- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
tahepa
senior tag
-
addikt
válasz sifarr #22908 üzenetére
Hát szerintem legjobban a CIB-nél kötöttel járok, mert ott jár a 20+25 összesen, mert 1 év után változik a feltétel, de az nyilván nem lesz évi 25.000 Ft.
Ismerős van, de azért köszi!UI: Nem nagyon utalgatok (na jó, veszek gépeket Hardveraprón, de éves szinten nem lesz annak akkora költsége), csoportos beszedésem sincs, max kp felvétel havi 1 alkalommal (szóval a 150.000 Ft 2 részletben ingyen elég nekem).
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz sifarr #22908 üzenetére
A sima ügyfélajánló (április 30-ig tartó akció, 20 ezres jóváírás) hirdetménye nem zárja ki, hogy BM-es ECO számla nyitásával nem vehetsz benne részt.
Tévedtem, kizárja. Ennél a hirdetménynél máshol "rejtették el" a BM-es számla kizárását.
Így viszont az első 2 év számlaforgargalmától függ, hogy a BM-es számával vagy a 25 ezerrel jár jobban az ügyfél. -
merqree
őstag
válasz sifarr #22979 üzenetére
Csak pont azt nem látni, hogy teljesült-e vagy sem a beszedés.
Mivel nem mutatja, hogy "könyvelés alatt",/"függő"/"könyvelt"/"bank által elutasítva"stb....
Egyszerűen semmi nem látszik.
És ez így egy híg trutyi....
Mert a Raiffeisennél azt is lehet látni, ha a beérkező igény azért nem lesz teljesítve, mert nem megfelelő a fogyasztó azonosító.
Jártam így.
Unionnak a netbankon keresztül megadtam a felhatalmazást.
Az union beküldte a lehívást, de valamiért rossz szám volt megadva vagy általam, vagy az union által, és a Raiffeisen mutatta, hogy nem fog teljesülni. Ez az unikredit rendszere szerint függő lenne, aztán eltűnne. Este edig kiderülne, hogy nem fizették ki.... great job... -
erahurka
félisten
válasz sifarr #23009 üzenetére
Az HBO max elfogadta.
Amúgy miért ne fogadhatná el? Nem vagyok köteles egy életre előfizetni.
Van amúgy egy elméletem 🤔 A becenév amit adok a kártyának az okozhat problémát? HBO kért kártyán szereplő nevet és a becenevet adtam meg, és egyből el is fogadta. Megpróbálok csinálni egy virtuálisat a valódi nevemmel, hátha ez volt a probléma, hogy megadtam a nevem az Apple-nek, aztán a kártya meg másra szólt. Bár van egy érzésem hogy nem ilyen egyszerű... Legalább paypalt lehetne használni Apple fiókhoz.
-
fatal`
titán
válasz sifarr #23334 üzenetére
A CIB-nél nincs utalási limit, nem is tudsz ilyet beállítani, legalábbis én utalásnál még nem találkoztam ilyennel, csak kp felvéttel és vásárlási limittel a kártyához (igaz nem utaltam még 50 milliónál többet). Kp felvétnél 1 millió a limit, vásárlásnál meg kvázi-korlátlan (999 milliárd vagy valami hasonló), csak a lista tetejére rakták az összeget.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz sifarr #23336 üzenetére
De ez csak a mobilappra vonatkozik, nem összességében az utalásokra. Utalni tudok a webről és a javas alkalmazásból is.
De amúgy jogos, nem találkoztam ezzel a menüponttal még, bár ehhez az is hozzátartozik, hogy mobilról nagyon ritkán utalok (és persze akkor sem 50 milliót).
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz sifarr #23345 üzenetére
AZ 50/500-as limit nem csak a mobilappra vonatkozik. Ugyanez a beállítási lehetőség az Online Banknál is megtalálható.
Akkor ki kéne javítaniuk az appot, mert a tranzakciós limitek menüben:
"A limitek a mobilalkalmazásra érvényesek"Gondolom a webeshez külön kell állítani. Ezekszerint a javas appban meg nem lehet?
Mondjuk lényegtelen, mert ezek bőven megfelelőek. A napi 50 szerintem még ingatlannál is nagyon ritkán lehet probléma (a budai villákat leszámítva), mert azt sem egy részletben szokták fizetni.
Na mindegy, kár tovább rágni, köszi az infot ettől függetlenül jó tudni róla.
-
fatal`
titán
válasz sifarr #23362 üzenetére
Nem, ott nem lehet állítani. Az volt a legelső internetes, digitális platform.
Igen tudom, 10 éve vagyok a banknál, csak azt hittem, hogy azért nem lehet állítani, mert nincs limit.
Nem fejlesztik már, de még mindig használom, mert pl. a webes felület a mai napig nem képes arra, hogy megmutassa, hogy egy adott tranzakció után mennyi volt az egyenlegem. A partnereket sem migrálták egybe sajnos, így két teljesen diszjunkt cucc létezik egy más mellett. Remélem egyszer sort kerítenek ezekre.
Thx az infot mégegyszer.
-
-
tomazin
veterán
válasz sifarr #23387 üzenetére
Amennyiben megtiltom a kovetkezot irja:
A telefonhivasok kezdemenyzesehez es kezelesehez szukseges engedelyzes biztonsagi okokbol szukseges. Ennek hianyaban az app nem hasznalhato.Kobe: ha nem indulna el contact nelkul mar mondanam is le. Revonal se utaltam senkinek eddig. Most vegre mar be tudom irni a telszamot.
-
-
bigdady
nagyúr
válasz sifarr #23666 üzenetére
1. 2 ingyenes más bankban el van lőve és jövedelem is. Ezen felül 4 ingyenes Gránitnál, nekem ez szempont.
2. Gránitban nincs 500e Ft kikötés, nekem ez szempont. fő bankomon van a bankkártyás költés egyébként hitelkártya ami kitermeli a költségét többszörösen ott is)
3. Nem kell több MÁK, nekem ez szempont, de mivel ugyanannyi helyben Gránitnál is mint MÁK-nál mindegy isÁtlagos fő banknak simán jó a Rafi gold és a gránit bajnok is továbbra is szerintem.
Továbbra is csak bankról beszéltem sallangok nélkül (revo wise mák curve nélkül). De napi 32 Ft (=havi 990 Ft) havi díjra jött, hogy nem optimális, szerintem ne pazaroljuk az időt tovább mert ez valóban nem optimális
[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
őstag
válasz sifarr #23765 üzenetére
Köszi a választ.
- SMS ha jól látom 2 x 177 Ft havidíj, és nincs további költség üzenetenként? Az belefér.
- Limit módosítás nem gond, így visszagondolva CIB-nél pl egyszer beállítottam azóta nem nyúltam hozzá
- GPay sem gond, mert oda a Revolut kártyám van behúzvaIgazából így kb el is dőlt, jó lesz a Rafi.
Kérdés már csak az, hogy az app, webbank mennyire megbízható? Vannak-e olyan folyamatos lehalások, bug-ok, mint a CIB-nél?Sima CIB ECO-val kapcsolatban tudja esetleg valaki, hogy a 0 Ft-os ingyenes számlavezetéshez szükséges minimálbérnek "munkabérként" kell érkeznie, vagy ki tudom játszani azzal, hogy havonta pl a Rafi saját számlámról átutalok rá? Saját névről utalnék ugye saját névre. (Sajnos a Babavárót a CIB-re vettük fel így megszüntetni nem tudom, de jó lenne, ha ingyen maradna a havidíj)
(#23766) RR-13 Köszi neked is. A Rafi ingyenességhez szükséges feltétel nem probléma, azt tudom teljesíteni. CIB előtt Erste Privilégium volt, ott is megszüntették, mos a CIB is kifutott, reménykedtem benne, hogy hosszabbítanak, de nem, így a Rafi egyelőre biztosabb hosszabb távon
[ Szerkesztve ]
üdv
-
Domestos
tag
válasz sifarr #23941 üzenetére
A CIB-nél az appban (online bankban) külön menüpont van a díjnetes számlák kezelésére. Itt az egyes számlák letilthatók vagy kifizethetők. Esetleg több egyszerre is, de ezt nem tudom.
Pont ezt az egyszerre fizetést nem tudja sajnos. Mindegy, úgyis tervezem egy ideje, hogy a díjneten visszavonom a CIB-be áthelyezést, és akkor megnézem, hogy kártyával lehet-e egyszerre többet fizetni a díjnet saját rendszerében.
-
addikt
válasz sifarr #24001 üzenetére
igen, emlékszem, hogy ez már volt itt téma (biztos Tőled). mondjuk ez az előrelépés a mindennapi embernek sokat nem ad. (az meg ugye nem derül ki, hogy csak a számlakivonat volt eddig rossz, vagy gyakorlatilag adót is csaltak/túlfizettek)
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
axioma
veterán
válasz sifarr #24004 üzenetére
Nem lehet h a par Ft az a tr. adonak pont 0.3%-a volt? Szisztematikus hibat nehezebb ve'teni mint megjelenitesit [gyakorlatilag formazasit], foleg h regen nyersen 3 ezrelek volt a kozlekedo adattartalom mind1 hol kapta meg a szorzot, a valtozas utan ezt at kellett rakni a backend-be mert bonyolodott, siman lehet h a frontend meg tovabbra is szorozgatta...
-
cocka
veterán
válasz sifarr #24038 üzenetére
Pedig csak frissíteni kellett volna.
Normál esetben ez automatikusan megtörténne, ha kiadják a frissebb verziót nem?
sok ügyfél 13-án reggel be akar lépni az appba - és nem fog menni.
Remélem hard tokennel továbbra is működni fog a sztori.
végre a régi Internetban (javas) nyugdíjazható-e.
Na ne! A régiben az a jó, hogy minden egy felületen gyorsan intézhető. A webes hulladéknál meg százezer kattintás ugyanaz, és ugyanannyi területen, amin a komplett internetbank progijuk elfér, tizedannyi infót mutat a honlapon. Görgess meg kattingass. Mert egy banki felületen aztán kurva fontos, hogy a 4K-t is teljes területén kitöltse. Minden elem óriási betűkkel van írva, közötte meg km-es távolságban egymástól űrök.
-
Jim74
nagyúr
válasz sifarr #24041 üzenetére
Kicsit mintha gyorsabb is lenne a mobilapp.
Szerintem azt is módosíthatták volna, hogy a megbízások listájánál azonnal az utolsó megbízásokat mutassa csökkenő sorrendben, ne a 2020. májusiaktól növekvőben. Így minden alkalommal kézzel rá kell szűrnöm az előző hónapra.
Bár lehet, hogy ez csak engem zavar... -
cocka
veterán
válasz sifarr #24068 üzenetére
Mikor még volt mobilappos regisztrációm, ez nem minden esetben működött. Helyreállítóval egy SMS-t küld, és az SMS-ben megadott kódot a végén már el se fogadta. A netbankból már nem engedett újraregisztrálni, úgyhogy muszáj voltam CIB24-et hívni. A CIB24-es újraregisztrációnál elölről kezdik az egészet és jön az első SMS is a 8 jegyű kóddal, amit netbankos reg esetén a netbankból olvashatsz ki.
Helyreállítónál csak az van, hogy megadod a helyreállítót, jön az SMS a 2. 8 jeggyel és kész.
Mióta hard tokenem van semmi problémám nincs a belépéssel meg az utalásokkal. Érdeklődve olvasgatom, hogy kinek milyen agyfaszt okoznak az app anomáliái.
-
azbest
félisten
válasz sifarr #24075 üzenetére
valóban, az alkalmazás újraregisztrálása megoldotta. Csak ezt értelmesen úgy lehetett volna csinálni, hogy vagy nem kell újraregisztrálni. Vagy pedig az app jelzi azt, hogy újra kell regisztrálni, mármint ahelyett, hogy simán kilép tranzakciókor. Miközben amúgy meg sok más funkció működik.
De végül fogtam a régi telefonomat, feltettem arra az appot. A javás régi számítógépes cib programmal indítottam újraregisztrálást és átvittem arra. Majd pedig megismételtem a mostani készülékemmel, hogy visszavigyem. (Mivel kell hozzá a jóváhagyás miatt egy aktív). Vagy persze a cib24 az ott használatos kóddal is lehetne ha lereseteltem volna simán az appot.
-
cocka
veterán
válasz sifarr #24075 üzenetére
Én tiszteletben tartom az igényedet a hard tokenre
Nekem jó lett volna az app is, ha működött volna rendesen, de mindig vmi hülye hibája volt. És meguntam, hogy szenvedjek vele.
a régi internet bankra
Mert ezek stabilan működnek. Nincs újraregisztrálás, nincs utaláskor kidobás, nincs frissítés, nincs hibaüzenet, nincs nem fogadja el a PIN kódot meg hasonlók.
A CIB24 ügyintéző nélkül, automata rendszerben is elérhetővé tette a regisztrációs kódot
Hát amikor én használtam, akkor ez a lehetőség még nem volt. (2019. novembertől 2020. januárig ha jól rémlik)
a banki hibát jelentősen növelték a felhasználói hibák.
Nekem inkább az a vicces, hogy van alternatíva és van megoldás, mégis egyszerűbb az app alatti véleményszekcióban hőzöngeni. Ez a tipikus már megint nem tudok utalni, ki fogja a káromat megtéríteni és hasonló baromságok. Akinek játszani van kedve, használja nyugodtan a CIB appot, a random kidobálás meg az 1001 és társai hiba nem hiszem, hogy annyira user error, mert nekem ilyen is volt csomószor. Aki pedig használni is akarja váltson hard tokenre és megszabadul az összes frissítés miatti baromságtól.
-
addikt
válasz sifarr #24075 üzenetére
Az hagy ne legyen mar felhasznaloi hiba, hogy kiadnak egy uj verziot, ami nem mukodik es erre sehol nem hivjak fel a figyelmet, eszreveheto modon.
Nem, a fokepernyon megjeleno kis info a frissitesrol, aminek a lathato szoveg resze ezt nem is tartalmazza es nincs is kiemelve sehogy sem, az nem elegendo ertesites.Miutan nem ment, persze mar elolvastam, de ezt normalis esetben valahogy kiemelve kellene jelezni, plusz azt se irjak le semelyik ertesitoben, hogy az ujraregisztralasnak mi a folyamata, egy linket nem kozolnek, keresgesse csak ki minden hulye maganak.
Aztan csodalkozas van, hogy tulterhelt a CIB24.Ilyen hozzaallas mellett mar hagy ne a felhasznalo legyen a hibas, ezt sokkal ertelmesebben is lehetne kezelni.
-
azbest
félisten
válasz sifarr #24082 üzenetére
Amúgy akár push üzenetben jelezhetnék az ilyen híreket előre. Aki nem indítgatja el naponta az alkalmazást, nem nézegeti naponta a weboldat, az nem feltétlen veszi észre baj előtt. Más kapcsán jönnek értesítések, sőt a banki ügyintéző is hívogat, hogy szeretne ajánlani egy lehetőséget arra, hogy (a bank számára) kedvező befektetést ajánljon
Amúgy a legtöbb esetben külsős cégek fejlesztik a banki rendszereket, alkalmazásokat. Sok esetben a fejlesztők nem is használják az adott szolgáltatást. Ezért nem tűnik fel senkinek sem ha valami kényelmetlen vagy banálisan hibás.
Annyiból meg tudom ítélni, hogy régebben dolgoztam más országbeli mobilszolgáltatós appokon, amit százezres ügyfélszámmal használtak. Jelenleg pedig banki rendszerekkel dolgozom, bár nem cibesen és nem ilyen ügyfélalkalmazás jellegűeken.De mindegy, hiba előfordul, lehet a hétvége sem segített a gyors javításon. Talán ezért volt a telepítse újra a tanácsuk addig is workaroundként.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz sifarr #24082 üzenetére
neked nincs igényed pl. az ad hoc limitemelésre - nekem pedig van.
Mert az ember általában nem ad hoc döntések alapján költ nagyobb összegeket, hanem eltervezi. Ad hoc eszembe jutott, hogy veszek egy 400 ezres laptopot. Hááát..
Az app rendelkezésre állása pedig közel sem olyan rossz, mint a visszajelzések alapján feltételezhető.
Az azért mégis csak beszédes, hogy valahogy a K&H appról szóló vélemények sokkal jobbak, meg az értékelés is. Kétlem, hogy a K&H appját sok szuperintelligens ember használja, a CIB-ét meg sok ostoba.
-
axioma
veterán
válasz sifarr #24102 üzenetére
A szohasznalatot (ostoba) toled vettem at. Valoban, a penzugyi muveltseg (es plane eziranyu erdeklodes!) hianya miatt nem is gondolnak valtasra, meg a "mindegyik egyforman szar, egyszerubb semmit nem csinalni" erv menten. En meg ezt tartom ka'rosnak, mert igy hiaba teszunk joparan nem forintalis hanem fogyasztovedelmi cellal reklamaciokat, mindig is le fogjak sz*rni a banki oldalrol, a tobbseg dont, ha 1mrd legy nem tevedhet elven dontenek akkor is (pl. manyup lenyulaskor volt olyan aki azert ment a tobbseggel, mert a rengeteg sok embert nem engedhetik meg hogy szivjon, a dezertans kisebbseg viszont minden tovabbi nelkul, pedig meggyozodese volt hogy az a rossz dontes...) Szoval nagyon nem fekete-feher a dolog, sajnos veges idonkbol egyre jobban meggondoljuk mire "koltunk" figyelmunkkel az egyre nagyobb spektrumbol, idonkent mar en is eljutok oda.
-
cocka
veterán
válasz sifarr #24102 üzenetére
hanem azért, mert nekik a saját szempontjaik alapján ez még így is jó/elviselhető.
Vagy azért, mert a többi bank jelenlegi konstrukcióival csak rosszabbul járnának. Mint pl. én.
ha valakit nem érdekel a limitállítás lehetősége,
Érdekel és szoktam is állítgatni, de akkora összeget, amire te hivatkoztál nehogy már ne lehessen 1-2 napon belül átutalással rendezni. Miért fontos azt ott a helyszínen mánis-azonnal kifizetni kártyával? Hova a francba sietsz?
én inkább kártyával fizetek nagy összeget is - ha lehet -, mint utalok (pedig ingyen utalok).
Tehát még akár meg is tehetnéd. Akkor végképp nem értem miért kell mindent rakétasebességgel intézni.
CIB mellett Wise-om is.
Nekem is, de attól még nem leszek pénzügyileg tudatlanabb, hogy nem egy full bugos appon keresztül akarok mánis-azonnal intézni mindent SE.
a maga gondolatrendszerében még azt is elfogadom, hogy igaza van.
Jópofa hivatkozási alap ez arra, hogy mindenki gondolatrendszerét, beleértve a sajátodat is, burokban kezeld. Így tehát semmi sem bolygathatja meg olyan nagyon, hogy esetleg megváltoztasd a véleményed.
-
cocka
veterán
válasz sifarr #24120 üzenetére
bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű.
Jogos.
A CIB rendszere csak hard tokennel és a java-s internetbankkal használható elfogadhatóan.
Ez így nem igaz, inkább úgy módosítanám, hogy:
A CIB rendszere hard tokennel és főleg a java-s internetbankkal bugmentesen használható. (viszont fizetni kell érte)
Mert a hard tokennel a webesbe is beenged, csak amit írtam múltkor, hogy iszonyat nagy űrök vannak a felületen, lehet lapozni egy csomót.
Töröljem le az appot? Rendeljek tokent?
Hát ezt nem javaslom. De ha esetleg mégis... ez csak személyesen intézhető, mert egy postán kiküldött tokenen nem tudnád beállítani a saját PIN kódodat. Az első használatbavétel előtt a banki ügyintéző állítja be, hogy megadhasd a PIN kódod. Ezt követően nincs is opció ennek megváltoztatására (vagy ha van is, jól titkolják).
-
bigdady
nagyúr
válasz sifarr #24134 üzenetére
Semmi baj nincs azzal ha valaki spórolós, de másként nem lehet megoldani ingyenes töltést nincs ebben gyúnyolódás, ő írta ingyenesen megoldja, az meg máshogy nem megy nem nehéz kiköveztetni, a korábban írtak alapján. (Én is így töltenék amikor lehet, de nem mindig mint pl ő, mindenki máshol/máshogy spórol, valaki nem a bankon erről szólt az eszmecsere)
Abban inkább van gúny ha valakire azt mondja egy ember hogy a másiknak nincs "felfogóképessége" bankot váltani havi pár ezer Ft-ért, és valaki aki nem veri fogához így a garast... [link][ Szerkesztve ]
-
vacs
veterán
válasz sifarr #24245 üzenetére
"Megjegyzem, a CIB úgy tűnik szeptember 8-tól hárít. Már beharangozták az kondíciós listán változtatás."
Csak idő kérdése és az összes bank árat emel, tehát a munkás emberek fogják ezt is megfizetni.
Anno mikor kitalálták, hogy meg kell adóztatni a bankokat, állították hogy nem lesz az emberekre terhelve...
A banki adó előtt a K&H-nál havi 500 000-et vehettem fel ingyenesen, volt több ingyenes utalás stb, amint jött a banki adó ezek mind megszűntek...(^)(>.<)(^)
-
SzGee
aktív tag
válasz sifarr #24264 üzenetére
így van, ráadásul hiába van kétfaktoros azonosítás, ha az ügyfél egy egydolláros telefonért önként és dalolva megadja a netetn az összes kártyaadatát a biztonsági kóddal együtt, telepíti az anydesket, hogy átvegyék a telefonja felett az irányítást, stb... sajnos ez ellen semmilyen biztonság nem véd
If you leave me, can I come, too?
-
MODERÁTOR
válasz sifarr #24280 üzenetére
Alapesetben az a jogszabályi vélelem, hogy a számládra érkező pénz jogosan a tiéd.
Ez nem egészen így van. Volt itt Magyarországon is olyan eset, hogy valaki tévesen kapott a számlájára egy rakás pénzt, elköltötte, utána a bíróság elítélte azzal, hogy nem a saját pénzét költötte el.***
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- XFX GTS RX 580 8GB OC - eladó!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, E-SIM, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beats Studio 3 Wireless /// Makulátlan Állapot // Számla + 6 Hónap Garancia
- 1More ComfoBuds Pro Vezeték nélküli fejhallgató ZAJSZŰRÉSSEL /// ÚJ // Számla + garancia