- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Kérdeztem két hsz-ben is hogy mennyi a Spar töltés, ingyenes e, annyit mondtál hogy ha foglalt akkor megy DC re.
Mivel jelenleg a Spar Mvm mobility és ott 135ft /kw az AC gyorstöltő és hiába tud az oszlop 22-t ha a kocsik inkább 6-11 et ezért kiszamoltam hogy ha pénzbe kerül az AC töltés akkor 1480 Ft 11 kw egy óra alatt. A Kona 3 óra alatt lesz kész ha tud 11et (7.2 ha nem) de pl egy 40 es leaf 6 órát tölt ott tehát onnan haza kell menni és vissza kell jutni a kocsiert.
Ha ez 200m az jó ha 5 km akkor nem.Úgy gondoltam hogy 1485 Ft 11 kw ért ha 13 as fogyasztással is (ami nem a Kona pálya tempó de én az átlag usert néztem) azt jelenti hogy 85 km -t lehet menni 1485 Ft bol. És 1750 ből 100 km-t. Ez jó árú benzinből 3.6 l
Mivel ez nem tűnt igazán gazdasagosnak, ezért bár nem jött válasz hogy ingyen/ pénzért és ha utóbbi akkor mennyiért tankol ac-n, arra kovetkeztettem hogy ingyen AC oszlopon tölti és ezért néztem ebből a szempontból azt hogy az ritka.
Ha DC re megy 110/ percert ott 37 et vesz fel a 39 es Kona ha jól tudom, 6600 /óra/37 kw, 13 as fogyasztással 280 km megy 6600 ből az 2350/100 km az meg már 5 l fogyasztás 480 as benzinnel (de 720 al is 3.2)
Általános futás mellett (évi 15.000 km) ezért úgy gondolom nem hülyeség azt mondani annak aki csak fizetős oszlopon tud tölteni hogy gondolja meg a hibridet mert azzal is fog tudni hozni 3.2-5 l fogyit.
Nálatok tök más a képlet mert évi 50.000 mellett már a karbantartás ára is felmerül. Valószínűleg ha vettetek volna a kollégának egy 1.6 dízel bármit a heti 1000 néha napi 250 km re akkor üzemanyag árban nem biztos hogy előrébb vagytok. De 3 év /150.000 km után váltó vezérlés meg minden fene elő jött volna feltehetően a dízelben míg a Kona max annyit sérült ennyi idő alatt hogy a sűrűbb töltés miatt nem 7 hanem 5 év után lesz 90% alatt az akku. Na bumm addig a dízel autoba bele megy az újabb vezérlés váltó kettős tömegű stb. Spóroltal 6 év alatt 2 teljes generált és közbe zölden közlekedtel érthető az előnye ha nem is java részt üzemanyagbol adódik.
De a 300.000 helyett az átlag user 90 ezerig jut ennyi idő alatt és neki a képletben nemhogy 2 de, egy dízel felújítás spórolása sem merül fel még akkor. O csak azt látja hogy tudott volna ugyanennyit fogyasztani dizellel /hibriddel és közbe 3-6 órákra le kellett tenni az autót meg mászkálni oda vissza érte. Vagy küzdeni az ingyen oszlopert.
Szerintem részben elbeszéltunk egymás mellett nincs gond csak sarokban síró hülyének ne kelljen már nézni a másikat.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Világos. Nyilván nem lesz örökre így. Én a magam részéről akkor vagyok nyugodt ha az ev 2 l benzin fogyasztás alatt van mert nekem úgy érte meg ezt számoltam ki magamnak anno. Amíg otthon rossz esetben 69 Ft egy kw és a 13 as fogyasztással ez 900 Ft addig nyugodt vagyok mert ez jó árú benzinből 1.8 l /100 a nem jó árú bol meg 1.2
Ehhez jön még ha sikerül napelemmel a sapka alatt maradni akkor 36 al lehet újra számolni, akkor 1 l / 0.65 lesz ha meg sikerül az év egy részében akkor tölteni majd amikor sut a nap akkor meg "ingyen van" mert nyilván a napelemet a jotunder hozta.Na a lényeg hogy 1.2-1.5 körül van az amire én úgy gondolom hogy megéri. 3.2-5 l körül már mellé tennem a serpenyő másik oldalára azt is hogy első vagy második autó milyen sűrűn kirándulok vele és eleve mivel nem tudom otthon tölteni mehetek töltőt keresni ott hagyni haza menni vissza menni érte 4-6 óra után. Ezek egyéni preferenciák. Lehet valaki azt mondja hogy még így is megéri neki, szíve joga legyen boldog.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Kb én is ezt mondom. Hangsúlyozom én szerencsére otthon töltöm nemsoká kész a napelem ha minden jól megy betáplálos szaldo ba leszek a rendszer az ev fogyasztására lett paraméterezve +10-15% tartalék tehát én rohadtul elvagyok.
De ha tanácsot kérnék elszakadok a saját dolgaimtol és próbálom máshonnan is nézni.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ugyanez volt nekem e autóval egyszer Pestről Szegedre hazafelé. A Kecskemét dél MOL kúton.Egy család egy c4-e vel a DC - n szépen azt várta hogy 90% ra menjen fel a töltés. Nekem 20 perc kellett volna hogy meglegyen a hazáig biztos tartalék 30rol 60%ra és kb 20 percet vártam az ac-n tokolve rájuk.
Azért nem értettem mert időben nemcsak engem de magát is szivatta szerintem hiszen kb már csak ac sebességgel foglalta a dc-t. Látta hogy 2 gyerekkel vagyok én is és haladnek de eszébe nem jutott volna elindulni vagy mondani hogy cseréljük.
Aki önző/hülye hogy felfogja ezt az bármilyen autóban ilyen lesz.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tuzpenge #4394 üzenetére
Szerintem ha messze megy úgyis rá tölt még. Akkor a legközelebbi alkalommal az a 10% 3x gyorsabban meglesz 10-20 közt mint ott 80-90 közt.
Mivel az m5 ön volt magyar kocsival Kecskemét délen ezért Orosháza - baja közt lehetett a cél különben az m44 vagy az m6 felé ment volna. Arra pedig onnan 80% is bőven eleg. De igazad van nem volt kommunikácio és lehet Aradra mentek kirándulni. De akkor meg a határ előtt ígyis úgyis tölteni kellett volna újra.
Én általában nyitottan állok másokhoz töltönel ha ritkán használom köszönök váltok pár szót. Ok ettek kijöttek a büfébol és egy szó nélkül be ültek rám se néztek. Észre veszed ha a másik szarik rád.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ezen agyaltam én is de ha jól emlékszem foglaltnak jelezte vagy nem volt adat és úgy voltam vele hogy amilyen makom van ziher hogy mire oda vissza megjarom be esik még valaki és akkor már 3. leszek a sorban.
Szerintem nem szép dolog 20 kw körül/ alatt lefoglalni egy DC hogy fullon legyél ha közbe ott az AC mellette és valaki már sorba áll. És igen, hülyeség is mert a kövi állomásnál fele annyi idő alatt megvan és ha elindulsz akkor meg haladsz is. Megnéztem közbe, 85 % fölött fix 10el tölt DC -n az az autó. Szerintem minimum gyökérnek kell lenni hogy a 7.2 AC helyett ha várnak közbe mások foglald az 50 es DC -t.Ráadásul az e c4 100 at tud 17% alatt tehát a kövi megállót ha 10 ről kezdi akkor épp 10x gyorsabbak meglett volna neki. El cseszett nekem is és magának is 20 percet ahelyett hogy a következő allomason 2 perc alatt letudta volna...
Én épp ezért szoktam pár szót váltani azokkal akik épp töltenek. Volt már hogy a másik épp valami országot át szelo út felénél járt én meg már a biztonsági tartalékot tettem csak bele a vissza útra tervezett töltés előtt még odafelé.
Mivel lassabb volt neki azért mert én is ott voltam mondtam hogy akkor én most lépek mert neki még hátra volt 300 km haza.
Én meg felfelé mentem Pestre és be volt tervezve vissza is egy megálló.Szerintem ez alapvető kéne legyen. Helló mennyit mész még hol tartasz. Kinek fontosabb hogy menjen a kakaó?
Lehet ezt igy is.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4399 üzenetére
99 nem rossz még mindig az oszlop ár 2/3 a.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #4402 üzenetére
Szegeden a Dorozsmai utat látom mindig, ott 90% hogy a P.. transzfer autó van. Néha 2.
Nem tudom milyen üzletpolitikai döntés áll mögötte hogy ezen spórol, asszem Konak azok is talán, ha 64 es is, mire tele megy ott áll 6 órát. Ez nem rezsi barát áron lenne 70 Ft al 4500 Ft. Viszont asszem 2 óra után 500 per óra parkolást kell fizetni, így ott hagy ha ingyen is tölt 2000 Ft ot.Spórolt 2500 at és cserébe valaki jön érte oda vissza szerintem nem ezen kéne spórolni.
Akkor már jobban megéri keresni 4 ismerőst aki a sapka alatt van és nála tölteni 39 Ft ért...
A másik viszont ami miatt nem tudok mégse erre haragudni hogy gyakorlatilag ha valaki egy órát vásárol is egy penny be, ha átlag 7.2 T tud az autója akkor spórolt vele 500 Ft ot.
Heti 1x az havi 2000. Hát ha valakinek ettől lesz gazdaságos az e autó akkor inkább gondolja ő is újra.Amúgy egy penny az nem egy árkád sztem fel órát már művészet ott tölteni akkor még értelmetlenebb ott tölteni azért a 3.6 kw ért.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #4404 üzenetére
Ha szabad a töltő és ingyen van persze miért ne. Bele megy 5-10% nyilván jó. Én arra céloztam hogy ha kizárólag ez a cél sőt be se mész csak a töltő miatt mész arra akkor nem igazán érthető. Panelek közt ha van egy ilyen ott kis odafigyeléssel meg össze beszélessel pár autót azért ki tud szolgálni az se rossz. De erre nem alapoznam az ev használatot meg ahogy lejon abból amit írsz Te sem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Olyan ez mint a nagycsaládos parkoló néhány áruház előtt.
Hiába van 4 gyerekem és mindig a kocsiban legalább 2 gyerekülés csak akkor állok oda ha a kicsik velem vannak. Ha egyedül vagyok vagy épp a nagyobbakkal akkor megállok máshol.
Másoknak ez a gratisz parkoló. Több gyerek nélküli áll ott mint ahányan gyerekkel.
A legjobb hogy szerintem nem értik meg hogy nem az a jó benne hogy közel van a bejárathoz hanem hogy széles és ha a gyereknek hiába mondom hogy majd én nyítom az ajtót O fogja és ahogy megállunk ki tárja szélesre ha nem lenne ekkora a hely biztos a másik autót kapna el az ajtóval.Gondoltam már rá hogy írok a Tesconak hogy tegyék már át ezeket messzebbre a bejárattól mert én oda is szívesen elsetalok.
Egy srác egyszer valami 2 üléses autóval jött a csajaval és állt meg mellettem és kérdezte miért nézek.
Mondtam neki hogy gondoljon bele, ha az ilyenek miatt mint O nincs ilyen szép széles hely és távolabb állok meg a többi autó közt a szűk helyen mondjuk épp mellé legközelebb és a gyerekem hiába könyörgök neki rá nyitja az ajtót akkor is így fogja e gondolni hogy megérte?
Pislogott hogy hát ez igaz.Az előbb irta valaki hogy töltő etikett. Szertiem nem csak az hiányzik itt hanem eleve az etikett minden szempontból.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
110 el még a mi "kis" 45-os id.3-unkkal is neki mennék a 300 km -nek. Nyilván nem telen /esőben és fűtéssel erős hűtéssel de egy 58 vagy föleg egy 77-es akksival már simán, bármikor. Id.4 /5 el ugyanez. Az összes előbb felsorolt ev-vel (Kona Niro m3 ev6 ioniq stb.) Is.
Lehet vak vagyok de melyik márkához hu a kérdező barátja amúgy?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
És aztán majd pislog a nép amikor ezek közül az egyik 110 el hasít a pályán...
A leírás alapján a leendő tulajdonos messze áll a haladós tempotol. Ehhez képest bele akarjuk ültetni egy Taycanba. Lesz ott meglepetés amikor majd rá néz a gázpedálra és gyorsabban megy majd a nagykörúton 4 mp alatt mint korábban az autópályán valaha.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nyilván nem ezt mondtam, de szerintem fura, ha valaki nem azért megy 110 el hogy spóroljon vagy hatótávolságot növelje hanem mert ilyen a stílusa, és csak azért mert 300 km biztos hatótáv kell neki, akkor 400 le és 5 mp 0-100 nal kezdődik minden amit ajánlani lehet neki Audi Mercibe.
A 80 as Enyaq pl egy tok reális autó ilyenből kéne kicsit több erre gondoltam (tudom hogy ev6 és ioniq is de azok nem németek amit a kérdező szeretne).
Más kérdés hogy itt is minden suv (vagy suv forma) szinte, ok az emelt hasmagasság miatt alap, de pl ev szedan ami nem 400+ ló nem nagyon van (ott az m3 de az se német).
Ott az e-tron GT meg a Taycan. Gyönyörűek de nem a tipikus nyugis spórolós autók.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nem ajánlottam Neki az Enyaq ot hanem mint számomra optimális autót hoztam fel. Tudom hogy nem német de ha valaki távol keleti ellenes annak közelebb van a nemzethez mint akár egy francia vagy egy opel (csak mert VW).
Nekem a jó fogyasztás az a 15-17 kw/100 ha 100-110 a tempó. Ha sokat megy és 22-25 fogyaszt az lehet jó a súly/teljesítmény függvényében de mint ev egy dízel hibridhez képest lehet már nem annyira gazdaságos.Majd vesz amit akar.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
-
Bandit21
addikt
Ezert írtam meg Neki még előtted ugyanazt amit utána Te is. Később pedig már a tanácstól függetlenül gondolkodtam el azon hogy míg suv van 3 méretben is 10-15-20 M Ft ért addig szedan nincs pedig pályára önmagában a hasmagasság és az alaktenyezo miatt 110 re az lenne a legjobb. De nincs 10-15 M ért 200 lovas szedan közepes akkuval.
Mivel hamarabb és ugyanazt javasoltam mint Te ezért nem láttam/látom értelmét annak hogy off legyen a topic olyan dolgokkal amiket nem is mondtam (Skoda német, Taycan suv).
Az ajánlastol függetlenül kezdem el azon agyalni milyen jó lenne egy 65 os akksis nem suv 200 le ev. Mert az 110 nél biztos jóval kevesebbet enne mint egy 350 lovas nagy suv vagy egy 4-500 lovas 100 kw körüli egyébként gyönyörű Taycan vagy e-tron GT.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Jó az is de nem a 15 M kategória (bár az is igaz hogy +5 M lassan rá ment mindenre)
Bjorn tesztje után volt valami cikk talán hogy meg lett fejtve mi volt a gond talán.
Jók az 1000 km tesztek de fontos infók nem látszanak néha. A mi Pure id3 unk egész jó idővel van a listán (igaz 55 kw néven ami a bruttó) viszont a videó alapján az az opciós 100 DC vel tölthető tehát mégse tudja az enyém azt amit a lista alapján várhatnek akár.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4570 üzenetére
Szerintem mostanában kifejezetten sok lett a helyi Tesla.
Jellemzően 3ak de van pár S és X/Y is. De ha át megyek a városon egy m3 ba biztos bele futok. De lehet mindig ugyanazokat látom.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4602 üzenetére
Mobility van 1 db dc50 és egy AC 22 az Auchannal. Mellette 2 méterre pedig a Tesla supercharger állomás 8 állással.
Ezen kívül DC 50 van két helyen a Kossuth Lajoson (egy az MVM előtt egy pedig kicsit feljebb a suli oldalán majdnem a templommal szemben)
Aztán van egy a csongrádi végén a mol kúton.
Hirtelen ez a 4 db 50 es jutott eszembe (a Kossuthon ami nem az MVM előtt van az lehet nem 50es?) 22es van jóval több.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4606 üzenetére
Nekem bejön a csongrádi végi MOL és a Kossuth MVM előtti is (az Auchan mellett) DC50 a plugshareben.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nekem kis akkus id3 van. Eddig a 10A-s evse-vel oldottuk meg ezt a 14 hónapot és lassan 20 e km-t.
Pár pesti útnál (Szegedről) raktam DC-re kecskeméti Mol-nál oda-vissza.
A melléképülettől kellene a garázsig legalább 20 m 3f kábel ami most kb 4000 ft/m-el, 80 e ft lenne.
Erre jönne rá egy Benny töltő, mert a kocsi 7,2 kw-ot tud, én már boldog lennék 4,2 kw-al (eddigi duplája lenne ez is) ezt 3f-el, de csökkentett, 6A-val oldanám meg. Ha véletlen kellene a teljes kraft, akkor menne 3x10-en, 6,9 kw-on.Egy benny 266 lenne kb. Ha azt akarom, hogy a napelemmel is okosan működjön akkor 291 plusz 50 a solar booster.
Ott vagyok, hogy 80 + 291+50 és a szerelés (legyen 50, de sztem több).
Ez 421 e Ft. Ez 6000 kw 70 ft-os áram. Ebből 18-as tényleg vegyes (tél pálya stb) átlaggal (inkább 14 a nagy átlagunk de kedvezőtlenebbel számolva) is 33.000 km-t megyek. Ez kb 1.5-2 év futása.
Egy dolog vinne rá mégis, ha lehetne tudni, hogy az, hogy a kocsit 20-80 közt tartom amióta megvan (90-re szerintem 2x volt töltve és 20% alá se ment 4-nél többször) a 10A-s töltéssel rosszat tesz /tehet-e neki?
Vagy a b megoldás, hogy kinevezek egy fázist a töltésre és marad az 1f kábel ami ott van már most a garázsba és kap egy eco töltőt és nem lesz semmi napelem optimalizáló faxni. Akkor is az eddigi 2 helyett 3,6 mehet majd bele, viszont ez is 160 körül lenne szerintem szereléssel, ebből is megyek 16 e km-t, ami egy év futása.
Nem látom hogy térül meg, mi csak városon belül autózunk vele, ha néha mégis elmegyünk kirándulni 100 km körben az odavissza még ezzel a kocsival is megvan, ha meg BP megyünk akkor ott a DC a vissza útra (évi kb 2 alkalom).
Ha tudnám, hogy az akkunak árt a folyamatos 10A 2kw töltés akkor feltenném, de csak azért, hogy este 10-kor feldugva ne reggel 6-ra, hanem már hajnal 2-re kész legyen?
Ok legyünk zöldek, mi van ha egyszer nem lesz szaldo, jó lenne a solar booster-es okosabb töltő, de napi átlag 50 km-t megyünk vele a városban. Egy húzósabb nap 80-100-at. (de akkor már minden gyerek oda vissza volt ovi bölcsi suli plusz bevásárlás és anyám anyósom összes egy napra eső penny-lidl-tesco köre is megvolt)
A húzósabb nap átlag fogyija legyen 20 kw (mert mondjuk kánikula napsütés nagyon meleg volt és nagyon klímáztunk és sokan ültünk bele sok cuccal - bár nyáron 25 alá, télen 22 fölé nem szoktam tenni mondjuk mert vagy megfagyok vagy megsülök). Akkor kell 20 kw, arra a napra ez a benny-vel ha nagyon süt a nap 6.9-el meg van 3 óra alatt. De a nap az ilyen napokon 9-16 ig baromira süt nyáron, ez 7 óra, nem 3. Tehát egy idő után ha csak átlagos napokat megyünk 50 km-el, csak 10 kw fog kelleni, tehát amit elképzelek hogy húde zöld leszek is kuka, mert a 7 órából amíg sütött a nap csak másfélig töltöttem. Így a napelem témának ezzel összefüggésben nem sok értelmét látom.
Ha sokat mennénk vele és tudna 11 kw ac-t akkor ok, nap közben egy 2 órás töltés otthon, 22 kw, majd 50% az akkuba.
Nyilván 5 év múlva nem a kodiaq lesz a nagy családi autónk, hanem valami nagy akkus dög, akkor majd jó lesz a nagy AC lehetőség, de most így leírva nem tudom van-e értelme.
De ha valaki azt mondja nem jó a kocsinak az állandó 10A evse, akkor bele mennék.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nekem a kocsi írja hogy 80 fölé ha lehet ne töltsük. Egy sávon van egy csúszka és ott alapból 80 ig lehet húzni, 80 fölött meg szól hogy nem kéne.
A 20 meg csak úgy jött megszokás vagy nem tudom.
Nyilván nem kapok szivbajt ha 15% al érek haza de mondjuk ha este 30 al teszem a garázsba akkor rá szoktam tolni.
Az mondjuk igaz hogy a Pure Performance id3 ba talán az egyik legnagyobb a nettó bruttó eltérés amit láttam az akku pakk 55 os és ebből 45 ami használhato. Sokszor gondoltam már rá hogy a maradék 10 kw akku minek de gyanítom használja az egészet és így bíztak benne hogy tényleg meg lesz a 8 éves korban is a 70%
Vagy a fene tudja....Közbe rájöttem hogy szarul számoltam mert csak az egyik 50 et adtam a 80+291 hez hozzá (421 lett) a munkadíj 50+ét nem így 471 el kéne újra számolni de minek a lényeg hogy az eddig kalkulált megtérülés 10% al rosszabb.
Az is hozzátartozik a képlethez hogy nálunk azért ha hirtelen hopp menni kellene Pestre akkor a kodiaq ba ülnek és nem az id3 ba.
Minden a töltő ellen szól de közbe mégis szeretnék egyet...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz PeterPH #4700 üzenetére
És akkor az egyik oldalon így a másikon amúgy néz ki? A tükrözes nem segít mert az autó orra is fordul vele (elsőre én is azt hittem tükrözve van de nem)
Az ilyen felnibol kenne jobbos és balos különben egyik oldalon a szélesebb másik oldalon a keskenyebb vajat néz előre. Fura.De most belegondolva az id3 is ilyen. Nem tudom hogy tettem túl magam rajta... (Nem vicc így hogy újra eszembe jutott megint idegesíteni fog.)
Biztos több pénz lenne kétféle felnit gyártani.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Kijött a Mobilarena id.5 cikk. Nem mondom hogy tökéletes írás mert menetoroba néven fut de a menetrol nem sok minden derül ki.
Egy id.4 tulaj és én is írtunk pár dolgot oda ha valakinek ez a típus érdekes es rá keres akkor lasson valós tapasztalatok alapján készült hozzászólásokat is.Ehhez képest total off lett az egész, a nagyérdemű arról tárgyal kb hogy:
A 20 -30 évvel ezelőtti autók milyen jók.
A Ford Mustang jó.
A Ford Mustang szar.Nem tudom mikor jutunk el oda hogy az e-auto ne valami szitokszó legyen.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Gumik hogy bírják Nálatok?
A feleségem hajtja az id.3at egyáltalán nem idegbajos módon. Egy év alatt belement a kocsiba kb 16-18 ezer, ebből szerintem a nyári gumi kapott 12-14 ezret legalább (tavaly szeptember - december idén március - november közt).
Most amikor felment a téli, a gumis azt mondta egy szezon meg biztos van a nyariban. Kicsit meglepett a dolog, de azt mondta, hogy ez a "kis suv" méret (215/55r18) eleve vékony, egy benzines kocsin se igazán megy el 40 ezer fölött (Suzuki és Nissan ügyfelet mondott példának gondolom s-cross vagy SX4 és Juke lehet).
Viszont az id nehezebb 2-300 kg val, mint ezek az akku miatt, és eleve hátsó kerekes, így a hátsó a hajtás az első a kanyarodás miatt kopik.
Kb 20 éve járunk ehhez a gumishoz, sose akart rám tukmalni semmit, tehát nincs okom nem hinni neki. Azt mondta szerinte ez így 30-40 ezret fog bírni (a nyárit tekintve).
Ha 3 évente kell gumit venni az eddigi 6 helyett még mindig bőven belül vagyunk a spórolással (magasabb áram áron a hatósági benzin ellen is kb 5-600 ezer/ év), nem ez zavar hanem hogy nem tudtam róla hogy ez a gumi méret gyorsan kopik (Continental Eco contact)?
A kérdés tehát: Nem szét taposós 90,% városi használat mellett Nálatok megfigyelhető ez a magasabb gumi kopás?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Elképzelhető hogy a 235/45r18 más, közelebb áll a "normál" gumikhoz.
Vettünk már gumit az évek során:
régi Swiftre (virsli 175/55/r13)
A4 b7 audira ( 235/45?/r17 )
Toyota Yarisra (195/55r15)
Aurisra (205/55r16)
Versora (215/50r16)
Kodiaqra (235/50/R,18) meg most itt az id is.Most először hallottam egy bizonyos méretre hogy a 215/55/R18 méret miatt eleve "vékony" a mintázata és gyorsan kopik még nem hátsó kerekes, nem e autó alatt is. És hogy Max 40 ezer megy bele majd így.
Minden évben csere alatt meg szoktam kérdezni mennyi van még benne, de szerintem a fentiek közül sose volt még olyan hogy új gumit 4 éves 50-60 ezer km kora előtt cserélni kellett volna. 6 év körül pedig eddig akkor is cseréltem mindig ha a minta bírt is volna még egy évet.
Ehhez képest lepett meg hogy egy fél meg egy teljes szezon után 20 e km nél azt mondta a gumis hogy még egy szezon biztos aztan majd látjuk. Szerintem márciusra 25-26 ezer, jövőre ha újra jön a csere kb 35-38 ezer lesz a kocsiban, meglepett hogy utána tavasszal már lehet új gumi kell majd rá. 2.5 szezon után 40 e km előtt.
Nincs senki ilyen gumimerettel?Digitális vezető, ez jó. Kb 2 hetente én is megtekerem az id-t de csak mert élvezetes kis gokart. Gondolom nem az az évi 200 km ami miatt jobban kopik.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
A gumis azt mondta hogy a pont ilyen mérettel szerelt suzuki Nissan Toyota autók is keveset bírnak vele. Erre jön a hátsó kerék és a súly.
A probléma a gumi mérettel van elvileg nem az autóval ami alatt van.
Egyformán koptak amúgy nem jön le belőle futómű hiba meg nem is érzek ilyet. Sőt kifejezetten billeges bologatas nélkül feszesen megy de mégse rázza szét a belunk.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Még a villanyautósok.hu cikkben sem értették meg a lényeget. Nem az a legnagyobb baj hogy jó esetben 10 év múlva a bruttóban rhd -t fogsz fizetni a betáplálas után.
Hanem hogy 2024. Január 1 től mindenki csak a zonakon belül tud majd szaldoba lenni külön külön zonankent.. Télen este 5 után nem fogsz a nyári nappali termelésből tölteni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
Akinek vag e autója van (Enyaq e golf e up vagy id.3-4-5 vagy más ami nem jut eszembe) milyen app ot használ?
A VW id app gyakorlatilag semmire se jó az egyetlen adat amit ki lehet szedni belőle hogy épp hány % on van az akku és ez hány km re jó, meg az álló fűtés hűtés, töltés ki be kapcs.
Se fogyasztás se grafikon, mélyebb adatok meg, főleg real time nuku (akku hom. vagy cella infók).Gyakorlati haszna nem lenne mert tényleg csak a varosba max a megyébe (zsákos) járunk vele és évi 2 db Szeged Pest a max minden másra ott a kodiaq, de akkor is irigy vagyok hogy itt mindenki tudja fejből mikor milyen akku hőmérséklet mellett mennyi volt a töltés legutóbb én meg nem.
Persze ez is irreleváns mert otthon a garázsban töltöm de az irigység szerencsére nem egy realista érzes tehát esz a fene hogy a legnagyobb hatalmamban álló toy nem ad annyi infót mint a homokozoban mellettem lévő srace.
Valaki szánjon meg.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz stickrs #5260 üzenetére
Id.3 tavasz - ősz (nuku klíma) városi (szegedi) átlag 12-13.
Nyár klíma szintén város inkább 13-14.Most téli gumi+fűtes pára mentesítés 18-20
Amúgy talán az esőt utálja a legjobban ott a gördülési ellenellas nagyobb és képes néha a városban téli esőben 20 fölött is enni a kis piszok rövid utakon.
Annyit hozzá teszek hogy bár Szeged és város de minden nap benne van két oda vissza a Szeged elkerülő úton ami gyakorlatilag országút. (Dorozsma - Szentmihály)
Plusz én ha vezetem 21 re "fűtok" a feleségem aki többet megy vele 24-25 re.
De ígyis szeretjük.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #5333 üzenetére
Könyörgöm - nem csak Te - hagyjátok már abba, mi a tököm köze van ennek az e-autókhoz?
Józan ésszel gondolkodva amúgy, szerinted egy adott szigetelés mellett másmilyen eltéréssel fűtenek be és hülnek le az autók? Nyilván ami jobban szigetelt, az nemcsak később hül ki, de hamarabb is fűt be. Napok óta ezen a baromságon megy itt a vita.Valaki kérdezte, hogy alakul a téli fogyi, írtam rá, részletesen azóta járt itt még 5 állandó forumtárs de nem az érdekes fogyi adatokon megyünk tovább hanem az állandó tesla vs bmw és németek vs japán dél-korea stb.
Nem csak Neked címzem, nem lehetne, hogy ha egy teslás beír valamit ráhagyod és fordítva?
Rohadt hasznos volt ez az adac teszt, egyetlen prémium autó 1 low mid egy mid meg 2 small-al, hót tök eltérő mind nemcsak méretben de kategóriában is remélem van Lanos-Octavia-C Merci- Rolls Royce összehasonlító is, kb ilyen hasznos lebbe mint ez. Mondom ezt id.3 tulajként, ami német és 2. lett a bmw mögött ha jól láttam, mégse érdekel egyáltalán a dolog.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Tiédetis #5340 üzenetére
Mindenkinek az a prémium amit már épp nem tud megfizetni. Amúgy nem bántani akartam a Lanos-t ez jutott eszembe mint legkisebb Sedan. (A forma alapján akart szólni a példa).
Az 1.6 16v jól ment nagyon, anno volt egy 1.3 16v Swiftunk 860 kg 85 ló ment mint a bolond ráadásul valami okból hosszú volt benne az 1-2 fokozat és óra szerint 105 nél szabályozott le 2 Ben..
Emiatt viszont 100 ig egy váltás ideje kimaradt így jól lépett az is az amugy sokkal masszívabb biztonságosabb minden más szempontból jobb autók ellen.
De hat péntek éjjel a városba huszon évesen csak a 0-100 számított. Ennek már jó 20 éve.
A lényeg hogy egyszer jött egy ilyen Lanos, és 3 lámpa kellett hogy rá jojjunk hogy itt nem lesz egyértelmű győztes. Gondolom O is megszokta hogy le lép mindenkit mire az 3 ba vált és én is.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Fűnyíró topik
- PayPal
- Gaming notebook topik
- Linux - haladóknak
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Filmvilág
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs