Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz schawo #7419 üzenetére

    TMY 2020 márciusa óta van kínálatban, 2020Q1ben speciel 21,9% volt a Gross Margin, amúgy A gross Margin pont nem egy jó mutató ,abban egy csomó költség nincs benne, nem is egyformán számolják a cégek. Tudom hogy a teslások miért szeretik, azért mert amikor veszteséges volt a cég, lehetett erre mutogatni.

    A jövedelmezőséget jobban mutatja az EBT ( earning before taxes), ez a Teslánál 2022Q1ben volt a csúcson, 19,3%-kal, utolsó negyedévben 11,8% volt.

    Nettó nyereségráta 10,8%, amiben ugye benne van a kiskereskedelmi árrés is, amit a többiek odaadnak kereskedőknek, ezért ez tulajdonképpen csapnivaló, a legszarabbak között lehet az autóiparban.

    VW például egy gyenge negyedév után 6,2%-ot produkált előző negyedévben, ehhez jön hozzá a legalább 10-15%-os kisker árrés, azaz összesen 16-21%.

    (Mercit, BMWt elő sem hozom, ők minimum a dupláját termelik ki a Teslához képest)

    Valójában a Tesla szénája áll elég szarul, és romló tendenciát mutat.

    Nyilván csődbe nem mennek, de a Tesla a saját tőzsdei túlértékeltségének a fogja lett. Musk beígérte az évi 20 milliós eladást 2030ra, a nép meg hozzágondolta hogy ezt világrekord jövedelmezőség mellett fogják elérni.

    Tavaly nyáron nyilvánvaló lett hogy vagy a növekedést választják, vagy a szép marzsokat.

    Előbbit választották. Nyilván a tőzsdének idővel leesik hogy mi a helyzet, ezért Musk most új mesével próbálkozik: nem is számít az autón elért nyereség, mert majd óriásit szakítanak az FSDvel.

    Az látszik hogy a sztori már fárad. Majd kiderül mennyire veszik be a befektetők.

    [ Szerkesztve ]

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák