Új hozzászólás Aktív témák

  • Schaf

    tag

    Megpróbálok egszerre válaszolni, ezért nem címzem külön külön mindenkinek.

    Hogy valaki levizsgázott az osztrák jogsira és nem találkozott a C0-C1 kifejezésekkel??? Hajjaj.. akkor ott valami nagyon komoly stikli van... én is vizsgáztam mások helyett A1-re, de ha elolvastad a német nyelvű tananyagot is, ott bizony pontosan le van írva mi is az az UAS osztály. Sőt a német anyagban van kifejezett leírás arra is, hogy mi van a régebben vásárolt moellek besoroloásával. (érdekes módon a magyarban erre utalás sincs)

    Sajna a magyar tananyag linkje külső megosztásként nem működik, de itt egy link, amiről lehet tájékozódni a dolgok többségéről:
    [link]

    Ugyanitt az is látható, hogy az épített modellekhez, FÜGGETLENÜL a méretüktől A3 jogsi kell majd, plusz az építőnek kötelező lesz üzemeltetési eljárást csinálni hozzá. De ez az ÉPÍTETT modellekre vonatkozik..
    Ez egy elég érdekes rész, mivel ez alapján a "kit"-ben kapható modelleket leszámítva MINDEN olyan eszköz, ami saját építésű, ebbe a kategóriába tartozik majd, függetlenül attól, hogy súly szerint hova tartozna. (kitétel, hogy a nem gyári alkatrészek használata is automatikusan "épített" modell kategóriába sorolja az UAS-t)

    C0-C1 kategóriában SEMMIFÉLE sebességi megkötés NINCS. C2-ben van, ahol különbséget tesz "alacsony sebességű üzemmód"-dal rendelkező eszközök között, de ez is csak akkor értelmezhető, ha az UAS nem merevszárnyú. Ha merevszárnyú, akkor mindegy, mindenképen kell hozzá a képzés... akkor is, ha csak 1 kg. C2-től pedig már A2 vagy A3 jogsi kell.

    Szóval ecaddsell.... légyszíves értelmezd a következő AustroControl mondatokat:

    "...Meine Drohne hat keine CE-Kennzeichnung der erwähnten Klassen C0 bis C4. Kann ich sie trotzdem im europäischen Regulativ weiterhin verwenden bzw. benötige ich dann jedenfalls eine Bewilligung der Austro Control?
    Wenn die Drohne in der Open Kategorie verwendet wird, ist hierfür eine Bewilligung der Austro Control nicht erforderlich. In der Übergangsfrist können auch Drohnen ohne CE-Kennzeichnung in der Open Kategorie verwendet werden, sofern gewisse Gewichtsgrenzen (bis 500 g für den Betrieb in A1, bis 2 kg für den Betrieb in A2, bis 25 kg für den Betrieb in A3) nicht überschritten und die Vorgaben der jeweiligen Kategorie eingehalten werden. Der Betreiber der Drohne muss sich lediglich online registrieren und sicherstellen, dass alle Drohnen-Piloten die notwendige Kompetenz aufweisen...."

    Szóval kicsit még bújd az elérhető anyagokat, hogy megértsd, nem az határozza meg a jogsidat, hogy hány m-re akarsz és honan repülni. Egy halom más dolog is közre játszik. Első körben be kell sorolnod az UAS-t "C" osztályba és onnantól derül ki, hogy milyen jogsival repülhetsz akár csak egy cm-t is vele...
    Az osztrákok pedig azért nem akartak ezzel szőrözni, mert a régi gépeket így is nehéz lesz "C" osztályba sorolni, nekik ahogy írod is egyszerűbb volt azt mondani, hogy a régi gépek 500gr-tól 2kg-ig tartoznak az A1 kategóriába és kész. Ez nem a játék kategória, hanem az, amire most vizsgázhatsz A1/A3 jogsi

    Egyébként ezek szerint, ha jól értelmezem az AustroControll azt mondja, hogy 2 kg-ig a régi CE jelölés nélküli gépek a nyílt A1 jogsival repülhetőek?? :Y :Y

    A magyarok ebben még nem foglaltak állást de szerintem valami hasonlóra kell számítani álunk is.

    De valahogy az az érzésem hamarosan rengeteg eladó repülőeszköz lesz a piacon...

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák