-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RootRulez
félisten
Sziasztok, bekukkantottam ide! Néhány kérdésem lenne is egyből.
ezt elolvastamBratyónak behalt a HD3870-ese. Szeptember 5-10-én (nem tudom pontosan mikor) visszavitte. A bolt eklüldte a gyártónak, még most sincs visszajelzés (a kártya még kint van). Nos mivel 3870-est nemigen fog a gyártó küldeni, akkor mi van?
-Ekkor is azt mondhatom, hogy adják vissza a számlán szereplő összeget (mert nem adnak ugyanolyat)
-Vagy ha beszámoltatom egy másik kari árába a számlán szereplő összegért kell beszámítani (amennyiért anno bratyó vette) vagy a legutolsó még készleten lévő áráért (ami azért jóval kevesebb, mint amikor vette)Ugyanis anno, mikor vette ezt a3870est akkor egy 8600GT-t gariztatott. Azt mondták, hogy annyiért nem tudják beszámolni, mint amennyiért vette, hanem az aktuális listaáron.
Tehát mittomén: megvette a 8600at 24K-ért elromlott x hónap múlva, visszavitte cserélni és akkor került 26K-ba a 3870, a 8600as meg már csak 20K-ba. Tehát még neki kellet rápótolnia 6 ezret, hoyg a 8600as helyett 3870est kapjon.Ez abban tér el a mostani esettől, hogy most nincs olyan kari, ami elromlott, de akkor lett volna még 8600ss a másik heylett.
[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
válasz sasa311 #3970 üzenetére
Akkor végül is annak idején lehúzták bratyót, hogy a 8600ast nem a vásárláskor kifizetett árban számolták be a ebbe a 3870-esbe?
Bratyó, azt mondta, valami 4700as radon rémlik neki, mintha erről beszélt volna a telefonban a boltos. Nos, ha 4770, akkor boldogok leszünk, de ha 4730 akkor nem kell, oké hogy erősebb, meg újabb, de irreálisan nagy a fogyasztása és semmi kedve most emiatt tápot is cserélni
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Készülök venni egy Benő monitort, amin még van egy év garancia, de a bolt ahonnan véve lett már bezárt. Ha lenne vele valami, lehet még valahogy érvényesíteni a garanciát?
Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Áprilisban vettem egy (használt) biciklit egy boltból ami nincs hozzám épp közel. Pest környékén (Érden) jártam és megtetszett. Szóval megvettem a kerékpárt, amire 3 hónap garanciát kaptam.
Miután hazaértem és kerekezgettem vele, akkor vettem észre, hogy bizonyos esetekben nem működik megfelelően. Konkrétan, ha a hátsó fogaskerekek közül az alsó kettőn van a lánc, akkor szalaszt. Ezt azonnal jeleztem a boltnak e-mailben, akik válaszoltak is, hogy guruljak be vele bármikor és megnézik/megoldják. Erre írtam nekik, hogy kialakul, mert nem járok gyakran ara főleg nem, bicikli cipelés céljából. Azóta bevittem helyben (Debrecenben) egy szervizbe, ahol 7.000 Ft-ra taksálják a javítás költségét (+ munkadíj), ez az összeg már megéri nekem, hogy inkább érvényesítsem a garanciám, ha még módomban áll.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy gariban javíttathatom-e a bolttal a 3. hónapot követően, abban az esetben, ha már 1 hétre rá jeleztem feléjük a hibát? Sajnos most jutok oda, hogy felmenjek és akkor a bringát is vinném...
Köszi a válaszokat: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Vettem egy Procit, de többet vártam tőle.
Neten rendeltem és személyesen vettem át. Így élhetek a 8 napos elállási jogommal?
Szóval mem tudom az befolyásolja-e, hogy nem futár hozta, hanem érte mentem a boltba.
Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #9439 üzenetére
Na voltam a boltban, azt mondták így, hogy ki van bontva és használtam is, nem vehetnék vissza, de mivel jófejek visszaveszik 15%-kal olcsóbban.
Én nem így tudom, Ti se ezt mondtátok és azóta felhívtam a fogyasztóvédelmet, ők se ezt mondták. Mivel rendeltem helyette másik procit (ugyanonnan) holnap lesz még oda egy utam, így nem csapkodtam az asztalt, de mondtam, holnapra jobban utánajárok, a boltból kimenet látványosan elmentettem a telóba a fogyasztóvédelem számát.... Én egy békeszerető srác vagyok, de ne nézzenek madárnak...
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #9454 üzenetére
Megjött az új proci a boltba, bementem érte és közöltem, hogy csak az első proci árát pótlom meg, a -15%-ot felejtsék el. Kötötték az ebet a karóhoz, így mondtam, nem kell a nagyobb proci, ezt meg ennyiért (15%-kal olcsóbban) magam is el tudom adni. Próbálkoztak, hogy a csomagolás sérült (ki lett bontva) és így már nem veszik vissza teljes áron, meg hogy a törvényben is az van, hogy "sértetlen csomagolás", mivel én tudtam, hogy nem így van, nem álltam kötélnek.
Mivel nem szabályszerűen jártak el kértem egy jegyzőkönyvet, hogy jártam ott és ők nem vették tőlem vissza a procit, nagyduzzogva elkezdték tölteni, aztán egyszercsak meggondolták magukat és mégis becserélhettem annyiért amennyiért megvettem. Előtte egyeztettem a fogyasztóvédelemmel, jogász haverom is megkérdeztem és utána jártam a neten is (többek között itt). Gondolom látták, hogy felkészült vagyok és nem nagyon tudnak átvágni a palánkon.
Azért az érdekes, hogy a végszó az volt, hogy köszönjem meg nekik, mert más bolt ezt nem csinálta volna meg, mert tényleg nem lettek volna kötelesek teljes áron visszavenni.
Mindegy, túl vagyok rajta, legközelebb 2x meggondolom, honnan vásárolok...
(#9497) Gazsi00: panaszkönyvet én se láttam, de megkérdeztem, hogy van-e vagy elég lesz ez a jegyzőkönyv is a fogyasztóvédelemhez, azt mondták a jegyzőkönyv is elég (kíváncsi vagyok ez pl így van-e) De mivel ezután fordult a kocka már nem is izgatott...
[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Beadtam egy vinyót gariztatni. Egyszercsak behalt a gép, amikor rá volt kötve és addig be se bootolt, amíg ki nem húztam. Magában már a win7 telepítő sem boldogult vele (teszteltem, mit szól hozzá). Szóval visszavittem... Az ilyet javítják vagy cserélik, ha cserés és nem ugyanolyat kapok, visszakérhetem az árát?
Nem tudom, mostanában hogy vannak ezek a dolgok. Pár éve az volt, ha nem ugyanazt (a típust) adja, akkor nem vagyok köteles elfogadni, ekkor felajánlhatja, hogy levásárolhatom náluk, de ezzel sem vagyok köteles élni, hanem akkor visszakérhetem a vételárat, igaz?
Üdv: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Nincs fél éve, hogy vettem unokaöcsémnek egy cipőt, amire emlékeim szerint fél év garanacia van. Most gondok vannak vele, vissza vitték, de a boltban azt mondták, hogy használatból eredő a probléma, ezért nem érvényes rá a garancia.
Az milyen, hogy egy cipőt, amit arra használ az ember, amire való (tehát még csak nem is volt benne futkorászva, focizva, épp csak jártak benne) és így kopik, szakad, nem lehet gariztatni. A konkrét problémák:
- Megkopott a talp, ennek következtében hamarosan kilyukad a sarkánál
- Válik az orránál
- Néhány cipőfűző lyuknál a "fém karika" kijött az anyagbólTehát ezek olyan dolgok, ami miatt nem lehet egy cipőt gariztatni, akkor miért vállalnak rá garanciát?
Ki mit szól ehhez?
Üdv: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Isemrős vett egy focimezt a hervis-ben, Otthon vette észre, hogy lyukas. Ha másnap viaazaviszi kicserélterheti vagy viasszakérheti a pénzt? Fél, hogy azt mondják Ő lyukasztotta ki, amúgy még a címke is rajta van.
Köszi R
Ui.: Utolsó darabos akcióban vette, szóval lehet nem cserélhető...
[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
válasz szab.tam #11396 üzenetére
Nem értékcsökkent volt, csak utolsó darabok egyike és le volt akciózva azzal a pár darabbal, ami még volt.
Tudom, ha hibás, akkor azt ráírják egy cetlire, amit az árcímkéhez csíptetnek, majd kiteszik az "occsó póc"-ra, de ez nem olyan volt.
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Unokaöcsém telefonja sűrűn volt szervizben. Másfél-két év alatt kb. 6-8 alkalommal. Egy hónapja sincs, hogy visszakapta de már ma vitte vissza. Ami azt illeti a már türelmetlen. Kérdésem az lenne, hogy ilyen sűrű hibajelenségnél mit lehet lépni? Amíg letelik a gari addig havonta vissza lesz véve és két heteket tölt a szervizben? Miután meg letelik a gari, akkor meg ugye vehetek újat?
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Áprilisban lett vásárolva egy konyhai gép, a készülkékre 3 év garancia van
November elején meghibásodott. Visszavittem a boltba, akik elküldték a szervizbe, megjavították. Működött is szépen, azonban pár napja újra meghibásodott (a probléma ugyanaz volt vele, mint korábban), újra szerviz megjavították.
Kérdésem, ha harmadjára is elromlik, kérhetek új terméket ehelyett? Illetve meddig kötelezhetem a boltot, hogy küldje vissza szervizbe? Azt hallottam csak egy évig, utána nekem kell eljuttatnom.
Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Mi van az elállással, ha a 14 napon belül garanciális probléma merül fel? Akkor már nem köteles visszavásárolni az eladó a terméket, hanem a szervizbe irányíthat?
Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Nyugta nélkül nem át lehet hidalni valahogy? Mert nincs meg, de a boltban emlékeznek a vásárlóra,. hogy valóban megvette a terméket csak épp nyugta nincs. Ilyenkor mit lehet tenni? Nyugtamásolat nyomtatására nincs mód.
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
válasz LuckyL #20889 üzenetére
Igen a sikeres gariztatásra gondolok. Tehát a nyugta csak a boltbak kell, ha azon keresztül megy, akkor a nagyker már nem kéri a bolttól a nyugtamásolatot vagy ilyesmi? Vagy nagyker kérheti a nyugtát akkor is, ha a kereskedő maga viszi be a terméket?
[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Én is ebben bíztam, köszi! Akkor bízzunk a kiskerben.
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Van egy telefon, aminek rakoncátlankodik az akkumulátora. 2 év garancia volt rá, amiből még két nap van hátra. Viszont a szervizbe csak hétvégén tudom vinni.
A kérdésem, ha írásban jelzem nekik gari időn belül a problémám, akkor hétvégén még el tudnak-e járni garancián belül az ügyemben?Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Ezen túllendülhetünk, a készülékbe be van építve az akku és arra is érvényes a 2 éves gyártói garancia.
A kérdés itt inkább az, ha gari időn belül jeléznem a meghibásodást, akkor gari időn túl (pár nappal) még foglalkoznak-e vele garancián belül? Vagy a gari lejártáig bevinnem kéne, hiába jelzem feléjük a meghibásodást időben e-mailben?
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
Jön is a futár érte holnap vagy holnapután. Még belefért a gari, hogy ma jeleztem. Huaweinél meg van ilyen háztól-házig dolog, hogy kikűldik a telóért a futárt, megszerelik és visszaküldik. Szal olajozottan fog menni minden
bucihost Tudom mire gondolsz, de mivel ebben a telóban az aksi nem kivehető, így bíztam abban, hogy a két év gari arra is vonatkozik és mint kiderült, igen.
═════════════════════════════════════════
-
RootRulez
félisten
-
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
2019-ben vásároltunk egy Navon márkájú mosógépet. 3 év garancia volt rá. Tavaly nyáron elromlott. Garanciafutárba elvitték, javították, visszahozták. Azonban most is elromlott, és eleve a bejelentéskor azt mondták, hogy 5-10 munkanap, mire érte tud jönni valaki. Kb két hét múlva elvitték, majd egy újabb hét után visszahozták javítva. Így télen azért jobban megéreztük volna a mosógép hiányát (nem csak pólót, rövidnadrágot kellett mosni), ha nem ismerjük fel időben a helyzetet és veszünk egy másik mosógépet.
A kérdésem az lenne, hogy visszakaptuk a javított mosógépet, bekötjük, használjuk. De ha harmadjára is elromlana, nem kérhetünk új készüléket vagy egy csereutalványt, hogy levásárolhassuk az árát, ahol eleve vettük? Van erre valami fogyasztóvédelmi jogszabály vagy ilyesmi, amire hivatkozhatok? Vagy nem létezik ilyen, örüljek, hogy javítják?
Mert ha ez harmadjára is elromlik (gari időn belül) akkor kenjék a hajukra...
Köszi a válaszokat
═════════════════════════════════════════