapabb bovden + házat jelenti, semmi teflon meg jagwire ház stb.
Váltókar felszerelésért 1200ft-ot szoktunk kérni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #63514 üzenetére
A Shimano azért jobb, de a TZ30 is egy filléres, nagyon alap cucc.
Mi az a nem túl drága első villa? Vannak alap Suntour rugós csodák 25-30 ezer körül, de azzal nem sokkal vagy előrébb. A legolcsóbb villa amit már érdemes megvenni és van rendes csillapítása, ne adj isten levegős rendszerű. Az legjobb esetben is a komplett Rockrider 340 ára. Akkor ha külföldről rendeled. [link]
Váltókar: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #63533 üzenetére
Egy jobbféle teflonos bovden max 2000 ft. jagwire ház meg kb 1000ft métere. Ezek kisker árak kb.
Webshop még olcsóbb is lehet. Ennél több pénzt én nem adnék bovdenért. Azért ez nem egy goodridge fékcső. Az kerül kb 15-20k-ba.koxx: vimeo csak 500 megátenged naponta, az kevés. Csak ha fizetsz akkor van több tárhely.
parkr: Most megpróbálom a videa-t aztán utána esetleg ezt is.
Laox: Én a 80-as és 90-es évek old schoool hip-hop zenéit kedvelem. Itt igen keveset találok amik ne lennének no copyright-osak, pláne a nagyobb nevek. Biztos van sok újabb zene is ami igényes, de én ezeket a régieket szeretem.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #63547 üzenetére
Ezt még nem próbáltam, de mindjárt megpróbálom így, hátha.
6030D: Ennél jobb példát nem nagyon tudok felhozni, akár fétis akár nem. Számtalan esetben látom azt, hogy emberek szívják a fogukat ha 10 ezer ft-ot a bringára kell költeni, közben meg évente vesznek 100-150k-ért telefonokat. Ez szerintem több mint nevetséges. Azt elfogadom, hogy mindenkinek van egy fontossági sorrendje, de akkor ne jöjjön azzal, hogy drága a bicó, ha telóra nem rest kib@szni évente a sokszorosát.
Nem tudom az én átlagom, hogy jön ide? Nekem a kerékpár a szakmám, olcsóbban is jutok hozzá és általában elég drága gépeim vannak. De telóból is jót veszek. Most Iphone 6-os van. Azért vettem ezt, mert ez legalább időtállóbb mint egy androidos, és megbízhatóbb is. Bár ennek semmi köze a fentebb tárgyalt dologhoz. Tehát nekem semmi bajom azzal, hogy valaki drága telót vesz, csak akkor ne hüledezzen egy középkategóriás bringa alkatrész árán, vagy kerékpáron, mert körberöhögöm. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #63560 üzenetére
Há me az csak egy biciggglí. Mi kerül azon annyiba?
Semmi közöm ki mire költi a pénzét, csak azt utálom amikor kb egy tolvaj bandának vannak beállítva a kerékpár boltosok, holott lapátolja a pénzt a telefonszolgáltatóknak a legújabb telókért, az nem drága, de a biciggli meg drága.
Természetesen akinek nem inge ne vegye magára, senkit sem szeretnék itt megbántani.
Sajnos az is jellemző amit leírtál.Laox: Kipróbáltam a facebook-on is, simán kitörülte a videót a hangsáv miatt.
Indavideo lett a befutó. Sajnos az 50fps-ről le kell mondanom, meg a Fullhd-ról is, de még elfogadható a minőség. Bár jelentősen gyengébb minőségű mint a forrásfájl, amit eredetileg rögzítettem. -
Runner_fxr
Ármester
Ja ja, csábít, hogy megindulj felfelé. Kellemes kis utak voltak, sajnos a túra felénél kb lemerült a kamera, és a legjobb részek inkább a túra vége felé voltak. De az esést azt még megörökítette, a második videó vége felé.
Igen ez az az útvonal, amit múltkor belinkeltem. 50km körül volt és 1100-1200m szintemelkedés. -
Runner_fxr
Ármester
Nekem ezekkel a gépekkel az a bajom, hogy ez már tényleg közelebb áll egy cross motorhoz mint kerékpárhoz. Akkor meg inkább motor. A széria bosch rendszerrel szerelt gépek meg csak annyit tesznek hozzá az élményhez, hogy még megmaradjon a kerékpáros érzés is. Itt már szinte semmi nem marad a klasszikus értelembe vett kerékpározásból. Persze ettől függetlenül biztos buli egy ilyen gépezet, csak amennyi pénzbe benne van, abból profin megtervezett széria bosch rendszerűt is veszel zsír újonnan. Nyilván itt meg van az építés öröme is.
-
Runner_fxr
Ármester
Hát azért ezzel vitatkoznék. Próbáltál már Bosch performance motorost? Jó erős lehet a 120 éves nagymuterod akkor. Biztos sokkal erősebbet össze lehet otthon hozni ha meg tudja az ember építeni. Én elhiszem, hogy amit építettél egy sokkal erősebb rendszer mint mondjuk egy széria bosch. A kérdés inkább az, hogy erre a teljesítményre van e szükség egy kerékpárban? Ha 80-100-al akarsz repeszteni az már inkább motor kategória. A bosch úgy van kitalálva, hogy egy kis pluszt adjon a kerékpározáshoz, de nem motort akar csinálni a kerékpárból. A bosch is elég erős ahhoz, hogy akár versenyzőket lenyomj felfelé ha maxra tolod. Már az is túlzás, mert a bosch-t is alap vagy közepes rásegítésben használom. Ne érts félre nem akarom leszólni a géped, mert mint technika jó, pláne, hogy magad építed, én inkább az értelmét nem annyira látom. ha 100-al akarok menni terepen akkor veszek egy Cross motort.
A másik meg a súly. Egy bosch össztelós monti 21-22kg, a középmotor miatt a súlyelosztása is jobb mint egy agymotorosnak és könnyen tudod szerelni ha defektet kap. -
Runner_fxr
Ármester
A másik problémám a házilagos váz tervezés. És a megbízhatóság. A Bosch, vagy mondjuk yamaha rendszerei nagyon megbízható, kiforrott rendszerek, akár hóban, sárban, esőben.
Azért mondjuk egy Cube stereo hybrid biztos profibb geoval rendelkezik mint egy házilag épített, ez persze nem azt jelenti, hogy a házilag épített nem lehet jó, csak azért nyilván nem adott egy olyan mérnökcsapat meg gyártási körülmény. A cube stereo például egy többszörös enduro győztes bicaj. Kb annyiból megkapod mint amiből lehet egy ilyet építeni mint a tiéd. A felszereltsége is pazar. Ha már építenék, mindenképp egy széria vázra kezdeném el. És középmotorban gondolkodnék. Vagy vennék egy motort. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #63611 üzenetére
Az egyik ismerősöm rögzítette az útvonalat. Az amit ShiTmano is belinkelt.
Általában a Budai-hegységben. Normafa, Jánoshegy, HHH. Illetve a mostani túra kicsit nagyobbra nyúlt, nem is a táv hanem a szintek. Szépvölgyi út aljáról indultunk, fel a HHH-ra, Solymár és Nagykovácsiban ért véget kb. Utána onnan vissza Budapestre, többnyire már aszfalton. Van egy Viszonylag nagyobb társaság, kb 10-12 ember és így szoktunk menni. Majdnem minden hétvégére van valami terepezős tekerés, sajnos én nem tudok mindig menni, de igyekszem. A következő egy Gerecse 50km-es túra lesz. Kizárólag erdei terep túrák vannak mindig. Innen a topikból is csatlakozhat bárki aki szeretne jönni terepezős túrákra.ShiTmano: Köszi! Igyekszem ebben a szezonban minél többet menni. Júniusban megjön a Cube stereo enduro bicóm, azzal kicsit komolyabban is lehet majd csapatni mint a mostanival.
Majd belinkelem ide a túrákat, aztán ha van kedved eljössz az egyikre.f27: Mi mást akarnék egy bringával csinálni mint biciklizni? Ha motorozni szeretnék, akkor motort vennék. Bár sokaknál már egy bosch ebike is kiveri a biztosítékot, hogy az nem is bringa meg motor stb, Pedig azért ez még bőven kerékpár, sportolásra, csak kicsit gyorsabban tudsz menni vele felfelé.
Ne érts félre, én nem leszólni akartam a vázadat, vagy a bringádat, mert azért elég jól meg van építve. Én biztos nem tudnék ilyen elektronikát bele építeni, meg vázakat hegeszteni, tervezni. Csak az egész projekt értelmét kerestem. Számomra nem igazán egyértelmű mit is volt a célod vele, de nyilván nem vagyunk egyformák, meg mindenkinek más a hobbija, céljai.Én alapvetően nem szeretnék lemondani a kerékpározás sport értékéről, a bosch rendszerű mtb azért tetszik, mert ez tulajdonképpen egy 100%-os monti egy kis plusszal. Nem is annyira durván feltűnő maga a rendszer, amatőr szemek észre sem veszik, hogy elektromos cucc is van benne. A súlyelosztása kiváló a középmotornak köszönhetően, teljesen olyan érzés használni mint egy hétköznapi fully montit. Csak van egy kis segítséged felfelé ha kéred, de nem olyan mértékben, hogy már túlzottan leszakadj a többiektől, akik mondjuk nem ebike-al jönnek. Teljesen jól együtt mentünk, élveztük a kerékpározást, lefelé csapatáskor meg is feledkezel róla, hogy elektromos, vagy nehezebb lenne, olyan lazán tudod dobálni a kanyarokba. A tieddel vagy egy ahhoz hasonló monstrummal ez már nem biztos, hogy ilyen lazán menne. Túl nagy a kontraszt a normál bringásokhoz képest. A tieddel akkor élvezetes ha mindenki olyanon ül és együtt mentek. Az Eurobike-on kipróbáltam az M1 Spitzing-et, ez egy 3 millás ebike. 120Nm-es motorral, 75km/h-ig rásegít. Már ezen is motor feeling volt, eltűnt a bringás érzés. Úgy csattogtatta a váltót a nyomatéktól mintha egy gyorsasági motoron ültem volna. Jó buli persze, meg nagyon tetszett, de ezzel nem tudnék elmenni a haverokkal bringázni, mert fél órákat várhatok rájuk mindenhol, semmi értelme az egésznek csak ha mindenki ilyenen ül. Az ilyen dögök mint a tiéd is, meg baromi nehezek. Az enyém 21 kilóját még feltolom bárhova ha nem tekerhető az út, meg átemelem bárhol, de a 35-40 kilóval már nehéz ugyan ezt megtenni. Lekorlátoz sok mindenben ha klasszikus értelembe véve bringázni is akarsz vele.
Nekem ezért nem tetszik ez a kategória.
Nekem is van agymotoros, nem bionx, de kb ugyan az. Ezek valóban nem tűnnek olyan erősnek, de azért nem rosszak. Középmotoros sokkal jobb az biztos.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Persze valamennyire bringa kinézetű, meg hajtókarok is vannak rajta pedállal, tekerni is tudod, az más kérdés, hogy a súlya miatt itt már szinte kizárólag a motorra vagy utalva.
Ha hegynek felfelé is úgy akarsz menni mint lefelé akkor tényleg motorban érdemes gondolkodni.
Az viszont valóban igaz, hogy a középmotoros nem kis terhet ró a láncra és a koszorúra, sőt inkább a kazettára. Sokkal gyorsabban elnyalja a koszorú a kazettákat mint normál bringák esetén. Ez egy kopó alkatrész egy középmotoros montinál.Az enyémben most 500Wh-s akku van. Gyárilag 400-as volt benne, de vettem egy 500-ast tartaléknak.
Az új bringámban meg 500-as lesz gyárilag, megtartom mellé a tartalék 500-ast és akkor 1KWh akkum van hozzá. Az akku súlya 2,5kg, ez simán elfér a táskámban egy túrán ha szükséges. Egy 500-as akkuval is végigmentem a 60km-es túrán 1200m szinttel és még 20% töltöttség maradt. Persze ehhez nekem is tekernem kellett.
Azt mondtad 8kg-os a tiédben a motor. A bosch középmotorok egységesen 4kg súlyúak, pont a fele a tiédnek: [link]
Nekem nem is tetszik az agymotoros bringa viselkedése a terepen, farnehéz. Túrázáshoz okés, de csapatásnál fura érzés irányítani.
A bosch egyébként sokkal népszerűbb mint a tiédhez hasonló félig bringa félig motor hibridek.
Én a helyedben egy ilyet vennék: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #63682 üzenetére
A hajtás felőli kattogásból nem igazán értem, hogy jutottak el a hátsó agyig. Az ilyen jellegű kattogást okozhatja a pedál, nincs rendesen meghúzva, vagy nincs zsírozva a menet. A hajtókar lelazulása, a középrész lelazulás. Illetve pedál csapágy probléma vagy maga a monoblokk csapágy problémája. Sok esetben egy pedál menet zsírozás vagy monoblokk meghúzás megoldja a problémát. Szerintem okkal vagy rájuk mérges.
-
Runner_fxr
Ármester
A mai bringás felvonulásra jön valaki?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #63835 üzenetére
Cube-ot tudok ajánlani. Inkább e felé orientálódnék. A kerékméret nem testmagasság függő, hanem bringázási stílus függvénye. Elmondásod alapján inkább a 29"-et ajánlanám. Jobban tartja a tempót, kezdőnek terepezésre teljesen jó választás, kicsit nagyobb stabilitást ad. A kisebb kerék előnye, hogy fürgébb, jobban kanyarodik, de ez csak akkor szempont ha eléggé csapatósan akarsz jönni technikás lefeléken.
Azért arra figyelj, hogy ezek a régebbi évjáratok, ilyen mindenféle jött ment webshopból nem biztos, hogy elérhetőek.
Vázméretben én egy XL-est ajánlanék, ez gyártónként, típusonként eltérő méretű lehet.
Itt van egy vázméret kalkulátor: [link]
A belső lábhosszod mérd le és akkor megkapod a pontos eredményt. De azért vásárlás előtt érdemes ráülni ha van lehetőséged.
21"-es méretből van egy ilyenünk: [link]
Ez már árban magasabb kategória, de nem is kell fejlesztened a későbbiekben. Ha megkedveled a terepezést, kb ez a minimum kategória amivel kompromisszum mentesen lehet hegyi kerékpározni. Az olcsóbb verziókban a villa szűk keresztmetszet lesz. Ha azt később cseréled egy jobbra, ugyan ott vagy mintha egy drágább modellt vettél volna, csak még a többi alkatrészed is gyengébb, tehát összességében rosszabbul járhatsz az olcsóbbal.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #63839 üzenetére
Ár értékben kiváló a cube. Bátran ajánlom. Az aim sl-en jobb a fek es a hatso valto. Illetve zarhato a telo. Nem az enyem a bolt, csak itt dolgozom. Utana kell nezzek, de valoszinu tudunk nagyobb meretet. Gyorsan elkapkodjak, szoval jobb kitalalni minnel hamarabb. Illetve van meg Bergamont, viszont megcsuszott a gyartas, es abbol csak juniusban kapunk 2016-os bringakat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #63844 üzenetére
Mint írták, a szélárnyék miatt is tudtál gyorsabb lenni. Szerintem tudnád használni a 19"-et. Ezért érdemes mindig ráülni az adott bringára. Meg az is probléma, hogy nem minden gyártónál azonosak a geometriák, vannak hosszabb vázak, rövidebb vázak adott méreten belül. Én is pont ilyen adottságokkal rendelkezem és vagy az M-es vagy az L-es a kényelmes. Ha kényelmesebbnek érzed a 19"-et, akkor érdemes lehet váltani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #63854 üzenetére
Úgy emlékszem, hogy ebből a modellből jön: [link]
Viszont csak M és L méret. Elképzelhető, hogy tudunk hozni nagyobb méretet, de a Cube-ot valószínűbbnek tartom, mivel a Cube-ot magyar nagykerből szerezzük be, a Bergamont meg Németországból lesz rendelve. A tapasztalat az, hogy a Bergamont-ból elég macera az utólagos rendelés, azzal lehet számolni amit előrendeltünk. Amelyik bringa itt van az üzletbe azt természetesen ki tudod próbálni, mehetsz vele pár kört a bolt körül, de amit berendelsz azt csak akkor amikor már itt van, tehát azt jól meg kell gondolni.
Ahogy nézem az árakat, 2016-ban a Cube-ot kedvezőbb árakon tudjuk adni mint a Bergamont-ot, egyébként a Bergamont is kiváló, remek 29"-es geoval rendelkezik, nekem is Bergamont bringáim voltak, vannak az elmúlt években és csak jót tudok róluk mondani. A 29"-es is úgy fordul mint egy kisebb kerekű. -
-
Runner_fxr
Ármester
Emiatt még nem feltétlenül kell új fék. Veszel új betétet, nagyobb tárcsát, adaptert. Persze ha nem túl jó minőségű a féked akkor érdemes lehet cserélni. Amit én ajánlani tudok azok elsősorban a Shimano fékek, nagyjából szinte mindegyik hidraulikus fékük jó, de igazán az SLX-XT-től felfelé.
8-as egyébként bármelyik tárcsában lehet, még az újakban is. Simán ki lehet szedni, megnézed merre üt, és az ellenkező irányba meghajlítod kicsit.Integrale: Nem feltétlenül kuka a betét is. Attól is függ milyen az anyaga. Ha megég a betét akkor megkeményedik, ilyenkor csökken a fékhatás. De ezt érezni fogod. Nekem a gyantás betétek nem annyira váltak be durvább terephasználatra. Gyárilag a Deore fékeimben ilyen volt, gyakorlatilag 400km alatt elkoptattam az első fékben a betéteket. Nem hittem a szememnek, de ennyit bírt. 180-as tárcsákkal, kizárólag terephasználat, komolyabb csapatások, durva fékezésekkel. Ide a fémes az ideális, általános használatra meg jó a gyantás is és több ezer km-t kibír.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #64023 üzenetére
Alapvetően nem rossz egy Deore se. De azért érezni a határait. Vándorolhat a nyomáspont ahogy melegszik, meg attól is függ milyen bringára rakod fel. Nekem az ebike-on van gyárilag, 21kilós bringára kicsit felelőtlen döntés volt rátenni szerintem, hiába 180-as tárcsa. Falja a betéteket és elkélne nagyobb fékerő is. Az XT sokkal jobb cucc, pláne az ice-tech verzió. De az igazi a 4 dugós Zee vagy Saint.
A régebbi 13 kilós Am montimon teljesen okés volt a Deore, a mostanin kevéske.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #64025 üzenetére
Nem próbáltam még más betéttel. Biztos lehetne még belőle javulást kihozni, de már nem érdekel. Úgy néz ki elviszik a bicajt, majd az új gazdája cserél rajta fékeket ha kevés lesz neki. Ha nem nagyon durvul vele, akkor el lesz vele.
Az új gépemen XT fékek lesznek gyárilag 203/180-as tárcsákkal. Gondolom az elég lesz, de ha nem akkor jön a 4 dugós Saint esetleg Zee. Nekem egyébként a Hayes stroker Ace óta hiányzik az az igazi brutális fékerő. Az fék volt, úgy harapott a tárcsákba mint egy őrült. Persze ott csakis fémes betéteket használtam.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #64030 üzenetére
Az állat lehet. És amúgy megbízható a magura? Arról is sok rosszat hallani.
Ilyen kazettát látott már valaki?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #64032 üzenetére
Akkor nincs annak a betétnek semmi baja, fémeset amúgy is nehéz megégetni.
(#64035) ---Lasali---: Kérlek szépen, ez egy csodálatos Caprine cherokee mtb kerékpárban volt gyárilag. Formula agy, ezzel a furcsa kazettával. Már az is furcsa volt, hogy mi a fenét keres 8 fokozat egy ilyen bringán, kissé kopott volt a sor, nem váltott már precízen. Gondoltam cserélek egy sort és láncot rajta. Aztán ez a gyönyörű látvány fogadott, így nem cseréltem fogaskeréksort. Egyelőre használja még a tulajdonosa ameddig megy, aztán átalakítom 7-es rendszerre egy új hátsókerékkel.
(#64037) Tothgera30: Persze, nem rosszak, de a 21 kilós ebike-on, pláne úgy, hogy csapatom vele az erdőben rendesen, édes kevés.
(#64042) FIREBLADE78: Azért egy 4 dugattyús bringás tárcsafék már elég brutál.
(#64043) balintka: Nem hiszem, hogy gondod lesz az SLX fékkel. Az már egy elég jó cucc.
Szerintem nem rossz a Mavic Crossride, de én a DT-re esküszöm.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geza844 #64175 üzenetére
Az a veszélye, hogy nem tudod mennyi idős, és mit műveltek vele. A gumi nem csak kopik hanem öregszik is. Ha egy összetört bringából szedik ki, simán lehet szál szakadt is, amit kézbe véve nem biztos, hogy észre fogsz venni. Persze simán lehet, hogy igazat mond az eladó, viszont azért a kis pénz spórolásért nem szórakoznék használt külsőkkel.
Laox: Hát én másként tapasztaltam. Egy vékonyabb gumit jóval nagyobb nyomásra lehet fújni, ez sokat számít aszfalton. A specialized epic-em is anno megtáltosodott az 1.4-es külsőktől, 6 bar nyomáson. Sokkal haladósabb volt mint a széles terep külsőkkel. Ugyan ezt tudom elmondani a városi bringának használt merev 29"-em ről is, azon is 42-622 cross trekking külsők vannak 6 bar-on, sokkal haladósabb mint a 2.1-el. Nyilván ez nagyban befolyásolja a komfort érzetet is. Az ösztelós valóban a legkényelmesebb (persze ha minőségről beszélünk és em valami tesco szökevényről), viszont a hátsó teló mozgása rengeteg energiát el tud venni, így ezt csak tényleg nagyon rossz minőségű úton van értelme bekapcsolva hagyni, aszfalton jobban jársz a lezárod a hátsó rugózást.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Telekom mobilszolgáltatások
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen