Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz gregory91 #87578 üzenetére
Ez tipikus hazudós kínai cella lesz, jó esetben 1000-1500mAh, rosszabb esetben 5-800mAh. Jelen pillanatban a legjobb minőségű asszem LG li-ion cellák 3500mAh-t tudnak, de azoknak az árát is megkérik. A 18650-es cellának a fizikai méreteibe nem fér bele több lítium alapú varázslat.
Hacsak nem 1S li-polimer akku, akkor vissza az egész. Ott nem korlátoz a méret.[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz gregory91 #87553 üzenetére
(most látom Li-ion oooh shiiii)
Igen, kicsit keverednek a dolgok, "elemtöltésről" beszéltél, ami az én fogalmaim szerint a laikusok AA / AAA eltévelyedései. Mármint az, hogy "elemnek" nevezik. Angolban persze van a primary és secondary battery, ők utóbbi alatt értik az akkut.
Mi a magyarban akkunak nevezzük, ugyanakkor én még magyar irodalmon nőttem fel, ezért is viszolygok / viszolygom talán ilyen "oooh shiiii" típusú nyálasságoktól. Nincs ennek különösebb értelme, ez is csak egy magyar fórum.
A Li-ion akkuk CC / CV jellegű töltése meg kicsit más műfaj, mint említettem is korábban:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_86441-86441.html
A Ni-Cd / Ni-MH celláknál egyik lehetőség a kisáramú töltés, amit említettem. Közepes áramon időzítős lekapcsolást alkalmaznak (16 órás töltők), nagyobb áramon a -dU lekapcsolás elterjedt. Utóbbi azt használja ki, hogy jól megküldjük az akkut, amitől egy ponton telítődik és túlmelegszik az elektrolit, emiatt csökken a belső ellenállás, emiatt kicsit letörik a feszültség, áramgenerátoros meghajtást feltételezve. Ezt a lehajlási szintet érzékeli a töltő és befejez, illetve fenntartó csepptöltésre vált.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz gregory91 #87539 üzenetére
Lényeges érezni a különbséget áram és feszültség között, illetve szakmailag a magyarban nem elem, hanem akku.
Eleve a standard töltést is úgy tüntetik fel némelyik AA / AAA akkun, hogy 0,1C árammal 14-16 óráig. Tehát ez 140-160 % töltés bevitele, a veszteségek miatt. Továbbá ez érvényes akkor is, ha az akku nem volt még teljesen* lemerülve, mivel a felesleget képesek elfűteni ezek a cellák (ha nem túl nagy az áram).
Ha van egy kis napelem, annak van belső ellenállása, hiába nagyobb jóval a feszültség, ha ráterhelsz az akkuval, lehúzza a saját szintére. De a töltőáram közben folyik.
Például ezért sem kifejezhető az ügy, tisztán feszültséggel.
*Teljes lemerülést is félreértik néha, de itt szakszerű lemerítésre gondolok, azaz nem 0 V-ra. Csak addig, míg elfogy az ereje / energiája, ami 0,8-0,9 V üresjárási feszültségnél áll elő.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz gregory91 #85003 üzenetére
A porvédő szigetelésen át lehet dugni egy megfelelő méretű műszerész csavarhúzót, ami a trimmerhez illeszkedik. Noha inkább műanyag eszköz kellene, mert a fémmel, ha túlnyomod, vagy oldalra hajtod, leér a motor fémrészéhez, ami zárlat. Bár a gyakorlatban emiatt nem szokott tönkremenni, csak felpörög egy pillanatra.
De erre nem szabad adni, mert lehet, hogy neked véletlenül mégis tönkremegy.
Van olyan is, amikor nem a motor házában van a szabályzó áramkör, de ez a ritkább, mint ahogy röpsúlyos szabályzóval sem hinném, hogy össze lehet még futni, ezek már régen is elavultnak számítottak.
Amikor nekiálltunk motort javítani (alkatrészhiány vagy takarékos javítás miatt), a fenéklemezt óvatosan lefeszegettem általában, esetleg ki lehet reszelni a gyári beütési pontokat is, ha van.
Amikor a panel mellett oldalról, egy lapos csavarhúzóval befeszítünk, ez egy kritikus művelet, sérülhet a panel, de azért sikerülni szokott, kellő óvatossággal.
Utána a külső házon belül van a motor, azt is szétszedni, de a kefére vigyázva, hogy ne sérüljön. Majd tisztítás, a kommutátorszeletek között is tűvel, kefebeállítás, összerakás.
-
gregory91
senior tag
válasz gregory91 #84728 üzenetére
#84732,#84733,#84735
Rááldoztam egy mai napot:szétszedtem,meg van a két lyuk de potinak semmi nyoma.De azért köszi a tippet nektek(illetve annak is aki ajánlotta de nem találtam a kommentjét).Ami történt még:van egy "Mekosonic music centre"(nem "center") szintén hasonló kazetta problémával.Itt is van két lyuk de a gumiszigeteléstől nem látom,de tovább nem tudom szétszedni mert a motor hátsó borítására(ahol a lyuk van) mintha rá lenne "szorítva" a motor kör alakú burkolata.
Remélem itt elfér - https://sites.google.com/site/geriprojekt/ - https://github.com/kgregoryan - Az ember téved,a gép hibázik.
-
tordaitibi
veterán
válasz gregory91 #84728 üzenetére
Nem jó.
A mezei vezérlő figyeli a motoráramot és a kimenőfeszültséget, még játszik az motorba ébredő ellen elektromotoros erő is ebből saccolja a fordulatszámot, ezt igyekszik tartani, és eléggé kicsi a tartomány.
Ezekbe van trimmer, valamennyit lehet állítani az alapjelen.
Ha meg olyan a motor amibe benne a centrifugál szabályzó, akkor sehogyse.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gregory91 #84728 üzenetére
Van egy magnó aminek a motorja az örök vadászmezőkre pörgött, találtam egy másikat amit épp "felgyorsít"(nincs ráírva de sejtem hogy kisebb lesz neki) ezért egy másik fogyasztót(kis égőt) teszek rá(soros kapcsolással) - így összekötve a kellemest a hasznossal.
Kazettás magnók "capstan" motorjai esetében fontos nagyon pontos fordulatszám, azokon általában van hátul egy kis lyuk, ami mögött egy kis trimmer poti van, amivel tudod állítani a fordulatszámot. Ha nincs rajta lyuk, akkor a motor vezérlőáramkörén keresd a potit.
Ha az eredetin volt lyuk, de az újon nincs, akkor passz, nem hiszem, hogy egy-az-egyben használható a régi helyett, módosítani kell hozzá a vezérlést.
Ha nem capstan motor, akkor a pontos fordulatszám nem érdekes, akkor kb. mindegy, hogy hogyan állítod a fordulatszámot.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz gregory91 #84728 üzenetére
A kazettás magnók DC-motorjának drivere nem egyszerű feszültségstabilizátor és nem is áramgenerátor:
https://www.precisionmicrodrives.com/ab-026
DC motorok gyorsulása-lassulása.pdf
https://www.digchip.com/datasheets/download_datasheet.php?id=961318&part-number=TDA7275A
A motorban ébredő visszaható elektromotoros erő által indukált ellenirányú feszültséget figyeli a driver, ami arányos a fordulatszámmal, erre stabilizál a negatív visszacsatolás. A motorral izzót sorba kötni nincs értelme, elromlik a stabilitás. Az ellenállásosztót kell módosítani, a trimmer környékén.
#84729 aujjobba
https://elektrotanya.com/fahrenheit_28003_sch.pdf/download.html
Ez meg egy másik trükkös megoldás, noha nem egyedüli a pákák világában. Nincs a pákában külön hőelem vagy termisztor, hanem a fűtőszál hőfokfüggő ellenállását figyeli, arra stabilizál. Konkrétabban a fűtéssel soros R3 ellenálláson eső feszültség alapján a fűtőáramot méri, ami hőfokfüggő.
#84720 MasterMark
Ahogy írja, 3840 W és 240 V, eszerint egy 16 A-os relé lehet benne, ami elbír ennyi ohmos terhelést.
Induktív fogyasztók megszakításkor ívet húznak, amitől hosszabb távon beéghet az érintkező, ezért abból inkább kisebb terhelést érdemes használni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X Black 1TB dobozos konzol
- Fehér Villám új GAMER PC 2év garancia / NVIDIA GTX1660Super / Ryzen5 / 16GB DDR4 /
- ASUS ROG Zephyrus G14 -14" WUXGA IPS 144Hz -Ryzen 7 6800HS - 16GB - 512GB - RX 6700S 8GB - 1 év gari
- HP Elitebook x360 G6 2in1 Prémium laptop 14" FULL HD IPS Érintőkijelző / Intel I7 / 16GB RAM
- HP Elitebook x360 G7 2in1 Prémium laptop 14" FULL HD IPS Érintőkijelző / Intel I7 / 16GB RAM
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest