Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázzs
senior tag
-
biker
nagyúr
ha meg tudod fogni, akkor 40fok alatt van, max 42-43 fok. 45 foktól rámarkolni már nem fogsz, inkább eldobod.
a kábel anyagától függően 85 vagy 105 fokot bír, az azonnal megégetha a konnektoros töltő dugvillája meleg, azt meg kell nézetni, vagy a töltőt, vagy az aljzatot, vagy inkább mindkettőt, mert lehet hiba akár a dugalj öregedése, ami normális, mert nem arra tervezték, hogy napi 4-8 órán át menjen róla 12-16A
kitágul a rugós érintkező, és melegszikElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Erre mondja a villanyszerelő, hogy le kell vágni a dugvillát és bekötni direktbe, én meg azt válaszoltam, hogy levágni egy 60-80e-s töltő végét... az elég barbárság. Viszont sajnos igazat van, 2 havonta szétszedem a konnektort és ha van másik aljzatom, akkor arra kicserélem. A meleg/hosszú terhelés, hiába van ráírva, egyik se tuja. Most én épp ipari vonalon próbálkozom, de nem érzem, hogy az jobb lenne.
-
biker
nagyúr
a gyártó nem javítja, ha lejárt a gari, utána ha elromlik, kidobható, illetve hozzánk küldik javításra
amúgy töltő, mint bármi más.nálunk egy tizessel drágábban terhelés megosztós töltőt kapsz, ezen max kézzel állítasz, ha mobilappos
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"A forróságot egyébként a dugvilla fém részére értettem, maga a kábel nem ilyen meleg."
Pont ez a baj, az a dugalj kuka, lehet oxidálódott, laza a rugó, mikor hogy érintkezik, úgy melegszik. A fém tüske melegedése erre utal
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Bónusz, szétszedni a felragasztott lágy plexi előlap leoperálásval lehet, külsérelmi nyom nélkül esélytelen, de általában pár karc mellett megoldható. Ezért van gyári 50cm bekötő kábel, mert nem bontható. Így ha kihúzol direkt kábelt a töltőig, akkor lesz egy plusz kötődobozod alatta
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
de, miért ne lehetne a garázs 3x16-osára kötni? kivéve ha 5x1,5 van kihúzva oda, akkor nem lehet
ha 5x2,5mm2 akkor símán ráköthető a töltő.a terhelés megosztó ha kell, betehető az órához, és csak egy utp kábel kell menjen a töltőig
Amúgy iHunt emagról ugyanaz mint a Besen, és minden kínai, kivéve pl a Teltonika amit árulunk, de az ára miatt hirtelen mindenkinek jó lesz a kínai
Ja a Viridian töltőink és a saját töltők amikben viridian vezérlő van, az se kínai, hanem angol.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Ha nem veszi le 50-nél, a 60 vs 140 irgalmatlan különbség. Mozgási energia 5,5x.
Én szeretek gyorsulgatni, de még sosem léptem át a 90-es sebességet 70-es táblánál, és akkor is csak nagyon véletlenül, és iszkoltam is vissza 85 alá. Még soha életemben nem büntettek meg gyorshajtásért, pedig évente 60e km-t megyek, millió fölött járok. Ez meg notórius gyorshajtó volt. Ne mossuk már össze a dolgokat kérem szépen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
-
Füleske
addikt
Az miért lesz jobb vétel, mint most? Ahogy elnézem, most is ez a helyzet. 2021-2022 persze más volt, de ilyenben előre bízni (negatív irányban, pl. csoda akku, válság) szerintem nem érdemes.
Pl. a model Y pont 20 millió, az alapmodell. Ilyet ma nem tudsz venni 3 évesen, mert még nem gyártották. Viszont 3 év múlva már ez sem biztos, hogy 15 - ért olyan jó vétel lesz. Mert, ahogy írod is, lesz facelift, meg számos újabb autó. Biztos vagyok benne, hogy akkor is ugyanúgy azt fogod majd mondani, hogy nincsenek jó vételek a használt piacon. -
madgie
titán
Fú, én a mostani M3 árak mellett csak azt bánom, hogy bármi mást vettem két éve. Ha tehetném, azonnal lecsapnék egyre, szerintem a mostani használt árán, az ársáv többi EV-jéhez képest bitangjó vétel. Sőt, annál érzem azt, hogy a benzinest is eladhatnám mellőle, mert normálisan tud tölteni, előfűteni az akkut, magyarul egy tényleg kiforrott, frankó elektromos autó.
-
FIREBLADE78
addikt
Én is Így vagyok vele. Igaz egyre jobban bejön a 4er széria,de i4 felejtősen drága. Benzines jó lehet,jó kis B58-as motorral. Igaz költeni kell rá. ix3 is tetszik,de drága. Nem akarok már suvot. Sajnos ezek a kínai csodák nem akarnak ide jönni. Némelyik kva jól néz ki. Tesla egy okádék. Silány összeszerelés stb. Carwowon most néztem az új x plaid tesztet. Vicc illesztések,vicc áron
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Andras6800
senior tag
Őszintén szólva, nem tudom az i4 milyen. Én most "tartós tesztelem" családtag 420d Gran Cupé-ját. Elég csalódás keltő. Az autó alig 1 éves. Nincs benne 20k km.
Ilyen bajaim vannak:A kormány recseg ropog kisebb erőbehatásra. (Mivel M pakettes, sportüléses, van, hogy abba kapaszkodva teszem arrébb a hátsóm. De rángatni sem kell ám. Ebből anno az E93-asomnak semmi baja nem volt 15 év alatt)
A belső visszapillantó tükörnél lóg, épphogy nem lifeg a kamera beauty coverje.
Az indukciós töltőben a telefon inkább melegszik, mint tölt. Hiába jelzi a visszajelző meg a tálcán, hogy ok a telefon elhelyezése. iPhone 12-vel és iPhone SE2-vel is ez a helyzet. Nem túl hosszú út után ki is írja a telefon, hogy majd ha lehűl... folytatja a töltés. Illetve érezhetően meleg a tapintása. Nem forró, de meleg.
Ezek nem egetverő problémák. De számomra mint BMW fan elég kiábrándítóak. Az E46-osom 15 évesen is úgy nézett ki, hogy különb volt mint a 3-5 éves Skodák amiket láttam. És volt szerencsém találkozni többel is.
Utána az E93-asom is. Oké a BT valahogy nem kezelte az iPhone 12-t. Folyton ledobálta. De ezen felül 10 évet letagadhatott volna. Ugyan az a feling, mint az E46.
G01-el is meg voltam elégedve. Nem recsegett, nem ropogott. Egyben volt a gép. Igaz azt most adtam el 4 évesen, szóval nincs 10+ korú tapasztalatom. Most meg hajtom egy kicsit ezt a 420d-t ameddig megjön a saját villanyszekerem.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Semin
senior tag
Egy közeli ismerősömnek nemrég elege lett abból, hogy fejőstehénnek nézi a márkaszerviz. Számomra teljesen elérhetetlen prémium (ICE) autókról mondott nagyon lehangoló sztorikat.(minőségbiztosítás, megbízhatóság, ügyintézés, vevőorientáltság stb.)
Ő is elektromosra váltott emiatt, nálam viszont kiverte a biztosítékot az iX első szerviz számlája. Nem tudom mennyit fizetett eddig, de neki a szeme se rebbent...
Annyit mondhatok, hogy az" elektromos szorzó" amit jelenleg a BMW alkalmaz majd újraírja a szabálykönyvedIoniq téma:
Csak azt tudom mondani, amit már egyszer kifejtettem. Nem tudod hány ioniq-ból mennyi a garanciális probléma, mert nincs elég adatunk. Fogalmunk sincs mennyi fut, és abból mennyi hibásodik meg. Aki elégedetten használja nem sírja tele se a fórumot se a FB csoportokat.Ha valaki az egekig magasztalja, az a marketing miatt teszi, mert el akar adni... sokat.
De én úgy gondolom, hogy egy mai ICE fenntartása sem olcsóbb... sőt[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
nekem novemberben egy 6 éves i3 kötelező szervizem lett volna, (2 évenként esedékes) amiben van pollenszűrő csere meg fékolaj csere. Meg "állítólag" egy átvizsgálás, ismerősöm jót röhögött, azt mondta had ne mondja meg az mit is jelent... kaptam 2-essel kezdődő ajánlatot is márkaszervíztől... és még volt utána 5 számjegy! Úgy gondoltam bekockáztatom a garancia bukást.... jó döntés volt, azóta elértem a 100e km-t, és úgyis vége a garinak... a pollenszűrő Unix-nál 9e Ft volt mezei külsős áron... fékolajcsere meg most jön, de 20e körüli mutatvány lesz. A klíma tisztítás és töltés jobban fájt, de azt meg a márkaszervíz nem csinálja... mert akkor kinek adná el az 1M-s klímakompresszort? A fordulat szabályozott klíma kicseszik veled, fogy a gáz, de rászabályoz... és erre nincs hibaüzenet, minden jó, hűt mint az antarktiszi jég, aztán egyszer csak egy reccsenés hirtelen, amikor meghal a kompresszor... új 1M, bontott 500e . Ja és hajtómú olaj csere 40e-be fájt, a márkaszervíz azt se csinál még kérésre sem, mert hivatalosan élettartam olaj van benne... ja, él, amíg az olaj,aztán a hajtómű csere szintén 7 jegyű mutatvány...
Szóval kapaszkodj erősen, a gari időszak végéig kellenek erős idegek... és ez nem egy 30M-s autó...
i3 topicban tájékozódva találsz sokakat, akik megszívták, mert előre nem tájékozódtak... User Support-ból elégtelen...
új ICE autóknál hasonló sztorikba futottak közvetlen ismerősi körben... típustól függetlenül... szarkupacokat gyártanak, amiket horror áron NEM karbantartanak, NEM szervízelnek, csak aranyáron cserélik az alkatrészeket szinte fogalmatlanul...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
Kicsit kéne, igen. Konfigurátorban tudod megnézni kiegészítő felszereléseknél.
Ezek a Karbantartás fülön vannak. A másik, a Garancia hosszabbítás (repair Inclusive). Az drágább. Értelem szerűen a Garancia fülön vannak.Nem tudom te hol nézted akkor, de nekem a konfigurátorban a jó adott autóhoz való csomagokat hozza be. Eleve más az időtartam is. EV-re csak 3 vagy 6 éves Service Inclusive van. ICE-sekre van 5 év is. Illetve ott van km korlát. Amit tegnap linkeltem, ott az alján ár nélkül meg tudod nézni. 3 opció mentén vannak a csomagok: Új ICE, használt autó, EV.
ICE csomagok:
3 év: 40 000 km / 60 000 km / 100 000 km
4 év: 60 000 km / 80 000 km / 100 000 km / 120 000 km
5 év: 60 000 km / 80 000 km / 100 000 km
6 év: 120 000 kmEV csomagok:
4 év futásteljesítmény-korlát nélkül
6 év futásteljesítmény-korlát nélkülÉs csak a példa kedvéért, BMW XM-hez alapból jár az 5 év Service Inclusive. Ha kiveszed, az az extra és lejön az árból 564 400 Ft. Itt amúgy már lehet 100 000 km / 5 év-re Service Inclusive Plust kötni 2 291 800 Ft-ért.
Összegezve, nincs értelmes külön oldal neki, de konfigurátorban meg lehet nézni rendesen. Kicsit nyakatekert, elismerem.
Szerintem EV-re nem biztos, hogy megéri a Plus csomag. Persze felhasználótól függ. Ha használod a visszatöltéses fékezést és nem mész sokat, nem fog elkopni a féktárcsa 6 év alatt. Max egy fékbetét csere jön össze. És gondolom az az évente 1 szett ablaktörlő lapát se annyi, mint amivel többe kerül.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
Azért ne túlozz, a pontosság kedvéért:
48,9 millió egy 2 motoros X.
egy hasonlóra konfigurált i7 (M70) ~68 millióPersze van fullos X is 65ért, és fapad i7 is 43ért...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
A tesla.com magyar oldalán lévő alap X-et egy hasonló menetteljesítményű i7-tel a bmw.hu-n konfigurálva.
Az 56,7 milliós X az már a Plaid, 3 motorral, meg olyan teljesítménnyel amiről a BMW álmodni se mer.
szerk.: persze lehet a 2,5 alatt 100ra gyorsuló 1020 lovas Plaid X-et a fapad i7-tel hasonlítani, de ezzel az erővel már biciklihez is hasonlíthatjuk úgy még inkább drága az X.
Alap i7ben egy metálfény sincs, nem hogy gyöngyház. Ülésfűtéstől meg guminyomás ellenőrzőtől azért nem esek hasra. szervizköltséget 1-2 napja beszéltük...[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Szolgáltatások alatt mit értesz?
Mert gondolom nem a töltőhálózatotPersze, lehet terelni a témát és másra válaszolni.
De a teljesítmény elég könnyen és objektíven összehasonlítható. Hiába próbálod átlépni, mintha nem számítana. Azért mégis a 4 kerék meghajtású, 3 motoros Plaid árát kezdted hasonlítani az alap hátsókerekes i7-tel. Vagy ez csak direkt ferdítés miatt hogy még drágábbnak tűnjön az egyik, a másik meg olcsóbbnak?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
titán
Végig az autó áráról beszéltél. Az első posztban is:
"Menjenek csak le az árak, jelenleg értelmetlenül drága az árazás. Persze azt is tegyük hozzá, hogy Teslánál is elszaladt a gyógyszer, ha a Model 3-mon túlra kitekintünk, mert a Model X 56-58 milliós ára szerintem vicc kategória. Annyiért már i7-et kapni és a két autó között csillagászati léptékű különbség van kb. mindenben."
De a Model X 49 millió. És nem ugyanaz a termékkategória, mint az i7. A BMW a Model X kategóriájában nem gyárt villanyautót.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Én is így gondolom.
Ettől függetlenül lehet jó ajánlat egy Tesla 3/Y, ha valakinek megfelel amit kínálnak. Amíg van rá garancia, addig a kockázat is vállalható.
Talán egy X is jó lehet ha valakinek kell a sok ülés. (Bár a nagy család manapság réteghobbi).Számomra az S ami lóg nagyon a levegőben, annak nem látom sehol a helyét .
(Ha valaki ért németül, annak egy jó videó, objektív vélemény az S-ről és úgy általában a Tesláról)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Bandit21
addikt
Nekem az id3 tud néha teljesen érthetetlen helyzetekben keveset enni. Szeged melletti elkerülő úton, nagyobb forgalomban de 80 al legalább 11 körül eszik néha. Ok ez klíma nélkül van, de általában 12.5-13 a "jó" fogyasztás, és néha mégis ki ír 10.5-11.5 köztit (normál távon, nem 2 km gurulason).
Mondjuk a 7-8 nem tudom hogy jön ki, ahhoz komoly lejtő kéne nekem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
titán
-
Bandit21
addikt
Sajna/ szerencsére már nem tudom az aktuális árakat, megvan az ld3 lassan 2 eve és kész. (Marmint ez a része)
Nekem 2. autó lenne ha lenne egy ilyen Volvo tehat a kisebb akku kisebb motor bőven jó lenne mert az id is a városban tölti élete 99% át. Van napelem, két naponta töltöm, 20 % alatt és 80% fölött pár alkalommal volt csak. Ezt arra mondom hogy a nagyobb akkus nálam fölösleges lenne emiatt hiszen mindegy hogy heti 2x vagy 3x vagy 1x kell tölteni.
Első autónak gondolom szűkös vagy max 4 főre elég. Nekünk a sok gyerek mellé az EX-90 kéne 7 üléssel de abból egy új akkor se jön ki ha eladom a Kodiaqot és az id-t is.
Azt nézem hogy a 2. lépcsőben van az első radar is a 3-ba pedig a 360 kamera a többi inkább vezetés támogató és kényelmi/egy része fölösleges/
Meg kéne nézni egyet éloben ,bár anno a méret versenyben a Leaf/Niro/ID3/Kona közul utóbbi esett ki egyértelműen/igazából versenyben sem volt emiatt de elmentünk megnézni/ és ha jól értem ez meg kb akkora.
De minden mindegy tetszik nagyon.
Sajnos ha ilyen alapon nem kell hogy mert kinai akkor kb semmit se vehetnénk, lassan a makói fokhagyma is onnan jön...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
gorbep
senior tag
Hát szerintem téged csúnyán átvertek... és ennek semmi köze hozzá, hogy milyen a hajtás...
Csúnya bodicseket kapott küszöb javítására és 2 db 1. sárvédő cseréjére plusz egy rácsukódó garázskapu általi tető horpadás javítására kaptam 380e-s ajánlatot fényezéssel... és ez hivatalos márkaszerviz... igaz hogy több mint 1 éve... és ennyiért se kértem, eladtam úgy, vergődjön vele az új tulaj...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
Andras6800
senior tag
Ezen ha jól emlékszem egyszer már elmélkedtünk egy sort, hogy mi a különbség a szervíz és a karbantartás közt. Csak ugye a nagyátlag összemossa a kettőt. Ebből adódik a félreértés.
EV-nek a karbantartása kevesebb mint egy ICE-nek.
EV-nek a szervíze/ javítása igenis bőven megüti az ICE szintet. Sőt!Persze lehet kerítést rázva összemosva a kettőt kiakadni.
És hogy reflektáljak a történetedre is. Lehet ezt is írtam már korábban.
Előző autóm egy X3-as 2019-es BMW-volt. Idén februárban kb 10-al nekem koccantak hátulról. Sajnos szerencsétlenül jött az ütés, mert kb 45 fokos szöget zárt be a 2 autó.
Eredmény 2,3M ft-os számla a szakszervízben! A kökhárító el sem repedt vagy deformálódott, csak a fényezése sérült. Kárfelmérő vagy 10 percig szenvedett, hogy úgy tudjon fotózni, hogy látszik a sérülés.
Viszont eltört a kihajtható vonóhorog ház, ami nem cserélhető külön csak egyben az egész vonóhorog 800 000 Ft-ért.
Eltört egy műanyag távtartó a vonóhorog és a lökhárító közt. Az csak 40 000 Ft.
Plusz márkaszervíz cserélte majd 700 000 Ft-ért lökhárítót amire rájött bő 200 000 ft fényezési költség + szerelési munkadíjak.Az autó értéke ~12 M ft volt...
Egy mély karcolás esetén cserélni kell az egész elemet sokszor, mert ha sérül a felület védelem, megindul a rozsda a fényezés alatt. Szerintem egy új ajtó + új sárvédő + erre a fényezés + a szerelés... kiadja ezt az összeget. Sőt a saját BMW-s példámből kiindulva, látva a saját esetem számait, még örülnék is egy "csak" ekkora számlának.
Halkan jegyzem meg, hogy normális nem márkaszervíz is 100 000 Ft felett bőven vállal egy egy lökhárító telibe fényezést. Márkaszervíz előtt voltam több helyen is, akkor még csak fényezés címszóval, mert károkozó először zsebből akarta fizetni. Én meg jó fej voltam. Ilyen 140 - 170 k közt szórtak az ajánlatok lökös levételre, fényezésre majd visszaszerelésre. Szóval 2/3-as annyiért mint a q drága márkaszervíz. (Félreértés ne essék, tényleg q drágák, csak ők ott hoztak sok pénzt maguknak a kb semmire, hogy felszámoltak a csomó túlárazott munkát...: hibatároló törlés 40k, Parkolássegítő kalibrálás 50k, és még + 3-4 ilyen tétel.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
Ez azért már megérne egy GVH vizsgálatot... én eljuttatnám hozzájuk a számlát egy szép levélke kíséretében...
Ennél kisebb dolgok miatt is megrugdossák a gyártót / márkaszervizt... jelenleg is folyik EU-s vizsgálat a 1M Ft körüli lámpatestek miatt.... lehet az is büntivel fog záródni, ez annál sokkal vérlázítóbb!
Ez csak egy lemez, nem egy projektoros DLP-s lézeres lámpatest!!!Ezek után ne lepődjünk meg ha a biztosítási díjak meg fognak duplázódni... a biztosító megvonja a vállát, és ránk teríti... úgyhogy a CASCO is csak részben véd meg ettől...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Politika
- Óvodások homokozója
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Alkoholista nevelde
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest