-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Ja nem, de van az is boven, ha szetnezel az interneten.
Inkabb pozitiv, mint negativ.
Nekem is ez a meret kell telre, en biztos ezt veszem.
13-14k, es megse kinai, vagy nonanme.
Hankook mostanaban vegyesen szerepel az osszes teszten, nem csak az adacon, mintha lennenek jo es rossz szeriak, franc tudja. -
Kornel
veterán
-
EQMontoya
veterán
Jah, billeg. Pályát, határon autózva. Ha közúton számít, hogy billeg, akkor remélem, jól tartónb@sz érte valaki, mielőtt kinyírod magad vagy másokat.
Illetve meg lennék lepve, vagy bármelyikünk tudna annyira vezetni innen, hogy nem versenypálya minőségű aszfalton ki tudja autózni a különbséget a peresebb és a ballonosabb gumi között.Same rules apply!
-
TaaT
veterán
válasz EQMontoya #9156 üzenetére
Amikor felkerülnek a téli kerekek (205/55r16) nem igazán érzem billegősnek a (215/40r18) nyári után. Bőven van komfortbeli különbség, de nem mondanám hogy rossz lenne vele közlekedni, sőt jobb.
Mondjuk a 175/80r14 már egész más tészta lenne [link]
Give them hell Ukraine!
-
Kornel
veterán
Mindegy, persze 185/60,r15 lesz telre, de amugy nem vagyom szervdonor, mindenkit megnyugtatok, mielott rajtam maradd
-
veterán
válasz Declare #9040 üzenetére
Ma felhívott a Michelin, a szabadságok miatt váratott eddig a dolog.
Nagyon segítőkész, szakértő válaszokat kaptam, tényleg profi volt, rám szánt negyed órát.Végül abban maradtunk, hogy inkább a télit (Alpin5) vegyem, ne CrossClimate-ot (CC).
Indoklás:
- ugye lesz egy teljes nyári garnitúrám
- évi futás 20-25 k km
- elég meredek utcában lakom, amikor leesik a hó, akkor csak másnap takarítják le
- az újabb generációs télik már jobban bírják a csapatást, nem darálódnak le olyan könnyenAzt is elmondta, hogy amikor összehasonlították havas emelkedőn a CC-t az A5-tel, akkor tényleg hasonló volt a kapaszkodóképességük, sőt a CC érzésre stabilabb volt. Ennek ellenére ő inkább az A5 felé hajlik.
Érdekes infók:
- új téliek profilmélysége manapság 8 mm
- új nyáriaké 6,5 mm
- ennek ellenére nem kopnak jobban, mert tartósabb a keverék. Azzal indokolta, hogy az EU-s energiacímkék kényszerítik ki ezt a változtatást ÉS nem a Danone kefír esete forog fenn (ami ugye egyre kisebb és kisebb...). -
Qru
MODERÁTOR
Ott elkennéd a számat az tuti.
Hát őő... Kb 2000 km-t mentem vele mióta fent van. Szóval egyelőre jó.
Vizen egyszerűen parádé, szárazon is jó a fékutam vele, lazán hozza a Conti SportContact 2 szintet. Puha/tapad mert ezzel hármasban már nem kapar vissza.
Már csak a téli teljesítmény és a kopás a kérdés de egyelőre nagyon elégedett vagyok vele.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz tomcsi23 #9166 üzenetére
Jó kérdés. Visszaidézve a beszélgetést, nem tudom megválaszolni.
Talán mintha általánosságban az új fejlesztésű gumikról beszélt volna. Az biztos, hogy az EU-s energiacímkékre hivatkozott és arra, hogy a jobb gördülési ellenállás miatt veszik kisebbre a profilmélységet.
Természetesen én csak Michelin-témában kérdeztem őt, így mondhatta a saját márkájukra szűkítve is.
Amúgy nem marketing dumát lökött; a saját tapasztalatait osztotta meg. (a telefonszáma megvan)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Én úgy tudom, hogy a nagyon peres gumiknál kisebb a gyári profilmélység, mint egy kevésbé peres guminál.
-
Kornel
veterán
195/45 r17 helyett felraknatok 195/55 r16-ot?
Jo kis ufo.civic felnire egy szett crossclimate-et.
+17 mm atmeroben... -
Kornel
veterán
Szerintem is, csak kivancsi vagyok azert meg mas velemenyere is.
Elvileg a 205/45 r17-et minden gond nelkul hasznaljak a markatarsak, a 195/55 r16 pedig csak 5 mm-el nagyobb annal atmeroben.Ha tenyleg minden.gond nelkul elferne, akkor maris mas amleanyzo fekvese.
Veszek egy 16-os honda felnit, vagy legrosszabb esetben egy sx4 felnit, es erre megy a 195/55,r16 crossclimate...
A hetkoznapokban ez lenne fent, azert kevesbe serulekeny is, mint a gyari, ha meg kimennek palyara, vagy nyaron egy jo kis hegyi utra, akkor felpattintom a gyari alut.Ez meg csak egy kosza otlet, de megfontolando.
-
süti5
őstag
Nekem is swift sportom van, 2007-es
Tavaly kellett rá új gumikat vennem, nyárit és télit is, viszont nem nagyon volt lóvém felújítani a felniket, mert eléggé karcosak lettek meg ilyesmi, így a téli 15-ös acélfelnin nyomulok azóta. Ezek elvileg sx4 acélfelnik, de persze aluval jobban nézne ki a gép. Így most gondolkodom 15-ös alu vásárláson, mert ugye a nyárik és télik is 15-ös gumik.
A nyári 195/60-as goodyear efficientgrip performance, a téli 185/60 firestone winterhawk 3.
Annyi még, hogy a gyári 195/45-ös 17-es gumik után a 15-ös ballonosok iszonyú furák, mintha jégen menne az ember, pláne kanyarban, iszonyú fura, máshogy kell vezetni. A peresekkel mintha sínen mennél, itt meg nem, pedig a nyári 15-ös goodyear is tesztgyőztes szuper kis gumi. -
Kornel
veterán
Na, vegre valaki, akinek van talasztalata ebben.
Nekem is 2007-es, nemreg vettem, nyarra uj gumi kellene, a felnik szerencse tokeletesek.
En is ettol felek, hogy ha telire veszek egy 15-os ballonos gumit, akkor elveszti a varazsat a gep, eddig 185/60 r15 firestone winterhawk 3-ban gondolkoztam, de emiatt nem nagyon akarodzik
Michelin crossclimate-ben gondolkoztam, de nincs ertelmes meret erre a kocsira, kiveve amit most talaltam, 195/55 r16, ami csak 6 mm-el lenne nagyobb atmeroben, mint a te 195/60 r15-od. Neked az rendesen elfer a kerekjarati ivben, nem er bele soha, rossz uton megpakolva se? Ugye ez csak 3 mm-el lenne nagyobb sugarban, mint a tied...
Szvsz egy jo kis honda felnire vagy egy sx4 felnire ratennek egy 195/55 r16 crossclimate-et, ami ugye nem is olyan lufi gumi, mint a 185/60 r15, akar telen nyaron is fent lehet, ha mondjuk nyaron lepadkaznam a hartya meretu 195/45 r17-et pl.
A bibi csak az, hogy egy szett ilyen crossclimate 120k,) lenne, plusz 50k a felni -
süti5
őstag
Hát, lehúztam ugye sok szezont a 15-ös téli gumival, de nem szörnyű. Akkor mindig ráfogtam, hogy azért megy vele így, mert téli gumi, de nem, hanem a méret miatt. Valahol olvastam olyat is, hogy egyébként kanyarban is kb ugyanannyira képes tapadni a nem peres kisebb gumi, mint a peres, csak előbb kezd el megcsúszni, a peres meg nem jelez, csak eldobja a kocsit.... Nem tudom, így van-e, de tényleg olyan a ballonosabb gumival a sport, mintha jégen mennél, nem annyira drasztikus persze, de kanyarban döbbenetes, egyszerűen máshogy kell vezetni tényleg. Én mondjuk sokszor régebben is élveztem a 15-ös gumit, indulásnál sokkal könnyebben elpörgeti a gumit, olyan játékosabb, pont a fentiek miatt, szóval nem beszéllek le róla Ha viszont állandóan, főleg kanyarban is a sínautó érzést keresed a sportban (ami a 17-es gumikkal adott), akkor nagyon fura lesz a ballonos gumi.
Ha utóbbit keresed, akkor pattints rá inkább egy szett 17-es téli gumit a nyári felnikre, szerintem az lenne a legegyszerűbb. -
Kornel
veterán
Hát nagy a dilemma.
ugye télibe csak 205/45 r17 lenne...
nyárra ilyet akarok felrakni majd, mert nagyobb a választék, mint a 195/45 r17-ből...
esetleg még adott a 185/55 r16 vagy a 195/50 r16 télinek, viszont ez jóval drágább méret, mint a 185/60 r15, de valamit valamiért...
nekem amúgy a 195/45 r17-el is rendszeresen elforog a kerék, szépen dolgozik az asr.
majd egyszer kipróbálom (kikapcsolt) asr/esp nélkül ismod: egy sárgát szoktam látni ballonos nyárikon itt, amúgy nem szép látvány a gyári pacskerek után
[ Szerkesztve ]
-
Satan_Claus
senior tag
Üdv
Kellene vennem nyári gumit, az autó: Toyota Celica 2.0 GT '94
Méret: 215/40 R17
Felhasználás: Autópálya 180km/h+, évi 25e km+.
Itteni árak (4db):
Kumho KU39 270,- Euro
KU31 350,-
Vredestein Ultrac 370,-
Hankook Ventus V12 Evo 370,-
Nokian Z Line 380,-
Pirelli P Zero Nero GT 400,-
Pirelli P7 410,-
Yokohama S.drive 440,-
Dunlop SP Sport Maxx 450,-
Goodyear F1 GSD3 450,-
Yokohama Parada 460,-
Conti Sport Contact 3 490,-
Michelin Pilot Sport 3 500,-Melyiket szeressem? Vizes tapadás lenne a legfontosabb, meg az se lenne baj, ha nem kopna el 3 év alatt.
Védd az állatokat! Egyél embert.
-
DZs
senior tag
válasz Satan_Claus #9177 üzenetére
Majdnem mind sport gumi. Nem 100k-ra tervezték őket. Gondolom szeretnél a 450-es ár alatt maradni. Ha vizes tapadás kell, akkor P Zero Nero. Ez szárazon is jó. Második választásom a Hankook. A Dunlopot szárazra lőtték be, vizen bizonytalan. A Yokohamák gyorsabban kopnak, a Kumho pedig nem tartozik a többi csoportjába, még nem az a szint. A Nokiannak nyáriban még fejlődnie kell, téliben az igaziak.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Hankook Winter ICept Evo W320 ?
Nem negyon vannak tesztek rola.
Lehet felpattintom telre a gyari alura 205/45 r17-ben, meg ugyis olcsobbra jovok ki, mint felnit es gumit is venni. -
kenguru99
aktív tag
Valóban nincs egetverő különbség menettulajdonságokban. A car and driver magazin egy 2010-es golfon letesztelt ötféle felnit (15-16-17-18-19 coll) nem csak szubjektíven, hanem alaposan mértek is.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Satan_Claus #9177 üzenetére
Vízre Uniroyal Rainexpert, ha van ebben a méretben.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
Kornel
veterán
-
süti5
őstag
Én a helyedben nem tökölnék, gyári alura most téli gumit, jövőre meg nyárit.
A 8 éves gyári elég durva egyébként....én két éve cseréltem a gyárit, nem vagyok egy mindenáron sumákker de néha nyilván odalép az ember a kis dögnek
Az a 8 éves gyári látatlanban is nagyon cserés, mivel 6 évig mondják a gumik kb. élettartamát, pláne ugye ha elejétől kezdve használatban van, ez meg azért csak sportos gumi (GY F1).
Nyilván Neked kell dönteni, de ha minden okés a felnikkel, ennél logikusabb megoldás nincsen. Vagy még a crossclimate, ha van erre méretben, és akkor 6 évig nem kell gumit/felnit cserélgetni -
Kornel
veterán
Nincs sajnos crossclimate ebben a meretben, akkor az menne fel.
Szerintem most kap egy szett 205/45 r17-et a gyari alura, ami szinte hibatlan, az egyiken van lakkserules csak.
A gyari eagle f1-ek mar nagyon el vannak erve, viszont tuti nem ezek voltak fent vegig, szerintem mas felnin hasznaltak, mert ez a gyari felni+gumi szinte tokeletes, kiveve, hogy a gumi el van oregedve.
Oktoberben megveszem szerintem a telit, azzal fel evig elleszekHankook w320-rol velemenyek?
Uj minta, nem nagyon van teszt rola, az egyik legolcsobb ebben a meretben. -
Kornel
veterán
jójó, de a 205/45 r17 nem az a méret, ahol repkednek a tesztek
meg ugye teljesen új minta a w320 a hankook-nál.
a hankook amugy szereti magát premiumnak beállítani, de akkor is csak medium, viszont ebben a méretben azért az árak is eléggé el vannak szállva ugye.
ha maradnék a 185/60 r15-nél, akkor biztos a firestone wh3 lenne, de lufin nem akarok gurulni -
LógaGéza
addikt
Civic 7G 3ajtós (saját képet nem találtam, de ez a fajta, feketébe, TypeR logók nélkül, viszont a küszöbök/toldatok is ezek).
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- DIGI Mobil
- Autós topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Ez a mondat angolul?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Microsoft Excel topic
- OLED TV topic
- HBO Max & OD topic
- További aktív témák...