- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- OpenMediaVault
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Játékfejlesztés
-
IT café
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
marciart11
aktív tag
Szia!
Androidos eszközökön lassabban fut a szoftver és labilisabb elsősorban az usb 2.0 vs Lightening csatlakozó , illetve az optimalizáció nak tudható be. Sima ipad mini vel nem megy, ha nem ipad mini retina vagy annál újabb IOS eszközzel használható.
Ha szeretnél follow me-t gps alapon meg google térképet akkor kell a cellular. Javaslom az ipad mini retinát bőven elég mérete miatt a táv nem fogja a kezedet lehúzni -
vandor01
őstag
mindenki csak remenykedhet hogy a csoda kinyai technika nem dobja el magat!
2 cso kukorica? vagy egy torott piros Lada a VII kerben?
vagy 2 frissen kepzett es erkezett migra bozotharcos elete....de igy vagy ugy?? bukta lehet a vege?
vagy a helyszinen hagyod 3 kilos gepet vagy fizeted a toreskartCSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
medvegy
aktív tag
Óvatosan azért a város fölött, főleg ilyen hidegben. Pont a minap panaszkodott valaki a Phantom tulaj FB csoportban, hogy magától leszállt a gépe, mert leesett az aksi feszültség a hideg miatt. Szerencséje volt, mert nem volt messze tőle a gép, de ha város fölött mondjuk a felszállási helytől 1.5 km-re gondolja úgy a Phantom, hogy le kell szállni, azért az tud galibát okozni. Hidegben sose felejtsd el az aksikat előmelegíteni. Én pl zsebben szoktam tartani az első két aksit miközben a kiszemelt hely felé tartok.
Teréz Atya: "En azt mondom, hogy lehessen varosban roptetni. De jogsi es biztositassal, gephez azonositoval. Ha valaki hulyeseget csinal, vegyek el a jogsit. Kint a pusztaban, elhagyott teruleten meg roptessen barki azt, amit akar. A hobbystakat hagyjak beken." Teljesen egyet értek! (De úgyse ússzuk meg ennyivel...)
[ Szerkesztve ]
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
Allien
veterán
Me kellene a ZIndexnek egy NORMÁLIS cikket írni, videóval, ahol egy csajt videóznának, bemutatva, mit is látni egy ilyen géppel. A női öltözőbe berepülés/benézést is bemutatva. Legfőképpen, hogy milyen közel kellene repülni egy csajhoz, hogy "élvezhető" kép/videjó legyen belőle. Sajna, a többség beszólós lámafasz indexhuszár.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Teréz Atya
senior tag
Nem rolad van szo, az RCG tele van olyan lama f*sszal, akirol irtam. Most linkeljem egyenkent, hogy ki a hulye?
Volt, akinek a gepe majdnem eltalalt ket kislanyt lezuhanas kozben, aztan amikor azt megpiszkaltak, ugy tette fel YT-ra h "kinda creepy girls."
Kb. ket eve majdnem egy kislanyt kapott fejbe egy otthon barkacsolt szar a szemem lattara. Valami DSLR-t vagy mi a szoszt cipelt, aztan csak a gepet tudta sajnalni, az meg sem fordult a fejeben, hogy az ocskavasa valakit megsebesithetett volna.
Aztan van olyan, aki nekem meselte, h gepet reptetni csak headless modban erdemes. Es meg o magyarazta nekunk h hogyan mutatkozik meg a yaw lag, stb. A vicc az h kb. tobb gepet raktam ossze, mint amit o latott egesz eleteben, de ez mellekes.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
Ez meg a masik oldal. De van egy kerdesem, minek a leskelodeshez dron? Pozsonyban van egy Drazdiak nevou to. Ott ugy toljak a csajok a topless-t mintha kotelezo lenne. Sajna ez el is vette a kedvem, mert melltarto nelkul annyi kicsi, de logo cickot lattam, h el is ment a kedvem a stirolestol. Asszonynak jobb van, akkor meg minek?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
medvegy
aktív tag
Ha fent vagy FB-n, érdemes csatlakozni ehhez a csoporthoz. Nagyon sok hasznos infót tudhatsz meg onnan is
Az emberek hozzáállásával nem kell szerintem foglalkozni. A legtöbben a magasröptű 'médiából' informálódnak, sokan pedig egyszerűen irigyek a hobbidra (esetedben munkaeszközödre).
Milyen Phantom-mal repülsz?
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
medvegy
aktív tag
Szépek a vágások, tetszik, hogy zenére vágtad. Gyakorolgatni viszont szerintem érdemesebb városon kívül, addig amíg nem ismered a gépet teljesen. A rendőröktől érdemes tartani, ahol ott van egy rendőr autó én nem biztos, hogy föl szállnék (hacsak nincs légtérhasználati engedélyed). A szabályozás egyelőre szürke, mindent lehet, de közben mégsem. Ha akar, meg tud büntetni a rendőr. Itt egy oldal a jelenlegi zavaros jogi helyzettel kapcsolatban.
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
kimista
aktív tag
amit linkeltél, csak egy email, abban semmi hivatalos nincs.
ami téged érint, az a következő mondat a legelején:Minden pilóta nélküli légijármű – függetlenül a felhasználás céljától – a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény hatálya alá tartozik.
vagyis, függetlenül attól, h kint a réten fotózol, vagy bent a városban, kis géppel vagy naggyal, a törvény alá vonatkozik a repülés.
a többi csak rizsa, de a törvény az törvény, miszerint:
-kötelező felelősségbiztosítás speciálisan drónra kötve
-légtérhaználati engedély
-tevékenységi engedélyez a 3 dolog kell, enélkül büntethető vagy.
(tudom, mert beszéltem a légügyi hivatallal)gyakorlatban még én sem hallottam h vkit büntettek volna, de a magyarisztáni bürökrácia és korrupció fellegvárában nem én akarok lenni az első..
[ Szerkesztve ]
Van pár versenydrónom, menő telefonom, atomerős gamer laptopom, kocsim, motorom. Ide ezeket kell írni, nem?
-
mobbo
senior tag
elég jó lett, első repüléshez képest főleg és a vágásban is vannak jó részek
a karokat kijebb lehet tekerni a távon (ha nem akad be szállításnál), akkor finomabb mozgásokat is lehet csinálni,
illetve a szoftverben tudsz állitani expot meg gimbal speedet, pl nem áll meg a gimbal hirtelen hanem szépen lassulva
és ami neked nagyon kéne az egy szűrő
meg utómunkában fényelés, erről sok jó videó van yt-on -
Allien
veterán
Ha ilyen gépem lenne, én keresnék egy zárt kertes, lapos tetővel rendelkező házat (persze bérházat). Egy kis delláért bizti fel lehet menni olyan tető részre, amely a ház tulajdona, a gondnok meg ugye pízből él. A gps nem halál pontos, de azért egy bérházat még eltalál. Oda a rendőrség is sokkal nehezebben rohan be.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
tibibi
őstag
Szerinted ebben az országban miért van bármiféle szabályozás?? Elárulom nem azért ,hogy rend legyen. Hanem ,hogy valaki(k) tudja tömni a zsebeit .Valamelyik mutyi cimbora majd kap korlátlan engedélyt a többi meg elmehet a ...csába. Tudom,hogy politika,de sajnos ez van.....
[ Szerkesztve ]
-
kimista
aktív tag
nem kell semmiféle tagságság ahhoz, h szabályosan repülj.
3 dolog kell:
-kötelező felelősségbiztosítás (pár bank árul csak ilyet) kb 30ezer félév
-légtérhasználati engedély, amit a légügyi hatóságtól kapsz meg, az első asszem 30ezer, utána csak 9ezer alkalmanként (asszem 3 hónapra adják)
-eseti engedély, szintén LH-tól, ez is nagyobb időszakra.plusz felszállás előtt csörögni nekik h repülnél.
az más dolog, hogy ezeket nem egyszerű összeszedni.. azt mondtam már, hogy ha elírsz az igénylésben egy betűt, és elutasítják, akkor adhatod be újra, következő pénzért. szóval ha az elsőt írod, és kb 5ödjére fogadják el akkor szép kis summa.
Jah meg a biztosítás is csak lehuzás, mert nem biztosít semmit.szóval good luck a szabálykövetéshez... üdv magyarisztánban
Van pár versenydrónom, menő telefonom, atomerős gamer laptopom, kocsim, motorom. Ide ezeket kell írni, nem?
-
kriszbon
őstag
Hmm... igaz nekem nincs ilyen kamerás frankó kütyüm, de 190m-en már én is járkáltam a Runner 250-el.
Tavasszal tervezgetem a nagyobb magasságok meghódítását is, csak azért mert kíváncsi vagyok milyen a kilátás még magasabbról.
Majd egyszer talán nekem is lesz ilyesmi kamerás masinám, hacsak addig be nem tiltják teljesen ezt a hobbit, és csak szoba koptert szabad csak használnunk ebben a "szabad országban".(#33159) twine: Még nem is annyira idióta szabályozásnak néz ki.
[ Szerkesztve ]
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
vandor01
őstag
hat igen... hosztak 6db egyszeru szabalyt... ami persze az itt megfordulo tagoknak fajdalmas lehet de a hetkoznapi embernek ertheto belathato mindenfele suly/hatotav/regisztralas/szervezet/lajtstromozas... etc etc... ami csak a buroktarizmust, visszaelest es sok sok piiizt jelenthet majd valakiknek?
Csak par gondolat nagyjaink altal torvenybe fogalmazottbol
A repülőmodellre az egységes szabályozás érdekében ugyanazok a szabályok fognak vonatkozni, mint a pilóta nélküli légijárművekre, így a pilóta nélküli légijármű fogalmának változtatásával a repülőmodell fogalma beolvad e fogalom alá.
nincs modell nincs drone nincs kis/nagy akarmilyen kategoria....
egy valami lesz: "pilota nelkuli legijarmu"A módosítási javaslat tartalmazza az állami és a polgári pilóta nélküli légijárművekkel végrehajtott repülések képzésének, a képzést végző szervezetek kijelölésének szabályaira, a légialkalmassági vizsgálat rendjének, a légialkalmassági tanúsítvány kiadásának,felfüggesztésének részletes szabályaira, valamint a pilóta nélküli légijárművel végzett tevékenységre és az üzemben tartásának szabályozására vonatkozó miniszteri felhatalmazó rendelkezéseket.
(Felhatalmazást kap)
a miniszter, hogy a honvédelemért felelős miniszterrel és a rendészetért felelős miniszterrel egyetértésben a pilóta nélküli légijárművekkel végrehajtott repülések szabályait, a nyilvántartás részletes szabályait, a légialkalmassági vizsgálat rendjének, a légialkalmassági tanúsítvány kiadásának, felfüggesztésének részletes szabályait, a pilóta nélküli légijárművet vezetők képzésének részletes szabályait, a képzést végző szervezetek kijelölésének szabályait, a pilóta nélküli légijármű vel végzett tevékenység részletes szabályait és az üzemben tartásának szabályait.
(rendeletben állapítsa meg.)kepzes?
szervezet?
uzembetartas, lajstrom?
erzodik a LEHUZAS!![ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
MPowerPH
félisten
Persze, vilagos, olvastam is. Ha nagyon repkedni akarok, akkor olyan helyre megyek, ahol a madar se jar. Nemzeti parkok, ahol tilos a repules, es nincs is legiforgalom, pl. pont megfeleloek erre a celra. Most telen egyebkent ertelmet is veszti a nagyobb magassag, mivel a parasabb levego es a nagyobb legszennyezettseg miatt a latotavolsag az eleg alacsony.
Egyebkent ez a torvenyi szabalyozas nagyon a helyen van, nem ugy az, amit Mo.-n akarnak bevezetni. Otthon ugye ez az egesz szimplan illegalis lesz, tehat vagy fizetsz egy rakat penzt az engedelyekre, vagy mehet a dron a polcra.
A mod 2-ot meg nem probaltam, megteszem majd ha azt mondod, azzal jobb.
En szeretem feszegetni a hatarokat mindennel, persze megtartva a biztonsagot. A tegnapi repules volt az elso, hogy felkuldtem ennyire, eddig mindig megalltam 200m-en. Es en marha benthagytam a memkartyat az adapterrel a szamitogepben, igy felvetelt sem csinaltam. De nem is lett volna jo, a 15km-re levo eromu mar nem igen latszott a para miatt.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
duc
aktív tag
Akkor: a bivalyerős cuccom ami könnyebb mint 25 deka, 50m-ig nem endgedély/regisztráció/tanfolyam köteles. Vagy csak akkor, ha nem reptetem, mert a táblázat szerint a repmagasság "nincs" esetében nem kell semmi.
VAGY: 0-50 méterig már e-learning+reg+biztosítás kell. (?)
Hülyevagyokénehhez. (is)[ Szerkesztve ]
üdvöske, redmondi óriás, tetszetős, rendre, légkavaró, akár, megoldás, kicsike, ipar.
-
Geller72
veterán
..félrészegen???? ...a gyengék felese a három centes A kicsi/puha technikáját már jóval előbb, középiskolás korodban elsajátítod, amikor segg részegen akkor is rámászol a Jolánra, ha pontosan tudod, hogy ott minden lehetsz, csak kemény nem. . De ha már egyszer megígérted.. .
-
medvegy
aktív tag
Szép felvétel! Viszont a -8 °C-os/ködös repüléssel nagyon óvatos legyél. Az eléggé ismert tény, hogy a hideg (különösen a -8 °C) nem jó az aksinak, extrém esetben hirtelen beeshet a feszültség, és a gép jóesetben leszáll ott ahol van, rossz esetben lepottyan. Nem olyan köztudott de állítólag a kamerának sem tesz jót a hideg. Állítólag maradandó károsodást is szenvedhet a mínuszoktól, lsd ITT (igaz ez P3P, nem P4, de a kamera elég hasonló). Ami viszont a legelőnytelenebb kombináció a hideg + köd egyszerre. Ha mínuszokban ködben repülsz, akkor elkezd szépen lassan lefagyni a propellered (ezt írtad is), a jégréteg egyre vastagabb lesz, egyre jobban kell forogni a motoroknak, hogy meglegyen a felhajtó erő. Végül már olyan vastag lesz a jég a propokon, hogy a motorok nem győzik fordulattal és ekkor jön a zuhanás. A DJI Phantom tulajdonos FB csoportban az elmúlt hetekben 2-3 ilyen zuhanásról is írtak márkatársak. Egyikőjük videót is csinált az esetről okulás képen: KATT. Én 0° C-ig repülök.
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
maximilian4
addikt
Ott van a videóban hogy a "plan" az volt h felküldi a ködréteg vagy felhőréteg fölé, ahol tiszta az ég és süt a nap...hát nem jött neki össze, de az ötlet is elég baromság volt. Gondolhatta volna hogy mi lesz a vége (jegesedés stb.). Ennek ellenére 70 m-nél eltűnt a gép és több száz métert ment vakon felfele. Épp eszű ember feladta volna és leszáll, majd átgondolja hogy mekkora retard volt. De ez 400m-t nyomja felfele a fagyos ködös trutyiba, ráadásul a horizontális sebesség is változik, nem korrigálja, már nem is az udvar fölött a gép. Inkább annak örüljön hogy nem zuhant rá senkire. Közel 200km/h-val megüt valakit felülről egy ekkora gép, ott komoly sérülések lehetnek. Az ilyet eltiltanám a drónoktól. Ha történik vakami, mi az ilyen barmok miatt leszünk megbélyegezve.
Amúgy én is kezdő vagyok, de ehhez agy kell, semmi több.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
medvegy
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic