Új hozzászólás Aktív témák

  • -KP-

    addikt

    válasz BBéci #168500 üzenetére

    Megint általánosítasz. A saját hűtőszekrény méretű reflexes ládáim szó szerint kezes bárányok zenén is. Nincs szó lomhaságról, one note bass-ről még kevésbé. Meg részletezés hiányáról sem. Olyan gyönyörűen mutatja a felvételekben a mélyhangok különböző rétegeit (már ha van), hogy szó szerint öröm hallgatni. Ez a tulajdonsága pedig megmarad olyan hangerőn is, ahol a kis piszlicsáré zárt láda már erőlködne. Illetve éjszakai -40 -45-ös filmezés alatt is rácsodálkoztam jó párszor. Filmek alatt pedig olyan hangokat veszek észre mióta megvannak, amiről korábban a két zárt szub mellett fogalmam sem volt. Nem, nem csak a szubtartomány legalján, hanem a midbass tartományban is.

    A mai napig szinte az összes audiofil/high end hangfal reflexes, nagyon kevés kitévellel. Érdekes módon ott nem lomhák,még csak szóba se kerül a dolog, csak a szubládáknál téma ez örökké :DDD. Pedig ha valahol számítana, akkor az pont a 2-2,5 utas dobozoknál lenne, esetleg 3 utasoknál attól függően meddig engedik fel a mélyhangszórót. Mert a reflexes kivitel beleszól valamennyire pl. a beszéd és énekhangok tisztaságába is, meg a középtartomány tisztaságába is. Ki lehet próbálni, sokszor a reflexcső ledugózása után tisztább hangot kapunk(persze bukva a mélyhangokat). Szubládánál 120hz-ig viszont ez nem probléma.

    A one note bass kifejezést pedig szobaakusztika témakörben szokták használni, mikor azt tárgyalják, hogy az állóhullámok okozta hatalmas kiemelés okozza ezt a jelenséget, a kiemeléstől kapott hangerejénél fogva kvázi "elnyomva" a többi tartományt.

Új hozzászólás Aktív témák