- Disney+
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Milyen routert?
- Windows 11
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Mobilinternet
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bla82
tag
válasz
Kornel #50502 üzenetére
Számomra nem lenne, de akinek kell az nem nagyon akar 15 fölött adni érte.
Amiket említettél azokból melyik lenne a jobb? 17-18 körül vannak.
Futás évi max 10k, nulla pálya, hosszabb országút is max 2-3 évente 2-300km. Napi 10-10km város és előváros Pécs környékén. 3-4 évre tervezve ha annyit bírnak.Ami még eszembe jutott, hogy a másik gyári méret az a 185/60R14, abban lenne Nexen is 15-be, többi ára is kb ennyit emelkedne.
-
Kornel
veterán
Az én sorrendem (nem árban, hanem átlagban):
Barum / Debica Navigator (jónak tűnik, de nincs vele tapasztalat)
Apollo (vannak jó tapasztalatok itt)
Nexen-Hankook-Kleber egy szint (mindegyikről vannak jó tapasztalatok itt)
Vredestein (ha van szám nélküli Quatrac, akkor az egy TOP gumi középkategóriás áron. -
MC Pite
veterán
Barum elég gyenge, Apollo se túl acélos (lásd tyrereviewson sok tesztet).
Váltóméretben Hankook 4S², Nexen NBlue 4S, vagy Vredestein Quatrac5. Milyen felnire megy, 5,5"? [link]
A sztenderd 175/65R14 jó rá (a 165 amúgy is karcsú, ne rontsuk tovább a gumi esélyeit).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Winne
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Több tesztet végigbogarászva a Michelin cc2 tűnik a legjobbnak nekem, remélem nem lövök mellé a 4 évszakosok között.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Autócsere volt az ősszel, és lassan el kellene kezdeni beszerezni a nyári gumit a mostanihoz(Ford Mondeo MK4). Még tavaly ismerősi ajánlásra vettünk egy Hankook Ventus Prime 3-at, elég jó volt, amég az aszfalt nem melegedett fel 30 fok fölé, ugyanis afölött baromi nyúlós, csúszós lett. Ilyet most nem szeretnénk, mit ajánlotok 205/55 R16 méretben? Éves szinten 30k km-t megyünk átlagban.
-
athomi
veterán
Aki már több éve használ CC+-t az tapasztal havas, latyakos időben vonóerő romlást a korábbi évekhez képest?
-
kenguru99
aktív tag
válasz
athomi #50511 üzenetére
7.2mm-es volt gyárilag, most 4.5mm körül tartok (48.000km futás után). Eddig összesen egy alkalommal volt szerencsém havas, majd havas latyakos időben menni (2020 március). Gyenge volt már akkor is. Szerintem havas úton közlekedésre csak új vagy közel új állapotában alkalmas. De mivel ahol lakom, ott egyszerűen nincs hó, így nekem tökéletes.
-
athomi
veterán
válasz
kenguru99 #50512 üzenetére
Nincs még 4 éves az abroncsom. Nyáron száraz időben semmi gondom nem is volt vele, tapadt szépen. Ősszel, hidegben nedvesen már nem éreztem az igazinak. Tegnap viszont megérkezett az első hó, és a havas/latyakos aszfalton nagyon nehezen akart az abroncs indulásokkor tapadást találni. Nyilván nem az erőssége ennek az abroncsnak a havas körülmények, de a korábbi években nem küzdöttem ennyit vele.
Alföldi város lévén szó nem volt para, de ezzel most hegyekbe nem biztos, hogy neki mernék lódulni...
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Újként simán el mertem volna vele menni télen a Bükkbe, Mátrába, baráti társaságból ezt volt aki simán meg is tette. Azt gondoltam az idei télen még elmegy téli körülmények között, de úgy tűnik hamarabb öregedik, mint vártam.
CC2 látom nagyot javult havas körülmények között, de az vajon nem fog ilyen hamar elöregedni?
[ Szerkesztve ]
-
-
kenguru99
aktív tag
válasz
athomi #50516 üzenetére
Szerintem ez döntően nem öregedés. Mivel nincsenek rajta klasszikus kapaszkodó lamellák, kopottan meg pláne nincsenek, így egyszerűen nem tud megfelelően tapadni ilyen viszonyok között. Cserébe viszont tavasztól őszig közel egyenértékű egy nyári gumival.
Ez egy nyárias négyévszakos, ezt tudomásul kell venni.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
athomi #50516 üzenetére
Azt nem tudni, majd a gyakorlat mutatja meg de csodara nem szamitok. Olyan a futofelulet kialakitasa (ahogy Tom kollega is irja), hogy nagyon kenyes az oregedesre.
Mivel a futofelulet nyarias, nem nagyon van lamellazva, igy a gumi hoban/vizen csak a 3D lamella technologiara tamaszkodik. Na ezek az onzaro lamellak csak akkor mukodnek optimalisan ha a gumi meg ruganyos. Ahogy oregszik veszit a rugalmassagabol es romlik az onazrodasi kepessege. Na ezert erzed vizen es hoban/latyakban gyengenek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
athomi
veterán
válasz
kenguru99 #50518 üzenetére
Nem a kopásnak lesz hozzá köze, hanem amit a többiek pedzegetnek. Ennek az abroncsnak más-más a gumikeveréke a futófelületen és alatta. Gondolom az alsóbb gumikeverék felel a lamellák megnyitásáért (rugalmasságért), valószínűleg ez a gumikeverék öregedett és nem nyílnak megfelelően a lamellák.
Nekem baromira nem kopott a gumim és valószínűleg ez pont probléma téli körülmények között. Ugyanis ezen az abroncson a kopással párhuzamosan egyre szélesebbé válnak lamellák (lefelé szélesedik), ami biztosítaná hóban a tapadást. De mivel nem kopott az abroncsom, így a szélesebb lamellák nem jönnek elő, a keverék öregedése meg nem nyitja már megfelelően a lamellákat nem kopott állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
Nekem most lesz 3 éves a CC+. Tavaly amikor pár napban volt hó , akkro a reggeli még latyakos, le nem tisztított úton nem volt jó érzés vele menni.De ez tavaly kb 1 nap reggele volt. Idén vettem 2 éves kb 90 %-os Conti 850 téligumit jóáron. Nos áldtam az eszem a múl héten amikor a szakadó hóban kellet vezetnem. Más kávéház. Ugyhogy egyenlőre tavasztól későőszig marad a CC, télre meg a téli. Amúgy az égadta világon semmi baj sincs a CC+-al. A következő négyévszakosom valószínűleg ikább téliesebb lesz, de az még jópár év.
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
6 éves 150 lóerős, automata váltós Superb-re milyen téli gumit ajánlanátok?
215/60/R16 méretben.A gumisnál a Nokian WR D4-et ajánlották mint középkategória....és Michelin Alpin 6-t valamint Continental ContiWinterContact TS830P-t mint prémium. Van még nekik Barum Polaris 5...de azt valamiért nem ajánlotta, pedig tudomásom szerint a Barum-ok elég jó ár-értékarányt képviselnek (legalábbis nyáriban). Esetleg Pirelli Winter Sottozero 3 volt még raktáron.
Ha megéri a különbséget, rászánnám a nagyobb összeget is. (Elsősorban a jó tapadás és a csend lenne fontos számomra)
-
Remington
őstag
Sziasztok!
A képen látható szeget szedtem ki a gumimból. Kb. 1 centi mélyen volt benne középvonalban a futófelületen keresztben. Belülről nem látszik semmi (jelenleg nincs felnin)
Mekkora kárt okozhatott?
[kép]https://hardverapro.hu/tag/remington#aprohirdetesei
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
herdsman12 #50529 üzenetére
Vredestein Quatrac nem volt opcio? Telen jobb lett volna mint a CC+.
#nincsbennetarcsi
-
herdsman12
őstag
225/50 R17 négyévszakos defekttűrő mostanában csak 3 féle létezik:
Michelin CrossClimate+
Pirelli Cinturato AS SF2
Bridgestone Weather Control A005 Evo
(Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 és a Pirelli P7 eltűnt a kínálatból)
Több helyen is a Bridgestone-t igérték pár napos beszerzéssel, de ezt a tesztekben jelzett kopás miatt kihagytam.
Pirelli lett volna, de azt vagy karácsony környékére igérték, vagy Goodyear árban adták volna.
Úgy alakult, hogy kell gyorsan az autó, ezért az egyetlen helyen elérhető CC+ lett.
Ha nagy gáz lesz, akkor a másik garnitúra felnire nézek télit.
Szerencse, hogy 2 hónapja idetaláltam, így nagyjából képbe kerültem gumi ügyben.
Regényt írhatnék a történtekről, 4xk-s Goodyear xy defekttűrő az egyik legnagyobb gumis cégnél, mikor jeleztem, hogy talán nem, akkor "megrendeljük, aztán majd kiderül", másik helyen "most nincs szezonja a négyévszakosnak", stb.
Pirelli hivatalos partnerek trükköznek a Tyre Life (2 év) garanciával...Más: Mennyire illik betartani a gyári cimkés guminyomást?
Előlre 2,0, hátra 2,4 az előírás, gumisok általában 2,2-t nyomtak minden kerékbe.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
herdsman12 #50532 üzenetére
Illik, foleg nem art legalabb az aranyokra figyelni
gyari ajanlashoz kepest +0,1 bar mehet, a CC azt szereti
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
herdsman12 #50532 üzenetére
A BS A005 meg nyariasabb mint a CC+, azt ne band.
CC-be mehet a gyari, +0.1 egysegesen. En is ugy hasznalom. Patent.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
Céges autó 90 km/óra körül elkezdett jobb elől rázkódni, biztos rossz a centír vagy szál szakadt a gumi.
Hazafelé útba ejtettük a gumist, jobb első kerék le, azt mondják jó.
Biztos a jobb oldalon érezzük a rázkódást, megnézik a bal oldalt, futómű átviheti a rázkódást.
Leveszi a dísztárcsát, felütős súlynak a rögzítő része lehullik, a súly meg sehol. -
-
Bdanyy
addikt
Megvan az első defektem/leeresztett gumim. Ráadásul mindkettő jobb oldalt, ezt hogy a francba... Semmit nem vettem észre amikor hazajöttem tegnap este.
Most nincsen időm vele foglalkozni, talán majd a hétvégén. Mit érdemes ilyenkor megnézni? Próbáljak fújni bele vagy vegyek inkább egy új garnitúrát és hívjak ki egy mobilgumist?
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Bdanyy
addikt
Én is gondoltam rá. Tegnap ahol megálltam ha addig hozzányúltak, az visszafelé már fel kellett volna hogy tűnjön 30km alatt nem? Utána meg beálltam a kertbe (igaz ki lehet nyitni kulcs nélkül is a kaput). Majd ha lesz időm végigpörgetem a kamerát, pont arra plusz a kocsira néz.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep