- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Tehát visszatérve:
1. Minden autó tűzveszélyes. Balesetnél fokozatosan növekszik a gyulladásveszély, mindegy, hogy villanyos, vagy belső égésű.
2. Ha bent marad, a karosszéria védi az akkut, csökken a tűzveszély.
3. Ha kiszakad, megváltozik a karosszéria merevsége, és nagyobb a bentülők kockázata.
4. Ha kiszakad, megváltozik a tömeggeometria, és a nehezen boruló autó hirtelen könnyebben pörgő - boruló lesz, ami szintén növeli a bentülők kockázatát.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
Ezt nem igazán értem hiszen a leaf csomagtere nem csak papíron nagyobb, hanem a gyakorlatban is jobban pakolható.
Persze megnéztem azt a cikket amire gondoltál, de az egyértelműen el van írva (A hibrid ioniq csomagtér méretét tüntették fel, nem a tisztán elektromosét).
dabgergo: nekem is ez a véleményem, csak nem akartalak befolyásolni. Második autónak városi jellegű felhasználásra inkább azt javasolnám, amennyiben az otthoni töltés megoldható.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
WiZARD
addikt
Nekem a magyarországi, garis, első tulajos Leafemet a magyar szerviz röpke ~2.5 hónap alatt javította (akkuban cella csere), persze addig se csereautó se semmi.
(Az autó ablakán még mindig ott virít a matrica hogy adnak csereautót ha gond van, le is kéne kaparnom )[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Semin
senior tag
Azért az Ioniq esetében is sunyi a Hyundai. A reteszmotor, a hajtómű és a kormánymű is erősen visszahívás gyanús - bár ez gyakorlatilag minden Hyundainál sz@r- , mégsem teszik. A retesz konkrétan minden autóban tönkremegy, vagy fog. A 2.0-ás verzió persze már tovább bírja, de még így is értetlenkednek, garanciából kifutott autók esetén, nem értik mi a gond. Pedig nem nagy tétel ~70k
Rádásul egy olyan alkatrészről beszélünk, ami miatt nagyon gyorsra rosszra fordulhat egy békés hétvége a családdal az orszég másik felén.
Sajnos az a tapasztalat, hogy megéri önköltségen előre kicseréltetni.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
-
Semin
senior tag
Nem volt, pont ez a probléma. Ha visszahívás lett volna rá cserélik mindenkinek. Csak azt cserélték ami gari időn belül meghalt. Az pedig nonszensz hogy amire cserélték is meg fog halni, mert a konstrukciós hibát a rev2.0-val javítottak csak. Ehhez érkezett egy SW frissítés, de az meg elkezdte megölni azt ami rev1-es volt. És akkor benyögik, hogy nem tudnak mit tenni ha kifutott a garanciából
Sikersztori na
szerk: Az igazsághoz hozzátartozik, hogy csoporttársak voltak a szenvedő alanyok, nálam majd csak lesz probléma valamikor.
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Én biztos nem megyek vissza, bár ugye a diesel még megvan. Kiderül mi lesz majd a szaldó elszámolással. Jelenleg mi nem túl sokat megyünk, így 5-700e Ft az éves megtakarítás. kb. 2,5 milla a bukó rész EV-benzines között. Ha azt nézem, hogy most kb. 1,3 milla amivel drágában tudnám eladni, 2 év alatt nullára hozza, ebből kicsivel több mint 1 év eltelt. De ez változhat, ha csökken az eladási ára. Mindezek ellenére, szeretjük. Inkább egy + 40-50% kapacitás jó lenne.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
..."Érlelődik bennem az autó eladása, csak nem nagyon van helyette semmi alternatíva. "...
Sajnos - ahogy a fent említett példák jól mutatják- más márkánál sem kolbászból van a kerítés. A 20millás EV kategóriában is fel lehet szállni arra a bizonyos rollerre...."Szóval agyalok visszamenni valami benzinesre..."...
Én teljesen biztos vagyok benne, hogy nem akarok. A mai szervizszámlák mellett egy benzines autó is tud meglepetést okozni, a meghibásodásokról nem is beszélve...."amikor 20M-re most évi 3,2M-et fizet az állampapír, egy bármilyen EV-vel meg kb. ennyit buknék rajta eladáskor"..
Az autó sosem volt jó befektetés (leszámítva persze az utóbbi 2 káosz évet)
Gondolom te se azért vetted, hogy hasznot realizálj rajta, hanem mert szükséged volt autóra.Nekem - a hibái ellenére - még mindig jó választásnak tűnik az Ioniq.
Elégedett vagyok a hatótávolságával is, mert nagyrészt városban/agglóból városba használom, ez a hazai terep ennek az autónak. Évente ~5x megyek nagyobb távolságra
(300-400km, ) az pedig szervezhető.
Nagyon frankó a fogyasztása, ami ilyen energia árak mellett felértékelődik.Lassan elmúlnak azok az idők amikor az EV a pénzügyi megtakarításokról szól.
Akiket csak ez tartott az elektromos autózás mellett (nem az egyéb előnyök) azok most ki fognak szállni. Talán ez a folyamat zajlik jelenleg a használt piacon, és - paradox módon- ez teszi majd lehetővé tömegek "EV-sedését", az árak esése miatt.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Nyilván ilyen kamatok mellett nehéz gazdasági értelemben érvelni a jóval nagyobb vételárú autó mellett. De ez így ebben a formában nem is kifejezetten a meghajtásról szól, hanem hogy egy alacsonyabb kategóriájú autót vásárolsz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tiédetis
senior tag
Azért az egyik egy pár éves konstrukció, a másik meg évtizedes, nyilván van választék. Ahogy csökken az üzemanyag ára, az áram is csökkeni fog. Mol jelenleg horror áron méri. Tea viszont nem annyira, viszont gyér a hálózatuk
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Laca1212
őstag
Itthon ugyanazokat a "f@skínaiéletveszélyessz@rokat" árulja a legtöbb webshop. Érdekes, sokak ha dupla áron veszik meg ugyanazt itthon, akkor már nem "sz@rkínai"? 😁
"Az a 20k amivel többe kerül egy rendes, nyugaton fejlesztett eszköz,"
Mutass ilyet kérlek. De ne kínai gyártás legyen 😁 Simán itthon veszem meg akkor, ha linkeled. Nem fog zavarni az a 20e plusz.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"Én szimplán nem mernék kínai akármit sem venni, mert ismerjük a minőséget amit művelnek"
nem, van a kínai szar, az európai szar, és van a kínai minőségi és az eu minőségi.
Heidelberg, a világ legnagyobb nyomdagép gyártója, elkezdett töltőt gyártani, mert qrvára értenek hozzá Ja nem értenek, csak a piaci rés... A kimenet 16A ugyanolyan rádugós 6mm-es lapos sarus csatlakozóval van, amivel az összes kiégő bmw/vw töltő. A bemenet wago sorkapocs, a kimenet egy 5Ft-os szar. Mikor kérték, forgalmazzuk, mondtam ha ezt kijavítják, igen. Találtak más forgalmazót
Nesze neked made in germany.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Az, hogy "kínai", vagy "kínában készült", nem feltétlen ugyanazt jelenti. "
igen, az apple se szarkínai, pedig kínai
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Laca1212
őstag
Ironikus mi? Vicc!
Szép próbálkozás a kimagyarázásra, mondhatni azt is, hogy szánalmas...de semmit sem ér. Jár a szád..de konkrétum nincs mögötte amikor fel kell mutatni valamit. Tipikus.Szerintem te nem érted, hogy ha 500e-ért veszel ugyanolyan kínait itthon mint amit alin kapni 100e-ért, még nem lesz jobb! Segítek, ugyanaz! Olyat meg nem tudsz mutatni , ami tut, "nemsz@rkínai" és kicsit drágább, hazai beszerzés.
[ Szerkesztve ]
-
-
Semin
senior tag
Ez így csúsztatás...
"A koccanás egyáltalán nem súlyos a képről ítélve, némi műanyag hűtőrács és embléma csere, esetleg 1-2 szenzor."
Nincs köze a tényleges kárhoz annak, hogy hogyan is néz ki.
Tételesen a cserélt elemek:Úgy gondolod ez csak EV vagy Ioniq felár?
A linkelt videó alatt 1 komment:"A télen elütöttem egy őzet, elfutott a rendszámtáblával, a Prius plugint tréler vitte a szervizbe, mert csöpögött a hűtőfolyadék. Amúgy nem nézett ki annyira nagyon vészesen, a Toyota-logó hiányzott, az egyik fényszóró betört és csálén állt, ezt leszámítva kb. ennyi sérülés látszott, mint itt a fenti autónál. Két hónap volt, mire az egész procedúra lezajlott a márkaszervizben, a casco javítási határba pont sikerült belemasszírozni a végösszeget (9 éves a járgány), ami 2,9m Ft lett kb, itt is a tempomat radar volt nagy tétel, a radarjel áteresztős logóval együtt kb. 1,5m, a ledes fényszóró ~350e, a többi "apróság" (30%-os importőri kedvezménnyel, megéri nekik így is GTK helyett). Amúgy szépen megcsinálták, olyan mint új korában."
És ezt tudja szinte bármelyik modern autó amiben radarok/kamerák/szenzorok vannak elől,ami könnyen megsérülhet.
Nem mellesleg itt ~850k-t fizetett a tulaj 4.3m helyett, tehát a casco emiatt kötelező a mai verdákhoz.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Csak azért, mert Teslában meg ezt is meg tudod csinálni anélkül, hogy levedd a szemed az útról.
A másik, ami az érintőképernyő kezeléséről szóló hited érinti: Az érintőképernyőn megnyomni egy gombot pont ugyanolyan feladat, mint egy fizikai gomb megnyomása. Ezt már elmagyaráztáam párszor, hogy a fizikai gomb és az érintő gomb is a 3d térben egy konkrét (x,y,z) pozíció, és a használathoz először ugyanúgy meg kell érinteni mindkettőt, csak a fizikai gombot még be is kell nyomni. Az útról szemet levételhez semmi köze annak, hogy a gombot be kell-e nyomni mélységében, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
joghurt
addikt
Nem tolatószenzor volt (egyszerű ultrahangos távolságmérő), hanem az első radar, ami az adaptív tempomatnak kell. Bontott-használtból 130-ért láttam legolcsóbban. A listán szereplő ár tizedéért, bár garanciális új alkatrészként nyilván ennél többe kerül.
Az első fényszórót is 600e felett számlázták.
De igazad van, az autógyárak az Apple-höz hasonló erős lehúzást végeznek a tényleges bekerülési árhoz képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
cOxeR
Ármester
Közművel ne legyen dolga az embernek…. rugalmatlan, lassú és rohadtul egyoldalú, kb az összes. 2 éve folyamatosan küzdök az mvm/E.ON ki tudja lassan kivel mert állandóan a másik a hibás szerintük…
8 hónap volt mire átírták egy ingatlan esetén a nevünkre a szaros órát - közbe fenyegetve kikapcsolással az előző tulajt és a végén még mi voltunk a hibásak (a vételt követő 2. napon beadott “papírokon” kívül nem kellett semmi pótlás. Napelemmel szintén zenész… amiben lakunk… csak 1 egész havi termelést buktam. Azóta küldik azt a tetemes 5e Ft kötbért… ja nem. -
Semin
senior tag
Különbözik ez bármiben attól amikor pl beépíttetsz egy utángyártott lengőkart, vagy mondjuk kerékcsapágyat, esetleg kormányművet? Kötve hiszem, hogy a gyártók kiadják a specifikációkat a kis cégeknek, hogy az alapján gyártsanak. Egyszerűen lemásolják.
Sokszor silányabb minőségben, olcsóbban.Na az, hogy ez akkupakk esetén mit eredményez, az egy jó kérdés.
Bár engem egy Ioniqba rakható ~40kW-os LFP akkuval megvennének kilóra
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Remek kérdés, de ilyenkor jön a duma, hogy a gyár szerviz ide küldi az autókat mert mi jobban értünk hozzá mint ők.
Na meg a mindent is mi találtunk fel emberek, közben meg külföldi csoportokban minden előbb jelenik meg, azt másolják agyba főbe. Van ilyen ismertebb ember elektromos auto piacon, aki engem rohadt mód irritál… közben meg nem látok igazán innovációt. Mindemellett azt is tudom, hogy egy gyár által összerakott sok-sok emberi munka és temérdek fejlesztési pénz, kísérleti dologgal jobbá tenni, alacsony költségvetésből… nem egy egyszerű vállalkozás. -
Tiédetis
senior tag
Profán válasz: veszel magadnak a gyáritól eltérő akkut, amit beraksz az autódba, motorodba, telefonoda. Ki engedélyezi? Minden terméknek van minősítése. Nyilvánvaló, hogy nem ők készítik az akku elemeit, mondjuk Samsung? Megveszik, kiszerelik a gyári cellákat, és azok helyére beépítik. A gyári BMS-t használják. Ja igen, és ha nem garis az autód, szinte biztos, hogy idefogod hordani. Miért? Mert értenek hozzá. Lehet nem akarnak mindent is cserélni, hanem javítanak, persze tudom, vannak, akik inkább megveszik az újat, 3x áron, ami tök jó, mert így a márkaszerviz is fennmaradhat. (vicc)
Nekem az egésszel csak 1 problémám van: lehet (nem tudom), hogy az önsúly növekszik ezzel. BMW-nél ki minősített, hogy ne gyulladjon rá az autó a tulajokra? Vagy a szomszéd elektromos autót ne gyullassza be? Aki egyéként számlát ad róla, és garit vállal rá gondolom Nekem azért jól jönne +100km. Ioniq esetében már több helyen lehetett olvasni +10 vagy feletti plusz pakkok beépítését.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
Teljesen jó felvetés, én már nem is akartam felhozni, mert akkor megint én vagyok a troll.
Szerintem meglehetősen kockázatos barkács pakkokat használni. De a trend úgyis az lesz, hogy egyre több ilyen cég lesz, egyre több ilyen jellegű ajánlattal. Majd 10 év múlva meg tudjuk mondani, hogy vajon túlságosan pesszimista voltam a témában vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
Azért ennél azért sokkal komolyabb cégről van szó.
Anno régebbi Lagunát vittem szervizbe, mindent is cserélni akartak, mert hátha..
Aztán mondtak egy "Józsikát" családi házas garázsban. Elvittem, elkezdték tesztelni, közben márkaszervizből hívták, elmonták hol akadtak el, 2 perc alatt elmondta mit csináljanak vele. Kocsim is kész lett. pár ezer ft lett. (én 2x100km-t utaztam, de jöttek messzebbről is)
Szóval vannak ilyenekA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
Nem minden “Józsika” amatőr, vannak vérprofi kis cégek.
Említhetnénk Zambelly Gyuriékat példának , akik kis túlzással egy “fészerben” cseréltek akkukat Teslákban már 4 évvel ezelőtt. [link] Az ő munkájukat ki validálta?
Gondolom nem kell ecsetelnem a munkásságát.De hozhatnék még 3-4 márka specifikus szakit példának.
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Mérnök tervezett meg egy épületet, ezt elvileg az ország egyik legismertebb cége építette.
3 év alatt, az üvegtáblák kb. 8-10%-át kellett cserélni, függőleges és vízszintes repedések vannak, olyan is, ahol megroggyant a vakolat, és sorolhatnám.
Azért mert mérnök, még nem biztos, hogy tisztában van alapvető dolgokkal, attól, hogy az egyik legismertebb, nem biztos, hogy szakszerűen tud valamit létrehozni.
A kűműves is tanult statikai számítást, ahogy lehet egy villamosmérnök is autóvillamossággal foglalkozó szakember. Nem ördögtől való, hogy egy mérnök "dolgozzon is" ne csak mérnökösdit "játszon"
Sokminden lehet és az ellenkezője is. Én azt gondolom, itt nincs akku fejlesztés, azt meghagyták a gyártó cégnek. Ők fejlesztenek, gyártanak. Ezt pedig kicsavarozzák, és beteszik helyére a készet.
Egyébként javaslom kérdezd meg az kocsid fb csoportjában, ismerik-e a céget? Meglepne, ha nem ismernék.
De nem szeretnék senkit meggyőzni, még sokan árunk arra, hogy a tesztek mit hoznak, mikor lesz - ha lesz- érett arra a dolog, hogy ez működjön sok-sok autóban. Hiszen láttunk már érdekes megoldásokat, melyek működtek.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
Ott volt a Leafem a hivatalos Nissan szervizzel, gondolom gyári képzéssel, mérnöki támogatással.
Én a pár$-os appstore-ban megvásárolható applikációban a szintén aprópénzes bluetooth olvasóval "láttam" mi az akku baja. (1 cella szar volt)
Ők a gyári diagnosztikával nem látták, de mondták is hogy azzal kevesebbet látnak, leafspy-t meg mégse használhatnak garis gond dokumentációhoz. Végül Budapestről hívtak mérnököt aki a gyári diagnosztikával is tudott megfelelő dokumentációt alkotni.Ezek után a feltehetően képzett szerelők (hisz az országban egyedül az adott szervizben bonthatnak és szerelhetnek akkut) kicserélték az adott cellát (modult, amiben 4 cella van), visszakaptam úgy hogy tökre nem volt jól balanszolva a többihez képest, legalábbis én leafspy alapján ezt szűrtem le. Pedig állítólag van valami szuper céleszközük amivel a megfelelő feszültségre tudják tölteni beszerelés előtt...
A szakértő mérnökök kitalálták hogy BMS csere kell.
Cserélték, nem lett jó.
Ekkor ismét kicserélték az érintett modult, ettől se lett jó.
Végül valahogy manuálisan sikerült megfelelő szintre balanszolni és közölték hogy szerintük elsőre is jó volt, csak én sírtam az amúgy általuk nem elismert leafspy alapján és az én kedvemért küzdöttek vele eddig.Hát nem győztek meg a szakértelmükről.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Azért írtam mérnököket, mert ők mindig arra hivatkoztak hogy felsőbb szintről a mérnököktől várják a megoldást, illetve azok tanácsára/jóváhagyásával cseréltek BMS-t, meg újra modult...
Mellesleg a mezei szerelő is a mérnökök előírásai alapján dolgozik gondolom, nem pedig magától találja ki a javítási folyamatot.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Több autó gyullad fel tankolás közben töltőpisztollyal a kézben, mint ahány villanyautó megrázott embereket. Kerestem angol nyelvű híreket töltés közbeni elektromos balesetről, de nulla találat. Nem találtam sehol semmit.
Az a helyzet, hogy az áram arra folyik, amerre a legkisebb az ellenállás. Márpedig ha eső van, és valami történik, akkor egyszerűen elfolyik a földbe, az emberi szövet ellenállása jóval nagyobb, mint a koszos vízé. Ha pedig elfolyik az áram, az áramvédő kapcsoló egyszerűen leold. Nem gyakori jelenség, szóval nem hogy embert nem ráz meg, még csak a földzárlat sem jellemző.
Volt egy DC töltőnk, ami esős időben kissé nyűglődött, és egy időben kérni kellett az ügyfelet, hogy ha nem tölt az autó, töröljék ki a csatlakozót, mert befolyt a víz. Na ilyenkor az történik, hogy a töltés legelső fázisában a töltő elvégez egy szigetelés ellenőrzést, amin ha megbukik a rendszer, akkor nem engedi rá a töltőáramot. A megoldás az lett, hogy víztől jobban védett csatlakozótartót tettünk a töltőre, azóta a probléma nem jelentkezett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
Akkor nem figyeltél eléggé... Karotta videójában semmi EV specifikus nem volt... hibrid vagy ICE változat esetén pont ugyanannyi lett volna a számla!!!
Úgy vegyél akármi mást! Nem az EV, minden drága lett...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
I3 bele se egyszerű… inkább nem akarja szétszedni senki se. Motorcsónakba akarta vinni valaki és ott matekoztak, de a vége az volt nem érdemes bontani, belenyúlni, mert csak a szívás van vele.
Az ár a javítás terén meg túlkapás sorozat… gyári antenna 9e Ft… kalaptartó 60-70e… de csak egy szar öntött csavar takaró kupak is 11e Ft, már aki hülye és ad ezekért ennyit.
Arról nem beszélve, hogy a carshare autókról vannak lelopva… kb 4-et néztem jártamban, egyiken se volt antenna, se kerek kupak… szégyen. -
Shadowbull
addikt
"Reméljük ez nem lesz általános"
Elhiheted hogy az lesz. A többiek is figyelnek, és ha azt látják hogy ezt a Tesla simán át tudja vinni anélkül hogy valakinek is feltűnne, akkor ők is megcsinálják. Ha költségelőnyt jelent akkor meglépik, és ez speciel komoly költségelőnyt jelent.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- BestBuy ruhás topik
- Formula-1
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Házimozi belépő szinten
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen