Új hozzászólás Aktív témák

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz dgyuri0123 #108750 üzenetére

    Hárman hallgattuk ráadásul. :) Nem volt különbség.
    Te úgy véled van, én úgy vélem nincs. De nem veszünk össze rajta, amíg nem próbálják úgy beállítani, hogy az én szegénységi bizonyítványom.

    [ Szerkesztve ]

  • bunddog

    tag

    válasz dgyuri0123 #108750 üzenetére

    Közben írtam, de az elején azért akartam másikat mert nem kéne mint fejhallgató erősítő. Ezért gondoltam egy csak dac ami drágább is, az jobb lenne. Beyer dt990 pro-m van, ott se hallottam meg a különbséget, direkt vettem 790ért egy nyomtató kábelt. Sőt akikkel vakteszteltettem fejessel is, 4 kábelből 3x a nyomtató 1x a fiio gyárija volt és mindenkinek volt sorrend 1-4. pedig 2 kábelt használtam.

    Nem hallottam semmivel jobbnak de rosszabbnak se a fiio dac-ját carbon+mackenzie párossal vs marantz dacja 5k-s kácsa optikaival. szerk 2.: pedig ott 65k+51k+81k vs 5k van

    [ Szerkesztve ]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz bunddog #108748 üzenetére

    A Fiio nem lehet az oka szerintem. Nála jóval olcsóbb dacnál is hallottam különbséget. A többiről van teóriám, de nem írnám le, mert kirohanások tucatjaival kéne számolnom. :)

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #58092032 #108741 üzenetére

    Premecz a Kéknyúl Hammond Band-ből kapott el engem, amikor még úgy hívták őket (ma már azt hiszem, simán csak Kéknyúl, kicsit irányt váltottak, Premecz továbbra is benne). [link]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz bunddog #108752 üzenetére

    A fejesezés egészen más világ. DT990 elé főleg sokkal komolyabb fejes erősítőt képzelnék el magamnak.

    #108751Tamoo Hárman nem hallottatok semmi különbséget, mert gondolom nem is volt. Ez nem bizonyíték arra, hogy nincs is. Ez arra bizonyíték, hogy az a rendszer képtelen volt megmutatni a kábelek "saját hangját". Ez hol szegénységi bizonyítvány rád, vagy bárkire nézve? :)
    Nemrégiben megtettem, hogy pl a Klozt USB kábelt beraktam pc-be és újra hallgattam a Pioneer N70A-val is, hátha mást hallok, mint évekkel ezelőtt DA300-al, de hát nem lett más most sem. Ugyanaz a fahangú kábel maradt, mint volt. És megtettem ezt az összes kábelemmel, hogy a mai rendszerembe bekötöttem, hátha valami csoda folytán más karaktere lesz, mint 10-25 évvel ezelőtt, de azok is pont ugyanúgy zenélnek. A "stílus" mit sem változott, hiába a többszörös árú cucc mögötte.

    "csak a zene van"

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz dgyuri0123 #108756 üzenetére

    Ismerek már minden érvet, hogy miért nem hallja aki nem hallja. :) A másik oldalról is vannak, de nem próbállak meggyőzni, tudom hogy úgysem tudnálak. A sok elbukott vaktesztre is mindig van magyarázat.

    [ Szerkesztve ]

  • gordonfreemN

    addikt

    válasz dgyuri0123 #108750 üzenetére

    Valahogy nekem is az a megérzésem, hogy digitális oldalon túl sok trükk ebben nincs (kábel). Vagy müködik vele a DAC, vagy nem és akkor hibázgat ilyesmi.

    De ez csak technikai szemlélet. Én még nem próbálgattam ilyen irányba a rendszerem.

    Próbáltál már más gagyi USB kábeleket is? Lehet lenne más ami müködne szintén jól és csak kifogtál egy rosszat?

    Illetve vaktesztelve is volt próba? Erre nagyon kiváncsi lennék.
    :R

    ¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

  • bunddog

    tag

    válasz dgyuri0123 #108756 üzenetére

    "A fejesezés egészen más világ. DT990 elé főleg sokkal komolyabb fejes erősítőt képzelnék el magamnak." valóban más világ, azért gondoltam hogy ahol sokkal több részlet van ott majd hallok valami eget rengetőt. Régi av-online tesztben is az volt a megoldás hogy az AKG K501 helyett hoztak egy HD 800-at :D csak nem értem hogy 10éve 750k-s láncban a nyomtató kábellel hallgatathatalan volt valami most meg egy 100k-s láncban +51k v +790ft-al ugyanolyan?

  • kukulec

    őstag

    nem kell ezt a történetet túlgondolni, erősen meglepne, ha az a marantz erősítő minden apróságot átadna. a másik, hogy a kábelek "legrövidebb" méretben voltak cserélgetve. az én tapasztalatom az, hogy kis távokon ezeknek a kábeles dolgoknak kisebb a hatása.

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • bunddog

    tag

    válasz kukulec #108760 üzenetére

    Ötlet stereo erősítőre ami ezt jelentősen felűlmúlja hangban? Aminél tényleg azt fogom hallani hogy ég és föld. Lehetőleg olyan kéne ami bp-n kapható :) persze újonnan hogy ha mégse akkor vissza lehessen vinni.

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #108743 üzenetére

    Mindegyik. Ha félretesszük, hogy már elméletben sem lehetséges különbség két kábel közt azt az egy esetet leszámítva, hogy kívülről vezetsz bele földzajt, akkor vakteszten csak kijönnének a különbségek. De nem jönnek, rengeteg ilyet csináltam már, ahol a tulaj erősködött, hogy lehetetlen buknia, akkora a különbség... Második cserénél elszállt a teszt. És próbáltunk már minden árkategóriájú rendszert, olyat is, ahol csak az akusztika volt százmilliós tétel. Ezek után már csak statisztikailag is 99.99%-os objektív tény, hogy digitális kábel semmit nem számít.

    #108750 dgyuri0123: Ha egy kábel magasba húzna, azt már a fülednél uszkve milliárdszor pontosabb, érzékenyebb, megismételhetőbb, és ezek miatt elfogulatlan mikrofon is mutatná, de nem teszi.

