- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
akinek gpay gondja van: nem tudom, az illető ír-e ide is, mindenesetre a curve fórumára valaki írt egy megoldást. ő a google-ből eltávolította a kártyát, aztán kilépett az appból, törölte az adatokat és a cache-t, majd így kezdett elölről mindent. az appba újra belépve megjelent az add to google gomb, a rábökés után megérkezett az ellenőrző sms, és azóta (nála) működik minden, a concactless is
-
-
gzbotii
veterán
válasz pictigjis #6505 üzenetére
Az a hozzászólás tartalmaz Curve-el kapcsolatos dolgokat is, vissza is raktam ON-ba. Viszont utóbbi időben hangsúlyos lett a GPay téma, néha nem is Curve kötődéssel. Főleg arra vonatkozott.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz pictigjis #6502 üzenetére
" ... ő a google-ből eltávolította a kártyát .... "
Nekem pont ez okozta a vesztemet. A Google Pay magyarországi megjelenése előtt gond nélkül felvett kártyát a - GPay alóli - törlést követően, soha többet nem tudtam felvenni.
Sajna ez a data és cache törlés a "call center"-es kézikönyv első bekezdéséből származik, és egyébként is max. csak azon segíthet, aki még sose vette fel korábban a kártyáját GPay-be. Kb. ennyit tudnak. Ja, meg telepítsd újra. Esetleg nyomj egy factory reset-et, hátha ...Nem tudom, hogy mit csinált vagy nem csinált a Curve (v. a Google?) de egyre több - akár a GPay-től független - probléma a szolgáltatással.
Ezt pedig sikerül egy olyan support-al tetézniük, mely képest leírni, hogy: tudunk a hibáról, és egyszer majd javítva lesz. Becsszó szolni fogunk. -
emeritus
tag
válasz olizatriznyá #6510 üzenetére
Ha a Curve kártyával való NFC fizetés fontos, akkor menj át az ajánlott szakmai topikba, írd le a helyzetet, kommunikálj és a közösségnek lesznek ötletei a megoldás megtalálásához.
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
zsola400
aktív tag
válasz emeritus #6511 üzenetére
Szerintem ez elsősorban Curve probléma, nekem is működött még tavasszal Curve-Gpay nfc fizetés, de azóta se tudtam hozzáadni, pedig már minden kipróbáltam (supportal azóta is van nyitott ticket). Most, hogy hivatalosan is elérhető nálunk a Gpay többször is próbáltam de nem engedi hozzáadni, Revolut-al viszont hibátlanul működik!
-
M3oH
addikt
Köszönöm a kódokat! István89 volt az első, övet használtam fel.
Viszont kártya hozzáadásnál elakadtam, 2 mastercardot is próbáltam, illetve revolutot, de csak 0ft is terhelés érkezett. Összefoglalót olvastam, hogy lehet pár nap a a dolog. Kíváncsian várom, hogy lesz-e javulás. -
SteveButabi
csendes tag
HI!
Csak leírnám tapasztalataimat, hátha segítek ezzel valakinek megspórolni pár ősz hajszálat, igazából ha tudtam volna, hogy ekkora szerencsétlenség a curve, neki se állok vele bohóckodni, de azt hittem, h legalább olyan stabil/komoly rendszer mint a revolut, de a működésük, amit tapasztaltam, inkább valami szánalmasan béna garázscégre hasonlít.True story:
Regisztráltam, megkaptam a kártyát, beregisztráltam rá az összes bankkártyámat, verify is megvolt, majd kiderült, hogy nem tudok vásárolni a kapott fizikai curve kártyámmal, mert eltérő rajta a lejárat és a CVC kód, mint amit az app mutat, hogy minek kéne lennie kártyámon, tehát legyártottak nekem egy rossz adatokat tartalmazó kártyát(az appban lévő adatokkal tudtam vásárolni).
Ezt megreklamáltam, 10!!! nap múlva jött a válasz, h telepítsem újra az appot, meg screenshotoljam ki(screenshot le van tíltva ha mutatja a kártyát), de lefotóztam nekik egy másik telóval, illetve újratelepítettem az appot, ahogy kérték, de nyilván ez nem befolyásolta a fizikai kártyám működőképességét. (Ilyen ügyfélszolgálatot kb kár is fenntartani )
Ezt megírtam nekik ÚJRA!!! 13 nappal ezelött, de válasz még nem érkezett rá.
GO BACK IN TIME csak 5000ft alatt működik, 1:1-be váltja a GBP-t ezekszerint, mert 5000GBP a limit. Erre is rákérdeztem, azt válaszolták, hogy írogassak nekik levelet minden tranzakciónál, amit átakarok helyezni, és majd ők áthelyezik.....
És ami az utolsó szöget verte a curve koporsójába, hogy már nem működik a vásárlás applikációs adatokkal sem. Beterheli a mögötte lévő kártyámat, sikeresnek látszik mindenhol, de a banki fizető oldalon sikertelen tranzakciót kapok, és pár nap múlva feloldódik a mögöttes kártyámon a terhelés. Több helyen próbáltam, több összeggel, több banki fizető oldalon, ugyanaz az eredmény, de direct kártyával működik a vásárlás. Probáltam törölni majd újra hozzáadni kártyámat, ugyanolyan hibás a működés, pedig a regisztrációnál a test charge az simán megy. 1 hete már nem tudok vele vásárolni.
App-ban még probáltam megnézni a limit beállításokat, vár ehhez sok köze nem lehet, de nem tudom, csak hibaüzenetet kapok. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz SteveButabi #6517 üzenetére
Köszi a beszámolót!
Az én történetem a Curve-el nagyon szépen indult. Minden OK volt elsőre, és mivel UK BIN-es kártyát kaptam, a Google Pay contactless payment-el sem volt gond.
Aztán jött a magyarországi GPay bevezetés, és dőlt-borult - szinte - minden. Azért mondom, hogy szinte, mert a kártyát azért tudnám még használni, de a contactless payment-nek lőttek (így pedig annyira "nem buli"). Az előbbi anomáliából fakadóan volt "szerencsém" megtapasztalni a support működését. Rettenetesen lassan válaszolnak, és legutóbb képesek voltak leírni, hogy dolgoznak a hiba kijavításán, de hogy annak megoldása mikorra várható, azt nem tudják. OK-OK. Nehéz is ezt megmondani előre. De, mikor kijelentik, hogy ezzel kapcsolatban nem is köti őket semmilyen határidő, ill. majd ha kész, szólnak, akkor azért kicsit elkerekedett a szemem.
Mostanában egyébként is sok a gond velük. Elég dermesztő hibákról lehet itt a topic-ban olvasni, melyekhez képest az én gondom semmiség. Legutóbb, pl. István sztoriját olvasva szaladt fel a szemöldököm.
Az elején nagyon dühített, hogy nem tudom már úgy használni a kártyáim, ill. a telefonom, mint annak előtte (Curve mögött volt "minden"), de mára már elengedtem a kérdést. A Revolut is muzsikál szépen GPay alól, ill. ha külföldre megyek, akkor is elég lesz. Nem feltétlen lesz szükségem Curve-re is.Röviden
Akinek működik jól, az örüljön, de ha bármi gond adódna, semmi jóra ne számítson.Support / call center: tuti, hogy ezeket tenyésztik valahol. Egy távoli farmon. Ilyen agy nélküli, gondolkodásra képtelen droidok. A szövegértés és logikus gondolkodás írmagját is kiírtották belőlük. Tisztelet a nagyon-nagyon ritka kivételnek! Utóbbira példa a Revolut support-os.
-
germinator66
aktív tag
Hopplá, kicsit leizzadtam: tapasztalt valaki olyat, hogy kp felvételnél a dupláját vonták, mint amit kellett volna? Curve-ben a helyes összeget látom, ugyanakkor a mögöttes egyenlegről már a kétszeresét vonták...
-
István89
tag
válasz <Adamsky> #6518 üzenetére
Meg is jött a válaszuk az elutasításra.
It’s not clear why it declined, as this can be because the internet connection has dropped, there were details discrepancies or there was an issue on the side of OTP BUDAPEST.
Érdekes. Mindegy, ha nincs probléma, akkor tényleg jó szolgáltatás lenne ez. Pláne, amíg a magyar bankok nem fogják bevezetni a gpay-t, de ha valami probléma jön elő, akkor nem mindig könnyítik meg az emberek dolgát. -
germinator66
aktív tag
válasz germinator66 #6519 üzenetére
Ráadásul TW kártya volt mögötte, és így szépen belemartak két deviza tárcába is, amit ugye ráadásul a TW váltott, tehát sima refund esetén nem fog visszaállni az eredeti állapot, hanem megmarad a HUF-ra váltás. Anyjukat.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz SteveButabi #6517 üzenetére
egy kicsit nem értem, amit írsz. biztonsági okokból a virtuális és a fizikai kártya lejárata és cvc kódja különbözik. aktiváltad a kártyát az appban az utolsó négy számjeggyel? aktiválás után lesznek ugyanazok a számok az appban, mint a kártyán
-
pictigjis
Topikgazda
október huszonikszedike óta tudnak a supportnál a back in time-os problémáról, és most, decemberre fordulva még mindig itt tartunk. ez őrület
Hey everyone, I have checked with the team for updates on this issue and they are working on it! However, they aren’t able to provide a timeframe for when they’ll have this sorted. Sorry we can’t provide any more information at the moment, but we’ll be in touch as soon as it’s fixed!
-
SteveButabi
csendes tag
válasz pictigjis #6522 üzenetére
Óóó, értem, akkor ez feature, nem bug. Persze, aktiválással kezdtem a dolgot, ami végülis fogalmam sincs, h sikerült e vagy sem, mert nem adott visszajelzést, de ez olyan apróságnak tűnt a többi mellett, h nem le se írtam, de természetesen ezt is jeleztem az ügyfélszolgálatnak. A válasz csak annyi volt, h installáljam újra az appot(nem pedig, h aktiváljam újra, mert az még nem sikerült), ami megtörtént, de semmi változás, se az aktiválással, se semmivel, minden ugyanúgy (nem)működik mint elötte.
Megmondom őszintén, azért gondoltam, h sikeres az aktiválás, mert arra számítanék mint felhasználó, hogy a sikertelen vásárlásról jönne egy üzenet, hogy "sikeretlen vásárlás, oka: inaktív kártya", de ilyen nem volt, csak simán elutasította, minden féle indoklás nélkül.
De köszönöm, h rávilágítottál, h mi is lehet akkor a valós probléma, ettől függetlenül nincs rá se megoldása, se válasza a curvenak.[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz SteveButabi #6524 üzenetére
a te esetedben nem zarnam a minimum reszleges user errort. osszevissza keverhetted a virtualis es a fizikai kartya lejarati es cvc adatait. ha belepsz az appban az account fulre, biztosan nincs ott egy activate menupont? csak ennek elvegzese utan lesznek (lettek volna) egyformak az appos es a fizikai kartya szamai
-
SteveButabi
csendes tag
válasz pictigjis #6525 üzenetére
Annyiban igazad van, hogy a hiba okát rosszul állapítottam meg, de szerintem az nem is az én dolgom. A kártyákat sem kevertem, hol egyik adatait használtam, hol másikét.
Ha az "activate card" menüpontnak el kellene tűnnie aktiválás után, akkor valóban nem aktív a kártyám, de ez nem volt túl egyértelmű nekem, mert se egy "ok" se egy "error"-t nem kapok aktiválásnál, csak beírom a számot, leOKézom és ennyit, nincs visszajelzés.
Miután már sehogy nem tudom használni, ügyfélszolgálat meg nem létezik, el kell engednem a dolgot -
emeritus
tag
válasz SteveButabi #6528 üzenetére
Ha fizikai kártyád és a virtuális kártyád adatai között eltérést látsz, akkor a fizikai kártyád aktiválása nem történt meg. Aktiválás után a virtuális kártya adatai a fizikai adataira frissülnek. Érdemes a Curve honlapját átfutni, sok hasznos információt tartalmaz.
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
pictigjis
Topikgazda
valami nagy gebasz van. 19 ezret akartam felvenni erste atm-nel, amire kiirta, hogy nincs eleg fedezet a bankkartyan. app szerint fizettem, mogottes kartyan is zarolva. atm meg cetlit sem adott, csak kikopte a kartyat. tegnap a felesegem kartyaja nem mukodott a gls futar terminaljanal, ez nagyon nem tetszik
-
kmarci25
veterán
Furcsa olvasni, hogy ennyi problémátok van, nekem valami őrült nagy szerencsém lehet. Semmi gondom a kártyával, se a fizikaival, se GPay alatt. Használom, sosem volt olyan, hogy terminál nem fogadja el, sosem volt dupla terhelés. Egyszer fordult elő, hogy az eurós OTP automata nem adta ki a kért összeget, de azt a Revoluttal egy hét alatt sikerült rendezni.
Sajnálom, hogy ennyi bajotok van vele."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Andreas2
tag
válasz olizatriznyá #6530 üzenetére
Megjelent egy a netbankomban egy "Hitelkártya használat jóváírása" tétel.
Viszont tegnap megint belefutottam. Tesco önkiszolgáló pénztár, veszek valamit, fizetek (wallet+Curve) fizetés ok, másik bolt szintén rendben, később vissza kell mennem a Tesco-ba, fedezethiány miatt elutasítva, Curve alá tett hitelkártyára átváltva minden ok. A számlatörténetben megint kétszer van zárolva ugyanaz a tétel.
Azt hiszem egy időre felfüggesztem a Curve használatát.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz olizatriznyá #6533 üzenetére
most megnéztem a limit fülön, ott például nincs nyoma a mai sikeres/nem sikeres atm-felvételnek
valószínűsítem, hogy ilyenkor a standard procedúra az, hogy a tranzakció indításakor bezárolja a tételt, és ha valami gebasz van, automatikusan megy a refund is - csak az app a rengeteg szar bugja miatt ezt már nem jeleníti meg (illetve kis trükkel lehetne látni, ha a rohadt back in time hiba miatt egy másik hibaüzenet nem írná felül ezt az információt)
viszont ha vissza is jön a pénz, ennyi hibával egyszerűen nem lehet alapozni erre a szolgáltatásra... pedig nagyon sokáig tök jól működött, saját megfigyelésem szerint a wirecardról való átállás cseszett szét mindent
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #6535 üzenetére
viszont ha decline-nal kapcsolatban írsz, azonnal sorra kerülsz...
We approved the transaction however, ATM then declined it. We charged your card when the transaction was approved and then refunded it immediately once it was declined. You should see the refund reflected back in your bank account in the next 1-2 working days, but depending on your bank it might take up to 5 days.
ezúttal még képet is kaptam a rendszerükből screenshotolva, és hát nem, nem azonnali az a refund... fura ez az egész, ami most megy :/ ezt a képet meg szerintem ki sem adhatták volna
-
balinlin
senior tag
válasz olizatriznyá #6537 üzenetére
Akkor is durva hogy ha a reverz tranzakció is beleszámít a limitbe.
-
István89
tag
válasz pictigjis #6536 üzenetére
Én is kaptam tegnap képet a sikertelen ATM kivételről, de a response oszlop nem volt rajta.
Nekem is kb 20 perc volt a kép alapján a refund, de az alkalmazásban még semmi nyoma nincs.
Szerintem a táblázaton semmi olyan információ nincs, amit mi felhasználók ne láthatnánk.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz István89 #6539 üzenetére
hát, nem tudom. normális esetben a saját rendszerük által megjelenített adatok nem tartoznak a userre. mondhatjuk, hogy tessék, átláthatóság, de amikor ilyen képeket mutogatnak, az már olyan magyarázkodásszagú is
ezek szerint mostantól ez policy, annyi lehet a reklamáló, hogy szükségét érzik a plusz bizonyítékoknak is
-
Oliverda
félisten
válasz Andreas2 #6534 üzenetére
Neked is magyar BIN-es a kártyád?
pictigjis: Tavasszal nekem is küldtek ilyen screenshotot amikor egy OTP-s automatánál hasonlóba futottam. Elküldtem a bankomnak (Gránit) és kb. 2 órán belül már fel is oldották a zárolást.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Oliverda #6541 üzenetére
nekem korábban soha nem küldtek ilyet na mindegy, banknak küldözgetéssel már nem vacakolok, elég magas hitelkeretű a kártya, a könyvelésig nem oszt, nem szoroz. csak az zavar, hogy rendszeresek lettek a duplázások, az elutasítások, nem sikerült tranzakciók. a feleségem is kétszer próbálkozott a gls-nél (rengetegszer fizetett már korábban) tegnap, sima erstés kártyát azonnal elfogadta a terminál. azok annyiban mások, hogy teljes decline-ok voltak, a mögöttes kártyán sem történtek zárolások. pedig az övé még uk bin-es, eddig megbízhatóbbnak tűnt az én magyaromnál
[ Szerkesztve ]
-
balinlin
senior tag
Egyik kollégának kellett volna kp nagyobb mennyiségben. Gondoltam a curve-el besegítek neki.
Hát elgondolkodtató, hogy használjam-e vagy végleg nyugdíjba küldjem... -
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #6536 üzenetére
egyébként erre visszatérve, a wirecardos rendszer sokkkkkkkkkal jobb volt. a régi szép időkben, amikor még tudtam rendesen használni a back in time-ot, többször is észrevettem, hogy az a rendszer sokkal rugalmasabban kezelte a zárolásokat. ha egy tranzakciót pár órán belül raktam át másik kártyára, nem kellett visszatérítéssel meg ilyesmivel vacakolni, egyszerűen eltűnt az összeg a zárolt tételek közül, el sem jutott könyvelésig. hétvégén olyan is volt, hogy egy délelőtti vásárlást este áttéve is ugyanez volt a menet, zárolt tételek közül ki tudta venni a rendszer, és csak az új kártyán futott le a szokásos teljes könyvelési procedúra
ha a checkout.com rendszere is képes lenne erre, akkor például az ilyen atm-es bénázások után is egyszerűen feloldhatók lennének a zárolások, nem kéne várni a teljes zárolás-könyvelés-visszatérítés kör lefutására, hiszen látszik, hogy x perc alatt úgymond sztornózva lett a tranzakció
-
Oliverda
félisten
válasz pictigjis #6545 üzenetére
A GBiT a Curve rendszerének hibája miatt nem megy, az elutasított tranzakciók mögött azonban már inkább a magyar bankok elcseszett 3DS implementációja állhat, amit most próbál mindegyik kapkodva összeszerencsétlenkedni január 1-ig. Abból gondolom, hogy nálam fintech kártyákkal nincsenek problémák, magyarokat pedig csak a GBiT-vel használok.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Oliverda #6547 üzenetére
mondjuk úgy néz ki, van valami általános hibája az én kártyámnak. most délután a pékségben égtem be a 900 forintos vásárlásommal, amit a reggeli atm-hez hasonlóan nincs fedezet üzenettel utasított el a terminál
csak századszorra tudom a fejemet a falba verni, hogy lecseréltem a uk bin-es kártyámat, ritka nagy baromság volt, na!
-
kmarci25
veterán
Most jött az email, hogy 100£-ot elérő amazonos rendelés esetén 10%-ot jóváírnak. Ez csak azért bosszantó, mert a múlt héten költöttem el majd 300€-t az amazonon. Szóval, aki még tervezi a vásárlást ott, az most tegye.
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest