- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Crypto Trade
- Windows 10
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Játékfejlesztés
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #57603 üzenetére
Ennyiért megérheti, ha kell az a szemüveg is. De az nem kerékpáros napszemüveg, hanem az Uvex utcai napszemüvege.
Nálunk ennyi ez a sisak most: [link]
De vannak olcsóbbak is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azt tudom, hogy rövid ideig 250W fölé is megy a teljesítménye, de az 1200W kicsit soknak tűnik.
Van az enyémbe egy tuning modul, amivel kivettem a 25km/h-s korlátozást. Most 45-50-ig segít rá a motor. Amikor bekapcsolom a tuningot akkor a kijelzőn is mutatja, hogy felmegy maxra a nyomaték, 25-ös korlátozásnál kb feléig megy fel. Egy hátránya van, az aksit nagyon szívja. Ha 45-el hajtod, akkor kb 30km alatt lemerül. Mondjuk terephasználatnál nekem elég a 25-is. Felfelé gyorsabban úgy se mész, lefele meg kikapcsolom a motort.
Én amúgy nagyon kedvelem, mert remek gépezet, de az aksi kapacitást kicsit szűkösnek érzem. 50-60km-nél többet nem igazán lehet belőle terepen kihozni. 2 aksi kéne, 2db 500-as, az meg költséges lenne.
A gázkarral szerintem 20km alatt lemeríteném. De mondjuk a gázkaros megoldás már nem igazán bringa, akkor már motorról beszélgetünk inkább, akkor is ha van rajta pedál.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hpsafl #57621 üzenetére
Persze vannak technikák, alap szabályok, de ez tipikusan olyan, amit a gyakorlatban lehet megtanulni.
Arról nem is beszélve, hogy az sem mindegy milyen gumik, milyen nyomáson és milyen montiról van szó.
Mind mind kicsit más kezelést, megszokást igényel. Meg hát az sem mindegy milyen pályáról van szó.fpeter07: Rendben, köszi! Azért kíváncsi vagyok mit tudnak ezen elmélkedni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Monya78 #57650 üzenetére
Én szerintem valami probléma lehet. Pláne ha pár perc alatt elengedi.
Gondolkozom egy levegőszűrő maszkon, nem szoktam maszkokat hordani, de ebben a hidegben muszáj lesz, ha meg már mindenképpen fel kell valamit venni, akkor lehet jobb lenne egy levegőszűrős. Bár az nem takar akkora felületen.
-
Runner_fxr
Ármester
Egy haverom műhelyében megláttam ma egy régi Colnago országúti vázat, különösebben nem rajongok az országúti bringákért, de ez a váz megtetszett. Gondolkodom rajta, hogy építek belőle egy városi suhanót.
Mobillal lőttem pár képet, nem a legjobb sajnos:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #57690 üzenetére
Természetesen újra lett fényezve. Nyilván nem marad meg ilyen állapotban egy cirka 30 éves váz.
Viszont nagyon szép élőben, nem kedvelem az átfestett vázakat, de ez szépre sikerült, profi autófényező csinálta.
Gondolom, hogy merevebbre akarták csinálni anno, azokkal a préselt csíkokkal. Egyébként meglepően könnyű darab. Nyilván nem versenghet egy mai modern alu vagy carbon vázzal, de itt nem is ez a lényeg. Összességében gyönyörű, igazi retro feeling. Ránézel élőben, és süt róla a minőségi kézi munka. Igazából ez tetszett meg.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #57692 üzenetére
Még nem, picit sokat kér érte, de szerintem lesz az olcsóbb is.
ígyvanferi: Az a cél, hogy feltámasszuk, ha hozzám kerül akkor hamarosan komplett bringa lesz belőle. Fekete-fehér színben az összes alkatrésze.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #57695 üzenetére
Biztos befogadják a családba!
(#57697) Napfénysüti: Az nem is volt kérdés, hogy átfényezték, persze, fel lett újítva, de szerintem szép lett. Gyárilag a muffolások krómozva vannak általában.
Szerintem egy monti is tud ugyan olyan szép lenni, kinek mi. Országútiba az olaszokat szeretem, szerintem azok a legszebbek (főként a Colnago és Pinarello). Ha egyszer veszek vagy építek magamnak országútit, az csakis olasz márka lesz.Visszatérve a 29"-re, azokból is vannak szépek. Persze nem minden gyártó tud szép 29"-et gyártani, és a legkisebb vázakkal valóban kicsit bután tud kinézni az a nagy kerék, de vannak nagyon szépek.
Azt se tartanám kizártnak, hogy a 173 centidhez találnál kényelmeset. Persze egy kis vázzal. A kerékméret megválasztása szerintem inkább bringázási stílus függvénye, mint a magasságé.
Egy jó geoval rendelkező 29"-es monti a legtöbb hobbistának többet nyújt mint a kisebb kerék.BMW001: Én ezzel abszolút nem értek egyet!
Evil The Following 29" fully 120mmSzerintem ezek a bringák gyönyörűek, persze ízlések és pofonok.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #57697 üzenetére
80k körül kér érte, váz, villa, kormánycsapágy.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #57734 üzenetére
Meglátjuk. Még meggondolom én is, valami országútit szeretnék építeni nyárra, de mindenképpen valami egyedi darabot.
ivana: Sajnos nem tudom, hogy milyen csövekből van, de az biztos, hogy valami minőségibb acél.
Én is jobban örülnék a gyári fényezésnek, de inkább legyen makulátlanul újra fújva, mint kopottasan gyáriba.
Itt van egy Colnago Super: [link]
300 euró-ért kínálják, szóval nem olcsó cuccok ezek.Na ilyen se jön szembe sűrűn: Pantani
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #57739 üzenetére
Nagyon szép ez is. Ezek a minőségi fényezések hiányoznak nekem a mai bringákról.
ígyvanferi: Az egyik legkomolyabb országúti váz gyártó a Colnago. Akkoriban meg pláne jónak számított. Manapság is jó, de nyilván a nevet is megfizeted most, meg, hogy ritkaság.
Alkatrészeket húgyért szarért be lehet szerezni egy retro géphez, a váz és villa a lényeg. Persze vannak nagyon drága régi alkatrészek is, amik szintén ritkaság számban mennek.Egy ritka Colnago, brutál ára van: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #57740 üzenetére
Voltam a 2015-ös Eurobike kiállításon, annyi kiállító és bringa volt, hogy több nap alatt is kemény meló végigjárni az egészet. Egy idő után már fel sem tűnnek a komolyabbnál komolyabb gépek, megcsömörlesz a mennyiségtől. De amikor a Colnago standhoz értem, egyből felkaptam a fejem, mintha egy Ferrari szalonba lépnél. A képek nem adják vissza azt a hangulatot, látni kell.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #57745 üzenetére
Igen, biztos van valami együtt működés a Ferrarival.
Gondolom az egyenes villa merevebb mint a hajlított, ezért használják manapság azt inkább.
Az az Arabesque szerintem drágább lehet mint egy mai top kategóriás bringa.BMW001: Nyilván mindenkinek van egy véleménye, de az, hogy csak hype lenne a 29", butaság. Ez egészen egyszerűen nem így van. És a testmagasság az csak akkor szól bele a dologba ha szélsőségekről beszélünk, vagy nagyon alacsony valaki vagy nagyon magas. Sokkal több értelme van felhasználási terület alapján megválasztani. A többség így gondolja, legalább is a szakmabeliek.
A parasztbringa feeling meg akkor jön elő ha nem jó a geo. Erről meg nem a kerékméret tehet, hanem a váz tervezői. Nyilván nem azt mondom, hogy mindenki vegyen 29"-et, nekem sem kéne Enduro bringa 29"-es kerékkel. Viszont XC/Trail kategóriában biztos nem kéne más.
Egyébként az árakon sem érdemes fennakadni, ha új bringában gondolkodsz ugyan annyi egy 27,5" mint régebben a 26". A használt piac megint más. A 26"-nak nyomott az ára, mert kihalóban van. 27,5" meg 29" szintén egy árban van. -
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #57760 üzenetére
Az olcsó 29"-ek között sok ilyen elcseszett geo van. Könnyen bele lehet futni. Gepida, illetve a különböző nagyáruházi gépek, hervis-es kilimanjaro és társai. Ezek tényleg szarok. Minőségi gyártótól kell venni.
Pálya függő is, hogy melyikkel mennek jobb időket, de nem véletlen álltak ki mellette így ennyire a gyártók. Én a 27,5"-öt is kicsit jobban kedveltem mint a 26"-ot, érezhető a pozitív változás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hpsafl #57765 üzenetére
A Big Hit egy Freeride gép, 180mm rugóúttal, nyilván ott a 29" nem pálya. Viszont szerintem nem vitatható el sok pozitív tulajdonsága az XC és Trail kategóriákban. Jobban tartja a tempót mint egy kisebb kerék, nagyobb biztonságérzetet nyújt terepen, mint azonos rugóúttal a kisebb kerék. Kezdő montisoknak is hasznos lehet a 29".
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #57775 üzenetére
Azt nem mondanám, hogy a nagyobb keréknek csak előnye van, de vitathatatlanul vannak előnyei is.
Egyébként egy 29"-es fully tényleg tankszerű stabilitást tud adni, mintha lovon ülnél. Utána visszaülve egy kisebb kerekűre, kicsit olyan mintha egy gyerekbringára ültél volna. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #57781 üzenetére
Az kemény, hogy 81-ben már csináltak karbon vázas bringát.
Tothgera30: Szép darab! Mennyit kóstált ha szabad megkérdezni?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bicskás #57762 üzenetére
Esetleg olvasd el ezt a tesztet: Rose The Tusker 2.
Jópofa dolog lehet, sajnos még nem volt hozzá szerencsém. -
Runner_fxr
Ármester
válasz csabicska #57826 üzenetére
Sárgával jelölt csavarokat fellazítod, belenézel úgy hogy lásd a betét és a tárcsa helyzetét. Jó fényviszonyok mellett csináld. A tárcsának kell középen lennie, kétoldalt a betét és tárcsa között legyen egy kis rés. Én úgy szoktam csinálni, hogy beállítom középre, majd meghúzom az egyik csavart kicsit, aztán a másikat is kicsit, de közben fogni kell a nyerget, mert amikor húzod a csavart az elhúzhatja a nyerget és megint bele fog érni a betét a tárcsába. Tehát amikor húzod a csavart fogod a nyerget is hogy ne mozduljon el, fokozatosan kell meghúzni. Először egyik csavar kicsit majd a másik kicsit aztán mindkettőt rendesen meg lehet húzni. Van amikor nagyon macera mert esetleg levegős a féked és túlzottan kinyomja a betéteket. Sajnos ha egyszer kiveszed a kereket már valószínű állíthatsz a féken is.
Betéteket visszanyomva azért nem jó, mert miután behúzod a féket biztos nem lesz jó a pozíció. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #57850 üzenetére
Na az nem lesz olcsó mulatság ha méretre készültet szeretnél, nem is tudom ki készítene neked ilyen monti vázat, de az biztos hogy húzós árban lenne. Sajnos a Bergamont nem igazán árul csak vázat. Én csak komplett kerékpárban tudok segíteni.
A te esetedben nagyon fontos lenne, hogy vásárlás előtt rá tudj ülni a bringára. Mondjuk ez sosem árt, de nálad még inkább hasznos lenne. Elképzelhető, hogy az a verzió lenne kényelmes amit maximilian4 mondott. De az is elképzelhető, hogy nem találnál kényelmes pozíciót még rövidebb stucnival és előretolt nyereggel se. Tehát a kisebb lenne az optimálisabb. Én mondjuk nem szeretek eltérni a gyári stucni hossztól, ki van az találva.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Novics #57913 üzenetére
Abba a vázba mindenképp valami retro szettet tennék. Kerékszettből viszont modernebbet kapna. Köszi, de most egyenlőre pihentetem ezt a bringaépítést, új számítógépet kell vennem otthonra, és ez most felemészti a keretet.
Tavasszal visszatérek rá.Tothgera30:
Jól gondolom, hogy itt valami nem stimmel az árral? [link]
Ez a bringa bő két milla kisker áron.
Érdekes dolgok ezek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #57968 üzenetére
Na igen, bár az a pinarello még inkább hihető, mint ez a kb zsír új focus carbon enduro.
Tuti, hogy megdurrantották valahonnan. Azért bátrak, hogy így nyíltan hirdetgetik, még akkor is ha külföldről lopták.maximilian4: Az is érdekes, azért egy ilyen szintű bringánál az elég minimum, hogy telón elérhető legyen az eladó. Valószínű nem kapsz hozzá hivatalos számlát, garilevelet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #58483 üzenetére
Szerintem én mondtam a lovas példát.
Valóban kicsit olyan, pláne a fully 29"-ek.
Na ezt nevezem lónak!(#58498) BMW001:
Szerintem nagyon beskatulyázod ezeket a kerékméreteket, de sokan mások is. Ez nem ilyen fekete vagy fehér. Rengeteg múlik a váz geometrián, telók minőségén, rugóúton.
Valóban van olyan 29" ami egy borzalom irányításra, de vannak eszméletlenül jó 29"-ek is. És van borzalmasan szar 27,5"-ös bringa is. Nem lehet ráhúzni az összes 29"-es montira, hogy az csak túrázni és normál útra való aztán kész. Persze egy Gepida ruga szintű borzalom nyilván nem az élmények netovábbja, de egy minőségi 29" fully, mondjuk 110-120mm rugóúttal már bizony nagyon komoly gépezet is lehet. Picit másképp kell vele bánni mint a kisebb kerékkel, de ha megszokod nagyon lehet vele csapatni. Ráeresztheted nagyon durva köves részekre és lehet vele venni szépen a kanyarokat is, lehet vele agresszíven bicózni, nyilván nem mindegyikkel, de a jobbakkal.
Sőt merev vázasból is mentem olyan 29"-el ami a 26"-ot meghazudtolóan jól fordult.
Én úgy gondolom, hogy tapasztalat nélkül ne vonjunk le messzemenő következtetést, mert az nem biztos, hogy szerencsés. Illetve félrevezető is lehet mások számára.
A másik meg ez a nem jól kanyarodik, meg szűk köves ösvényen halott vagy vele, hatalmas bullshit. Egyáltalán nem feltétlen. Ráadásul az emberek 95%-a nem tud merevvel olyat menni lefelé egy komolyabb terepen ahol hátráltatná a 29" kevésbé jó kanyarodása. Inkább profitál a nagyobb kerékméretből. 130-140mm körül már valóban lehet kicsit zavaró a 29"-es kerék, mivel ott már tényleg lehet menni olyan tempót ahova elkél a kisebb kerék fürgesége. Alatta viszont én egyértelműen jobbnak tartom a 29"-et. Nyilván nem mindenki szereti, meg azt mondják nem szép, van aki merevben is inkább kisebb kerékkel menne, de ne vitassuk el azt a sok pozitívumot ami a 29"-et jellemzi.
Sokan túl előítéletesek ezekkel a nagy kerekű bringákkal. És s-es vázakat sem véletlenül gyártanak. 175 centis ember simán jól tud használni egy 29"-et, ez nem ezen múlik, hogy 175 vagy 195 centi. Itt a felhasználási terület a lényeg. Ha valaki endurózni akar, vagy egy vadabb AM gépet szeretne, akkor nyilván 27,5"-ben vagy 26"-ban fog gondolkodni, akkor is ha 173 centi, meg akkor is ha 198. Bár a speckó 29"-es endúrója erre is rácáfol, töretlen a sikere a mai napig, ennek ellenére itt már én is a kisebb kereket preferálom inkább.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #58513 üzenetére
Akár az is lehet. Az biztos, hogy a 160mm rugóút 29"-es kerékkel irdatlan stabil egyenesfutást eredményez, nagyon durva terepen is, itt a geometria is rendben van, nem semmi gép az biztos.
Doki-HUN1978:
Teljesen igazad van abban, hogy verseny szinten baromi sok tényező szerepet játszik, hogy ki lesz a gyorsabb. Ebből adódóan nehéz egyértelmű számadatokat produkálni. Az emberek edzettsége, teljesítőképessége is hullámzó tud lenni, ami megint beleszór az eredményekbe.
Viszont vannak tesztek amik erre vonatkozóak. Illetve rengeteg versenyzőt is megkérdeztek ezzel kapcsolatban. Itt egy régebbi meridás teszt.
Angol nyelven található inkább ere vonatkozóan teszt. Majd kikeresem, de olvastam olyat ahol egy rövidebb szakaszt bejártak mindhárom kerékmérettel és ott is voltak különbségek.
Az szerintem egyértelműen látszik, hogy a 29" egy ésszerű lépés volt. Sok ember bringázási stílusához jobban passzol ez a méret. Kezdők is nagyobb biztonságban érzik magukat rajta többnyire.
Illetve vannak konkrét matematikai számítások arra, hogy melyik kerékméret mennyivel tapad jobban, illetve mennyivel könnyebben gurul át egy egy akadályon. A 29"-es kerék úgy tudom, hogy 14%-al gördül át jobban az akadályokon mint egy 26". Ezt pedig mindenki megérzi. Már ha egy macskakőre rámész érzed, hogy a 29" nem ráz úgy mint a kisebb kerék. És mivel nagyobb felületen érintkezik a kerék a talajjal, értelemszerűen a tapadás is nagyobb mint a kisebb keréknél, bár itt nyilván sok múlik a külsőn és a guminyomáson is. Viszont azt is megérezni, hogy a 29"-et nehezebb begyorsítani mint a kisebb kereket. De mászás közben meg jól jön a nagyobb tapadás. Szóval a mérleg sok esetben szerintem inkább a 29" felé billen, ha mondjuk Maraton vagy xc versenyről van szó. Vagy akár hobbi felhasználásról. Egyébként a pocsolya átvágás és egyéb előre nem látható akadály is biztonságosabban bevehető nagyobb kerékkel. Egy avar alatti gödörben, kőben, vagy mélyebb pocsolyában könnyebben megakad a kisebb kerék, ez biztos.
Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy mindenkinek a nagy kerék az ideális, és hülye aki nem emellett dönt, csak nem érdemes elvitatni a pozitívumokat.
És, hogy mitől sikeres? Hát attól, hogy rengeteg hobbistának, versenyzőnek tetszik, és jónak tartják. Lehet marketinggel sok mindent csinálni, de ha egyértelműen szar valami, az előbb utóbb kiderül.A 29"-es enduro, amire egyébként írtam, hogy töretlen a sikere, már közel sem ennyire egyértelmű. Van egy réteg akinek tetszik, de az is tény, hogy nagyon kevesen gyártanak 29"-et ekkora rugóúttal. Nyilván nem véletlen, mivel itt már inkább a kisebb kerék előnyei felé billen a mérleg. Illetve nagyon kevés gyártó van aki ekkora rugóút mellett tud tervezni használható geometriával rendelkező 29"-es vázat.
A 27,5" egyébként sokkal inkább marketing mint a 29". Na ott tényleg nem nagy a különbség a 26"-al szemben. Nem annyira volt indokolt az a lépés, mint mondjuk a 29" bevezetése. Egyébként érdekes az is, hogy már a DH szakágban is a legtöbben átálltak 27,5"-re. Ezt én sem gondoltam volna. Több versenyző jobb időt ment 27,5"-ös DH géppel mint 26"-os al. Azóta szinte mindenki átállt erre.
deicide: Szerintem adj neki egy esélyt. Próbálj ki egyet egy teszt keretén belül. Simán elképzelhető, hogy gyorsulni tudnál. Mászásnál is jól tud jönni a nagyobb tapadás.
6030D: Nyilván valamilyen szinten reklámról is szól, abban igaza van dokinak, hogy ez komoly vásárlói motiváció, hogy mivel mennek a profik. Viszont azt sem gondolnám, hogy teljes mellszélességgel kiáll az összes gyártó egy olyan konstrukció mellett ami egyértelműen rosszabb mint a régebbi. Vannak hibás döntések, de ez túl nagy volumenű lenne ahhoz, hogy csak egy marketing maszlag legyen, mögöttes tartalom nélkül. Arról nem is beszélve, hogy a saját bőrömön is éreztem, hogy mit tud nyújtani a 29". Ha nem is vagyok profi, de nem tegnap kezdtem montizni.
A cross és monti dologhoz annyit szólnék, hogy egyrészről igaz. Valóban a legtöbb átlag usernek elég a cross trekking, viszont szerintem egy 29"-es merev monti univerzálisabb. Hasonló áron megkapod, cross külsővel kb ugyan úgy tudod használni, de terep külsővel sokkal jobb lesz terepen. Egyébként meg pont, hogy a montinak van magasabban a kormánya. A régebbi, retro montiknak volt olyan geoja, ahol alacsonyabban van a kormány mint a cross trekkingen. A cross trekking előre dőlősebb mint a mtb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi!
6030D: A lényeg, hogy jól érezd magad a nyergében. Nekem is volt 27,5"-ös, nagyon szerettem, az 140mm-es fully volt. Az idei nyárra ismét visszanyergelek egy kisebb kerékre, de csak a nagyobb rugóút miatt, amúgy én jól elvagyok a 29"-el.
Doki-HUN1978: Épp ez a baj, hogy legtöbben csak elmélkednek ezekről a dolgokról. Ki kell próbálni, saját bőrödön tapasztalni és akkor lehet gyakorlati tapasztalat után levonni a következtetést. Nem mindenkinek ugyan azok az igényei, attól, hogy bélának nem jön be a 29" még csabának bejöhet, meg az sem mindegy, hogy milyen körülmények között, milyen típusú bringát próbáltak. Épp ezért a hozzászólásokra sem érdemes alapozni. Van rengeteg tesztelési lehetőség, élni kell vele.
Olyasvalamiről nem nagyon van értelme vitázni, amit nem tapasztalatból ismernek a felek és tetszik nem tetszik alapon vitáznak.Kismillió tesztben leírták a különbségeket. Nyilván sok a marketing is. A 650b mint jolly joker, ami csak az előnyöket egyesíti magában, nyilván egy baromság. Viszont ahhoz nem kell matematikusnak lenni, hogy elképzeld, egy nagyobb átmérőjű kerék nyilván nagyobb felületen érintkezik a talajjal, ezáltal nagyobb a tapadása is, feltételezve az azonos körülményeket persze, guminyomás és külső.
A számadatok eltérhetnek, saját méréseim nincsenek, de tapasztaltam azt, hogy jobban tapad, és kevésbé ráz, jobban átmegy mindenen mint a kisebb kerék. Persze mint fentebb is írtam itt még egy csomó más tényező is szerepet játszik, hogy milyen a végeredmény. Egyébként szerintem a leglényegesebb különbség inkább az, hogy jobban átgördül az akadályokon a nagyobb kerék. A tapadás az nagyon jó lehet a kisebb kerékkel is ha optimális a nyomás és jó minőségű a külső, a lényeg inkább a gördülés és a sebesség tartása.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58558 üzenetére
Kerékpárokat ne hasonlítsunk autókhoz, azonos gumi méret mellett írtam.
Akkor szerinted miért 622-es az országúti kereke, miért nem 584-es vagy 559-es, ha azt könnyebb mozgásban tartani? -
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58569 üzenetére
Ezek szerint velem együtt még jó pár versenyző és kerékpár fejlesztő beteg volt akkor amikor a suliban ezt tanították.
Nyilván az egész kerékpáros társadalom meg van vezetve. A versenyzők is tévútra vezették a fejlesztőket a hülyeségeikkel, végül is ez tök logikus.A sebességi rekordokat meg ne keverjük ide, gondolom ott nem kevés szerepe van a légellenállásnak és azért kisebb.
Normál használat mellett más a szitu. Nekem az a véleményem, hogy a csípőből való tiltakozás helyett ésszerűbb lenne tán kipróbálni. Részemről ennyi, így is túlbeszéltük a témát. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58575 üzenetére
Mar csak azt nem ertem, hogy akkor miert irtad azt eloszor, hogy nagyjabol egyetertesz velem?
Mert ugy latom szoges ellentetben all a kettonk allaspontja. Persze ez nem baj, csak kerdezem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58594 üzenetére
Akkor azért annyira mégsem különbözik a véleményünk.
Megszokás kérdése, ha ma új montit akarsz venni, akkor úgy sem nagyon van más választás mint a 26"-nál nagyobb kerék. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #58642 üzenetére
Amennyiben igaz, ez elég szánalmas. A hagyományos doppingolás kevésbé elítélendő, mivel azt mindenki csinálja az élsportban. Na de ez valóban tisztességtelen.
-=RelakS=-: Szerencsére ritkán vagyok beteg, de nem rég engem is elkapott egy nátha féleség, volt láz, köhögés, orrfolyás. Én 2 hétig hanyagoltam a bringázást inkább. Most már visszaültem, de szerintem felesleges kockáztatni, ki kell pihenni, aztán tekerhetsz tovább.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #58661 üzenetére
Maga az otlet amugy technikailag nem rossz. A pedelec, meg az osszes elektromos bicaj jovoje inkabb az aksik fejlodesen mulik. Jelenleg nagyon sovany a hatotav hegyi hasznalat mellett. Varosba mondjuk elegendo lehet.
-
Runner_fxr
Ármester
Valóban a kerékfűzés, centírozás az egyik legprecízebb művelet, de azért a minőségi teleszkópok és tagok szervizelése se smafu. Ahhoz se kell kevesebb szaktudás és precízség.
A szerszámok mellé ajánlott egy szerelő állvány is, ha valaki otthon akar minőségi munkát végezni.
Mersant_le: Ezek közül én egyértelműen a Radon-t választanám. Utána Cube, aztán CTM.
A Radon-nak Tapered a fejcsöve is, míg a másik kettőnek nem.Because: Annyit ehhez hozzátennék, hogy azért otthon kerékpárt szerelők közül keveseknek van akkora gyakorlata mint egy jó szervizesnek. Nyilván mindenkinek a sajátja a legbecsesebb, de egy gyakorlott szervizes töredék idő alatt is precízebben csinál meg sok mindent mint egy amatőr a legnagyobb odafigyeléssel sokkal több idő alatt. Persze vannak kivételek, mindkét esetben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #58730 üzenetére
Szerintem nincs ebben semmi kulonos. Normalisabb orszagokban van erteke az emberi munkanak, ebbol adodoan a szolgaltatasokat meg kell fizetni. Viszont van olyan munkaber amibol tisztessegesen telik mindenre. Mi pl 7-8 ezer ft-ert megcsinalunk egy si nagyszervizt. Talptoltes, kezzel 87 fokba huzott el, talp felol fel fok. Egy ilyen szerviz ausztriaban 80-100 euro. Csak eppen a fizu is atlag 5 szoros. Ugyan ez az arany a kerekpar szerviznel is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #60730 üzenetére
Ja, hogy a tied, a vezetékes változat. Bocs, benéztem, azt hittem a WL változat, akkor szerintem teljesen okés. Jó minőségűek a VDO-k.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Politika
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- SörcsaPH!
- Android másképp: Lineage OS és társai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest