Új hozzászólás Aktív témák

  • baboss

    őstag

    válasz sunone #70999 üzenetére

    Na ez nekem tetszik, csak tök kínai. :DDD
    Ha megcsinálod szerintem lenne rá igény bőven, jó sokat tudnál vele keresni.

    [ Szerkesztve ]

  • vandor01

    őstag

    válasz baboss #71001 üzenetére

    tessek itt van ez
    IFlight-Protek35-HD-3_5-Inch-4S-Cinewhoop-FPV-Racing-Drone
    viszi a Dji HD digital cuccot mehet ra acio kamera
    120-al is tud menni de azt annyi!!
    kell hozza egy jo sofor! digital szemcsi TAV sok aksi jo tolto

    milyen mar 150e ft egy AIO bordos gepert? na jo Di cuccal tuningolva! :)

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • Fuhur

    kezdő

    válasz baboss #71000 üzenetére

    Értem a dilemmádat és kicsit igazat kell adjak az 54 éves kezdést illetően. Én is ott vagyok és bár jó ideje művelem a dolgot, de látom az ifjú titánokat akiket az életben sosem fogok képességekben még csak megközelíteni se.

    Éppen ezért Twine javaslatával értek egyet. A DJI gépek igen fejlett vezérlővel készülnek ami ebben az esetben ott előnyös, mikor elveszted a tájékozódásodat (ez simán tőled pár méterre magaddal szembe közlekedésnél kezdő esetében törvényszerűen bekövetkezik) akkor ezeknél a modelleknél mentés lehet, ha egyszerűen elengedsz mindent. Ezek akkor megállnak egy helyben (kb :) ) és lesz időd újra gondolni, hogy mi merre. Ha nincs fejlett fedélzeti stabilizálás + GPS pozíciótartás (és ennek is jó minőségűnek kell lennei !!!) akkor magas lesz a "törésmutatód" :) És hát sok olcsó gép sokszor drágább, mint egy drága.

    Aztán az idő majd eldönti, hogy megtetszik a dolog vagy eladod a cuccot úgy, hogy ezt is megpróbáltam.

    Persze ez is privát álláspont és nem Mózes elveszett kőtábláiból egy.

  • Fuhur

    kezdő

    válasz sunone #70999 üzenetére

    Amit írsz az teljesen jó egy apró dolog kivételével.
    Azért fejlesztenek alapvetően fedélzeti vezérléseket, mert a földi számítás ugyan gyors de a mérési adatokat továbbítani kell a drónról (repülőről) a földre majd a feldolgozás eredményéül készült parancsokat vissza. Túl azon, hogy ez idő (a szabályozási kör időállandója kedvezőtlenül növekszik), feltételezed, hogy az adatátvitel sose sérül. De ha mégis, akkor elég nagy gond keletkezik! Ez a legnagyobb baj ezzel a megoldással!

    Sok ilyen fejlesztést vezettem és sok dolgot láttam már. Jelenleg az adatátvitel relatív sérülékenysége miatt ez nem preferált irány. Persze ettől még meg lehet csinálni és könnyen lehet, hogy mire befejezem a monológomat már lesz is ilyen termék a piacon :Y

    Volt idő mikor annak is örültünk, hogy a villanyos repülő (nem multikopter) 6 (!) percet tudott motorjárattal repülni és nem is nagyon hittük, hogy lesz ez jobb. Ma a gépeim (és nem NASA fejlesztés :)) ) már simán repülnek hasznos teherrel is 1-2 órát és a drónoknál a 20-30 perc gyakorlatilag mindenki számára elérhető üzemidő. Szóval nem fogok meglepődni, ha bedobtok egy ilyen földi számításos linket, de ne a Francia formációrepülős projektet mert az csak spec. körülmények között üzemképes :)

  • twine

    addikt

    válasz baboss #71000 üzenetére

    "Első nekifutásra meg kell kérdeznem a pálya üzemeltetőt,"

    Rallycross nyitón voltam melózni sajtó igazolvánnyal utoljara 2019-ben a Kakucson...akkor még az volt a szabály, hogy a pálya fölé nem repulhettem, csak mellette....(ezért tudom pontosan hol vannak a fckn. oszlopok :DDD )
    Ezt is úgy,hogy a "munkáltatom" miatt mondhatni kivételezett helyzetben voltam...(sokszor repülök úgy ,hogy "odavisznek" , bemutatnak)
    Szóval ha engedélyezik a repülést, valszeg hasonló "megkötésekre" számíthatsz ;)

    [ Szerkesztve ]

  • vandor01

    őstag

    válasz twine #71005 üzenetére

    haat akkor ki kell a palya kore fesziteni par kornyi drotot
    esetleg keresztbe is... azt raakasztani par futo kamerakat azt hajra!
    :F :F :F

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • baboss

    őstag

    válasz twine #71005 üzenetére

    Köszi. :R
    Hagyom az egészet, sokkal egyszerűbb a kamera. A motoron 4 kiépített rögzítési pont van, aksira is tudom kötni, a sisakon is van egy másik kamera. Elindítom és megy magától. Semmi engedély meg akadály, meg macera nincs vele.
    Köszönöm a segítséget. :R

  • sunone

    aktív tag

    válasz Fuhur #71004 üzenetére

    úgy érzem versenyzés filmezésben kétféle új "szabvány" (?) küszöbén állhatunk,

    1. esetben a pálya kiépített telemetriai hálózatát használva, földi vezérléssel, előre definiált pálya nyomvonalon fogják vezetni a kamerás drónt, ahol a legnagyobb kihívás a legmenőbb kameraszög meghatározása lesz. Max 10ms-os késleltetést jósolnék, 30cm-es differenciát okozhat 120-as tempónál, ami 3-4 méteres "követésnél" még beleférhet. Lesz lehetőség előlről is filmezni, mert drónt egy ismert nyomvonalon vezetjük.

    2. esetben, offroad, rally (akár terepkerékpáros) közösségeknél az autóra (..) szerelt vezérlő jeladó jelét kell követnie a drónnak, első generációban csak hátulról, max 3-4 métert lemaradva, egy teherautónyi homloksík méretben.
    A tereptárgyakat az autó tetején lévő lézeres szenzor élőben le is tudja tapogatni, és megküldeni az utánfutó drónnak:"itt egy belógó ág".
    A rövid távolság miatt Wifi6-tal már biztosítható a rövid válaszidő.
    Itt a vezérlés kompatibilitás lesz érdekes, hogy megoldják-e az univerzális módot, miszerint a legtöbb "kommersz" típust el tudja-e majd vezetni, vagy kell hozzá gyártani saját spec drónt? Ez egyfajta elektronikus póráz lesz :-)

    +. Ha belegondolunk, hogy egy 30eFt-os kőbuta (bocs a rajongóktól) Tello drónt már el tud vezetni alakzatfelismerő (!) módban egy nyomkövető mobiltelefonos applikáció, - akkor szerintem néhány éven belül a fenti dolgok is mindennaposak lesznek.
    Mármint fejletteb országokban.

  • imis

    senior tag

    válasz baboss #71007 üzenetére

    Esetleg érdemes lenne próbálkozni egy gömbkamerával a sisak felett egy 30-40 cm már egész drón jellegű videó hozható össze.
    [link]

  • twine

    addikt

    Egyre jobban élvezem ezt a hobby-t :))
    Ahogy végre nem okoznak problémát az alapok (firmware frissítés/verziók/EU/FCC/bind/cam csatornák/betaflight alapok... etc..etc) egyre boldogabb vagyok és egyre élvezetesebb a játék :D
    Ma pld. végre révbe ért a régóta dédelgetett Zer0 vágyam...:
    imádnivaló bent a házban...a 25mw-os aio tök jó , simán felrepulok az emeletre a beton födém ellenére , mindenféle zajosodas nélkül....
    716-os 19000KV-s BF motorokkal...

    Nagyon jó móka...tök precízen lehet irányítani a qX7-el...
    (Egy XM vevőt kapott a Zer0)

    Most csak annyi a bajom, ha udvarra viszem, valszeg nagyobb kamera dolesszoget fogok igényelni,,,
    Akkor majd újra kell "taknyolni"
    Ja és ami a lényeg...300-as GNB-vel 4,5 perc repido :C

    [ Szerkesztve ]

  • kriszbon

    őstag

    Sziasztok!

    Fijjúk legyetek olyan jók és mondjátok már meg nekem hogy az SJ9000 Wifi kamera mennyire mondható elfogadhatónak?
    Volt már Akció kamerám, egy Andoer AN4000, az tudta a 4 k-t de csak lájtosan hogy úgy mondjam, meg volt stabilizálás is benne(hogy mér adtam el azt már nem tom, de kár volt).
    Lenti fix vagy kézben tartásra lenne használva, tehát nem fent a gépen(mennyire stabil a képe kézben?).
    Van egy SQ12 vízálló tokos kamerám új minden vacakkal, de annak elég macera a videó indítás és leállítás, meg nem is látom mit videózok le. :R

    Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!

  • vandor01

    őstag

    válasz twine #71011 üzenetére

    Latom takonnyal megerositetted az FPV antenna rogziteset!
    egy darabig en is igy csinaltam de van jobb!
    A pont az ilyen kialakitasu VTXhez tuti!
    ha esetleg megolvadna?
    vagy bontas utan ujrataknyolnad?? etc?
    ezen a megoldason gondolkozz el!
    nem folyosodik meg es gyorsan bonthato!
    1xruen csak zsugorcsoves megoldas!
    en meg plus rakok ra erositest mert a tovenel kiszoposodhat!?
    ha melegszik? mert szokott :) csak megjobban fogja fixre! :)

    amugy hany gramm lett a zer0?

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • vandor01

    őstag

    na itt van 2021-re egy uj dobozos szemcsi! [link]

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • twine

    addikt

    válasz vandor01 #71013 üzenetére

    :R
    Köszi az ötletet...
    Kamerához nincs külön vtx..."egytestű" aio...
    Amit látsz, az az frsky XM,amit zsugorcsoveztem és kétoldalas szivacsos ragaccsal van felragasztva a zer0-ra,és arra taknyoltam a kamera antenáját, hogy kissé álló helyzetben legyen a géphez képest....tart rendesen...
    Inkább a kamera felfogással van elöl gondom,mert ott valóban olvad a ragacs, és hiába lövöm be f@szán szögbe a kamerát 10-15 aksi kirepules után lefittyed kissé...de majd megoldom valahogy...

    Nagyon nagy vidámság ez a kis gép...már tervezem hogyan pimpeljem,hogy szép is legyen...(újra kabelezés, stb)

    Főleg mostanra hogy már van némi rutin is , ezzel a kis zumivel a lakás igazi pálya,,,lehet széklábak között, és minden kis résen átrepülni...
    Nagyon nagy a funfactor benne...bent most jobban tetszik, mint az eddigi nagy kedvenc mobula7...
    Súly;

  • kriszbon

    őstag

    Sziasztok!

    Nekem már senki nem akar valami okosságot mondani? :O
    [link]

    Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!

  • twine

    addikt

    válasz kriszbon #71016 üzenetére

    Szerintem ez nagyon "kényes " téma...és nem vagyok benne biztos, hogy bárki őszintén ,tiszta szívvel oda mer állni és nyugodtan ajánlják neked ebben a kategóriában....
    Ezzel nem a kamera képességeit akarom becsmerelni,távol álljon tőlem...csak azt mondom, hogy "ennek a kategóriának mindig van valami nyugje...mind a felvételek minőségében, mind a használhatóságban....
    Nem egészen 6000ft banggoodon...sok kamerához ennyibe kerül csak a tok....vagy kb egy aio fpv kamera ára...
    Leírásban:"(A kép minősége kissé eltér a valódi 4K-tól)"

    Ilyet melyik ép elméjű gyártó ír a termékhez :DDD
    Én tudom ,hogy az sjcam-nek elég nagy rajongó tábora van, de szerintem a kérdésedre tényleg csak te magad tudsz választ adni, ha megveszed....
    Neked megfelelő e!?
    Ha igen , boldogan használod...ha nem , 3-4000ft-ert eladod, és buktad 2nagy zacskó chips árát :)
    Még ha úgy is tűnik, tényleg nem.lehuzni akarom...nincs vele személyes tapasztalatom...
    Csak azt mondom, ezzel a kategóriával vagy együtt tud élni az ember, vagy nem...de jó lelkiismerettel nem beszélünk rá erre a termék kategóriára senkit :)

    [ Szerkesztve ]

  • kriszbon

    őstag

    válasz twine #71017 üzenetére

    Köszönöm a választ. :R
    Nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy ennyiért nem igen van minőség.
    Csak ugye itt látnám is hogy mit videózok, nem úgy mint az SQ12 esetében.
    Ha annyit, vagy esetleg picit többet tud az már nekem nyerő lenne, főleg ha szabad kézből is elfogadható videót tud készíteni.
    Azt gondoltam talán van valakinek személyes tapasztalata vele, ezért kérdeztem.
    Videókban láttam hogy gépre nem igen alkalmas, de nem is oda lenne. :D

    A rábeszélés nem igen kell, ennél többet egyszerűen nem nagyon szánok rá.
    A telefon nem annyira jó szerintem mint egy kamera külön, pedig az is tud aránylag elfogadható felvételt készíteni ha nem remeg egy kicsit sem a kezed.
    Ha azt leejtem vagy akármi, 5x annyiba kerül mint egy ilyen vacak.

    [ Szerkesztve ]

    Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!

  • Niczo

    senior tag

    Nehogy megvedd azt az SJ9000-et, az hamis, semmi köze köze az Sjcam-hoz, a képminősége konkrétan hulladék. Olcsón adják, de annyit sem ér. Ugyanígy az 5 dolcsi körül árult kis SQ11-es is kuka, szerintem azt is hamisítják, olyan mintha valami 320x240 felbontású képet interpolálna fel. Nulla képminőség.
    Szerintem egy Hawkeye Firefly 2-es kockakamera a minimum szint (vagy a Firefly Q6). Ez alá nem mennék minőségbe, tapasztalat.
    Ha normál akciókamera kell, alapszinten egy Eken H9. Amit annál olcsóbban kapsz, szinte biztosan csalódni fogsz.

    [ Szerkesztve ]

    Ha nem tudsz változtatni a körülményeken, változtass a hozzájuk való viszonyodon.

  • Schaf

    tag

    Jelezném, hogy a légügyi hatóság végre (ismét?? :D ) feltöltötte 28.-án az UAS regisztrációhoz szükséges doksikat.

    A kitöltött dokumentumokat leggyorsabban ügyfélkapus bejelentkezéssel E-papírként, vagy postai úton lehet hozzájuk eljuttatni.

    A szabályok szerint első körben az UAS-t kell regisztrálni, majd a biztosítás megkötése után az üzemeltetőt IS!

    Hajrá... :)

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • bacus

    őstag

    válasz Schaf #71020 üzenetére

    Egy linket raknál?

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Köszönöm én is.

    Ha jól értem, ki kell nyomtatni, kitölteni, aláírni !! (emiatt nem lehet kitölteni szgépen), majd beszkennelni (lefényképezni?) és ezt a fájlt kell nekik ügyfélkapuval belépni és feltölteni?

    Ezért tart ez ennyi ideig, mert papírt gyártunk !, miért nincs egy ABEV nyomtatvány amit kitöltök és az ABEV-ből felküldök? Akkor nekik nem kéne a papír alapból átmásolni az adatokat, nincs sorozatszám elütés, ilyesmi. :( Kb 5 percen belül ott lenne a kezedben (tárhelyeden) a regszám.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • Schaf

    tag

    Jól érted..

    Sőt... ha figyelmesen csinálod az E-papír kitöltőt, akkor fel fog tűnni, hogy az ügyfélkapud még a végén pár helyre bejelentkeztet.

    Ezzel együtt kíváncsi lennék mit szól a hatóság egy 20kg felszálló tömegű RC jet regisztrációs próbálkozásához? :D :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Egy kis segítség a kitöltéshez és a beküldéshez:


    "...Nos, Most beszéltem a Légügyi hatósággal és a mai nappal kezdik meg az ELEKTRONIKUS E-papírként! beadott vagy levélben beküldött nyomtatványokat! A korábban azaz január 28.-a előtt beadott korábbi nyomtatványok nem jók, így azokat újra be kell adni a január 28.-án megjelent új formanyomtatvány kitöltésével.

    Link alább, hogy ne kelljen keresni:https://www.kozlekedesihatosag.kormany.hu/.../dokumentumt...


    A leggyorsabb módja, ha E-papírként adjátok be és így rögtön a célban landol "elvileg" bár ez sem olyan egyszerű.Web böngészőben beütöd, hogy E-papír és kiadja elsőként " elvileg" a Gov.hu-s e-papír beadási felületet. Ehhez Ügyfélkapu belépési adatok kellenek.Itt ki kell választani az ügyet a lenyíló ablaknál " téma választása" kikeresed a "Légiközlekedéssel kapcsolatos hatósági eljárások" pontot, majd mellette kiválasztod az ügytípusoknál a " Pilóta nélküli légjármű vezetésére jogosító engedélyek kiadása" pontot utána a címzettet kell kijelölni itt nincs választási lehetőség, majd leírod mit szeretnél, és csatolod a korábban letöltött kérelmet az adatlap alján és beküld.Akinek erre nincs lehetősége annak ajánlva levélként kell küldenie.Már csak remélni tudom, hogy gyorsan csinálják, bár ígérte a Hölgy, hogy gyorsak lesznek, csak mostanra alakult ki a hivatalos jogszabályi környezet.

    Sok szerencsét! ..."

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • twine

    addikt

    válasz Schaf #71025 üzenetére

    Én kitöltöttem sz.gépen, kinyomtattam, aláírtam, majd pedig ajánlottként feladtam a postán...
    Előtte beszéltem a légügyes kisasszonnyal, azt mondta épp ugyanígy kapom majd meg postai úton a választ.

    [ Szerkesztve ]

  • Schaf

    tag

    A Groupama már a biztosításokat is elérhetővé tette. (Persze ha már regisztrált a cuccod)

    Egy 4kg alatti cucc havi díja 6e míg éves díja 20e Ft.

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • vandor01

    őstag

    Válassz csomagotVálaszd a 30 napos, határozott idejű védelmet, ha csak egy alkalomra – pl. egy projektre – keresel megoldást. Már napi 200 Ft-tól elérhető.

    Évente kétszer-háromszor is fogsz reptetni? Akkor ezt keresed! Az éves biztosítással nincsenek kötöttségek - tiéd a légtér, amikor csak akarod! Már napi 55 Ft-tól elérhető.

    365x55=20e plus! :W

    na errol beszeltem.....
    van 10-20db 4kg alatti azaz 120gramm alatti szarom
    szoval akkor 20x20??? 400e ft!! na perszeeee......

    es meg kellene gyartmany/tipus/sorozatszam/gyartasiszam..... ?? :F

    marad minden a regiben..... illegal... koszonjuk... csak az inovacio jegyeben.... :DD

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • kriszbon

    őstag

    válasz Niczo #71019 üzenetére

    Köszönöm a válaszod. :R
    Sajnos én azt nem ismerem, ezért kérdeztem.
    Annyit sem tud mint az SQ12 DVR kamera(FHD)?
    [link]
    Csak mert ilyenem van, és tudja az FHD videót, a minőség olyan amilyen(csak bent próbáltam lámpafénynél).
    Viszont nem látom mit Videózok le, tehát ha annyit tudna akkor a kacat még is jobb ha látom mit csinálok, vagy rosszul gondolom?

    Amiket írsz kamera típusokat, azoknál sincs kijelző, tehát kilőve, na meg az életükért sem adnék annyi pénzt nem hogy egy kameráért.
    Rettentően bánom hogy eladtam az Andoer kamerámat. :O
    Lehet marad még is a telefon kamerája oszt kész.

    Nem akar valaki jó (magas)áron SQ12 Kamcsit? :D

    [ Szerkesztve ]

    Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!

  • -Ronnie-

    csendes tag

    válasz twine #71022 üzenetére

    A saját magam által összekókányolt gépeimet miképp kellene feltüntetni? Se gyártó, se típus, se altípus. Váz elnevezését írjam be esetleg? Valaki próbálkozott már vele?
    A sorozatszám legalább egyszerű: 0001. :)

  • F.E.K..

    senior tag

    válasz -Ronnie- #71030 üzenetére

    Nevezd el magadról (mint gyártó) és lasd el tetszőleges fantazianévvel (mint gyármány) :DD

    Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!

  • Schaf

    tag

    válasz F.E.K.. #71031 üzenetére

    Az azért nem jó, mert akkor neki, mint gyártónak a törvény értelmében üzemeltetési eljárást is csinálnia kell hozzá.

    A saját építésű cuccok egy érdekes kérdés lesz... sőt a készen kapható RC kitek is...

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Valaki segítsen már értelmezni...

    A nagy, "mindent tőlünk tudhattok meg" legter. hu oldalán található "folyamatosan frissülő" anyag tartalmából:

    Páran szóvá tettük, hogy ez így valahogy nem OK, erre szó nélkül tiltás az oldalról... Mindeközben természetesen 15e-ért ők továbbra is szívesen igényelnek neked légteret, ami egyébként már illetékmentes, és tartanak a jelek szerint nem sok mindenre jó tanfolyamokat. 😎😎

    Szóval.. a légtér se tudja mit beszél, vagy egyszerűen csak ők is annyit tudnak, mint mi csak jobb a marketingjük? 😝🤣🤣

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • F.E.K..

    senior tag

    válasz Schaf #71032 üzenetére

    Igen, tudom. Ez (sincs) normálisan szabályozva, a modellezők is megjárták. pedig ezeknek a hobbiknak jelentős része az építés maga. :(((

    Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!

  • vandor01

    őstag

    válasz F.E.K.. #71034 üzenetére

    akkor osszegzem.....

    az EU-s uborkagorbitos es problemamegoldo bagazs "hivatalosan" megoldotta, hogy szinte lehetetlen 100%-osan legalisan 1xruen hobbyzni, modelezni pl:
    balzafabol keszult mechanikus idozitovel ellatott repcsit felhuzni es reptetni akar 120grammos de ha akar felkilos is!
    vagy legalisan FPV dronozni pl egy 80-120 grammos muanyag whoopos jatekkal!

    Mindezt megfejelte minden orszag a sajat onallo szabalyozassal amivel csak megszigoritottak a hulyeseget... itthon a semlyen palkovics paros csak az innovacio jegyeben! minden faja lett!

    igaz bizonyos EU-s orszagokban nem voltak ilyen innovativak
    ezert a burokracia nem lett ilyen elbaszott mint Mo-on!
    es mar januar elso heteben mukodott is!
    - ingyen online jogsi
    - 250g alatt regeli magat a tulaj
    - a lakasbizositasa fedi a dront
    - kap egy reg szamot gepre teszi akkar 10-re is
    es lehet repulni!

    mert igaz lettek "innovativ"szabalyok es lehet az esetek kis reszeben megvalosulnak a betartasuk de most ugynezki a legtobb esetben illegalis lesz a parasztja ha FPV vel whoopozik.... es ha illegal akkor hiaba van biztositasa az ervenytelen!

    Nezzuk a max 120grammos sajat epitett vagy tejfolosdobozos muanyag whoop esetet...

    szabalyozas
    ha mar kamera van rajta akkor reg koteles fuggetlen a sulytol mindegy hogy 80-120-250 gramm vagy 25kg..... kell ra MINDEN! DE honnet lesz: gyartmany/tipus/sorozatszam/gyartasiszam :F

    jogsi
    2ft-ert is draga ha van ingyen mashol.... valamint egy 80grammos whoophoz a usert nem erdekli hogy milyen kurva jo a magyar szabalyozas a rendszer a tananyag... foleg!! 5+5 ezerert szemelyes vizsgaval! jo esetben csinal osztrakot.... de meg azt sem fog!

    regisztralas-bizti
    nem fog 20-40e ft-ot a gyerekjatekra fizetni foleg ezek fogyoeszkozok ma piros holnap zold ilyen meg olyan motor vaz cserebere etc... azutan meg elveszik megsemmisul.... vesz ujat masikat etc
    ha van vki nek 10db kis fossa.....NA persze 300e ft-ert bizti ra meg egyenkent regeles??

    legterigenyles meg App ban bejelentes
    na itt is lesznek problemak....hetekkel elotte etc nem fog a whoopos igenyelni ha egy jatszon vagy egy parkban a varoson belul hobbyzna betertva a jozan esz szabalyait.... nyomkodhatja a whoopra a bejelentest.... piros lesz.....

    valamint extra kepzett szemelyzet az FPV-es repuleshez...
    na persze cipeljuk magunkkal a figyelot ha whoopolnank egyet

    ha akarmilyen gebaszt csinal es ha van is bizti (meg reg is) mert meghulyitettek hogy az pedig kell.... de ezek kozul csak 1 is hibazik? a biztosito nem fizet hiaba perkalt a paraszt erte egy whoopra 20-40e ft/evet..... marad a sajat zsebbol mint az elmult evtizedben

    es ha minden megvolna amit ketlek.....
    de ha a felvetelen ut meg osveny van akkor megint cumi?? :DD

    na jooo van.... jelenleg felesleges szinte minden!

    de a remeny hal meg utoljara!
    ha olyan fajan tudtak a jogsit szabalyozni amit nem is tudok kovetni A1 A2 A3 C0-C4 alosztalyok.... 19m/s es egyeb kitetelek.... 5 meter 30meter 120meter 150meter vagy 120g-250g-900g-4kg-25kg etc etc
    akkor elobb utobb valtozni fogy a jelenlegi allapot.... amint felismerik hogy hol mit hogyan kell modositani es amit EU-s tempoval merve? 2030-ra meg is lesz... miutan megoldjak a 2008 es 2015 meg a 2020-as valsagot majd utanna sorra kerul a dron kerdes is!

    az elmult pár evben illegalban repult szinte mindenki.... ha epeszu keretek kozt pl nem tomegben hanem vmi kisebb bokros terulten ment a bokorugras akkor a legnagyobb problema az volt ha fara akad a whoop vagy ugy leesett hogy keresni kelett orakat :)

    szoval ezek a "papirok" csak arra lesznek jok, hogy ha jon vmi nagyon okos akkor lehessen lebegtetni nekem van ez meg az.... de tuti vmi nem lesz! a bunti boritekolhato!

    szinte semmi nem valtozik.....
    a jelenlegi infok alapjan valami ilyesmi kezd kibontakozni!
    aki a bokorugrojat akarja reptetni eddig is illegal volt es azutan is az lesz...
    aki nagy madarat reptetne varosban etc az kenytelen lesz kovetni a szabalyokat mint eddig is csak kicsivel tobb lett a "papirmunka" es a fizetnivalo.... de lehez ez kevesebb??
    valamint aki dolgozik vele ott nincs mese de aki hobbyizik az kimegy vele a pusztaba....illegalban.... mint eddig is....

    [ Szerkesztve ]

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • sunone

    aktív tag

    Lassan az összefoglalóban ki kell alakítani a helyét ezeknek a jogszabályi infóknak:
    Milyen kategóriás jogosítványokkal,
    Milyen besorolású drónokat, lehet röptetni,
    Földrajzi kategóriák és légtér igénylés,
    Biztosítás fajták (eddig ismertek)
    Regisztráció menete a fenti kategóriák mentén.
    - Magyarországon, és majd örömmel várjuk a külföldi tapasztalatokat, ugyanilyen besorolás mentén az EU-ból is, országonként.
    Sokat forgunk ezeken a kérdéseken, és ha elsőre nem is lesz pontos, folyamatosan igazítjuk majd.

  • DJGABI

    addikt

    válasz sunone #71036 üzenetére

    +1 támogatnám. aki képben van vele összeszedhetné most akkor mi is a helyzet

    << "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>

  • Danielo

    csendes tag

    Sziasztok...tudom, hogy nagyon fontos a törvény...de kicsi más téma...
    TBS cf modul és vevő bindeléséhez keresek segítséget. Akinek van, vagy volt és már csinált ilyet, esetleg kompatibilis modulos adója van, és rászánna pár percet a bérbindelére.... :DD
    Köszi....

  • Schaf

    tag

    válasz DJGABI #71037 üzenetére

    Egelőre ami a tapasztalatok és a hivatalos szervek információi alapján ismert és tudott (Az imént hívtak a Légügyi hatóságtól néhány tisztázandó kérdéskörben az épített cuccokkal kapcsolatban):

    Jelenleg alap esetben NEM KELL foglalkozni a cuccaink C kategorizálásával, mivel jelenleg NINCS Cx jelölésű eszköz a piacon, így a jogalkotó minden "régi" eszközre az "épített" kategóriát húzza rá. Azaz nem repülhetünk lakott terület felett, de 25 kg.-ig akár egy trabant kasztnival is repülhetünk a prérin.

    Ugyancsak alapvető probléma, amit itt már páran felvetettek, hogy sok helyen irreálisan drága és értelmetlen a szabályozás, mivel elsősorban a képfelvételt készíteni képes drónokra lett kitalálva a dolog. Persze tőlünk nyugatabbra sem rózsásabba helyzet, elég csak az ottani fórumokat olvasgatni. Az olaszok pl kerek perec letiltottak mindent és még annyi lehetőségük sincs, mint nekünk.

    Szóval... megpróbálom a jelenlegi tudásom összeszedve leírni, aztán majd javít valaki, ha valahol azóta már változás van (ez percenként lehetséges jelenleg). A Nyílt kategóriákra vonatkozókat írom le, hiszen a speciális stb. kategóriák egy teljesen más világ...

    Szóval mi halandók:

    1. Az UAS...
    Azt, hogy milyen jogsi szükséges, első körben az UAS határozza meg. Léteznek az EU standard szerinti besorolások, de mivel jelenleg ilyen Cx kategóriás cucc gyakorlatilag nincs, minden más eszközt az un. "épített kategória"-ba sorol a jogalkotó.

    a, . Az épített kategória kamera nélkül A1 jogsival is repülhető, de csak 250gr súlyhatárig, kamera nélkül. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy jelenleg A1 kategóriában semmivel sem repülhetünk, hiszen a technikai paramétereink minden esetben megsértik a kategória valamely szabályát. Fontos azonban, hogy az A1-ben is csak úgy repülhetünk a semmi közepén hogy pl. út, ösvény, sztráda, stb. ne látszon a képeken (meg ne kérdezzétek ki az a barom aki ezt a kitételt kitalálta?)

    b,. Elviekben az A1 kategória, korlátozásokkal lehetővé teszi lakott terület, vagy építmény megközelítését/felette repülést, azonban ahogy írtam jelnleg a szabályoknak megfelelő, használható A1 eszközt nem igen tudunk felmutatni. Tehát az A1 ki is záródott.

    c. A2 kategória. Ez megint egy érdekes kérdés, hiszen elviekben ez az a kategória, amelyben lakott terület fölé is berepülhetünk nagyobb súlyú eszközökkel, valamint képeket is szabadon készíthetünk. A képzések európai ára jellemzően 70-100e Ft, azonban az elérhető képzések közül majdhogynem EGYEDÜL A MAGYAR képesítés nem ír elő ehhez gyakorlati vizsgát!!! Értsd jelenleg sima elméleti vizsgával és "önképzés"-sel megszerezhető lenne itthon az A2-es jogosítás. Lakott terület feletti repüléshez ráadásul minden esetben esti légteret is kell majd igényelni a régi rendszer szerint, szerencsére most már talán illetékmentesen.
    Sokra nem megyünk az A2 vel sem, hiszen ismét ott a probléma, hogy nincs Cx jelölésű eszközünk, tehát akármivel repülnénk, az éptettnek számít, ergo nem repülhet A2 szerint... jó buli mi? :D

    d. A3 kategória... No ez lesz az amivel sokan használni fogjuk a cuccainkat, azonban itt a 25kg-nál könyebb, épített és C3 vagy C4 besorolású eszközök esetében kitétel, hogy 150m-nél közelebb nem lehetünk épülethez/építményhez. Mivel a magassági korlát 120m a nyilt A1-A2-A3 kategóriákban, a "fölötte elrepülök" sem játszik...
    Mindezek ellenére ez az a kategória ami jelenleg egyszerűen elérhető itthon és amire sansz is van, hogy minden feltételét teljesíteni tudjuk (ha akarjuk)...

    2. Jogosítás...
    Ha már tudjuk mivel és milyen nyílt kategóriában szeretnénk repülni (nyilván csak az A3 jöhet szóba jelenleg) akkor elkezdhetjük megszerezni a képesítést.
    Erre itthon nincs lehetőség a mai napon, bár a KTI egy pár napig már elérhetővé tette a tanfolyamát, amit aztán le is vett az oldaláról.
    Szerencsére azonban EU tagállam vagyuk, így ha valakinek nyelvtudása (Google fordítója?) van, akkor az osztrák, a német és a holland hatósági vizsgákat leteheti. Ezek az un. nyílt kategória A1 és A3 osztályára jogosítanak, a fentebb leírtak szerint.
    Megjegyzem, hogy a KTI tananyaga messze komplexebb és erősebb, mint az osztrák vagy a holland, de nem kell rettegni tőle, némi repülési ismerettel és a jogszabályok egyszeri átolvasásával 10 perc alatt abszolválható az A1 és A3 jogosításd adó vizsga. Az A2 egy másik tanfolyam, más feltételekkel, de feltétele az A1/A3 megléte.

    3. UAS regisztráció....
    Na ez megint egy jó téma... Elviekben a Légügyi Hatóság intézi és épp tegnap óta már hivatalosan is elkezdték online és levélben befogadni a kérelmeket. Az előzőleg mailban beküldött régi kérelmek nem jók!
    Megkérdeztem, hogy ugyan mit tegyünk, ha a kérelmen szerepllő adatok közül valami nem áll rendelkezésre? Pl. nincs serial száma a gépnek? Vagy saját építésú EPO és akkor ki a gyártó? Mi a típus? Stb.. Vicces beszélgetés volt.
    Ezzel együtt sok kérdésre választ adtak. Ha nincs serial, természetesen üresen kell hagyni. Ha konkrétan saját építésű, akkor a gyártó-hoz a saját nevünket kell beírni (nem a saját magunk által összeszerelt, hanem a saját magunk által tervezett és gyártott esetében). A típushoz ez esetben egy fantázianevet lehet írni.
    Az elektronikusan beérkezett kérelmeket a holnapi naptól kezdik feldolgozni, mindenki postán is meg fogja kapni a határozatot. (Érdekes, mert pl lakcímet kér, de postacímet nem... vajon ilyenkor mi van? :) )
    Amennyiben ezt megugorjuk, lesz lajstromszámunk, amivel elviekben a felelősségbiztosítás következik..

    4. Felelősségbiztosítás....
    Véleményem szerint bekaphatja az összes kartellező biztosító... Érdekes módon mindenkinél kb. ugyanakkora összeg jött ki a módozatokra, de biztosan nem egyeztettek. :D :D
    Szóval.. kötni kell egy biztosítást, erre tbbféle megoldás és opció is létezik, egyelőre azonban a többség 6e Ft/hó és 20-30e/év díjjal ajánl ilyen biztosítást.
    Fontos hangsúlyozni, hogy kamerás drón esetén 100gr-os cuccra is kell biztosítás, különben csak beltérben repülhető.
    Egy másik út a különböző klubbok, szövetségek tagjává válás, hiszen többségükben a tagsági díjaik tartalmaznak felelősségbiztosítást is. Sőt... ellenben a biztosítók egyedi ajánlataival, néhol un. csoportos megoldás is van, azaz nem kell külön-külön minden eszközre felelősségbiztosítást kötni...
    Bíztató, hogy ugyancsak ma sikerült egy biztosító termékfejlesztési managerével átbeszélnem a dolgokat, így van rá sansz, hogy a biztosító is felismeri, hogy az A3 nyílt kategóriában a préri közepén 10 percet reptetett 300gr-os UAS nem ugyanaz a kategória, mint az A2-ben város felett lebegtetett DJI... ez még a jövő zenéje. Jelenleg sajnos minden biztosítónál egyenként minden UAS-ra külön biztosítás kell. :(
    Ha lenyeltük a békát, jöhet a következő lépés...

    5. Üzembentartó regisztráció....
    Ez is kacifántos, de elviekben már működik. Ugyancsak a Légügyi Hatóság végzi, a lajstromozáshoz hasonló feltételekkel, azonban itt már kéri az üzembentartó által meglévő biztosítási kötvényszámot is a hatóság.
    Azaz mindaddig, amíg az előző lépésen nem vagy túl, nem lehetsz üzembentartó. Fontos megjegyezni, hogy az UAS üzembentartó és az UAS pilóta nem ugyanaz. Attól, hogy te UAS pilóta vagy, még nem kell üzembentartónak lenned és fordítva. Lásd pl. egy esetleges drón kölcsönzés.
    Tehát amennyiben rendelkezel biztosítással, máris mehet az üzembentartói regisztráció. Fontos, hogy egy UAS csak akkor repülhet, ha üzembentartója is van, aki ismeri és alkalom adtán ismerteti is a pilótával az üzemeltetés és a technikai paraméterek sokaságát.
    Ha ez megvan máris repülhet.... NÉNK... de....

    6. Légtér....
    Az új törvény ami elvileg hatályos azt mondja, hogy a kormányrendelet által meghatározott aplikáció vagy weboldal segítségével bejelentett lakott területen kívüli repüléshez nem kell eseti légteret igényelni. Azonban! Jelenleg ilyen kormányrendelet nincs.. létezi a mydronespace app, azonban hivatalosan nem használható a mai napon, így a régi rendszer van érvényben, miszerint a repülés előtt 30 nappal eseti légteret kell igényelni !
    Sajnos a legter.hu oldalán is hülyeség szerepelt tegnapig, amikor is többen szóvá tettük ezt és piros alapon beszúrták ezt a kitételt a leírásukba. Persze az eredeti leírás is benne maradt, így most az egyik sor szerint kell légtér, a másik szerint nem. :D :D Ők is a TOP-on vannak..
    Ezzel együtt valóban, légtér jelenleg még kell..

    Ha mindezzel megvagyunk akkor elviekben repülhetünk.

    A fentiek alapján, tehát egy eszköz esetén is minimum 6e Ft egy repülés (igaz ez a biztosítás 30 napra jó) és 30 nappal a tervezett repülés előtt ki kell találjuk, hogy repülni fogunk.

    +1 Korhatár...
    A törvény 16 évben minimálja az UAS pilóta életkorát, azonban amennyiben jogosítással rendelkező pilóta oktat, úgy nincs meghatározva korhatár. Azaz pl. a gyereket a saját jogsiddal és engedélyeddel oktathatod, a saját felelősségedre.

    Remélem sikerült valamennyire összefoglalnom a dolgokat és nem hagytam ki semmit. Ha mégis, majd valaki kijavít. :)

    Jó repülést... (??)...!

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • cd334

    tag

    válasz Schaf #71039 üzenetére

    A1-ben 250g-nál könnyeb, saját építésű kamerás drón miért nem repülhet, ha a sebességen nem haladja meg a 19m/s-t? Az európai szabályozásban A1 kategóriában saját építés repülhet(250g és 19m/s alatt), de kamera esetén regisztrálni kell és biztosítás is kell rá.

    Eladó drónos cuccaim: https://www.kwadmarket.hu/author/danielczigany/

  • Schaf

    tag

    A1-ben ugye reptethető

    1. Épített, 250gr.-nál kisebb eszköz, és C0 ha nincs rajta kamera.
    2. C1 jelölésű eszköz.

    Na már most lévén C0 és C1 nincs még a piacon, maradna a saját építsű kategória, azonban ha kamera van rajta, akkor tökmindegy a súlya 25kg-ig, csak A2 vagy A3...

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • cd334

    tag

    válasz Schaf #71041 üzenetére

    Szerintem féreértelmezed. Ebből a táblázatból nem látom hogy jön ez ki. Nekem annyi látszik, hogy szenzor esetén regisztrálni kell, de tiltás nincs benne.

    Egyébként ez a táblázat 2023 január elsejétől lesz csak érvényes.

    Eladó drónos cuccaim: https://www.kwadmarket.hu/author/danielczigany/

  • Schaf

    tag

    válasz cd334 #71042 üzenetére

    Jogos, bár mintha erre a magyar tananyagban lett volna utalás...

    De ezért is írtam, hogy majd pontosítja valaki, ha valamit elírtam véletlenül.

    Ezzel együtt 250gr-mal a mezőn senki nem fog bohóckodni... :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • vandor01

    őstag

    válasz Schaf #71039 üzenetére

    örömmel olvasom szinte falom a soraid! :DDD

    SZOVAL: semmi valtozas nem tortent! 2018/2019/2020/2021 -> forever!
    lehet beleszarni az uborkagorbitok hulyesegenek a helyi: a palkovicsok es semlyenek ((mindenki rakja ide a sajat orszaganak a szagertoinek nevet)) szigoritasaba .....
    a 250gramm alatt lehet nenni reptetni ugy mint regen betartva az elemi szabalyokat vigyazunk respektaljuk embertarsainkat az allatokat (kutyak es gazdaik) a parkokban vagy menjunk a pusztaba azt mehet a bokorugras! :D

    Jó repülést... (??)...! :DD

    [ Szerkesztve ]

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • Schaf

    tag

    válasz vandor01 #71044 üzenetére

    Kihagytad, hogy ha képrögzítés történik, akkor az A1/A3 nyíílt kategóriákban sem utak, sem gyalogösvények és ezernyi más sem lehet a képen. :D :D

    Asszem maradok a kisgépes repülésnél.. fele ennyi korlátozás nincs. :D :D

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • vandor01

    őstag

    válasz Schaf #71045 üzenetére

    itt senki nem rogzit semmit!
    egy 250grammos gepbe nem fer bele a 100grammos akcio kamera!!
    ami itt van az FPV... az nem 4K hogy amuljunk bamuljunk a termeszet szepsegeirol ez csak egy rakat fos pixeles hangya haboru..... orul a paraszt ha szerencseje van es meg idoben kiszur egy agat meg bogat meg leveleket es ki tudja kerulni
    senki nem rogzit itt semmit! ami megis rogitesre kerul? az vami kulsos arrasetalo veletlen fogja az adast azt felveszi a telcsijere! a rogzites utan a tovabbiakban az mar az o felvetele o a tulajdonosa a felvetelnek nem a pilota!! Tovabbiakban a felvetel tulajdonosanak a felelosege hogy hol es mikep osztja meg a hangyahaborut! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • Schaf

    tag

    FPV??? Hajjaj.. akkor még egy segítő is kell melléd! :D :D :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • vandor01

    őstag

    válasz Schaf #71047 üzenetére

    jaja az arrasetalo aki szakertoen rogziti az anyagot
    mivel ezzel szakerto lesz igy Ö lesz a segito is egyben.... :DDD
    problemsolved.....

    CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."

  • Schaf

    tag

    válasz cd334 #71042 üzenetére

    Közben megtaláltam a vonatkozó rendelkezést:

    "...I fall under the 'open' category will I be able to fly my old drone after 31 December 2020 ?

    Yes, from 31 December 2020 to 1 January 2023, you may fly your drone without class Identification label in the ’open’ category under the following conditions:
    drones with less than 500 g MTOM cannot fly over people, and pilot competency is determined by your National Aviation Authority;drones with less than 2 kg MTOM can fly 50 metres or more (horizontally) from people and the pilot must undergo training equivalent to subcategory A2 (see the FAQ section on training);drones with less than 25 kg MTOM, can fly in areas free from people, 150 metres or more away from properties, and the pilot must undergo training equivalent to subcategory A3 (see the FAQ section on training).
    After 1 January 2023, you can still fly your drone without class identification labels, however, only under the following subcategories of operation, for which you have to fully comply with:
    Subcategory A1 when the drone’s maximum take-off weight (MTOM) is less than 250 g; or Subcategory A3 when the drone’s maximum take-off weight is less than 25 kg. "

    ...és most épp ha megölnek se tudom mi is volt a KTI anyagban az ideiglenes nemzeti szabályozás erre, de mintha (Lőric miatt?) a kamera eleve tiltott, vagy 2megpixelnél rosszabb lehetne csak. :D

    Persze mivel a holland, a német és az osztrák anyagot is olvastam, onnan is emlékezhetek erre a kitételre.

    OFF: Ezért hülyeség sokat tanulni akár külföldön is... :D :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz vandor01 #71048 üzenetére

    Na látod? Ugye, hogy simán megugrod a feltételeket? Nem is olyan nehéz. :D :D :D

    Mondjuk azt jó, ha előre tisztázod a segítővel, hogy te csak pilóta vagy, a GDPR az ő sara. :D

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák