- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10619 üzenetére
Szerintem ezeket így nem lehet egymás mellé tenni.
A százról nullára fékezés egy olyan folyamat, ahol van lehetőséged beavatkozni, például tudsz kikerülő manővert végezni, így az abszolút fékútbeli különbségek erősen relativizálódnak.
A biztonsági berendezések meg akkor kellenek, amikor valami olyasmi történik ahol semmi esélyed beavatkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Hiszen a szükséges hardvereket beépitik, csak deaktivaljak."
Ez nem új dolog, elterjedt gyakorlat volt már 25 éve is. Persze jól meg kell gondolni és ki kell számolni.
"Gondolom nem véletlen, hogy - legalabb is egyelöre - felhagytak az ötlettel"
Dehogy hagytak, megy az, sőt egyre több ilyen szolgáltatásuk van.
"legyen egyfajta szabvanyositas"
Ilyen nem lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Én másképp látom. Az egységesítési kényszer itt egyszerűen megölné a piaci versenyt és az innovációt. Most rengeteg műszaki megoldás versenyez egymással, kémiák, hűtési megoldások, geometriák, packaging technológiák, stb. Ezért is fejlődik ilyen baromi gyorsan a terület.
Ez azért messze túlmutat például egy töltő csatlakozó szabványon.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kukipapa_rr #10691 üzenetére
Hát ja, azt én se értettem hogy húsz év spórolás. What?
Amúgy meg szerintem nem a nettó bevétel a lényeg, hanem a nettó megtakarítás. Véleményem szerint egy év nettó megtakarításánál nem szabad drágább autót venni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz Kukipapa_rr #10755 üzenetére
Az új autó vásárlókat hol érdekli ez?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kukipapa_rr #10762 üzenetére
Nyilván felmérte a Nissan hogy mennyien fizetnének érte, és neki mennyibe kerül az egész.
A Toyotámban például két évig működtek az online szolgáltatások, aztán ha akarsz fizetsz érte.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10770 üzenetére
Ja, olyan új funkciót, ami csak az okostelefonkárosult generációnak számít valamit. Például nem zöld lesz egy ikon hanem kék.
"hanem a bugjavításoknak kell örülni, ha vannak"
Már húsz éve is folyamatosak voltak a hibajavítások, csak nem fancy módon online küldték ki az autókra, hanem a szervizben tették rá.
Ha amúgy valamit gyűlölök, akkor az az öncélú változtatgatás, amikor megváltozik a felhasználói felület. Telefonon is utálom, számítógépen is. Annál értelmetlenebb baromság nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #10846 üzenetére
"Hosszabb útra nem fogsz 100-150 km után töltőt keresni és nyomatni."
Persze hogy nem, minek tenné? Pont ezért PHEV, hogy hoszabb úton ne kelljen tölteni.
"kínaik 1 éven belül, valós alternatívát fognak kínálni: ICE vs EV azonos árban"
Ez nem fog 1 éven belül megtörténni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Persze.
Egyértelműen sokkal előnyösebb egy PHEV mint egy ICE.
Ráadásul sokkal ésszerűbb PHEV-eket építeni mint nagy akksis BEV-eket. 100KWh akkuból lehet 5 jó elektromos hatótávú PHEVet csinálni, ami lokális közlekedésben ugyanúgy elektromosan megy, mint az egy darab nagy akkus BEV.Ha az 5 PHEV kivált öt ICE autót, a BEV meg egyet, akkor még CO2 emissziót is jó eséllyel spóroltunk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Bikkrom #10858 üzenetére
Nade ja te is úgy saccolod, hogy egy kis, 6 KWhs Outlanderben is 2 literes megtakarítást jelent a PHEV, akkor az azt jelenti, hogy 100 KWh akkubol 16 autót építve 32 liter benzint spórolunk meg, miközben ha abból a 100 KWh-ból egyetlen BEVet csinálunk, akkor csak 8 litert....
Bár őszintén szólva 2 litert akkor is megspórol egy jó hibridhajtás, ha egyáltalán nem töltik kívülről.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10862 üzenetére
"addig kevesen fognak ezzel "küzdeni"
Ezzel kapcsolatban valójában nincsenek megbízható nyilvános adatok. Hangulatkeltés van a PHEVek ellen mindkét irányból, de valós nyilvános adatok nemigen vannak.
(Én látok néha nem nyilvános adatokat, de az pont nem azt mutatja hogy a többség nem tölti a PHEVeket. )
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10867 üzenetére
Én ezt másképp közelítem meg. A lényeges pontok szerintem ezek:
- Egy PHEV akkor is kevesebbet fogyaszt mint egy hasonló kategóriájú ICE, ha soha nem töltik kívülről.
- Aki PHEV-et vesz az nem akar BEV-et, mert akkor azt vett volna. Ebből az is következik, hogy
- Ha nem fogják támogatni a PHEV-et, akkor megint ICEt vesz helyette.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"valahogy mégis azt találták hogy nem töltik."
Nade még amit beraktál abban sem ez van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10878 üzenetére
"így nincs szisztematikusan használva az EV rész"
Hogyne lenne. Még az általad belinkelt jelentés szerint is rendszeresen töltik őket, ha nem is minden nap.
"emiatt is szarabb a fogyasztás WLTP-hez képest"
A PHEV-ek WLTP értéke 1,5-2 liter körül van, ami a szintetikus mérési metódus sajátosságaiból adódik. Igazából hangulatkeltés azt hangsúlyozni, hogy ettől magasabb a gyakorlati fogyasztás, mert a CO2 emisszió spórolás szempontjából nem ez a lényeg, hanem az, hogy mennyivel fogyaszt kevesebbet egy PHEV a gyakorlatban mint egy ICE.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10876 üzenetére
"Jellemzően az a réteg, akik sokat mennek autópályán messze. Városba nagyon ritkán mennek. Számukra egyenesen hátrány egy PHEV, mert többet fogyaszt a gép"
Nem fogyaszt többet akkor sem. A hibrid hajtás előnyei autópályán is jelentkeznek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10896 üzenetére
Hűha. Sajnálatos módon fogalmad sincs hogyan működnek a hibridek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10903 üzenetére
Nem kritikának szántam, pláne nem a személyed elleni kritikának.
Annyi tévedés volt abban amit leírtál hogy nem is érdemes nekiállni szétszálazni.
A hibridek nem így működnek. Az általad vázolt elvek szerint például egy Toyota HSD nem is lehetne takarékosabb mint egy ICE, közben meg érzékelhető módon takarékosabb.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10907 üzenetére
Az egésznek az alapja az, hogy az elektromos hajtás ott segít a belsőégésű motoron, ahol egyébként csapnivaló a hatásfoka pl. gyorsításkor vagy részterhelésen. Az egész stratégia arra van optimalizálva, hogy a belsőégésű motor a lehető legkevesebbet menjen, és ha menni kell neki, akkor elektromosan rásegítsen. A PHEVek képesek nagy tempónál vitorlázni például, simán 100 felett is lekapcsolják az ICE-t ha úgy alakul, fékezéskor visszatöltenek, és akkor töltik az akkut amikor a belsőégésű motornak is kedvezőbb.
Gyakorlatilag soha nincs olyan helyzet, amikor a hibridhajtás csak holt teher, a rendszer folyamatosan dolgozik,.meg autópályán is. Erre jön még rá az intelligens vezérlés, néhány modellben már adaptiv rekuperáció is van, esetleg figyelembe veszik a domborzatot, és így tovább.
A végeredmény az, hogy az összhatásfok javul, adott mennyiségű benzinből messzebbre jutunk.
Ha kívülről is lehet tölteni a rendszert, az csak hab a tortán, de nem előfeltétel.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10949 üzenetére
A gondolkodást a legnehezebben megváltoztatni.
Amúgy meg ahogy kinéz a dolog, az EU éppen most próbálja behúzni a kéziféket, és sanszosan kivezetni a 35-öst tiltást.
Ha ez megtörténik, akkor az EVnek tényleg csak a technológiaváltás fogja megadni az esélyt a komolyabb terjedésre.Ami egyébként a szilárdtest akkukkal jönni is fog SZVSZ.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz DopeBob #10953 üzenetére
Több folyamat zajlik egyszerre szerintem. Az egyik az általános kijózanodás, az EV rózsaszín ködből. Másrészt egyre nyilvánvalóbb a témával kevésbé szoros kapcsolatban lévőknek is, hogy az európai autóipar önkéntes kinyírása semmilyen szempontból nem célravezető.
Ennek ellenére erősen kétséges hogy egyáltalán vissza lehet-e fordítani a folyamatot, már olyan átalakulások indultak meg az ipar teljes spektrumában, amit nagyon nehéz lesz visszafordítani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Én is a közvélemény meg az ipar egy részének a rózsaszin hurráoptimista hozzáállására gondoltam az EV átállással kapcsolatban. Néhány gyártó saját magát ünnepeltette amikor bejelentette hogy ettől vagy attól az időponttól kezdve nem árul mást csak EVt, a pillanatnyi trendvonalakat a végtelenbe húzogatták, és így tovább.
Aki meg szkeptikus volt, kételyeket fogalmazott meg, azt meg csoportosan betámadták.
Most a józanodási fázisban vagyunk, és kezdünk reálisabb hangot megütni, és jönnek a felismerések, hogy talán mégsem olyan jó ötlet kinyirni a saját autóipart, talán mégsem minden probléma nélküli az infrastruktúra fejlesztése, az akkugyártás, talán mégsem akar mindenki azonnal EV-t, mert ilyen-olyan okból nem felel meg neki.De ennek ellenére ez a folyamat szerintem már visszafordíthatatlan, annak minden negatív következményével együtt. Majd szépen megesszük együtt amit főztünk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Nyivan hagyhatnank is, és az autoipar hatradoölhetne, mint az elmult par évtizedben"
Az autóipar utolsó száz éve a kőkemény versenyről szólt, a folyamatos változásról és fejlesztésről, a folyamatosan változó körülményekről. Nem igazán értem milyen hátradőlésről beszélsz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #10979 üzenetére
A "csak egy Kia" nyilván a márkának meg az árnak szól. A Kia mindig is a belépő budget kategória volt, ehhez méretezett műszaki tartalommal, és árazással.
Ehhez képest egy EV9 72e eurótól indul, és simán fel lehet konfigurálni 80e euró fölé.
Én nem látom azt a műszaki többletet, kínálatot, presztízst, ami reálisan indokolná ezt az árazást vásárlói szemmel.
Nyilván a másik oldalról meg tudom, hogy sokkal olcsóbban nem tudnák adni, mert EVt gyártani ennyibe kerül, másrészt meg az utóbbi időben minden baromi drága lett.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #10981 üzenetére
"Simán van BMW minőségű"
Dehogy van. Meg sem közelíti sem gyártási minőségben, sem műszaki színvonalban, sem szolgáltatásokban.
"Az én BMW-m full szálkás fapad ahhoz képest..."
És az is nyolcvanezerbe kerül?
Amúgy maga a Kia sem akar BMW lenni. Abban a szegmensben a Genesis márkával próbálkozik a Hyundai.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #10984 üzenetére
"Mantrázod a hivatalos BMW álláspontot.."
Ugyan kérlek.
"Vezesd... után alkoss véleményt..."
Szerintem többféle autót vezettem már életemben mint te.
"Ti szerencsétek, hogy a KIA nem akar/tud ebből mennyiséget gyártani."
Hűha,. óriási szerencsénk. LOL.
"szerintem 2 év, és Ti is nagy bajban lesztek"
Ezt hallgatom lassan húsz éve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"szerintem nagyságrenddel több BEV-et vezettem nagyságrenddel több km-t..."
Elképzelhető, de ebből a szempontból irreleváns. A kommersz meg a prémium közötti különbség nem függ a hajtáslánctól.
"minden Tesla elrohad, szétesik... A Tesla csődbe megy, a részvény XY$ lesz... az EV zsákutca, a kínaiak befürdenek, a Toyotának van igaza, az akkuk letérdelnek, és mind kidobhatjuk...."
Elég szomorú hogy ennyit fogtál fel abból amit mondtam. Ez baromi alacsony szint.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen