- Ubiquiti hálózati eszközök
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Synology NAS
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Linux - haladóknak
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clemi
veterán
válasz MC Pite #24283 üzenetére
De van még valami ide: A Q menü megnyomása, majd a hosszú megnyomására felbukkanó Q menü beállításnál (vagy ha menüből választom ki az IQ/3/3-on az Edit/Save Custom Settings menüt) nekem csak a következő funkciókat lehet lefixálni egy-egy presethez:
DR, Fim Simulation, Grain Effect, WB, HTone, STone, Color, Sharpness, NR, és a nevet szerkeszteni. Hiába teszek ki bármi mást a Q menübe, azok a preset változtatásával nyilván nem változnak. -
8nemesis8
veterán
válasz MC Pite #24309 üzenetére
Egyébként írod, hogy XC16-50-el meg lehet venni. Ez ekkora előny?
Esetleg ezt a szemkagylót tudod linkelni X-T20-hoz?
Vagy ha már kínai, akkor mind1 melyik?Persze ez tényleg portré és nyitott blendénél jöhet elő, igazad van
Kíváncsi leszek a 18-55 OIS rásegítése mennyire neged kézből videózni!? -
madgie
titán
válasz MC Pite #24389 üzenetére
Pedig az iPhone-on a legegyszerűbb expókorrekciózni, egy csomó gyártó elleste már azóta tőlük, nem külön gombbal, meg menüben kell szerencsétlenkedni, hanem ha az érintőképernyőn odaböksz, amire élesre szeretéd állítani, akkor megint odanyúlsz és az ujjad le/fel húzva tizedfényértékes finomsággal expókorrekciózol.
-
Overcome85
tag
válasz MC Pite #24389 üzenetére
Csak pár tapasztaltabb ember véleményére lettem volna kíváncsi, hogy ők speciel miért szeretik jobban a Fujit mint mást és mik azok a dolgok ami miatt nem váltanának még ha az újat vmivel jobbnak is vélik. A csapból is a Sony folyik és mivel még nagy fujisok is meginognak érdekel, h az anyagiakon kívül mi tartja őket vissza.
Azért vacilláltam ennyit mert anyagilag eléggé elköteleződöm ha egy adott irányba megyek és szeretném a legtöbbet ki hozni ebből.
Abban igazad van, hogy a puding próbája az evés szóval...
A Fuji volt az első ami elsőre szerelem volt uh akkor be fogom a fülem lehet jjeahra hallgatok[ Szerkesztve ]
-
pethob
aktív tag
válasz MC Pite #24389 üzenetére
Helyes WB-vel RAW-ban fotózott és a géphez adott Digital Photo Professionallal kidolgozott (szinkezeléshez nem nyúlsz!) Canon kép szerintem nagyon közel áll a Fujifilm Provia (standard) JPG-hez, szóval én nem lepődök meg, ha valaki a Canon színeit a Fujiéhoz hasonlítja. Jóval közelebb van, mint a Nikon (ami alapból pasztel) vagy a Sony (ami alapból szaturálatlan...) Aztán RAW konverterben, presetekkkel bármiből csinálhatsz bármit.
(Az Olympus színeit én is szeretem - a víz és gyerek álló gépünk ősidők óta TG sorozatból van - de inkább harsányak, mint valószerűek. A Canon vázból kieső JPG-k APSC-n kb. a 80D-től azt hozzák, mint a RAW-ból fentiek szerint kidolgozott képek, szóval ha nem akarsz nagyon sokat húzni a képen, akkor azért ott is lehet JPG-ben fotózni, és ami kiesik belőle _szerintem_ egy hangyafaszányival jobb, mint az Oly...)
Én példának nem azokat a telefonnal fotózókat akartam felhozni, akik azt sem tudják mi az álló kép, hanem azokat a fotós barátaimat, akik telefonnal tudatosan készítenek elképesztően jó képeket. Értelemmel, mondanivalóval bíró, jól komponált fotókat. Volt akinek meglepetésként albumot csináltunk az insta képeiből, és leesett az állam, milyen jó minőségű nyomat jön le még az ilyen gagyi forrásból is. Volt akit rávettem adja be iphone képeit versenyre, simán beválogatták kiállításra. A jó technika tud hozzátenni a képhez, de a jó képet nem a fényképezőgép csinálja, hanem a fotós...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz MC Pite #24469 üzenetére
1. rész: lehet némítani, letiltani, stb. nekem a napimikráncs szintű erőltetett viccek nem jönnek be, szépen ki is tiltottam a feedből az oldalakhoz tartozó posztokat. időt kell szánni rá, és akkor csak az marad amit mindenki eltűr a saját rózsaszín világában.
2. jól hangzik, most egy PK 28/2.8-al tolom adapteren mazsi ex-XA1-esét.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
#16820480
törölt tag
válasz MC Pite #24469 üzenetére
Én az üzenetküldő részt használom belőle pár emberrel, illetve események szervezéséhez tök jó, lehet rsvp-zni beteszi naptárba, ami szinkronban van ha akarod Google naptárral, látod egy helyen hova mész, küld értesítőt automatikusan. Illetve csomó eseményt, koncertet, kiállítást lehet ott (is) felfedezni, feliratkozni rájuk, stb. Emellett ott vannak a csoportok tematikusan, hirdetések, bolhapiac és egyebek.
-
HÁZIGAZDA
válasz MC Pite #24499 üzenetére
ja, hát kedves vagy, hogy fotózni tanítasz , de akkor félreértettelek. azt hittem, hogy a felbontást bénán állítottam be vagy ilyesmi, és ordít a képekről, hogy sokkal több van a szenzorban.
a többi az fotózási és nem gép/technikai kérdés. miután eléggé kimerítettem magam számára a síelés témát (lásd korábbi albumok ugyanott), nem szórakozom már azzal, hogy percek menjenek el egy-egy képpel, mert közben elsíel a társaság stb. auto minden, aztán az van, amit a gép ád
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
8nemesis8
veterán
válasz MC Pite #24514 üzenetére
Agyalok.
Arra gondoltam, hogy 4K-ban rögzíteném, majd vágás után exportálnám fullHD-ra, mert részletgazdagabb lesz.Írtam a keresőbe, de elsősorban nem is a sárga és a zöld párosa érdekelne, hanem a zöld (premium) és kék (platinum), de már találtam rá több helyen is pozitív véleményt.
Akkor már csak az eglobal válaszát/postázást győzzem kivárni.
[ Szerkesztve ]
-
8nemesis8
veterán
válasz MC Pite #24598 üzenetére
Szeretnék nagy látószöggel videózni és hogy ide mi az, ami leginkább ajánlott. Ha van esetleg best buy, akkor az.
Lehetséges, hogy bőven elég lesz a 18-55 is.
Egyébként miért adod el?Mercutio_: Valóban a súly és méret nem éppen az előnye. Családra, emberekre szerintem is jó lesz a kitobi 18-55 közöttije. Viszont a tájhoz, illetve olyan épületekhez amitől nem tudok távol menni, oda szeretnék nagyobb látószöget.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz MC Pite #24646 üzenetére
Hát, ha valami lejön a képről, akkor az az, hogy nem egy pontos fókuszmódot használt
Volt amúgy múltkor téli képeknél valakinek gondja, hogy elment a fókusz valahova kirándulni, de most az jutott eszembe, hogy láttam már vlogban is ilyesmiről beszélni: [link], illetve egy update, ahol annak a megoldása van: [link]
Nem tudom ezeknek lehet-e köze a dologhoz.
-
#16820480
törölt tag
válasz MC Pite #24669 üzenetére
Nem, pont azért írom, mert nem ugyanaz a kettő Nekem a 27-es látószöge sokkal jobban bejön, mint a 23-as. Tudom mindenki a 23-ast imádja, és ez az alaptézis, hogy street, akkor 23 (ekv. 35), hát én valahogy nem tudtam igazán megszeretni És nem azért, mert baj lenne a 23-as képével, egyszerűen csak kisit túl tág, de nagyon nem elég tág látószög.
Nem azt akarom mondani, hogy én márpedig jobban tudom mindenkinél, csak egy másik álláspontot próbáltam vázolni Csomó streetfotós azt csinálja, hogy teljesen érdektelen általános utcaképeket lő, vagy belemászik az emberek arcába ha kell ha nem, mert nem tudnak elszakadni a 18 / 23 mm fókusztávoktól, hiszen megmondták, az való streetre. Szerintem a való streetre, amit leginkább jól tud használni az ember, és ami igazodik a saját stílusához.
-
trball
csendes tag
válasz MC Pite #24690 üzenetére
[kép]
[kép]
ezek straight out of camera JPEGk (Provia) az X100S-sel
nem tudom, de nekem nagyon tetszenek a szinei, a kontrasztja.
a lassubb af miatt ugyan tobb a felresikerult foto.
de ami sikerul, az nagyon ott van.
X100T-m nem volt, de valahogy vagy a zajkezelese,vagy a szinkezelese kicsit masnak tunik,nekem a mintakepek amiket azzal keszitettek kevesbe tetszettek, de lehet, hogy csak elfogult vagyok a sajatommal szemben
az x100s raw kepei amugy jobban hasonlitanak az x100-asera mint a t1-esere, amit nem is ertek, mert elvileg a t1 meg x100s szenzora ugyanaz, de megis azonos fenyviszonyok mellett manual modban teljesen azonos beallitasokkal kicsit mas szinarnyalatu kepet adnak (x-t1 rozsaszinesebb arnyalatut, mig az x100s olyat mint az x100, csak a jpeg kezelese mas.).
de itt van egy jo kis IQ osszehasonlitas, vajon felismeritek, hogy melyik kep melyik X100 szerias geppel keszult? nekem egyertelmuen a B tetszik a legjobban, a C az nagyon tipikus X100 kepi vilag, az A/D kozul viszont nem tudnam megmondani melyik melyik[ Szerkesztve ]
-
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz MC Pite #24907 üzenetére
ez lenne a harmadik 1.4-em a történelemben
de most aszongya:
- 100$ speedbooster -> le akarom cserélni zhongyra
- exakta 28 2,8
- mamiya 55 1,8
- helios/biotar nemtommi 50mm, jövőhéten érkezik
- nikkor-h 85 1,8
- pentancon 50 1,8
- xc 16-50na ezek mellett már burzsoázia lenne mégegy AF-es obi, sőt racionalizálnék a témán...
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
-
Neon
csendes tag
válasz MC Pite #25153 üzenetére
Ettől kevesebbet nem lehet nyomkodni, vagyis ha a táskában tartanám. Istenemre mondom nulla, bekapcsolom fényképezek vele, épp csak ránézek mikor felvillantja a képet és kész. Azonnal kikapcsolom, így jelenleg tartok
82db képnél és az akksi 58%-on áll. Tízen x éve fotózom tükrös géppel, de ez a milc illetve a Fuji világa teljesen ismeretlen számomra, ezért jöttem és kérdeztem. Ki is derült hogy ez nagyon karcsú, ha innen, ha onnan nézzük. Müködött a távsegítség Rengeteg hasznos dolgot tanultam megint, olvashattam mások mit tapasztalnak, hogy milyen beállításokat használnak. Szóval megérte ide be írni. Az új akksi is úton van, azzal ki fog derülni azonnal mi volt a gond. A váz vagy az akksi. -
sonikon
csendes tag
válasz MC Pite #25285 üzenetére
Egy ilyen léptetőmotoros sínt vettem, a fiókomban pedig porosodott egy LCD kijelzős kontroller, amit felprogramoztam a léptetésre és a váz exponálására. Paraméterezhető a lépésköz 0.1mm pontossággal, késleltetés a motor megállása és az exponáláls között, és a készítendő képek száma. Indítás után minden automatikusan megy. Amire Te gondolsz, az kézi tekerős sín lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Warton
őstag
válasz MC Pite #28350 üzenetére
Anno nem értettem, hogy miért van expo komp tárcsa a Fuji X100-ason. Canon világból jőve kb. sose használtam, max havas tájon. Két hét használat után megértettem, hogy miért van. Állandóan azt tekergettem sima, normál 1.1 komplexitású témáknál is 0-ra állítva sose volt jó a kép (általában rekesz előválasztás módban).
Nehezen érthető, hogy az x100-asoknál a fénymérés miért ekkor ügy. Az 1966-ban gyártott Minolta AL-F-em, amit a bolhapiacon vettem 5000 magyar forintért és már nem gyártanak hozzá gombelemet, vajon miért tud a 36 képkockából 36-ot tökéletesen kiexponálni egy nem hozzávaló elemmel?! Ezzel szemben áll egy többszázezres gép, amin expo korrekciós tárcsát kell tekergetni vagy posztban csúszkákat tologatni.
Anno még próbálgattam is a Canon vs Fuji fénymérőt. Ugyanarra a témára a Canon f8-at a Fuji f11-et mért. A Fuji képe alexpós lett. Na akkor került fel ide az apróra.
-
Clemi
veterán
válasz MC Pite #29196 üzenetére
Ha még az sem elég; akkor igen, eltekerem a záridő tárcsát. Aztán ha előbb még pl 6400as iso mellett is sötét volt az 1/125, akkor ha következőleg (jellemzően nem rögtön) túl világos marad 1/125nél; akkor baszki, már megint hozzá kell nyúlni. De lehet, hogy gondolatolvasó opció is kellene a következő fw-be a 3 auto iso konfig és a tárcsák mellé.
Az alapvetés az, hogy ha automata, "P" vagy félautomata "A" vagy "S" módban használod a gépet, akkor olyan nincs, hogy túl sötét lesz a kép, mivel a gép minden áron helyesen akar exponálni. Ha a rekeszgyűrűt nem teszed A módba, és a záridőt hagyod A módban, akkor A módban (blende prioritás) vagy a géppel, vagyis a váz a záridőt tologatja kénye kedve szerint, a helyes expozícióhoz, feltételezve egy fix ISO állítást. Ha itt ezen a ponton az ISO-t betolod valamelyik automata állásba, mindössze annyi változik, hogy a gép a záridőt felfelé csak a minimum értékig tekeri, onnan az ISO-hoz nyúl, azt emeli amíg a maximumot el nem éri.
Ha azt eléri, akkor elkezdi a záridőt is növelni, mivel helyesen akar exponálni.
95%-ban ez a mód helyes, de mivel egy rúgkapáló kicsiről van szó, kiszámíthatatlan mozgásokkal, inkább a "S" módban (záridő prioritás) gondolkodnék, vagyis egy fix 1/250-es záridő (1/125-nél simán bemozdul a kicsi), a blende gyűrűt "A" állásba tekerni és mehet mellé az Auto ISO. Ebben az állásban a váz a blendét fogja variálni, még akkor is, ha az Auto ISO beállításban te csak minimum záridőt tudsz állítani, minimum blende opció nincs. Próbáld ki. -
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #29244 üzenetére
Mondjuk a WB függetlenség?
Vagy az ISO (vélt vagy valós) függetlensége?
Esetleg használni is a szenzort, ha már ilyen gépe van az embernek?
Próbálj meg egy naplementét lekapni jpeg-be!
Minden kontrasztos jelenetet raw-ban fényképezek.
Ami azt illeti szinte csak kontrasztos képeim vannak kültéren. De beltéren is lehet szívás egy ablak. Ha túristáskodok és körbe akarok lőni egy katedrálist belülről, akkor hogy lövök meg egy rózsaablakot mögötte nappali fénnyel jpeg-be?
De én nem értek a fotózáshoz...[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz MC Pite #29244 üzenetére
Több szimulációhoz én egy ideje már a film simulation bracketinget használom, ott ugyanazt a képet elmenti három film módban, általában elég szokott lenni. De amúgy ennél a módnál is van raw+jpeg opció, ha jól emlékszem.
Tavaly amúgy egy két hetes utat raw+jpeg-ben lőttem végig, hogy hátha szüksége lesz rá, de utólag hozzá sem nyúltam a raw fájlokhoz, simán elég volt a jpeg. -
madgie
titán
válasz MC Pite #29244 üzenetére
Azt hisszük, hogy mindig, mindent jobban tudunk, ennyi. Hogy egy indiai programozók által bugosra tákolt konverterrel otthon, a kalibrálatlan monitoron, összevisszafényű szobában különbet kotyvasztunk ki, mint az a japán csapat, aki 15 éve csak ezzel foglalkozik és egy szaros filmszimulációs módnál is százezres mintákkal dolgoznak a csak erre használt célhardverekkel.
Aztán ha valamiért mégis kiderül, hogy tök szarul néznek ki az Adobe-tónusok (ami nem véletlen, mert a csúcsfényeket ritka pocsékul kezeli), akkor jól ráqrunk egy teal-orange lookslikefilm presetet és boldogan dőlünk hátra, hogy ma megint különbet alkottunk. Hogy szabadok vagyunk.
Nincs ezzel semmi gond, estére átprogramozzuk a mosógépet is, nehogymá' megmondják nekünk, melyik program mire jó, én tudom, hogy az effundeff pólóm hány fokos mosóvizet igényel, hányszor és milyen sebességgel forduljon a dob, sőt a centrifugát is 687-es fordulaton akarom pörgetni, mert mi az, hogy csak 600-on meg 700-on menjen.
Remélem működik mindenkinél az iróniadetektor
-
Ébri
senior tag
válasz MC Pite #30046 üzenetére
Van, aki használt szemüveggel Txx és Tx gépeket is? A T20-on teljesen látom a képet, széleket is, mikor a T3-at próbáltam a szélek kicsit kilógónak tűntek, de nem nyomtam rá nagyon magam. (Az EVF minősége viszont látványosan jobb T3-on, vagy a boltban voltak ideális körülmények.) Ez mennyire van így? Azaz szemüveggel mennyire használható egy T3?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest