-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Valószínűleg senki nem fog annyira lelkesedni a mondandóm után, mint én, de azért leírom mert jó érzés megosztani veletek.
Szóval, több mint kilenc hónap szervezés és rettenetes mennyiségű munka után múlt héten két teljes napot nálunk töltött a közlekedési hatóság két embere és pontot tettek egy közel egy éves szopórolleres utazásra, aminek az eredménye röviden annyi lett, hogy (I)az Airbus hivatalos jogosítással rendelkezik multicrew és multiengine oktatáshoz.(/I) Ezzel Európában egyedüliek vagyunk a privát tulajdonban lévő repülőgép szimközpontok közül.
A szimulátor típusa hivatalos megfogalmazás szerint Large Generic Jet (Based on Airbus). Ha bárkit is érdekel, hogy minek kell megfelelnie egy üzemeltetőnek, akkor azt [ITT] találja. [ITT] pedig a szimulátorra vonatkozó követelmény rendszer található. Mi FNPT II-MCC típusú szimulátort csináltunk a buszból. Unalmas és bonyolult olvasmány, csak azért linkeltem be, hogy lássátok, mekkora méretű rollerre ültünk fel egy éve.
Nem szeretném nagyon részletezni, hogy hány ébren töltött éjszaka, mennyi munkaóra, programozás, finomhangolás és pénz van a projektben, a lényeg, hogy úgy gondoljuk abszolút megérte. Hiszen innentől kezdve az ATO-k (Approved Training Organisations), érthetőbben hivatalos oktatószervezetek, akik a légitársaságoknak képeznek pilótákat, már most hangosan döngetik az ajtónkat, hogy mikor küldhetik az első csoportot hozzánk. Ez persze felvett némi szervezési kérdést is, de erről később.
És most az érzelmes rész: a repszimes karrierem 2000-ben kezdődött, abban az időben évente átlagosan 20-26 hetet utaztam, egy idő után baromira untam magam repülés közben, ezért el kezdtem figyelni, hogy mi történik a beszállás előtt/után, a kigurulás során, felszálláskor vajon mit csinálnak a pilóták, stb, stb.
Egy idő után pedig úgy gondoltam, hogy ha máshogy nem, legalább szoftveres formában kipróbálhassam, hogy milyen érzés nagy gépet vezetni. Az FS-klubbal és az FS 2000-rel kezdődött minden, de valójában a FS2002-ben mélyedtem el igazán. Aztán ebből alakultak ki az olyan vadhajtások, mint a spotterkedés, bedolgozás a PMDG-nek, a kanadai [FDS] meglátogatása tapasztalatszerzés és kapcsolatépítés céljából, 747 TRC anyag lefordítása, IVAP manual összeállítás, 24 órás rekordkísérlet, Origo cikkek és végül 15 év után jutottam el odáig, hogy a pilóták oktatásában is szerepet vállalhatunk/vállalhatok (igaz kis szerepet, de ez akkor is baromi felemelő érzés).Mindezt azonban biztosan nem értem volna el azok nélkül, akiktől rengetek inputot, pozitív és negatív visszajelzést, észrevételt kaptam; nélkületek. Ezek összessége juttatott el oda, ahol jelenleg vagyok. Ez alatt az idő alatt nagyon sok jó emberrel ismerkedtem meg, akiktől sok támogatást, pozitív energiákat kaptam. Van köztük külföldi is, de az igazán fontos emberek mindegyike magyar és mai napig jó barátomnak tekintem őket. Közülük szeretnék kiemelni néhányat:
Rucz Gabi (Ruczi) : nélkül sehol nem lennék, nem jutottam volna el a PMDG-hez és közel sem lennék annyira mélyen benne ebben a szimes témában, ha Ő nincs. Jelenleg külföldön él, nagyon-nagyon hiányzik.
Somodi Sanyi (Soma): talán tőle kaptam a legtöbb pozitív energiát, és azt hiszem az egyetlen ember, akinél soha egyetlen percre sem éreztem irigységet, rosszindulatot, csak támogatást és pozitív hozzáállást.
Kis Kálmán ex Malév főpilóta: az Ő motivációja, útmutatása nélkül soha nem kezdek el komolyabban foglalkozni a nagygépes világgal, maradok a szimben is VFR vonalon.
Kósa Gergely (IVAO magyar szekció alapítója): az a tapasztalat amit felhalmozódott bennem, jelentős részben tőle kaptam. A leg-leg-legsegítőkészebb ember akivel valaha találkoztam és többet tud mindannyiunknál, legyen szó szimulátorról, valós vagy virtuális repülésről.
Nagy Károly (Korcsiii): az Ő hozzászólásai mutatták meg, hogy miként kell és lehet röviden és érthetően átadni mindazt a tudást másoknak, ami itt összegyűlt és hogy nem szabad türelmetlenül közelíteni semmilyen kérdéshez, amit itt kapunk, hiszen egyikünk sem úgy született, hogy tudta volna bármelyik kérdésre a helyes választ.Még nagyon sok nevet sorolhatnék fel, de nincs rá elég hely. A lényeg, hogy köszönöm nektek, hogy végigkísértetek ezen az úton és ilyen-olyan módon, de hozzájárultatok ahhoz, aminek a Pilots és ezen belül az Airbus jogosítása lett az eredménye.
Most pedig visszatérve a gyakorlati dolgokhoz, némi kitekintés a jövőre: Mivel az Airbus-szal már megszereztük a kellő rutint, erősen gondolkodunk rajta, hogy nekiugrunk a Cessnával is a jogosítási folyamatnak, ez elvileg már újjgyakorlat lenne, de még nem döntöttük el véglegesen, elsősorban azért, mert nem tudjuk, hogy fogjuk tudni optimálisan összeszervezni a sima fizetős repüléseket a trainingekkel.
A busz esetében jelenleg is elég nehéz összehangolni a normál fizetős vendégek kiszolgálását és a növendékjelöltek oktatását. Hétvégén már most is kvázi 24-ben megy a busz, az ATO-k megjelenésével ez valószínű 7/24 lesz. Ezért felmerült hogy külön választanánk a normál vendégek kiszolgálását, és azokat, akik repülőgépet szeretnének vezetni és megtanulnák a multicrew és multiengine standardokat, előírásokat. A hogyant még nem tudom megmondani, sokféle lehetőséget látunk (többek között egy másik Airbus építése is szóba került), de még korai lenne bármit is mondani.
Nos röviden ennyi lenne, remélem nem untátok magatokat halálra olvasás közben.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
sheep
addikt
válasz Cypresss #14351 üzenetére
Gratulálok én is, nem kis munka lehetett ezt összehozni.
Megkérdezhetem pontosan milyen szimulátorról van szó? Van vmi honlapotok?
Csak mostanában keztdet olvasgatni ezt a fórumot, nem vagyok nagyon képben.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
wolruf
őstag
válasz Cypresss #14351 üzenetére
Igencsak grat, megérdemeltétek
Az meg külön öröm, hogy anno a ,,készülésbe'' is beleláthattunk, azt hiszem ha ti nem vagytok, sosem látok hasonlót
További rengeteg sikereket kívánok nektek, magamnak meg azt, hogy építsetek egyet valamelyik szobámba Nem kell ilyen komoly, nekem nem kell rá engedély, jó lesz valami egyszerűbb. Köszi!(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
LWhite
tag
válasz Cypresss #14351 üzenetére
Én is gratulálok, ez komoly elismerés!
Nekem is az ugrik be, amikor még épült/szépült a szimulátor (minket meg beengedtek oda), aztán mi lett belőle...
Azért arra kíváncsi leszek, hogy az "egyszerű" elhasználó mikor juthat majd be és észre vesz-e valamilyen különbséget? (persze nekem már a FullHD projektoros rendszer is nagy újdonság lenne)
-
wolruf
őstag
válasz cintula187 #14361 üzenetére
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Cypresss
senior tag
-
wd.taz
aktív tag
válasz Cypresss #14351 üzenetére
Gratulálok én is, további sok sikert nektek!
Tényleg! Volt már olyan aki fejre fordította a Cessna-t? Amióta elkészültetek vele, engem csak az érdekel, hogy az erővisszacsatolás mellett meg lehet-e csinálni? Ennek az évnek már annyi, de jövőre mindenképp szeretném kipróbálni.
Tisztelettel.
TaziWell, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14351 üzenetére
Oh, köszönöm az elismerő szavakat!
Egyben nagy-nagy gratuláció a minősítéshez, ezek szerint beérett a gyümölcse annak a rengeteg odaadásnak, amit a szimulátorra fordítottatok.
Emlékszem amikor még a Duna túlpartján szimulátorozva mondtad, hogy neked is kéne egy ilyen otthonra, de elég lenne egy fél cockpit is. Hát, ha nem is otthon lett, de szerintem te se gondoltad volna akkor, hogy egyszer ilyen örömhírt fogsz megosztani velünk.
-
Cypresss
senior tag
válasz wd.taz #14364 üzenetére
Szia,
Ha a törés be van kapcsolva, akkor nem igazán lehet megcsinálni. Mert a túl terheléstől már előbb szétszakad a sárkány, de kipróbálom jövő héten.
(#14365) Korcsii: Én még azt sem gondoltam volna kezdetben, hogy lehet jobb szimet csinálni, mint az FS2002. A legelején még annyira
loserlelkes voltam, hogy billentyűzettel toltam és csodálatosan elégedett voltam magammal.(#14366) cintula187: Az iparágban jártasak közül kettővel is beszéltünk, mindketten az Optomát javasolták. Szupermegbízható és halk mondták. Tényleg így van, csak azt felejtették el hozzátenni, hogy az ára nem a Tesco gazdaságos kategória.
Más: hétvégén crowded sky lesz az IVAO-n, ha valakit érdekel. Szerintem minden évben ez a legjobb, legizgalmasabb rendezvény a hálózaton. Nagyobb reptereken elképesztő forgalom van, ilyenkor a hollandoknál, svédeknél, kanadaiaknál profi irányítók is beszállnak. Tavaly 2604 egyidejű csatlakozás volt, aki szeret nagy forgalomban repülni, annak kihagyhatatlan.
Linket nem tudok adni, de itt az email, abból sok minden kiderül. Have fun azoknak aki úgy döntenek, hogy mennek :IVAO again presents its premier event “Crowded Skies XIII” on December 10, 2016. This record breaking unique event sets the entire IVAO skies alive and active. This all-day event involves dozens of countries worldwide providing extensive ATC coverage for literally thousands of online flights. We expect peak traffic to start building from 18:45 UTC so make sure you are able to join in and experience the very best that IVAO has to offer.
We are delighted that our sponsor Aerosoft will again be donating to charity 1 € for each simultaneous connection made to our network during the peak hour.
Last year we set a new record of 2604 simultaneous connections and we hope you will help us beat this target again!
------------------------
To commemorate this occasion, all participants will be issued an HQ award. The award will be automatically granted to the participating members after the event (this process might take a few weeks).Requirements to get the award:
Be online at least 20 minutes before and after the expected peak time of the event (19.00z), which means you have to be connected at least between 18:40z and 19:20z
Pilots: 2 hours minimum of flying
ATC: 1 hour minimum of ATC
Staff members online as staff cannot get the awardJoin us on December 10th, 2016 for this unique event!
Let us set a new recordIVAO Events Department
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #14368 üzenetére
Úgy rémlik, hogy a kép készültekor épp arról beszélgettünk netrepülésesekkel teamspeaken, hogy a 172-es úgy van megalkotva, hogy irl is lehetne vele ilyent csinálni... na azóta se jártam utána ennek részletesen
Most fórumokon azt írják, hogy elvileg lehet, ha a gyártó által megadott G határokon belül tartva nem terheled túl a sárkányt, és az üzemanyag pumpa se szív levegőt (ehhez kéne ismerni a kialakítást) - mondjuk ha tartod végig az 1G-t, akkor mindkettő megvan.
A képen kb level flight volt, ott az üzemanyag már lehet gondot okozott volna.
[ Szerkesztve ]
-
LWhite
tag
válasz Cypresss #14368 üzenetére
Most 3004 volt a Crowded Skies létszám (egy időben) az IVAO-n. Az már elég komoly forgalom és így rekord is. Európa gyakorlatilag teljesen le volt fedve, plusz rengeteg approach és torony is volt.
Bár most nem annyira forgalmas vidéken repültem, de azért így is nagy élmény volt, nem beszélve, hogy ez jó a szervezetnek is, mert pl. az Airbus ennyi euro-val támogatja őket, ahányan részt vesznek az eseményen. -
Cypresss
senior tag
válasz Korcsii #14369 üzenetére
HAA-KOR? Nekem kellemetlen, hogy eddig senkinek nem tűnt fel...
Majd januárban utána járok ennek a témának, mert engem is érdekel.
(#14371) LWhite: Nem az Aerosoft támogatta az idei rendezvényt? Mintha ez rémlene.
Más: ez a [Videó] egy csodálatos ötlet, és minden másodperce kiváló tanulmány.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
wolruf
őstag
válasz wolruf #14344 üzenetére
Hadd büszkélkedjek A sors furcsa fintora, hogy lett egy új gépem hipp-hopp (na jó, ez is 3 éves), ami végre már majdnem jó up-to-date Proci i7-3770, 16 GB DDR3 memória. A vidikari érdekes kérdés, mert most csak egy vicces GT630 van benne (egy Fujitsu gép, de ajándék lónak..., főleg ilyennek ). Most a régi vasam eladásával próbálok új VGA-t bezsákolni, nagyjából a 1050Ti-vel szemezek. Ahogy tecső videókat elnéztem, ezen azért már kellemes lesz akár az általam max felbontásban (1680x1050+1366x768) repkedni. Mivel tegnap esett be a dobozka, most még csak távolról telepítem, de az FSX már kúszik le a steam-ről
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Cypresss
senior tag
válasz wolruf #14374 üzenetére
Jó ez a konfig, csak a VGA tényleg érdekes.
A 1070 árban neked nagyon messze van? Mert szerintem ár-érték arányban messze az idei legjobb kártya a piacon, mi több nem melegszik és a fogyasztása is remek, plusz kipipálhatnád a VGA kérdést minimum öt évre.(#14376) Korcsii: Ja, az fel sem tűnt, hogy hibás a lajstrom . Inkább arra céloztam, hogy mekkora királyság, hogy még arra is figyelsz, hogy saját lajstromos géppel repülj.
Más: [EZ] elég ígéretesnek tűnik, kár hogy X-plane.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
wolruf
őstag
válasz Cypresss #14377 üzenetére
Nem árban van igazán messze, hanem lehetőségben Ez egy Fujitsu gép lett, eléggé szűkös bővítési lehetőséggel. Mivel nincs semmilyen vidikari tápcsatlakozása és a tápja nem cserélhető, ezért marad valami olyan, ami csak a slotról is megelégszik delejjel. Itt pedig szűkös a használható kínálat. Marad a 1050 vagy a 1050 ti Mivel 1680x1050-nél nagyobb felbontásra egyelőre úgy sem lenne használva, nem kéne erősebb sem. Semmi ,,új'' programot nem használok, a többihez meg elég lesz. Pár évig biztosan kihúzom vele, most néztem, hogy a korábbi konfigom alapjai már több, mint 8 évesek
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
sheep
addikt
válasz Cypresss #14377 üzenetére
Mi a baj az X-plane-nel?
Én most próbáltam ki a 11 demóját és nagyon tetszett (még sosem próbáltam más nagygépes szimet, a FS széria is nagyon réginek tűnik számomra, legalábbis a grafika kopottas).MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Korcsii
őstag
Egy érdekes cikk reggelihez: [link]
-
Đusty
addikt
Én is meghagytam ma reggelre pedig már tegnap kinn volt.
-
Cypresss
senior tag
Rövid híreink következnek:
Tökéletes időzítéssel, éppen az ünnep előtt jelent meg a FlyTampa legújabb mesterműve, továbbiak [ITT] A gyárinál lehet nagyobb és kisebb felbontású texture packet is telepíteni, azt [ITT] találjátok.
Mélyteszt az FSB A320-asáról: [link]
Jön sokak kedvenc kamera progijának második változata, csomó új effekttel, részletesebb beállítási lehetőségekkel. Adatok [ITT], részletes bemutató [ITT, oroszul]
Új ingyenes avatarok érkeztek a P3D-hez: [link]
Végezetül biztossá vált, hogy idén már nem jelenik meg a PMDG 747 V3, a tesztelői levlistán a legutolsó bejegyzés 2017 Q1-et ír, , na most ez lehet jan 1. és március 31. között bármi.
Köszönjük a figyelmet, kitartást az ünnepi előkészületekhez!
(Akit érint: ha megtudjátok oldani, akkor javasolnám a belváros komplett ignorálását autóval. Ma egy Dél-Buda-Újpest távot 2.07 perc alatt sikerült teljesíteni, visszafelé már nem is próbálkoztam, csak simán becéloztam az M0-ást. )
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Ez pedig egy tegnapi baleset, felszállással együtt: [link]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
cintula187
addikt
Boldog Karácsonyt minden Pilótának. Ki hova repül ma a bejglis tányéron kívül?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
senior tag
Nagyon boldog Karácsonyt kívánok én is mindenkinek!!!
-
wd.taz
aktív tag
Boldog Karácsonyt Kívánok nektek és családotoknak !!!
Tazi
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
vén
csendes tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy Windows 10 64 bit-en elmegy az FSX Steam Edition?
Köszönöm. -
senior tag
válasz Cypresss #14394 üzenetére
Szerintem igazából senki...
De az AUI146 ha nem tököl (amire a TWR fel is hívta a figyelmét a Nexte traffic 3mile kijelentéssel), akkor a KLM-nek nem kellett volna átstartolni.
Ugyan akkor hibázott a TWR is, mert elsőbbséget ígért a KLM-nek és még is pályára engedte az AUI146-t!
Szóval a TWR kicsit optimista volt! -
senior tag
válasz cintula187 #14397 üzenetére
Igen, de 0:53-nál engedélyt kapott a felszállásra!
Sőt! 1:10 nél még sürgeti is!
Volt itt hiba mind a két részről!
és persze áldozat is méghozzá a KLM! -
titán
válasz Kbhont #14398 üzenetére
A KLM mindenképpen átstartolás utasítást kapott volna, nem volt leszállási engedélye, csak úgy az AUI még percekig blokkolta volna a forgalmat, míg rendben elhagyja a futót. A TWR kicsit megzavarodott, nem feltétlenül a legjobb döntést hozta, de kibogozták, nem történt semmi komoly. AUI abban hibázott, hogy nem teljesítette az utasítást, még ha az nem is volt a legjobb megoldás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
sqpp
őstag
Aerosoft Airbus A321-nél hogy a frászba kell elindulni?
Cold Start volt és Checklistben minden OK volt.. Aztán valami Throttle thrust-ról beszélt a nő, de hiába toltam előre a kart egyszerűen felpörgött a gépecske és nem ment előre :/