-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
válasz RootRulez #3969 üzenetére
- Igen, mondhatod, hogy adják vissza a számlán szereplő vételárat, hogyha nem tud a gyártó ugyan olyat küldeni. (illetve tökmindegy, hogy a gyártó mit tud, ha a BOLT nem tud neked egy ugyan olyat adni)
- Ha beszámoltatod akkor a számlán szereplő vételárat kell figyelembe venni, nem pedig a legutolsó listaárat (ez a beszámítás gyk. az, mint az első pont, csak rögtön el is költöd egy másik kártyára)
Ezen kívül bármi mást mond a bolt akkor próbálkozik.
Amúgy minden jogot félretéve én mindig azt mondtam ilyenkor, hogyha kapsz egy jobb kártyát ráfizetés nélkül, - mivel nem tudnak ugyan olyat adni - azt fogadd el, mert az a korrekt. Persze a gagyibbat ne.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz RootRulez #3971 üzenetére
Végülis igen.
Ha megvan a pontos felajánlás döntsd el, hogy kell-e vagy sem. Ha korrekt az ajánlat fogadd el, ha nem korrekt akkor utasítsd vissza. Mindenesetre szerintem ráfizetésbe semmiképp se menjetek bele.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz RootRulez #3971 üzenetére
oké hogy erősebb, meg újabb, de irreálisan nagy a fogyasztása és semmi kedve most emiatt tápot is cserélni
Ezt a mondatot ajánlom azoknak a figyelmébe, akik szerint egyszerűen bele kellene tenni a jogszabályba, hogy ha nincs ugyanolyan termék, jobbat lehet adni és köteles elfogadni a vásárló. Na ez egy konkrét példa, amiért ezt így nem lehet előírni. A kereskedő hibásan teljesített, hibás terméket adott el, és erre még egy olyan lapot tukmálhatna a vásárlóra, aminek a használata az eddigieken túl még plusz további költségekkel jár...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz RootRulez #7920 üzenetére
Ha szigorúan a jogszabályokra alapozunk, akkor nem, mivel nem csak az üzletnek vannak kötelezettségei - hanem a vevőnek is. És a hiba észlelése után lehetőség szerint azonnal vissza kell a terméket juttatni garanciába, nem hónapokkal később.
Ugyanis így jogosan mondhatná az üzlet, hogy ha pl használtad a hiba ellenére (használtad?) akkor olyan kárt tettél benne, ami miatt nekik hátrányos lenne a garancia intézése.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Topikgazda
válasz RootRulez #9441 üzenetére
Fogyasztóvédelem oldaláról:
"Kérdés:
A webáruházban interneten rendelt monitor nem postán érkezik, hanem a vásárló személyesen megy el érte az üzletbe. Valóban nem élhet 8 napon belül az elállási jogával?Válasz:
Nem. Az elállási jog a rendelkezések szerint azért illeti meg a vásárlót, mivel a megrendelés előtt személyesen nem tud meggyőződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, a döntéshozatalhoz szükséges jogai korlátozottak. Így az elállási jog gyakorlása független az átvétel módjától. A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat." -
Attix82
őstag
válasz RootRulez #9441 üzenetére
Igen megteheted, de ugye itt arra is kell gondolni, hogy a Bolt azt tovább adja. És ezekből szoktak konfliktusok lenni, hogy a következő ügyfél miért kap bontottat / használtat. Amit nehezen tudnak megérteni ...
(#9442) Superhun
Ha bemegy az ember az MM-be és ott veszi meg, ugyan annyi információja van mintha neten rendelné + ugyan úgy ki se tudja próbálni, és nem állhat el Ez az érdekes dolog
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz RootRulez #9449 üzenetére
Ez természetes, de attól függ mihez gyenge. Netre-filmre jó. De többre nem, már a tesztekből is lehet látni, hogy harmatok.
Talán az 5800K ami VGA-ba éppen eléri az alsó határ alját teljesítménybe, de ott is figyelni kell a memória modulokat, hogy minél magasabb órajelen ketyegjenek, mert ugye a rendszermemóriát használja VRAM-ként.
És mit néztél ki utódnak?
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #9439 üzenetére
Na voltam a boltban, azt mondták így, hogy ki van bontva és használtam is, nem vehetnék vissza, de mivel jófejek visszaveszik 15%-kal olcsóbban.
Én nem így tudom, Ti se ezt mondtátok és azóta felhívtam a fogyasztóvédelmet, ők se ezt mondták. Mivel rendeltem helyette másik procit (ugyanonnan) holnap lesz még oda egy utam, így nem csapkodtam az asztalt, de mondtam, holnapra jobban utánajárok, a boltból kimenet látványosan elmentettem a telóba a fogyasztóvédelem számát.... Én egy békeszerető srác vagyok, de ne nézzenek madárnak...
═════════════════════════════════════════
-
-
Attix82
őstag
válasz RootRulez #9454 üzenetére
Igen ez van ha nincs rendesen szabályozva az egész rendszer.
8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatsz, ugye itt nem árt ha gyári csomagolást megközelítő minőségben adja vissza a vevő a boltnak, mivel azt egy következő vevőhöz fog kerülni.
Mivel úgy csinálják a csomagolást, hogy tuti ne tudd ismét ugyan úgy becsomagolni, így nehéz az eset.
1. már a doboz címkéje is megsérült, és olyat nem lehet beszerezni se
2. A hűtőt rátetted, paszta elkenődött stb.Jó lenne ilyenkor egy olyan jegyzőkönyv amit alárír a volt vevő, és igazolja, hogy tényleg csak kipróbálva lett, ledátumozva stb. Mert jelenleg ha visszaveszi a bolt , tuti senkinek se kell új árként
Ezzel nem akarom a boltot védeni, csak az egész szabályozás nem kerek.
de tény, szabály szerint vissza kéne venniük és 30 nap pénzvisszafizetést is megoldaniuk.
[ Szerkesztve ]
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #9454 üzenetére
Megjött az új proci a boltba, bementem érte és közöltem, hogy csak az első proci árát pótlom meg, a -15%-ot felejtsék el. Kötötték az ebet a karóhoz, így mondtam, nem kell a nagyobb proci, ezt meg ennyiért (15%-kal olcsóbban) magam is el tudom adni. Próbálkoztak, hogy a csomagolás sérült (ki lett bontva) és így már nem veszik vissza teljes áron, meg hogy a törvényben is az van, hogy "sértetlen csomagolás", mivel én tudtam, hogy nem így van, nem álltam kötélnek.
Mivel nem szabályszerűen jártak el kértem egy jegyzőkönyvet, hogy jártam ott és ők nem vették tőlem vissza a procit, nagyduzzogva elkezdték tölteni, aztán egyszercsak meggondolták magukat és mégis becserélhettem annyiért amennyiért megvettem. Előtte egyeztettem a fogyasztóvédelemmel, jogász haverom is megkérdeztem és utána jártam a neten is (többek között itt). Gondolom látták, hogy felkészült vagyok és nem nagyon tudnak átvágni a palánkon.
Azért az érdekes, hogy a végszó az volt, hogy köszönjem meg nekik, mert más bolt ezt nem csinálta volna meg, mert tényleg nem lettek volna kötelesek teljes áron visszavenni.
Mindegy, túl vagyok rajta, legközelebb 2x meggondolom, honnan vásárolok...
(#9497) Gazsi00: panaszkönyvet én se láttam, de megkérdeztem, hogy van-e vagy elég lesz ez a jegyzőkönyv is a fogyasztóvédelemhez, azt mondták a jegyzőkönyv is elég (kíváncsi vagyok ez pl így van-e) De mivel ezután fordult a kocka már nem is izgatott...
[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
rayoliviero
veterán
válasz RootRulez #9499 üzenetére
Van panaszkonyv az ajto mellett jobbra. En elkertem, de aztan megigertek, hogy jovo heten elintezik nekem. Igy addig adtam nekik haladekot. Nekem azt akartak bemeselni, hogy az Ivy procim nem kompatibilis a Z77-es lappal. Nem kell elhinni mindent, amit a prohardveren irnak a felhasznalok.Es azt mondogattak, hogy arrol ok nem tehetnek, hogy a nagyker hibatlannak itelte meg az alaplapot, nem ok vizsgaltak be. Ebben nem tudom mennyi igazsag van. Ezert is nem irtam egyelore a vasarlok konyvebe. Ha jovo heten nem lesz csere, akkor mar irok bele.
bullseye: www.mobilx.hu
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
psg5
veterán
válasz RootRulez #10722 üzenetére
Szakvéleménnyel támasztották alá vagy "csak úgy" mondták, hogy nem rendeltetésszerű? Ha szakvéleméy volt akkor szerintem is első körben egy független, akár cipész bevizsgálása kellene. Azonban szerintem túl sok ez a hiba egyetlen cipőn...az első hiba jelentkezésekor nagyobb lett volna az esély. Nem hinném, hogy lesz olyan szakértő aki ennyi hibával rendelkező cipőnél gyártásból eredendő hibát állapít meg...Ezt amúgysem értem soha, hogy ha van már egy hiba akkor minek várni tovább? Nyilván nem egyik-percről a másikra keletkezett az összes egyszerre...
Amúgy 2 év szavatosság vonatkozik erre is, de 6 hónapon belül az eladóé a bizonyítási kényszer.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz RootRulez #10730 üzenetére
No akkor (bár továbbra is úgy gondolom, hogy nincs az a szakvélemény ami neked adna igazat) a bolt maga alatt kezdi vágni a fát szakvélemény nélkül...Bemész a boltba, és mert, hogy ők csak szóban mondták, hogy használatból eredő hiba, te meg bemondod, hogy de nem, így egy állítás egy másikkal szemben áll egyenértékű. Lekapod a vásárlók könyvét, beleírod, hogy úgy mondtak véleményt, hogy nem vizsgálták be, leírod mi a helyzet és elmondod a boltban, hogy a válaszukat megvárva (ezt meg kell várnod, hogy válaszoljanak) fogyasztóvédelemhez, utána pedig a bírósághoz fordulsz jogorvoslatért.
Na most erre három reakció a valószínű:
1. bevizsgáltatják és a szakvélemény is kimondja, hogy a te hibád
2. betojnak és kicserélik
3. nem tojnak be, nem vizsgáltatják be, megvárják mi lesz az ügy vége (ez a ritkább)F.K.T.
-
szab.tam
nagyúr
válasz RootRulez #11395 üzenetére
"Utolsó darabos akcióban vette, szóval lehet nem cserélhető..."
ez egy fogyasztóvédelmi "alapdolog":
attól, hogy akciós, leértékelt, utolsó darab, stb, ugyanúgy vonatkozik rá minden.
akkor nem vonatkozna, ha tudatosan sérült, értékcsökkent áruként vette volna, figyelemfelhívott hibamegjelöléssel.
erre pl. karácsony tájékán harsogva hívják fel a fv-isek a vevők figyelmét a médiában.de itt nem ez történt.
ő nem azért vette olcsón, mert hibás volt.vigye vissza másnap.
a multik, láncok amúgy sem szoktak ilyennel pepecselni, ez gyakorlat.
ha utolsó darab volt, cserélni nem fogja tudni.
ha nem akarja levásárolni, valszeg pénz vissza lesz.****
de azért azt tényleg pontosan tudni kell, hogy leárazott, vagy értékcsökkent cuccról volt-e szó.
de a a hervis-ben valszeg értékcsökkent kategória nincs.
így vagy figyelmetlenek voltak, vagy szándékosan próbálták a hibásat elsózni.
vagy a lyukas maradt utoljára, mert a többi vevő kiszúrta.****
tárgyilagosan.
mondani mindenki mindent tud.
azért ilyenkor kéréses, hogy valójában mi történt.
ha még festékszaga van, tapintásra az eredeti fesés keménysége tapintható, és úgy lyukas, akkor minden ok.
ha izzadság szaga van, vagy az olcsó öblítő bűze árad belőle, akkor nyilvánvaló, hogy használta 1. nap, baleset érte, és próbálkozik...****
ezeket tessék őszintén számbavenni, és visszavinni.
****
"amúgy még a címke is rajta van"
most vettem ezt észre.
ebből nyilván kiderül, hogy nem használta.
lényeg:
1. vigye nyugodtan vissza.
2. kérje vissza a ténylegesen kifizetett vételárat.
3. ha ezt valamiért megtagadják, vetessen fel "vásárlók könyve" jegyzőkönyvet, aminek a saját példányát tegye el, ne hagyja ott az árut, és említse meg a "fogysztóvédelmet".
de szerintem az 1. pontnál meg fog oldódni a problémája.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
válasz RootRulez #11400 üzenetére
még sűrűbben a lényeg:
ha valamiért nem akarják visszavenni, akkor jegyzőkönyv a panaszról, (esetleg egy barát, bn tanúval), de ne hagyja ott az árut.
mert akkor bekerül az ellenérdekelt fél végeláthatatlan, követhetetlne rendszerébe.de itt borítékolom, hogy nem lesz ilyen.
****
azért most már kötelező jelleggel gyere vissza, és írd le, mi lett a vége!
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
bullseye
addikt
válasz RootRulez #11541 üzenetére
Én nem tudok róla, de az nem sokat jelent. Egyszerűen csak azt kell kérni. Azt persze megtagadhatják, mert jelentős többletköltség, akkor kell verni az asztalt, hogy amit már ennyiszer kellett javítani, az semmit nem ér. Ha meg nincs csere, akkor adják szépen vissza a pénzt.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
LógaGéza
addikt
válasz RootRulez #11546 üzenetére
Nem tudom milyen cég/szervíz, de én a T-nél jártam úgy egy készülékkel, hogy háromszor visszavittem a készüléket, ugyanazzal a hibával, majd kaptam egy újat - vagyis kaptam volna, de mivel már nem volt nekik olyan, ezért a vásárlási értékéhez hasonlót választottam.
ANDROID???
Ha jól tudom, ha a két hibának nincs köze egymáshoz, akkor külön kezelik. A leszorítónak nincs köze a BIOShoz, és az utóbbi a probléma, akkor azt megjavítják.
De lehet ezt is szervíze válogatja, írj nekik egy e-mailt.[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
optikus
senior tag
válasz RootRulez #14676 üzenetére
a garancia (az elso eves) annyival hosszabbodik amennyit nincs nalad, ezt be kell jegyezniuk a jotalasi fuzetkebe.
elso eves garinal nincs megkotes a szervizelesek szamara es hosszara (termeszetesen mivel a gari mindig hosszabbodik ahogy fent irtam, igy hatrany nem er). viszont nem kotelezhetoek cserere se semmi masra, nekik jogukban all javitgatni a vegtelensegig. annyit tehetsz hogy a 3 szerviz utan mar megalapozott lehet reszedrol a cseret vagy vetelarat visszakerni. de erre nem kotelessek.Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz RootRulez #14827 üzenetére
siman. gondold el hogy te visszaadod indoklas nelkul, erre kiderul hogy hibas. mivel nem jelezted hogy hibas igy azt mond(hat)ja hogy nalad hibasodott meg es ezert te vagy a hunyo. mivel nala a penzed igy neked se termek se love, nem egy nyero dolog. mas kerdes hogy ha 14 napon belul szeretnel elallni de kozben hibas lesz akkor a 14 napot hogyan befolyasolja a garos szerviz. a 3 napos csererol mar nem is szolva. amugy a 14 nap is arra van hogy megnezd mint egy boltban, nem arra hogy hasznald 2 hetig majd visszaadd hogy megse kell.
Buy books not gear.
-
Topikgazda
válasz RootRulez #14827 üzenetére
Szia!
Természetesen gyári hibás termék esetén is élhetsz az elállási jogoddal, de mindenképpen közöld a bolttal, hogy a termék hibás, a későbbi viták elkerülése érdekében. A másik fontos dolog, hogy az elállási joggal nem lehet visszaélni, azaz ha fullosan használtad több napon át a terméket, aztán előjött egy hiba, ami miatt vissza akarod vinni, akkor a termék kipróbálásán már túl vagy, és itt a jogszabály szerint meg kell térítened a boltnak azt az értékcsökkenést a termékben, ami a kipróbálásán túl következett be benne. Jobb ilyenkor a békesség és normál garis ügyintézést kérni.
-
RootRulez
félisten
-
BB9000
senior tag
válasz RootRulez #24006 üzenetére
2019-ben még az előző fogyasztóvédelmi szabályok voltak érvényben, azaz 1 év kötelező jótállás. Amit ezen felül adtak, arra azok a feltételek vonatkoznak, amit a gyártó vagy a forgalmazó megadott.
Kérdésedre tehát a válasz: jogszabály nem kötelezi őket cserére. Olvasd el a garanciális feltételeket és ami abban van, az vonatkozik rájuk.[ Szerkesztve ]