    #108756 dgyuri0123: Nincs olyan, hogy egy különbséget egy rendszer nem tud megmutatni, vegyük például a hangszórókábeleket. Azok esést mutatnak a hangerőben, és bármilyen végfokra is kötöd őket, legyen az egy 5000 forintos kínai vagy milliós hifis, pontosan ugyanazt az esést fogja produkálni. Nyilván az erősítők közti karakterkülönbség miatt nem fogod ugyanúgy megélni, de ettől még ott van, és a mikrofon meg is mutatja, hogy pontosan ugyanabba az irányba változnak és ugyanannyit, egyiken sem erősebb a hatás. Ami tehát valahol változás, az mindenhol változás.

    #108758 gordonfreemN: Hifiseknél sosem volt vak az a vakteszt. Mindig hallottam, hogy megpróbálták teljesen vakon, mielőtt hívtak, de valahogy mégis bukták a tényleg vakot, 30-ból 30-szor.

    #108760 kukulec: Oh, a klasszikus magyarázkodás, hogy ha nincs változás, akkor biztos rövid volt a kábel. Ugyanezzel magyarázkodtak, amikor a mozisok közt volt egy nagy HDMI teszt az ország egyik legjobb szobájában, és természetesen csúnya tippelgetés lett a vége. Előtte mondták, hogy nagy különbség így, nagy különbség úgy, ez az érv pedig addig nem került elő valahogy, amíg el nem buktak. Miért árulják akkor ezeket a kábeleket, ha elvileg nem számít? Sehol nem számít, csak az a lényeg, hogy el tudják adni...

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz bunddog #108759 üzenetére

    Azért a technika is változott 10+ év alatt. Akkoriban kezdtek szélesebb körben terjedni az aszinkron USB átvitel a DAC-oknál, ami nagyban csökkenti többek között az USB kábel hatását az átvitelre.

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz denesdr #108764 üzenetére

    Az USB mindig is aszinkron volt a külön TX/RX drótjával. Ez a hangra nézve semmit nem jelent.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • denesdr

    addikt

    válasz VoidXs #108765 üzenetére

    Akkor ezek szerint tévinfórmációm voltak erről.

    "Around 2008, the first models featuring asynchronous synchronization appeared on the market."

    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz denesdr #108766 üzenetére

    Hifis forrással nem meglepő :D
    Egyáltalán mit akar a szerző azzal, hogy aszinkron szinkron? Olyan, mint az éjjeli nappal?

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108740 üzenetére

    Nem Neked, csak én ezt már nem copy-zom ki újra egy új hsz-be.

    Az a gond, hogy - szép angolosan - nagyon kontroverziális, mennyire hibatűrő az USB Audio-s átvitel, ugyanis ebben a módban - tehát USB Audio mód, nem adat mód - az USB átvitelnek nincs hibatűrése. Aztán meg mégis olvas az ember a kontrollerek elektronikájának leírásait nézegetve hibajavításról, kérdés az, ezek mennyi hibát képesek helyrerántani.

    Volt erről tavaly ? Vagy már 2 éve ? :) Egy hatalmas nagy kör futva a másik topic-ban, ahonnan sokan távoztak...

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Viszont ami ide kapcsolódik, és "megnyugtató" dolog, mondhatni, megfogható, az az USB kapcsolat fémes jellege - senki nem vitatja. És - állítólag - innentől nem az árnyalja az USB átvitel milyenségét, hogy mit visz át, hanem hogy amellett visz-e be esetleg bármi plussz zavart, vagy sem, egyik eszköz a másikba.

    Nekem kicsit ufo a jelenség, ha így lenne, ugyanis egy digitális rendszer (lásd PC, vagy nagy szerverközpontok) - a világ legdurvább zavartatásai közepette is képesek síkugyanazon 0-1 sorozatot produkálni, és újra reprodukálni, amit az alkalmazott protokollok garmada biztosít, ennek is köszönhetjük azt, hogy a világ legzajosabb IT-s környezetéből, azaz ADATKÖZPONTBÓL származó dalokat a DAC-unkig bitperfekten el lehet juttatni, Tidal, Qobuz, Spoti Premium, vagy akár az enkór, vagy a haver FTP szervere, rajta a FLAC-okkal, tök8, mind teljesíti ezt.

    Szóval nem a digitális átvitel maga, ami garantálja a hibatűrést, hanem az átvitelben egymásra épülő és használt protokollok (lásd gépek között az IP-t pl. és még afelett is vannak protokollok, OSI modell mentén).

    A digitális átvitel alapja is a sérülékeny analóg. Hiszen az analóg, való világban nincs olyan, hogy valami digitális, csak mi tesszük-nézzük annak, egy agyunkkal értelmezett absztrakt a teljes digitális univerzum (akárcsak az ember lelke :D ). A digitális adatátvitel is analóg jelekre épül, csak nem utóbbiakat értelmezzük, ebből az absztraktsága és különlegessége.

    Nyers átvitelt nézve, egy analóg négyszögjel, ami digitális 0-1 számokká értelmeződik fogadó oldalon, sérülhet olyannyira, hogy olyan jelet adtunk fel, amit a másik oldal 0-ként kellene, hogy értelmezzen, és ehelyett mire oda eljut, már 1-nek fogja értelmezni, úgy torzult.

    Nem konkrétan a szokásos erősítős mérésekre gondolok, de jól mutatják, hogy az analóg vivőközege a digitális adatnak, analóg jelként ránézve, mennyire tud és merre alakulni, hogy a fogadó oldal egy bizonyos határ után már "félreértse" azt és be-be csússzon egy, vagy rengeteg "félreértelmezés", tehát átviteli hiba.

    Ezek tökmindegy, micsodák, nem kell értelmezni őket, de szemléltetésnek jó példa, hogyan torzulhat az analóg jel, ami digitális átvitelt reprezentál, a kétoldali elektronikák, kábel, zavartatás, freki stb. függvényében.

    Ahol hifiben a bajt látni vélik sokan

    USB Audio és USB adat típusú kapcsolat között az a különbség digitális fronton, hogy bár az analóg négyszögjel-folyam sérülhet annyira, hogy digitális oldalon még korrigálható legyen matekkal az ebből kinyert 0-1-ek hibája (egy szintig), USB Audio esetén a szabvány mellőzi mindazon hibajavításokat, amik USB adat kapcsolatnál megvannak, mert USB Audio osztályok esetén a valósidejűség fontos, így a hibákat még ha érzékeli is a fogadó oldal (CRC), el kell, hogy dobja, jön a következő bit .. míg adat esetén a fogadó oldal ha nem nyugtáz ACK-val feladónak, hogy "jól megkaptam", az újraküldi.. mindez majdnem fénysebességgel, és ha jól átment, megy tovább a kommunikáció, ha pedig nem, implementációtól függően X ideig próbálkozik - ha összejön ezalatt, oké, ha nem, feladja, ERROR, csőváz, annyi.

    Az egész digitális átvitel tehát alkalmazásfüggő, és az USB Audio-ba belerondíthat a kábel minősége, ami ezen jeleket viszi, amiből majd adatot értelmezünk.

    Viszont a hogyan-ja nem ugyanaz, mint egy RCA, XLR, akármi analóg kábel esetén. (Ez kicsit mákunk is amúgy, és korrelál azzal, amit bunddog kolléga tapasztalt, és kukulec mintha alátámasztana). De még csak véletlen sem fekete-fehér eldönthető a dolog - amit meg dgyuri támaszthat alá mondjuk. És a zavart az erőben, az eltérő tapasztalatokat nem csak az USB Audio átviteli hibáinak eltérő észlelése okozza (analóghoz képest), hanem a rendszerek eltérősége is, amit e 3 kolléga képvisel. De nem kizáróak egymásra nézve.

    Tehát egyértelműen nem jelenthető ki, hogy "azért nem hallod, mert szar a láncod", mert simán azért is nemhallod, mert mondjuk a 700Ft-os kábel beleesik abba a hibázásmennyiségi határba, ami még nem okoz észlelhető, hirtelen minőségbeli letörést átvitel után, mondjuk a sokezres kábelhez képest, ami tökéletesebben visz át.

    És ugyanúgy él a mérleg másik serpenyőjében az is, hogy "azért nem hallod, mert szar a láncod".

    Ez tök 50-50 és szerintem ember nincs, aki eldöntse, mert nem mérnöki alapokon nyugszik a kábelek árazása. Magyarul, a 700Ft-os kábelhez képest az 50-ezres kábel mérnöki értelemben csak 3000-et "érdemelne", és jó eséllyel mindkét kábel (700, 3000) megugorja azt a tré szintet, amit egy 500-as képvisel.

    Az USB Audio mássága a tisztán analógban értelmezéshez képest, hogy analógban a romlás - többnyire - lineáris: pici romlás, pici észlelése a hibának, nagy romlás, nagy észlelése a hibának.

    USB Audio-nál pici romlás: 1-1 bit átfordul a kívánt 0-ból 1-be (vagy vissza), -> vélhetően olyan apró "nyekk", hogy DAC, egyéb, akármi, észlelve ezt, kiátlagolhatja, ha tud róla, ha meg nem, mert a kontroller kezeli a dolgot, akkor passz (vagy akár az is), a lényeg, hogy kis eltérés szerintem nem vehető észre. Nagyobb eltérés igen. Pici eltérés persze analógban sem vehető észre, szimplán észlelési határunk alatt marad, csak az "finoman" romlik. A digitális meg sarkosan, hirtelen képes nagyot romlani, nem "finoman", ha szar, ami azt is implikálja, hogy amíg meg jó, addig sokkal kevesebbet romlik, mint az analógja. :U

    USB Adat esetén meg maga az észlelés is totál egybitessé válik, azaz tökmindegy, hogy az átvitel 1% sérül, vagy 10% sérült (ami soknak számít), amíg hibajavítással az eredmény korrigálható, az átvitel minősége 100%-os, totál lossless és identikus. Ezért lehet a nagyi fotóját nem csak rádió (wifi, BT), de a létező leghulladékabb kutya-macska rágta, még épp jó Ethernet, vagy maradjon ez, USB kábelekkel is kivinni egy telóból, satöbbi. Ha viszont a hibajavítás képességét akár csak picit is meghaladja a sérülés mértéke, mondjuk ez 11%-os "rosszaságú" kábel, akkor az egész megáll, nincs köztes állapot. (Magasabb szinten, kodekkel lehet kezelni ezeket is, 1-1 nyekkenés a Youtube-on nem a világvége, vagy 1-2 képkocka komplett kiesése, de akkor már nem az eredetit kapjuk - tekintsünk el attól, hogy eleve nem lossless). Ez a módszer, a digitális átvitel ilyen szintű tökéletesség-megőrző képessége USB adat átviteli osztályokban működik, USB Audio esetén nem, az egyidejűség követelménye miatt ki van kapcsolva, mert a hibajavítás időbe kerül. (És bufferrel mitigálják, tehát egészen a DAC-ig a TIDAL és összes többi mocskos szerverszobából így tud elérkezni az adat egyik IP címről a másikhoz sérülésmentesen, hogy számtalanszor újra van küldve az, ami hibásan ment át elsőre, mi pedig ebből nem tudunk semmit, mert először egy vödörbe érkezik meg hozzánk az adat (ez a buffer), és mi ebből a vödörből fogyasztunk a streamer-ünk, PC-nk, akármink lejátszó progijával. Persze ha a bufferben történik hibázás, az más dolog, tessék ECC RAM-ot használni :U

    Szóval, a téma bonyi, mert megoldások megoldásait korrigáló (vagy nemkorrigáló) megoldások (értsd: protokollok) épülnek egymásra, mi meg csak annyit látunk, hogy "bedugom, oszt jó vagy nemjó". Sok tévhit él digi átvitellel kapcsolatban, kevesen értik (nem hibáztathatók érte, és nem Rád célzok, se másra innen, hanem általánosságban, nekem sem kell agysebészethez értenem).

    Ezért fontos talán egy Audio PC esetén az ECC RAM használata, és ha tárolunk fájlokat, az egy ZFS mirror-on legyen, mert 10 év múlva lehet nem azt veszi elő az ember, amit ma eltárolt egy FLAC-ban. És csak imádkozzunk, hogy Tidal és a többi ugyanígy tesz, bár Enterprise szinten az SSD-k és HDD-k ezt lekezelik kontroller szinten és hát ők szerver vasakat használnak nyilván, nem dzsunkát, mint mi otthon. Akinek ottoni NAS-a van, ECC RAM-os ZFS-e legyen, az a tuti. Utána mehet Wifin, akármin az adatkinyerés belőle, csak lerakva így legyen, ha fontos neki a zenéje. Elméletben. Mert a gyakorlatban azért a diszken történő bitátfordulás annyira nem gyakori, de hát mi törekszünk a maximalizmus mentén az "ultrák ultrájára", legalábbis amit látok hifistákon.

    Margóra, hogy hibadetektálás és hibakorrekció nem ugyanaz, előbbi a kisebbik halmaz. Csak észleljük a hibát, de nem korrigálunk. Tehát a CRC nem egyenlő az ECC-vel.

    Hiba észlelése esetén eldönthetjük, hogy figyelmen kívül hagyjuk azt, vagy korrigáljuk is azt.
    USB Audio: detektálja, de figyelmen kívül hagyja, nincs idő korrigálni a realtime követelmény miatt.
    USB Adat: detektálja és van idő korrigálni, korrigáljuk. Így marad nagymama.jpg pendrive-ról pendrive-ra, telóról telóra konzisztensen örök szép, és ha lemásolom 100x, lesz 100db egymással 100% identikus nagymama.jpg. USB Audio esetén is lehet, csak nem biztos. Ugyanazzal a hulladék kábellel is, mint az 50-ezres kábellel is.

    Ethernet: ne is menjünk bele, ezért agyfasz szint az n+1 router egymás mögé tétele. Azon senki nem aggódik, hogy hány routeren és switch-en keresztül érkezik meg hozzá az adat a világ túloldaláról, és milyen extrém zajos környezetből ? :U Ha egy switch-nek lenne a hozzám átérkező adatra érdembeli hatása, akkor egész Amerika számunkra itt Európában kb. meghallhatatlan lenne. Annyit hallanánk, a több tucat útközben lévő switch és router és szervertermi eszköz zajából, hogy: "ssssssssssssssssssssssssssssssssshhhhhhhh". Fehér zaj. Emberek, legyetek észnél.. és hogy mire költitek ... audiofil router ? DAFUQ :D (Max alacsony zajúra veszik a tápját, hogy ne rondítson bele a mi olyan "hígend" készülékünkbe, aminek tápszűrése khm.... ).

    Ahonnan a bitperfekt adatokat kapjátok. Hallgassátok figyelmesen, mert 1-2 perc után, ahogy a fül beáll rá, jönnek a nüanszok is :
    [link] (erre alszanak is emberek, lol)
    [link] (binaural) ;]
    [link]
    [link]
    [link] (kicsit megemelte a hangját az ipse, tipp?)
    [link]
    [link] (szól nekik valaki, hogy 4 switch elég lesz a hifi miatt és patch panel se kéne ? Innentől Hozzám Direktbe, India és Mucsajröcsöge közé kellene valami hifi kábelezés, ami a szitárt HiRes-ben áthozza, megoldható kérem ?) - ez egy iskola (!) szerverszobája, nem DataCenter..
    [link] (1:50 - ott a hifi zenéd otthonra. Pontosan.)

    Érzitek a súlyát a dolgoknak ?

    Az UAC (USB Audio Class - USB Audio osztály) - ba eső átvitel isosynchronous, azaz az időre nézve szinkronban van a feladó és a fogadó oldal (bizonyos emberi léptékű határokon belül). Hiba detektálás van (CRC), viszont a hibás csomag el lesz dobva, nincs újraismétlés, jön a következő. Az időbeliség tartása (live streaming jelleg) fontosabb, mint a minőség, nem lehet a folyamot megakasztani az újraküldések idejére, majd ismét folytatni.. annak mindig jönnie kell. Ezt lehetne bufferekkel mitigálni, de az is csak bizonyos mértékig, Live közvetítés esetén 1 másodpercnyi buffer = 1 másodperccel később kapod meg azt, amit a másik a túloldalt csinál. Egy 4-Gigás SACD összes bájtja sem fog bemenni a DAC bufferébe, letojva az USB kábel minőségét, hogy majd miután átment, data módban, hallgassuk. A PC vagy bármi egyéb DAC előtti eszköz bufferébe bemehet, ez Tidal , Youtube, stb... esetén meg is történik, de utána akkoris át kell nyomni egy vagy jó, vagy szar kábelen, marha alacsony szintű logikán, ezt az adatot (míg amikor érkezik Hozzád, csak 2 végpont beszélget: a Te PC-d , a saját külvilági publikus IP címe, és a Tidal/Youtube szervereinek egyik IP címe, tehát egymást látjátok a legfelsőbb, átviteli hibákra többszörösen agyonbiztosított logikai rétegben), a buffer itt arról gondoskodik, hogy alkalmazástól függően X másodperc komplett kapcsolatkiesést is túléljen a folyamatosság.

    Érdekes megnézni egy F1 közvetítést 2-3 eltérő TV csatornán - sokkal több késlekedés van megengedve bennük, mint amikor egy nagyobb konferencián vagy video-chat közben felteszi az előadó Kaliforniában a kérdést, hogy mennyi, és válaszolja instant valaki Oroszországból, hogy da.

    Nem tudjátok értelmezni bunddog problémáját, nincs egyértelmű megállapítás rá.
    Csak esélyek. És erről nem Ti tehettek. Túl összetett, túl komplex, hogy fotelből átszagolva megállapítsuk 100% biztosra. Szóval, vagy bemákoljuk egyik-másik tippel a dolgot, vagy nem.

    Akár a Marantz, akár bármelyik egyéb láncszemen múlhat (hiszen egyik a másikra épül, ergo ha az alatta-előtte levő szar, szarból a következő már nem épít várat). Lehet a szoba szőnyege miatt nem hallja. Vagy elé ült a csipogóknak a macska és ő konkrétan egy 10 kilós Maine Coon herélt kandúr. Fingunk nincs, én tippelni se merném.

    Lehet ez is. Az is. Amaz is. Minden okoskodás más irányba visz. És csúcs rendszeren is előfordulhat, hogy egy tisztességesre csinált olcsóbb kábel hozza a hígendet, ha USB Audio-ról van szó. Na Ethernet esetén meg totálidentikus mind, a felhasználási szempontból. Lehet a hígend illatosabb :)) de hogy ugyanúgy szól, nem 100%, hanem 101% (feltételezve, hogy funkcionálisan jó). Legalábbis a bitekre nincs hatással.. ha egy hülye árnyékolás vagy akármi faramuci extra meg akár a forrás, akár a fogadó készülék átalakítást érintő elektromos jellemzőibe bekavar, upszi. +1 dimenzió, ami mentén lehet agyalgatni, hogy a 10-ezer dolláros eszköz tápszűrése szar, vagy a földelés, elektromos hálózat, egyéb, vagy annyira de annyira über már a rendszered és környezetének minősége, hogy biza, Te kihallod, placebót és pszichét is kizárva a képletből, nehogy elvigyen a sűrűbe. Ezt így mindenkire rábízom.

    Egyetek, én is eszek. :K

    (flame ON) ;]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • ozzy711

    őstag

    válasz VoidXs #108763 üzenetére

    Sikerült ledobnod a bombát! ;]

    A mikrofonos részt értem ( gyakorló méregető vagyok ), de azt hogy lehet mérni pl., hogy egy kábel több részletet tár elénk a zenéből, mint egy másik?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kukulec #108760 üzenetére

    Szerintem is (tipp!!!). Marantz-ra is, nem szar az, csak nem biztos, hogy az a liga..

    Kis távon eltörpülnek a hatások: pontosan. Kis távon az olcsó kábelek zöme is még egész jól átvisz a túloldalra, így nincs nagy difi a méregdrága agyonárnyékoltak és az olcsók között. 5 méteren már lenne miről beszélni.

    ozzy: hibátlanul célzott :K :)) Be is húzodok a bunkerbe, itt mindjárt nagyon nagy szél jön ;]

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz bunddog #108759 üzenetére

    10 milliós láncban a nyomtatókábel is jól fog szólni, ha.......
    előtte nem valami "tisztességes" kábellel hallgattad ugyanazt a rendszert. Tehát csak addig igaz ez a "rossz kábel is lehet jó", amíg csak rossz kábeleket használsz. Ha pedig nem hallod, az azt jelenti, hogy baj van a lánc többi elemével, ahogyan kukulec kolléga is jelezte, hogy az a Marantz rengeteg információt tart vissza és pont a finomságokat nem fogja tudni átadni semmilyen jó kábellel. No meg a dobozok is belépő álló dobozok, amik ugyan kedvesen szólnak, de alapszinten.

    #108763VoidXs ha az adatlapodból indulok ki, akkor értem, miért tagadod a kábelek eltérő hangját. Belépő mozival rendelkezel, ha jól/rosszul tévedek, így nyilván fogalmad nem lehet, miről szól a jobb/rosszabb kábel fogalma. Csak az erősítőt nem tudtam kihámozni a sorok közül. :)

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108763 üzenetére

    Az összes létező "digi" kábelt vaktesztelve, rendre mindet elbuktuk haverral. Én ennek örülök, mert lehet érdemibb dolgokon reszelni, amik meg is hozták gyümölcsüket. (Utána is buktuk, de nem ez volt a "siker" mércéje) :D

    De ezzel viszont a vakteszt legitimitásának pandoráját nyitod ki, kérdezz meg itt egyeseket, van-e értelme a vaktesztnek, mennyire biztosan ad eredményt (az 50-50 például amennyire biztos, hogy biztos, legalább annyira bizonytalan is) :DDD

    Kígyó és farka, tyúk és tojás esete.

    sálálálálá o o óóó ..

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bunddog

    tag

    válasz Dißnäëß #108768 üzenetére

    Csak a tisztánlátás kedvéért:

    Mission-ök 106-cm magasan vannak szerintem nem feküdt a magasak előtt a macska ami nincs is, én ugyanott ültem középen a kanapén ami végig a hallgatási pozició volt, aki cserélgette az csere után nem volt a szobában csak az esetleges kábelcserék idejére. Arra viszont nem esküdnék hogy mértanilag pontosan mindig ugyanabban a szögben állt a fejem de szerintem előre néztem :D + nem esküdnék se arra hogy minimális eltérés volt de arra se hogy nem, én csak az ég és föld jelenséget keresem ami neten lévő tesztekben ezeknél előkerül akkor amikor csak 1 kategóriával drágábbra cserélnek.

    másik dologra reagálva: "mert 10 év múlva lehet nem azt veszi elő az ember, amit ma eltárolt egy FLAC-ban."

    szerintem ha van min. sfv fájl hogy legyen cheksum check és hibátlanul lefut 10év múlva az szerintem ugyanaz egy flac-nál is mint egy akármilyen más fájlnál hisz ha a flac tag-ben is egy betűt átírnál akármelyik tag-et már nem lesz ugyanaz, szerintem ezt erre találták ki (nyilván nem csak tipp de vannak rls-eim 15+ évről is még ugyanaz a crc ellenörző összeg. pedig már pár vinyón átvándorolt és mindig "csak" ntfs-en volt tárolva).

    #108771 dgyuri0123: oké ez így korrekt, akkor nem kell ebben a láncban komolyabban költenem kábelekre, legalább ez is kiderült. Van olyan stereo erősítő ami ezekkel belépő dobozokkal is előhozza a sokkal több finomságot?

    [ Szerkesztve ]

  • kukulec

    őstag

    válasz VoidXs #108763 üzenetére

    Nem magyarázkodom. Inkább az rca-ra, tehát az analóg részre gondoltam. Abban egyetértünk, hogy jól megépített és árnyékolt digitális kábelek esetén rendben lesz a kapott hang. De azt tartom, hogy analóg kábeleknél kell egy szint aminél kijönnek a különbségek. Teljesen valid az a megközelítés is, hogy megállunk egy olyan szinten, ahol nem jönnek elő a difik, csak ne kezdjük el azt terjeszteni, hogy ha nálam nincs különbség, akkor máshol sem lehet.

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #108771 üzenetére

    Nagyon tetszik, hogy egy szakmai vitában az egyetlen érved a másik rendszerének támadása, de akkor arcoskodok én is, először is azzal, hogy a te rendszered még csak meg sincs adva. Aztán az a "belépő" rendszer olyan processzálással van megáldva, amitől a frekimenet és az időbeli illesztés több helyen ülve is tökéletes, és még a hangszereket is AI-alapon különböző hangszórókra tudom küldeni, ezáltal olyan hangszerszeparációra képes a rendszer, amit te egy sztereó párral fizikai képtelenség, hogy egyáltalán csak meg tudj közelíteni, legyen az bármyilen jó. Azért válogattam össze ezeket az elemeket, mert tudom, hogy a paramétereiknél nem kell több, ha helyesen be vannak állítva. Igazam is lett, ugyanis rendre ez a kalibrálószoftver vezeti az elégedettséget a felhasználók közt, és annyira pontos, hogy konkrétan nincs vele hallható különbség egy high-end és az enyém közt. Sokszor próbáltuk, legyen akár az Aurea vagy a Focal majdnem csúcsmodellje a versenytárs, egy egészen olcsó szint felett minden különbség felszámolható, és egyik hangszóró karaktere a másikra gond nélkül átpakolható. Ilyen az, ha nem a kábeles vudura támaszkodsz, hanem a tudományra.

    #108769 ozzy711: Az volt a cél. Ne terjesszünk már tévhiteket, még egy újonc el is hiszi, hogy "jó" kábelt kell vennie. Addig szoktam folytatni a cáfolatokat, amíg ki nem fogynak az "érvekből", vagy meg nem hívnak, hogy a saját rendszerükön elbukják a vaktesztet, mint azt előttük mindenki. Az eddigi válaszok alapján nem lesz nehéz dolgom.

    #108768 Dißnäëß: Amit bemásoltál, a tipikus példája annak, amikor szakszavakkal próbálnak valami áltudományos butaságot hihetővé tenni, miközben semmi értelme. Igen, a feszültség változik a kábel minőségétől függően, de a végpont egyetlen dolgot néz: elér-e egy adott feszültséget, vagy sem. Ha igen, akkor bármennyire is ronda, biztosan 1 lesz. Van hibatűrés, hiszen rengeteg példa van arra, hogy beüt a bithiba, ilyenkor a hibaészlelés miatt (ami van audionál is védelmi okokból) lekapcsol a rendszer, különben a hangszórónak gyorsan vége lenne. Gyakori ludas például a Focusrite, aminek a termékein ha túlmelegedik az USB kontroller, olyan jitter van, hogy minden második keretet eldob, ezért a hang másodpercenként többször kihagy, amíg ki nem hűl. Nem a hangminőség változik, konkrétan kikapcsol inkább, csak ne változzon. Ha valaki azt hinné, hogy egy bit változása enyhe hibával járna, itt egy példa, hogy mennyire durva lenne hibajavítás nélkül.

    Beláttuk tehát, hogy a TX és RX érpáron futó jelminőség nem számít. Mi a helyzet a Vcc-vel és GND-vel? Az a zaj rámehet a DAC-ra, nem? Ezzel csak egyetlen probléma van: egy kondival egymásra vannak rántva mindkét oldalon, innentől az az összes zajt elnyeli, és csak a lapos DC marad meg belőlük, egyik 5, másik 0 Volton.

    #108772 Dißnäëß: Mindig érvénytelennek mondják a tesztet, ha nem az igazukat hozza ki, akkor jön az álláspont megváltoztatása, és a körülmények hibáztatása. :D

    #108774 kukulec: Végig azt mondtam, hogy a hívők rendszerén teszteltem, és nem én, hanem ők mondták a válaszokat. Én tudom, hogy nincs különbség, csak pszichológia, vagyis ha lenne se tudnám hallani, mert én ebbe az irányba vagyok elfogult. Ezért hívom bírónak a tudományt, ami egy független fél, és nem lehet az eredményét megcáfolni. Persze, aki elbukta, mindig magyarázkodik, de ez mindig így volt minden témában. Az analógok közt nyilván van különbség, ki is lehet számolni. Viszont ugyanúgy érvényes, hogy aminek egy rendszeren van hatása, másikon is van, bármennyire is hordod le. Az utolsó PC-s hangfalszetten is fogod hallani a hatását, ha hosszabb kábelt használsz hozzá, csak mint mondtam, máshogy éled meg különböző forráson alkalmazva ugyanazt a kezelést.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Mathiask

    senior tag

    válasz kukulec #108774 üzenetére

    "ne kezdjük el azt terjeszteni, hogy ha nálam nincs különbség, akkor máshol sem lehet."
    Ez így van. De ennek az ellentetje is igaz. Attól mert én hallom a különbséget, még nem biztos, hogy az létezik.

  • WASPZotya

    tag

    Volt egy régi Jamo Studio 170-em, amit úgy kb 20 éve vettem.Eladtam mert szeretnék fejleszteni.
    Használtban gondolkodom olyan 50-60 k körül.
    2 vagy 3 utas hangfalat érdemesebb nézni?
    A nappali egyben van a konyhával kb 45 nm, ebből értelemszerűen a fele a nappali ahová le tudok ülni kényelmesen hallgatni, de ugye 1 légtér.
    A hangfal nem a földön áll jelenleg, hanem szekrényre van feltéve ami 64 cm magas, ide kerülne a következő is.
    A szett többi eleme ugyanekkor lett véve ami Sony ta-fe 520r erősítő, és ez a sorozat végig, cd lejátszó, minidisc, tuner. Van még egy Sony eq meg egy deck is+ egy bakelit lejátszó lesz, mert azt is eladtam most.
    Főleg rock/ heavy metal szól rajta .
    Köszi

    Zotya

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz WASPZotya #108778 üzenetére

    Ha folyamatosan figyeled a használtpiacot pl. AVX-en, akár egy Focalra is lecsaphatsz, bár épp csak állót látok. A szekrénnyel arra figyelj, hogy csatold el helyesen, egy gumitalp sokszor többet jelent, mint egy új hangszóró.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz VoidXs #108775 üzenetére

    Eléggé bátor kijelentés az, hogy ezzel a 120 ezres aktív szettel hájend rendszereket alázol.. :U Nem baj, ha nem hiszem?
    Ha igazad lenne, akkor nem írnál olyan banális dolgokat, hogy egyik kábel olyan, mint a másik.

    A hangszerszeparációnak egyébként mi köze egy sokcsatornás rendszerhez? Sztereóban is van/létezik kiváló hangszerszeparáció, de azt nem trükkökkel éri el a rendszer, hanem a hangminőségével.

    Nem kevered véletlenül a szeparációt és a pozicionálást ?

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bunddog #108773 üzenetére

    Értelek (Te is engem szerintem).

    Nem az a lényeg, hogy 15-20 éves, n+1 vinyón átvándorolt fájlunk ugyanaz-e, hanem hogy törekedjünk arra, hogy a hibázás esélyét minimumon tartsuk, ha pedig bekövetkezne, fel legyünk rá készülve, az a dolog mitigálva legyen. Errôl szól a vállalati IT is, az más, hogy sokkal magasabb rétegben, pl. magában egy IT-s app backend forráskódjában bakit vét valaki, az kimegy élesre, és belerongyol a DB-be.

    NTFS-el semmi baj, ha alatta rétegben kezeli valami a bit rot jelenséget (HDD esetén pl.). De mondtam, nem sûrû, csak ha ugyanazt ráfordítaná minden hifis az IT-jára (forrás, streamer), amit a hangjára, kábeleire, itt kéne tartaniuk kb. hogy ZFS-eznek, meg ECC RAM-oznak.

    Flac: a CRC csak detektál, ô nem ECC, nem korrigál. Ha bejön bele a hiba, nem javítod ki. Azaz igen (CRC algoritmuson kívül). A ZFS önmagát mindennél jobban javítani képes fájlrendszer- és logikai kötetkezelô egyben. Ha ráolvasol vele egy bit-fordult blokkra és látja, hogy bibi van, mert a checksum-al nem egyezik, mirror konfig esetén a másik HDD ugyanazon részét is beolvassa, és megnézi, ott az adat és checksum mit mutat, majd innentôl triviális lesz, hogy az adatban-e a hiba, vagy a checksum-ban, és a megfelelôt kijavítja - és ez mindaddig precízen le is megy, míg ECC RAM-ot használsz, mert ha pont e mûvelet közben RAM hibád lesz, ajjaj.

    Persze esélyek, értem, de a törekvés a jóra, tudod.

    Sok diszk a bit rot-ot észleli CRC-vel, és a raid kontroller tudja az integritás kezelést, teszik ezt hasonlóan a full szoftveresen megoldott ZFS-hez hasonlóan (azért van bôven eltérés, de messzirôl hasonló). End-user piacon ezzel csak 1-2 NAS vinyó rendelkezik, a legtöbb nem. Ott a bit-rot nyersen megmutatkozik a fájlrendszer alatt és csak idô kérdése, hogy mikor fut rá az ember. És hogy akkor mi történik.

    Tarts macskát. Jópofák nagyon, hatalmas egyéniségek. :K ;]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108775 üzenetére

    Nnnna. Én nagyon örülök, hogy jópár elméletet összemazsolázva egy kis szösszenetbe, nem nekem kellett ma kimondanom az USB Audio átvitellel kapcsolatos aggályok legitimitását, ha feltételezzük, hogy egyébként "mindegyikkel szól". :D :K 1-2 éve már járt nekem a lincs hasonlóért, de tökfelesleges a legtöbb fórumon a keretekig leásni, minden bántás nélkül, a tizedük ha érteni fogja. (Nem dolguk amúgy). Ez a tört viszont kellôen magas érték ahhoz, hogy - fôleg nyugati - gyártók tucatjai degeszre keressék magukat a dolgon :U

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bunddog #108773 üzenetére

    Mielôtt eltemetnéd a rendszered, hogy gyenge, lépj vissza egyet és gondolkozz el ôszintén beszélgetve Magaddal azon: "tetszik nekem ez a hangzás??"

    Ha igen, szem becsuk, topic becsuk. Élvez.
    :K

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bunddog

    tag

    #108781 re válaszolva :)

    Eddig azt hittem értelek :) Ilyen mélységben már elvesztem, de leegyszerűsítve hogy én is értsem és a példánál maradva: ha megvan 10 éve egy flac és van hozzá egy sfv vagy md5 fájl amiben ott a checksum-ja akkor ha lefuttatom és egyezik akkor is változhatott a fájl?

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz dgyuri0123 #108780 üzenetére

    Egyáltalán nem bátor kijelenteni azt, hogy a minőségi DSP (ami akár ingyenes is lehet) felér egy minőségi áramkörtervezéssel, csak nem kell kifizetni, aki ezt megépíti, hanem kiszámolja a gép, és pontosan ugyanaz az eredménye. Bocsánat, jobb, hiszen analóg áramkör nem tud időben javítani, csak rontani. Valami furcsa okokból az ultra high-end (pl. Meridian) mind aktív. Azért a PC előfok + DIY végfok + darabjában 300k-s hangszóró elég messze van a 120k-tól is, de egyébként 120-ból is egész jó szintet lehet összehozni. Ha azt vesszük alapul, hogy a hifisek közt érdemi fejlesztés helyett a kábelezgetés a divat, akkor még könnyebb dolgod van, ha 120-ból akarsz hifit verni.

    Amit bátor kijelenteni, az az, hogy "én hallom, tehát így van". Ennyi erővel hihetsz azoknak, akik azt élték át, hogy elrabolták őket űrlények. Érveket várok tőled, amik megmagyarázzák azt az abszurd állításodat, hogy az USB változtat bármin. Olyan érveket, amiket igazolni lehet, kötni bizonyított lehetőséghez, vagy egyéb módon leírni. A többi csak kiabálás a vakvilágba. Eddig egy ilyen érvet nem tettél le az asztalra, vagy kötötted az egészet bármilyen megmagyarázható jelenséghez.

    A hangszerszeparáció az egyik legfontosabb tulajdonsága a hifinek, és minden hangszóró szenved attól, hogy két hangszer elnyomja egymást. Ha egymás mellett/felett van két hangszóród, és mindegyik saját hangszert szólaltat meg, az egy olyan torzításmentes felállás, amit nem tudsz elérni sehogy máshogy, csak így. A pozicionálást hibátlanul megoldja a szobakorrekció, ahhoz nem kellenek trükkök, de a legtöbb hifin még ezt se láttam jól. Akik még egy hangnyomásmérőt se képesek fogni, hogy összhangban legyen a hangszórópárjuk, és ordenáré oldalasan szól, miközben szerintük a kánaán, na azoknak a szavára nem szoktam adni. Ezek tipikusan kábelezők, minő véletlen.

    #108782 Dißnäëß: Erre csak annyit tudok mondani, hogy aki nem ért hozzá, az kérdezzen. Vagyunk itt annyian, hogy összerakjuk a teljes képet, ha valaki nem tud valamit (elvégre ilyen viták építették és építik az egész elektronikai szakmát, így a hifit is). Viszont ne az legyen, hogy "én mindent tudok, mert hallom, és így van, nem érdekel semmilyen magyarázat, nem is reagálok rá". Sokkal okosabb az, aki tudja, hogy mit nem tud. Ebben a témában imádom Szókratész védőbeszédét, nagyon tanulságos mű.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bunddog #108784 üzenetére

    Az MD5 benne van a flacban, nativan, a streaminfo metadata header-ben. Nem kell melle semmi mas. (Persze, ha akarsz, tehetsz). Ez betomoriteskor kepzodik az enkoder altal, es kibontaskor (lejatszaskor) is nezve van.

    Foobar mutatja is, meg jopar lejatszoval elocsalogathato. Nem erdemes fajlokat pakolgatnod melle.

    Kerdesedre valaszolva, ha ezt megteszed es egyezoseg van, bitperfekt vagy lenyegeben, kizart, hogy valtozzon alatta barmi (vagy igen, de alsobb logikai retegben korrigalva lett, pl. ZFS, btrfs, Storage Spaces..).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Saughassy

    aktív tag

    válasz bunddog #108784 üzenetére

    Nem. Ha egyezik a checksum, akkor az bizony ugyanaz, a napfolttevékenység, vagy a sorba kotott hifi switchek ellenere is. :)

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz bunddog #108784 üzenetére

    Nem változhatott, ennek az esélye 0. (35 darab nulla) 1%. Vicces mellékszál, hogy a történelem során egyetlen olyan esetet jegyeztek fel, ahol két fájl md5-je azonos, és ezt elérni is évek munkája volt. Ha ez gyakoribb lenne, az online biztonság megszűnne létezni.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • bunddog

    tag

    válasz Dißnäëß #108786 üzenetére

    Foobar-ban audio md5 mezőben van, amit csináltam total commander-rel md5 cheksum fájl, más benne az ellenőrző összeg.

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz bunddog #108790 üzenetére

    Mert a foobar csak az audiot nézi, a Total Commander a körítést (bitráta, bitmélység, hossz, metaadat, stb) is. MD5 összehasonlításokat ne csinálj különböző programokkal, mert csak így garantálod, hogy az eredmény konzisztens.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108775 üzenetére

    Ez a zene marhára bejön, mint valami cirkusz.. (persze a 0 bithibásról beszélek). ;]
    Pazar.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bunddog #108792 üzenetére

    Első részem az volt, hogy nem kell külső fájlokkal bajlódnod, van a flac-ban ellenőrző, második részem meg az, hogy amit Te csináltál, ha megléped és nem ad hibát, jó a motyó. A többit kolléga elmondta, egyik csak a stream-re nézve ellenőrzők, másik meg magára a teljes fájlra nézve, stream + sallangok együtt. És még az USB kábeled is jó, szóval - egyelőre minden kerek, ez egy jó nap Neked most. :K :DDD

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz Dißnäëß #108793 üzenetére

    Royalty free, egyenesen a YouTube "ezt használd, hogy ne tiltsa le a videód a fél világ" listájának elejéről. :D Legalább legális küldözgetni.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz VoidXs #108795 üzenetére

    Jahh most nézem, naaagyoon jóóóó :)) Óanyám. Ez addikt.
    De van 1 órás is ;]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bunddog

    tag

    válasz Dißnäëß #108794 üzenetére

    A jó naptól ez messze van mert kiderült hogy a láncom legrosszabb szeme nem a 790ft-os usb kábel hanem kb. az egész.

  • gordonfreemN

    addikt

    válasz Dißnäëß #108768 üzenetére

    Ahogy csak tekertem meg tekertem ezt a hsz-t (lentről kezdtem felfele), egy pillanatra azt hittem visszatétt kammerer
    :DDD

    ¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz gordonfreemN #108798 üzenetére

    Google se találja a forrást, annyira underground :D

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • bunddog

    tag

    válasz dgyuri0123 #108776 üzenetére

    200-300k között használt is játszik, kipróbálásra amitől elállnék csak hogy hallani hogy mégis milyen arra ennek a többszörösét.

Új hozzászólás Aktív témák