- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Béta iOS-t használók topikja
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Disney+
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sepyi
aktív tag
válasz
Fall-N #263410 üzenetére
Nézzétek el nekem hogy kicsit off leszek. A nagy nyugattal kapcsolatban ahol kicsengetik egy csttintéssel az iphone-t el szeretnék törölni az üzenet végéről a biztos ti láttátok már(iphonomról küldve) feliratot. A gazdag nyugaton a középiskolákban, ha nem jelenik meg az üzenet végén a szöveg, a tanulót kirekeszti a közösség, megbélyegzi zaklatja. És mivel ott sincs kolbászból a kerítés biztos vagyok benne van olyan család, ahol probléma egy 2000 dolláros telefon vásárlása. De legyen 1500. Akkor is. Szóval hagyjuk a nem státuszszimbólum dumát. A felhasználók kb. 10%-a mondjuk indokoltam az ökoszisztéma miatt hasznája. A cégnél mac gépek vannak és otthon is dolgozik. A többi csak parasztvakítás.(Jé neked iphonod van?) Az igen válasz érzése megfizethetetlen.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
dom1n0
senior tag
válasz
Fall-N #263510 üzenetére
Igen, Shimano már egy ideje úgy tolja, mint a Lexus a kocsiknál, 2 évvel később pakolják be a dolgot, de az bombabiztos onnantól kedve ha berakták.
Nincs egyébként semmi baj ezzel, mindenki eldöntheti melyik irányt preferálja jobban, nekem a montim sram (szeretném majd GX AXS-re upgradelni télen), az Outi Shimano, gyerek montija Shimano, következő Outi-n szerintem Sram lesz... -
Tin
veterán
válasz
Fall-N #263631 üzenetére
80 pedálfordulat körül tekerek, és síkon a 36T-t használom. Ezt szoktam meg, 25-30 között. Lejtőn már a 48T-t használom. Majd ha veszek PF szenzort, megmondom pontosan mennyi. Persze tudtam a lube rendelésnél, hogy valami elfelejtettem pluszban rendelni, a szenzort. Mindegy, ráér.
-
andrisbandi
őstag
válasz
Fall-N #263638 üzenetére
Maximalistáknak leszerelve jobb elmosni a fogsort.
Vannak ezek a kerek műanyag tészta kelsztő tálak. Megmértem; 9 cm magas, átmérője 28 cm. Ebben kényelmesen lehet dolgozni. Kb fél dl petró+ ecset. Két ilyen kör, utána két alkoholos (A láncelmosósokat szoktam erre átönteni). Paptörőzéskor nem igazán szokott kosz maradni.
Olyan 20 perc. Nem bűzös, de huzatban a legjobb csinálni, ha bent kell.
Azt hiszem most Lidl-ös a kesztyűm (latex), azt oldja a petró, nem jó hozzá.
Talán a nitrites a nyerő, azt hiszem a Coop-ba vettem egyszer.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fall-N #263666 üzenetére
Road.cc tesztben annyira nem dicsérik.
#263664 Fall-N: szerintem sem gáz és úgy gondolom 2023-ban már rég fölösleges olajjal vacakolni. Viszont azért a csepegtetős waxokkal sem marad fémtiszta a hajtás, legalábbis az enyém nem, de sokkal tisztább, mint olajjal.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz
Fall-N #263666 üzenetére
Másról, itt olvastam csudálatos dolgokat.
The new wax-based lube Squirt adds about 50% more life to the chain, while SMOOVE adds a phenomenal 124% more life to the chain … that’s about 2.25 X more chain life than top-tier oil-based chain lubes.
Az igaz, h Smoov-nál nem hiszed el, h még nem kell újrakenni, így inkább hangosodás elött újrarakja az ember.Innen;
https://biketestreviews.com/new-breed-chain-lubes-now-available/【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Fall-N #263740 üzenetére
Sziasztok!
Most látom büntit kaptam. Megérdemeltem, túl kicsi volt a kép.
Egyébként nem a wax volt a kiindulás hanem a kakastárs megnyilvánulása a megtett távra.
Lehet előfizetek akkor a nemszeretem fórumtársakat el lehet rejteni.
Jó bringázást mindenkinek.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #263904 üzenetére
Szerintem ez tolerancia függvénye is. Én pl. nehezen tudom elképzelni, hogy össze lehet rakni egy olyan biciklit, amin minden tökéletes, és úgy szállsz le róla akárhány km után, hogy ki vagy pihenve, nem fáj semmid, és egyszerűen minden tökéletes. Nem azt mondom, hogy nincs ilyen(!), de ahhoz vagy szerencse kell, hogy épp a megfelelőt vedd elsőre, vagy sok idő, pénz és próbálgatás, mire megtalálod. Vagy, aki sokkal toleránsabb pl. a fájdalomra, az simán lehet, hogy leteker egy egész életet egy stock nyergen, és pont nem érdekli, hogy néha fáj a segge.
És hát persze nem is csak a nyereg a kérdés, a bike fitting ugyanúgy. Plusz az ismeretek hiánya. Mitől fáj a térdem (hátam, csuklóm, akármi), attól, hogy alkatilag szarok az ízületeim, vagy attól, hogy rossz a nyeregpozíció, vagy rossz a tartásom, kicsit a bicikli, és így tovább. Persze, sportorvos, próbálkozás, gugli, jótanácsok, a végére meg kiderül, ami kiderül.
Erre gondoltam a nyereggel: mondjuk kiválasztok (vagy megszokok) valamit, aztán 2 év múlva bicajt váltok, vagy felülök valaki bringájára egy próbakörre, és észreveszem, hogy ez a pozíció sokkal jobban fekszik nekem, és akkor megint borul minden, és lehet elölről kezdeni. De abban egyetértünk, hogy célszerű ahhoz a bringához nyerget keresni, amin ülni fog az ember. Ráadásul az is lehet, hogy nem is kell új nyereg.
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #263991 üzenetére
Nekem is MT200 van, ha bekopik, fog az rendesen (városban). Amúgy 50 felettről is megállít simán, de nyilván nem 2 méteren. Hazaérve rendszeresen 40-ig gyorsul a bringa, és sosem volt gond a megállással a ház előtt. Pedig 100 kiló vagyok (sajnos még mindig, na de majd most!
)
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fall-N #264019 üzenetére
A nyomáspont állítás alatt mit értesz? A fékkar távolságát a kormánytól? Ha arra gondolsz, azt lehet bármelyik Shimanon, csak annyi a különbség, hogy a belépő fékkarokon imbuszkulcs kell hozzá. Ashima tárcsából milyen van neked, valamelyik kikönnyített verzió? Azokra kíváncsi lennék milyenek, mert az Ashima betét nekem nagyon bevált, de érdekes módon csak komolyabb (SLX) tárcsával fasza, belépő gagyi Shimano tárcsával nem annyira jó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Fall-N #264035 üzenetére
és chubby2o6
Kb az a bajom, mint ZolkoW-nak: Amikor már minden tökéletesnek tűnik, és a végén rögzítem a féknyerget, akkor szerintem egy kicsit hajlamos elcsúszni. Épp csak tizedmillimétereket, ami meg már elég ahhoz, hogy- ne pont középen legyen.
Ennek a legrosszabb folyománya az, hogy ha még állványon megnézve szépen forog is a kerék, minden kínomat arra vezetem vissza, hogy na, most biztos fog/súrol a fék. Csak hogy mikor megállok, és megpörgetem a kereket, megint minden normális legyen.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fall-N #264049 üzenetére
Sosem értem, ha a bringát nem most veszitek ki a dobozból, hanem már van "pár" kilóméter benne, hogy lehet ennyire tiszta és karcmentes? Csak aszfalton használod, száraz időben?
. Szerintem az enyém már az első kör után jobban le volt amortizálva
. Az biztos, hogy ezután ha bringát veszek, azonnal rakok a vázra fóliát, minimum a kényes karcolódó helyekre, mint Toobee.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
andrisbandi
őstag
válasz
Fall-N #264145 üzenetére
#263689
Épp az ellenkezője igaz, pl a KMC-nél.
Soha, semmilyen estre nem ajánják a gyári lánckenés eltávolítását.#263702
Szintén ezt igazolja az ipari mennyiségben waxoló Zero Friction Cycling.
KMC láncnál, a felületkezelésük miatt kell a gyári zsír a csapoknak, majd az olajozás az ideális.---
Amúgy a te véleményedet osztom
, KMC láncon kívül volt már sokfajta. Zsírt meghagyva, később olajozva, meg újonan fémtisztára takarítva, és waxolva... a lemosott sokkal előnyösebb pl panelosnak, akinek óriási nyűg az olajsáros hajtás ráncban tartása.
Viszont aki elégedett az olajozással, mostani fejjel én nem merném ajánlani az olajozás elötti zsírtalanítást.
Nem tudom elképzelni, h direkt sz4rt tennének a láncra gyárilag, amivel kárt okoznak.---
Tento Complex papírtörlő 3 rétegű
kép
Az Ecofamily-ben vettem, a spórolós topikban ajánlották.
Besza, behutényleg rongyhoz hasonló!
Nehezen szakad, nedvesen is széthajtható. Így tényleg alig fogy a paptörlő, érdemes kipróbálni![ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #264220 üzenetére
Ja, de az az írás direkt a KMC-ről szólt, rákerestem már amúgy erre, és aki használja, az nem tapaszal ilyesmit, és elég sokan nem is állnak neki, vagy más gyártó láncát használják a KMC oldala és a ZFC cikke miatt.
Amúgy a nyúlásnál biztos számít a bevitt erő, de nem kevésbé a nyomaték is. Kiállva tépni a pedált, vagy ülve végigváltani. Meg persze a preferált sebességfokozatokban hogy áll a lánc, és nyilván biztosan számít a bejutó retek mennyisége is a kopás szempontjából.
Én pont a retek és a takarítás miatt akarom ezt a Smoove-ot kipróbálni. Ha annyit tud, hogy innentől csak csepegtetni és törölgetni kell, az már mindegy nekem, hogy 100 vagy 300 km-enként.
#264224 arcitec: ja, van ott baj. Ezek után nem is tudom, mennyire vehető komolyan a waxolásos történet. Mert simán lehet, hogy a ZFC a KMC útmutatásait követve nem zsírtalanította a láncot teljesen, így a wax sem tapadt meg, vagy éppen olyan felületkezelt lánccal próbálták, amit ledobja a waxot. De hogy a sima acél láncon mégis milyen bevonat lehet, amire nem tapad a wax, ha zsírtalan, azt nem tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
Fall-N #264251 üzenetére
Az is ritka, hogy beszarik a Di2, erre próbáltam célozni. Mindkettő elromolhat működés közben, tehát ilyen szempontból nincs előnye a mechanikus dolgoknak. Aki meg nem olyan műszaki érzékkel megáldott, mint a Topikgazda, szívesen megnézném, hogy szereli meg a szakadt bovdent egy szem multitoollal.
Sőt, legtöbb esetben Di2 rendszerhez addig nem kell hozzányúlnia a felhasználónak ameddig el nem adja vele a kerékpárt, tehát soha.
dom1n0: országútin, montin.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Fall-N #264334 üzenetére
tele helyett karbon villa, altus helyett villanyos dura-ace. na és persze a stucnit is lehetne negatívba tenni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz
Fall-N #264351 üzenetére
Hát nézd, nem tudom h a váz e a ludas vagy a váltókar netán a váltó, de nekem nem tökéletes sokszor a váltás, nevezetesen a 1 - 2 es 3 fokozat közt. Mar "megtanultam" használni, nem elég kattintani picit rá kell még tartani es oké. Enélkül vagy felvált vagy nem. Be van állítva jól, es bowden is cserélve lett nem változott "ez ilyen".
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Fall-N #264359 üzenetére
Markhor gyengusnak tűnik (2 embert is hallottam, hogy nem tudta sehogy sem beállítani magának, egy nehezet (100+kg) és egy könnyűt is (Csokicsibész
), a Machete már jó lehet, de Reba árban van és hát a Reba sokkal ismertebb. Nekem volt Marvel Expert , egy nagyon szép kidolgozású és szépen mozgó villa volt, csak aztán elveszítette az érzékenységét...melyben lehet megvolt az én szerepem is, nem nagyon terepeztem ezért csak 2 évente vittem nagyszervizre, kicsi meg nuku.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Fall-N #264419 üzenetére
Vagy ott van a Cube C62 karbon váza, ahol 62 % a karbon 38 % a kompozit aránya, amit inkább versenyre ajánl a gyártó....ezt hol olvastad? Csak mert a felsőbb, pl. monti vonalon az Elite az ami elvileg versenygép és ott C:68 van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz
Fall-N #264419 üzenetére
Ok, egyszerűsítsük le a dolgot, Részletes tapasztalata azonos vázgeometriájú, eltérő anyagú bicikliről egyikünknek sincs. Azt hiszem, ezt nyugodtan kijelenthetjük.
Abban is egyetérthetünk, hogy azonos anyagból lehet sokféle merevségű holmit készíteni (mellesleg ebből a szempontból a karbon jobb helyzetben van, mert sokkal változatosabban alakítható).
Ahogy szintén nincs vita abban, hogy aluból és karbonból is létezhet jó és gagyi, tehát egy jó minőségű aluváz feltehetőleg messze felül fogja múlni a gyatra karbont.Amit én állítottam, hogy feltehetőleg azonos gyártó két jó minőségű és hasonló kategóriájú - általam említett esetben mindkét váz a Trek endurance kategóriája - váza közül a karbon kényelmesebb, jobb lesz. Tulajdonképpen ezt vitatjátok mindenféle spekuláció alapján.
Tegyétek, de nélkülem. -
balintbaba
tag
válasz
Fall-N #264533 üzenetére
Szerintem ez azért van, mert úgy marketingelte minden gyártó, kerékpáros szaGértő a gravel műfajt, hogy ez az egyetlen kerékpár, amire szükséged van - jó országúti helyett, de fully-ként is használhatod.
Közben meg egy dologra igazán alkalmas, sík föld vagy kavicsos utakon való tekerésekre.
-
haiduo82
aktív tag
válasz
Fall-N #264559 üzenetére
Ez egy tök jó kérdés, tegnap este én is ezen gondolkoztam. Arra tudok gondolni, hogy mivel van hely az első váltó felszerelésének, annak a kábelnek lehet a helye talán.
A fékekre hosszabb távon én is nagyon kívancsi leszek, egyelőre nagyon szokatlan. Eddig csak felnifékes biciklivel volt dolgom.
jjeahh#264556:
köszi
"Együtt vagyunk senkik"
-
válasz
Fall-N #264559 üzenetére
Sosem értettem, miért olyan marha nagy előny a külső kábelvezetés. Mennyi időközönként kell szerelni, 2-3 év? Ellenben emelgetni, leszállni róla, nem beleakadni vele egy ágban sokkal többször kell.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz
Fall-N #264568 üzenetére
Volt alkalmam kipróbálni di2 105 feket, (66km mentem egy merida scultura 6K val vegyes útviszonyok közt) nem mondanám annyival jobbnak mint a felnifekem. Hamarabb fog, de ez csak beallítás kerdese a felninel is. Egy hosszabb meredek -10%.. lejtőn mar magam is jobbnak vélném a tárcsas hidrót (eső nem játszik). De pl bükki 4-6 % okon bőven jó volt a felnifék. (Jobbik fajta) annyi hogy két ujjal álóra tudod fogni a bringát a di2 nél ami nem rossz kényelem szempontjából, felninél 3 kell
mondjuk paff neki. Viszont az én fékemnel jobb a "moduláció" és vajasabb a hatás (én szeretem).
Egyébként piszok hamar feldobta a hátát a bringa (perosnál) érződött milyen könnyű..[ Szerkesztve ]
-
cattus
őstag
válasz
Fall-N #264643 üzenetére
Arról volt szó hogy üdvözöljük a nagyobb áttételtartományt a gravelen, mert a meredekebb emelkedőn / esetleg gravel vagy földúton az országúti áttétel nem igazán felel meg. Hogy jön ide a terepen veretés meg a DH?
Az ideális környezet a gravelnek szerintem a bike packing / bike touring/ bike camping vonal. Síkon lehet tempósan haladni (főleg egy trekking / mtb-hez képest), felfelé sem fogy el olyan hamar mint egy outi, és ha elfogy az aszfalt a kerékpárútról (nem egyszer történt már meg), akkor sem ráz szét. Plusz ott van a végtelen felfogatási pont a csomagoknak.
Do the thing!
-
Friczy
senior tag
válasz
Fall-N #264627 üzenetére
A feleségem korábbi biciklijén Tektro Auriga hidraulikus fék volt, semmi baj nem volt vele, fogott, mint a veszedelem. Egyszer ültem fel rá (egyébként roppant kicsi nekem, de el kellett vinni szervizbe), az első fékezéskor majdnem lerepültem róla, utána már csak egy ujjal mertem a fékkarokhoz nyúlni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Kutya topik
- 3D nyomtatás
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Könyvajánló
- Konteó topic
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...