Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz gordonfreemN #108798 üzenetére

    Több ilyet nem tervezek, inkább ritkítanék magamon..

    @bunddog: az én listám így nézne ki, hogy
    1. hangsugárzó
    a) pakolgatás, izolálás, forgatás, fülelés
    b) csere
    2. DAC
    3. erősítő

    Amihez nyúlnék, ha elkezdeném a nyomozás keserves útját járni. De ha jól értem, vesztenivalód nincs, ez az öröm abban az ürömben, amikor az ember úgy érzi, hogy a lejtő legaljára elért. Szóval csak pozitívan.. :K Kombinatorika mentén itt elég sok lehetőség van, de energia nem mindig van arra, hogy végigpróbáljon az ember mindent. Súlyokat aggatva a dolgok lehetséges/feltételezett fontosságára, kikönnyül a dolog. Kicsit...

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz VoidXs #108785 üzenetére

    Ha ennyire "megtisztelsz", én is megtisztellek a magam gondolatmenetével.
    Már bocs, de a te érveid sem bizonyítottak számomra, de szerintem kb. senki számára. Adott egy átlagos, vagy az alatti aktív doboz, aminek állítólag az összes rossz/negatív fizikai tulajdonságát eltünteti egy szoftver. És amit nem képes megszólaltatni szintén a fizikai/megépítettségéből/anyagából fakadó korlátjai révén, azt a szoftver odavarázsolja. Mint Mp3-ból FLAC nem? :) Hát, ez még viccnek is rossz.... Abból a Klipschből egyszerűen nem jönnek át olyan finomságok, sem erő, sem felbontás, sem tisztaság, amit aztán a dsp rendbe tudna rakni. Rengeteg hang úgy fog elveszni, hogy nem is tudsz a létezésükről. Azt gondolod, hogy nincs is, mert nem hallod, ezért nyugodt vagy, de közben milliónyi nüansz vész el az éterben. Na, ezért sem hallasz különbséget kábel és kábel között, mert ami nem jön át a Klipschen, azt nem fogod meghallani. Na meg az a Focusrite sem nirvána még...ha esetleg ő is szerepel a darabban.
    De ebből az "agymenésből" kiindulva folytatnám... végy egy Videoton DC 1020-at és egy Videoton sztereó erősítőt. Tégy elé eq-t és nem kell 20 millióért láncot venni, mert a szoftver majd jól "megmoddolja" azt a sz@r láncot. :D :DDD Még végig gondolni is nonszensz.

    Amiről szó van az az, hogy van/lenne/adott egy "normális" sztereó lánc, dedikált, kiváló komponensekkel. De, hiába a sok kiváló komponens, ha a szoba "nem úgy szól", ahogyan az ajánlatos lenne neki, plusz, mint minden kiváló rendszerben, vannak itt ott beszakadások, vagy kiemelések bizonyos frekvenciákon. Na itt jönne képbe a dsp, hogy rendezze a sorokat és kisimítsa a durvaságokat. De nem arra való, hogy közepesnél gyengébb, belépő szintű elektronikák borzalmas hangzását javítsa ki hájend szintűre, mert a fentebb említett korlátok miatt ez lehetetlen. A jó dsp-hez is az kell, hogy minden hang meglegyen és ne veszen el a fele, mire a hangszórómembránhoz ér és erre alkalmatlan egy belépő szintű aktív doboz. Ha hiszed, ha nem, ez akkor is így van. Mit akarnál dsp-zni? Az elveszett hangokat? A meg sem jelenő frekvenciákat? Az biztos, hogy rengeteget segíthet a vacak frekvenciameneten, de na. A fizikát a dsp sem tudja megb....ni.

    A hangszerszeparációt nem kell eq-zni, ha jó a rendszer. Az "olcsó" rendszerekre jellemző az összebúgás, a kakofónia, ahol egymást elfedik a különböző hangszerek és szólamok, de ez csak a belépő/közepes/felső közepes láncok velejáró hibája. Kicsit feljebb lépve a minőségi lépcső fokán, egyre jobb a szeparáció úgy általában. Valójában azt sem hiszem el, hogy a dsp jobb szeparáltságot képes mutatni egy közepes dobozzal, mint egy igazán jó rendszer, ahol nem egy korlátokkal sújtott "hangfal", dolgozik.

    A féloldalas hangzást (gondolom erre gondoltál, bár "oldalast" írtál, ami nem tudom mi) csak a siketek nem veszik észre. A magam részéről hárítom ezt a vádat, bármennyire is szeretnéd belém plántálni a magad elképzelését. Vagy a kétoldalas hangzásra gondoltál? Mert az is más és amivel szerencsére szintén nem súlyt az átok, mert ha olyan a keverés, akkor az egész szembe falból árad a zene és kilép a hangszóróból mellém is egy egy effekt....két hangszóróból, nem hatból. Ja, mögém tényleg nem, de nem is tartom életszerűnek ha a zene a hátam mögött is szól. :N

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    Estike.
    YT
    Tidal

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • gordonfreemN

    addikt

    válasz Dißnäëß #108803 üzenetére

    Én ilyes miket keresek

    Valami album kellene, de nem találom

    [ Szerkesztve ]

    ¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #108802 üzenetére

    Először is az érvekről: én tudományosan bizonyított állításokat mondok, bármit meg tudok neked indokolni a megfelelő tanulmány hivatkozásával, ami visszavezethető további hivatkozott, és vitában elismert tudományos munkákra. Ezek a munkák szorosan összefonódnak, és olyan jelenségeket írnak le, amik ha úgy lennének, ahogy te állítod, egyszerűen nem is működne a hangtechnika. Még ha az USB szabványt vesszük, ami például a bitek elfogadását és a két feszültségsín csatolását írja le, az is ide tartozik. Azt már csak nem neveznéd kamunak, nem? A hifis mágiákat, mint például az USB kábel hatását, maximum pár meg nem értett zseni blogja és fizetett újság írja le. Kicsit más a skála.

    "Abból a Klipschből egyszerűen nem jönnek át olyan finomságok, sem erő, sem felbontás, sem tisztaság, amit aztán a dsp rendbe tudna rakni."
    Először is nem olvastad el a rendszer leírását, amibe belekötöttél, JBL Pro dobozok adják a zenét, a Klipsch-ek csak mozihoz vannak surroundként, illetve szerepük van az akusztikai hibák javításában. De játszunk eszerint, általában a vitapartnerem javára szoktam javítani az esélyeket, szóval vegyük úgy, hogy a Klipsch a példa eleme. Valóban egy kimondottan szar hangszóró önmagában, és azt hinnéd, hogy alig érezni rajt részletet. Az erő kit érdekel, ott a crossover a 4 Eminence subba, amiről itt olvashatsz, mennyire könnyen veri a high-endet. Objektív mérésen látszik, hogy többszörösen legyőz olyan hifisek körében népszerű (de amúgy semmit nem érő, csak túlárazott) márkákat, mint az SVS vagy a Paradigm.

    Az erőt megoldottuk, már csak a részletessége probléma. Valójában kimondottan jó a Klipsch tervezése: kiemelkedő csatolású magas, túllengő, de könnyű mély, felbontástartó crossover, és egy bőven alulhangolt reflex. Ha tudod, mik ezek, akkor tudod, miért könnyű vele dolgozni, de mivel alulértékelted a hangszórót, ezért inkább elmagyarázom: a hányadék hangja az összes eredménye, de ami a te állításodat csípőből cáfolja, hogy nincsenek lyukai. A magasat annyira túltolták, amennyire lehet, hogy tudjanak hazudni az érzékenységről, de ezt szerencsére gyorsan visszahúzza a legalja EQ is. A túllengő mélyhez már meg kell állapítani a lengés mértékét egy közeltéri méréssel minden frekvencián, majd azt egy visszacsatolással korrigálni. Ez megoldja az összefolyó mélyhangokat, amik szerinted a hangszóró javíthatatlan hibái. Mindössze annyiban van igazad, hogy a drágákkal ez nem probléma (nyilvánvalóan cserébe az érzéketlenségükért), de ha megadod azt a figyelmet egy DSP-nek, amit te a kábeleknek szentelsz, ezt is tökéletesen tudnád korrigálni.

    A crossoverük sima LR, az egyetlen, ami nem okoz olyan időeltérést, amit esélytelen javítani. Ennél valóban jobb a high-end, hiszen ott minden tökéletesen lineáris (lásd a Meridian-t megint), de az erősítést el tudnád választani házilag is, ha annyira fontos lenne. Én nem éreztem annak a számok alapján, de az út járható. A reflex teljesen el tudja rontani a hangot, hacsak nem Voigt cső az alapja. Mivel az már az ultra ultra high-end, itt nyilván nem találod meg, ezért egy szép jelduplázás lesz az alsó frekvenciákban, ami csak azzal orvosolható, ha lezárod a dobozt. Mivel a reflex tartományát kivettem crossoverrel a képletből, ez nem érint. Innentől van egy hangszóró, amit vissza lehett korrigálni a teljes felső frekvenciatartományban tökéletesen egyenesre: nincs lyuk, nincs időbeli duplázás a THD-n kívül, de azt úgysem érem el. Innentől a hangszóró matematikailag ideális, a doboz hibái maradnak, de egy jó csillapítás és elhelyezés ezeket megoldja.

    "Rengeteg hang úgy fog elveszni, hogy nem is tudsz a létezésükről."
    Megannyi high-end házimozi, hifi, és installáció kalibrálása során hallottam mindenfélét. Ha követném az idióta hifis paradigmát, hogy "déespé rósz, kezeletlen szoba csilivili kábelekkel lyó", akkor valóban igazad lenne: minden nélkül, magában bekötve az a Klipsch egy szemét, és a gyári karaktere sokat elnyom, sok hangot egyáltalán nem hallani. Viszont ha a DSP-t hozzávesszük, semmiben nem különb a profi rendszereknél. Miután valamit meghallottam a profikon, amit korábban a kicsiken nem (bár igaz, itt a JBL-re gondolok, mert azon zenélek), hazamentem, és láss csodát, ott volt, csak az emberi hallás selejtes, és nem lehet adni a hallásmemóriára.

    "Mint Mp3-ból FLAC nem?"
    Abszolút nem erről van szó. A tömörítésnél elvesznek az adatok, itt nem elvesznek, csak más, náluk hangosabb hangok miatt, esetleg a szoknyahatástól nem hallod őket. Mindkét eset javítható.

    "Még végig gondolni is nonszensz."
    Ahhoz előbb végig kéne gondolni, ne vakítsanak el a dogmák. A DSP az akusztikai szuperfegyver, nem ok nélkül csak az ultra high-end árulja. Ha viszont a tudásukat kölcsönveszed (vagyis elolvasod, amit írtak arról, hogyan áll össze a hangjuk - és nem a reklámoldalakon, hanem mondjuk ScienceDirect-en), akkor már tudod applikálni ezeket az eredményeket a saját rendszereden.

    "De, hiába a sok kiváló komponens, ha a szoba "nem úgy szól", ahogyan az ajánlatos lenne neki, plusz, mint minden kiváló rendszerben, vannak itt ott beszakadások, vagy kiemelések bizonyos frekvenciákon."
    Végre elértünk ide. Sokkal több vagy az átlagos hifisnél, ha már ezt elismered, ugyanis gyakori hiba, hogy milliós hangszórót tesznek abszolút pangó szobába, aztán ettől is hüledeznek, miközben a szobától nem hallanni a hangok felét. Azt viszont rosszul mérted fel, hogy mennyire is számít a szoba. Lehet bármilyen jó hangszóród, nem igaz, hogy nem kell neki EQ, a szoba garantáltan tönkre fogja tenni. Pusztán a szoba méretének ténye kapásból kivág 3 frekit a felharmonikusokkal együtt. Ez azonban nem mindig érvényes: az impulzusszerű és fenntartott hullámok különbözően viselkednek, ezért ezt két mérés írja le. Mi tud ezek közt különbséget tenni? Az akusztikai kezelés biztos nem, mert az nem tökéletes elnyelő, és anyagtól függően még fázist is fordíthat. Marad tehát a DSP, és megint ott vagyunk, hogy hagyományos módszerekre elverhetsz vagyonokat, ez pedig ott van ingyen, csak számolni kell hozzá. Ha olyan cégtől veszed a hifid, ami tényleg ért hozzá, akkor bár a gatyádat ráköltöd, de rendszerprocival megoldják neked ezt a problémát is.

    "Na itt jönne képbe a dsp, hogy rendezze a sorokat és kisimítsa a durvaságokat."
    Igaz, erre is jó.

    "De nem arra való, hogy közepesnél gyengébb, belépő szintű elektronikák borzalmas hangzását javítsa ki hájend szintűre, mert a fentebb említett korlátok miatt ez lehetetlen."
    Most írtam róla 8 bekezdést, hogy ezek a DSP számára nem korlátok. Attól még, hogy nem hallottál róla, nem korlát. Olvasgass utána az akadémiai beszámolóknak, olyanokat találsz, mint tökéletes süketszobai zajszint elérése lakószobában, esetleg a hanghullámok átalakítása íveltből egyenesbe, stb. Ezeket a varázslatokat mind DSP csinálja.

    "A jó dsp-hez is az kell, hogy minden hang meglegyen és ne veszen el a fele, mire a hangszórómembránhoz ér és erre alkalmatlan egy belépő szintű aktív doboz. Ha hiszed, ha nem, ez akkor is így van. Mit akarnál dsp-zni? Az elveszett hangokat? A meg sem jelenő frekvenciákat?"
    Csak te beszélsz aktív dobozokról, nem volt erről szó sehol. Egyébként aktív dobozzal még könnyebb, mert ott már a gyártó ismeri a hibáit, és elég magas szinten ezekre DSP-vel is korrigál. A hang nem veszik el a membránnál (legalábbis a tárgyalt Klipsch-nél a leírtak miatt nem, de ez a legtöbb másik hangszóróra is igaz), a hangdoboz és a szoba veszi el. Ezt is alaposan kitárgyaltam, hogy melyiket mivel lehet korrigálni, a kitartott hangok beszakadását leszámítva, ugyanis azt tényleg semmivel nem lehet, csak azzal, ha kipakolod a cuccot az udvarra, de azt meg nem szereti a szomszéd. Ezt viszont milliárdos hangszóróval sem tudod visszahozni, szóval lényegében saját magadat cáfoltad meg.

    "A fizikát a dsp sem tudja megb....ni."
    Nem is ezt csinálja, csak egy ideális buborékot alakít ki a sok rossz pont közepén. Ha már elismered, hogy a fizika létezik (ebben is sokkal több vagy az átlag hifisnél), akkor miért hiszel még mindig abban, hogy digitális kábel változtathat a hangon? Pont az a lényege, hogy ne számítson az átvitt áram minősége, mert újra el lesz készítve. A DAC az átvitt, bármennyire torzult adatot teljesen újra elkészíti a saját szintjén, egy teljesen laposra szűrt tápfeszültségből. Minimálisan oszcillál nyilván, de ez az eszköz hibája, nem a kábelé.

    "A hangszerszeparációt nem kell eq-zni, ha jó a rendszer. Az "olcsó" rendszerekre jellemző az összebúgás, a kakofónia, ahol egymást elfedik a különböző hangszerek és szólamok, de ez csak a belépő/közepes/felső közepes láncok velejáró hibája. Kicsit feljebb lépve a minőségi lépcső fokán, egyre jobb a szeparáció úgy általában."
    A hangszerszeparáció pont hogy a spektrumból és az intermoduláris torzításból ered. Spektrumot lapítani könnyű, megbeszéltük, az IMD ellen viszont nem létezik megoldás. Egyszerűen a hangkeltőink technológiája fejletlen, ezáltal ugyanúgy jellemző a high-end hangszórókon is, csak nem annyira. Ha viszont nincs két hangod eleve, ami kölcsönhatásba kerüljön, tehát két külön hangszórót használsz, ez a hatás teljesen megszűnik. Nem tudnak egymásra hatni, hiszen fizikailag két különböző hangszórón szólalnak meg. Olyan szépen szét tudod választani füllel utána, mintha csak az az egy hangszercsoport szólna. Ha egy hangszórón próbálod meg, akkor összemosódnak, még ha minimális mértékben is.

    "Valójában azt sem hiszem el, hogy a dsp jobb szeparáltságot képes mutatni egy közepes dobozzal, mint egy igazán jó rendszer, ahol nem egy korlátokkal sújtott "hangfal", dolgozik."
    Az, hogy mit hiszel, és a mérések mit mutatnak, az két külön dolog. A mérés kicsit hihetőbb.

    "A féloldalas hangzást (gondolom erre gondoltál, bár "oldalast" írtál, ami nem tudom mi) csak a siketek nem veszik észre."
    Szerintem is rémes a hallása a legtöbb hifisnek. Ez olyan, mint amikor vak borkóstoláson a laikusok rendre legyőzik a kritikusokat és sznobokat, ahogy az egyébként hifis halláspróbán is lenni szokott.

    "ha olyan a keverés, akkor az egész szembe falból árad a zene"
    Ezt úgy hívják, hogy borzasztó akusztika. Amelyik rendszereken függőleges terjedelmet hallottam, azoknál egytől egyig kezeletlen volt a plafon. Van az a keverés, ami tényleg el tudja érni, hogy körülvegyen a hang, de az eszméletlen ritka, és Dolby Virtual Speaker a neve. A jó rendszerben a tér egy színpad, nem pedig egy dóm. Bár abban igazad van, hogy kisebb költségvetésű koncerteken ez szintén így van, ott sem azért, mert annyira így akarják.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Dißnäëß

    veterán

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz VoidXs #108805 üzenetére

    Ritkán olvasok WoT-et, de most elolvastam. :D

    "Miután valamit meghallottam a profikon, amit korábban a kicsiken nem (bár igaz, itt a JBL-re gondolok, mert azon zenélek), hazamentem, és láss csodát, ott volt, csak az emberi hallás selejtes, és nem lehet adni a hallásmemóriára."

    Ó hányszor voltam már így én is amikor saját rendszerben kicseréltem valamit. Utána visszacseréltem, az újonnan felfedezett részletek ugyanúgy ott voltak. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108805 üzenetére

    A mostani DIY subom - 57 ms
    Ezt már annyi pénzből csináltam, amennyit érdemel, egy Eminence LAB12 adja az alapját. A port 23 Hz-re van hangolva, és ezért látni a többi versenyzőhöz képest erős fázishibákat. Ha ezt korrigálom, a hangolási frekvencia környékét elveszíteném, és én inkább a teljesen lapos frekvenciaválaszt választottam, mint a tökéletes hangot ~35 Hz felett. 2 driverrel már megoldható lenne a 30 ms teljes spektrumon, tökéletes fázisban, csak nem találnék neki helyet.

    LAB12C-re lövök, nem-sub, hanem háromutas aljának (de saját dobozba). Mered ajánlani ? Hallok ilyet is, olyat is róla. Teljesítményt bírja ? :F (Adatlapon bárki bármit állíthat). Látom a sub legjobbjainak egyike az RCF volt. Ő is célkeresztben, az egyik 21"-es nagylavór :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz Dißnäëß #108808 üzenetére

    Merem ajánlani, mert nagyon jó darab, csak a teljesítményt nem bírja. 400 Wattot még pont szeret, de felette picivel se többet, rengeteg LAB12-t láttam kiköpni a belét.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • #01758976

    törölt tag

    válasz VoidXs #108805 üzenetére

    Tök igazad van, oszt mégse szól jól. Egyszerűen nem úgy hallom az élő vagy bármilyen zenét ahogy egy DSPs cucc azt visszaadja. Fanyalgok is tőlük erősen. És asszem vagyunk még így egy páran, köztük pár komoly képesítéssel rendelkező zenész is, ez most akkor hogyan lehet?

    Persze nem kell válaszolni, hisz nem tudhatod a választ, csak ne ülj már ennyire magas lovon, tudomány meg a hifi?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108811 üzenetére

    Nem hajtanám limitre, de azért ha van benne "némi" boogie, az nem árt. Köszi a visszajelzést, ezt olvastam én is külföldieknél, hogy 500-at biztosan nem tud, szállnak el. Szóval night club-ba nem, de szobába akkor bizalommal teszem. :R

    Ui.: NC400 (DIY). Akkor azzal egy klassz kombó lehet kb.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz #01758976 #108812 üzenetére

    Az, hogy mi szól jól, szubjektív, de DSP-vel bármilyen hangkép elérhető, csak kell egy mérés arról a hangszóróról, amit át akarnál venni. Az, hogy az elfogultak szeretik kipróbálni a legolcsóbb biquad DSP-t, és ezek után szidni az egész vonalat, más dolog. Kíváncsi lennék arra a sok DSP-ellenes zenészre, mert én egy ilyennel nem találkoztam sem gyártói, sem stúdiós munkák során (DSP-pártival és kábelellenessel annál inkább), ahogy a hangmérnökök és stúdiófelelősök is mind szakmabeliek voltak.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz dgyuri0123 #108802 üzenetére

    És ezek után, hogy kiderült, 120 ezres hidh-end hangsugárzóid vannak, azt mondod, hogy a kábelek között semmi különbség. Ezért kár volt ennyi karaktert leütöd. Miattam meg főleg, mert nem tudsz meggyőzni.
    Kábel helyett te eq-zol. Azaz befolyásolod a jelenlegi kábeleid hangját, mert akaratodon kívül az azért még beleugat a hang minőségébe, ha akarod, ha nem. Ergo, neked tök mindegy a kábel milyensége, hiszen mindent is az eq-ra bízol. De ugye nem baj, ha nem mindenki választja ezt az utat? Mert úgy néz ki, állitasod szerint, hogy mindenki idióta (főleg én), aki nem dsp-zik ahelyett, hogy százezreket/milliókat költene mindenféle szarra. Nespa? Nem hiszem, hogy nem ilyesmire gondoltál, mikor kisregényt írtál a dsp-ről, mint tudományról.
    Mélynyomó hifiben? Szerinted talán elfogadott, mások szerintpedig kamu és nagyon gyatrán integrálható sztereó rendszerbe. Nyilván van tudományos magyarázat arra is, hogy miért jó a sub egy audiofil, netán hejend láncba, csak erre én nem vagyok vevő. Kérlek ne is próbáld elmagyarázni, hogy miért jó a két sub, mert a nem létező kardomba dőlök.
    Végezetül még annyi... ha nálad állandóan műxik a dsp (gondolom igen) akkor mégis hogyan akarnád meghallani a kábelek közötti különbséget, miközben az eq folyamatosan korrigálja a rendszer hangját?
    Csak mert hogy onnan indultunk volna, hogy drót az drót, vagy nem drót. Nem én vittem el a beszélgetést nagyon rossz irányba szerintem, de mindegy.

    "csak a zene van"

  • liszi70

    nagyúr

    válasz #01758976 #108812 üzenetére

    "nem úgy hallom az élő vagy bármilyen zenét ahogy egy DSPs cucc azt visszaadja."

    DSP nélküli cuccon sem úgy hallod. A rendszernek amúgy is a konzervet kell felnyitnia, ha tetszik ha nem. A hangfelvételt kell reprodukálnia akkor is, ha az szar. De ezt te is leírtad nem olyan régen, ha jól tévedek. :)

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz dgyuri0123 #108815 üzenetére

    A hifis szemléletűek akik elvetik a DSP-t/EQ-t, nem tudnak subot rendszerbe integrálni, ezért nem tudják elképzelni a subbal zenehallgatást (korábban én sem tudtam).

    Most éppen két 15"-ossal hallgatok zenét a Monitor Audio GS60-ak mellett. Pedig annak is van mélye.

    [ Szerkesztve ]

  • #01758976

    törölt tag

    válasz VoidXs #108814 üzenetére

    Hallgattam is a munkájukat eleget,:) mondhatnám, meg azt is, hogy ennyit a szakmáról, de nem teszem. Legyen övék a mértaninasság, én nem kérem. A DSP-nek még jócskán fejlődnie kell, hogy ennyire mindenható legyen, ahogyan írod. És félek, hogy majd útközben elkurják vagy leállnak, de a mostani nem elég jó, nem elég meggyőző, iránymutatásnak rendben, de nem több. Ez persze a tömeg DSP-re igaz,esetleg picit feljebb ultrához még nem volt szerencsém, az ingyé szoftver meg..

    szerk: 108816liszi70

    Pontosan, ahogy írod, nem úgy, de jobban mint eddig bármilyen DSP-vel.

    [ Szerkesztve ]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Tamoo #108817 üzenetére

    Tedd azt. :) Nekem néha az is sok, ami a ProAc-ból kijön. De nem vagyunk egyformák. Viszont élő akusztikus zenében sosincs olyan mértékű basszus, amit ne lehetne hagyományos módon prezentálni. Ha valakinek ez kevés, az nem is igazi hifista. :DDD

    "csak a zene van"

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz dgyuri0123 #108819 üzenetére

    Látod egyből másra gondolsz, nem a mennyiségről van szó. Sőt... bizonyos tekintetben kevesebb mélyem van mintha a GS60-at nyersen hallgatnám a szoba kiemeléseivel.

    EQ alatt is az a baj ti a szög egyszerű biquadra gondoltok. VoidXs ezt egy egész más szinten űzi, amivel még nemigazán találkozhattatok. De amúgy magam részéről teljesen megértem a hitetlenkedést.

    [ Szerkesztve ]

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Tamoo #108820 üzenetére

    :D Na, pont most akartam elküldeni neki:

    "Nekem néha az is sok, ami a ProAc-ból kijön."

    Ebben vagy te tévedésben, mert ők a szubot (akár két szubot) NEM azért használják zenéhez, hogy "több" legyen a mély.

    [ Szerkesztve ]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Tamoo #108820 üzenetére

    Nézd, a dsp műanyag, nélküle tiszta pamut... ha érted. :) Egy szoftver ma még biztosan mesterkéltebb hangzásra képes, mint a valóság, vagy amit legtöbben szeretünk.

    Liszi: Attól, hogy subot rakok a rendszerbe, még nem lesz kevesebb mélye a ProAc-nak. Ergo, sok lesz az, akárhogyan is spekulalok. A mai divatos felvételek már igy is szinte bizarr basszusokat nyomnak a képembe, ami szinte már kellemetlen. Mit csinálnék még egy-két subbal, akár ha csak dohogna. Isten ments.
    Tudom, nem hangosabb... hülye nem vagyok. :) De akkor is sok lenne.

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • denesdr

    addikt

    válasz Tamoo #108820 üzenetére

    Normál, bolti hifis cuccok között valóban elég csekély azon eszközök száma, amivel szubot lehet normálisan integrálni. Persze erre jöhet megint a válasz, hogy ez nem véletlen, mert a DSP szétbarmolja a zenét, ezért az igazi hifiben nincs helye az ilyesminek. Szép is ez a körforgás! :D

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz dgyuri0123 #108822 üzenetére

    Engem nem győzöl meg aki megannyi hifi cuccot kipróbált és halmozott itthon, hogy amit most hallgatok az műanyag. :D Nekem van összehasonlítási alapom. Én nyitott voltam, amikor az összes topik arról szólt, hogy ilyen tápkábel, olyan tápkábel... ez az usb a jó stb. Én kipróbáltam... soha nem hozta el a kánaán. Nem változott semmi.
    Te biztos próbáltál otthon olyan szintű korrekciót amiről most szó van.

    Na de azt a szintűt amit VoidXs csinál a saját rendszerében, na olyat még én sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Dißnäëß #108772 üzenetére

    "De ezzel viszont a vakteszt legitimitásának pandoráját nyitod ki"
    Két gondolat ehhez:
    1.: Szerintem elég kicsi a valószínűsége, hogy az amúgy sok területen használt és működő kettős vakteszt pont a hifiben ne működne. Már csak azért is, mert működik. Pl ebben a videóban is megtárgyalják, hogy míg vakteszten a hallgatók a tényleges változásokat(pl hangsugárzó elhelyezéséből fakadóakat) jól meg tudták ítélni, "látón" pedig megbízhatatlan lett az eredmény. BTW vakon a kiegyenlített, sima freki menetet preferálták, látón meg azt a elyik a legszebb doboz volt.

    2.: Vannak akik úgy tekintenek a fülükre, mint műszer. Tehát nem befolyásolja őket semmilyen előítélet. Elég egy fél szám és már tudják mondani, hogy ez a készülék olyan, amaz meg amolyan. VoidXs "én hallom, tehát így van"-ként fogalmazta meg. Angol nyelvterületen "goldenears", aranyfülűként emlegetik őket. Mivel a vakteszten kiderül, hogy ez nem egészen így van, ezért ugye azt mondják, hogy a vakteszt helyzete befolyásolta őket, ezért nem hallottak úgy, ahogy amúgy.
    Na, de ha a vakteszt befolyásolni tudta őket, akkor más nem tudja? Mert ezzel a védekezéssel végülis el van ismerve, hogy mégiscsak lehetséges befolyásolás. De akkor miért gondolják, hogy más nem tudja őket befolyásolni?

    Nem azt mondom, hogy kell a vakteszt a hifistáknak, mert végülis úgy is az a lényeg mit érzékelünk. Tehát ha "jó", akkor mindegy, hogy azért, mert tényleg az, vagy azért mert annak gondoljuk. De így vakteszt nélkül tudatában kell lennünk, hogy bőven benne van a pakliban, hogy nem tudunk objektív megállapításokat tenni.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Mathiask #108825 üzenetére

    Arra próbáltam utalni ezzel a mondattal, hogy már nyitva egy szál a DSP-ről, és kinyit még egyet, a vaktesztről, amiben a csapat fele "hisz", másik fele pedig nem hisz. Vagy akármilyen is az arány, érted szerintem.. ennyi csak.

    De amúgy nincs gond azzal, ha kinyitjuk ezt a témát is :N
    (Én most tényleg kipattogtatok egy popcorn-t, nem a fórumnak szól) :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Saughassy

    aktív tag

    válasz Dißnäëß #108826 üzenetére

    Vaktesztben nem hinni pont olyan, mint a gravitációban. Lehetni lehet, csak éppen a létezését nem befolyásolja. :)

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Tamoo #108824 üzenetére

    Nekem tán nincs? De ez a része már nem is érdekel.
    A valódi, élő hangot kéne imitalni, ami nem fog menni. Ez nem mozi, ahol kb semmilyen hang nem igazi. Ha meg studiofelvételt hallgatsz, annak úgy kellene szólnia, ahogyan a stúdióban rögzítették. Dsp-vel ez sosem lesz így. Imitálni fogja, amit megirtak a készítői, de az is csak egy nézőpont. Még akkor is, ha ez neked nagyon tetszik. De nincs ezzel gond, csak az igazsághoz nincs nagyon sok köze. A szilikon mell is jól néz ki, míg meg nem látod a kések nyomát. Na, ez engem már zavar. Van akit nem, sőt...

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Saughassy #108827 üzenetére

    Érdekes gondolat.

    Én inkább abban "hiszek", ha lehet ilyet mondani, hogy különbözőek vagyunk, és nem ugyanahhoz a startvonalhoz állunk fel úgymond, amit "közös nevezőnek" tekintünk egy megszólalás kiértékelésekor.

    Ismertek, én szeretem a méréseket, szeretek ASR-ezni, meg kütyü, meg adatok, meg mittomén. Inkább a racionális oldalt követem.

    De nem engedem el a szubjektivitást sem, mert elengedni azt pontosan olyan, mint a gravitációt, szóval lehetni lehet, csak éppen a létezését nem befolyásolja. :U

    Azt látom, nagyon keményen 1 oldalra állnak be az emberek. Engem nem zavar, amíg nem az én torkomon akar lenyomni valamit. Néha én is elkezdek nagyon győzködni. Hibám, tudom. Szerintem ez óhatatlan, egy egészséges vitafórumon. De azért jobbára inkább legyintés 1-2 ventillálás után, ki-zoom-olok és hagyok mindenkit a saját tapasztalatában. Mondhatnám, hogy a "fülem dönt", a másik meg, hogy "a mikrofonom nem hazudik" - és kész. Jó ennek is ? Igen. Annak is ? Igen. Hátakkor ?

    Olyan ez, mint a szőke nő és a fekete hajú nő. De nekem bejön a barna, világos, sötét, melír, vörös, talán az ír-vörös típus kevésbé, de ettől eltekintve mindegyik féle-fajta, ha megtalálom benne azt a szépet, amire az én kis antennácskáim ki vannak hegyezve.

    Pedig ha valaki megmérné a hormonjaim szintjét, a hemoglobinomat, a vitaminokat, és még rengeteg mindent műszerrel, lehet kijönne, hogy még a vércsoportom is olyan, mint a másik játékosé, és az agyunk is ugyanúgy épül fel, CT sem mutat eltérést, meg semmi más sem, mégis, én a fekete latinákra bukok, ő meg a svéd szőkékre, és kb. azon megy a recska, hogy kinek van igaza, vagy melyik a jobb, a hitelesebb nő.

    Nem szabad igazainkhoz ragaszkodni mások előtt, mert ebben a játékban szerintem csak egyéni igazságok léteznek. És hogy őszinte legyek, csak ez számít, hisz "én hallgatok, nem ő", és a másik saját magában ugyanezt gondolja.

    Ezzel meg semmi gond nem kellene, hogy legyen.

    Az élet rengeteg területén van ez még így. Nem akarok ma divatos nyáltól csöpögő polkorrekt dumát tolni, de tényleg így látom: a hifista közösségnek több alázattal kellene lennie nem csak a kütyük, de egymás iránt pláne. Az egyik csak egy kupac vas meg réz meg néha ezüst, műanyag.. szervetlen nulla. A másik meg hús-vér ember, lélekkel, érzelmekkel, hangulattal, oly sok mindennel. (És a múltkori kis meccsem után dgyurival, mondhatnátok, hogy pont én beszélek, de az ahogy jött, úgy el is párolgott, rá pár sorral már beszélgettünk). No, szóval.. máshol meg körülnézek, mi van ?

    ŐSELLENSÉGEK.

    Mint valami indián törzsfőnökök és a köréjük gyűlt kis csipet-csapat, és persze mindkét tábornak a másik a "duzzogó", aaa sértett, a nemistudommi.

    Ovi.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • fehér_ember

    addikt

    válasz Tamoo #108824 üzenetére

    Most komolyan. Ha úgy általánosságban a mozikban is gyengus a hangzás, akkor mit beszélünk itt a dsp mindenhatóságáról.
    Elhiszem hogy van értelme, meg az is tök jól hangzott amit VoidXs mondott a gazdagék csupasz üvegpalotájáról, hogy ott is lehet elfogadható hangzást kialakítani a díszterem csillogásának rombolása nélkül ...stb.
    De minket hangzással kell meggyőzni.
    Különbenis, a szónoklatok a politikus fajnak köszönhetően manapság már elég értéktelenek.

    #108801 Dißnäëß
    Vannak erősítők amikre tök fölösleges dobozokat aggatni, közel sem fogják megmutatni tudásukat. Szóval én az erősítőt teszem előre.

    [ Szerkesztve ]

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Mathiask #108825 üzenetére

    Egyetértek mindennel, csak annyi megjegyzést engedj meg, hogy nem szükséges, hogy a vakteszt kettős legyen. Bár az a legjobb módszer, tudományos igényű kísérletekhez az kell legyen a protokoll, de a hifiben "általános használatra" felesleges. Túlontúl megnehezíti a tesztet, ezért még jobban elijeszti az egyszerű hifistát a teszt végzésétől. Nincs szükség kettős vaktesztre, bőven elég lenne az, ha mindenki végezne néha (segítővel vagy egyedül) egy-egy normál vaktesztet. Sok embernek nyílna föl szeme, és a hifis fórumok is sokkal békésebb helyek lennének. Én kötelezővé tenném. :DDD

  • nLali

    senior tag

    Minimális tapasztalat és tudás miatt nem csatlakoznék közvetlenül az előző pár, nem is nekem címzett hsz-hez, de kikívánkozik belőlem: Eddigi, számomra legjobban tetsző hangot olyan (2.2?) rendszeren hallottam, ahol volt 2db 40cm átmérőjű sub. Külön ládában, 3W körüli csöves táplálással. Olyan nagybőgőt és orgonát még máshol nem hallottam.

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz nLali #108832 üzenetére

    A mézesmadzagot szinte mindenki megkajálja. :) Bár nem voltam ott egyik általad említett helyiségben sem.
    Hallottál élőben orgonát mondjuk a Mátyás templomban? Én igen. Sok szobában szól erősen túltolva
    az orgonahang, (is) főleg dupla subbal. Ha nem így volt, akkor nem így volt. És nagybőgőt hallottál erősítés nélkül úgy magában? Talán mondanom sem kell..

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz fehér_ember #108830 üzenetére

    Tedd. :U :K

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • fehér_ember

    addikt

    válasz Dißnäëß #108834 üzenetére

    Persze elfogadom a hangfalas megközelítést. Az különben is egy elfogadottabb út.
    Csak mi van, ha pl. pont a háklisabbakban találtuk volna meg a számításainkat ...

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz fehér_ember #108836 üzenetére

    Semmi. Nem dôl az ember a kardjába, vagy igen ?

    Több út van, ebben egyetérthetünk. A kérdés, hol essünk neki. Valahogy ki kell deríteni.

    A merészebbek hangsugárzónál is kezdhetik. De ha nyûgös, vagy egyéb ok miatt nehézkes, lehet erôsítônél is, havertól, hificimbitôl, aki segít neki ebben, ilyesmire gondolok nagyhirtelen. DAC sem egy 50 kilós tétel általában, szóval .. (és a DSP sem!!) :D ;]

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #108815 üzenetére

    Nem az a célom, hogy meggyőzzelek, hanem hogy aki idejön olvasni, helytálló ismereteket kapjon. Te ismételten csak azt mutattad be, hogy mennyire nem vagy képes reagálni akár csak pontos leírással sem, ha valaki nem ért veled egyszer, hanem továbbra is azt állítod, hogy "én így hallom, ezért így van és pont". Meg se próbálod érteni, hogy mi a helyzet. De ha így akarsz játszani, játsszunk így.

    Ajnálok neked egy sokkal jobb dolgot, hogy bizonyítsd, milyen mesébeillő a füled. Válassz ki egy zenét. Bármilyen zenét, amivel szerinted bármilyen különbség hallható. Ezt a zenét küldd el nekem, én 256 kbitre össze fogom tömöríteni, és visszaküldöm. Ugyebár tömörítések közt szerinted is hatalmas különbség van, garantált akkor a 14/14 tőled, nem? Ez még kivételesen mérhető is. Foobar ABX tesztelni fogunk vele, és amelyikünknek igaza van, annak lesz jobb az eredménye. Ha igazad van, és a kábelekkel mindent ki tudsz hozni a rendszeredből, és nem veszik el semmi, akkor könnyen legyőzöd az én párszázezres kis fostalicskámat. A valóság viszont sajnos más, esélyed nincs a DSP-vel szemben, de ne mondd azt, hogy nem adtam meg a lehetőséget. Sajnos úgyis most jön az a rész, hogy megijedsz, de már hozzászoktam.

    A sub pedig tökéletesen elfogadott, csak ahogy Tamoo is mondja, ez olyan, amihez gondolkodni is kell, nem csak összekötni, itt szokott bukni a hifibe illesztés.

    "ha nálad állandóan műxik a dsp (gondolom igen) akkor mégis hogyan akarnád meghallani a kábelek közötti különbséget, miközben az eq folyamatosan korrigálja a rendszer hangját?"
    Itt azt ismered el, hogy bármit is vélsz a kábelek javításának, a DSP alkalmas azt korrigálni, ergo nincs értelme kábelt venni. Amúgy nem mondtam, hogy folyamatosan korrigálom, nincs beépített mikrofon a szobámban, vagy bármi, ami valós időben nézné. Erre a világon egyedül a nXos rendszer képes, és az olyan árkategória, amihez ha mindenki összes pénzét összeadnánk a topikban, akkor se vehetnénk belőle.

    "Csak mert hogy onnan indultunk volna, hogy drót az drót, vagy nem drót."
    És ott is tartunk, csak azt a tippedet cáfoltam, hogy a rendszerem nem képes megmutatni a különbséget kábelek közt, amennyiben létezik. Ha még mindig úgy hiszed, hogy ez így van, akkor merd elvállalni az ABX-et.

    #108818 hárásó: Neked is itt a lehetőség, hogy bizonyítsd, mennyire jobbak a kábeleid a DSP-mnél. Szállj be egy ABX versenybe, csak tippelni kell. Sajnos máshogy látjuk a dolgokat, én a kábelhívők munkáját szoktam igénytelennek nevezni, mert csak azon az egy rendszeren szól hibátlanul, amin felveszik, míg a mérnökibb gondolkodású stúdiókból olyan anyag jön ki, amit bármilyen rendszeren szívesen hallgatsz, nem lesz belemosva olyan effekt, ami azért kellett, hogy az ottani alja környezetet korrigálja. Valamiért a szakmaibb emberek viszik haza a díjakat, nem a különcök.

    #108823 denesdr: Egy sima késleltetés kell subhoz, bármilyen DSP megteszi. Ha ellenség a DSP, transmission line alapon is lehet...

    #108822 dgyuri0123: Rávilágítottál a lényegre. A DSP a valóságot tudja, de a valóságot nem szeretjük. A stúdiósok sem hallgatnak otthon stúdió monitorokat, mert nem élmény. Arra van, hogy mindent megmutasson, és tudják, mit kell javítani a mixben. Az ember a torz spektrumot, a hosszú lecsengést (meleg hang), és az összhangot szereti. Amikor minden apró elcsúszott hangot meghallasz a zenekartól, az azért bántó.

    #108835 Kacsasült: Teljesen saját fejlesztés, próbáld ki.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • s4tch

    veterán

    válasz VoidXs #108838 üzenetére

    "Nem az a célom, hogy meggyőzzelek, hanem hogy aki idejön olvasni, helytálló ismereteket kapjon."
    v.ö.
    "legyőzöd"[...]"A valóság viszont sajnos más, esélyed nincs"[...]"Szállj be egy ABX versenybe"

    Ehh.

    Azt lehetne, hogy varázsolunk egy olyan hallgatólagos megállapodást, hogy mindenki figyel magára, és ha ugyanazt a kört mondjuk negyedszer futja meg anélkül, hogy közelednének az álláspontok, akkor "agree to disagree" alapon, komoly felnőtt módjára, némi önuralmat gyakorolva a maga részéről befejezi a vitát? (Már ha egyáltalán ez vitának nevezhető.)

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz s4tch #108839 üzenetére

    Ezek nem zárják ki egymást. Csak ha már az az egyetlen ellenérve, hogy azért nem igazak az állításaim, mert neki jobb a füle és a rendszere, hiába mondok bármi tudományosat, akkor bizonyítsa, hogy tényleg jobb. Így semmit nem bizonyít, csak hogy nem lehet meggyőzni, más érvet nem láttam.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • s4tch

    veterán

    válasz VoidXs #108840 üzenetére

    Pöcsméregetés mint érv? Ugye viccelsz.

    Persze nyomjátok tovább nyugodtan, ha úgy érzitek, ennek van értelme. Szerintem inkább üljetek le egy kávé/fröccs/sör mellé, és/vagy látogassátok meg egymást. Ez így csak árokásás, ahogy faló mondaná.

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz s4tch #108841 üzenetére

    Ez nem pöcsméregetés. Szerinted egy olyan állítást, hogy a kábel kimutat különbségeket, a DSP pedig nem, nem úgy érdemes megcáfolni, hogy bebizonyítod az ellentétét? Nekem van DSP-m, neki vannak kábelei, adott a környezet.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • gordonfreemN

    addikt

    válasz nLali #108832 üzenetére

    akkor ugorj be valamikor, ha erre jársz ;]

    ¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #108843 üzenetére

    Pontosan erre számítottam. Mint mindig, ha bizonyítani kell a kábeles állításokat, ott áll meg a vita.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz VoidXs #108838 üzenetére

    Csak irónikusan akartam vázolni a jelenlegi helyzetet. Azért az időzítés állítási lehetőségnél több is kell, persze amelyik tud időzítést, az tudja a többi szükségest is amire gondoltál.

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz denesdr #108846 üzenetére

    Oh, az hifiben bűn ;]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz dgyuri0123 #108828 üzenetére

    Hifivel van, a DSP-vel nincs. Nekem mindkettővel van, így a valós tapasztalat nálam van az összehasonlításhoz, Neked előítéleteid vannak. Szerintem.
    Zene közben egy gombnyomásra tudom ki/bekapcsolni akár a subokat-crossovert (de kevesebb mélye lenne a ProAc-nak, mivel arról az a tartomány levágódik.), akár a digitális korrekciót, és így valljuk be az összehasonlítás is könnyű, nem kell a rossz hangmemóriámra támaszkodni.
    A stúdiófelvételhez, "valósághoz" sokkal közelebb lehet kerülni DSP-vel.
    Én egyébként ezt nem szoktam felhozni érvként, mert rengetegen nem a valóságot keresik/keressük, hanem azt ami tetszik, ami szórakoztat. Ha valakinek a saját dobozainak hangkaraktere tetszik és mondjuk egy lapos "sz@rnak" mondja a DSP-s hangot, ami gyakorlatilag elveszi a doboz saját karakterét, azzal semmi problémám nincsen. Ízlésről abszolút nem vitatkoznék. A műanyag jelzőt nem húznám rá, az nagyon nem passzol.

    #108830 fehér_ember: Nem értem a mozik most hogy jönnek ide. Hogy ott miért nincs DSP-zett tökéletes hang? Erről VoidXs tudna mesélni, nem látok a kulisszák mögé, illetve moziban sem voltam vagy 7 éve. De ha azt vesszük, ott nem 1-2 fotelre kell korrigálni.
    (Én nem beszéltem mindenhatóságról.)

    [ Szerkesztve ]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Tamoo #108848 üzenetére

    A dsp uniformizál. Pont mint mondod, minden egykaptafa lesz, hisz elveszi a doboz saját kakakterét. És mivel a ProAc rendelkezik egyfajta saját hanggal (mint az összes gyártó doboza), nem fogom kiherélni egy (semmilyen) szoftverrel. És mi az hogy igazi hang? Egy szoftver hogy tudna igazi hangot? Inkább egyvalaki fejében lévő hang, ami nem biztos, hogy egyezik mondjuk a BBC stúdió elképzeléseivel. Részemről ennyi. A dsp guminő. Pótlék a rossz hangú rendszerekhez, de nem erre volna hivatott eredendően, csak egyesek rájöttek, hogy jól lehet vele manipulálni a ratyi hangú láncokat is. Egy normális stúdióban nem 100e Forintos dobozok állnak a sarokban, maradjunk ennyiben. Ja itthon talán, de mi csórók vagyunk itt Ungarisztánban. :)

    "csak a zene van"

  • ozzy711

    őstag

    válasz dgyuri0123 #108849 üzenetére

    Egy normális stúdióban nem 100e Forintos dobozok állnak a sarokban, maradjunk ennyiben.

    Van benne valami! :U [link]

    Tamoo:
    A stúdiófelvételhez, "valósághoz" sokkal közelebb lehet kerülni DSP-vel.

    Vagy egy jól beállított szoba-akusztikával. A stúdiófelvételek atmoszféráját gyönyörűen ki lehet hallani nálam dsp nélkül is ( persze a "valósághoz" több is kellhet, csak megemlítettem ).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák