-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
+1.
Mostanság, ha nincs semmi sürgős, 110-120 körül autópályázom. Pedig az IS-en azért van fék, 296-os tárcsák elől, hátul 307, meg egyébként Toyo Proxes T1R.
Azért pár satut én is toltam már 160-170-es tempóról autópályán, meg országúton szálltam ki megnézni, hogy átért-e az őz, vagy még épp elkaptam-e a végét... Nem a legjobb érzés.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Igen, viszont az nem hűtött, és asszem, dugattyúban is gyengébb, mint az első. Szóval elől van erősebb fék.
Qru: rendben van teljesen, elég jól tapad, és vízen sem volt vele problémám. Nem egy eco gumi, de nem is arra találták ki. Viszont Pesten, mókásabb kanyarokban kiválóan lehet vele parasztgyalázni (mondjuk Lágymányosi híd alatti kanyar a kopaszi gátnál) az emberkedőket. Volt már, hogy kanyargósabb úton nem tudott mit kezdeni velem egy Brera, pedig volt vagy 50 lova pluszban.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #8301 üzenetére
És biztos vagy abban, hogy gyárilag sokkal jobb volt vizen? Szerintem - józan paraszti ésszel - pont vizen nem nagyon tud veszíteni a gumi a tapadásából az öregedéssel, mert igazából az számít, hogy mennyire tudja elvezetni.
A minta csökkenése okán előfordulhat, hogy kicsit rosszabbá válik vizen, de nem érzem feltétlenül, hogy ettől kuka lenne.
Szerintem ezt a szezont még lefuthatod vele.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #8339 üzenetére
Azért megnéznék egyszer egy ilyen teszten egy komolyabb sport gumit. Mondjuk:
-Yokohama Advan Neova
-Toyo Proxes T1R
-Pirelli P-Zero
-Continental ContiForceContactItt utóbbiről találtam egy mókás doksit, magától a gyártótól. Ugye a SportContact 5 a "sportos" gumijuk, ami szerepelni szokott tesztekben, aztán a Force utolsó oldalán az a referencia: katt.
Nyilván ezek a sportgumik vizen, zajban sosem lesznek olyan jók, viszont száraz úton szerintem nagyon nagy alázás lenne a vége, ha bekerülnének egy ilyen tesztre.
Nyilván sokkal kevésé kiegyensúlyozottak, ezért hétköznapi sofőrnek nem a legjobb választás, de azért az nekem erős, hogy az energy saver gumik a legjobbak tudnak lenni szárazon.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz Intruder A 6 #8378 üzenetére
Ha 225/40 R18-as gumit kellene vennem, és nem tudnék megfizetni egy komolyabbat, akkor elgondolkodnék először, hogy tényleg megengedhetem-e magamnak az autómat.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Deathunter79 #8390 üzenetére
Háááát, most még az a terv is felmerült, hogy kap egy gyári TTE kompresszort.
Egyébként tökéletesen, nyáron nálunk is Szlovénia-Horvátország körút lesz. Illetve most van egy komoly műszaki hibám: valamiért nincs áram a szivargyújtómban.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
A Hankook oké, azzal nincs para, ellenben az értő olvasással. A kolléga az ársáv alsó 40%-ából próbál gumit választani, listázva kb. 3 olyat, amit egy Swiftre sem szívesen raknék fel. Itt pedig valami jóval komolyabb gépről lehet szó, amivel meg is kellene állni.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Nem lehet, mert hatalmas az átmérője, beleérne a doblemezbe.
Arról nem is beszélve, hogy ekkora felninek hatalmas tehetetlensége van (hacsak nem magnéziumból van), épp ezért egy kisebb teljesítményű motornál egyszerűen légyegesen rosszabbul megy vele az autó.
De ha mégis: aki méreten és erőn felüli felnit pakol az autó alá, az szívjon csak.Irányelv gumivásárláshoz: ha egyszer megment egy kocctól, az drágább autónál, fújt elemekkel 100-asokban mért tétel lehet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz HussarF #8476 üzenetére
Nézesd meg gumisnál a kerekeidet, ha pl. valamelyiken van egy púp, az okozhat ilyesmit.
Futóműben nem nagyon tud semmi elmenni úgy, hogy rázzon, max félrehúzna, szóval valamelyik keréknél lesz a gond.Egyébként az nem normális, hogy 5 embernél felkoppan a gátló és beleér a gumi a bódébe. Vágott rugód van, vagy mi a fene? Ez még tisztességes keménységű ültetőrugó mellett sem kellene, hogy előforduljon.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Pattognia azért nem kellene ennyire önmagában egy döglött gátlótól, ha nincs valami komoly excenteresség a forgásban, akkor nincs, ami beindítsa a pattogást.
TaaT: nagyobb kerék önmagában játszhat, viszont a rugóutat nem befolyásolja: az nem önmagában nem okozhat felkoppanást.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
És abban a bizonyos tartományban mi okozna olyan rezgést, ami erősebb, mint a rugónak (amúgy kicsi, de létező) a csillapítási tényeőzje?
A gátló ugye azért van, hogy lényegesen növelje a rugó csillapítását. De valamennyi amúgy is van, csak gátló nélkül mondjuk hetet pattanna a kerék az úton egy kátyú után. Ha tudnánk olyan rugót gyártani, ami abszolút nem csillapít, akkor bizony a veszteségmentes energiatárolásért (aka. örökmozgó) Nóbel-díjat kapnánk.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz HussarF #8489 üzenetére
Szerintem nézz utána neten, esetleg kérdezz rá alfás fórumon, hogy mi a gyári méret, és hasonló paraméterekkel próbálj keresni.
Ugyanakkor ha nem tegnapra kell, én javasolnék beszerezni bontottan, akármilyen fos állapotban egy rá való gyári alu szettet.
Nyugodtan lehet sómarta szar, 30-35 guriga körül felújítanak gyakorlatilag újra egy szett felnit görgőzéssel, homokszórással, fényezéssel.
Én is 35-ért vettem egy garnitura 17"-os gyári Lexus felnit nem szép állapotban, így végeredményként 65-ben állt meg a teljesen újnak tűnő gyári szett. És a gyári pontosan illeszkedik a futómű geometriájához, nem fog belelógni semmibe, nem kell szopni tehermentesítőkkel, stb, stb.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Mókás ez a sebességindex mizéria... Szerintem 180 fölött még nem mentem az IS-sel 2.5 év alatt.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
(#8567) joamilestoné: "Gyárilag 17-es kerekekkel jó esetben erős és nehéz autókat szerelnek"
Mint pl egy ~1300kg-os 105lovas négyesgolfot vagy borát, ha kicsengette a vásárló a megfelelő összeget
A kolléga a jó esetről beszélt. Hülyék mindenhol vannak.
Alapvetően induljunk ki abból, hogy egy autónak az értelmes téli mérete az, ami már éppen rámegy (tárcsára, féknyereg átmérője alulról ugye erősen limitál), a nyári mondjuk lehet egyel nagyobb, de ez opcionális.
És ez úgy iránymutatásnak elég jó: amelyik autóra elég 260-as fék, arra valószínűleg bőven elég is a 15 colos kerék.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz belaazallat #8643 üzenetére
Kicsit kevesebbet fog csalni az órád felfelé (vagy akár semennyit), szóval trafikkal óvatosan.
Amúgy ha nem ér bele a sárvédőívbe terhelten berugózásnál, akkor semmilyen gondot nem okoz.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz belaazallat #8645 üzenetére
Az előírt nyomás szerintem oké. Ilyen használat mellett inkább a tartomány felső felére lőnék, de pár tized bárt úgy is ingadozhat hőmérsékletváltozás, használat okán.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Deathunter79 #8685 üzenetére
Adac tesztet azért ne vegyük szentírásnak, 1-2 európai gyártó homokozója.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán