-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz balintbaba #252948 üzenetére
hát de úgy vagyok vele hogy most azért cserélgetni nem állnék neki sort, síkra meg mondom pont hogy kellenek a finomabb átmenetek,de nem vagyok mázsa körül csak 90kg+9.5kg a speci+a nyeregtáska,ruha,stb. (vagyis több vagyok ha össz súlyt nézzük
(egyébként a fogyás részével egyet értek, próbáltam idén,húsvétig bírtam ,na majd jövöre ) most a meredek dombos vo2 maxokkal erősitem magam, úgynézki használ az is
"Egyébként 12 sebinél is lehet rossz a kiosztás"
persze, de a 11-12- 13-14-15-16-17-19-21-24-27-30 kb tökéletes lenne nekem , 34 kistányér a hátsó 30-assal szerintem fáradtan is elég lenne 12% körül
de most ez a miche "szarakodásom"
(kvázi a 12-28 9s vagyis - 12--14-15-16-17-19- 22-25-28 ) szerintem jó lesz,majd gyakorlatban persze kiderül.mauimagic :
"olyan radikális mértékben növeli meg a kerekek merevségét, hogy új világ nyílik meg a kerékpáros előtt."
na jolvan ezt is értem, de ez mondjuk számít e annak aki kb hobbiból terepezik(semmi trail vagy durvulás-ugratás), ha eddig is sokan elvoltak non boost-al..
a B opció nyilván mindig ott lebeg a kerékpáripar fejlesztéseknél is[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #252946 üzenetére
A jelenlegihez képest írom a Deore integrált hajtóművét. Hivatalosan az előző 3x hajtóművem láncvonala 47,5 mm volt, de amikor megmértem akkor kábé 48-49 mm volt az valójában. A jelenlegi Funn Ridge Solo Comp pedig 50 mm. Semmi negatív nem lett abból az 1-2 mm eltérésből. Egyébként is, sosem teljesen egyenesen áll a váz síkjához képest a lánc. Akkor még 1x7 volt, most 1x8 és szépen végigmegy a váltás és nem csak az állványon.
Ezt a Deore FC-5100-at néztem én is, de azért nem vettem meg, mert csak 32T első tányért lehet hozzá kapni, nekem meg 36T a Funn out of box.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
vagy teljesen újként ez, csak várni kell rá 4 hónapot: [link]
bár ez elég sportos---
Férfi hosszú ujjú mez országúti kerékpározáshoz RC500, átmeneti időre, fekete10k, szerintem jó ár, sok zsebe van, kb 2 éve használok ilyet. sportosabb fazon, elöl nem ér le nagyon, kb hasat takarja.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #252954 üzenetére
Attól függ miről áll át az ember. Ha eleve integrált monoblokk van, akkor tényleg olcsóbb a Deore. Én négyszög tengelyes hajtásról álltam át integráltra, így kellett monoblokk is. A Funn Ridgehez adnak gyárilag BSA integrált monoblokkot is, így azért drágább (létezik PF változat is). Deore mellé pluszban meg kellett volna vennem (akkor +7ezer Ft volt egy Shimano monoblokk), így egy árba jött volna ki kábé.
Viszont én a Funn és a Deore mellett a SunRace FCMX0-át is néztem, amihez szintén jár monoblokk, de lánctányér nem, így az is plusz költség lett volna és majdnem egy árban volt a Funnal. Deore meg kiesett a lánctányér fogszám miatt. Gyárilag csak 32T van, de a hajtóműhöz sem kapni nagyobb fogszámú lánctányért ezzel a BSD-vel.
fulton: Hülyeség, egyáltalán nem rövidebb élettartamú a 12s lánc. 9 sebesség fölött csak annyi a különbség, hogy érzékenyebb a váltó beállítására a hajtás. Kisebb tűrések vannak, kisebb távolság a fogaskerekek között a kazettán, keskenyebb a lánc stb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #252951 üzenetére
Ha elég ha nem ki kell találni új szabványokat, hogy ne legyen meg a kompatibilitás. Vannak jó fejlesztések, nem azért írom, hogy minden újítás rossz.
De ott van például a tapered. Átlag XC-re bőven elég lenne a sima egynyolcad, extrém durvulásokra meg erősebb lenne a Cannondale féle végig 1,5" (Hány villanyak törésről hallottatok 1 1/8" DH villánál? Mert régen az extrém ágon is az volt!). A kettő közt van a tapered mégis egyeduralkodó lett. Kormánynál is külön van a 35 mm befogó DH/trail/Enduro ágra, XC-re elég a 31,8 mm. Csak kormánynál maximum a szár bánja, tapered esetén a váz is cserés. Persze van adapter, de az csak félintegrált váznál opció, meg ha 44 mm a fejcső átmérője (van kisebb 1 1/8"-nál).
Átütőtengely jó dolog, de szerintem el lehet lenni amatőr szinten a QR-rel is.
A boost meg a technika haladása miatti kényszer, mert máshogy nem férnek el a 11-12 sebességes fogaskoszorúk. Mondjuk első keréknél a 100 mm O.L.D.-nál az a +1 cm megint sokat számít. De legalább nem kompatibilis a régebbi agyakkal. Pedig van bivalyerős 15 mm thru axle agy is 100 mm papucstávval...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #252961 üzenetére
Ez hülyeség, 0,7-nél ajánlott cserélni. Az a lényeg, hogy ne kopjon 1.0-ig, mert akkor kibír a fogaskoszorú több láncot is. Simán olvastam már 10ezer km körül 12-es lánccal és 0,7-es kopásról van szó. De olvass vissza Hasaggymeg szokott sokáig használni egy láncot, azaz sokáig bírja nála.
Legendásan sokáig bírja például a SRAM XX01 lánc, mondjuk a régi SRAM láncok is jók voltak.
Egyébként is a 12s láncok azért is tartósak, mert más kategória. A 6/7/8/9 már inkább alap, de a kisebb gyártási pontosság miatt olcsóbb gyártani és ezért birják viszonylag sokáig. De van rengeteg szar 6/7/8 lánc is, ami 1500-2000 km után kuka, még Shimanóban is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #252962 üzenetére
Egyébként a 0,5 onnan jött, hogyha van például egy 200ezer Forintos SRAM XD sorod akkor nyilván ki akarod tolni az élettartamát, így ott lehet érdemes 0,5-nél láncot cserélni. Magam részéről inkább maradok a 9s vagy alatt, jóval olcsóbb fenntartani. De ha 12s lenne, akkor (is) SunRace-t vennék (amúgy is azt használok ).
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz fulton #252961 üzenetére
ki tudja, lehet, hogy lassabban kopik engem inkább az alkatrészek ára rettent el, elég
smucigárérzékeny vagyok. 9 sebességesnél 7-9 körül van egy sor (lenne, ha shimano lenne ehelyett a hülye szabvány helyett, így 15 körül van ), a kmc lánc meg 6-7 ezer forint, ugyanezek 11 sebességnél dupla-tripla körül mozognak, és nem hiszem, hogy nekem adna túl sok pluszt az a +2 fokozat*. 10-es alkatrészek csak minimálisan drágábbak, szóval a szembejövő apróhirdetéseknél már csak akkor csorgatom a nyálamat olyan bringákra, amiket úgysem veszek meg, ha 2x10 van a leírásban.*jó, rendes lejtőkre biztos jó lenne egy 11 fogas, 65-70-nél már pattogok 130-as pedálfordulattal a biciklin
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
#252962Fall-N: legyen , nekem most van a "fukszban" 9967 "karát", atya ég, nemsoká kerek szám! el ne felejtkezzek róla
#252964ZavaBalazs:
Igen, borzalmas áron adják.
És hiába látok pl 50/34 első tányér mellé 11-30 stb hátsó 11 sebis kazikat, nekem pont az kéne még amitől finom átmenetem lenne 30 35 körüli sebességnél a 16os fog. Egy van a 11-25 amiben megtalálható, de az meg mászásnál lehet kevés lenne
de az is lehet országútin nőne az utazó speeeedem ezé má nem is "köszönnék a 30-33as tempónak" ergó nem is kéne a 16
Sokat számít am, nekem ha 48 on vagyok elől akkor hátul a haladós tempómnál 2 fog az ugrás hátul amit használok (14 és 16 ugye). Ám ha elől a 36 on vagyok (ahogy szoktam) akkor 1 fog az ugrás (11 és 12), és jobb azt kell mondjam. Finomabb a fokozat növekedés.
Több am sem kell síkon, mert ezzel full kényelmesen pörgethető a 41 -42KM/h tartható is de 40 felett jólesően haladni csak ritkán (hátszél) van lehetőség.
am már q unom ezt a sok matekot .. már tolni szeretném[ Szerkesztve ]
-
Phülöp
addikt
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
Akkor nem is mondom, hogy vintage csúcskategória milyen áron megy mostanában...
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
fulton
addikt
válasz fulton #252967 üzenetére
Am kíváncsi lennék ha csak úgy: a csepelt egy szélcsatornába egy jó kis modern road mellé bedobnám, vajon mennyi lenne a cw érték. Hány watt különbség jönne ki mondjuk 30 -40 közt, nyilván a sebesség növekedésével egyre több..
érdekelnek az ilyen tudományos megközelítések, részletek..bár ez sose fog pontosan kiderülni. Biztos van jópár watt különbség, pláne egy race váznál. És akkor még a rider poziciójából származó előny...
tudom f*ág csak felmerült bennem gondolatilag[ Szerkesztve ]
-
jojjer94
csendes tag
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
Azért nem eszik ilyen forrón.
Az árak a bike-discount.de-ről valók:
-Sram PC1110 9€.
Kíváncsi leszek mit bír, most tettem fel nemrég.
Váltásban nem nem éreztem nagyon durva különbséget a HG601-hez képest.
De ha nagyon keveset is menne el, akkor ott van a PC1130/KMC X11R 16€-ért. A jól bevált HG601 pedig 21€.-KMC X9 11€.
A sor az valóban drágább.
-HG400 11-28 20€
-R7000 11-28 35€De szvsz az a 5-6e JMF nem olyan vészes 1-2-3 évente, ami a különbség. Vagy ha a HG601 lánc kell, mert a PC1110 olyan gyenge lenne, akkor legyen 13e JMF.
Cserébe csak van +2 fokozat, jobb a kiosztás. Meg azért a Sora és a 105 között igen nagy különbség van a váltásban (Van mind a kettővel szerelt). -
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #252947 üzenetére
Nincs komolyabb tapasztalatom vele, de szerintem mindenkinek, aki valaha is fejlesztene egy jobb kerékszettre, mert lassan a belépő kategórián kívül mindenből csak boostost kapsz. Pont a múltkor akartunk venni a haveromnak egy Crossmax kerékszettet és már abból sincs gyorszáras, pedig az még nem is drága. Persze gagyi limlom hulladék Joytech, Tourney agyakat még sokág fogsz kapni, de azok nem valók terepre.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz fulton #252965 üzenetére
Ne a mostani, elbaszott váltódhoz, meg szedett-vedett, nem a megfelelő célra használt, ezerezer átépített bringádhoz nézd az országúti fogszámokat, ilyen egyszerű. Hidd el, ki van az találva, Tiagrától felfelé semmi problémád nem lesz azzal a rendszerrel egy országútin. Bár te képes vagy, és csinálsz magadnak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #252971 üzenetére
Fulton igényes, szerintem dura-ace szetten is találna hibát, de megoldaná karbonzsírral
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #252971 üzenetére
Fulton lenyom meg egy szezont azzal a Csepellel... En komolyan nem ertem, azt gondoltam sikerult meggyozni, hogy valtson vegre. Az oke, hogy ha valaki nem engedheti meg maganak, de Fultonnak annyiba kerult a 'ruhasszekrenye', mint egy franko hasznalt outi.
Inkabb tekerek valami szedett-vedett goncben, de rendes bringan uljek. Mondjuk en abban is tekerek...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Ringman #252957 üzenetére
És a Shield verzió is akciós két színben, amit már régóta tervezek. Köszi, hogy szóltál.
Ma megyek az új mezért (méretcserés, amúgy tök jó), hétfőn jön az új sisak, most meg még vegyek egy ilyet is... Ahogy a tanult kolléga mondaná, már csak tekerni kellene...[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #252973 üzenetére
A biciklis ruha engem sem érdekel. Nekem mondjuk sisakom sincs, ezért rossz volt olvasni a bukási történeteket. Hiába megyek városban, ha valami barom egyszer elüt, akkor a sisak hiánya szó szerint fájó lesz. Úgyhogy marad a körültekintő biciklizés.
Fultonnal az a baj, hogy mindent túlgondol. Szerintem vett volna már outit, csak millió adat meg elmélet miatt nem tudja mit vegyen. Pedig ezt csak úgy lehet biztosra megtudni, ha elmegy egy olyan boltba vagy kiállításra, ahol fel lehet pattani a vasakra és tekerni velük. Mivel nekem sem volt országútim, ezért én sem tudnám hirtelen mekkora vázméret kell. Tippre L-XL, de a hosszú végtagjaim miatt inkább a nagyobb. Utána meg kell jópár kilométer mire kialakul, hogy elég hosszú vagy rövid a kormányszár, jó-e a nyereg stb. Pedig egy outi vagy egy Endurance gravel biztos, hogy sokat hozna neki a céljaihoz. Vagy kiderül, hogy nem is outi kellett volna hanem cross trekking (kiosztások miatt például) vagy fitness.
A nem engedheti magának is relatív, mert én sem egy összegben vettem biciklit hanem mindig legóztam. Sokak jobb így nekem, így kevesebb kompromisszumot kell kötni. Az alkatrészek meg jönnek mennek, most például a Suntour XCM megy apróra.
[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
válasz Fall-N #252976 üzenetére
most hogy felmerült bennem egy gravel és a gravel cross trekkingemhez történő sebesség növekedése azon agyalok, hogy ha veszek ki tudom e használni. A trekkinggel is sokszor képtelenség haladni bringa úton (szar út, tömeg, stb) Vagy le kell mennem az autók közé. De oda meg nem feltétlen szívesen.
Kicsit autó tipik esete. Szép és jó az amg merci, de 140 felett az is büntetik pályán meg a suzukit is. Akkor ki tudom használni? Ráadásul a magam 115 kg-val nem lesz mondjuk derékfájásom jobban tőle a nagyobb dőlés szög miatt?[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #252976 üzenetére
Egyrészt a túl sok infó kontraproduktív is lehet, erről már tanulmányok is készültek (pl. MR óta sokkal több gerincbántalmat műtenek meg fölöslegesen), másrészt az "én tudom mennyit ér a bringám, de a kutyának sem kell annyiért, most meg mit csináljak vele ha újat veszek?!" tipikus esete, ahol ráadásul még költött is rá egy valag pénzt ami soha nem térül meg és fél, hogy ha újat vásárol nemcsak bukik rajta hanem még esetleg csalódás is lesz az új a magas elvárások miatt. Vagyis csak a szokásos...
Amúgy meg van kiút, kell keresni egy jó vázzal rendelkező kerékpárt neki és átpakolni ezt-azt amit lehet erről...asszem kerékszettje és talán váltója jobb...#252978zsamiatt...az jutott eszembe, hogy ez a "gyorsulás" amolyan önigazolásszerű lehet, vagyis talán így próbáljuk egyszerűbben "kézzelfoghatóvá" tenni az előnyt ami a váltással (és az ezzel járó kiadással) jön, mintegy így igazolva döntésünket 🤔...ugyanakkor itt pont a lényeg mellé lövünk, a jobb kerékpárra váltás legkevésbé sem szól a gyorsulásról (hisz ha eddig a Stravan voltak 26-os átlagaid mivel lesz az jobb neked ha azok 28, vagy éppen harmincasok lesznek és felkerülsz a 100-as toplistán a 80. helyről a 75-re? ) hanem a kerékpározás élményéről szólnak. Vagyis autós analógiáddal élve, 140 fölött egyformán büntetik a Suzukit és az AMG Mercit is, ugyanakkor a dugóban araszolva is lehet "némi" különbség a kettő vezetésének élménye között.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz fulton #252968 üzenetére
Nem tökmindegy? Egy wartburgnak valszeg jobb a légellenállása, mint egy x5 bmw-nek, valamiért mégsem téma, hogy melyik a jobb autó. Igen, a Csepeled egy Wartburg. A régi, kétütemű. Vagy még inkább egy Zaporozsec. Ültetve, meg felszpojlerezve, felfúrt blokkal, és sportkipufogóval.
[ Érted vagyok kemény, fiam, nem ellened. ]
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #252975 üzenetére
Az a kemeny, hogy van olyan szettje, cipo nelkul, ami tobbe kerul, mint a bicaj, amin ul. Nekem ez így nagyon...khm..furcsa.
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Én is ezt írtam neki. Vegyen egy trekking Gepida vázat (tök jók vannak BikePro shopban) és mindent át kell pakolni. Egyedül a villa, ami új kellene, mert A-Heades a legtöbb váz már. A kerekek, váltó(k), hajtómű simán mehet át a többi cuccal együtt. Esetleg a nyeregcső még ami vastagabb lehet, de az filléres tétel. Később tehet rá alap hidrós tárcsaféket, én a V-féket már nem erőltetném. MT200-at olcsón kapni.
Az a vicc, hogy még így is jobban járna az outival kergetett álmok helyett.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Eladni nem akarom a csepelt. Ezt csak az erti aki építette foglalkozott sokat vele + nagyon jó menni vele.
Es igen benne van persze az is, hogy vajon lesz-e az az ugrás érzetben/sebességben...., de ezért próbálom majd ki elotte.
Van elvárásom. Ennyi pénzért legyen is csalódnék magamban ha nem lenne -
zsamiatt
őstag
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
De ezért meg nem váltok trekkingről. Nem másnak akarok nagyobb sebességet, azt szeretném tudni bennem mi van. Ha nem tudod kihasználni mi az élmény benne?
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #252981 üzenetére
Érzelmi (és anyagi) csapdában vergődik szeretett Csepelje miatt, ugyanakkor anyagilag megengedheti magának és ezért költ többet mint kellene ruhára...és amúgy arra a zsákutca Csepelre is. Sokan voltak, vannak és lesznek itt ilyenek akik tulajdonképp ideérkezve ássák bele magukat igazán a témába és akik számára csak itt derül ki, hogy valójában milyen kategóriájú is szeretett kerékpárjuk, ami általában persze óriási csalódás...gondolom kábé. ugyanígy járnék az autós fórumon SX4-esemmel, vagy éppen a vér Hi-Fi-sek között Denon DRA 445 erősítőm és Celestion F30-as hangszóróimmal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Ezzel nem teljesen tudok egyet érteni, egyéni célok fügvénye. Én szerettem volna jobb sebbességet elerni, nagyobb távoknál nagyon nem mind1 hogy 22-23km/h val haladsz, vagy 28-30km/h val azonos/vagy közeli pulzusatl. mellett. Nagyobb távokat tudsz beiktatni. Nálam ez szempont pl. Meg maga a tudat hogy ha úgy van akkor igen megy annyival is. Néha azon is elgondolkodok, kell e nekem ettől is nagyobb sebességre képesség. Ezen a csepelen már nem lesz játszótér erre. De valahol meg imádok száguldani, "még ide vele" élvezem a sebességet, hogy fürge és gyors vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsamiatt #252987 üzenetére
Ha nem tudod kihasználni mi az élmény benne?...az élmény nem annyira az átlagsebességről szól (mint ahogy az autónál sem) mint a hajtás csendességéről, a váltás pontosságáról, a kigyorsítások könnyedségéről, irányításról, fékezésről, terepen a rugózásról, a tapadásról, a merevségről, vagy éppen rezgéselnyelésről, hatékonyságról, kinézetről stb. Szerintem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #252989 üzenetére
Egyszer kifullad minden. Élvezni kell míg ott a tűz
(Ha anno mikor elkezdett kattogni a hajtóművem tudom h ezzé válik nálam ez, nem fejlesztettem volna fel a csepelt) de ezen nem bánkódok/nem bánom jól van így -
fulton
addikt
válasz parandroid #252980 üzenetére
Remélem eláll az eső, most beiktattam egy 4-5 nap pihit am is esik, jól esne egy karika. Egy lazas 120-130 as pulz.
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #252993 üzenetére
Az a baj, hogy már benne vagy a csapdában teljesen mind1 mit csinálsz.
Egy csomó pénzt elnyomtál a Csepelre, ez tény ezen nem tudsz változtatni.
Kicserélhetsz nagyon sok mindent a Csepelen, de attól az még egy acál váz lesz, ami ráadásul kicsi neked.
Az is tény, hogy egy trekking geo soha nem lesz olyan mint egy országúti geo. Állíthatod a kormány meg ülés magasságot, de nem fog úgy állni a villa, nem lesz olyan a nyeregcső szöge, nincs koskormány, fékváltókar stb. A kettőt nem lehet összehasonlítnai.Vagy bent maradsz ebben a helyzetben és költöd tovább a pénzt, bármilyen nagyobb eredmény nélkül, vagy kiszállsz belőle.
Ebből bukás nélkül nem tudsz kijönni. Kicsit olyan mintha vettél volna valami részvényt amikor magas volt az árfolyam, aztán vásároltál tovább, majd beszakad az árfolyam és látszik, hogy ebből csőd lesz. Megvárhatod fixen a csődöt és akkor ténylegesen semmi értéke nem lesz a részvényeidnek, vagy kiszállhatsz egy minimális öszeggel, de legalább nem nullával.
A másik meg ha nem akarod eladni a Csepelt, akkor tarsd meg és vegyél mellé egy rendes bringát.
De ez nem pénzügyi döntés már, mert a rossz döntéseket rég meghoztad. -
nagyúr
válasz Fall-N #252976 üzenetére
sisak nélküli esésben nem az a gáz, hogy sokkal könnyebben belehalhatsz, hanem hogy sokkal könnyebben leszel egy életre magatehetetlen, keresőképtelen nyomorék, akit naponta 5x etetnek pépessel, gyomorszondán át, és azokkal szúrsz ki leginkább, akiket a legjobban szeretsz.
ezeket tanulságos végigolvasni. [link][ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
MPowerPH
félisten
válasz velizare #252997 üzenetére
Sisak es szemuveg nelkul sehova nem megyek. Az egyik szemuvegem lencsejet egy felcsapodo ko tette tonkre, amit egy gyorsan elhuzo auto okozott. A sisak detto jo akar a kavicsok ellen is, de szvsz sisak nelkul sehova. A kislanyomra is adom ra a sisakot, meg egy artatlan rollerezesre is, mert eleg egy szerencsetlen eses, es mar kapja is a fejutest. Ott vagyunk a legjobban serulekenyek, nem eri meg kockaztatni. Es bar esesnel meg soha nem volt a vedelmere szuksegem, az ordog nem alszik.
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #252984 üzenetére
Lehet, hogy neked nem is akarok megfelelni? Egyébként nem tudom mióta vagyunk olyan jóban, hogy személyeskedj mindig. Ha nem kedvelsz/nem szereted/érdekel amit írok akkor ignoráld, de nem vagyok kíváncsi erre. Tudom minden topikban van egy ügyeletes megmondondó ember, de ne engem fárassz. 🥱 Írgattad volna csak szimplán azt, hogy muszáj használni. Tudom akkor nem lehet arcoskodni.
Amúgy városban nagyon kevesen használnak sisakot. Azt is tudom, hogy komoly hiba. Ha terepre mennék akkor vennék én is, de városba fölöslegesnek tartom még. Azért mert több mint 10 éve napi szinten mindenhová biciklivel járok és vagyok annyira körültekintő, hogy 0 rizikós helyzet volt, ezért még nem láttam szükségességét. Lehet ez idővel változik majd.
Szerk.: Majd nézek valamilyet. Beleáshatom magam a témába az ár/szellőzés/védelem témában.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen