- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Aliexpress tapasztalatok
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Mesterséges intelligencia topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #253250 üzenetére
Még fotót se csináltam róla, mert úgy voltam vele, hogy ez nem az én világom lesz, aztán meg elfelejtettem. Szóval egyik haver vett egy bringát, ez meg ott volt nála, és oda adta, amolyan "kézről kézre jár a montisok között, kipróbálni milyen az outi". Valami noname alu váz szerintem, Specialized matricával, Shimano Sora/105 cuccokkal. 2x valami, nem számoltam meg. Kicsit kicsi, stucniból kap egy nagyobbat, kormány szűkebb, mint a vállam, az is kéne. Féltem, hogy fájni fog tőle a derekam, de a 23 mm-es gumi és a 7,5 bar ellenére sem volt semmi gond. Olyan rövid, hogy kétszer térddel lestoppoltam az órát, amikor kiállva beletekertem. Féktől tartottam, de nagyon jól harap, néha nem arra váltok, amerre szeretnék, vagy fék helyett váltok (ami baromi fura, hogy másik ujjal kell fékezni, mint montin).
Most elkezdtem outi hirdetéseket nézni ....fulton: tegnap voltam a Merida Concept Storeban, egy L-es Scultura foglalható tesztkerékpárnak, 105 di2-vel. Ha ki akarod próbálni, csörgesd meg őket.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #253250 üzenetére
Nekem is pont az ugrott be.
-
mauimagic
aktív tag
Fasza volt a CRK. Durván eltaktikáztam, szerintem kb a hátsó harmadba álltam be, de a starttól kezdve brutális tempó volt. Gondoltam szokás szerint az első emelkedő megfogja a lassabbakat de nem, mondom, ok, akkor nyélgáz a felvezető kör végéig, annyit még kibírok
Láttam, hogy qrva magas a pulzusom, 180 felett, de gondoltam, hogy valami gáz lehet a pulzusmérővel, mert már halottnak kéne lennem
Az első frissítőpontig volt csak brutál sár, épphogy nem tolós.
Rövidebb volt 7km-el a táv, de nem bánom, így is meghaltam. Nagykopaszra felfelé pár sporit beértem, új max pulzust is sikerült szerezniTanulság, hogy nem kéne az elején 5-ös zónában menni 1 órát, így is 172 lett az átlag, ami nagyon sok nekem.
Lehet ha végig vissza tudom fogni a pulzust kicsit, akkor jobb lett volna.
Az időm meg sem vártam, nagyonsokadik lettem, de Strava alapján agyonvertem a 2 évvel ezelőtti időm, pedig akkor száraz volt a pálya.Az biztos, hogy kevés induló volt, de szerintem erős volt a mezőny, kevés ilyen muglival, mint én
-
6030D
Ármester
válasz mauimagic #253255 üzenetére
Gratulálok, kemény vagy, hogy elmentél.
Többiekkel beszéltük, hogy mindenkiben szar érzés volt, hogy nem megyünk, de ezt el kell engedni, mert drága lehet. A képeken és az átlagokon látszik, hogy nem volt egyszerű.
Egyéb verseny is van tervben?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
"Egy haverom kérdezi", aki megint kitalált valami ideálisnak kevéssé nevezhető dolgot, hogy a cantilever fékek közül a Tektro CR-720 milyen szintet képvisel, illetve mennyire nehéz beállítani ezeket és milyen gyakran kell állítgatni?
Illetve, ha ez nem jelent elég hatékony fékezést (könnyű bringa, 70 kilós utas), akkor lehet cserélni mini V fékre (pl.: [link] )?
Próbáltam visszakeresni, de sok tapasztalatot nem találtam, úgyhogy köszi előre is.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
mauimagic
aktív tag
válasz 6030D #253256 üzenetére
Ja, örültem is, hogy nem karbon a váz, azt rendesen le tudja darálni a sár
A forgáspontokat nem volt lelkierom szetszedni, de nem nyikorog, az jó jel.Nem tudom, mert ez az első szezonom, hogy edzéstervvel készültem, de most nincs új cél...kéne valami, de nem tudom mennyit kéne pihenni, a következő versenyre hogy készüljek...majd a garminnal indítok egy új edzéstervet.
Talán a Bükk maraton jó lehet, az még messze van
-
gordonfreemN
addikt
-
-
6030D
Ármester
válasz mauimagic #253258 üzenetére
A víz se nyikorog, csak ha megszárad... nekem ilyen esetre azt ajánlotta a szervizes srác, hogy ha nem tudom/tudja szétszedni egyből, akkor a nagy mosás utána minden olyan helyet, ahol csapágy van, azt fújjam meg wd40-nel, majd Weldtite TF2-vel bőven. Előbbi jobb esetben kinyomja a vizet, utóbbi meg konzervál valamennyit 1-2 napig. Utána persze teljes szét-össze. Ezt az után mondta, hogy a vasárnapi verseny után beraktam a kocsiba a bringát lemosva, hétfőn délután kiraktam nála, és kedden reggel nem fordult el rajta pár dolog. Nekem onnantól volt mindig top a bringa, tele zsírral, ha kellett, évi több nagy generállal. Ha minden csapágy tele van nyomva zsírral, akkor az tömít. Volt olyan, hogy így nézett ki a bringa 3 órás dagonya után, de a csapágyig nem ment víz. Kapott új zsírt és kész. Ezért sem mentem ma, mert tudom, hogy most nem ilyen top a bele, és könnyebben beázik. Írtam már, a versenyzős bringák a legjobbak a piacon (vagy szűrd ki azt, aki a bringájával fekszik, kel).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
"és elöl is a legkisebben, igy lesz legkevesbe feszitve a rugo"
de akkor keresztben lesz a lánc,vagy az "álló helyzetben" egyáltalán nem gond?
Smoove:
Ti waxolt lánccal ha eláztok,tekerés utáni törlés után egyből újrawaxoltok?
vagy ilyenkor le is mossátok a láncot,aztán törlés,és még újra is waxoljátok?nem tudom ti hogy vagyok vele,de egy elázós ride után annyira van mindig kedvem hogy nagyon alaposan szárazra töröljem a láncot rongyokkal,szilviával, megforgatom erősen az állványon,stb, de utána újra waxolni már sosincs kedvem(csak 1 nap mulva főleg ha másnap úgysem tekerek), ez gondolm végülis nem gond mert a beljsejéből az eső szerintem nem mossa ki mert ha megfogom a láncot hiába törlöm át, valamennyire feketén fog halványan,külseje legalábbis ha így csináltam még sosem rozsdásodott,olyan viszont volt már hogy alapos mosás-fémtisztára takarítás után ha nem egyből ment a kenőanyag a láncra amint megszáradt, már kezdett rozsdásodni
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ZavaBalazs
őstag
válasz fulton #253227 üzenetére
nincs azzal semmi baj, teljesen jól el lehet gurulgatni ilyenekkel is. tettestársam is valami 30 éves acélvázzal nyomja [kép], imádja, semmire se cserélné le, csak a váltást upgrade-elte rajta a kép óta.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz 6030D #253252 üzenetére
köszi. igen tudom őket, oda fel kell menjek pestre, befoglalják az 1 misit , és viheted. Tán 1 napra, am arra is gondoltam, hazahozom és visszaviszem. de akkor 3 napra kéne. majd beszélek velük. Bár lehet csak ott pesten, felmegyek reggel- aztán jó pár órát tudok menni és annyi lesz. Majd meglátom. di2 kiváncsi leszek milyen élményt ad az egész bike.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
A Trek addig halasztgatja az elavult (juj, ezért mit kapok) Supercaliber frissítését, hogy Lenzerheide-ra Jolanda Neff már inkább Top Fuel-el ment . Mondjuk logikus, a pályák egyre keményebbek, a Top Fuel xc-sítve meg gyakorlatilag modern xc-downcountry. Ha a Supercaliberbe raknának nagyobb rugóutas telót, jobban elcseszné a jelenlegi geot. Csak azt nem értem miért nem frissítik végre a vázat, a Supercaliber másolat S-works Epic-től is legalább 2 generációval van lemaradva.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
chubby2o6
senior tag
Tegnap du. tudtam menni egyet a friss TL rendszerrel. 25 km ( a kib...tt eső hazazavart ) gondolom elég, hogy a tej eljusson mindenhová. Kicsit bennem volt a para, de úgy néz ki, nincs vele gond, szépen tartja a nyomást.
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #253271 üzenetére
Szerintem tul van tolva ez a geo b*z*las. Itt mar nem alkotsz ujat, csak az eddigieket kombinalod. Szerintem 2020 -tol mar nem lehet arrol beszelni, hogy valami elavult. Van egy pont, amitol mar nem lehet jobbat hozni, maximum mas karakterisztikat adsz a bringanak, amitol az folfele jobb lesz, lefele meg hasznalhatatlan, vagy forditva, vagy ennek a balance -a.
Nagyon jo a Supercaliber, de a rugout maximum arra jo, hogy folfele a gyokereken van tapadasod.
Scott Spark a mai napig a legjobb, es az sem friss. Jo a balance, folfele is eros, lefele meg nem halsz meg rajta.Bicaj itt mar masodlagos, Rockrider -el elert eredmeny az elo pelda erre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #253275 üzenetére
Én azt nem fogom bevenni, hogy:
2.2" vs 2.4"
100mm vs 120mm
69 fokos villa szög vs 66 fokos villa szög......humbug, kamu, túl van tolva, placebo, mert kétlem. Az ugy-e megvan, hogy pár éve még pont ennyi volt a különbség egy xc és egy trail bringa között? Akkoriban sokan elitélték az xc-t, hogy komolyabb terepre alkalmatlan, élvezhetetlen, csak versenyzésre jó, átlag montisnak trail kell. Most itt vannak a modern xc-k, amik kvázi progresszívebbek, mint az akkori trail bringák, de jobban másznak, 9-10kg a súlyuk és azt mondod marhaság, nincs különbség, humbug? A nyeregcső szöget meg sem említettem, mert számomra óriási különbséget jelent 2 fok is, meredek emelkedőn, annyira előrecsúszok a nyereg orrára amennyire csak lehet, meredekebb nyeregcsővel még jobban előre lehet csúszni, méginkább a pedál fölött-előtt leszel, így sokkal jobb lesz mászni. A Rockrider meg rossz példa, mert az már valszeg pont megkapta a modern geot, 120mm Manitou telót, 30mm felnit, szélesebb gumikat. Tudom, hogy neked nagyon tetszik az a bringa és szerintem is jó lehet, de ennek ellenére nem nehéz észrevenni, hogy wc versenyeken jelenleg lassan az egyetlen régimódi geós gép, a többiek már mind "downcountry" szerű vasakkal mennek. És akkor most Jolanda xc-re átépített Top Fuel-el indul? Wc xc versenyen? Azért nekem gyanús
Az új Supercaliber amúgy már úton van, de nem nagyon sietnek vele: [link] [link]szerk, a Scott Spark sem jó példa a régi geóra, mert minden, csak nem elavult:
120mm rugóút, 2.4" gumik, 30mm felni, head tube 67°, seat angle 76°. Legutóbb amikor kipróbáltam egy Scott Ransom endurót, annak volt ilyen a kiállása
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #253271 üzenetére
Vagy a Treknek van akkora line-upja, hogy tud választani másik bringát, ha úgy ítéli meg a heyzetet.
A többi Trek Factory racinges mind Supercaliberrel ment, szóval ez egyéni döntés volt.Szerintem túl tolod ezt a geo buzulást, olyan bringákat fikázol, amik a jelenlegi csúcskategória. Specilazides kiscsaj is az előző WC-on, az új S-work Epic helyett a tavalyi, hosszabb rugóutas bringát választotta, de arról nem volt poszt
Olyan pályán mennek ezekkel a bringákkal, ahol lehet le se nagyon tudnánk jönni, főleg nem ekkora tempóval. Itt nem a bringa a szűk keresztmetszet.
-
nagyúr
válasz 6030D #253230 üzenetére
egyszer az autópálya belsőben lepottyant elém egy ilyen csomag. szerencsére ki tudtam menni a szélső sávba, mert pont volt elég hely, de ahogy láttam, a mögöttem jövő bekapta.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #253277 üzenetére
Szerintem csak úgy tűnik, hogy túltolom, nem azt mondom, hogy ég és föld és náluk szerintem sem ezen múlik a kupa. Én csak egyszerűen nem értek egyet azzal, hogy 2 generációnyi geo fejlődés, +20mm rugóút és jobb mászó pozició nem számít, kamu, marhaság. Szerintem számít és valamennyire biztosan a profik is megérzik, még ha nem is a bringa a szűk keresztmetszet. Valamiért, amikor a georól van szó, mindíg megkapom, hogy túltolom, mintha ezen múlna minden és a rider erőnléte-technikája már nem is számítana, pedig egy szóval sem írtam ilyent. Pont olyan ez, mint amikor azt írtam, hogy jó a Stans tej, de ma már vannak azonos áron jobbak, ammóniamentesek. Erre rögtön megkaptam, hogy leszarozom a Stans tejet, amikor mindenkinél jól működik. Írtam én olyan, hogy nem működik? . Vagy amikor megemlítettem, hogy jók a Garminok, de van pár hibájuk, amiben pl. a Hammerhead jobb lehet náluk. Garmin fanatikusoktól akkor is megkaptam, hogy a Garmin tökéletes és én miért szarozom le. Pedig én is Garminos vagyok . Szvsz most a Supercaliberrel pont ez van és azért tűnhet úgy, hogy túltolom, mert nem bírom az elfogultságot. Mostanában nekem úgy tűnik, mintha rajtam kívül senki nem lenne nyitott az újdonságokra, fejlesztésekre, maradjunk a réginél, mert az már bevált. De hát a régi is új volt anno, akkor az is le lett kamuzva?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz Fall-N #253264 üzenetére
+rétisün: köszi, amit linkeltem az jó lehet mini V-féknek, vagy van aki esetleg használ ilyet és tud ajánlani? Most alapból canti fék van a bringán fékváltókarokkal. (Ami nem az én bringám de soha ne mondd hogy soha ).
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Csak a Supercalibernél direkt nem a hosszú rogóút volt a koncepció. Korábban 100mm volt a Trek XC bringája és azt cserélték le. A down country vonalnak csináltak egy másik bringát.
A Supercaliber soha nem akart hosszú utas down country lenni, mert nem ez a koncepció.
Ez kimondottan egy szűk rétegnek szóló bringa, ami egy átmenet a HT és egy rendes nagy rugóutas gép között.De egyébként meg lehet nézni pont a WC-ken, hogy nem a bringa dönt a helyezésekről, mert hatalmas a szórás. Az egyik véglet a Supercaliber a 60mm rugózásával, a másik pedig a 120mm mozgó új down country gépek és nyilván közte a minden is.
Elhiszem, hogy sok tesztet olvasol, meg sokat foglalkozol ezzel, de Te valójában nem mentél olyan sok bringával annyit, hogy releváns tapasztalatod legyen. Nincs az, hogy miden héten kapsz egy top bringát verj bele 100-200 kilit, írj róla valamit, aztán a következő héten megint.
Nyilván van különbség a topp gépek között is, csak ez már nem az az árkategória, ami szar lesz.
Továbbá azt is érdemes figyelembe venni, hogy mindenki más terepen, más stílusban teker. Ezért az egyéni preferenciák is sokat számítanak a teszteknél (mivel egy szubjektív műfaj). Ha valaki enduro hátérrel jön, akkor neki azok a bringák lesznek a viszonyítási alapja, abból fog kiindulni. Aki versenyző volt és 15 évet ment HT-n neki megint más lesz az alap.Azt is érdemes figyelembe venni, hogy lehet, hogy a WC pályák változnak, de az a terep, ahol Te agy én tekerek nem változik érdemben. Nem fog beépülni egy sziklakert vagy rámpa, mert a természet nem ilyen. Ahol most elcsapatsz az alu HT-del oda nem kell 66 fokos fejcsőszög, meg 120 mm-es villa.
Persze vágyni lehet bármire, biztos tök jó bringa, csak olyan mint az ágyúval verébre lövés. -
Joke21
aktív tag
Sziasztok!
Elektromos rásegítésű kerékpáromra keresnék valami jobb tárcsaféket, mert ami van rajta, az valami noname kínai. Ugye ami szűkíti a lehetőségeimet, az a fékkar, mert guye érzékelős és kikapcsolja a motort, ha behúzom. Amiket nézegettem:
Avid BB7 - kicsit drága
TRP HY/RD - még drágább Olvastam itt a forumon, hogy több mindenkinek is ilyen van. Ez csak külföldről beszerezhető? Csak ebayen találtam ilyet és ott is csak USA-ból szállítva.
Hirdaulikus - Itt felmerült bennem az a lehetőség, hogy veszek olyan fékkart, ami érzékelős, csak nem tudom, hogy mennyire kompatibilisek egymással. Tehát a folyadék csöve rámegy bármilyen fékkarra, vagy itt is minden egyedi méret/megoldás?
Nutt márkával van valakinek tapasztalata?
-
fulton
addikt
A di2 vel kapcsolatban gondolok itt a 105 - szerintem elég macera lehet, nem? töltögetni, bár nem tudom mennyit megy el egy töltéssel. Aztán ott van az aksi próbléma..nálam a bringa kint a garázsban pihen, télen ott nincs fűtés. Ha -10 akkor -10. Az köztudottan árt az akuknak. Szóval..én személy zserint jobban bízom a vezetékes dolgokban. Az tudom hogy megy, be kell állítani, és nincs gond vele.
Az nagyon csábító a 12 sebességben hogy a 11-30as kaziban ott van a 16 os fog is 11-12-13-14-15-16 ....mesés hátsó sor. Az más kérdés hogy 11-34 vagy mivel adják (amiben szintén hiányzik) a bringákat, és egy ilyen sor + 30-40k.
E ** olyan bringát lőnék össze ha válogathatnám a dolgokat , az Orbea Custom - nagyon elvitte a szívem. Csak az fél millával több. Ott egyedi festés, felszerelés..nagyon jó.
Orbea Orca M20[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Még szerencse, hogy nem a fórumok alapján fejlesztenek a gyártók. Az viszont igaz, hogy annyira ki lettek már hegyezve a biciklik, hogy nehéz újdonságot kitalálni és akkor jönnek a kevésbé fontos fejlesztések. Például nagyon szép a teljesen rejtett vezetékelés, de még lennénk nélküle.
Az XC meg átmegy más valamibe pl. downcountry. A gravel is egy új találmány, így megint lehet fejleszteni egy kategóriát, ami évekig biztosítja a fejlesztéseket.
Az viszont igaz, hogy átlag biciklisnek vajmi kevés szüksége van ezekre. Persze sokan mennek bikeparkba, ez is egy nagyon jó hobbi és fejlődnek ezek is a biciklikkel.csokicsibesz: Én is erre gondolok. Nekünk ezek fölöslegesek, bár ha valakinek van rá keret miért ne? Ha lenne fölös 5 millám, simán vennék egy Scott Sparkot.
fulton: Ki kell szedni télen az akkut és be kell vinni a lakásba. Pót akkut meg érdemes beszerezni, így vész esetén csak csere. Bár van alkalmazása a Shimano Di2-nek is az kijelzi ha merül.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #253283 üzenetére
Vesz majd egy akkor éppen modernnek mond6ó gépet magának és onnan kezdve ő is "konzervatív" lesz az utána jövő geókkal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Joke21 #253284 üzenetére
A BB7 drága? Mármint nem zsebbenturkálás miatt, de ha valamiről feljebb akarsz lépni, a BB7 még valahol az, ahol érdemes lehet kezdeni.
Fékerőben szerintem picit többet is tud a HY/RD-nál, de kábé egykutya.
(a TRP a Decánál rendelhető, értelmes árban)kapcsolós fékkarból nem tudom, milyenek vannak, de azt érdemes ellenőrizni hogy biztos kompatibilisek legyenek a rendszereddel. Tuti megoldásként majdnem mindenki egy hidrós Shimano féket fog ajánlani, mondjuk MT400-MT500-tól felfelé.
De előtte érdemes lehet megnézni, nem elég-e csak egy tárcsát növelni elöl, lehet hogy annyi hiányzik mindössze..
De a BB7 is elég bolondbiztos, ha drótos kell, csak egy oldalt mozgatja a pofákat, így kicsit trükkösebb lehet beállítani igazán jóra.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz Joke21 #253284 üzenetére
én a dekás rc520amnal kaptam ilyen hibrid féket. egyelőre semmi extra, mint egy normál v-fék (mondjuk itt lehet én leszek a szűk keresztmetszet, a v-fékes trekkingemen 2 év alatt lekopott a felnin a fékező felület). szerintem ennél jobb mechanikusok vannak, és az is a terv, hogy az első éves karbantartással megy fel helyette egy avid bb.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Maximum1
őstag
válasz Joke21 #253284 üzenetére
TRP HY/RD van dechatlonban.
Itt meg e-bringások tudnak segíteni. -
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Szerintem probalj ki egy SC -t, mielott barmit leirsz rola. Mar most megmondom, hogy a Scalper HT4 -et egy technikas folfelen is megenne ugyan azzal a riderrel, hiaba irjak azt a Cannondale -re, hogy a felfelek kiralya. A geo egy gyokeres, sziklas folfelen maximum kirakat, ha nem tudsz hatulra tapadast vinni. Lefele meg nincs kerdes, oda kell a hatso rugozas. Az SC az tulajndonkeppen egy hard tail kategorias bicaj. Az a hatso rugozas pont arra eleg, hogy legyen tapadasod.
Amihez te hasonlitod, az kulon kategoria, aminek a kiralya a Scott Spark a mai napig.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #253273 üzenetére
mondjuk most a decathlonos 9s alap kmc lánc van rajta,nem egy nagy összeg, de akkor már sort is kéne cserélni szerszámom meg nincs, (és még nem is csináltam ilyen cserét) 2000km-nél járok és a parktool cc-4 láncmérő még csak most kezd néhány szemnél beesni 0.5nél, egyébként ez érdekes, ti is tapasztaltátok már láncnyúlásmérésénél hogy nem mindenütt esik be? (természetesn mindig a belső lukba dugom ahogy a videóban meg külön a kérdések résznél külön ki is emelik a parktoolos srácok- le is irják hogy a cimkére hibásan nyomtatták mert azon úgy szrepel hogy a lánc külsö szemébe kell helyezni..)
tehát vannak belső szemek ahol amikor berakom beesik 0.5ig valahol meg nem, csak érdekes hogy nem egyformán kopik "nyúlik" a lánc
de azért 3000ig jó lenne kihúzni
szokták mondani hogy a jobban kopik aki taposósabban megy, azon gondolkodtam hogy hiába tapossa valaki alacsonyabb áttéten is mert nem olyan erős, ha egy erősebb ember pörgeti nagyobb áttételen akkor ugye nagyobb wattok érik a láncot tehát akkor ez ebből kiindulva nem inkább azon múlik hogy ki milyen áttételt hajt milyen pf-el (tehát mennyi wattot nyom a pedálba?) ez lenne nekem logikus viszont akkor az lenne hogy az elég erősek pár száz km-enként cserélhetnék a láncot szóval akkor lehet hogy mégsem az erő-nyomaték okozza a nagyob kopást, hanem csak más tényezők(kenőanyag, tisztitás, felhasználhási hely, alkatrész minsőég[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
rétisün
veterán
válasz fulton #253285 üzenetére
"11-30as kaziban ott van a 16 os fog is 11-12-13-14-15-16"
évek óta 2 kazettából legózom össze a fogaskoszorúimat, mert csak így tudom összehozni a 14-15-16-17-18-19-et.
1x10 sebesség, de a másik bringán a 11-eshez is csak így jön össze.
(#253295) flash-: nem, 2 shimano kazi, de nézegettem a Miche-t is, az is jó lehet.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
flash-
veterán
válasz rétisün #253294 üzenetére
miche?
én pont ezért rendeltem miche 9s 13-28 -at (13--14-15-16-17-19- 22-25-28)(najo csak azért végülis én is csaltam mert a 13-at meg 12esre cserélem hogy lejtön se kelljen szétpörgetni magam)
(gondolom több sebességes miche láncoknál is megvan ez a sorrend)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz jjeahh #253280 üzenetére
Azért tolod túl, mert amit a nagyok használnak a világversenyeken, annak semmi köze ahhoz a felhasználáshoz, ami az egyszeri beingásnak kell. Pontosítok: amit az egyszeri bringás használni képes. Sem technikában, sem erőnlétben. Meg szüksége sincs rá, illetve csak egy elég szűk, kissé perverz rétegnek. Tetszik, nem tetszik, a MTB-ok 70+ %-ával városban balfaszkodnak, vagy síkon, aszfalton túrázgatnak velük. Ez meg egy akkora réteg, hogy nekik valami divatos, menő geo kell, nem valami kezelhetetlenül agresszív. Pont ugyanaz megy, mint az autóknál az SUV-kkel. Aki igazi terepjárót akar, annak van egy nagyon szűk piac a célszerszámokkal, méregdrágán.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
RexpecT
addikt
Tavaly beneveztem a Half Dividera, de tavasszal kisebb betegség miatt ami nagyon elhúzódott nem tudtam rendesen felkészülni, így végül nem indultam. A jelenlegi talajviszonyokat elnézve ezt így utólag már nem is bánom, főleg ami a Mátra - Cserhát és az utáni szakaszokon vár a riderekre.
Érdekesség képpen: az egyik külföldi induló single speed bicajjal megy: [link][ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #253287 üzenetére
Szakadj már le arról a 16-os fogaskerékről! Nem is ültél még rendes biciklin, honnét a bánatból tudnád, hogy neked az kell?
Di2 meg istentelenül jó dolog, semmivel nem tudsz olyan puhán váltani, mint elektromossal. Amikor én vettem bicót, sajna még csak Ultegrával volt di2, az meg 1000 eur felár volt akkoriban, annyit nem szántam rá. A bicikli viszont gyönyörű, ne gondolkodj, konfiguráld ki, rendeld meg:
Ez ugyan M30, de csak a felszereltség a különbség (nem tudom, hogy az M20-on már a carbon aero cockpit van-e, na, az még elég menő).p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
RAiN91
őstag
Sziasztok,
kerékpárt melyik futár szolgálattal adnátok fel, van valakinek tapasztalata?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- iPhone topik
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobilhasználat külföldön
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen