Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz cOxeR #9405 üzenetére

    mondjuk az éves pályamatricát megfogod… - ezt hogy érted? Én Csehországra találtam, hogy ingyenessé tették elektromosnak, itthon nem.

    madgie: én is Kisvárdára szoktam járkálni szülőkhöz. :) Családi fő autónak én biztosan nem tudnék elképzelni elektromost, és nem csak mert nem is nagyon van olyan, ahová 3 gyerekkel és gyerereüléssel beférünk, hanem a hatótáv és töltési limitáció miatt.

    Viszont mivel második autóról van most szó, ezért gondolkodom azon is, hogy megér-e 2 milliós felárat egy "long range". Pl. EX30-nál +2,3 misibe kerülne és kizárólag nagyobb kapacitást ad ezért, átlagos (tél-nyár átlaga) 280 km helyett 365 km, azaz +85 km. Nyilván vannak olyan modellek, ahol a nagyobb kapacitású modell már lóerőben és dinamikában is többet ad, ott nyilván jobban megéri szerintem. Pl. az 58 kwh Kia EV6 csak 170 lóerős és tesztek alapján olyan éppen elég, de nem igazán erős. A 77 kwh verzió pedig 228 LE és dinamikusabb. Vagy ugyanilyen a korábbi Q4 e-tron, ahol az alapmodell kis akksi és 170 LE, az eggyel drágább verzió pedig már nagyobb akksi és 204 LE.

    MÁS: talán rossz topik, de a plug-in hibridekről mik itt a vélemények mint EV alternatíva? Egyrészt persze egyesítik a belsőégésű és elektromos hátrányait olyan szempontból, hogy a belsőégésű változat cipel egy plusz akksi súlyt, illetve ugyanúgy meg kell a belsőégésű szervizeket, meghibásodá javításokat is csinálni rendszeresen. De a másik oldalról meg egyesíti az előnyöket is, mert városi (nem agglo) használatra pont ugyanannyira tud 100% elektromos üzemet, mint egy drágább EV, viszont a ritkább hosszú távokra meg megússza a töltések és hatótáv paráit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák