- ArchiCAD és Artlantis topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Milyen routert?
- Zyxel NAS326
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz hülyegyerek #24201 üzenetére
Egyszerű itt a történet. 1 év volt a kötelező jótállás 4 éve, ami már régen lejárt, utána a gyártó garanciális feltételei érvényesek, amiknek a részleteit a gyártótól/kereskedőtől kell megérdeklődni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz gordonfreemN #24234 üzenetére
Szia. Pontosan mikor vetted és mennyiért? Magánszemélyre vagy cégnévre szól a számla?
-
Topikgazda
válasz gordonfreemN #24236 üzenetére
Jelen esetben úgy néz ki nálad, hogy 1 év a kötelező jótállás, és utána 2 év az önként vállalt bolti/gyártói gari. Jó lenne tudni, hogy az önként vállalt az most szintén jótállás-e vagy csak gyári gari, mert előbbinél lehet verni az asztalt (15 napos gariügyintézésre kell törekedni), viszont a gyártói garinál hosszú hetekig/hónapokig is tarthat az ügyintézés, mert a feltételeit a gyártó szabja meg.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Szia!
Egy szóbeli lemondó nyilatkozatot nehéz vagy lehetetlen bizonyítani, de ettől eltekintve szerintem 14 napig akármikor elállhat, még ha meg is gondolja magát az elején, hiszen lehet, hogy pont egy olyan dolgot vett észre később az ügyfél a terméket, ami mégsem olyan, mint amit ő elképzelt.
-
Topikgazda
válasz Spartans #24275 üzenetére
Szia!
Köszi szépen, hogy megosztottad a sztorit, nagyon tanulságos!
Én csak azt tudom erre mondani, hogy per nélkül sosem fog kiderülni, hogy el kell-e fogadni a pénzvisszafizetést a vevőnek, ha a bolt felajánlja. Ahogy előttem írták, többször előkerült már a téma a topikban, jöttek érvek mindkét oldalról, és volt, hogy személyeskedésig is fajult a vita. Én azon az állásponton vagyok, és a jogszabályból is ezt olvasom ki, hogy a szerződéstól való elállást csak a vevő kezdeményezheti vagy fogadhatja el, a bolt ezt egyoldalúan nem teheti meg. Illetve volt még, aki írta, hogy megkérdezett egy ügyvédet és a sikkasztás bűncselekmény is simán megállná itt a helyét. Szóval én a helyedben bevállalnám a pert, mert amíg senki sem csinálja végig, addig elrettentő precedens nélkül a boltok tovább folytatják ezt a gyakorlatot.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Ron Swanson #24357 üzenetére
Szia!
A megtévesztő eladói gyakorlatok szankcionálása a Gazdasági Versenyhivatalhoz tartozik. Bővebben a bejelentésről: [link]
-
Topikgazda
Ahogy én tudom: jótállási idő alatti cserénél kötelező újraindítani a jótállást, hiszen a jogszabály előírja fődarabcsere esetén az újraindítást. Viszont a jótállási időn túli, gyártói vagy bolti extra garancia alatti csere feltételeit nem szabályozza jogszabály, így ott egyáltaán nem egyértelmű, hogy újraindul a jótállás. Lásd pl. Telekomnál a garanciális feltételeket:
"Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülékre, termékre vonatkozó 1,2 illetve 3 év kötelező jótállási időtartam utáni, további 12 hónapos időtartamra vállalja. Ennek időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától."
-
Topikgazda
válasz Indian74 #24448 üzenetére
A 2021-es új jogszabályok szerint egy terméket max. 3-szor lehet javítani, utána cserét kell adni vagy pénzt visszafizetni. A cserék maximális számát nem szabályozza. Viszont véleményem szerint ha egy terméken akár egy csere után is jelentkezik ugyanaz a hiba, akkor valamilyen szériahibáról beszélhetünk, ami megrendíti a bizalmat a termék iránt a vásárlóban és szerintem már tudsz hivatkozni a jogszabály ezen részére, és jogosult vagy pénzvisszafizetésre:
"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt."
Ezen az oldalon is hasonló következtetést vonnak le: [link]Ha a bolt nem megy bele a pénzvisszafizetésbe, akkor a vásárlók könyvébe tudsz beírni vagy a területileg illetékes békéltető testülethez tudsz fordulni.
-
Topikgazda
válasz Dinter #24456 üzenetére
Szia! A jogszabályban nincs kikötve, hogy csak új termék eladásánál lehet élni az elállási joggal. Itt is azt írják, hogy használt termék vásárlától is el lehet állni: [link]
Elállásnál neked kell visszajuttatni a terméket saját költségen. Ami viszont nekem fura, az a 3 hónap garancia. Ez pontosan micsoda, mik a feltételei? Mert ha cégtől vásárolsz magánszemélyként, akkor min. 1 év szavatosság jár, aminek az első 6 hónapjában az eladón a bizonyítási teher --> ergó 6 hónap a "garancia".[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz qltsar #24689 üzenetére
Szia!
Ha jogutód nélkül szűnik meg egy cég, akkor nincs tuti megoldás. Elsősorban én a gyártóhoz fordulnék (service@soundcore.com), hátha tudnak ők is RMA-zni közvetlenül szériaszám alapján, vagy legalább meg tudnák azt mondani, hogy melyik nagyker importálta be az adott terméket. Utána kapcsolatba tudsz lépni a nagykerrel, akik tudnak segíteni, ha akarnak, de nem kötelességük végfelhasználóval szóba állni sajnos...
-
Topikgazda
válasz grizlisandor #24713 üzenetére
A gyártói garancia nincs összefüggésben a bolt által kötelezően vállalt jótállással. Ha jogilag újként adja el a "Magyar Kft." az értékesítésből visszamaradt terméket, akkor jár hozzá a kötelező sávos jótállás az ár függvényében.
-
Topikgazda
válasz grizlisandor #24717 üzenetére
Ahogy LuckyL írta, használt termékekre min. 1 év szavatosságot ír elő a jogszabály, új termékeknél ez 2 év. Ha a szerződés cég és magánszemély között köttetett, akkor a szavatosság első fél évében az eladónak kell bizonyítani garis kérdésekben, ergó fél év a jótállás, ha használt terméket veszel cégtől magánszemélyként.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz babcehh #24736 üzenetére
Szia. Ha a vásárló igazolni tudja a vásárlás tényét a kiskernél, akkor a jótállás él. Pont. A számlánál/blokknál nincs egyértelműbb mód a bizonyításra. Az, hogy a gyártói szerviz mit mond, az itt teljesen irreveláns. Majd a kisker lemeccseli a szervizzel, ha utóbbinak valami nem tetszik. Te a kiskerrel állsz szerződésben.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pocok88519 #24746 üzenetére
Szia. Ez így sajnos kevés infó. Meg kell nézni a garipapírt, hogy pontosan mennyi jótállást vállalt a kisker. 3 év garancia ≠ 3 év jótállás. Alapesetben 1 év jótállást + 2 év "garanciát" adnak a kiskerek, utóbbi 2 évben a gyártó feltételei érvényesek. Esetleg írj egy emailt a gyártónak, hogy tényleg járt-e náluk az alaplap...
-
Topikgazda
Ha jótállási idő alatt kétséget kizáróan nem tudja bizonyítani a kisker, hogy a fizikai sérülés összefügg a gariba jelentett hibával, akkor köteles jótállni. Az, hogy kisker szervizes kollégája "ok-okozatira fogja", az égvilágon semmit nem jelent jogi szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pocok88519 #24779 üzenetére
-
Topikgazda
válasz TheProb #24871 üzenetére
Igen, vissza kell kapnod a szállítási költséget. Sok bolt megpróbál trükközni azzal, hogy csak a termék vételárát utalják vissza, aztán utólag csak pislogsz. Legutóbb velem is eljátszották. Mikor rákérdeztem, hogy ez mégis mi, csak ment a magyarázkodás több emailen keresztül. Végül belengettem a fogyasztóvédelmet, rögtön jobb belátásra tértek. Szvsz az összes ilyen trükközőt fel kellene dobni a fogyvédnél a picsába, csak sajnos a csodás magyar rendszerben ezt egyéni fogyasztóként nem lehet megtenni, csak a BT vagy a polgári peres út marad, de ideág szerencsére nem jut el a dolog, mert nyilván tudja a kisker, hogy jól nem jöhet ki belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz hramon94 #24874 üzenetére
Szia! Indítottál gari ügyintézést a cégnél, vagy csak "érdeklődő" emailt írtál? Szvsz ha nem indíttatsz konkrét folyamatot, akkor nem lesz ebből semmi. Ha elindul egy garancális ügyintézés, akkor jegyzőkönyv készül, és be kell tartania a boltnak a jogszabályban előírt határidőket és tájékoztatási kötelezettségeket. Illetve ehhez az is kell, hogy a termék visszajusson a webshophoz, ha ez eddig nem történt meg.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
A rasszista hozzászólást és a folytatását töröltem. Nem szeretnék több ilyet látni itt a topikban!!!
-
Topikgazda
válasz st6969 #25030 üzenetére
Ahogy a többiek már linkelték az idevágó jogszabályt, a boltnak kell(ene) állnia az oda és visszajuttatás költségeit is, viszont nem kötelezhető a legolcsóbb szállítási módnál drágább fuvardíj megtérítésére. A legolcsóbb fuvarozási mód kiválasztása pedig elég szubjektív szerintem, pl. lehet, hogy szerinted a posta a legolcsóbb, de lehet, hogy a bolt ismer valami olcsóbb megoldást. Nehéz ezt a jogszabályt betartatni, mert támadható... Ezért alakult ki talán az a "szokás", hogy a vevő állja az odautat, még ha nem is teljesen jogszerű. De azért próbálj minél több interenetes forrást belinkelni a boltnak, hátha meg tudod ezzel győzni őket. Pl itt is van egy ilyen sztori: [link]
-
Topikgazda
válasz Aaron14 #25060 üzenetére
"Vállalati adatok:
MODIVO S.A.
ul. Nowy Kisielin - Nowa 9
66-002 Zielona Góra"Mivel ez egy lengyel cég, kevés lehetőséged van. Én azt tanácsolom, ha bankártyával fizettél, hogy indítsd egy chargeback folyamatot a bankodnál telefonom/emailen/személyesen. Ha PayPallal, akkor ott még egyszerűbb, mert az online felületen meg lehet tenni a Dispute-ot.
-
-
Topikgazda
válasz 7Heads Drago #25205 üzenetére
Nem lehet, hogy csak simán zárlat volt valahol, és azért nem indult el az alaplap? Nem nagyon jellemző alaplapoknál a DOA.
-
Topikgazda
válasz 7Heads Drago #25207 üzenetére
Dead on Arrival - már kibontáskor kuka
-
Topikgazda
Lackooo84 & LuckyL: a személyeskedést azonnal fejezzétek be! Már nem először szólok! Ti ketten valamiért gyakran elmentek ebbe az irányba...
A témához kapcsolódóan: pár éve megkérdeztem erről egy PTK-ban jártas ügyvédet, aki azt mondta, hogy jogszabály szerint szavatossági ügyben csak a fogyasztó állhat el a fogyasztói szerződéstől. Ha ezt a bolt teszi meg egyoldalúan, akkor perelhető kártérítésért vagy súlyosabb esetben a sikkasztás bűncselekmény is megállja a helyét. Cserére viszont tényleg nem kötelezhető a bolt, akkor sem, ha van a polcon neki ugyanabból a termékből. Ha nem akar cserélni a bolt, akkor három dolgot tehetsz, mint vevő:
1. elállsz a szerződéstől
2. mással kijavíttatod a hibát és benyújtod a boltnak a számlát (ezt nehéz végigverni)
3. gyártóval gariztatsz közvetlen, ha lehetségesNyilván az 1. pont a legkézenfekvőbb, mert nagyon ritka, hogy egy termék ára felfelé megy idővel, de van az az összeg szerintem, amiért megérheti a 2. vagy 3. pontot végigcsinálni.
-
Topikgazda
válasz Lackooo84 #25273 üzenetére
"Ha a jogszabály úgy fogalmaz, hogy "cserélni köteles", akkor csere, itt nem is értem mibe akarnak a kereskedők kapaszkodni, meg hát nem értem hogy nem lehet őket arra kötelezni, mikor ezt megteszi a jogszabály."
Ja, köteles cserélni vagy javítani, de a jogszabály arra is kitér, hogy ha nem teszi meg, akkor te meg elállhatsz a szerződéstől vagy kijavíttathatod mással a terméket (vagy van még az árleszállítás de azt még sosem hallottam, hogy valaki élt volna vele mert elég ingoványos terület). Ha kijavíttatod mással és benyújtod a számlát a boltnak, akkor 99%, hogy perelned kell kétes végeredménnyel, gyakorlatilag ezért van az, hogy el kell fogadnod a pénzvisszát, ahogy a többiek is írták.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz adamkaa777 #25292 üzenetére
Szia! A boltot terhel minden jótállásal kapcsolatos költség a jogszabály szerint, amennyiben valóban hibás a termék. [link]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz 4Grider #25302 üzenetére
Még EU szinten is így kell eljárni: [link]
"A spanyolországi kereskedő kész megjavítani a hibás fényképezőgépemet. Kinek kell megfizetnie az ezzel járó szállítási költségeket?
Az uniós szabályok értelmében a kétéves szavatossági idő alatt a fogyasztóknak semmilyen költséget nem kell viselniük a hibás termékek javításával és cseréjével összefüggésben. Ez a szállítási költségekre is vonatkozik. Következésképp a kereskedőnek kell kifizetnie a szállítási költséget (akkor is, amikor Ön visszaküldi neki a termékhibás fényképezőgépet, és akkor is, amikor ő kiszállítja Önnek a megjavított készüléket).
Előfordulhat azonban, hogy a kereskedő ellenőrizni akarja, hogy a fényképezőgép valóban hibás volt-e már a megvásárlásakor is. Ebben az esetben elképzelhető, hogy Önnek kell fizetnie a készülék visszaküldésének költségét, utólag viszont költségtérítést kérhet, ha a kereskedő igazolva látja, hogy a fényképezőgép valóban termékhibás volt." -
Topikgazda
válasz MaxxDamage #25309 üzenetére
Mármint arra a szállítási költségre gondolsz, amit azért fizettél, hogy először kiszállítsák a terméket? Az is visszajár 14 napos elállás esetén. Engem is próbáltak már így lehúzni. Be kell linkelni nekik az idevágó jogszabályt, illetve hatóságot megemlíteni, és az esetek többségében kötélnek állnak.
[link]
"A kereskedő legfontosabb kötelezettsége ekkor az, hogy haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatérítse a fogyasztó által megfizetett teljes összeget. E körbe tartozik a teljesítéssel összefüggésben felmerült költség is, így például az, amely a fogyasztóhoz történő kiszállításhoz kapcsolódik."[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #25324 üzenetére
Először is a bolttal kell megpróbálnod a vitát rendezni, megemlítve azt is a boltnak, hogy elutasítás esetén a megfelelő hatósághoz fordulsz. Ha ezek után is elutasítja a bolt a panaszod, amiről írásos bizonyíték van (pl. email), akkor ezzel a bizonyítékkal a területileg illetékes békéltető testülethez fordulhatsz.
Amúgy meg Árukereső, Google, Facebook, stb. helyeken tudsz véleményt írni a cégről, ezt nem szokták szeretni, de hatásos, mert törölni nem tudják.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Lackooo84 #25333 üzenetére
Tényleg van ilyen 8 napos szabály: [link]
"Ugyanakkor előrelépést jelent, hogy 2021.január 1. napjától a fogyasztóvédelmi szabályok körében – többek között -új rendelkezésként lép hatályba, hogy amennyiben a vállalkozás részére történő kijavítás igény közlésétől számított 30 napon belül nem kerül sor a kötelező jótállás alá tartozó fogyasztási cikk kijavítására, akkor az eladó köteles a terméket kicserélni, ha a vevő másként nem dönt. A csere határideje a 30 napos javítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 naptári nap."
ThodEE: Ha pedig lejár a 8 nap, akkor jogodban van elállni a vásárlástól (azaz visszakérni a vételárat).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen